Adventure games: Walkthrough or not

Στα σκληροπυρηνικά adventurικά μου χρόνια δε χρησιμοποιούσα ποτέ λύσεις, γιατί η διαδικασία μου κατέστρεφε το παιχνίδι. Αποτέλεσμα ήταν να κολλάω για αρκετούς μήνες, και να φορτώνω από καιρό σε καιρό το τελευταίο save για να δοκιμάσω πράγματα έστω και για ένα δεκάλεπτο.

Ορισμένες φορές όμως, έβρισκα κάποιον που είχε τελειώσει το παιχνίδι, με λύση ή χωρίς, και έπαιρνα κανένα στοιχείο για το που θα έπρεπε να κοιτάξω κλπ.
 
Αν πω οτι δε χρησιμοποίησα ποτέ walkthrough θα είναι ψέματα. Τουλάχιστον όμως όσες φορές το έκανα ήταν μετά από πολύ παίδεμα και πάντα κοιτούσα το σημείο που "κόλλησα" και όχι παρακάτω.

Δε θα ξεχάσω στο Black Dahlia τον γρίφο στους υπονόμους - τούνελ. Παράτησα το παιχνίδι γι' αυτόν τον γρίφο για να το ξαναπιάσω ένα χρόνο αργότερα (περίπου) με τη βοήθεια walkthrough που είχε γράψει ο Τσουρινάκης.
 
ξέρω ότι αυτό που θα γράψω θεωρείται ύβρη όμως ειμαι διατεθειμενος να (ξανα)τελειώσω το monkey island 2 special edition με walkthrough...
 
Παιδιά θυμάται κανένας εκείνον τον αντιπαθητικό γρίφο στο Broken Sword 1 με την κατσίκα; Μου είχε πάρει μήνες και τελικά το πέρασα κατά τύχη! Για τέτοιους γρίφους πρέπει να υπάρχον walkthroughs παιδιά!
 
Εχω απαντησει ηδη δυο φορες στο συγκεκριμενο θεμα αλλα ας πω και κατι καινουργιο :Ρ

Παντα με θεωρουσα φαν των adventures αλλα στην πραγματικοτητα τα περισσοτερα που ειχα παιξει μικρος ηταν με walkthrough η αλλη βοηθεια.

Πρόσφατα προσπαθησα να παιξω μονος μου καποια γνωστα ονοματα εκεινης της εποχης και τα βρηκα πολυ σκουρα. Τελευταιες μου απογοητεύσεις ηταν παιχνιδια οπως Cruise for a Corpse, Chrono Quest 1-2, Plan 9 from Outer Space και καποια αλλα. Δεν ειχαν καμια σχεση με αυτα που αγαπησα απο τα adventures. Απο την αρχη δεν υπαρχει καποιο σεναριο, αλλα απειρες πιθανοτητες. Το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να δοκιμαζεις ΤΑ ΠΑΝΤΑ μέχρι να κολλήσεις, και αφου κολλησεις να κανεις restart για να ξαναδεις αν υπηρξε κατι που θα ελυνε το σημειο που κολησες. Ετσι πρεπει μονος σου να βρεις το σεναριο και τη σειρα.

Αποφάσισα οτι αυτο το ειδος adventures (που θα το αποκαλουσα trial-and-error genre) το ΜΙΣΩ και δεν το βρισκω καθολου διασκεδαστικο. Κατα τη γνωμη μου η φιλοσοφια του απαίσιου Plan 9 και του Chrono Quest διαφερει τοσο πολυ απο του πχ Monkey Island ή του Broken Sword, που θα επρεπε να ανήκουν σε διαφορετικό genre!!!

Βεβαια τωρα που το ξανασκεφτηκα, πολλα απο τα παιχνιδια που "αγαπησα" ειχαν τετοιους απαραδεκτους γριφους, που απαιτουσαν να κανεις κατι μια συγκεκριμενη στιγμη, η να σκεφτεις να κανεις κατι εκτος σεναριου, για να βρεις κατι που θα χρειαστεις πολυ αργοτερα. Μοναδικο σκοπο ειχαν να ξαναρχισεις το παιχνιδι, χωρις ομως να ξερεις τι λειπει και πού. Παραδειγμα το Operation Stealth με το λάστιχο στο βυθό, ή το King's Quest 5 που πρεπει να βρεις το τυρι για να το χρησιμοποιησεις πολύ αργότερα ως καύσιμο στο μηχάνημα!!!!!!!!!

Ισως ειναι αδικο που ταυτίζω τη δυσκολία με την προσωπική προτίμηση, αλλά κατα τη γνωμη μου το καθαρόαιμο adventure βασίζεται στο σεναριο και όχι σε τύχη/πειραματισμό/επανάληψη. Βρισκω απιστευτο που καποιοι τερματισαν τετοια παιχνιδια μονοι τους. Εγω παντως οταν διαπιστωσω οτι ενα adventure ειναι "τετοιο", πιανω αμεσως το walkthrough απλα για να δω το τελος, χωρις να θεωρω κλεψια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα Adventures δεν ειναι και το ποιο αγαπημενο μου ειδος παιχνιδιου αλλα παρολα αυτα εχω παιξει παρα πολλα μπορω να πω και ειδικα καποια συγκεκριμενα οπως το Day of the tentacle πραγματικα τα λατρευω και τα εχω τελειωση ενα σωρο φορες.Προσωπικα ειμαι φανατικος εχθρος των walkthrough και δεν τα πλησιαζω οπως ο διαβολος το ληβανι Και οχι μονο για τα adventures αλλα γενικοτερα για ολα τα ειδη παιχνιδιων.Χιλιες φορες να παρατουσα ακομα και χρονια καποιο παιχνιδι για να ξελαμπικαρω μεχρι να βρω την λυση και να το συνεχισω παρα να εβλεπα καποιο walkthrough.Ποτε στην ζωη μου δεν εχω δει walkthrough και δεν προκυται να το κανω ποτε.Εννοοιται πως δεν κατακρινω κανεναν που το κανει αυτο γιατι ο καθενας απολαμβανει το παιχνιδι με τον δεικο του τροπο και μπορει να μην θελει να ζοριζεται αλλα να προτυμαει την ευκολη λυση των walkthrough.Eιναι και ενα κρητηριο αυτο εξαλου ωστε να ξεχωριζουν οι TOP ΠΑΙΚΤΕΣ απο ολους τους αλλους που ειναι απλα παικτες.
 
Σου δίνω εν μέρει δίκιο για τα Chrono Quests. Το Plan 9 ομολογώ δεν το θυμάμαι πολύ καλά αλλά δεν νομίζω να με είχε δυσκολέψει πολύ. Διαφωνώ κάθετα για το Cruise for a Corpse! Αρκετά στρωτό και λογικό παιχνίδι, δεν βλέπω γιατί να χρησιμοποιήσει κανείς λύση. :)

Υπάρχει μια παγίδα/φαύλος κύκλος στο θέμα walkthroughs. Πολλές φορές μια λύση ενός γρίφου όταν την διαβάζεις σου φαίνεται εξωπραγματική, σαν να μην είχες ελπίδα να την σκεφτείς μόνος σου ποτέ. Έτσι δικαιολογείς το να κοιτάξεις και την λύση του επόμενου γρίφου, και του επόμενου και πάει λέγοντας. Όσο χρησιμοποιείς λύσεις, δεν κερδίζεις experience points κι έτσι και στο επόμενο παιχνίδι που θα παίξεις θα καταφύγεις σε walkthrough κ.ο.κ. Όταν όμως παίζεις και σε έχει συνεπάρει η εξερεύνηση, όλα είναι δυνατά. Ξαναλέω ότι οι γρίφοι που πραγματικά δικαιολογούν τη χρήση walkthrough καθώς είναι απαράδεκτα δύσκολοι είναι πολύ λιγότεροι από όσο ισχυρίζεται ο κόσμος.
 
Θεωρώ οτι η λύση του walkthrough, χρησιμοποιείται κυρίως από τον ανυπόμονο παίκτη, ο οποίος θέλει να δει τις επόμενες οθόνες του παιχνιδιού και τι συμβαίνει παρακάτω.

Όσον αφορά το Cruise for a corpse, θα διαφωνήσω και εγώ μαζί σου Άλκη, καθώς το παιχνίδι είναι λίγο ιδιαίτερη περίπτωση επειδή βασίζεται, στο να είσαι στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή και στις ατελείωτες ερωτήσεις και απαντήσεις.

Ειδικά στα adventures που ο χρόνος παίζει ρόλο για το που θα είσαι σε κάθε τοποθεσία, θεωρώ οτι είναι δύσκολα.

Τα Chronoquests, τα βρήκα αρκετά πιο βατά, αν και εκεί κάποια στιγμή χρησιμοποίησα λύση, καθώς ήμουν ανυπόμονος :D
 
Νομίζω ότι η μνήμη σου σου παίζει παιχνίδια, Ντίνο... Το Chrono Quest 2 ήταν τρομερό παλούκι αφού έπρεπε να επισκεφτείς τις χρονολογίες μόνο με μια αυστηρή συγκεκριμένη σειρά για την οποία δεν είχες την παραμικρή ένδειξη, με αποτέλεσμα να πρέπει να ξεκινάς από την αρχή ξανά και ξανά. Αν βέβαια κάποιος σου έλεγε την σειρά αυτή τότε ναι, ήταν σχετικά εύκολο. Στο Cruise for a Corpse δεν πρέπει να είσαι στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή, δεν έχει κανένα στοιχείο real time αφού η "ώρα" προχωράει μόνο με τις πράξεις σου. Σε αντίθεση πχ. με το Colonel's Bequest. Όσο για τις ατέλειωτες ερωτήσεις & απαντήσεις, προφανώς, αυτό είναι το νόημα του παιχνιδιού αφού ερευνάς ένα φόνο.
 
Χμ... Διάβασα το review που έχω κάνει στον ST, και λέω "όταν υπάρχει εξέλιξη στην ιστορία, θα βγεί ένα ρολόι που θα σας δείξει την ώρα, σημάδι οτι πάτε καλά".

Άρα έχεις δίκιο. Άρα παίζει να το είχα βρει βαρετό και όχι δύσκολο.

Παίζει να έφαγα φλασιά με το Maupiti Island.
 
Πραγματι το Cruise ειναι αρκετα πιο βατο, αλλα ανηκει στα Laura Bow-clones (οπως τα λεω)

Υπηρξαν μερικα σημεια οπου η δραση δεν προχωραει, και το μονο που εχεις να κανεις ειναι να ψαξεις ΟΛΟ το πλοιο γιατι εμφανιζεται σε καποιο συρταρι (απο τα απειρα) ενα αντικειμενο που δεν ηταν πριν. Δεν υπαρχει κανενα hint.
 
Εγω θυμαμαι χαρακτηριστικα το φοβερο Darkseed που εαν περναγε η ωρα που επρεπε να κανεις κατι, τοτε δεν υπηρχε δυνατοτητα να τελειωσεις το παιχνιδι.

Επρεπε να το ξαναρχισεις. Και για αυτο δεν μπορεσα να το τελειωσω ποτε και γενικα δεν ασχοληθηκα μαζι του.

Αντιθετα ειχα τερματισει το simon the sorcerer, ενω θα τερματιζα εαν δεν βαριομουν τα monkey island, curse of enchantia, lure of tempress.

Αλλα εκεινη την εποχη που ολοι επαιζαν και μιλαγαν για adventures, εγω ημουν φανατικος αντι-adventuraς ! Μονο δραση !
 
Πίσω
Μπλουζα