1001 '80s Computer Games: Desktop Edition

1@Getta Robo[/USER] Για το Bard's Tale, μπορείς να μεταφέρεις τους χαρακτήρες από το ένα παιχνίδι στο άλλο. Το 3 δεν βγήκε ποτέ για Apple IIGS, οπότε η Amiga είναι η δεύτερη καλύτερη λύση, αφού έχει σχεδόν τον ήχο του GS αλλά έχει και τα τρία. Εκείνη την εποχή αν και είχα παίξει το πρώτο στον C64, τελικά έπαιξα και τα τρία στην Amiga. 

 Για τον Mac, ποιο ξέχασα; πες μου να το διορθώσω. 

 
Η οποία υπάρχει και στα Ελληνικά!!!

Νομίζω ότι στην Amiga, το ΑΙ ήταν πιο βελτιωμένο, γιατί άρχιζε τις αεροπορικές επιθέσεις νωρίτερα. Στο PC καθόταν και τις έτρωγε!!!
Από το http://birdsanctuary.co.uk/carrier-command/2/#Memories

"The later IBM PC and Mac versions had much improved enemy A.I. in comparison. Ian Oliver wrote nearly 5000 additional lines of code for the A.I. in the PC version, including code for navigating around islands and plotting routes of shortest distance – taking fuel needs and supply lines into account."
 
Ας δούμε μερικά παιχνίδια από τον πιθανά σημαντικότερο computer game designer όλων των εποχών, τον μεγάλο Sid Meier. Έχουμε, δει στην άλλη λίστα το Pirates!, ας δούμε εδώ μερικά από τα σημαντικότερα παιχνίδια που δημιούργησε πριν το Civilisation (1991 και VGA game άρα εκτός λίστας) που τον έκανε superstar του gaming. 

61. Conflict in Vietnam (1986)

To τελευταίο της σειράς Command της Microprose και το τελευταίο παιχνίδι του Meier στους Atari, είναι μια σπουδή στο ακανθώδες θέμα για την Αμερικανική κοινωνία του πολέμου του Βιετνάμ. Οι Meier και Bever έκαναν σημαντική ιστορική έρευνα για να δημιουργήσουν αυτό το παιχνίδι, και αντί να γράψουν ένα βιβλίο για αυτό, θεώρησαν ότι μέσω του υπολογιστή, "ζώντας" αντί απλά διαβάζοντας για τις συγκρούσεις, ο χρήστης θα καταλάβει καλύτερα τις τακτικές που επιλέχθηκαν για τις μάχες. Το παιχνίδι ασχολείται με 5 ιστορικές μάχες που μπορείτε να αναβιώσετε, μαζί με πολλές επιπρόσθετες πληροφορίες στο manual, και σίγουρα στην πορεία θα μάθετε πολλά για αυτόν τον πόλεμο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit 

 
1@Leon[/USER] αχα, ναι το να μπορεις να μεταφερεις απο τα προηγουμενα παιχνιδια τα δεδομενα ειναι σιγουρα τεραστιο προτερημα.

Για τις μεταφορες τωρα, ειχα στο μυαλο κυριως το προηγουμενο θεμα, ωστοσο -υποτιθεται- πως σχεδον ολες οι Macintosh εκδοσεις ηταν βελτιωμενες των υπολοιπων, οντας μεταγενεστερες αλλα και ως γραμμη της εταιρειας. Υπαρχει εδω συγκεκριμενος λογος που πχ το Populus το θεωρεις ανωτερο στην Amiga εναντι των Mac η και του Sharp 68000; Εχει καποια αρθρα επι αυτου, οπως το HG101 αλλα οι αποψεις διιστανται, και θα ηθελα να διαβασω και την δικη σου.

 
1@Leon[/USER] αχα, ναι το να μπορεις να μεταφερεις απο τα προηγουμενα παιχνιδια τα δεδομενα ειναι σιγουρα τεραστιο προτερημα.

Για τις μεταφορες τωρα, ειχα στο μυαλο κυριως το προηγουμενο θεμα, ωστοσο -υποτιθεται- πως σχεδον ολες οι Macintosh εκδοσεις ηταν βελτιωμενες των υπολοιπων, οντας μεταγενεστερες αλλα και ως γραμμη της εταιρειας. Υπαρχει εδω συγκεκριμενος λογος που πχ το Populus το θεωρεις ανωτερο στην Amiga εναντι των Mac η και του Sharp 68000; Εχει καποια αρθρα επι αυτου, οπως το HG101 αλλα οι αποψεις διιστανται, και θα ηθελα να διαβασω και την δικη σου.
Παίζεται. Πχ η μεταφορά του Populous στον Mac δεν είναι ιδανική, γιατί τα ingame γραφικά δεν είναι ξανασχεδιασμένα αλλά απλά upscaled οπότε το αποτέλεσμα δεν είναι και το καλύτερο. Αντίθετα στο 2 η διαφορά φαίνεται ξεκάθαρα αφού η Mac και η PC έκδοση είναι SVGA, όπως και η έκδοση Powermonger για Mac. Για τις Ιαπωνικές εκδόσεις δεν διακρίνω καμιά σημαντική διαφορά που να αξίζει να πάμε σε τόσο εξωτικά format. Άσε που δεν ξέρουμε πως συμπεριφέρεται το παιχνίδι σε βάθος χρόνου και αν η μεταφορά είναι όντως πιστή. Η ευκολία που δίνει το Whdload που έχεις το Populous μαζί με όλα τα expansions στο original format είναι νομίζω σημαντικότερη από αμφιβόλου ποιότητας βελτιώσεις. 

Στο άλλο thread απλά δεν υπάρχει περίπτωση να δεις παιχνίδι σε Mac. :)  Ο λόγος είναι απλός: Καταρχάς τα παιχνίδια πρέπει να παίζουν καλά σε μια απλή CRT τηλεόραση. Οι περισσότερες CRT δεν σηκώνουν τις αναλύσεις του Mac. Δεύτερον, γενικά ο Mac δεν βολεύει για κάποιο setup για κονσολο-gaming στον καναπέ. Είναι κατεξοχήν για desktop. Οπότε αν κάποιο arcade game είναι καλύτερο σε Mac θα το δούμε σε αυτό το thread που ασχολείται με το κλασσικό "κάθομαι στο γραφείο μπροστά από το μόνιτορ με πληκτρολόγιο και ποντίκι και παίζω παιχνίδια". Παράδειγμα το Oids που το είδαμε ήδη σε αυτό το thread. Φυσικά ACTION games για Mac δεν είναι και πολλά, αλλά υπάρχουν και θα τα δούμε.

Από αυτά που έχω παρουσιάσει ήδη στο arcade thread μπορώ να σκεφτώ τα εξής (off the top of my head) που μπορείς να πεις είναι καλύτερα σε Mac. To Another World που είχε διπλάσια ανάλυση από τα άλλα format, αλλά τώρα το 25th anniversary edition απλά το ξεπερνά. Οπότε πρότεινα την 3DO για μια διαφορετική (αλλά αμφιβόλου αισθητικής) ματιά. Το Flashback έχει κάποια ξανασχεδιασμένα γραφικά (και όχι απλά upscaling), βέβαια η ποιότητα είναι έτσι και έτσι, αλλά με την Reminiscence Engine μπορείς να κάνεις mix and match μεταξύ των εκδόσεων για να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα. Το Prince of Persia έχει την καλύτερη κλασσική έκδοση σε mac, αλλά πρότεινα την SNES που είναι "remix" αφού νομίζω οι περισσότεροι θα έχουν παίξει την κλασσική σε κάποιον υπολογιστή. Αν θυμηθείς κάποιο άλλο που είναι καλύτερο στον Mac ενημέρωσε να το διορθώσουμε. 

Ελπίζω να σε κάλυψα. 

 
Αναλυτικοτατος και κατοπιστικοτατος, για το Prince of Persia παντως που ειχα επισης στο νου, νομιζω πως ειναι ισαξια καλες για τους λογους που αναφερεις. Η καλυτερη "απλη" εκδοση και η καλυτερη βελτιωμενη δηλαδη.

Εχω χασει τα παιχνιδια του Mac/Apple και δεν μπορω να τρεξω να συγκρινω, θυμαμαι παντως διαφορα αποκλειστικα που ειναι αξια μνειας.
 
1@Getta Robo[/USER] E μιας και το λες ας βγω λίγο από τη σειρά μου να δούμε μερικά παιχνίδια του Mac.

68. Through the Looking Glass (1984)

To παιχνίδι αρχικά λεγόταν Alice και αναπτύχθηκε το 1982 για την Apple Lisa από τον Steve Capps που ήταν μέλος της ομάδας ανάπτυξης του υπολογιστή. Όταν η ομάδα που ανέπτυσσε τον Mac είδε το παιχνίδι εντυπωσιάστηκε και ήθελαν τον Capps να το μεταφέρει στον Mac. Όταν η Lisa βγήκε στην αγορά (που ξέρουμε πόσο καλά πήγε), ο Capps ήταν ελεύθερος να μεταπηδήσει στην Mac team και τελικά να εκδοθεί το παιχνίδι του εκεί ως το πρώτο παιχνίδι του Mac από την ίδια την Apple, το μοναδικό παιχνίδι που εξέδωσε η εταιρία αφού δεν ήθελε να συνδεθεί ο Mac με gaming, αλλά να θεωρείται business machine. Μόνο για Mac.



 
76. Airborne! (1985)

To πρώτο παιχνίδι της Silicon Beach Software, μια από τις ελάχιστες εταιρίες που έβγαζαν παιχνίδια για τον Mac (είδαμε το Dark Castle και το Apache Strike). Εδώ έχουμε ένα παιχνίδι σε στυλ Paratrooper και είναι το πρώτο παιχνίδι του Mac που χρησιμοποιεί digitised sound. Ιδανικό παιχνίδι για mouse και για να κάνετε ένα διάλειμμα από την δουλειά στον υπολογιστή. 


80. MacCommand (1985)

Ένα παιχνίδι σε στυλ Missile Command που είναι καλύτερο από το arcade, με υψηλής ανάλυσης γραφικά και προσοχή στην λεπτομέρεια.Πχ όταν καταστρέφονται τα κτήρια της πόλης τα ανθρωπάκια πέφτουν στον δρόμο και έρχονται ασθενοφόρα να μαζέψουν την σωρό. 
 
Από το http://birdsanctuary.co.uk/carrier-command/2/#Memories

"The later IBM PC and Mac versions had much improved enemy A.I. in comparison. Ian Oliver wrote nearly 5000 additional lines of code for the A.I. in the PC version, including code for navigating around islands and plotting routes of shortest distance – taking fuel needs and supply lines into account."
Από ότι διάβασα, η Α.Ι. του αντίπαλου Carrier είχε βελτιωθεί, και το στρατηγικό layer του παιχνιδιού. Αλλά η κατάληψη γενικά νησιού στο PC, ήταν πιο εύκολη. Πάντως ήταν εύκολο να βρείς την θέση του αντίπαλου carrier, και να το καταστρέψεις, χωρίς να έχεις καταλάβει τα νησιά.
 
1@Captain Kal[/USER] Από όσο θυμάμαι στην έκδοση για Amiga αυτό ήταν το πρόβλημα, να πας κατευθείαν για το carrier ήταν η καλύτερη τακτική. Νομίζω αυτό βελτιώθηκε στην έκδοση για DOS. Επίσης προστέθηκε το Timewarp που είναι αναγκαίο για να μην περιμένεις με τις ώρες να πας κάπου. Σχόλιο ενός δημιουργού:

"The lack of timewarp in the ST and Amiga versions was a big mistake. We actually had it mostly coded up but Rainbird couldn't hold back release any longer, as we were already "a bit " late, so it had to go without it. The PC and Mac versions have it, and improved enemy carrier tactics (OK, totally rewritten!) but I really do regret it not being in the 68000 versions.  Sorry!"

 
1@Leon[/USER]

Ποιά είναι η άποψή σου για την έκδοση του πρώτου Worms στο PS1?

 
1@Imgema[/USER] Δεν την έχω παίξει αλλά το παιχνίδι είναι για ανθρώπους και ποντίκια οπότε να το παίξεις με joypad είναι τελείως άβολο. 

 
Τότε ίσως η καλύτερη έκδοση να είναι η DOS, που είναι σχεδόν ίδια με του PS1 σε γραφικά, εχει zoom in/out με την τεχνική του scaling και την καταπληκτική ingame CD μουσική/ambience του Bjorn Lynne ανάλογα την πίστα/theme.

Δεν έχω παίξε ποτέ την έκδοση της Amiga αλλά σε όσα video έχω δει δεν έχει ingame ambiance και δεν έχει τύχει να δω zoom in/out, συν το ότι τα γραφικά έχουν λιγότερες αποχρώσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1@Imgema[/USER] H Director's Cut είναι για AGA Amiga και έχει πολλές προσθήκες όπως την holy hand grenade, τις τρελές αγελάδες, level editor, πίστες σε σπηλιές και πολλά άλλα, που την κάνουν την απόλυτη έκδοση του πρώτου Worms. 

 
81. The King of Chicago (1987)

Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσπάθεια για interactive storytelling, αυτό το είδος ψυχαγωγίας που παραμένει ακόμα και και σήμερα σε πρωτόλεια στάδια με ελάχιστη εξέλιξη τα τελευταία 30 χρόνια. Διαβάστε την διάλεξη του Doug Sharp, του δημιουργού του παιχνιδιού, για την εμπειρία του με το interactive storytelling, το οποίο το ονομάζει interactive fiction. Επειδή όμως σήμερα λέμε τα text adventures IF, χρησιμοποιούμε τον όρο interactive storytelling. Το τραγικό είναι το πόσο έξω έχει πέσει. Η ποιότητα του κλασσικού storytelling σε "μιλιπρούστ" στα computer games όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί αλλά έχει πέσει σε σχέση με το '80. Σε θέμα ιστορίας τα σύγχρονα παιχνίδια σε σχέση με τα adventures της Infocom είναι απλά σκουπίδια. Ενώ στο story generation όπου η Artificial Intelligence φτιάχνει το story ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη είμαστε ακόμα στο 0. Αντίθετα με το τι πίστευε ο Doug 30 χρόνια πριν, όχι μόνο δεν έχουμε εξέλιξη αλλά πισωγύρισμα. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Ενδιαφέρον τι είχε κάνει ο Doug στην έκδοση για Mac για να δείχνει τα συναισθήματα των χαρακτήρων, αλλά θα προτιμήσω το ρετούς που έκανε η Cinemare όταν το έβγαλε για την Amiga. 

82. The Fool's Errand (1987)

Πάμε να δούμε το πιο έξυπνο παιχνίδι για Mac που έκανε πολύ κόσμο να χάσει τον ύπνο του προσπαθώντας να λύσει τους γρίφους του. Όχι δεν μιλάω για το Myst αλλά για αυτό το διαμάντι του Cliff Johnson, εμπνευσμένο από την τράπουλα Ταρό. Στην αρχή είχε φτιάξει το παιχνίδι ως βιβλίο και όταν αγόρασε Mac και έμαθε Basic πέρασε τους γρίφους του βιβλίου του στον υπολογιστή. To παιχνίδι είναι μοναδικό στο gameplay, στην ιστορία και τις περιγραφές και στην οπτική παρουσίαση. Πραγματικό ποίημα που για πολλούς είναι το αγαπημένο τους παιχνίδι όλων των εποχών.

Ποια έκδοση να παίξετε: Η ασπρόμαυρη για Mac με τις φιγούρες που μοιάζουν με θέατρο σκιών είναι ο μόνος τρόπος που αξίζει να παίξετε το παιχνίδι. 

 
86. Creepy Castle (1991)

Ένα  action game παρωδία b movies τρόμου.Τα βάζετε με βαμπίρ, λυκανθρώπους, νεκροζώντανους μέχρι να φτάσετε στον τρελό δόκτορα που έχει απαγάγει την κοπέλα σας. Εντυπωσιάζει με τα λεπτομερή ασπρόμαυρα γραφικά που ταιριάζουν απόλυτα με το θέμα του παιχνιδιού και τα τεράστια sprites με πολύ καλό animation. Το παιχνίδι είχε βγει πρώτα ως Frankie's Dungeon αποκλειστικά για mail order και μετά από ένα ρετούς εκδόθηκε ως Creepy Castle. 

 
91. Lunar Rescue (1988)

Ένας συνδυασμός trading game με Lunar Lander αποκλειστικά για Mac. To οπλικό σύστημα της Σελήνης έχει σαμποταριστεί και τώρα χτυπάει όλα τα σκάφη που πλησιάζουν τις πόλεις. Δουλειά σας είναι να γλιτώσετε από αυτό να προσγειωθείτε στις διάφορες πόλεις και να κάνετε αγοροπωλησίες αγαθών, αλλά και να βρείτε τα κλεμμένα κομμάτια του οπλικού συστήματος στις κοιλάδες του φεγγαριού για να το διορθώσετε. Τα γραφικά είναι από τον Mike Saenz που τον είδαμε στο Creepy Castle και που αργότερα έφτιαξε το πολύ εντυπωσιακό CD-ROM game Spaceship Warlock. 

 
Ας δούμε μερικά ακόμα παιχνίδια του Mac.

96. Shanghai (1986)
Το παιχνίδι είναι ένα πολύ εθιστικό puzzle που αρχικά βγήκε στον Mac και στην συνέχεια σε όλα τα format της εποχής και έκανε τεράστια επιτυχία με πάνω από 500,000 πωλήσεις. Χρησιμοποιεί τα κινέζικα τουβλάκια του Mahjong αλλά όχι τους κανόνες του. Πρέπει απλά να αφαιρείτε τουβλάκια από το τραπέζι επιλέγοντας δύο ίδια. 
Ποια έκδοση να παίξετε: Την ανανεωμένη για Mac που επιτρέπει 256 χρώματα και υψηλή ανάλυση. 

 
Αφού τελειώσαμε με τα παιχνίδια του 1001 video games του Tony Mott (με εξαίρεση αυτά της Infocom, που θα τα δούμε όλα μαζί κάποια στιγμή) ας δούμε παιχνίδια από τα 150 καλύτερα παιχνίδια σύμφωνα με το Computer Gaming World το 1996. Το CGW ήταν η αυθεντία του computer gaming την δεκαετία του '80 με διάσημους game designers να αρθρογραφούν. Σε αντίθεση με τα περισσότερα gaming περιοδικά που γράφονταν από πιτσιρίκια για πιτσιρίκια, το περιοδικό απευθυνόταν σε ενήλικες, κυρίως wargamers που πέρασαν από τα επιτραπέζια war games στους υπολογιστές. Πολύ διάσημη ήταν η adventure στήλη της Scorpia (κάτι σαν τον Τσουρινάκη δηλαδή). To περιοδικό δεν ασχολιόταν ιδιαίτερα με arcade games αλλά μόνο με σοβαρά παιχνίδια και η λίστα του το αντικατοπτρίζει. 

101. Star Fleet I: The War Begins (1983)
Το παιχνίδι το δημιούργησε ο Dr. Trevor Sorensen την δεκαετία του '70 εμπνευσμένος από τα Text Star Trek games της εποχής. Ελέγχεις το USS Enterprise και ψάχνεις τον γαλαξία για να καταστρέψεις Klingons και Romulans σε turn based μάχες όπου όλα γίνονται με κείμενο. Όταν βγήκε ο IBM PC ο Sorensen βρήκε ένα προσωπικό υπολογιστή που πλέον ήταν αρκετά ισχυρός να τρέξει το Star Fleet και έτσι ίδρυσε την Cygnus για την διανομή του. Το παιχνίδι είχε μόνο ASCII χαρακτήρες για γραφικά, ώστε να μπορούσε να τρέξει σε όλα τα PC. Πλέον εξαφανίστηκαν οι αναφορές στο Star Trek και αντικαταστάθηκαν με άλλα ονόματα. Το 1986 η Electronic Arts ανέλαβε την διανομή του παιχνιδιού και η Cygnus έγινε Interstel. 
Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι δεν βασίζεται στα γραφικά οπότε Mac λόγω interface (το βίντεο παρακάτω από την έκδοση για DOS).


Σκέφτομαι κάποια στιγμή όταν ολοκληρώσω το πόνημα, να το σουλουπώσω, να βάλω τα παιχνίδια σε χρονολογική σειρά και από τα δύο threads, και να το ανεβάσω σε μορφή PDF. Φυσικά θα έχει πολλές βελτιώσεις με περισσότερες πληροφορίες και μάλλον θα είναι στα Αγγλικά. Σκέφτομαι να μείνω αποκλειστικά στην δεκαετία του '80 (χωρίς παιχνίδια από τα 90s) γιατί εξάλλου εκεί είναι το "ζουμί" του retrogaming. Σίγουρα θα μπουν και κάποια sequels (οπότε όχι απαραίτητα ένα ανά σειρά) αρκεί να προσθέτουν κάτι σημαντικό και να μην είναι μία από τα ίδια. Πιθανό να μπουν και κάποια arcade conversions που να έχουν αφήσει ιστορία στα micros, ώστε να τιμηθούν και οι coders που είχαν το ηράκλειο έργο να τα μεταφέρουν στους ταπεινούς home, ή και οι μουσικοί που συχνά τα scores τους ήταν ανώτερα και από τα ηλεκτρονικά. Νομίζω θα μπουν και κάποια Ιαπωνικά computer games που είχαν έρθει στην δύση και τα είχαμε αγαπήσει. Συνολικά θα περιέχει 2001 παιχνίδια για να κολλάει με τον τίτλο 2001: A Game Odyssey. :p
 
Τα flight sims είναι πιθανά τα πιο κακογερασμένα retro games και αυτά που αναφέρονται λιγότερο από τους retro gamers. Πολύ περίπλοκα συνήθως και απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Εφόσον το θέμα είναι η πιστότητα της προσομοίωσης τα μετέπειτα παιχνίδια υπερσκελίζουν τα προηγούμενα σε όλους τους τομείς οπότε η επιστροφή σε κατώτερους πρωτόγονους simulators δεν προσφέρει τίποτα στον επίδοξο πιλότο. Οι υπολογιστές της δεκαετίας του '80 δεν ήταν προφανώς κατάλληλοι να προσφέρουν ρεαλιστικές εμπειρίες, με τις αδύναμες CPU και τα υποτυπώδη wireframe γραφικά που μετρούσαμε την ανανέωση τους με καρέ ανά...λεπτό. Παρότι η επιστροφή σε αυτά τα παιχνίδια γίνεται μόνο για λόγους νοσταλγίας, αξίζουν αναφοράς λόγω της τεράστιας συνεισφοράς που είχαν στο σύγχρονο gaming. Οι προγραμματιστές αυτών των παιχνιδιών ασχολούνταν με τρισδιάστατα γραφικά και ρεαλιστικά physics, artificial intelligence, network gaming, δυναμικά campaigns και άλλα στοιχεία που πολύ αργότερα εισχώρησαν στο mainstream gaming. Τα καλύτερα εξ αυτών ήταν το "state of the art" στην τεχνολογία του gaming. Την δεκαετία του '90 το σκήπτρο το πήραν τα FPS αλλά την δεκαετία του '80 τα simulators ήταν οι βασιλιάδες της τεχνολογικής αιχμής. 

Οπότε ας ξεκινήσουμε να δούμε τα παιχνίδια του είδους που βρίσκονται στην λίστα του CGW (ή  κάποια που μου θύμισε κάποιο άλλο παιχνίδι της λίστας). 

106. Project Stealth Fighter (1987)

Το παιχνίδι βασιζόταν στην υποψία ύπαρξης ενός αεροπλάνου stealth της Αμερικανικής Αεροπορίας, αφού το F-19 όνομα ήταν κενό. Ο πρόεδρος της Microprose "Wild Bill" Stealy ήταν πρώην πιλότος και απόφοιτος της πολεμικής αεροπορίας οπότε μπόρεσε να δει κάποια μη απόρρητα έγγραφα και να συλλέξει κάποιες πληροφορίες. Φυσικά το παιχνίδι ήταν απλά το πως νόμιζαν ότι θα μπορούσε να είναι αυτό το stealth bomber και δεν είχε σχέση με την πραγματικότητα. Παρά το γεγονός ότι βασιζόταν σε ένα φανταστικό αεροπλάνο, ήταν ένας εξαιρετικός προσομοιωτής. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το 1988 η αεροπορία παραδέχτηκε την ύπαρξη του πραγματικού stealth του F-117 Nighthawk. Το 1989 η Micropose εξέδωσε την ανανεωμένη έκδοση του παιχνιδιού για PC, το F-19 Stealth Fighter, που είχε τεράστιες βελτιώσεις σε σχέση με τον προκάτοχο του για τον C64 ενώ το lead design είχε πλέον αναλάβει ο μεγάλος Sid Meier. Πλέον μπορούσες να παίξεις είτε με το υποθετικό F-19 είτε με το F-117. Δείτε το σε Amiga λόγω ηχητικών εφέ. 

 
Πίσω
Μπλουζα