10 χρόνια χωρίς 3dfx

Με τιs κονσολεs που ειχα τοτε θυμαμαι ποσο πολυ καλυτερα ημουν και ευτυχωs δεν ειχα ασχοληθει με τα pc που θα με εβαζαν και στην διαδικασια τηs ασταματητηs αναβαθμισηs που ηθελαν συνεχεια το χερι στην τσεπη μονο για το hadware μπαs και παιζουν καλυτερα τα παιχνιδια που πληρωσαμε.Επαιζα ομωs και εβλεπα ολα τα παιχνιδια τηs εποχηs για τα pc τοτε σε pcακια φιλο αλλα οι κονσολεs ηταν οτι καλυτερο.

Αλλαξαν οι gaming καιροι αρκετα και μετα το xbox 360 που ειναι και η τελευταια μου κονσολα και τωρα λεω ακριβωs το αντιθετο.Ευτυχωωωωωώs μετα δεν ξανα ασχοληθηκα με τιs κονσολεs και παιζω τα συγχρονα παιχνιδια μονο σε pc.
Είσαι λάθος στην προσέγγιση σου για τα PC.

Από το 1991 και μετά που οι 386, 486 έγιναν προσιτοί στο ευρύ κοινό, η έλευση των κλώνων (SB PRO 2.0 και SB16) στις κάρτες ήχου και οι κάρτες γραφικών με GUI acceleration για τα Windows 3.x, άφησαν έτη φωτός πίσω τις κονσόλες από το 1995 - 1996 ήδη όταν τα Windows 95 με το Direct3D έγιναν mainstream, τα PC έδειξαν τα δόντια τους.

Η Voodoo era που κράτησε μέχρι το 2001 δεν συγκρίνεται με τα γραφικά των κονσολών. Κλάσεις ανώτερα στο PC. Όλοι οι συμμαθητές και φίλοι μου κατάπιαν την γλώσσα τους όταν βλέπανε τα Fifa 98 RTWC και NBA Live 98 στον ταπεινό Pentium MMx των 233 ΜΗz με τις STB Blackmagic Voodoo 2 σε SLI και 1024x768 ανάλυση. Μέχρι και το Saturn είχε καλύτερα γραφικά από το PSX.

Και για vintage PC για DOS/Windows 9x gaming μια Voodoo 3 αποτελεί μονόδρομο.

Για games μετά το 2002, παίζουν και σε μοντέρνα συστήματα.

Δεν χρειαζόταν μόνιμα αναβάθμιση. Το κουτί του MMx το είχα από το 1998 μέχρι το 2002. Μόνο CPU του είχα αλλάξει όταν οι K6-3 ήταν πάμφθηνοι το καλοκαίρι του 2000. Μηδαμινό κόστος. Άντε και τον Νοέμβριο του 2000 περίπου μερικές χιλιάδες για DVD ROM.
 
Είσαι λάθος στην προσέγγιση σου για τα PC.

Από το 1991 και μετά που οι 386, 486 έγιναν προσιτοί στο ευρύ κοινό, η έλευση των κλώνων (SB PRO 2.0 και SB16) στις κάρτες ήχου και οι κάρτες γραφικών με GUI acceleration για τα Windows 3.x, άφησαν έτη φωτός πίσω τις κονσόλες από το 1995 - 1996 ήδη όταν τα Windows 95 με το Direct3D έγιναν mainstream, τα PC έδειξαν τα δόντια τους.

Η Voodoo era που κράτησε μέχρι το 2001 δεν συγκρίνεται με τα γραφικά των κονσολών. Κλάσεις ανώτερα στο PC. Όλοι οι συμμαθητές και φίλοι μου κατάπιαν την γλώσσα τους όταν βλέπανε τα Fifa 98 RTWC και NBA Live 98 στον ταπεινό Pentium MMx των 233 ΜΗz με τις STB Blackmagic Voodoo 2 σε SLI και 1024x768 ανάλυση. Μέχρι και το Saturn είχε καλύτερα γραφικά από το PSX.

Και για vintage PC για DOS/Windows 9x gaming μια Voodoo 3 αποτελεί μονόδρομο.

Για games μετά το 2002, παίζουν και σε μοντέρνα συστήματα.

Δεν χρειαζόταν μόνιμα αναβάθμιση. Το κουτί του MMx το είχα από το 1998 μέχρι το 2002. Μόνο CPU του είχα αλλάξει όταν οι K6-3 ήταν πάμφθηνοι το καλοκαίρι του 2000. Μηδαμινό κόστος. Άντε και τον Νοέμβριο του 2000 περίπου μερικές χιλιάδες για DVD ROM.

H πλάκα είναι πως οι κάτοχοι Η/Υ IBM και κλώνων στο πρώτο μισό του 90 θεωρούσαν δεδομένο πως το μηχάνημα δεν θα έχει ήχο και βολευόντουσαν με το PC Speaker που σου τρυπαγε τα αυτιά. Δύσκολο να κοπούν οι παλιές συνήθειες μιας και τα έβλεπαν ακόμα σαν υπολογιστές γραφείου, ενώ οι μικρο-υπολογιστές για παιχνίδια ήδη από τα μέσα του 80 είχαν το δικό τους κανονικό ήχο. Αν και βάζω μέσα και την τιμή, μιας ήταν προτιμότερο να γίνει η αναβάθμιση με καρτα ήχου και CD-ROM αργότερα για να μειωθεί το κόστος αγοράς που τότε ήταν ακόμα ακριβό. Οι κάρτες ήχουν άρχισαν να διαδίδονται ευρέως από τα μέσα του 90, μαζί με τις συσκευές CD-ROM και τα κατάλληλα παιχνίδια.
 
Από το 1991 και μετά που οι 386, 486 έγιναν προσιτοί στο ευρύ κοινό, η έλευση των κλώνων (SB PRO 2.0 και SB16) στις κάρτες ήχου και οι κάρτες γραφικών με GUI acceleration για τα Windows 3.x, άφησαν έτη φωτός πίσω τις κονσόλες από το 1995 - 1996 ήδη όταν τα Windows 95 με το Direct3D έγιναν mainstream, τα PC έδειξαν τα δόντια τους.
Θα διαφωνήσω λίγο σε αυτό. Αν είχες το 1995/96 ένα Playstation, ήσουν σε πολύ καλύτερη μοίρα όσον αφορά 3D παιχνίδια. Για να μπορούσες να συγκριθείς με αυτό ήθελες οπωσδήποτε Pentium, ένας 486 υπολογιστής με καμία δύναμη δεν έφτανε το performance που μπορούσες να έχεις στο Playstation.

Ακόμα και το 1996, τα περισσότερα 3D παιχνίδια είχαν καλύτερο performance στο Playstation. Ακόμα δηλαδή δεν είχε βγει ένα 3D game στο PC που να φτάνει το Ridge Racer σε γεωμετρία/performance. To μόνο που το πλησίαζε κάπως ήταν το Screamer αλλά αν εξαιρέσεις τα όμορφα textures, τα backgrounds είναι στην ουσία ένας διάδρομος με πολύ απλοϊκά κτίρια και πολύ popping, σε σχέση με το βάθος του Ridge Racer. Συν το ότι ήθελες Pentium για σταθερά 30fps. Υπήρχε και ένα πολύ εξελιγμένο PC παιχνίδι με φόρμουλες, νομίζω Grand Prix 2 λεγόταν, αλλά για να πεις ότι τρέχει ομαλά στα 30fps με όλες τις λεπτομέρειες, ήθελες hardware που δεν υπήρχε ακόμα.

To ίδιο ισχύει και στα fighting games. Δεν υπήρχε κάτι στο PC που να πλησιάζει τα Tekken 2/Virtua Fighter 2. To Virtua Fighter PC ήταν αρκετά καλό αλλά βγήκε το 1997. Και δεν ξέρω κατά πόσο έφτανε το VF2 Saturn, όπου το παιχνίδι είναι high-res και τρέχει στα 60fps. Παίζει το 1995 το VF2 στο Saturn να ήταν και ότι ανώτερο υπήρχε σε 3D γραφικά σε home. Δεν θυμάμαι κάτι παρόμοιο σε αυτήν την ανάλυση και με αυτό το frame rate. 60fps/3D textures/high-res έβλεπες μόνο στα arcade.

Επίσης δεν ξέρω πόσο καλά έτρεχε το Tomb Raider χωρίς 3D accelerator σε σχέση με το PS1 στην ίδια ανάλυση/λεπτομέρεια. Το ίδιο και για τα 3D platforms που βγήκαν τότε στις κονσόλες. Τίποτα στο PC που να φτάνει Mario 64/Crash. Δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν δυνατόν να έβγαινε κάτι σε PC χωρίς dedicated 3D hardware όπως το Mario 64, με τα τεράστια (για τη εποχή) rock-solid 3D maps που δεν είχαν καθόλου fog/pop-up, στα 30fps. Ούτε κάτι σαν το Pilotwings 64 που είχε ακόμα μεγαλύτερα σε μέγεθος 3D maps. Θα μου πεις για τα flight simulators στα PC αλλά με τι performance? Ποιο flight simulator έτρεχε κάποιος με textures + terrain details στα 30fps? Δεν υπήρχε αυτός ο αριθμός με αυτά τα γραφικά στο PC.

Το θέμα στην ουσία ήταν το frame rate/performance. Μπορεί στο PC να είχες καλύτερα textures/ανάλυση αλλά πριν τις 3D κάρτες πόσοι είχαν και το frame rate ταυτόχρονα?

Τα PC άρχισαν να δείχνουν τα δόντια τους από το δεύτερο μισό του 1996, όταν βγήκε το Quake δηλαδή. ΟΚ, από τα τέλη του 1996 οι Pentium είχαν γίνει standard πλέον και σίγουρα το Quake σε χαμηλή ανάλυση σε Pentium έχει καλύτερο performance/γραφικά από την έκδοση του Saturn πχ. Αλλά ακόμα και αυτό ήταν μία εξαίρεση από έναν μάγο ονόματι Carmack.

Και μιας και είπαμε Carmack, να πούμε και για το DOOM. Στα τέλη του 1993 και κατά την διάρκεια του 94, δεν υπήρχαν γραφικά που να συγκρίνονταν μαζί του πουθενά. Αυτό το παιχνιδι πραγματικά ήταν μαύρη μαγεία. Εκεί ναι, το PC ήταν έτη φωτός μακριά.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπορούσες και χωρίς 3d αλλά το οπτικό αποτέλεσμα δεν ήταν και το καλύτερο με τετραγωνισμενα γραφικά. Αρκετά 3d παιχνίδια βολεύονταν και με 4 MB VRAM, αλλά με το δικό τους api που δεν έφτανε την ποιότητα των 3dfx ή power vr. Πχ το Resident Evil 1&2 είχε διαφορετικα μενού επιλογής κάρτας. Ευτυχώς είχε και για Ati Rage Pro στην περίπτωση μου.

Γενικά με τόσες διαφορετικες κάρτες αλλά και το χάος με τα πρώτα direct x, που η κάθε έκδοση διέφερε ριζικά από την προηγούμενη, δεν ήταν και το ιδανικό περιβάλλον. Για αυτό και οι εξομοιωτές διαλέγουν ντε φακτο την 3dfx λόγω ευκολίας.


Χαρακτηριστικά, αν η κάρτα γραφικών του ps1 έβγαινε με τις ανάλογες προδιαγραφές για pc μέσα 90, θα κόστιζε με τα τότε λεφτά τουλάχιστον 400 δολάρια. Υπέρογκο πόσο μιας και τότε ήθελες 1200 δολάρια μηχάνημα τουλάχιστον για τα ανάλογα παιχνίδια, μαζί με μια καλή οθόνη 17" που ήταν επίσης ακριβή.

Και δεν αναφέρομαι στην Ελλάδα που ήθελε 20-30 % επιπλέον λόγω φόρων. Μιλάμε για υπολογιστές από μισό εκατομμύριο και πάνω. Θυμάμαι κριτική στο RAM, σύστημα Plato με Pentium 133, το καλύτερο της εποχής του, 1.2 εκατομμύρια δραχμές...

Τέλη 90 άρχισαν κάπως να πέφτουν οι τιμές, αν και πάλι ήταν ακριβές σε σχέση με τις κονσόλες
 
Pentium ο κόσμος άρχισε να βάζει τέλη 1996, ελάχιστοι όμως γιατί απλούστατα οι 486Dx4 με 16k cache και οι Am5x86 ήταν ταχύτατοι από τους πρώτους Pentium και αρκετά φθηνοί, όπως και οι αντίστοιχες εκδοχές της Cyrix. Αρχές του 1997 είχαμε την τελική μετάβαση σε Pentium καθώς οι τιμές είχαν πάρει την κατιούσα κυριολεκτικά στο Hardware.

Μέχρι το καλοκαίρι του 1996 κυκλοφόρησαν οι Pentium για Socket 7 από τα 120 μέχρι τα 200 MHz, αλλά και οι ταχύτατοι AMD Κ5 που είχαν εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική με τους Pentium. Οι τιμές για PC από το 1995 είχαν πέσει αρκετά. Οι κάρτες ήχου έκαναν την έκρηξη τους το φθινόπωρο του 1993 με αρχές 1994 και έγιναν mainstream και στο κοινό που δεν έπαιρνε PC για Gaming αποκλειστικά. Θυμάμαι χαρακτηριστικά καλοκαίρι του 1995 που θα πήγαινα για Πρώτη Γυμνασίου οι περισσότεροι συμμαθητές μου αγόρασαν PC (όχι δεν μένω στα Βόρεια Προάστια, στην Λάρισα μένω). Εγώ στον Tulip AT 386 25 είχα κάρτα ήχου και CD-Rom από τα Χριστούγεννα του 1994.
Αρχές 1996 κυκλοφόρησε η Power VR το Midas3 και λίγους μετά ήρθε το PCX1. Αλλά είχαν θέματα συμβατότητας με το Direct 3D. Λύθηκαν όλα με το PCX2. Η πρώτη Voodoo κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1996.
Μέχρι και το 3DO είχε καλύτερη κάρτα γραφικών από το PSX. Το καλοκαίρι του 1995 κυκλοφόρησε το 3DO Blaster για PC για τους μερακλήδες...

Περί Tomb Raider, στο PSX έπαιζε σε 320x200, στο PC ακόμα και χωρίς 3D acceleration μπορούσες να επιλέξεις 640x400 ή 640x480, απλά ήθελες 16 MB RAM και Pentium 100 MHz. Και έτρεχε σε DOS, όχι σε Windows 95, ακόμα και το Voodoo patch ήταν για DOS που το απογείωνε σε σχέση με τις κονσόλες.

Το Νeed For Speed είχε καλύτερα γραφικά σε PC και 3DO. Πάντα με software renderer.

Το Ridge Racer δεν το θυμάμαι. Αλλά το Screamer ναι, αλλά τότε είχαμε NFS SE, δεν θέλαμε κάτι άλλο. Α, ίσως και το Destruction Derby. Το GP2 (και το prequel του για τα χρόνια που κυκλοφόρησε, 1992 είχε εκπληκτικά γραφικά) κυκλοφόρησε καλοκαίρι του 1996 και σε Pentium έτρεχε μια χαρά. Το 1993 όμως κυκλοφόρησε με απίστευτα γραφικά το IndyCar Racing, η συνέχεια του την άνοιξη του 1995 είχε ακόμα καλύτερα γραφικά. Τα Flight Simulators παίζανε μια χαρά στο PC. Όπως το Falcon 3.0, το Strike Commander, που είναι τίτλοι προ του 1994. Ακόμα και τα simulators της Microsoft. Εγώ π.χ. έτρεξα το Flight Unlimited demo στον 386 μου.

Η απάντηση για απόδοση είχε έρθει από την S3 το 1991. Ήταν οι πρώτες κάρτες για τέλεια 2D γραφικά και υποστήριξη 3D στα αρχικά στάδια, 1993 - 1996 δηλαδή. Είχαν και GUI acceleration για τα Windows και συμβατές με VΒΕ 1.2 και 2.0. Ειδικά οι εκδόσεις με 2MB τόσο σε PCI, όσο και σε VLB. Πολλοί αγόραζαν PC με άθλιες κάρτες γραφικών, εκεί ήταν το πρόβλημα, γιατί απλούστατα δεν ξέρανε. Φυσικά ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν και η RAM, από το 1994 και μετά ήθελες 8 και πάνω σε MB's of Ram για να συμβαδίζεις με την τεχνολογική εξέλιξη των PC. Όσοι κάναν λογιστικά φύλλα στο Excel ή σε άλλα αντίστοιχα σε Windows 3.x πριν τα Windows 95 γνωρίζουν τι εννοώ.

Περί DOOM ο λόγος, θεωρώ το Cyclones ανώτερο του Doom και σε γραφικά και σε όλα. Το Quake απλά είναι ανώτερο όλων.

Δεν ανέφερα τυχαία την έλευση των Windows 95 και του Direct 3D. Γιατί όντως από τα τέλη του 1996 τα PC πήραν το performance crown. Τότε κυκλοφόρησε και η AWE64.

Τα PC είχαν όμως ένα genre που οι κονσόλες δεν είχαν ποτέ... Τα Adventures! Το 1995 κυκλοφόρησαν τα καλύτερα για όποιον θυμάται...

Τα καλύτερα ports των τριών πρώτων Mortal Kombat είναι οι CD εκδόσεις των PC. Είναι ακριβή port των arcade.
 
Κάποιες παρατηρήσεις:

Το 3DO σε καμία περίπτωση δεν είχε καλύτερο τσιπ γραφικών από το PSX. Δεν μπορώ να καταλάβω από που προέρχεται αυτή η πληροφορία, είναι η πρώτη φορά που το διαβάζω βασικά. Ακόμα και τα καλύτερα σε γραφικά games του 3DO (Road Rash/Need For Speed) έτρεχαν με καλύτερο frame rate στο PSX/Saturn παρόλο που ήταν απλά ports. Και αυτά ήταν κατώτερα τεχνικά από το Ridge Racer, δεν μιλάμε καν για μεταγενέστερα παιχνίδια. Πχ το Road Rash 3D στο PSX δεν θα μπορούσε ούτε να το ονειρευτεί το 3DO!

Δεν είμαι fan της Sony, Ν64 είχα τότε, αλλά διακρίνω μία λίγο άδικη κριτική για την συγκεκριμένη κονσόλα.

Επίσης το NSF SE κυκλοφόρισε το 1997. Εγώ μιλούσα πιο πολύ για το 1995/96 που αναφέρθηκε στο αρχικό ποστ. ΟΚ, εννοείται ότι 2 χρόνια μετά θα βλέπαμε πιο εξελιγμένα πράγματα στα PC τα οποία πάντα εξελίσσονταν και δεν έμεναν σταθερά για 5-6 χρόνια όπως οι κονσόλες. Το 1997 είχαμε πλέον Pentium 2 επεξεργαστές, λογικό οι κονσόλες να ήταν είχαν μείνει πίσω, μέχρι να βγει το Dreamcast τουλάχιστον.
 
Το Project Reality για εμένα ήταν καλύτερο από PSX και Saturn. Αν και εγώ θεωρώ το Saturn ανώτερο από PSX.
Τo 3DΟ είχε μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το PSX και το Saturn και καλύτερο ήχο από τα άλλα δύο, αλλά πέθανε νωρίς λόγω έλλειψης τίτλων.

Παίζοντας PSX games σε emulation και custom αναλύσεις αντιλαμβάνεσαι πόσο υστερούσε το PSX σε σχέση με το PC. Άλλωστε το PSX ουσιαστικά "κοντραρίστηκε" για 6 χρόνια μέχρι και το 2000 που κυκλοφόρησε το PS2. Γι' αυτό και το συγκρίνω με τα PCs.

Το Dreamcast είναι άλλη πονεμένη ιστορία. Ανώτερη κονσόλα και από XBox και από PS2.

Το NFS SE είναι μια enhanced έκδοση με καλύτερο ήχο και γραφικά του πρώτου NFS και κυκλοφόρησε μόνο για Windows 95. Κυκλοφόρησε την άνοιξη του 1996.
 
Το Project Reality για εμένα ήταν καλύτερο από PSX και Saturn. Αν και εγώ θεωρώ το Saturn ανώτερο από PSX.
Οταν λες Project Reality εννοείς το N64 φαντάζομαι?

Συμφωνώ μέχρι ένα σημείο. Το θέμα με το Ν64 είναι ότι είχε κακό σχεδιασμό στο hardware και ήταν πιο δύσκολο να βγάλει τα γραφικά που πραγματικά μπορούσε. Χρειαζόταν οι προγραμματιστές να φτιάχνουν custom microcodes για να ξεπεράσει το PSX σε πολύγωνα. Συν το ότι έπρεπε να φτιάχνουν μικρά textures και να τα ενώνουν σαν puzzle αν ήθελαν textures σε καλή ανάλυση και λεπτομέρεια, όπως το Banjo-Kazooie πχ, λόγω του μικρού cache.

Τo 3DΟ είχε μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το PSX και το Saturn και καλύτερο ήχο από τα άλλα δύο, αλλά πέθανε νωρίς λόγω έλλειψης τίτλων.
Η ανάλυση είναι ένα μόνο χαρακτηριστικό από πολλά. Πέρα από αυτό υπάρχουν και ένα σωρό άλλα όπως πχ το πόσα πολύγωνα μπορεί να χειριστεί ένα σύστημα και σε τι ταχύτητα και εκεί το 3DO υστερούσε πολύ σε σχέση με το Saturn/PSX. Και αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό στοιχείο όταν μιλάμε για 3D γραφικά.

Παίζοντας PSX games σε emulation και custom αναλύσεις αντιλαμβάνεσαι πόσο υστερούσε το PSX σε σχέση με το PC.
Δεν την καταλαβαίνω αυτή την θεωρία. Και για ποιο PC συγκεκριμένα μιλάμε, υπάρχουν χιλιάδες builds.

Το Dreamcast είναι άλλη πονεμένη ιστορία. Ανώτερη κονσόλα και από XBox και από PS2.
Ως προς τι? Σε hardware σίγουρα όχι πάντως σε σχέση με το XBOX, μην ξεχάσουμε και ότι ξέρουμε.

Βγήκαμε πολύ offtopic. Αλλά έχει ενδιαφέρον, δεν ξέρω αν θα μπορούσε να μεταφερθεί αυτή η συζήτηση κάπου αλλού.
 
Η απάντηση για απόδοση είχε έρθει από την S3 το 1991. Ήταν οι πρώτες κάρτες για τέλεια 2D γραφικά και υποστήριξη 3D στα αρχικά στάδια, 1993 - 1996 δηλαδή. Είχαν και GUI acceleration για τα Windows και συμβατές με VΒΕ 1.2 και 2.0. Ειδικά οι εκδόσεις με 2MB τόσο σε PCI, όσο και σε VLB. Πολλοί αγόραζαν PC με άθλιες κάρτες γραφικών, εκεί ήταν το πρόβλημα, γιατί απλούστατα δεν ξέρανε. Φυσικά ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν και η RAM, από το 1994 και μετά ήθελες 8 και πάνω σε MB's of Ram για να συμβαδίζεις με την τεχνολογική εξέλιξη των PC. Όσοι κάναν λογιστικά φύλλα στο Excel ή σε άλλα αντίστοιχα σε Windows 3.x πριν τα Windows 95 γνωρίζουν τι εννοώ.
Να πως πως πολλά παιχνίδια που απαιτούσαμ 8 MB μνήμη, τρέχαν κανονικά και με 6 MB.
 
Είσαι λάθος στην προσέγγιση σου για τα PC.
Καθολου οσο και να εχει ξεζουμιστει η συγκριση με τα PC vs κονσολες αρκετα χρονια τωρα αυτο που βγαινει καλυτερο οσον αφορα την διασκεδαση για μενα την πρωτη θεση εχουν οι κονσολες μεχρι τα μεσα των 90ς για τα 2d παιχνιδια και μετα οσον αφορα το 3d gaming απο τον μαρτιο του 1996 που αγορασ το ps1 και μετα day one αγορα τα N64 - Dreamcast παλι ειχα περισσοτερους λογους να προτιμησω τις κονσολες αντι για PC.

Eιναι τοσα πολλα τα παιχνιδια και με βαση την τιμη αποδοση η ψηφος μου πηγαινει μονο στις κονσολες. Ειχαν και τα pc καλες στιγμες αλλα οχι ομως να με κανουν να θελω να αγορασω PC για να παιξω 3d μιας και το Dreamcast που πλησιαζε καλυψε γρηγορα και με τον καλυτερο τροπο τα γραφικα υψηλης ποιοτητας μιας και ηδη απο το 1998 τα gaming pc ειχαν κανει επιπλεον αλματα.

Σε αυτο σιγουρα τον μεγαλυτερο ρολο επαιξε το ειδος των παιχνιδιων που μας αρεσουν και τι παιχνιδια ειχαμε την καθε χρονια καθως και το κοστος - αποδοση οποτε ο καθενας μπορει να εχει διαφορετικους λογους.
 
Κάνεις σαν τους οπαδούς της Apple πάντως. Εγώ προσωπικά ασχολούμαι με τα PC από το 1988, ποτέ μου δεν ζήλεψα και δεν ήθελα κονσόλες. Ίσως επειδή ήμουν τυχερός και μέχρι το 1998 τα PC δεν τα αγόραζαν οι γονείς μου, μου τα "δωρίζανε". Έχω αναφέρει σε άλλο νήμα πως είχα πολλά PC μέχρι κάποια χρονολογία.

PC δεν σημαίνει μονίμως αναβάθμιση. Π.χ. εγώ είχα μονοπύρηνη CPU μέχρι το 2009. Τον FX8350 από το 2012 μέχρι το 2020. Έχω την 5700XT τέσσερα χρόνια και σε 1080p (δεν χρειάζεται για εμένα 2K ή 4K) που παίζω κάνα παιχνίδι όταν παίξω είμαι σε καλύτερη μοίρα από τις κονσόλες. Μόνο CPU άλλαξα πέρσι και από 3700x πήγα σε 5950x (320 ευρώ) και θα αλλάξω ξανά σε 4, 5 χρόνια.

Anyway. PC Master Race! :diablotin::biglaugh:
 
εγώ τότε προτιμούσα υπολογιστες (βάζω και αυτούς του 80 μέσα) γιατί ήδη από τότε απευθύνονταν σε μεγαλύτερης ηλικίας παίκτες, ενώ οι κονσόλες απευθύνονταν σε παιδιά ακόμα και επί PS1.

Αλλα και όταν δοκίμαζαν να κάνουν κάτι για μεγάλους, πχ Resident Evil 1, οι φωνές και το σενάριο ήταν για τα πανηγύρια. Ή γέμιζαν με χάλια παιχνίδια FMV.

Επίσης πότε δεν μου άρεσαν τα jrpgs ενώ είχα βαρεθεί τους χαρακτήρες της Nintendo, όπως και τα sequel των Capcom & Konami.

Τα pc Adventures αντίθετα είχαν κορυφαία ποιότητα παραγωγής και σεναρίου που δεν υπήρχε στις κονσόλες. Αλλά ήταν και πανδύσκολα από την άλλη και απαιτούσαν καλή γνώση Αγγλικών.




Οι κονσόλες τέλη 90 άρχισαν να βελτιωνονται στην ποιότητα σεναρίου και φωνών, ιδίως για τα παιχνίδια εκτός Ιαπωνίας.
 
Αλλα και όταν δοκίμαζαν να κάνουν κάτι για μεγάλους, πχ Resident Evil 1, οι φωνές και το σενάριο ήταν για τα πανηγύρια. Ή γέμιζαν με χάλια παιχνίδια FMV.
Ποσο θα βαθμολογουσες το Resident evil 1 του ps1 με αριστα το 10 ? παντα εννοειται ως παιχνιδι της εποχης του.
 
Ποσο θα βαθμολογουσες το Resident evil 1 του ps1 με αριστα το 10 ? παντα εννοειται ως παιχνιδι της εποχης του.
Εννοείται πως τώρα δύσκολα θα δοκίμαζα να το ξανατερματίσω.
είχα την έκδοση για Windows 95. Για πρώτη εμπειρία τότε, 7/10. Γιατί θυμάμαι μόνο μια φορά έπαιξα από την αρχή ως το τέλος. Το RE2 ήταν καλύτερο, 8/10.

Ενώ το Ecstatica 1 αντίθετα, 9/10 μιας και βολικά μπορούσες να σώσεις όπου ήθελες και το είχα τερματίσει έτσι πολλές φορές. Ενώ αν εξαιρέσεις το ιδιαίτερο σχέδιο είχε καταλληλο περιεχόμενο για παιχνίδι τρόμου με φριχτά βασανιστήρια, θανάτους, ακόμα και γυμνό που ακόμα και στα σημερινά παιχνίδια δύσκολα θα βρεις
 
από το forum English Amiga Board από τη δυσάρεστη εμπειρία παίκτη Amiga όταν πήγε στο σπίτι φίλου με 386dx40 vga και κάποια παιχνίδια έδειχναν χειρότερα και από Commodore 64 και παίζονταν επίσης χάλια. Και όταν του είπε την τιμή που έκανε όσο 5 Amiga 500, δεν το πίστευε.

-πού είναι το τζόιστικ ρε φίλε;
-κοίτα, είναι πανάκριβο για το PC.
-πού είναι ο ήχος ρε φίλε;
-κοίτα, οι κάρτες ήχου είναι πανάκριβες
-που είναι τα χρώματα ρε φίλε;
-οι έγχρωμες οθόνες είναι πανάκριβες και για αυτό ο πατέρας μου αγόρασε τούτη την ασπρόμαυρη.
-καλά τότε, χρησιμοποίησε την κωλοτηλεόραση.
-ρε φίλε, αυτό δεν γίνεται στην τηλεόραση...
 
Περί Tomb Raider, στο PSX έπαιζε σε 320x200, στο PC ακόμα και χωρίς 3D acceleration μπορούσες να επιλέξεις 640x400 ή 640x480, απλά ήθελες 16 MB RAM και Pentium 100 MHz. Και έτρεχε σε DOS, όχι σε Windows 95, ακόμα και το Voodoo patch ήταν για DOS που το απογείωνε σε σχέση με τις κονσόλες.
Sorry που επεμβαίνω, αλλά στο PlayStation το Tomb Raider είχε 365x224 ανάλυση και έτρεχε στα 30 FPS καρφωμένα. Στον Pentium 166 που είχα το 1997, χωρίς 3D acceleration, με το ζόρι έπιανε τα 15 FPS στα 640x480 και αυτό, όταν δεν είχε πολλή γεωμετρία η εικόνα. Τραγική εμπειρία gameplay... Πονούσαν τα μάτια και το κεφάλι, μετά από κάποια(ες) ώρα(ες). :)

Και η πλάκα ήταν ότι επέμενα να το παίζω σε αυτήν την ανάλυση, νομίζοντας ότι και στο PlayStation, το Tomb Raider έπαιζε στα 640x480 και ήθελα εννοείται να το κοντράρω "στα ίσια". Η CRT TV όμως "έκρυβε" τις πολλές ατέλειες και "ζωντάνευε" την εικόνα, ενώ το SVGA monitor του υπολογιστή μου, δεν άφηνε "ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο". Αν το έπαιζα στο PC μου τότε, στα 320x240, πιστεύω θα ήταν πολύ καλή επιλογή, αφού τα FPS εκτοξεύονταν, όπως και η εμπειρία gameplay, αλλά βλέπεις μου "βρωμούσε" η απλή VGA ανάλυση και η αλήθεια είναι ότι τα pixels στο Tomb Raider του PC τουλάχιστον, σου "έβγαζαν" πιο πολύ το μάτι από τα αντίστοιχα του PlayStation! Να οφείλεται στη μικρή διαφορά του 365x224>320χ200; Μπορεί...

Στο PS1, το παιχνίδι με τα 30 FPS του, μου έδινε την εντύπωση ενός πραγματικού 3D world, σαν ας πούμε, να μπορώ να πιάσω την Lara με το χέρι και να την βγάλω από την TV, όπως μια κούκλα Barbie. Μου φαινόταν δηλαδή σαν να είχε πραγματικό όγκο, δεν ξέρω πώς αλλιώς να το περιγράψω, ενώ στο PC, μου έμοιαζε σαν slide show εικόνων υψηλής ανάλυσης...

Επαναλαμβάνω, όλα αυτά χωρίς 3D acceleration. Όταν λίγο αργότερα πήρα μια 3DFX Voodoo 1, το ματσάκι γύρισε... :)
 
*Φευγαλέα παρέμβαση, παρακαλώ συνεχίστε γιατί μαθαίνω πράγματα: Με την έλευση του Wolfenstein 3D (1992), δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς PC.*
 
Πριν τις 3D accelerators απλά δεν έπαιζες fully 3D παιχνίδια στο PC σε ανάλυση πάνω από 320x240, αν δεν ήθελες slide shows.

Ισχύει αυτό που λες με το monitor vs TV. Στο monitor βλέπεις τα raw pixels πολύ καθαρά οπότε χωρίς antialiasing κάνουν μπαμ όταν μιλάμε για χαμηλές αναλύσεις. Η TV εξομαλύνει αρκετά την εικόνα και κανει τα γραφικά να φαίνονται λίγο πιο στρογγυλά, συν το ότι η απόσταση θέασης είναι και μεγαλύτερη. Συν το color blending ανάλογα τα καλώδια, πχ στο Playstation δεν βλέπεις τόσο έντονο dithering στην απλή τηλεόραση όσο σε έναν emulator σε υψηλής ανάλυσης monitor. To αποτέλεσμα γενικά είναι λιγότερο καθαρό αλλά και πιο "solid" και εξηγεί αυτό που λες ότι σου φαινόταν πιο 3D.

Γενικά δεν υπάρχει καλύτερο μέσο να βλέπεις χαμηλής ανάλυσης 3D γραφικά από την απλή CRT τηλεόραση. Tα monitors είναι για 640x480 και πάνω αλλά εκεί θες 3D accelerator αλλιώς όλα σέρνονται.
 
Πριν τις 3D accelerators απλά δεν έπαιζες fully 3D παιχνίδια στο PC σε ανάλυση πάνω από 320x240, αν δεν ήθελες slide shows.
Tα monitors είναι για 640x480 και πάνω αλλά εκεί θες 3D accelerator αλλιώς όλα σέρνονται.

Ανάλογα τα παιχνίδια που έπαιζες. Σε Pentium 166, Wing Commander IV και Privateer 2, μια χαρά, έτρεχαν σε 640x480 χωρίς accelerator!!!. Όπως και αρκετοί flying sims!! Γενικά σε πιο "εγκεφαλικά" games, άργησαν (σχετικά) να χρησιμοποιήσουν 3Dfx.
 
Ανάλογα τα παιχνίδια που έπαιζες. Σε Pentium 166, Wing Commander IV και Privateer 2, μια χαρά, έτρεχαν σε 640x480 χωρίς accelerator!!!. Όπως και αρκετοί flying sims!! Γενικά σε πιο "εγκεφαλικά" games, άργησαν (σχετικά) να χρησιμοποιήσουν 3Dfx.

Στο ms-dos επίσης τα 3d παιχνίδια τρέχαν άνετα σε 640x480 αναλυσεις, ιδίως τέλη 90. Tα Windows ήταν πιο απαιτητικα ως προς αυτό.

Πχ το Realms of the Haunting στο DOS δεν ήθελε επιταχυντή και ήταν από τα καλά fps/adventures της εποχής.

Αν και αυτή η αισθητική χάθηκε όταν το dos αντικατάσταθηκε από τα Windows και το DirectX.
 
Πίσω
Μπλουζα