Computers που θέλανε να γίνουν Κονσόλες Part 2

Maddog είπε:
Πολύ μιλήσατε για τα Ατάρια...ακόμα και τον Mike παρασύρατε!Επαναφέρω την ισορροπία αναφέροντας, τι άλλο, τα CDTV και CD32 της Commodore. Που ήταν φυσικά οι κονσολοποιημένες εκδόσεις της Amiga 500 και Amiga 1200 αντίστοιχα. Εκτός και αν οι Αμιγκάδες προσπαθούν ακόμα να ξεχάσουν και γι'αυτό δεν τα αναφέρει κανείς...χαχαχα! :)
Ποιός προσπαθεί να ξεχάσει ; Ιδιαίτερα το cd32 τυγχάνει ιδιαίτερης εκτίμησης σήμερα, λόγω των κυκλοφοριών σε cd απο το library της Amiga (PD, demos, αλλα και εμπορικά παιχνίδια που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ, μερικά μάλιστα με ζόρικα upgrades στον χειρισμό και την απόδοση). Έχω να δώ τόσα releases απο την....release εποχή της κονσόλας !

Και φυσικά, θα έπρεπε να θεωρείται ως δώρο της Commodore στην κονσολο-κοινότητα, και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει κονσόλα που γράφει πάνω Amiga ! (Καθαρά αντικειμενικά μιλώντας :p )
 
Other_Reality είπε:
Και φυσικά, θα έπρεπε να θεωρείται ως δώρο της Commodore στην κονσολο-κοινότητα, και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει κονσόλα που γράφει πάνω Amiga ! (Καθαρά αντικειμενικά μιλώντας :p )
:brick: :burn:
 
Τα εχουμε ξαναπει, το CD32 ειναι μια περιεργη ιστορια, δεν μπορει να θεωρηθει οτι απετυχε σαν κονσολα, μιας και η διαθεση του επισημα ηταν για λιγοτερο απο 8 μηνες. Καμια κονσολα δεν ειχε ικανοποιητικες πωλησεις τους πρωτους 8 μηνες κυκλοφοριας της. Ειναι κλασικα στην κατηγορια "what if..." δηλαδη τι θα γινοταν εαν δεν εκλεινε η commodore και συνεχιζε να πουλιεται και να αναπτυσεται νεο software.

Εαν δεν κανω λαθος, ειναι η κονσολα με τον μικροτερο χρονο διαθεσης, ακομα και το jaguarCD και το 32Χ ηταν στην αγορα για μεταλυτερο χρονικο διαστημα.
 
Εγώ δεν θυμάμαι ποτέ κανέναν κονσολά να ενδιαφερόταν για το CD32. Υπήρχε ένα ενδιαφέρον για το Jaguar και το 32Χ αλλά τουλάχιστον από όσους είχα συναντήσει και σε διάφορες συζητήσεις σε διάφορα μαγαζιά (ήμουν θαμώνας σε 3 clubs) το CD32 ούτε που ακουγόταν. Ισως να έχει να κάνει με το γεγονός ότι σαν κονσολάδες είμασταν πιο εξοικειωμένοι με ονόματα όπως Sega και Atari. Ακόμα και εταιρείες που δεν είχαν ξανασχολιθεί με το gaming αλλά ήταν γνωστές (Panasonic, Philips, Sony) συγκέντρωναν περισσότερο ενδιαφέρον.

Οπότε φαντάζομαι πως το target group ήταν όσοι είχαν μείνει με την Amiga τους στα μέσα του 90 και δεν είχαν ακόμα κάνει το "jump" στις κονσόλες. Αλλά οι περισσότεροι ήταν μάλλον ακόμα "κολλημένοι" με τα micros και δεν γούσταραν και πολύ τις κονσόλες και την ζημιά που κάνανε στο home computing οπότε, υποθέτω, σχεδόν όλοι θα προτιμούσαν μία απλή Amiga 1200 παρά την κονσολοποιημένη έκδοση, έστω και αν είχε το CD.

Ολα αυτά είναι απλές υποθέσεις, δικές μου, από ότι μπορώ να καταλάβω από την δική μου, προσωπική εμπειρία. Και εγώ προσωπικά θεωρώ το μηχάνημα αυτό ακόμα χειρότερο από το Jaguar ή το 32X. Θυμάμαι που διάβαζα ένα review του Lion King για Amiga 1200 (στην οποία βασίζεται το μηχάνημα) το οποίο ήταν ολόιδιο σε γραφικά με τις εκδόσεις στις κοινές 16bit κονσόλες (με χειρότερο χειρισμό και ήχο) αλλά παρόλα αυτά ήταν ένα παιχνίδι το οποίο "αξιοποιούσε" το AGA chip γραφικών... και πήρε και καλή βαθμολογία... Ωραία standards! Δηλαδή τόσος ντόρος για ένα καινούριο graphics chip το οποίο αν αξιοποιηθεί βγάζει γραφικά.... SNES. Οκ, και το 32X είχε πολλά games που δεν είχαν μεγάλη διαφορά με τις 16bit αλλά αυτά συνήθως τα θάβανε στα reviews. Κανείς ποτέ δεν είπε ότι το MK2 αξιοποιούσε το 32Χ και ας είχε περισσότερα χρώματα και καλύτερο intro.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Εγώ δεν θυμάμαι ποτέ κανέναν κονσολά να ενδιαφερόταν για το CD32. Υπήρχε ένα ενδιαφέρον για το Jaguar και το 32Χ αλλά τουλάχιστον από όσους είχα συναντήσει και σε διάφορες συζητήσεις σε διάφορα μαγαζιά (ήμουν θαμώνας σε 3 clubs) το CD32 ούτε που ακουγόταν.
Εγώ θυμάμαι όλη την γειτονιά να παραμιλάει με το που είδε το Microcosm στην βιτρίνα. Δεν θυμάμαι να παραμίλησε κανείς ούτε με το Cybermorph, ούτε έχω δεί ποτέ κανέναν να αγόραζε 32Χ. Μόνο στα περιοδικά το είδα. Αντιθέτως, cd32 αγόρασαν τρεις φίλοι μου (Ενώ ήξεραν βεβαια για την Αmiga καθώς παίζαμε πολύ στο σπίτι μου, και ήταν όλοι τους με Mega Drive)

Imgema είπε:
Και εγώ προσωπικά θεωρώ το μηχάνημα αυτό ακόμα χειρότερο από το Jaguar ή το 32X. Θυμάμαι που διάβαζα ένα review του Lion King για Amiga 1200 (στην οποία βασίζεται το μηχάνημα) το οποίο ήταν ολόιδιο σε γραφικά με τις εκδόσεις στις κοινές 16bit κονσόλες (με χειρότερο χειρισμό και ήχο) αλλά παρόλα αυτά ήταν ένα παιχνίδι το οποίο "αξιοποιούσε" το AGA chip γραφικών... και πήρε και καλή βαθμολογία... Ωραία standards! Δηλαδή τόσος ντόρος για ένα καινούριο graphics chip το οποίο αν αξιοποιηθεί βγάζει γραφικά.... SNES. Οκ, και το 32X είχε πολλά games που δεν είχαν μεγάλη διαφορά με τις 16bit αλλά αυτά συνήθως τα θάβανε στα reviews. Κανείς ποτέ δεν είπε ότι το MK2 αξιοποιούσε το 32Χ και ας είχε περισσότερα χρώματα και καλύτερο intro.
Όπως ειπώθηκε, πρόκειται για κονσόλα με πολύ μικρότερο κύκλο ζωής απο τις παραπάνω, ενω δεν κυκλοφόρησε καν στην Αμερική. Παρόλα αυτά, καταφέρνει και έχει πολύ καλύτερο library παιχνιδιών και απο τις δύο σαβούρες, ειδικότερα απο την...64μπιτη ! Το 32Χ είχε και μια Sega απο πίσω της, ενώ το cd32 μια commodore που αυτοκτονούσε. Eπίσης, ήταν η πρώτη κονσόλα στην Ευρώπη και τον Καναδά, που ήρθε με CD. Aπο wikipedia "In the Christmas period following its launch, the CD32 accounted for 38% of all CD-ROM drive sales in the UK, exceeding sales of the Mega-CD" Μετά έγιναν τα γνωστά, bye-bye commodore.

Παρόλα αυτά

tobethisgood-570x321.jpg
 
Other_Reality είπε:
Εγώ θυμάμαι όλη την γειτονιά να παραμιλάει με το που είδε το Microcosm στην βιτρίνα. Δεν θυμάμαι να παραμίλησε κανείς ούτε με το Cybermorph, ούτε έχω δεί ποτέ κανέναν να αγόραζε 32Χ. Μόνο στα περιοδικά το είδα. Αντιθέτως, cd32 αγόρασαν τρεις φίλοι μου (Ενώ ήξεραν βεβαια για την Αmiga καθώς παίζαμε πολύ στο σπίτι μου, και ήταν όλοι τους με Mega Drive)
Αυτό αποδεικνύει ότι αν η Commodore είχε εσένα για πωλητή θα είχε επιτυχία. Απο κει και πέρα κανενός τα σαγόνια δεν θα έπεφταν με το Cybermorph, αλλά βάλε ένα Alien Vs Predator και τότε η ιστορία γίνεται εντελώς διαφορετική.

Το πρόβλημα με το cd32 δεν είναι μόνο το ότι είναι τόσο κακό, είναι κυρίως ότι παρέμεινε εξαιρετικά άγνωστο. Είναι τόσο άγνωστο που ούτε στις λίστες με τις χειρότερες κονσόλες όλων των εποχών δεν το συμπεριλαμβάνουν..
 
ChrisTOS είπε:
Αυτό αποδεικνύει ότι αν η Commodore είχε εσένα για πωλητή θα είχε επιτυχία. Απο κει και πέρα κανενός τα σαγόνια δεν θα έπεφταν με το Cybermorph, αλλά βάλε ένα Alien Vs Predator και τότε η ιστορία γίνεται εντελώς διαφορετική.
Το πρόβλημα με το cd32 δεν είναι μόνο το ότι είναι τόσο κακό, είναι κυρίως ότι παρέμεινε εξαιρετικά άγνωστο. Είναι τόσο άγνωστο που ούτε στις λίστες με τις χειρότερες κονσόλες όλων των εποχών δεν το συμπεριλαμβάνουν..
Fair enough για το πρώτο ! Όσο για τις λίστες των χειρότερων κονσολών όμως, αυτή η 64μπιτη κονσολάρα (είναι και 2πλάσιου κυβισμού έτσι ; ) με το Alien Vs Predator, που την χάνεις που την βρίσκεις, εκεί παρέα με το cd-i είναι στην κορυφή :p
 
Δεν ειναι αγνωστο επειδη δεν αξιζε σαν κονσολα ή software, ειναι αγνωστο επειδη ηρθε και εφυγε γρηγορα. Δεν προλαβε να μεινει και να συζητηθει το ονομα.

Και τωρα τα δεδομενα της εποχης: στα περιοδικα στον κοσμο την εποχη εκεινη το Cd32 αναφεροταν αρκετα. Ασχετα οτι κανεις δεν το αγοραζε για 2 λογους: τα 16μπιτα με κασετα ηταν πιο φθηνα, και δευτερον οτι εαν ειχες χρηματα θα αγοραζες της Α1200 που επαιζε και αντεγραμμενα.

Ομως συγκριτικα με αλλα κονσολες της εποχης δεν ειχε την ρετσινια της αποτυχιας. Σε αυτο βοηθησαν και τα περιοδικα που ελεγαν για αυτο και τα εκαναν review. Εκεινη την εποχη η πιο αποτυχημενη κονσολα ηταν το neo-geo και αργοτερα μπηκαν στην κατηγορια και τα jaguar και 3DO. Διαβαζοντας τα περιοδικα της εποχης, δεν υπηρχε ανθρωπος (που να μην ηταν ο γιος του Κοκκαλη) και να παρει neo-geo. Ολα τα περιοδικα χαντακοναν το neo-geo με μια απλη αναφορα στην τιμη της κασετας του παιχνιδιου. Θυμαμαι χαρακτηριστικα το gamepro να λεει "αποφυγετε παση θυσια το neo-geo". Και επειδη στην Ελλαδα η τιμη ειναι πανω απο ολα, τα πρωτα παιχνιδια σε CD του Cd32 ειχαν 10 με 12 χιλιαδες δραχμες και αυτο αποθεωθηκε απο τα περιοδικα, ειδικα οταν οι 16μπιτες κασετες πλησιαζαν τις 30.000 δρχ. Ασχετα φυσικα με το οτι αρκετα απο τα παιχνιδια του Cd32 δεν αξιζαν ουτε τις 10.000 που πουλιωντουσαν. Αλλα οπως ειπα πιο πανω "η τιμη πανω απο ολα".

Μετα ηρθαν τα παιχνιδια ps1 που κοστιζαν περιπου στις 20.000 δρχ, αλλα το κοινο εκεινη την εποχη ειχε αλλο τροπο σκεψης: το παιχνιδι ps1 ειναι 10 φορες καλυτερο απο το παιχνιδι SNES/MD, εαν το παιχνιδι SNES/MD κοστιζει πανω απο 20.000 δρχ, τοτε το παιχνιδι ps1 στα ιδια χρηματα ειναι πραγματικη ευκαιρια. Τα πραγματα φυσικα δεν ηταν ετσι, το κοστος παραγωγης σε CD ηταν πολυ μικροτερο απο κασετα, και τελικα οι μονοι που κερδισαν απο τα CD ηταν οι εταιριες που κονομουσαν περισσοτερα απο την πωληση ενος ps1 παιχνιδιου απο οτι ενος παιχνιδιου σε κασετα.
 
Other_Reality είπε:
Εγώ θυμάμαι όλη την γειτονιά να παραμιλάει με το που είδε το Microcosm στην βιτρίνα.
To οποίο όμως ήταν απλά FMV και όχι real time γραφικά. Εντυπωσιακά μεν, δεν λέω, αλλά άλλο να έχεις ένα μηχάνημα που βγάζει ωραία γραφικά και άλλο να παίζει videos.
Κοίτα, ουτε κι εμένα μου αρέσει το Jaguar γενικά. Αλλά για κάποιο καιρό ήταν ο μόνος τρόπος να απολαύσεις το Doom με σωστή ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να δώσεις ένα εκατομμύριο για να πάρεις 486. Αυτό βάζει το Jaguar πάνω από το CD32 αυτόματα. Για μένα το Doom ήταν που έκανε την διαφορά στο Jaguar και το Rayman που ήταν exclusive αρχικά και είχε τα καλύτερα 2D γραφικά τότε, ενώ η AGA ήταν ευχαριστημένη με το Lion King port... Το Alien VS Predator ήταν καλό, αλλά δεν έφτανε το Doom με την καμία (ειδικά η game engine). Και πάλι όμως ήταν πολύ ανώτερο από την γελοιότητα που ακούει στο όνομα Gloom (Άλλο αριστούργημα της AGA).

Ακόμα και το 32Χ είχε ένα Doom το οποίο έστω έτρεχε πολύ καλά. Μόνο και μόνο για αυτόν τον πολύ σημαντικό τίτλο βάζω αυτές τις δύο κονσόλες πάνω από το CD32. Το οποίο βέβαια το βάζω πάνω από το CDi (αυτή παίζει να είναι η χειρότερη κονσόλα όλων των εποχών).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η χειροτερη κονσολα ολων των εποχων? εχεις δει το pippin ? :D

@imgema : το οτι σε εσενα αρεσε και ησουν φανατικος του doom, δεν σημαινει οτι ολοι ηθελαν να παιξουν Doom. Εμενα δεν μου αρεσε, το επαιξα ελαχιστα, γενικα δεν μου αρεσαν τα πρωτα FPS, μονο quake επαιζα στο ps1 και death mask στην Α500. Εαν δεν επαιζες doom, υπηρχε λογος να παρεις jaguar? εχει 2-3 καλα αποκλειστικα (οπως το alienVSpredator) αλλα ολα τα υπολοιπα ειναι ιδια ή σχεδον ιδια παιχνιδια με τα 16μπιτα. Μαλιστα το pinball fantasies ειναι χειροτερο και απο την Α500 εκδοση. Εγω στο jaguar εχω περιπου 50 τιτλους, ελαχιστα τα θεωρω καλυτερα απο τα 16μπιτα παιχνιδια, ακομα και το NBA JAM δεν ειναι τοσο καλυτερο απο του MD. Στο CD32 επισης το ιδιο, δεν εχει τοσα αποκλειστικά παιχνιδια που θα με εκαναν να το αγορασω. Ουτε φυσικα το cd-i ή το 3DO ή το neo-geo. Τα βλεπαμε, τα συζηταγαμε, αλλα δεν τα αγοραζαμε γιατι δεν ειχαν τοσους τιτλους οπως το MD, το SNES ή ακομα και η amiga.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
To οποίο όμως ήταν απλά FMV και όχι real time γραφικά. Εντυπωσιακά μεν, δεν λέω, αλλά άλλο να έχεις ένα μηχάνημα που βγάζει ωραία γραφικά και άλλο να παίζει videos.
Κοίτα, ουτε κι εμένα μου αρέσει το Jaguar γενικά. Αλλά για κάποιο καιρό ήταν ο μόνος τρόπος να απολαύσεις το Doom με σωστή ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να δώσεις ένα εκατομμύριο για να πάρεις 486. Αυτό βάζει το Jaguar πάνω από το CD32 αυτόματα. Για μένα το Doom ήταν που έκανε την διαφορά στο Jaguar και το Rayman που ήταν exclusive αρχικά και είχε τα καλύτερα 2D γραφικά τότε, ενώ η AGA ήταν ευχαριστημένη με το Lion King port... Το Alien VS Predator ήταν καλό, αλλά δεν έφτανε το Doom με την καμία (ειδικά η game engine). Και πάλι όμως ήταν πολύ ανώτερο από την γελοιότητα που ακούει στο όνομα Gloom (Άλλο αριστούργημα της AGA).

Ακόμα και το 32Χ είχε ένα Doom το οποίο έστω έτρεχε καλά. Μόνο και μόνο για αυτό ν τον πολύ σημαντικό τίτλο βάζω αυτές τις δύο κονσόλες πάνω από το CD32. Το οποίο το βάζω πάνω από το CDi (αυτή παίζει να είναι η χειρότερη κονσόλα όλων των εποχών).
Πάλι θα διαφωνήσω. Αν και πάλι, να έχουμε κατα νού οτι συγκρίνουμε 32bit με 64bit κονσόλες (απο μόνο του αυτό υποδηλώνει σχεδόν τα πάντα). Είναι γνωστό ότι στην Amiga υπήρχε θέμα με κάποια licences και, κυρίως, με τους ανίκανους devs που αναλάμβαναν τα εν λόγω ports. Παρόλα αυτά, το cd32 είχε να επιδείξει το Alien Breed 3D, το οποίο αν και όχι τόσο smooth όσο το Doom ή το AVP, τουλάχιστον παιζόταν σαν ένα αποδεκτό FPS για τα δεδομένα της κονσόλας.

Σχετικά με το Doom στο Jaguar, να σου θυμήσω ότι δεν υπήρχε ingame μουσική στην συγκεκριμένη έκδοση, οπότε θεωρείται απο τις φτωχότερες (παρότι εξαιρετικά smooth όντως). Επίσης, σε ότι αφορά για την αγορά υπερμηχανήματος για να παίξεις κάτι, υπήρχε τέτοιος τίτλος και στο CD32 και άκουγε στο όνομα Wing Commader. Έτρεχε πολύ καλύτερα και απο την 500άρα, και την 1200άρα καθώς ήταν το -μάλλον- μοναδικό παιχνίδι που αξιοποίησε το Akiko chip. Τώρα για το ότι έχεις κολλήσει με ένα Lion King, δεν το καταλαβαίνω πως το θεωρείς δείγμα του AGA chipset. Προφανως αυτό μονο θα θυμάσαι, και έτσι το λες και τα ξαναλές ! Δεν θυμάμαι κανέναν να ασχολείται με το Lion King, υπήρχαν πολύ καλύτερα platforms στην Amiga. Θα μπορούσες να ρίξεις μια ματιά είτε στο Wing Commander, είτε στο Pinball Fantasies, είτε στο Slam Tilt, είτε στο Banshee, Skeleton Krew , Xtreme Racing, Fears, Gunship 2000, Super Stardust για να δείς κάτι ουσιαστικότερο απο το AGA.....

.... και ναί, στο "καθόλου εντυπωσιακό" Microcosm. Ξαναλέω, πίσω στο 1993, όσοι το έβλεπαν, έμεναν με το στόμα ανοικτό, ότι και να ήταν σαν παιχνίδι. Απο την εισαγωγή μέχρι το rolling gameplay demo, μαζευανε σαγόνια στις βιτρίνες. FMV είχε και το 3DO, και το Mega CD. Και τα δύο έσκασαν μύτη αργότερα στην Ελλάδα, με το πρώτο να κοστίζει μια περιουσία, και το 2ο να είναι addon του Mega Drive, με λιγότερα χρώματα και φυσικά μεγαλύτερο συνολικά κόστος απόκτησης απο το cd32.
 
Φίλε Mike, άσχετα αν μου άρεσε ή όχι το Doom, ήταν ένας πολύ σημαντικός τίτλος εκείνη την εποχή (στον περισσότερο κόσμο άρεσε πάντως). Πολλοί κονσολάδες τότε ονειρεύονταν να μπορέσουν να παίξουν επιτέλους αυτό το απαιτητικό game στην κονσόλα τους, σε μία μορφή που να είναι κοντά με την έκδοση για PC, δεν μιλάμε για την έκδοση σε SNES που τρέχει στα 10fps και με το ζόρι βλέπεις τι γίνεται. Το Jaguar ήταν η μόνη κονσόλα που μπορούσε να το κάνει αυτό και ίσως το Doom να ήταν και το μόνο παιχνίδι που αξιοποιούσε την δύναμη της κονσόλας στο έπακρο, αν δεν πιστεύεις εμένα ψάξε να δεις τι έχει πει ο Carmack για το μηχάνημα.

Για CD32/Amiga 1200 το παιχνίδι αυτό παραήταν απαιτητικό οπότε, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, το hardware αυτό δεν άξιζε το upgrade αν είχες 16bit κονσόλα και ήθελες κάτι ποιο δυνατό για "next Gen" εμπειρία. Το Jaguar το είχε, άσχετα αν αξιοποιήθηκε από 2 ή 3 games μόνο.
 
Ναι δεν αμφιβαλω οτι το doom ηταν σημαντικος τιτλος της εποχης, αλλα για εμενα και για πολλους αλλους δεν ηταν, θεωρουσαν πιο σημαντικο να μπορουν να παιξουν NBA JAM, street fighter, MK, Sonic, Mario ακομα και sensible soccer. Ειναι αναλογα το ατομο και τις προτιμησεις του. Το doom ηταν στα pc και στο jaguar, εμενα δεν με ενδιεφερε ποτε σαν παιχνιδι, αρα δεν θα επερνα jaguar για αυτο. Θα επερνα MD για το NBA JAM και SNES για το SF2.

To 32Χ απο την αρχη δεν ακουστηκε πολυ, το segaCD ηταν μια αναβαθμιση αλλα ηθελε να εχεις και md οποτε κοστιζε πολυ, τα παιχνιδια του CD32 τα επαιζες -στο περιπου- στην Α1200, το jaguar ειχε λιγους τιτλους, τα παιχνιδια neo-geo ηταν πανακριβα... αυτα απεφυγε το ps1.

Other_Reality είπε:
Aπο wikipedia "In the Christmas period following its launch, the CD32 accounted for 38% of all CD-ROM drive sales in the UK, exceeding sales of the Mega-CD"
Ακομα ενα λαθος του wikipedia, το σωστο ειναι συμφωνα με τα επισημα στοιχεια απο δημοσιευση περιοδικου

" the amiga CD32 has claimed a huge slice of the CD market, pulling in 44 per cent of all CD software sales leaving the MegaCD trailing behind with only 28.9 per cent"
 
Other_Reality είπε:
Τώρα για το ότι έχεις κολλήσει με ένα Lion King, δεν το καταλαβαίνω πως το θεωρείς δείγμα του AGA chipset. Προφανως αυτό μονο θα θυμάσαι, και έτσι το λες και τα ξαναλές !
Ναι, θα παραδεχτώ ότι ίσως να είναι και έτσι αλλά δεν φταίω εγώ, δεν το θεώρησα εγώ δείγμα του AGA, o reviewer του περιοδικού το έκανε (Pixel) και θυμάμαι που μου είχε κάνει εντύπωση το ότι εγώ τέτοια γραφικά είχα ήδη στο SNES μου (και καλύτερα γιατί υπήρχε και το DK) ενώ η Amiga 1200 ήταν η εξέλιξη της 500αρας (η οποία υποτίθεται ότι συγκρινόταν με τις 16bit κονσόλες), με 32bit δύναμη, νέο chip γραφικών κλπ.

Πάντως και τα υπόλοιπα games που πόσταρες δεν έχουν διαφορές με μέτρια games (σε γραφικά) του Jaguar, είναι λίγο καλύτερα από 16bit games αλλά όχι τόσο ώστε να τα θεωρήσω, εγώ, γραφικά next gen που πουλάς την 16bit κονσόλα σου για να πάρεις αυτήν. Πάντως ακόμα και σαν 2D γραφικά, για εκείνη την εποχή, δεν έχω δει κάτι τόσο καλό όσο το Rayman, ουτε σε CD32, ούτε σε 32X ούτε καν σε 3DO (που είχε ένα πολύ καλό GEX).

mike είπε:
Θα επερνα MD για το NBA JAM και SNES για το SF2.
Εντάξει, δεν αντιλέγω, απλά μιλάμε για το αν ήθελε κάποιος να πάρει ντε και καλά κάποια "next gen" κονσόλα το 93-94, πριν βγει το PS1 και τα θάψει όλα. Δηλαδή μεταξύ CD32, 32X, Jaguar, άντε και 3DO το οποίο ήταν μάλλον εκτός, λόγο χρημάτων.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χμ, δυσκολο ερωτημα. Καταρχην αυτο που κοιταγαμε πρωτο τοτε ηταν οικονομικο. Το Cd32 ειχα την καλυτερη αναλογια, ηταν πιο φθηνο απο 3DO και 32X+megaCD ενω και τα παιχνιδια του πιο φθηνα απο του jaguar, neo-geo. Εαν επρεπε ΕΓΩ να διαλεξω ενα απο τα Cd32, jaguar, megaCD/32X, 3DO, neo-geo, θα επερνα το jaguar, για διαφορους προσωπικους λογους. Το Cd32 θα ηταν η δευτερη επιλογη, κυριως γιατι ειχα κατι απο amiga και δεν ηθελα κατι παρομοιο, το megaCD/32X δεν θα το επερνα γιατι το MD μου προσφερε καλους sega τιτλους, το 3DO δεν θα το επερνα γιατι ηταν πανακριβο, ενω το neo-geo δεν θα το επερνα γιατι ειχε πανακριβα παιχνιδια.

Τελικα εμεινα με MD και SNES μεχρι την καθιερωση του ps1 σαν κυριαρχη και επικρατεστερη κονσολα οπου και το πηρα το 1998 νομιζω.
 
Αν υπήρχε πραγματικά περιθώριο επιλογής τότε, εγώ θα διάλεγα το 3DO. Φυσικά δεν υπήρχε το χρήμα ούτε κατα διάνοια για δαυτο ! Αλλα μόλις είχα δεί το FIFA και το Need For Speed, πραγματικά είχα πάθει σόκ, αμόκ, νταμπλά και λίγα λέω. Το πάθος μου με το cd32, είναι αυτονόητο λόγω της ψυχικής μου ασθένειας με οτιδήποτε γράφει πάνω Amiga, που μάλλον φαίνεται !

Σε βάθος (ελάχιστου) χρόνου βέβαια -γιατί με πιάνει και ο ρεαλισμός μου που και που-, δυστυχώς δεν απέδωσε αυτά που θα περίμενε κάθε αμιγκάς απο αυτή την κονσόλα. Ούτε chunky σε planar, δηλαδή τα υποσχόμενα "ευκολα" ports απο PC μέσω του Akiko είδαμε, ούτε τίποτα. Και υπήρχε η δυνατότητα, αυτό είναι που πληγώνει. Σίγουρα είδαμε ενα κάρο ports απο τα home παιχνίδια, με cd audio, μερικές φορές, ούτε καν αυτό ! Αλλα τουλάχιστον υπήρχε ήδη ενα δυνατό library και κάπως περισώθηκε η κατάσταση. Κάπως έτσι βέβαια είχε άσχημη μοίρα και το Jaguar, αφού δεν πιστευω ούτε εγώ οτι πρόλαβε να αξιοποιηθεί.Ούτε καν. Σίγουρα μπορούσε πολλά περισσότερα απο αυτά τα άσχημα 16bit ports, άντε και 2-3 τίτλους αντάξιους του hardware. Για τέλος αφήνω το 3DO, το οποίο απλά ήταν πολύ μπροστά απο την εποχή του, αλλα αυτό δεν μεταφράστηκε όπως θα έπρεπε στο software. Τους έφαγε όλους λάχανο η Sony στο τέλος, και, ακόμη και σήμερα το ίδιο κάνει. Παρόλα αυτά, έχει μια εξαιρετική underground λίστα παιχνιδιών, που αποτυπώνει γλαφυρά την ματαιοδοξία των FMV και πρώιμων 3d developers, σε σημείο να γίνεται καλτ ενα πραμα. Ξεκίνησα πριν λίγες μέρες το Daedalus Encounter, και πραγματικά το απολαμβάνω, σαν να έβλεπα μια sci-fi B-movie των 90's.

Α, ρε Sony ! Μας έφαγες όλους μπαμπέσικα !
 
Δυστυχως το CD32 δεν προσεφερε τελικα τιποτα στην οικογενεια της Amiga.

Ηταν πραγματικα ενα missed opportunity, που θα μπορουσε εκεινη την εποχη να κρατησει το ονομα ζωντανο για αρκετο καιρο, αλλα δεν...

Το καλο ειναι οτι στις μερες μας, με ενα CD32 μπορουμε να εχουμε ευκολα προσβασιμα σχεδον ολα τα OCS & AGA παιχνιδια, χωρις να μπλεξουμε με δισκετες ή να τα "σκασουμε" για extra hardware ωστε να τρεξει το WHDLoad. Ειδικα πριν την εμφανιση του Gotek, θα ελεγα οτι απο οικονομικης αποψης ηταν μονοδρομος για casual Amiga gaming.
 
Πιθανόν η καλύτερη κονσόλα που προέρχεται από υπολογιστή είναι το FM Towns Marty. Βλέπαμε το εξωτικό FM Towns στα περιοδικά και είχαμε τρελαθεί με το hardware και τα παιχνίδια του. Το Marty το έκανε πιο προσιτό αλλά ήταν σαφώς ακριβή κονσόλα για τα δεδομένα της εποχής ακόμα και για τους Ιάπωνες. Για εδώ δεν το συζητάμε. Είναι backwards compatible με τα περισσότερα παιχνίδια του FM Towns και το πιο εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι έχει μια μεγάλη γκάμα δυτικών τίτλων που η έκδοση για FM Towns είναι η καλύτερη (πχ το Zack McKraken, τα Ultima) και είναι και στα Αγγλικά. Πραγματικά ότι πρέπει για το δυτικό κοινό που δεν μιλάει Ιαπωνικά (και βέβαια έχει και τα χρήματα γιατί οι τιμές είναι τσουχτερές, ευτυχώς υπάρχει και το emulation).
 
Δεν έχω καταλάβει γιατί το Alien vs Predator θεωρείται τόσο εντυπωσιακό. Δεν το έχω αγοράσει γιατί το έχουν πανάκριβα. Αλλά σε videos φαίνεται σαν μια απλή wolfenstein engine με 90 degrees walls. Αυτό το λέω σε σύγκριση με το Doom του μηχανήματος που είναι άκρα εντυπωσιακό πως το καταφέραν αυτό στο Jaguar. Θέλω να πω, περισσότερο ακούω κάποιον να λέει "Παίξε Alien vs Predator, το κορυφαίο του μηχανήματος!" παρά να σχολιάζουν το Doom. Είναι πιο δημοφιλές το AVP.

Κατά τα άλλα, έχω αποκτήσει και Amiga CD32, πολύ καλές συλλογές από games και demos, ωραία 2d classics (amiga style, raster colors all the way down, τέλειο scrolling, χρωματιστά γραφικά), απαράδεκτο χειριστίριο, ανύπαρκτα 3d (τα gloom, fear, κλπ γελάω). Υποτίθεται πως είχε το περίφημο Akiko chip για chunky to planar conversion, αλλά από ότι έχω ακούσει ελάχιστα βοηθάει. Τότε είχαν βγει και τα Jaguar, 3DO, που κατά τη γνώμη μου ακόμα δεν είχαν πετύχει 3d με τέλειο frame rate (μόνο τα Saturn και PS1 το κατάφεραν) αλλά ήταν ένα βήμα μπροστά και δύσκολα για κάποιον να προτιμήσει το CD32 εκτός και άν ήταν fan της Amiga.
 
Optimus είπε:
Δεν έχω καταλάβει γιατί το Alien vs Predator θεωρείται τόσο εντυπωσιακό. Δεν το έχω αγοράσει γιατί το έχουν πανάκριβα. Αλλά σε videos φαίνεται σαν μια απλή wolfenstein engine με 90 degrees walls. Αυτό το λέω σε σύγκριση με το Doom του μηχανήματος που είναι άκρα εντυπωσιακό πως το καταφέραν αυτό στο Jaguar. Θέλω να πω, περισσότερο ακούω κάποιον να λέει "Παίξε Alien vs Predator, το κορυφαίο του μηχανήματος!" παρά να σχολιάζουν το Doom. Είναι πιο δημοφιλές το AVP.
Ακριβώς αυτό φίλε μου. Από τότε που είδα το AVP ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί είναι αυτό το "killer app" και όχι το Doom...

Φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με το γεγονός ότι ήταν exclusive ενώ το Doom ήταν μία "κομμένη" version του Doom στο PC, χωρίς μουσική (αυτό με είχε χαλάσει αρκετά). Αλλά σαν μηχανή γραφικών, το Doom είναι έτη μπροστά από το AVP. Ουσιαστικά, σε σύγκριση με το Wolfenstein 3D, η διαφορές στο AVP είναι ότι το πάτωμα και το ταβάνι έχουν textures, ενώ το scalling στα sprites είναι πολύ ανώτερο (ανώτερο και από το Doom). Ομως το AVP έχει πολύ κακό frame rate και δεν μπορείς να βλέπεις μακριά, όπως στο Wolf3D, δηλαδή ακόμα και το Wolf3D είναι καλύτερο σε κάποιους τομείς. Και βέβαια υπάρχει και το Wolf3D του Jaguar που είναι ανώτερο από το PC original σε γραφικά.

Θεωρώ ότι το Jaguar ήταν η καλύτερη κονσόλα για 2D γραφικά (καλύτερο ίσως και από Neo-Geo) και sprite scalling, αλλά και πολύ καλή για ψευτο-τρισδιάστατες μηχανές γραφικών τύπου Wolfenstein, Doom και Duke Nukem. Αλλά σε 3D ήταν στα επίπεδα ενός 32Χ, δηλαδή χάλια. Μόνο flat πολύγωνα και πολύ του ήταν. Textures μακριά. Γι αυτό πιστεύω ότι αν έβγαιναν και άλλα παιχνίδια όπως το Rayman σε γραφικά, ώστε να χτυπήσουν τα καλύτερα 2D platforms των 16bit και ταυτόχρονα διαφήμιζαν λίγο παραπάνω το Doom και βγάζανε και κανένα Duke Nukem αργότερα, καθώς και να σταματούσαν να μας πείσουν ότι η κονσόλα είναι 64bit, τότε ίσως το μηχάνημα να ζούσε παραπάνω.

Και για να επιστρέψω στο topic, υπάρχει κανείς εδώ πέρα που να έχει δει από κοντά το Amstrad GX4000 και να έχει παίξει μαζί του? Εχει καμία διαφορά με το κανονικό Amstrad σε γραφικά? Φαντάζομαι ότι η μόνη διαφορά είναι στα loading, σωστά? Παίζει να είναι η μόνη κονσόλα που δεν έχω τρέξει ούτε με emulator, νομίζω το είχα κάνει μία φορά παλιά στο MESS και κάτι δεν δούλεψε και το παράτησα. Πάντως αυτό παίζει να είναι η πιο μεγάλη αποτυχία. Δηλαδή όταν βγάζεις 8bit κονσόλα εν έτη 1990 τι να περιμένεις? Τώρα βέβαια θα μου πεις ότι και το NES στην Ελλάδα ήρθε 1 χρόνο μετά αλλά OK, άλλο Nintendo και άλλο Amstrad :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα