BLACK SABBATH...Επανασύνδεση!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Metalcandyman
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Ίσως αυτό που ανέφερες τελευταίο να είναι τελικά και ο πιο σημαντικός λόγος. Όταν υπάρχει συμβόλαιο, η δισκογραφική σε πιέζει, θέλει υλικό, θέλει κυκλοφορίες. Και μια μπάντα, όταν βγάζει έναν δίσκο με 6-8 κομμάτια, έχει συνήθως άλλα 10 στο συρτάρι της… πολλά από τα οποία δεν θα κυκλοφορήσουν ποτέ.

Ξαναγυρνάω στο Technical Ecstasy και σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα κομμάτια του: το It’s Alright. Τόσο διαφορετικό και απροσδόκητο, με τον Bill Ward για πρώτη φορά στα φωνητικά. Ένα κομμάτι που θα μπορούσε άνετα να υπάρχει σε δίσκο του Brian Eno. Το ακούω συχνά, βρίσκεται στους φακέλους μου με pop-rock επιλογές.

Ένα track που δεν θα μπορούσε να μπει σφήνα σε κανέναν από τους προηγούμενους 6 δίσκους. Είναι μια ακόμα απόδειξη του πόσο πολυδιάστατη και ευφυής μουσικά ήταν η μπάντα.
Το It's Alright είναι τρομερό κομμάτι, αλλά πράγματι δεν θα μπορούσε να μπει σε κάποιο από τα πρώτα τρία άλμπουμ, ίσως στο Sabotage, λέω εγώ τώρα..Κια πράγματι οι δισκογραφικές πιέζουν, η αλήθεια είναι πως μετά τα πρώτα τρία άλμπουμ χωρίες Όζυ, ούτε ο Iommi ήθελε να κυκλοφορήσουν με το όνομα Black Sabbath, κάποια άλμπουμ όπως to Seventh Star που έιχε κυκλοφορήσει ως: Black Sabbath featuring Toni Iommi, χαχαχαχα. Για αυτό λέω, τα μόνα άλμουμ που δέχομαι ως Sabbath είναι αυτά με τον Όζυ)αν και στο 13 λέιπει ο Bill...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το It's Alright είναι ένα alright κομμάτι και μια ευχάριστη έκπληξη, μου αρέσει. Εκείνο που δεν μπορώ ΚΑΘΟΛΟΥ και έχει πάλι τον Ward στα φωνητικά, είναι το Swinging The Chains (η κάπως έτσι, το απωθεί η μνήμη μου επειδή πραγματικά με έχει ξενερώσει ως κομμάτι) στο Never Say Die και απορώ πως το έβαλαν στο δίσκο, ο τύπος φαλτσάρει ανελέητα και είναι ανυπόφορο.

Καμία σχέση οι Sabbath των Technical Ecstasy & Never Say Die με τους Sabbath των 6 προηγούμενων δίσκων. Στο Technical Ecstasy, είχαν κάποια κομμάτια που θα μπορούσαν να σταθούν στα προηγούμενα άλμπουμ, στο Never Say Die όμως, νο. Και επίσης, εκεί κατά τη γνώμη μου, δεν είχαμε κομμάτια άξια λόγου, δεν έχω θέμα με το διαφορετικό στυλ, όσο με το ότι ως συνθέσεις δεν.

Στο Heaven & Hell αλλά κυρίως στο Mob Rules ξαναβρήκαν τη σκοτεινιά τους, τη συνέχισαν στο Born Again, την έχασαν λίγο στο Seventh Star αν και το ομώνυμο εκεί, ήταν ξεκάθαρα Σαμπαθικό κομμάτι. Από Eternal Idol και έπειτα, ξαναβρήκαν την ταυτότητα τους συνεπώς, οι Sabbath, κατά τη γνώμη μου, είχαν κάνα δυο δισκογραφικά στραβοπατηματα τα οποία τους απομάκρυναν από την ταυτότητα τους, κάπου όμως το βρηκανε επομένως, αναγνωρίζω μεν τη συμβολή του Οζι, παραμένω ομως φανατικός όλων των δίσκων, όλων των περιόδων καθώς, ο Iommi κατά κύριο λόγο διαμόρφωσε την ηχητική ταυτότητα του γκρούπ και αυτό δεν άλλαξε καθόλου με την πάροδο των ετών.

Το είχε δηλώσει πως ο Dio, λόγω των φωνητικών ικανοτήτων και των μουσικών του γνώσεων, του είχε ανοίξει νέους δρόμους στη σύνθεση, κάτι το οποίο είχε φτάσει σε τέλμα με τον ίδιο τον Οζι, επειδή απλά ακολουθούσε τη μελωδία της κιθάρας (βλέπε Iron Man) συνεπώς, μοιραία δεν πάει μακριά, κάτι το οποίο φάνηκε σε Technical Ecstasy & Never Say Die όπου βρισκόταν σε μια σύγχυση ταυτότητας....
 
Το It's Alright είναι ένα alright κομμάτι και μια ευχάριστη έκπληξη, μου αρέσει. Εκείνο που δεν μπορώ ΚΑΘΟΛΟΥ και έχει πάλι τον Ward στα φωνητικά, είναι το Swinging The Chains (η κάπως έτσι, το απωθεί η μνήμη μου επειδή πραγματικά με έχει ξενερώσει ως κομμάτι) στο Never Say Die και απορώ πως το έβαλαν στο δίσκο, ο τύπος φαλτσάρει ανελέητα και είναι ανυπόφορο.

Καμία σχέση οι Sabbath των Technical Ecstasy & Never Say Die με τους Sabbath των 6 προηγούμενων δίσκων. Στο Technical Ecstasy, είχαν κάποια κομμάτια που θα μπορούσαν να σταθούν στα προηγούμενα άλμπουμ, στο Never Say Die όμως, νο. Και επίσης, εκεί κατά τη γνώμη μου, δεν είχαμε κομμάτια άξια λόγου, δεν έχω θέμα με το διαφορετικό στυλ, όσο με το ότι ως συνθέσεις δεν.

Στο Heaven & Hell αλλά κυρίως στο Mob Rules ξαναβρήκαν τη σκοτεινιά τους, τη συνέχισαν στο Born Again, την έχασαν λίγο στο Seventh Star αν και το ομώνυμο εκεί, ήταν ξεκάθαρα Σαμπαθικό κομμάτι. Από Eternal Idol και έπειτα, ξαναβρήκαν την ταυτότητα τους συνεπώς, οι Sabbath, κατά τη γνώμη μου, είχαν κάνα δυο δισκογραφικά στραβοπατηματα τα οποία τους απομάκρυναν από την ταυτότητα τους, κάπου όμως το βρηκανε επομένως, αναγνωρίζω μεν τη συμβολή του Οζι, παραμένω ομως φανατικός όλων των δίσκων, όλων των περιόδων καθώς, ο Iommi κατά κύριο λόγο διαμόρφωσε την ηχητική ταυτότητα του γκρούπ και αυτό δεν άλλαξε καθόλου με την πάροδο των ετών.

Το είχε δηλώσει πως ο Dio, λόγω των φωνητικών ικανοτήτων και των μουσικών του γνώσεων, του είχε ανοίξει νέους δρόμους στη σύνθεση, κάτι το οποίο είχε φτάσει σε τέλμα με τον ίδιο τον Οζι, επειδή απλά ακολουθούσε τη μελωδία της κιθάρας (βλέπε Iron Man) συνεπώς, μοιραία δεν πάει μακριά, κάτι το οποίο φάνηκε σε Technical Ecstasy & Never Say Die όπου βρισκόταν σε μια σύγχυση ταυτότητας....
Προφανώς και λατρεύω ΟΛΑ τα άλμπουμ, και προφανώς θα υπάρχουν στοιχεία σαμπαθικά, αφού όσον αφορά στη σύνθεση, μιλάμε 99,99% για τον Πατέρα Παντοκράτορα Tony Iommi. Ακόμα και στα ασύλληπτα Heaven and Hell & Mob Rules όμως έχει χαθεί η χροιά των πρώτων 6 αριστουργημάτων και η χροιά δεν έχει χαθεί μόνο από τη φωνή του Όζυ, αλλά και στιχουργικά ο Dio, όπως και ο Τony Martin, ασχολούνται πιο πολύ με επικό υπερβατικό στίχο, σε σχέση με τον στίχο του Geezer που είναι πιο εσωτερικός, ψυχαναλυτικός, αλλά και κοινωνικοπολιτικός. Εξορισμού οτιδήποτε ήχος βγαίνει από τον Πατέρα, τον θεωρώ υπέροχο, αλλά τη σημαία την κορυφή του Έβερεστ τη βάλανε με το Sabbath Bloody Sabbath, με το Sabotage έβαλαν τη σφραγίδα τους στην αιωνιότητα και με τα δύο επόμενα άρχισε η επιστροφή, η κατάβαση...Τα υπόλοιπα, ακόμα και τα δυο πρώτα με τον DIo, για τους λόγους που ανέφερα στην αρχή δεν τα θεωρώ Sabbath, παρόλο που τα λατρεύω.. Οριακά Sabbath θεωρώ το Technical Ecstasy κι το Never Say Die, πόσο μάλλον τα υπόλοιπα, που δεν έχουν τη φωνή του Όζυ(τη φωνλή Sabbath δηλαδή).
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πολύ ωραίο που υπάρχουν άτομα εδώ μέσα με αγάπη για τους Sabbath, που ξέρουν τη δισκογραφία και την ιστορία τους. Κάνει τις κουβέντες μας να έχουν άλλο βάρος και ενδιαφέρον.
 
Πίσω
Μπλουζα