Adventure games: Walkthrough or not

alkis21

ΚickOff World Champ 2013
Joined
16 Οκτ 2008
Μηνύματα
2.603
Αντιδράσεις
202
[EDIT] Δημιούργησα νέο θέμα με αφορμή τη συζήτηση που ξεκίνησε από αυτό το πόστ καθώς ξέφευγε απο τη θεματολογία του θρεντ Monkey Island 2 Special Edition: Κυκλοφόρησε [EDIT]

bbonik είπε:
εάν ταρακουνήσεις το κινητό σου δίνει hints για το τι πρέπει να κάνεις.
:banghead: Η μέρα που θα χαϊδεύεις την συσκευή σου και θα εμφανίζεται μια ολογραφία να παίζει αυτή το παιχνίδι κι εσύ να κάθεσαι να το κοιτάς, θα είναι η μέρα που θα εγκαταλείψω τα εγκόσμια και θα παίζω μόνο στην Amiga μου...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλα, την περιμενα την απαντηση σου.

Οντως, ελαφρως ακομψη η επιλογη που δυστυχως θα μειωσει πολυ τον παραγοντα διασκεδαση-ικανοποιηση σε εναν βιαστικο gamer.

Αλλα ας μην ξεχναμε οτι υφισταται μονο στην εκδοση για iphone. Oυσιαστικα δηλαδη για κοσμο που ενδεχεται να το παρατησει στη πρωτη δυσκολια.
 
Εγώ πιστεύω πως τα Hints είναι μια πολύ καλή ιδέα για να σε βοηθήσουν να ξεκολλήσεις λίγο. Ειδικά παιχνίδια όπως το Pandora Directive είχανε απίστευτη υλοποίηση! Είναι δηλαδή το πως θα υλοποιηθούν.
 
alkis21 είπε:
:banghead: Η μέρα που θα χαϊδεύεις την συσκευή σου και θα εμφανίζεται μια ολογραφία να παίζει αυτή το παιχνίδι κι εσύ να κάθεσαι να το κοιτάς, θα είναι η μέρα που θα εγκαταλείψω τα εγκόσμια και θα παίζω μόνο στην Amiga μου...
Για να μην το ψάχνετε στο 360:

By pressing the X button, you can bring up a hint that will gently nudge you in the right direction. If you still find yourself stumped, pressing it a second time will give you a push. But if you still can't seem to figure it out, the final hint is basically a whap over the head that comes with a bright yellow arrow directing you to where you need to go along with detailed instructions. No in-game penalty is given for using these hints, but there are achievements and leaderboards to consider. However, the hints are also written with the same clever sense of humor, so it could be worthwhile to see what the game might tell you.
Άκη θα διαφωνίσω. Καλυτερο είναι να κρατήσεις κάποιον στο παιχνίδι, από να τον απογοητεύσεις και να μην ξαναπλησιάσει σε Adventure.

Αν κάποιος είναι δυνατός στο είδος, προφανώς και δεν θα χρησιμοποιήσει hints, αλλά όλοι οι άλλοι?

Θα χάσουν τη μαγεία του επειδή έχουν κολήσει σε ένα σημείο? Από το να πάνε στο google και να κάνουν αναζήτηση->Walkthrough δεν είναι το ίδιο να τους βοηθάει το παιχνίδι?
 
Δεν υπάρχει σωτηρία...

Μη σώσουν και ξαναπλησιάσουν adventure όλες αυτές οι ορδές των πουθενάδων που εδώ και χρόνια απαιτούν να αντικατασταθούν οι γρίφοι με ένα μεγάλο κουμπί που να γράφει "CLICK HERE TO CONTINUE". Όξω τα παιδιά του Sokal μπας και δούμε άσπρη μέρα!

Από το να πάνε στο google και να κάνουν αναζήτηση->Walkthrough δεν είναι το ίδιο να τους βοηθάει το παιχνίδι?
Αυτές είναι οι μόνες επιλογές που έχουν; Ή hint system ή walkthrough; Να βάλουν την κούτρα τους να σκεφτεί δεν παίζει;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παρολο που σε μεγαλο βαθμο συμφωνω μαζι σου Αλκη, δεν νομιζω οτι ειναι τοσο κακο να υπαρχει βοηθεια σε περιπτωση που καποιος σκαλωσει. Δε μπορουμε να αφοριζουμε ετσι ενα "εργαλειο" επειδη καποιοι ειναι σε θεση να κανουν καταχρηση. Δηλαδη οι απελπισμενοι που στα 80's εστελναν φακελο με γραμματοσημο στο Tσουρινακη για να λαβουν walkthrough διεπρατταν το ιδιο "αμαρτημα της ολοκληρωσης adventure game χωρις χρηση κουτρας"; :D
 
Όποιος συχνάζει σε adventure forums γνωρίζει πως η εποχή που "κάποιοι κάνουν κατάχρηση" έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δυστυχώς σήμερα ο κανόνας είναι να παίζεις με το walkthrough τυπωμένο δίπλα σου.
 
alkis21 είπε:
Όποιος συχνάζει σε adventure forums γνωρίζει πως η εποχή που "κάποιοι κάνουν κατάχρηση" έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δυστυχώς σήμερα ο κανόνας είναι να παίζεις με το walkthrough τυπωμένο δίπλα σου.
Προσωπικά, σπάνια, αν έχω χρόνο και είναι ενδιαφέρον το adventure, αν έχω χρόνο στην διάθεση μου, αν είναι απλά για να το "δω" τότε παίζω με walkthrough.

Το τελευταίο που έπαιξα χωρίς τσουκάλα ήταν το Still life 2 (και το ένα φυσικά...βασικά, όλα της microids χωρίς λύση :Ρ)
 
Άλκη, λυπάμαι που το λέω αλλά αυτή ακριβώς η λογική: "κάντο παλούκι και άστους να στίβουν το μυαλό τους αβοήθητοι" έδιωξε τον κόσμο και έκανε τα adventures ασχολία για λίγους.

Προσωπικά, αν κολλήσω πάνω από 10 λεπτά σε παιχνίδι, συνήθως εκνευρίζομαι και το παρατάω. Παίζουμε για διασκέδαση όχι για να τσαντιστούμε!
 
Η αλήθεια είναι πως και γω εαν ζοριστώ λίγο βγάζω το walkthrough. Παίζω adventures γιατί πάντα μου άρεσαν οι ιστορίες και οι ανατροπές, αυτό αναζητώ συνήθως σε αυτά τα παιχνίδια. Τα θεωρούσα κάτι σαν βίβλια. Δεν με πολυένοιαζε ποτέ εαν θα λύσω τον τάδε γρίφο ή όχι αν και ομολογώ οτι μερικές φορές που κατάφερα να λύσω κάποιους εκνευριστικά δύσκολους γρίφους στο τέλος το ευχαριστήθηκα.

Αλλά γενικότερα είμαι κατά των πολύ δύσκολων γρίφων, καθώς και των Adventure games που δεν έχουν χαρακτήρες και πραγματικό σενάριο. Αυτά είναι κυρίως τα First Person για μένα, με εξαίρεση ίσως το Atlantis The Lost Tales που είναι συμπαθητικό και το Schizm που με είχε εντυπωσιάσει αλλά θεωρώ τους γρίφους του απλά αδιανόητους. Όταν ένα παιχνίδι με βάζει να έχω συνέχεια δίπλα μου ένα μπλοκάκι να σημειώνω, ε δεν με εξιτάρει ιδιαίτερα. Ειδικά με το Riven νομίζω παραέγινε το κακό.

Α ξέχασα και τα Tex Murphy που ειδικά το Pandora Directive είναι από τα πιο αγαπημένα μου Adventures.
 
Maddog είπε:
Άλκη, λυπάμαι που το λέω αλλά αυτή ακριβώς η λογική: "κάντο παλούκι και άστους να στίβουν το μυαλό τους αβοήθητοι" έδιωξε τον κόσμο και έκανε τα adventures ασχολία για λίγους.
Δεν είναι έτσι Βασίλη. Πίστεψέ με, είμαι βαθιά χωμένος στον κόσμο των adventures εδώ και 25 χρόνια, μπορεί να είμαι άσχετος σε πολλά θέματα αλλά στο συγκεκριμένο ξέρω πολύ καλά τι σου λέω.

Η λογική αυτή που περιγράφεις εγκαταλείφθηκε με το που μπήκαν τα 90s. Έχουν περάσει ήδη 20 χρόνια από τότε. Που είναι τα παιχνίδια-παλούκια; Στον αιώνα που διανύουμε ούτε ένα δεν μπορώ να σκεφτώ. Ουσιαστικά με το που επικράτησε η LucasArts σιγά σιγά άρχισαν να εξαφανίζονται τα dead ends, οι ξαφνικοί θάνατοι και η ανάγκη για δημιουργία χάρτη. Σταδιακά οι γρίφοι έγιναν όλο πιο εύκολοι. Οι δημιουργοί adventures ζούσαν πάντα με ένα άγχος: να προσελκύσουν νέους παίκτες στο είδος. Αυτό σαν ιδέα είναι καλή, αλλά το κακό ήταν ότι δεν επιχείρησαν να το κάνουν με το να προάγουν αυτά τα στοιχεία που το έκαναν αγαπητό, αλλά τσεκουρώνοντας το.

Η τεράστια εμπορική επιτυχία που έκαναν δύο καταρ... συγκεκριμένοι τίτλοι έκαναν πάρα πολύ κακό στο είδος. Η πρώτη περίοδος ήταν του Myst, μετά το οποίο οι δημιουργοί αποφάσισαν πως τα adventures δεν χρειάζονται ούτε ιστορία, ούτε χαρακτήρες, απλά να περπατάς και να βλέπεις ωραίες εικονίτσες στο περιβάλλον. Η δεύτερη περίοδος -από την οποία μόλις πρόσφατα αρχίζουμε να ξεφεύγουμε- ήταν του Syberia, όπου πάλι δόθηκε η λανθασμένη εντύπωση πως ο κόσμος δεν θέλει να σκέφτεται για να προχωράει και οι γρίφοι πρέπει να είναι όσο πιο απλοί γίνεται. Πρόσθεσε σε όλα αυτά το γεγονός ότι πάντα υπήρχε η προσπάθεια "να βάλουμε στοιχεία κι από άλλα είδη". Ακόμα θυμάμαι πολύ καλά την εποχή που ο μέσος gamer έλεγε το Tomb Raider adventure game... Ξέρεις ποιο είναι το αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών; Και φεύγουν από το είδος οι οπαδοί των adventures αφού δεν τους προσφέρει πλέον αυτά που θέλουν, και δεν προσελκύονται νέοι αφού με τις αλλαγές κάθε άλλο παρά ποιότητα προσφέρεται.

Ναι, για μένα τα adventures αν δεν είναι δύσκολα δεν έχουν νόημα. Αν μου αρκούσαν ιστορία και χαρακτήρες, θα διάβαζα ένα βιβλίο ή θα έβλεπα μια ταινία. Αν δεν υπάρχει πρόκληση τι να το κάνω; Θα είναι σαν το thread που ανοίχτηκε πρόσφατα με το βιντεάκι που δείχνει πως θα ήταν τα παιχνίδια σε super easy mode. Αφού το 90% των παικτών (δεν σου κάνω πλάκα με το ποσοστό, μην ξεχνάς ότι είχα προσωπικό συμφέρον να ερευνήσω για χρόνια το αγοραστικό κοινό) παίζει τα παιχνίδια με τη λύση στα γόνατα ανεξαρτήτως δυσκολίας. Γιατί να καταστραφεί η δική μου διασκέδαση με γελοίους γρίφους προς όφελος κάποιων που έτσι κι αλλιώς, εύκολοι ή δύσκολοι, δεν μπαίνουν στον κόπο να τους λύσουν;

Προσωπικά, αν κολλήσω πάνω από 10 λεπτά σε παιχνίδι, συνήθως εκνευρίζομαι και το παρατάω. Παίζουμε για διασκέδαση όχι για να τσαντιστούμε!
Μα αυτό σημαίνει ότι προφανώς τα adventures δεν σου αρέσουν, δεν είναι για σένα. Αφού η προσπάθεια να λύσεις έναν έξυπνο γρίφο σε τσαντίζει, πολύ απλά άλλαξε είδος. Γιατί να αλλάξουν τα adventures μήπως και τα προτιμήσεις; Ζήτησα εγώ να αλλάξουν τα strategy ή τα RPG για να μου αρέσουν;
Τα adventure games αργά αλλά σταθερά κερδίζουν το κοινό των casual gamers... αυτοί που παίζουν τα παιχνιδάκια του στυλ hidden object παίζουν και adventures γιατί είναι το ίδιο εύκολα και γρήγορα (πόσο να κρατήσει ένα adventure όταν παίζεις με λύση; ). Ξέρεις ποιο ηλικιακό group αγόρασε το παιχνίδι μου με συντριπτική διαφορά από τα υπόλοιπα; 45-60 χρονών. Ναι, το αγαπημένο μου είδος κατάντησε να παίζεται από τις Bingo grannies και αυτό μου ματώνει την καρδιά...
 
Η γνώμη μου είναι η εξής. Κατακλυζώμαστε από τόσα πολλά games σήμερα και θέλουμε να τα δούμε όλα. Ορισμένοι νεότεροι παίχτες τώρα, παίζουν το είδος καθαρά περιφερειακά. Δεν είναι το κυρίως game genre τους. Τους αρέσει αλλά έχοντας μάθει να κάνουν συνεχή γρήγορη πρόοδο στα MMO - offline RPG - shooters δεν έχουν την διάθεση να παιδευτούν. Αυτό το instant gratification που έχουν τα υπόλοιπα genres λείπει πολλές φορές από τα adventures. Οπότε χάνει αυτή την κατηγορία παικτών.

Βλέπω όμως κινητικότητα στο είδος που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Ακόμα και ο γιος μου, ζητάει που και που να παίξουμε κάνα adventure. Αλλα όπως είπα, στην πρωτη δυσκολία λέει "Δεν ψάχνεις για walkthrough μπαμπά".
 
Δεν ζούμε όλοι σε εποχή που μπορούμε να διαθέσουμε άπλετο χρόνο για να παίξουμε, όχι ένα adventure, ένα παιχνίδι γενικώς.

Σήμερα, οι περισσότεροι άνω των 30 έχουν εγκαταλείψει το gaming και από όσους συνεχίζουν η πλειοψηφία θέλει ένα "σφηνάκι" των 10 λεπτών ή της μισής ώρας για να πάρει τα πάνω της και να συνεχίσει ασχολίες.

Στην ερώτηση, λοιπόν, με walkthrough or not, προσωπικά πάντα απαντώ, walk away. Ούτε έτσι, ούτε αλιώς. Παίξε ένα FPS, ξέδωσε ένα 20λεπτο, σώσε και πήγαινε παρακάτω. Αρκετά προβλήματα έχουμε in real life, δεν θα "στίψω το μυαλό μου" για να δω τι θα κλικάρω και που.

Φιλικά πάντα, η γνώμη είναι απόλυτα προσωπική, αν και από την αποδοχή των adventures από την καθολικότητα των gamers σήμερα (casual, maistream, hardcore) πιστεύω ότι και άλλοι είναι την ίδιας τακτικής.
 
pooky(1) είπε:
Στην ερώτηση, λοιπόν, με walkthrough or not, προσωπικά πάντα απαντώ, walk away. Ούτε έτσι, ούτε αλιώς.
Εύγε! Συμφωνώ απολύτως! Αφού δεν έχεις χρόνο/υπομονή/αντοχή να το παίξεις κανονικά, προκειμένου να το παίξεις με walkthrough μην το παίξεις καθόλου.

Αν και παιδιά έχω ξαναπεί πως αυτά περί χρόνου/άγχους/δουλειάς τα ακούω βερεσέ. Και οι fans των μεν και οι fans των δε την έλλειψη χρόνου και το άγχος της καθημερινότητάς τους προβάλουν ως δικαιολογία για το ότι δεν παίζουν FPS ή adventures. Ο καθένας παίζει αυτό που του αρέσει, τέλος. Και μόνο τρεις ώρες το εξάμηνο να μου δώσεις, εγώ adventure θα παίξω.
 
To walkthrough, πάντα με συντρόφευε, σε όσα adventures έχω παίξει...

Από το Gnome Ranger και το Chronoquest μέχρι τον Larry στη χώρα των Lounge Lizards, δεν υπήρχε περίπτωση να μη χρειαστώ τη βοήθειά του...

Όμως, από τη στιγμή που το είχα εύκαιρο, στην πρώτη επόμενη δυσκολία πάντα το χρησιμοποιούσα... Γιατί; Η ανυπομονησία μου να δώ και το υπόλοιπο παιχνίδι...

Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι, αλλά έτσι μπόρεσα να ολοκληρώσω κάποια παιχνίδια, αλλιώς θα τα είχα αφήσει μισά...

Τώρα, αν το Tomb Raider ή το Metal Gear Solid ή ακόμα και τα Resident Evil και Silent Hill είναι και adventures, εγώ θεωρώ πως είναι.... Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα...
 
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Dino!
 
DINO είπε:
To walkthrough, πάντα με συντρόφευε, σε όσα adventures έχω παίξει...Από το Gnome Ranger και το Chronoquest μέχρι τον Larry στη χώρα των Lounge Lizards, δεν υπήρχε περίπτωση να μη χρειαστώ τη βοήθειά του...

Όμως, από τη στιγμή που το είχα εύκαιρο, στην πρώτη επόμενη δυσκολία πάντα το χρησιμοποιούσα... Γιατί; Η ανυπομονησία μου να δώ και το υπόλοιπο παιχνίδι...

Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι, αλλά έτσι μπόρεσα να ολοκληρώσω κάποια παιχνίδια, αλλιώς θα τα είχα αφήσει μισά...

Τώρα, αν το Tomb Raider ή το Metal Gear Solid ή ακόμα και τα Resident Evil και Silent Hill είναι και adventures, εγώ θεωρώ πως είναι.... Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα...
Όταν οι γρίφοι είναι λογικοί είναι εντάξει, δεν έχει λόγο να δεις την λύση, αλλά υπάρχουν και adventures που δεν βγάζεις άκρη με τίποτα και η χρήση της τσουκάλας είναι επισταμένη.
 
Θυμάται κανείς τον τελευταίο γρίφο στο Phantasmagoria 2; Ήτανε απλά απίστευτα δύσκολος να τον κατανοήσεις. Και ενώ το υπόλοιπο παιχνίδι ήτανε γελοίο από άποψη δυσκολίας αυτός ήτανε πραγματικά ΓΡΙΦΟΣ! Ήταν σαν να μαζευτήκανε οι developers μια μέρα και να είπανε: "Ξέρεις υποτίθεται πως φτιάχνουμε Adventure αλλά δεν έχουμε βάλει πραγματικούς γρίφους!" "Ε τότε ας βάλουμε έναν τελείως ακατανόητο γρίφο στο τέλος!!!" Και όλοι πανυγηρικά συμφώνησαν!
 
Τον θυμάμαι πολύ καλά και μου άρεσε και πολύ... μια χαρά λυνόταν όταν καταλάβαινες τη σημασία των χρωμάτων των καλωδίων.
 
Μα δεν ήτανε μόνο τα "καλώδια" το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα ήταν ότι δεν είχα καταλάβει τι στο καλό έπρεπε να κάνω!
 
Πίσω
Μπλουζα