Amiga Fanbois on ST. The killing list

ChrisTOS

RetroJunkie™
Joined
5 Ιουλ 2007
Μηνύματα
2.213
Αντιδράσεις
68
Αρχίζω και συμπληρώστε..

1. Όταν κάνει κάτι η Amiga είναι feature. Όταν κάνει το ίδιο πράγμα ο ST είναι trick. Άσχετα αν και τα δύο γίνονται με τον ίδιο τρόπο.

2. Όταν ένα παιχνίδι είναι καλύτερο στον ST φταίνε οι ανίκανοι προγραμματιστές. Όταν είναι χάλια στον ST οι ίδιοι προγραμματιστές μετατρέπονται σε ικανότατους που βγάλαν ότι μπορούσαν από το μηχάνημα.

3. Τα 50Hz vertical όταν γράφεις ένα κείμενο είναι καλύτερα από τα 72Hz μιας και δεν χρειάζεσαι δεύτερο μόνιτορ.

4. Τρέχοντας μια προσομοίωση Monte Carlo η Amiga είναι ταχύτερη γιατί έχει τον blitter τον οποίο μπορείς να αξιοποιήσεις για να μην σου τρώει cpu η οθόνη. (Μου το χουν πει σε μένα).

5. Ανεβάζουν το Farbrausch - 025 the.popular.demo σαν video στο youtube λέγοντας ότι είναι για powerpc amiga και ότι κέρδισε σε διαγωνισμό στο εξωτερικό μεταξύ demos για pc και mac(?!).
 
Παρα που το thread που άνοιξες μυρίζει μπαρούτι από χιλιόμετρα μακριά, θέλω να ελπίζω τουλάχιστο πως οι απαντήσεις που θα έρθουν και από τις δύο πλευρές, θα έχουν ένα επίπεδο.
 
Χαζεύοντας στο Internet, διάβασα σε κάποιο άλλο forum σε θέμα Atari ST vs Amiga, από κάποιον Αμιγκά οτι ο ST με την Amiga, έχει τόση διαφορά όση ο Spectrum με τον Commodore!!! :eek:

Φυσικά το παραπάνω δεν επιδέχεται καν σχολιασμό...

Αν και κάνει ζέστη για τέτοια θέματα, you've got some points there ChrisTOS...
 
Όταν ένα παιχνίδι είναι γρηγορότερο στην Amiga αυτό οφείλεται στην ανυπέρβλητη τεχνολογία της! :wait2:

Όταν όμως το Kick Off Στον Atari κυριολεκτικά απογειώνεται φταίει ο.... Dino Dini , o Ζακεστίδης και η γραμμή της σέντρας!!!! :tease:
 
Σιγουρα η ελλειψη γραμμων στο KickOff του ST ειναι feature!

Eπιπροσθετως καθε σοβαρος υπολογιστης χρειαζεται 2 monitors για να λειτουργησει...

:tease:
 
Wally είπε:
Eπιπροσθετως καθε σοβαρος υπολογιστης χρειαζεται 2 monitors για να λειτουργησει...:tease:
Ε ναι.. Ιδιαιτερα οταν εχει στα εγκατα του μια ιδιαζουσα μοναδικη και διχασμενη προσωπικοτητα που δεν συμβιβαζεται ουτε θελει να θεωρηθει "ευκολη" η "τα κανω ολα", παρα μονο εκδηλωνεται με Jekyll & Hyde προσωποποιησεις..! ;)
 
ST? Τι εστί ST?

16 χρώματα δεν έβγαζε στα παιχνίδια αυτό το πράμα; (το επίπεδο που λέγαμε)

AMIGA FTW!!!!!!!!!!!!!!!!
 
picture.php


Ishar III (Atari ST)

Άρχισε να μετράς χρώματα Pooky!!! :D
 
Wally είπε:
Eπιπροσθετως καθε σοβαρος υπολογιστης χρειαζεται 2 monitors για να λειτουργησει...

:tease:
Μήπως ήταν σοβαρή η C= που πουλούσε τον "κορυφαίο" home computer της χωρίς ενσωματωμένο modulator ??? :wait2: :wait2:

Η ποικιλία σε περιφερειακά ποτέ δεν έβλαψε κανένα. Άλλωστε το SM124 (και τα παρεμφερή μονόχρωμα) ήταν κλάσεις ανώτερα και ξεκούραστα από τα TV-type έγχρωμα της εποχής. Δηλαδή, οι DTPίστες και οι ΕΠΑΓΓΕΛΑΤΙΕΣ μουσικοί που χρησιμοποιούσαν τον ST στα ατελιέ/studio, ήταν ηλίθιοι ή άσχετοι, που τα αγόραζαν ??? Αλλά, τι λέω, αυτά είναι "άγνωστα" χωράφια για την Amiga...... Και δεν είναι θέμα ικανότητας λειτουργίας, είναι θέμα του τι εφαρμογές θες να "τρέχεις" και ευκολία επιλογής.

Εδώ τα σημερινά lcd, που υποτίθεται πως είναι multisync, δεν "κατεβαίνουν" τόσο χαμηλά (15ΚHz) για να μπορέσει να συνδεθεί ένα παλιό home οποιασδήποτε γεύσης (atari, commodore, acorn, etc) και θες διάφορες μαιμουδιές για να τα συνδέσεις επιτυχώς (ΑΚΑ amiga Scandoubler) ή για να παίξεις demos/games σε low-res. Καλά έκανε η Atari λοιπόν που έβγαλε 2 διαφορετικά monitors. Διάλεγες και έπαιρνες.

FYI, μιά φορά έκατσα να δουλέψω WP σε Α500+ και παρόλο την καλή διάθεση που είχα, εγκατέλειψα την προσπάθεια μέσα σε 5 λεπτά, γιατί με ενοχλούσε απίστευτα το med-res imaging και τα χτυπητά χρώματα του Workbench.... :shake: :shake:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από το 1986 και μετά. Η amiga πότε απέκτησε? Όσον αφορά στα δύο monitor, ένα multisync την εποχή, κόστιζε όσο και τα δύο monitor του atari μαζί. Ήταν η πιο συμφέρουσα επιλογή. Αλλά είπαμε, τα 50Hz είναι πιο ξεκούραστα στο μάτι από τα 72 όταν μιλάμε για την amiga :p .

Θα μου πείς ότι ποιος ασχολούνταν με κάτι άλλο εκτός από gaming, άντε και video editing όσοι είχαν κανα καναλάκι, στην amiga και θα' ναι βουνό το δίκιο σου. :p
 
Wally είπε:
Ενω ο ST,o "επιλαχων" καλυτερος 16bit home computer,ειχε modulator?? :)

Συμφωνω
Εσύ τι λες ? Και μη μου πεις για ST/STF. Ένα χρόνο αργότερα από την εμφάνιση του ST, με το STFM, υπήρχε και το modulator. Η Commodore πότε το πήρε χαμπάρι? Κάπου στην Α1200 (δεν θυμάμαι αν έχει η Α600, είχαν διαφορά κυκλοφορίας 1 εξάμηνο), όταν της έμεναν τα Α540 stock στην αποθήκη?? Πανάκριβο add-on, που θα έπρεπε ήδη να έχει περιλάβει σαν std feature στην A500+....

:thanx2:

ChrisTOS είπε:
Από το 1986 και μετά. Η amiga πότε απέκτησε? Όσον αφορά στα δύο monitor, ένα multisync την εποχή, κόστιζε όσο και τα δύο monitor του atari μαζί. Ήταν η πιο συμφέρουσα επιλογή. Αλλά είπαμε, τα 50Hz είναι πιο ξεκούραστα στο μάτι από τα 72 όταν μιλάμε για την amiga :p .

Θα μου πείς ότι ποιος ασχολούνταν με κάτι άλλο εκτός από gaming, άντε και video editing όσοι είχαν κανα καναλάκι, στην amiga και θα' ναι βουνό το δίκιο σου. :p
Ναι βρε ChrisTOS, είναι πιο ξεκούραστα, ειδικά αν έχεις το interlaced mode on.... :D :D:D:D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
BTW, δεν νομίζω να παίρνει κανείς στα σοβαρά το thread. Όλα ξεκίνησαν από κάποια comments στα video μου στο youtube που ναι μεν πολύ με διασκέδασαν αλλά μου φάνηκαν εντελώς ανόητα το να μπουν! Α και παρακαλώ, στο θέμα μας. Θέλω να διαβάσω περισσότερα τέτοια σχόλια..
 
DINO είπε:
Χαζεύοντας στο Internet, διάβασα σε κάποιο άλλο forum σε θέμα Atari ST vs Amiga, από κάποιον Αμιγκά οτι ο ST με την Amiga, έχει τόση διαφορά όση ο Spectrum με τον Commodore!!! :eek:
Φυσικά το παραπάνω δεν επιδέχεται καν σχολιασμό...
Φυσικά, ακόμα και οι πέτρες ξέρουν ότι ένας Spectrum είναι πολύ καλύτερος από οποιονδήποτε Commodore. :diablotin:

Παρεπιπτόντως, η μάχη ST-Amiga είναι "σημειώσατε 2" χωρίς αμφιβολία. Αυτό σαν άποψη από εμένα που δεν είχα ποτέ στην ιδιοκτησία μου κανένα από τα 2 μηχανήματα (αλλά τα έχω δει αρκετά εν δράσει) και επιπλέον απεχθάνομαι τα 8-bit Commodore. Οπότε δεν μπορώ να θεωρηθώ fanboy της Amiga με κανέναν ορισμό. Αλλά η αλήθεια να λέγεται. Ήταν σαφώς πιο εντυπωσιακή η "φιλενάδα". :D
 
C64>>Spectrum. Και amiga>ST σε ότι αφορά τα games, graphics etc. Το θέμα μας όμως δεν είναι εκεί. Εγώ το ξεκίνησα για να γραφτούν συγκεκριμένα πράγματα που λέγονται και βρίσκονται ανάμεσα στην κλιμακα: misinformed-retarded.
 
ZX-Spectrum rulezzz!!!!!!!

Εννοείται ότι πάνω από όλα κάνουμε την πλάκα μας εδώ ε;

Αλλά πλάκα - πλάκα ST sucks!!!! :D :D
 
Είναι ΤΟΣΟ εύκολο να γραψεις ενα trollοπόστ σε τέτοιο θεμα, αλλα δεν θα προβώ σε τέτοιες ενέργειες εδώ ;)

Η Amiga πολύ καλύτερη από τον ST στα παιχνίδια; Οχι. Η Amiga λίγο καλύτερη από τον ST στα παιχνίδια; Ναι.

Πρόπερσυ σε μια επίσκεψή μου στην Αγγλία αγόρασα μία 1200 από το ebay στην σκανδαλώδης τιμή των 12 λιρών (!!!) και αφού την έφερα σπίτη, της κότσαρα ένα σκληρό και ένα πόντικα είπα να δοκιμάσω κανένα παιχνίδι (τι άλλο να την έκανα δηλαδη; :) ).

Έβαλα λοιπόν ένα μεγάλο κομμάτι από το WHDLoad και άρχισα να δοκιμάζω... Τα αποτελέσματα; Ναι, δεν λέω, μερικά παιχνίδια είναι ΥΠΕΡΟΧΑ όπως το Turrican (1vbl!!!), Αpidya (δεν έιχε ο ST, ίσως για το καλό του ;) ), Agony (το ίδιο με το προηγούμενο!), και.... εεεεε.... τί αλλο;

Αυτό ήταν ακριβως το πρόβλημα. Τα περισσότερα από τα υπόλοιπα τα είχα δει ήδη στον ST με (συνήθως) ελαφρά χαμηλότερο frame rate, οπότε δεν μου έκαναν και ΤΟΣΟ αίσθηση να τα παίξω. Και για να πώ την αλήθεια, μερικά μουσικά κομμάτια στην Amiga ακούγονται απαίσια με samples, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά. Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι απο τη στιγμή που το gameplay του παιχνιδιού είναι το ίδιο, δεν είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα το frame rate. Επίσης, αυτό που είδα έιναι ότι ούτε στην Amiga υπήρχαν και ΤΟΣΑ πολλά παιχνίδια που πηγαίναν στα 50 fps, απλά λίγο πιο γρήγορα από τον ST. Άρα όχι και τόσο μεγάλο θεμα.

Συμπέρασμα; Δν ξέρω κι εγώ. Μετά απο περισσότερο από 15 χρόνια προπαγάνδα που άκουγα από τους Amigaδες περίμενα να με στείλει αδιάβαστο η 1200. Δεν το κατάφερε ούτε για πλάκα με τα παιχνίδια πάντως. Και αν βάλουμε στο παιχνίδι το πόσο αργά φορτώνει το WHDLoad (έχω μόνο 2mb μνήμη - stock μηχάνημα :) ), δεν μου κάνει και τόσο καρδιά να δοκιμάσω τα παιχνίδια...

Και μια άλλη ενδιαφέρουσα παρατήρηση: με τόσο μεγάλο user base που είχε η Amiga, πώς εξηγείται ότι απο πλευράς demo υπάρχουν δυσανάλογα λίγα releases? (για να μήν βάλω σαν παράμετρο το OCS, εκεί είναι πίο τραγικά τα πράγματα!) Στις αρχές του Μάη, πήγα με τον Χρηστάρα στην Ολλανδία στο Outline party, όπου έγιναν 16 releases (http://www.pouet.net/party.php?which=652&when=2008). Στο breakpoint φέτος (http://www.pouet.net/party.php?which=450) έγιναν 11 για Amiga. Και μιλάμε ότι το breakpoint είναι πολύ μεγαλύτερο party από το Outline. Πού είστε ρε παιδια; ;)

[EDIT] Ξέχασα να γράψω κάτι: Η Amiga είναι πιο ικανή σε hardware από τον ST, εντάξει; :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα απαντήσω ggn, μόνο στο κομμάτι που αφορά τα releases. Έχω διαπιστώσει ότι η κοινότητα των αμιγκάδων αναλώνεται περισσότερο στην νοσταλγία παρά στην δημιουργία και στο να ξεπεράσει τα ήδη υπάρχοντα όρια. Παράδειγμα που δείχνει το παραπάνω είναι ότι μόνο δυο sceners αυτή τη στιγμή ασχολούνται με ECS/OCS. Ο ένας είναι atari scener και ο άλλος ο StingRay των Scarab . Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το falcon030 (όχι 060) έχει να δει κάποια release εδώ και πολύ καιρό ενώ ακόμα και η intro που έφτιαξα με την βοήθεια του ggn κυρίως, των λοιπών D-Bug και της υπόλοιπης atari scene καθώς και του προαναφερθέντα StingRay αφορούσε στον STE. Επίσης είναι πολύ ενδιαφέρων το πόσο μικρό κομμάτι της amiga κοινότητας ενδιαφέρεται για την demoscene. Οι περισσότεροι ούτε καν ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε, κάτι που δεν θα το δεις στον atari, και δεν θα το έβλεπες στον atari ούτε το 1989..
 
Υπάρχουν όντως ορισμένα παιχνίδια που παίζουν πολύ καλύτερα σε Atari, απ' ό,τι σε AMIGA. Ένα απο αυτά που θυμάμαι, ήταν το Babarian 2 της Psygnosis. Ο Atari είχε ικανότατο hardware να χρυπήσει την Amiga στα ίσια. Για κάποιο λόγο όμως, τα παιχνίδια στην Amiga ήταν πιο προσεγμένα, ειδικά στον τομέα του ήχου. Θυμάμαι το Turrican 2 για παράδειγμα. Φοβερή μουσική εισαγωγή και στις 2 βερσιόν, ingame όμως στον Atari μας τα χάλαγε.... Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί συνέβαινε αυτό...
 
Πίσω
Μπλουζα