80's ρετρό ταξί

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας amigabill
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στις αρχές των 80s υπήρχε και το Ford Granada 2.1 diesel.

Ford Granada_1978-85.jpg

H Ford είχε παραδοσιακά μια καλή παρουσία στην ελληνική αγορά του ταξί. Τη δεκαετία του '50 με τα αμερικάνικα Ford και από τη δεκαετία του '60 με τα γερμανικά Taunus 17m. Το Granada ήταν το τελευταίο μεγάλο Ford που σημείωσε κάποια επιτυχία στη χώρα μας σαν ταξί. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 έγινε ένα μάλλον ανεπιτυχές come back της εταιρίας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, με τα Scorpio Sedan.
 
prisma είπε:
Στις αρχές των 80s υπήρχε και το Ford Granada 2.1 diesel. Προβολή συνημμένου 103886

H Ford είχε παραδοσιακά μια καλή παρουσία στην ελληνική αγορά του ταξί. Τη δεκαετία του '50 με τα αμερικάνικα Ford και από τη δεκαετία του '60 με τα γερμανικά Taunus 17m. Το Granada ήταν το τελευταίο μεγάλο Ford που σημείωσε κάποια επιτυχία στη χώρα μας σαν ταξί. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 έγινε ένα μάλλον ανεπιτυχές come back της εταιρίας σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, με τα Scorpio Sedan.
Αν και πολυ τετραγωνισμενο, παντα μου αρεσε. Ετσι οπως το βλεπω με λιγο χαμηλωμα και κανα φαρδυ λαστιχο γινεται αψογο!
 
H Νissan-Datsun διέθετε ένα από τα πιο επιτυχημένα ταξί στις αρχές των 80s. Το Bluebird diesel. Μέχρι τα τέλη περίπου του 1982 είχε διαθέσει γύρω στα 2.000 τέτοια στην χώρα μας. Διέθετε κινητήρα 1.952 κ.εκ. απόδοσης 63 ίππων

Aπό τo 1983, όμως, η Nissan διέθετε σαν ταξί και το Sunny diesel στα 1.700 κ.εκ. (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία).

Από γιαπωνέζικα, ενδιαφέρον είχε και το Mitsubishi Galant 2.300 Turbo Diesel, με μοτέρ ιδιαίτερα δυνατό και καλούς χώρους.

Datsun Bluebird-910---1979-83..3.jpg

Βluebird.

Mitsubishi Galant Σ_1980-83.jpg

Galant
 
Το Galant το οποίο είχε και η Ελληνική Αστυνομία εκεί κατά τις αρχές δεκαετίας του 80.
 
Από τα μέσα των 70s είχε η αστυνομία Galant, όπως και ταξί υπήρχαν πριν το '80. Πάντως, αν και με αρκετά μεγάλα αμαξώματα, τα γιαπωνέζικα εκείνης της εποχής δεν φημίζονταν για τις χωροταξικές τους αρετές, ούτε για την άνεσή τους. Το συγκεκριμένο Galant ξέφευγε σχετικά από αυτόν τον κανόνα.

Επειδή σαν πιτσιρικάς χρησιμοποιούσα αρκετά ταξί, τα χειρότερα μου από χώρους ήταν το Jetta, ενώ σχετικά στενάχωρο ήταν το Toyota Carina παρότι μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις. Κάποια στιγμή μετά τα μέσα των 80s είχαν κυκλοφορήσει και ορισμένα μίζερα Corsa 4πορτα ταξί. Η χαρά της ταλαιπωρίας!!!.
 
και μην ξεχνάμε μετέπειτα το μπροστοκίνητα Bluebird που παρουσιάστηκαν στα μέσα δεκαετίας '80. Μάλλον το ποιο ήσυχο σε λειτουργία πετρέλαιο. Κυρίως στο ρελαντί αν δεν έβλεπες στροφόμετρο νόμιζες πως ήταν σβηστο.

Πάντως τα πιωσκίνητα Καντετάκια, Ασκόνα, τα μεγαλύτερα Ρέκορντ αλλα και απ' τη Φορντ Γρανάδα, Κόνσολ ειχαν παρουσία.

Όμως και το Μιραφιόρι 131 της φίατ έδινε ομορφιά στις πιάτσες με το Ιταλικό του στυλ
 
Τα Ford Granada αν και ήταν πολύ ευρύχωρα σαν αυτοκίνητα, εντούτοις δεν αφήσαν καλές αναμνήσεις στους ιδιοκτήτες ταξί της εποχής. Οι πετρελαιοκινητήρες τους δεν ήταν και ότι πιο αξιόπιστο κυκλοφορούσε τότε. Παλιοί αυτοκινιτιστές λένε ότι τα Ford της εποχής ήταν καλά αυτοκίνητα μόνο αν είχαν βενζινοκινητήρα. Γι αυτό και η πορεία τους στην αγορά σαν ταξί ήταν σχετικά βραχύβια.

Τα bluebird ήταν τα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους έπιναν νερό στο όνομά τους. Όσοι τα αγόρασαν τότε έφαγαν ψωμί από αυτά. Τα τελευταία έφυγαν με τους ολυμπιακούς αγώνες του 2004 καθώς οι ιδιοκτήτες τους υποχρεώθηκαν να τα αλλάξουν. Γενικά τόσο αξιόπιστο αυτοκίνητο δεν έχει εμφανισθεί ξανά σαν ταξί. Ένα τέτοιο είχε φίλος μου μέχρι πρόσφατα στην επαρχία, κλασικά αποχαρακτηρισμένο ταξί με το γνωστό κίτρινο χρώμα.

Τα Mitsubishi gallant ήταν φοβερά αυτοκίνητα για την εποχή τους αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 90 αρχίσαν και αυτά να εγκαταλείπουν τους δρόμους καθώς τα ανταλλακτικά τους ήταν πανάκριβα και δυσεύρετα. Τα gallant της αστυνομίας πάντως είχαν βενζινοκινητήρα 2300 κ.εκ.

Τα fiat 131 mirafiori αλλά και, κυρίως τα supermirafiori είχαν σύντομη πορεία ως ταξί στην Ελλάδα όπως και τα μεταγενέστερα croma. Ωραία αυτοκίνητα αλλά τους πετρελαιοκινητήρες της fiat τα μαστόρια της εποχής δεν τους πολυκατείχαν, γεγονός που δυσκόλευε αφάνταστα τη ζωή των οδηγών ταξί εκείνη την εποχή.
 
Απ΄τα ταξί των 90s μου άρεσαν τα ford sierra 1992,opel astra 1995,seat toledo 1993,opel vectra 1992 και από Μercedes μου άρεσε η 300 class του 1991.Φοβερά ταξί για την εποχή.Όταν έμπαινες στην 300 class ένιωθες άρχοντας απ΄την άνεση που είχε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
tv1988 είπε:
Απ΄τα ταξί των 90s μου άρεσαν τα ford sierra 1992,opel astra 1995,seat toledo 1993,opel vectra 1992 και από Μercedes μου άρεσε η 300 class του 1991.Φοβερά ταξί για την εποχή.Όταν έμπαινες στην 300 class ένιωθες άρχοντας απ΄την άνεση που είχε.
Τα Toledo ήταν άθλια. Δεν είναι τυχαίο ότι εξαφανίστηκαν μαζικά από τους δρόμους σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Ούτε επίσης ότι στη 2η γενιά του μοντέλου, ελάχιστοι επαγγελματίες τα προτίμησαν. Τα Astra ήταν μικρά για αυτή τη δουλειά, με σχετικά περιορισμένους χώρους. Πολύ ευρύχωρα και αρκετά άνετα ήταν τα Opel Omega.
 
  • Like
Reactions: PT8
prisma είπε:
Τα Toledo ήταν άθλια. Δεν είναι τυχαίο ότι εξαφανίστηκαν μαζικά από τους δρόμους σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Ούτε επίσης ότι στη 2η γενιά του μοντέλου, ελάχιστοι επαγγελματίες τα προτίμησαν. Τα Astra ήταν μικρά για αυτή τη δουλειά, με σχετικά περιορισμένους χώρους. Πολύ ευρύχωρα και αρκετά άνετα ήταν τα Opel Omega.
Τα astra και τα Toledo τα έφαγαν τόσο τα προβλήματα που παρουσίαζαν όσο και το γεγονός ότι με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004,οι ιδιοκτήτες τους τα αντικατέστησαν, αφού έτρεχε και επιδότηση. Πέρα από αυτό είχε απαγορευθεί και η αγορά πετρελαιοκίνητων ταξί με κινητήρα κάτω των 1900 κ.εκ. (άγνωστο το γιατί). Οπότε εξαφανιστήκαν αυτά και γεμίσαμε με Octavia και Avensis. Βραχύβια ήταν και η πορεία των ford sierra και scorpio και τα δύο υγραεριοκίνητα. Αυτά εξαφανιστήκαν από τους δρόμους πριν καν συμπληρώσουν δεκαετία. Τα opel omega ήταν ίσως τα πιο ευρύχωρα και ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της εποχής. Κινητήρας 2500 κυβικών εκατοστών της bmw που απέδιδε αν θυμάμαι καλά περί τους 170 ίππους. Πολύ καλή απόδοση και φοβερές επιταχύνσεις για την εποχή. Δε θα ξεχάσω τον τρόπο που επιτάχυνε όταν έτυχε να βρεθώ στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού μέσα σε ένα τέτοιο καθημερινή βράδυ. Στην Αθήνα όμως υπέφεραν αρκετά, με τέτοιο κινητήρα και επιδόσεις, αφού η κατανάλωση καυσίμου ήταν στα ύψη. Από πολλούς ιδιοκτήτες κρίθηκαν ασύμφορα και αντικαταστάθηκαν και αυτά σχετικά γρήγορα. Πάντως στην επαρχία μπορούσες να πετύχεις μέχρι πριν μερικά χρόνια ταξί ή αγοραίο opel omega σε καλή κατάσταση, αφού οι κυκλοφοριακές συνθήκες ήταν εντελώς διαφορετικές και ευνοούσαν το να κυκλοφορεί κανείς με τέτοιο αυτοκίνητο.
 
Noμίζω ότι την εποχή που λέτε, μεσουράνησε η Mercedes 240 D...

Αυτή που αναγράφεται W123 παραπάνω, ωστόσο εμείς στο πορτ-μπαγκαζ διαβάζαμε το 240 D. "Οριακά" φευγάτη από τα '70s, με τα αρκετά νίκελ της εποχής (και γύρω από τα παράθυρα), έμεινε για τα χαρακτηριστικά φανάρια με τους δύο κύκλους, ενσωματωμένους σε ένα ενιαίο κρύσταλλο, και τους όλο νίκελ καθρέφτες.

Φυσικά το 80, οριακά κυκλοφορούσαν ως ταξί και αυτές, με τις "τιμονάτες" ταχύτητες, και το κοντέρ-θερμόμετρο.

images
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θυμήθηκα τώρα ένα ταξί που είχα μπει αρχές του '98 (δεν είναι ρετρό βέβαια αλλά ο ταξιτζής ήταν σίγουρα ρετρό...)

Μιλάμε για μπόχα, απλυσιά, δυσωδία μέχρι ...εξεμέσεως! Ο τύπος στ' αλήθεια ήταν απαράδεκτος. Καλά αν έμπαινα τώρα σε τέτοιο ταξί στα 10" θα του 'λεγα: "Σταμάτα να κατέβω"!!! :o
 
ΦΖΠ1 είπε:
Noμίζω ότι την εποχή που λέτε, μεσουράνησε η Mercedes 240 D...Αυτή που αναγράφεται W123 παραπάνω, ωστόσο εμείς στο πορτ-μπαγκαζ διαβάζαμε το 240 D. "
Η W123 σε ταξί κυκλοφόρησε στην Ελλάδα σε δυο εκδόσεις. Τη 200D και τη 240D. Μέχρι τη δεκαετία του '80 κυκλοφορούσαν 'ολα τα παλιότερα μοντέλα ταξί της Mercedes, η οποία είχε παράδοση στο χώρο από τη δεκαετία του '50.
 
Μερικά ταξί από τη βιντεοταινία ''Ένα μωρό στο ταξί μου''.

είχαν κάποια εποχή τα αθηναΐκά ταξί διαφημίσεις πάνω από τον ουρανό του οχήματος,όπως στην Νέα Υόρκη

ή θυμάμαι λάθος;
 
Πίσω
Μπλουζα