Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να διαχωρίσουμε ένα adventure game από κάποια άλλα είδη παιχνιδιών,κάποια εκ των οποίων αναφέρθηκαν π.χ. FPS ή action games (σαν το Biohazard,το Tomb Raider κτλ)
Τα adventure games κατά τη γνώμη μου δεν τα ξεκινά κάποιος με την προοπτική να τα τελειώσει τσακ μπαμ,όπως άλλα παιχνίδια.Ίσα ίσα,που επιθυμεί η ιστορία να τραβήξει -μέσα σε λογικά πλαίσια φυσικά- και το παιχνίδι να έχει διάρκεια,ώστε να τον κρατήσει για κάποιο διάστημα.Είναι -όπως συνηθίζω να παραλληλίζω αυτά-,σαν μια ταινία.Με το που ξεκινάει,δεν ανυπομονείς να δεις το φινάλε της,αλλά να αποκαλυφθεί το story κι αν αυτό είναι καλό,η ταινία θες να έχει διάρκεια...
Η "φύση" των adventure games όμως,καθιστά την ύπαρξη walkthrough "απαραίτητη",μια και όλο και κάπου θα κολλήσει ο παίκτης.Εκεί εξαρτάται πόσο αντοχή-επιμονή-υπομονή έχει για να ξεπεράσει το σημείο μόνος του.Έχω κολλήσει σε παιχνίδι της κατηγορίας επί 15 και πλέον ημέρες,χωρίς να δω το walkthrough (επρόκειτο για το The riddle of master Lu),διότι ήξερα ότι μέσα σε 5-6 οθόνες ήταν η λύση αυτού που έψαχνα,αλλά δε μπορούσα να το βρω.Αντιθέτως,σε παιχνίδια που μου πετάνε ένα άσχετο puzzle σε κάποιο σημείο,απλά για να καθυστερήσουν με τον τρόπο αυτό το φινάλε τους,είναι πάρα πολύ πιθανό να δω τη λύση αυτού επί τόπου.
Πάντως,μη φτάσουμε στο σημείο να ζητάμε adventure games που να τελειώνουν μέσα σε 2 ημέρες,είτε λόγω μικρής διάρκειας,είτε -ακόμη χειρότερα- λόγω μηδαμινής δυσκολίας.Πρόσφατα δοκίμασα-έπαιξα το Black Mirror 2.Πολύ καλό σε γενικές γραμμές,αλλά υπέρ του δέοντος εύκολο,με αποτέλεσμα να τελειώσει στο άψε-σβήσε.Θα ήθελα να μπορούσε να με έχει κρατήσει κάποιες ημέρες περισσότερο,με αυξημένη δυσκολία σε 2-3 σημεία.
Τώρα,αν μιλάμε για παραλογισμό,εκεί αλλάζει άρδην το πράγμα.Όχι,δε θα κάτσω να διαλύσω το κεφάλι μου για να καταλάβω τι κουφό-άκυρο είχε σκεφτεί ο δημιουργός ενός game.Δε θα κάτσω να εκνευριστώ με ένα γρίφο περί χρηματοκιβωτίου,αριθμών,αποκρυπτογράφησης κάποιας φράσης και κάτι παρόμοιο.Φυσικά πάντα ελοχεύει ο κίνδυνος η λύση γι' αυτά να μην είναι τόσο κουφή-άκυρη τελικά,αλλά αν φτάσω στο σημείο να καταλάβω ότι δε πάει πουθενά το μυαλό μου,εκεί θα ανοίξω το walkthrough,Τις συντριπτικά περισσότερες φορές έχει αποδειχθεί ότι δε θα έβρισκα τη λύση αυτή μόνος μου..
Πάντως,για να είμαι ειλικρινής,τις καλύτερες και πιο γλυκές αναμνήσεις μου τις έχουν αφήσει adventure games που είχαν μια τέτοια δυσκολία που και με κράτησαν πολύ από τη μία,αλλά και κατάφερα τελικά να τα ολοκληρώσω μόνος μου από την άλλη.Το αίσθημα ικανοποίησης που σου μένει φτάνοντας στο τέλος κι έχοντας ξεπεράσει όλους τους γρίφους για να δεις το φινάλε,δε συγκρίνεται με καμία μάχη με bosses σε ένα FPS game,με κανένα γκολ σε κάποιο ποδοσφαιράκι (ΟΚ,το SWOS ίσως εξαιρείται
),με την ολοκλήρωση ενός action game.
Τέλος,μπορώ να πω ότι είμαι σύμφωνος με το σύστημα των hints.Προσφέρει μια κλιμακωτή δυσκολία σε ένα adventure game,η οποία το καθιστά ενδιαφέρον τόσο για τους πιο "σκληροπυρηνικούς" παίκτες του είδους,όσο και για τους πιο αρχάριους ή με λιγότερες αντοχές.Αν κάποιος δε τα θέλει τα hints,πολύ απλά δεν είναι εκεί γι' αυτόν.Είναι πάντως προτιμότερο το να καταφύγει κάποιος σε hint,παρά στο walkthrough.Διότι,για το τελευταίο,όλοι όσοι ασχολούμαστε με το είδος,ξέρουμε ότι αν γίνει μία φορά,είναι αρκετά εύκολο-πιθανό μετά να ξαναγίνει.Κι εκεί αρχίζει όντως να χάνεται η μαγεία ενός τέτοιου παιχνιδιού.Οπότε ναι,καλύτερα τα hints,που ενθαρρύνουν τον παίκτη και την ίδια ώρα τον κρατούν μακριά από τη συνήθεια του walkthrough...