10 χρόνια χωρίς 3dfx

Μην παραθέτεις μόνο ότι διαβάζεις. Η G400 ήρθε αρκετά αργότερα από την Voodoo 3 και μόνο στα D3D της έριχνε και ούτε καν εκεί αρχικά. Μέχρι να στρώσουν οι drivers και να δείξει τα δόντια της είχε ήδη βγει η GeForce 256 και νομίζω ότι είχαμε ήδη μπει στο 2000( ;) .

Για OpenGL δεν το συζητάμε νομίζω ακόμα και με τους καλύτερους drivers χάνει κατα κράτος και από την TNT 2 και από την V3.

Όσο για την ποιότητα εικόνας οκ η Matrox είχε την καλύτερη. Αλλά η Voodoo 3 είχε επίσης ΦΟΒΕΡΗ ποιότητα. Τι 16bit μου λες, ποιος έπαιζε παιχνίδια σε 32bit τότε; Η διαφορά είναι απειροελάχιστη και δεν είχε κανένα νόημα.

Dual Monitor; Εαν δεν κάνω λάθος μόνο η G450 προσέφερε κάτι τέτοιο και πάλι πόσοι είχανε 2 οθόνες τότε και ποιος τις αξιοποιούσε;

Γενικότερα δεν ήτανε αυτά τα λάθη της 3dfx. Τα λάθη της ήταν το self publishing και η επιμονή της να προσπαθεί να πετύχει τα περισσότερα δυνατά καρέ αντί να επικεντρωθεί στην ικανοποιήση όλων των χρηστών με προϊόντα Low End, Mid End και High End όπως έκανε η Nvidia.

Όσο για την Matrox, υπερεκτιμημένη όσο δεν πάει. Ήταν φοβερή για γραφίστες και ανθρώπους που εαν έβλεπαν και την παραμικρή ατέλεια έβγαζαν σπυριά. Για Gamers και για τους απλούς χρήστες υπήρχαν πολύ καλύτερες λύσεις στα ίδια λεφτά.
 
Δεν παραθετω οτι διαβαζω, τα εζησα ολα αυτα απο κοντα.

Ειχα G400 MAX και δυο οθονες 17'' (απο τοτε δεν ξαναεχω δουλεψει με μια οθονη) και ειχα πολλες ευκαιριες να δω πλαι πλαι σχεδον ολες τις γνωστες καρτες γραφικων της εποχης. Και σε πληροφορω οτι απολαμβανα τα games της εποχης οσο δεν παει (εκτος ισως απο τα θεματακια του opengl). Μαλιστα επρεπε να φτασουμε στην εποχη των ATI Radeon καρτων γραφικων για να ξαναευχαριστηθω το gaming οσο με τις Μatrox (απο την Mystique με το Moto Racer εως την g400 max).

Οσο για την ερωτηση σου για το 32bit gaming ή απαντηση ειναι: ολοι εκτος απο οσους ειχαν voodoo! Οσα δεν φτανει η αλεπου...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
βρε παιδιά το θέμα είναι 10 χρόνια από το τέλος της 3dfx :p ... οχι 3dfx vs matrox,nvidia,ati ...

και το dreamcast ηταν καλύτερο απο το playstasion αλλα

και το N64 ηταν καλύτερο απο το playstasion 1 αλλα...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλή λίγη αντιπαράθεση δεν έβλαψε ποτέ! Δεν ήμουν ποτέ κάτοχος 3dfx gpu, αλλά έχω το ανάλογο respect!!

To σλόγκαν 'So powerful it`s ridiculus' είναι απίστευτο!!
 
freaktmp είπε:
Οσο για την ερωτηση σου για το 32bit gaming ή απαντηση ειναι: ολοι εκτος απο οσους ειχαν voodoo! Οσα δεν φτανει η αλεπου...
Ναι όλες είχανε δεν διαφωνώ. Ποιος έπαιζε σε 32bit όμως μέχρι να έρθει η GF 256; Το framedrop ήτανε τεράστιο και η αμοιβή σχεδόν ανύπαρκτη.
 
Amigos είπε:
βρε παιδιά το θέμα είναι 10 χρόνια από το τέλος της 3dfx :p ... οχι 3dfx vs matrox,nvidia,ati ...
Νομιζω οτι ειναι μερος του θεματος το ποσο overhyped ηταν αυτες οι καρτες, που τις συζηταμε 10 χρονια μετα!

Αν ξοδευαν ολα αυτα λεφτα που διεθεταν για marketing στο R&D, ισως και να υπηρχε ακομα η 3dfx! Αντιθετως αυτο που εκαναν ειναι να μας παρουσιασουν την πρωτη καρτα γραφικων με δικο της τροφοδοτικο!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η οποία όμως ήταν πιο γρήγορη από την GeForce 2 αλλά δεν κατάφερε να κυκλοφορήσει. Όχι ότι θα άλλαζε τίποτα, ειδικά στην τιμή που ήταν, αλλά έτσι για να λέμε...
 
Γιατι λετε οτι η 3dfx δεν ειχε midrange προιοντα? Τα προιοντα της δεν ηταν ιδιαιτερα ακριβα για αυτο που προσεφεραν. Η banshee ειχε αξιοπρεπεστατες υπολοιησεις απο αποψη value for money και η voodoo3 2000 ηταν μια χαρα midrange καρτα για την αγορα της εποχης.

Φυσικα voodoo 1 kai 2 δεν ηταν midrange προιοντα, αλλα ας μην ξεχναμε οτι την εποχη που βγηκαν η 3d επιταχυνση δεν ηταν δεδομενη στα pc, οποτε ολες οι καρτες αυτες ηταν κατα καποιο τροπο ειδος πολυτελειας. Αρα το να λεμε για low end ειναι μαλλον οξυμωρο.

Για την ποιοτητα της απεικονισης, θυμαμαι ακομα και τοτε οτι μου ειχε κακοφανει που η επερχομενη v3 δεν θα ειχε καμια βελτιωση σε σχεση με τους προκατοχους παρα μονο στην ταχυτητα. Απο την αλλη, οντως το 32bit χρωμα ηταν απαγορευτικο για την εποχη και σιγουρα προτιμουσα 16bit σε αξιοπρεπη αναλυση παρα 32 και αναγκαστικα 640χ480 ωστε να μην ειναι slide show.

Το Unreal tournament που επαιζα σε v3 με glide ηταν οτι πιο ομορφο ειχα δει μεχρι τοτε και ετρεχε βουτυρο. Ακομα και σε παλιοτερες v2
 
τουλάχιστον η 3dfx έδειχνε οτι το πάλευε και ψαχνόταν για νέα πράγματα, τι πιο υγιές και όμορφο.. γιατί? εδώ σήμερα και μεγάλες (λεμε τωρα) εταιρίες βγάζουν αποτυχίες που κάνουν μπαμ από χιλιόμετρα πριν βγουν οτι θα αποτύχουν.. βλέπε SONY και Playstasion 3 .. :p
 
freaktmp είπε:
[...]Οσο για την ερωτηση σου για το 32bit gaming ή απαντηση ειναι: ολοι εκτος απο οσους ειχαν voodoo! Οσα δεν φτανει η αλεπου...
επειδή τυγχάνει να έχω έναν p3/1.400 + voodoo5500 και να παίζω ακόμα ΠΟΛΛΑ παιχνίδια glide/d3d εποχής εώς το ~2000 , και σε 16 αλλά και σε 32bit χρώμα να υπενθυμίσω ότι διαφορές έβλεπες στην καλύτερη σε τίποτα φωτισμούς. Κανένα από τα textures των παιχνιδιών της εποχής δεν ήταν με 32bit χρώματα και η ανάλυση τους πολύ μικρή. Επίσης το dithering των voodoo ήταν το καλύτερο που υπήρχε.
 
f2bnp είπε:
Η οποία όμως ήταν πιο γρήγορη από την GeForce 2 αλλά δεν κατάφερε να κυκλοφορήσει.

Amigos είπε:
τουλάχιστον η 3dfx έδειχνε οτι το πάλευε και ψαχνόταν για νέα πράγματα, τι πιο υγιές και όμορφο.. γιατί?
Δεν εχει σημασια αν ηταν πιο γρηγορη ή οχι. Το brute force engineering δεν ειναι innovation, ειναι λυση απελπισιας. Οι ανθρωποι εφτιαξαν εναν πυρηνα και ηθελαν να τον πουλησουν ξανα και ξανα και ξανα.

keropi είπε:
επειδή τυγχάνει να έχω έναν p3/1.400 + voodoo5500 και να παίζω ακόμα ΠΟΛΛΑ παιχνίδια glide/d3d εποχής εώς το ~2000 , και σε 16 αλλά και σε 32bit χρώμα να υπενθυμίσω ότι διαφορές έβλεπες στην καλύτερη σε τίποτα φωτισμούς. Κανένα από τα textures των παιχνιδιών της εποχής δεν ήταν με 32bit χρώματα και η ανάλυση τους πολύ μικρή. Επίσης το dithering των voodoo ήταν το καλύτερο που υπήρχε.
Ok τα σχολια μου απευθυνονται κυριως στις πρωτες προσπαθειες της 3dfx, αλλα μην τρελαθουμε κι ολας. Οι προσπαθειες της 3dfx να διορθωσει τα πολλα προβληματα με τις καρτες της ηταν too little too late. Και για να βρεις χειροτερα RAMDAC απο την 3dfx, επρεπε να κατεβεις σε προιοντα που κοστιζαν κλασματα των voodoo. Ειναι αυτο που ελεγα πριν: κοιταζαν μονο να ειναι τα framerate στο θεο. Αν ηταν η εικονα ξεβαμενη, δεν ειχαν features και και και λιγο τους ενοιαζε.

Για να μην λετε ομως οτι μονο γκρινιαζω, θα πω ομως και ενα καλο για την 3dfx, σε σχεση με το retrogaming: πολλα παλια games που δεν παιζουν υπο αλλες συνθηκες σε νεους υπολογιστες, δουλευουν με glide wrappers! ;)
 
freaktmp είπε:
Και για να βρεις χειροτερα RAMDAC απο την 3dfx, επρεπε να κατεβεις σε προιοντα που κοστιζαν κλασματα των voodoo. Ειναι αυτο που ελεγα πριν: κοιταζαν μονο να ειναι τα framerate στο θεο.
G400 RAMDAC: 300MHz

Voodoo 3000 RAMDAC: 350MHz

Αυτη η καραμελα για την 2D κακη ποιοτητα απεικονισης της Voodoo3 πρεπει να σταματησει. Η 3000 εβγαζε εξαιρετικο σημα στην οθονη.

Eπισης μην ξεχναμε οτι αν δεν ειχες Pentium III ή Athlon δεν υπηρχε λογος να ψωνισεις g400 ουτε για βιτσιο
 
Η G400 MAX ειχε RAMDAC 360MHz! :tease:

Και αφου μου περισσευαν λεφτα για την g400 (που δεν μου περισσευαν, αλλα λεμε τωρα), λες να μην ειχα P3;
 
freaktmp είπε:
Αναρωτιεμαι ποσοι ειχαν δει τοτε μια πραγματικα καλη καρτα γραφικων οπως η Matrox G400 MAX.
Την έχω ακόμα και την είχα πληρώσει (για 32ΜΒ παρακαλώ....όχι 528 γίγα που έχουν οι κάρτες σήμερα) 110.000 δρχ. !!!!
 
Επαιζες ομως Quake 2, Half Life και Quake3 με τα μισα frames απο οτι εγω (και κανα 6μηνο πιο μετα) :p
 
Και μόνο που είχε hardware environmental mapped bump mapping που οι άλλες κάρτες δεν είχαν τότε ούτε στα πιο άγρια όνειρα τους, μου έφτανε και μου περίσσευε !!! έπαιζα το expendable και τρελενόμουν με τα γραφικά που έβλεπα !!! έχω μέχρι και την G400MAX όλες σχεδόν τις κάρτες της matrox ! (πλην Millenium 2) το καλύτερο combo το είχα κάνει σε ένα παλιό pc μου που το καημένο είχε συχτηρήσει !...είχα μέσα Matrox Mystique 220 + Rainbow Runner, Matrox M3D ΚΑΙ Diamond Monster 3Dfx Voodoo 2 με 8 ΜΒ !! (αυτή που έχω βάλει στην φωτό πιο πριν !) ΑΥΤΟ το πισί τότε έπαιζε τα ΠΑΝΤΑ !!! τα ΠΑΝΤΑ όμως !
 
Στα εξης 3 παιχνιδια αν θυμαμαι καλα Slave Zero, Drakan και Expendable.
 
Wally είπε:
Επαιζες ομως Quake 2, Half Life και Quake3 με τα μισα frames απο οτι εγω (και κανα 6μηνο πιο μετα) :p
εεεεεεεεεετσι...

Πππςςς που την θυμήθηκες την M3D βρε amigovios? την είχα πάρει και την είχα κοτσαρι δίπλα σε μια viper 330 .. καμία διάφορα δεν είχα δει ειλικρινά.. πεταμένα λεφτά και εκεί.. η μόνη κάρτα που δεν ένιωσα οτι πέταξα τα λεφτά μου ήταν η voodoo2
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
και η Voodoo3 δεν είχε bump mapping; Κάτι τέτοιο θυμάμαι... Επίσης και το Dungeon Keeper 2 μετά από κάποιο Patch το υποστήριζε... Γενικά όμως δεν έπιασε αυτή η τεχνολογία στους devs
 
Οι Voodoo ειχαν embossing απο το 1997. Οχι τοσο αποτελεσματικο οσο το ΒΜ της G400 παντως
 
Πίσω
Μπλουζα