Anerousis Control (Αιγάλεω)

Συμφωνα με τον ιδιο, το πρωτο εμπορικο joystick που εφτιαξε ηταν το 1986. Δεν ηταν το pacman, οπως λεει ο ιδιος στην αρχη ηταν starfighter, μετα superstick 2000, μετα tomahack, μετα pacman. Αρα το pacman (το ορθογωνιο το δικουμπο) ισως βγηκε και μετα το '90, γιατι οπως λεει και ο ιδιος οι εγκωπες κατω στις γωνιες ηταν παρμενες απο το σχεδιο του gameboy, το ειδε, του αρεσε και το αντεγραψε.
 
Για δες κι εγώ που πίστευα πως το Tomahawk βγήκε μετά το pacman... μάλιστα (αλλά το Pacman είχε 1 κουμπί).
 
Το 1987 ειχα StarFighter2000 τελικα...ειδα παλιες φωτοζ

Το Pacman, Tomahawk τα αγορασα οταν ειχα την Amiga
 
Wally είπε:
Το 1987 ειχα StarFighter2000 τελικα...ειδα παλιες φωτοζ
Το Pacman, Tomahawk τα αγορασα οταν ειχα την Amiga

Πω, πω, κρίμα να μην έχουμε ακριβείς πληροφορίες για ένα τόσο ιστορικό joystick... το οποίο, μετά από τόσα χρόνια, παραμένει το αγαπημένο μου μακράν.

Δυστυχώς, πήγα να στείλω στον άνθρωπο ένα email αλλά γύρισε πίσω (mailbox quota exceeded)... μάλλον ανενεργός λογαριασμός :(
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Gryzor είπε:
Για δες κι εγώ που πίστευα πως το Tomahawk βγήκε μετά το pacman... μάλιστα (αλλά το Pacman είχε 1 κουμπί).

Εδω υπαρχει ενα μικρο μπερδεμα. Υπαρχουν δυο ειδη pacman. Αρχικα μετα τα πρωτα starfighter, superstick κτλ βγηκε το πρωτο pacman, ειναι το γνωστο μας με το ενα κουμπι πανω αριστερα. Αυτο το ιδιο ακριβως joystick συνεχισε να παραγεται, αλλα με νεα ονομασια σαν tomahawk. Ειναι το περισσοτερο γνωστο και αυτο ειχαν οι περισσοτεροι, οπως και εγω αλλωστε, αγορασμενο το 1991. Αρα το πρωτο pacman και το tomahawk ειναι το ιδιο ακριβως. Μετα το tomahawk κυκλοφορησε ενα νεο pacman, πιο πλατυ, με δυο κουμπια, ενα πανω αριστερα και ενα πανω δεξια, με χαρακτηριστικα σχεδια στις κατω γωνιες αντιγραφη απο αυτα του πρωτου gameboy.

Για λογους συννενοησης, οταν λεμε pacman εννουμε το δευτερο αυτον τυπο με τα δυο κουμπια, και οταν λεμε tomahawk εννουμε τον πρωτο τυπο με το 1 κουμπι που μπορει να γραφει επανω ειτε pacman ειτε tomahawk.

edit: υπαρχουν μικροδιαφορες ακομα και στις ιδιες εκδοσεις, εγω εχω πανω απο 10 διαφορετικες, καποια με κανονικο κουμπι, καποια με μικροτερο στρογγυλο παντα, καποια με τετραγωνο, καποια με κουμπι κατω αριστερα αντι για πανω αριστερα, καποια με autofire διακοπτη επανω, καποια με aurofire κουμπι (οχι διακοπτη) απο μπροστα, καποια με ledακια κτλ κτλ ακομη και το one of a kind ασπρο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ααααααχα! Τώρα κατάλαβα. Ωραία, τα έχω όλα (και το Pacman 2 gen μου αρέσει επίσης πολύ, η πιο πλατιά βάση το κάνει πολύ στιβαρό... αν και νομίζω στην καρδιά μου έχω το πρώτο, δηλαδή βάση της ονοματολογίας που προτείνεις το tomahawk (που γράφει Pacman :D ).
 
Το pacman/tomahawk του Ανερούση είναι για εμένα μακράν το καλύτερο joystick που έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου. Πολύ πιο μπροστά από τα sawna και τα seimitsu στην αίσθηση, για εμένα προσωπικά επαναλαμβάνω πριν πέσετε να με φάτε. Το αναφέρω γιατί θέλω τον μοχλό ιδιαίτερα σφιχτό στις κινήσεις, τα υπόλοιπα είναι πολύ πιο χαλαρά.
 
Συμφωνώ και δεν πρόκειται να πέσω να σε φάω :biglaugh: Ανερούσης...RULEZ !:wink:
 
Όντως το μονόκουμπο pacman είναι ίδιο με το tomahawk. Στις περισσότερες εκδόσεις αλλάζει μόνο το λογότυπο. Μετά απο πολύ καιρό ήρθε το δίκουμπο, εγώ το θυμάμαι πιο πολύ επι εποχής 386 και έπειτα σε PC's αυτό, ενώ το tomahawk το είχαμε απο 6128/Spectrum/C64/Amiga εποχές με το κλασικό 9πινο.

Το δίκουμπο δεν μου άρεσε τόσο, παραμένω πιστός στο tomahawk. Εξαιρετικό ελληνικό joystick είναι και το ASC βέβαια, ιδιαίτερα το άσπρο το δίκουμπο, το οποίο έχει έναν μοναδικό, ιδιαίτερο μοχλό που το κάνει καλύτερο απο το tomahawk σε ορισμένα παιχνίδια, απλά δεν έχει τόσο καλά fire buttons - έχει όμως autofire (πρέπει να κοιτάξω να του αλλάξω μικροδιακόπτες μήπως στρώσει τώρα που το σκέφτομαι).

Οτι και να λέμε, εμείς οι Έλληνες computer gamers δεν αλλάζουμε το tomahawk με τίποτα πάντως, ένα μεγάλo ευχαριστώ στον κ.Ανερούσση για τις συγκινήσεις που μας χάρισε (και μας χαρίζει ακόμη) με αυτό το κλασικό χειρηστήριο.
 
telonio είπε:
Το pacman/tomahawk του Ανερούση είναι για εμένα μακράν το καλύτερο joystick που έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου. Πολύ πιο μπροστά από τα sawna και τα seimitsu στην αίσθηση, για εμένα προσωπικά επαναλαμβάνω πριν πέσετε να με φάτε. Το αναφέρω γιατί θέλω τον μοχλό ιδιαίτερα σφιχτό στις κινήσεις, τα υπόλοιπα είναι πολύ πιο χαλαρά.

Και ομως παροτι το tomahawk ειναι το καλυτερο χειριστηριο που κυκλοφορησε ποτε, σε οποιοδηποτε format, υπολογιστη ή κονσολας (και λιγα λεω για το μεγαλειο του), παρολα αυτα ΔΕΝ ειναι ευχρηστο σε παιχνιδια που απαιτουν "κυκλικες" ή "περιστροφικες" κινησεις. Δηλαδη σε παιχνιδια τυπου street fighter, ο σκληρος μοχλος δεν περιστρεφεται ευκολα σε 360 μοιρες, γιατι ειναι ... σκληρος. Αντιθετα σε παιχνιδια με κινησεις υπερ-ακριβειας οπως το kick-off, δεν υπαρχει περιπτωση να κανεις λαθος κινηση οπως συμβαινει με τα υπολοιπα joystick-joypads. Αρα εξαρταται και τι παιχνιδι παιζεις. Και αυτη η δυσκολια για περιστροφη σε 360 μοιρες την γνωριζουν καλα οι κατοχοι αμιγκα, απο το παιχνιδια battle squadron που απαιτει 360 περιστροφη για την smart bomb, και φυσικα δεν μπορει γινει "στιγμιαια".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γα το γενικότερο κοινό δεν διαφωνώ, αλλά συγκεκριμένα το street fighter 2 που έπαιξα με sanwa μου φάνηκε αρκετά χαλαρό για το γούστο μου. Τώρα αν ήμουν πιο hardcore gamer μάλλον θα το εκτιμούσα περισσότερο. Επίσης για shootem up απόλυτης ακριβείας βλέπε dodonpachi, θα προτιμούσα κάτι σκληρότερο από seimitsu, φαντάζομαι το tomahawk θα ήταν ιδανικό. Βέβαια πέρα από τις καθαρά αυστηρές προσωπικές προτιμήσεις, συμφωνώ μαζί σου.
 
Για shoot em up ακριβείας πραγματι ειναι καλυτερο το tomahawk. Για το street fighter ομως απαιτειται χαλαρος μοχλος για να μπορει να περιστραφει γρηγορα και να γινουν οι κινησεις. Ειδικα η σουπερ ειδικη του ρωσου, εκτελειται με 2 Χ 360μοιρες περιστροφη και δεν μπορει να γινει γρηγορα με tomahawk. Επισης σε αυτες τις κινησεις καλυτερα ταιριαζει το "stick" και οχι η μπιλια του tomahawk.

Επισης μια αλλη κατηγορια που τα tomahawk δεν "ταιριαζουν", ειναι τα παιχνιδια που απαιτουν γρηγορο "δεξια-αριστερα" οπως αθλητικα παιχνιδια, το combat school κτλ. Εκει η σκληρος μοχλος δεν αλλαζει γρηγορα κατευθυνση. Καλυτερα να παρεις ενα πλαστικο quickshot να το κρατας up-side-down και να το κουνας περα-δωθε :D
 

Πααααρα πολύ ωραία συνέντευξη!!!

Βλέποντας την φωτογραφία του κου Ανερούση έχω την εντύπωση ότι ο άνθρωπος είναι και λίγο συγκινημένος.. ε δεν είναι και λίγο όλο αυτό το flashback σε εκείνη την εποχή!

Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Αναρούση για την συνέντευξη!!!

Μπράβο και στα παιδιά του RP Κώστα (dinohatzi) και Νίκο (maletoth) !!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα