Computers που θέλανε να γίνουν Κονσόλες Part 2

Imgema είπε:
Και για να επιστρέψω στο topic, υπάρχει κανείς εδώ πέρα που να έχει δει από κοντά το Amstrad GX4000 και να έχει παίξει μαζί του? Εχει καμία διαφορά με το κανονικό Amstrad σε γραφικά? Φαντάζομαι ότι η μόνη διαφορά είναι στα loading, σωστά? Παίζει να είναι η μόνη κονσόλα που δεν έχω τρέξει ούτε με emulator, νομίζω το είχα κάνει μία φορά παλιά στο MESS και κάτι δεν δούλεψε και το παράτησα. Πάντως αυτό παίζει να είναι η πιο μεγάλη αποτυχία. Δηλαδή όταν βγάζεις 8bit κονσόλα εν έτη 1990 τι να περιμένεις? Τώρα βέβαια θα μου πεις ότι και το NES στην Ελλάδα ήρθε 1 χρόνο μετά αλλά OK, άλλο Nintendo και άλλο Amstrad :p
Ναι, έχω GX4000 και ακριβοπλήρωσα και γύρω στους 10 τίτλους από τους 27 που υπάρχουν. Ουσιαστικά είναι κάτι σαν CPC plus με 64k RAM και το cartidge. Υπάρχουν 2-3 παιχνίδια που αξιοποιούν επιτέλους τις δυνατότητες του plus (για πρώτη φορά επιτέλους τέλειο pixel perfect scrolling, στο robocop 2 και navy seals). Το τραγικό είναι πως οι τίτλοι που επιτέλους δείχνουν τις δυνατότητες είναι και αυτοί στους οποίους το gameplay υστερεί. Το Robocop 2 είναι υπερβολικά δύσκολο αν και μπορείς να το μάθεις παπαγαλία (βλέπεις longplay στο youtube και σου φαίνεται εύκολη υπόθεση) και το Navy Seals είναι υπερβολικά άδικο, αν και με πολύ προσοχή και μάθηση ίσως το βγάζεις (βαρέθηκα). Επίσης, οι τίτλοι που παίζονται είναι συνήθως αυτοί που ήταν κορυφαίοι στον απλό CPC και τους κάνανε ένα ξερό port. Π.χ. Batman The Movie και Switchblade, τα πλέον αγαπημένα μου και στην κονσόλα. Αυτό πάλι, κάνανε port διάφορα και μερικά είναι και κακά, με ελάχιστες διαφορές από τον original CPC. Εξαίρεση είναι το πολύ καλό port του Pang. Το παιχνίδι που ερχόταν με το μηχάνημα, το Burning Rubber, δεν είναι και άσχημο. Ψιλοαργό αλλά δεν θυμάμαι και πολλά racing στον CPC που τα βγάζανε καλύτερα. Αλλά εντυπωσιακά γραφικά για CPC. Χρωματάκια στον ουρανό, fade από μέρα σε νύχτα, hardware sprites για μερικά από τα visuals (δεν είμαι και σίγουρος, δεν νομίζω όλα στην οθόνη να είναι hardware sprites, πρέπει να είναι η μίξη. Αλλά όταν τρακέρνει το αμάξι είναι αρκετά εντυπωσιακό). Πολύ δύσκολο όμως και πάλι. Επίσης, ο controller αν και primitive (pad που παλεύεται, A/B, και τίποτα άλλα. Ααα,. αν θες να κάνεις pause το παιχνίδι, πρέπει να πατήσεις ένα μεγάλο κουμπί που βρίσκεται στην κονσόλα. Χάχαχα!) είναι καλύτερος σε σχέση με τα αρχαία joysticks στον Amstrad, και συμβατός και με τον Amstrad. Ξαναέπαιξα classics με το joypad και είναι πολύ ωραία.

Με λίγα λόγια είναι αποτυχία για την χρονιά της και αν ακούσετε κόσμο να λέει πως συγκρίνεται με NES ή ακόμα και SNES, είναι ανέκδότο. Ναι, κάποιος editor σε ένα Amstrad περιοδικό κάποτε έλεγε πως συναγωνίζεται το Mega Drive και ίσως και το SNES και γελούσε ο κόσμος. Μπορεί να είμαι Amstradάς αλλά NES και Master System και οτιδήποτε άλλη 8bit κονσόλα πολύ καλύτερη και σε δυνατότητες (αν εξαιρέσουμε τό ότι το GX4000 έχει 4096 χρώματα παλέττα, αλλά τι να το κάνεις αν δυσκολεύεται να τα μετακινήσει; ) και επίσης τα παιχνίδια τους δεν συγκρίνονται με τις πατάτες του GX4000. Η αλήθεια είναι πως αν είχε βγει πιο νωρίς ή περισσότεροι αξιοποιούσαν τις δυνατότητες της (βέβαια και ο CPC plus θα έπρεπε να είχε βγει πιο νωρίς ή ο απλός CPC να είχε σχεδιαστεί με κάποιες από τις δυνατότητες του plus και τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά) ίσως να βλέπαμε και άλλα. Επίσης έχει μέν pixel perfect hardware scrolling αλλά είναι δύσκολο να το προγραμματίσεις (το δοκίμασα στον plus με το flappy ufo, μου έφαγε την ώρα να το πετύχω) θέλει συνδιασμό CRTC και ASIC και προσοχή στο wraparound της vram, και αυτό μόνο για μια κατεύθυνση. Πιστεύω πως τα NES/Master System είχαν σχεδιαστεί για πιο βολικό προγραμματισμό για games, σίγουρα με το tile mapped rendering και πιθανώς με πιο ανθρώπινο τρόπο να σκρολλάρεις στις 4 κατευθύνσεις. Επίσης, αν δείτε τα Robocop 2 και Navy Seals, σκρολλάρει οριζόντια, αλλά όταν πάει να σκρολλάρει κάθετα παγώνει η κίνηση. Ίσως δεν είναι εύκολο να το συνδιάσεις. Θα το δοκιμάσω κάποια μέρα.

Αυτά τα λίγα :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Θα ρίξω και μια ματιά στο Youtube για κανένα longplay :)
 
Περι της Amiga CD32 που αναφερθηκε στο θεμα. Επειδη πρακτικα μεγαλωσα μεταξυ καταστηματων οπου εισαγανε και πωλουσανε μηχανηματα και περιεφερειακα, τα πραγματα δεν ειναι οπως εχουνε αναφερθει στο θεμα.

Καταρχας η Amiga CD32 ηταν διαθεσιμη πρωτιστως σε καταστηματα με home/micros κτλ λογω του ονοματος Amiga.

Η διαθεσιμοτητα της σε "κανονικα" καταστηματα βιντεοπαιχνιδιων, αρχισε λιγους μηνες αργοτερα απο την κυκλοφορια της.

Το βασικο της προβλημα στην Ελληνικη αγορα, ηταν το οτι..... Δεν ητανε προσιτοι οι τιτλοι της, στο "καλομαθημενο" αγοραστικο κοινο της ευρυτερης κατηγοριας της. Σε μια εποχη και αγορα οπου τα παιχνιδια και προγραμματα αυτων των υπολογιστων, γινοτανε "με το κιλο", το cd της Amiga CD32 ητανε πολυ σοβαρο εμποδιο για τον κατα τα αλλα μεσο φανατικο υποστηρικτη της μεγαλης κυριας.

Επειδη ηξερα αλλα και μιλησα παλι προσφατως με γνωστο απο τα παλια που αντεγραφε τοτε, δυο με τρια στα πεντε σιντι καιγοντουσαν λογω πολλων παραγοντων. Μπαινει και στην εξισωση του οτι τα αγραφα cds κοστιζανε ενα πολυ σοβαρο ποσο, με αποτελεσμα ελαχιστοι φανατικοι να.. επιστρεψουν στο παρελθον με την Amiga CD32. Γιατι κακα τα ψεματα, μια πετσοκομμενη Amiga 1200 ηταν, με CD-ROM. Η 1200 υπηρχε σχεδον ενα χρονο στην αγορα και σε πολυ καλη τιμη, αρα πολλοι την ειχανε προμηθευτει ηδη.

Τελη του 1993 οι κονσολες γνωριζαν την μεγαλυτερη αποθεωση τους. Οι τιτλοι παρα πολλοι και πολυ σημαντικοι για να αφιερωθουν λιγες γραμμες. Ποιος ηθελε να παρει μια Amiga CD32 με τα ports της κακιας ωρας απο την 1200;

Κυριως οι υπερ-φανατικοι επειδη ηθελαν να πιστεψουν πως η Amiga CD32 ισως και θα μπορουσε να καταφερει κατι. Στη πραγματικοτητα οι καταστηματαρχες ειχαν ηδη καταλαβει πως συνεφερε πρακτικα περισσοτερο καποιονα να προμηθευτει μια 1200 και να της βαλει CD, παρα να παρει μια Amiga CD32 και να γινει 1200 μεσω.. Λαμιας.

Τα παραπανω, σε συνδιασμο με το οτι ολα τα παλια καλα ψαγμενα εγχωρια καταστηματα ειχαν φερει το 3DO, η Amiga CD32 ηταν κυριος διαθεσιμη στα καταστηματα του κεντρου, οπου ειχανε ασχοληθει εξαρχεις με την εταιρια και τα συστηματα της.

Για ολα αυτους και οχι μονο τους λογους, η Amiga CD32 δεν τα πηγε καλα. Και ο ευγενικοτερος χαρακτηρισμος που μπορει να αποδωθει, ειναι πως πατωσε. Μεχρι και το CD-I τα πηγε καλυτερα στην Ελλαδα.
 
Ναι αγαπητε ghetta, δεν ειναι τα πραγματα οπως ειπωθηκαν. Προσωπικα, μπηκε ο δαιμονας μεσα μου και εβλεπα παραισθησεις, ενω ημουν και στην Αμερικη, οχι στην ιδια πολη με σενα, την Καλλιθεα. Δεν ξερω σε ποιο console club ειχε το microcosm στην βιτρινα για μηνες. Επισης θυμαμαι πολλους να αντιγραφουν cd τοτε, και εννοειται οτι το cd-i ειχε καλυτερες πωλησεις. Καθε σπιτι και ενα cdi.
 
Other_Reality είπε:
Ναι αγαπητε ghetta, δεν ειναι τα πραγματα οπως ειπωθηκαν. Προσωπικα, μπηκε ο δαιμονας μεσα μου και εβλεπα παραισθησεις, ενω ημουν και στην Αμερικη, οχι στην ιδια πολη με σενα, την Καλλιθεα. Δεν ξερω σε ποιο console club ειχε το microcosm στην βιτρινα για μηνες. Επισης θυμαμαι πολλους να αντιγραφουν cd τοτε, και εννοειται οτι το cd-i ειχε καλυτερες πωλησεις. Καθε σπιτι και ενα cdi.
Ποιο console club; Γρυπαρη αλλαζε στις οθονες τα παιχνιδια αναλογως την ζητηση και σπανιως εμενε κατι σταθερο στο πρωτο μηχανημα που ειχε στην εισοδο. Αν μιλας για console clubs γενικοτερα, δηλαδη καταστηματα κονσολων, το Teleclub οντως το ειχε σε καποια φαση στη βιτρινα και το βγαλανε και ειχανε βαλει το αμερικανικο 3DO. Videopolis δουλεψε πολυ εκεινη την περιοδο με cd-i και τις κλασικες κονσολες, και το Athens club επισης με τα γνωστα μηχανηματα και λιγο με εισαγωγη 3DO.

CD-I πουλουσαν κυριως τα ιδια Philips καταστηματα οπου ειχαν σχεδον αποκλειστηκα philips πραγματα με απειροελαχιστες εξαιρεσεις. CD-I μηχανηματα και παιχνιδια εβρισκες μεχρι το 1995 τελος περιπου. Ειχα δει και παιξει το Zelda adventure's και το Lost eden σε περιπου εκεινο το διαστημα σε αυτα τα καταστηματα. Χωρια τους διαθεσιμους τιτλους σε Teleclub + Videopolis.

Το CD32 ειχε αποσυρθει δυο χρονια περιπου τοτε.
 
Αρα λοιπον επαιξε και στα κονσολαδικα. Οχι σε καποιο, σε ολα ηταν βιτρινα, στην Γρυπαρη, στη Θησεως και στο Amiga Athens club ( οπως ηταν η πρωτη ονομασια του μαγαζιου και η ταμπελα εξω). Επισης, στα περιοδικα ειχε παρουσια παντου, σε διαφημιση και της commodore αλλα και με προσφορες απο τα κονσολαδικα σαν πρωτο ονομα. Αρα, ασχετα με την επιτυχια της κονσολας μακροπροθεσμα ( που ειπαμε, δεν υπηρξε) στην αρχη, ολοι μιλουσαν για την κονσολα και παντου ηταν πρωτο τραπεζι πιστα. Μην λεμε οτι θελουμε, αλλο δεν πετυχε, και αλλο κανεις δεν ασχοληθηκε, προεβαλλε, γνωριζε η οτι υπηρχε μονο στα κομπιουτεραδικα. Εξαλλου, οι παντες ηξεραν τι παει να πει amiga, ακομη και οι ασχετοι, συνεπως μια κονσολα με αυτο το ονομα τραβηξε το ενδιαφερον. Το θεμα με το cdi μονο σαν αστειο το εκλαμβανω, δεν υπαρχει ζητημα συγκρισης σε κανενα επιπεδο.
 
Other_Reality είπε:
Αρα λοιπον επαιξε και στα κονσολαδικα. Οχι σε καποιο, σε ολα ηταν βιτρινα, στην Γρυπαρη, στη Θησεως και στο Amiga Athens club ( οπως ηταν η πρωτη ονομασια του μαγαζιου και η ταμπελα εξω). Επισης, στα περιοδικα ειχε παρουσια παντου, σε διαφημιση και της commodore αλλα και με προσφορες απο τα κονσολαδικα σαν πρωτο ονομα. Αρα, ασχετα με την επιτυχια της κονσολας μακροπροθεσμα ( που ειπαμε, δεν υπηρξε) στην αρχη, ολοι μιλουσαν για την κονσολα και παντου ηταν πρωτο τραπεζι πιστα. Μην λεμε οτι θελουμε, αλλο δεν πετυχε, και αλλο κανεις δεν ασχοληθηκε, προεβαλλε, γνωριζε η οτι υπηρχε μονο στα κομπιουτεραδικα. Εξαλλου, οι παντες ηξεραν τι παει να πει amiga, ακομη και οι ασχετοι, συνεπως μια κονσολα με αυτο το ονομα τραβηξε το ενδιαφερον. Το θεμα με το cdi μονο σαν αστειο το εκλαμβανω, δεν υπαρχει ζητημα συγκρισης σε κανενα επιπεδο.
Το αναφερω παραπανω. Το μηχανημα υπηρχε διαθεσιμο προς πωληση απο πολλα καταστηματα. Και στο κεντρο που πηγαινα με τους δικους μου το εβλεπα.

Γιορτες 1993, το games/console club ειχε στηριχθει παρα πολυ στα κονσολοπαιχνιδιδα οπως και διαφημιζε, και το Athens club (ειχε ηδη αλλαξει απο Amiga Athens club σε σκετο) ειχε φερει 3DO και Neo Geo και εβαζε να παιζουν. Δεν στηριχθηκαν στο CD32, ουτε ετρεχε ο κοσμος να δει εκεινες τις γιορτες το CD32.

Το οτι υπηρχε προς πωληση δεν σημαινει οτι ηταν σε περιοπτη θεση ουτε και κερδισε τα φωτα. Το 1993 ηταν η χρονια των κονσολων και επειδη οι ανθρωποι κοιτουσανε και το κερδος, στηριζανε τα μηχανηματα οπου θα μπορουσανε να πουλησουν. Και μιλαμε τωρα σε μια χρονια με Street fighter, Zelda, Mario, Sonic. Να βαζανε το CD32 στη βιτρινα τις γιορτες γιατι; Για το diggers η για το arabian nights;

Εξου οπως και εγινε. Το CD32 ειχε χασει κατα κρατος απο τα υπολοιπα παιχνιδια, και δεν ξερω καποιο παιχνιδαδικο οπου να στηριχθηκε στις γιορτες σε αυτο. Ειχαν μυριστει την φαση αλλωστε, και αν δεν κανω λαθος Ιανουαριο του 1994 υπηρξε και μια γενναια πρωση τιμης του μηχανηματος. Πραγμα που εδειχνε το προβλημα του στην εγχωρια (και φυσικα οχι μονο) αγορα.

Το μηχανημα απετυχε απο νωρις και οι περισσοτεροι το ξεφορτωθηκαν τους πρωτους μηνες του 1994. Παιχνιδια εβρισκες σε λιγα καταστηματα, και μηχανηματα υπηρχαν απουλητα μεχρι να βγουνε σε υπερπροσφορα.

Για το CD-I τωρα, αν πηγαινες στο καταστηματα Philips στη Θησεως η της Δαβακης θα εβλεπες το μηχανημα σε δραση. Και αν ηθελες να δεις τιτλους και παιχνιδια, ειχαν για τοσο καιρο το Teleclub και το Videopolis. Δεν υπηρχε ουτε το CD32 ουτε οι τιτλοι του εκεινο το διαστημα.
 
Μα είπαμε οτι το cd32 δεν κράτησε ούτε 8 μήνες. Με μια χρεοκωπημένη Commodore απο πίσω, τι μπορούσε να περιμένει κανείς ; Όσο για το Athens Club, είχε γυρίσει το όνομα στις διαφημίσεις περιοδικών, η ταμπέλα του μαγαζιού ήταν ίδια (βγήκε πρόπερσυ αν δεν κάνω λάθος, μάλιστα έγινε τυροπιτάδικο και είχε ακόμη την ταμπέλα Amiga Athens Club απέξω. Έφαγα και μια τυρόπιτα for old times sake. Tώρα δεν υπάρχει απολύτως τίποτα εκει).Είπαμε, στην αρχή, μόλις έφτασε δηλαδή και για λίγο διάστημα μετά, είχε τα φώτα στραμμένα πάνω του. Ένα περιοδικό να διαβάσεις για τότε, είτε δεις παρουσίαση, είτε διαβάσεις game review, είτε δεις τις διαφημίσεις, κάνει μπάμ. Παντού υπήρχε φωτογραφία του σε περίοπτη θέση, και αυτό γιατί πίστεψαν όλοι στο μηχάνημα. Στις βιτρίνες έτρεχε το Microcosm όχι το Diggers, και ναι, ο κόσμος έτρεχε να το δεί, όπως και εγώ με την τότε παρέα απο το σχολείο, όλοι μαζί τουρλουμπούκι, και τρείς απο αυτούς το αγόρασαν και περίχαροι. Εμείς φυσικά ζηλευαμε ! Και BTW, το Diggers είναι εξαιρετικό παιχνίδι, όπως και το Arabian Nights, άσχετα αν δεν εδειχναν δόντια.

Τι θα έβαζαν στη βιτρίνα αντί του Microcosm, τα cartridgάκια με Mario και Sonic ; H μετέπειτα το πετσοκομμένο Mega CD που ήταν ενα CDROM χωρίς κονσόλα (γιατί νωρίτερα ανέφερες πετσοκομένη 1200 το cd32, αγνοώντας το γεγονός οτι εκτός απο πλήρης κονσόλα, ήταν και εν δυνάμει επεκτάσιμο σε πλήρες υπολογιστή, και μάλιστα ισχυρό)

Όπως ανέφερα και εγώ ο ίδιος, μόλις (αρκετά σύντομα μετά το cd32) ήρθε το 3DO, εκεί άλλαξαν τα πάντα. Οι πάντες ασχολιόντουσταν με αυτό, αλλα κανείς δεν είχε λεφτά να το πάρει. Και εγώ ο ίδιος, όπως έγραψα σε αυτό το thread, είχα πάθει κοκομπλόκο. Και ποιός δεν έπαθε δηλαδή μόλις είδε το FIFA και το Need For Speed. Τώρα για το CD-i επιμένω σε αυτά που είπα, μιλάμε για κονσολάδικα και όχι μαγαζιά που πουλούσαν σκούπες που ρουφάνε τη σκονη απο μακρυά.
 
Ας μιλησουμε τεκμηριωμενα για κατι που δεν αμφισβητειται : τι ακριβως εγραφαν τα περιοδικα της εποχης. Και επειδη μπορει το pixel να ειναι λιγο υποκειμενικο λογω της σχεσης του με την amiga, θα δουμε τι αναφορες υπαρχουν στο περιοδικο Gamer, το οποιο προερχεται απο το user, το οποιο με την σειρα του ειναι γνωστο για την αρνητικες -σε βαθμο αηδιας - κριτικες και βαθμολογιες που εβαζε σε παιχνιδια της amiga, αλλα και τα 99% που εβαζε σε pc παιχνιδια, κυριως λογω της αντιπαλοτητας με το pixel. Το Gamer κυκλοφορησε μαζι με το user απο τον Σεπτεμβριο του 1993 μεχρι τον Φεβρουαριο του 1995, οποτε ειναι στο περιπου σε αυτην την εποχη. Ας δουμε τι λεει για jaguar, cd32, cd-i, 3DO, neo-geo, 32Χ, megaCD.

Τευχος 1

Στα νεα υπαρχει μια ενθουσιωδεις αναφορα στην νεα κονσολα της commodore, αλλα μονο τεχνικα χαρακτηριστικα και συγκρισεις στο ποσο καλυτερο ειναι απο το megaCD, αλλα τιποτα "στα χερια τους", αφου δεν το ειχαν για τεστ. Παρακατω υπαρχει ακομη μια ενθουσιωδης αναφορα σε μια νεα σουπερ 32bit κονσολα απο την sega (το saturn) και πόσο καλυτερο ειναι απο το 3DO ! Ολα τα review ειναι για παιχνιδια σε κασετες.

Τευχος 2

Εδω υπαρχει τεραστεια αναφορα στο amiga CD32, με 6σελιδο (!) αναλυτικο τεστ, οποιος το διαβαζε θα του ετρεχαν τα σαλια και θα ηθελε Cd32 ΤΩΡΑ (ή μαλλον τοτε). Υπαρχει και παρουσιαση 7 παιχνιδιων. Ολα τα review ειναι φυσικα για παιχνιδια σε κασετες, καμια αναφορα σε Cdi, neo-geo, jaguar, megaCD, 3DO.

Τευχος 3

Εδω υπαρχει αναλυτικη 6σελιδη παρουσιαση του megaCD2, με παρουσιαση και 12 παιχνιδιων. Στις επομενες σελιδες υπαρχει ολοσελιδη διαφημιση του neo-geo. Στην συνεχεια υπαρχει παρουσιαση του pinball fantasies για CD32 με πολυ καλες κριτικες και με βαθμολογια στα 91%.

Τευχος 4 μπηκε το 1994

ξεκιναει με διαφημιση του neo-geo, πιο κατω preview του last action hero για CD32, αλλα πραγματικα αυτα που δειχνει στις εικονες ΔΕΝ ειναι απο το παιχνιδι, δεν υπαρχουν ολα αυτα μεσα στο πραγματικο παιχνιδι που κυκλοφορησε. Και εδω εχουμε 6σελιδη παρουσιαση του neo-geo, με τα 6 παιχνιδια του. Πολυ καλες κριτικες, αλλα καμια αναφορα σε τιμη κονσολας ή παιχνιδιων. Φυσικα αναφερεται το μονο σιγουρο στον κοσμο των video games, οπως λεει χαρακτηριστικα "υπαρχουν θαυμασια ποδοσφαιρακια, τα καλυτερα απο καθε αλλο συστημα, εκτος απο το kick off για amiga". Υπαρχει συνεντευξη του athens club, οπου λεει οτι διαθετει jaguar, cd32, segaCD, neo-geo.

Τευχος 5

Αφιερωμενο στο mortal kombat, εχει preview για ground zero, texas στο megaCD, liberation στο Cd32, και παρουσιασεις του whales voyage στο Cd32 με βαθμολογια 78%, μετα παρουσιαζει το final fight σε megaCD με βαθμολογια το 70%, και τελος το Trolls σε Cd32 με βαθμολογια 82%. Στο τελος υπαρχει μινι παρουσιαση του 3DO (1 σελιδα) που αναφερει οτι ειναι πανακριβο και εκεινη την στιγμη κοστιζε 300.000 δρχ. Στην απεναντι σελιδα υπαρχει μινι παρουσιαση του jaguar, αλλα με πολλες υποθετικες αναφορες.

Τευχος 6

Ξεκιναμε με αναφορες στο Cd-i, μια πραγματικη εικονα του 3DO, αναφορα σε τεραστεια συμφωνια sony-ocean, και 4σελιδη παρουσιαση του CD-i αλλα με μονο αναφορα σε 3 παιχνιδια. Στο τελος υπαρχει παρουσιαση του fatal fury για neo-geo, με βαθμολογια 99% (αδικαιολογητο, κανα 90% θα ηταν σωστο), και δεν μας ειπαν και ποσο κοστιζει το fatal fury, ειπαμε δεν ειναι αντικειμενικοι, αλλα πως να ειναι με συνεχομενες ολοσελιδες διαφημισεις του neo-geo σε ολα τα τευχη, αυτοι τους πληρωναν. Αναγνωστης ρωταει σε γραμμα ποια ειναι η καλυτερη κονσολα, και το περιοδικο απανταει οτι ειναι το cd32 γιατι δεν εχει κυκλοφορησει ακομα το jaguar.

Τευχος 7

Με sonic3 παρακαλω, τα reviews για κοσνολες που μας ενδιαφερουν ειναι τα Donk για Cd32 με βαθμολογια 80% (αντικειμενικα ενα 87% θα ηταν σωστο) και το spinmaster για neo-geo με βαθμολογια 89% (πραγματικα καλο παιχνιδι). Αυτο που αξιζει να αναφερθει ειναι η παρουσιαση του video creator almathera για amgaCD32, σοβαρο software που δεν ειναι παιχνιδι (οχι σαν το παιδικο mario paint), κατι πρωτοποριακο για κονσολα. Στην αλληλογραφια ρωτανε για αγορα megaCD ή CD32 με το περιοδικο να προτινει το Cd32.

Τευχος 8

Ξεκιναει με αναφορα σε 3DO, preview σε jurassic park για segaCD, 5 σελιδες παρουσιαση του 3DO με πολυ καλα σχολια, αρνητικο η τιμη του στα 250.000+ δρχ, αναφορα σε 8 παιχνιδια του. Συνεχιζει με ανεξαρτητο review του crash 'n' burn για 3DO με βαθμολογια 82% λογω κακου χειρισμου. Παρακατω υπαρχει review του nick faldos golf για CD32, που παρολο που ειναι golf περνει 90% και "ειναι οτι καλυτερο εχει κυκλοφορησει ποτε για golf" και "αναδυκνυει το CD32". Kαμια αλλη αναφορα σε jaguar, neo-geo, megaCD, 3DO, Cd-i.

Tευχος 9

Eνα συγκριτικο με τα 3DO, jaguar, cd32, cd-i, saturn, ps-x, project reality υπαρχει στις σελιδες, αλλα ειναι πολυ υποθετικο αφου τα 3 απο αυτα τα μηχανηματα δεν εχουν ερθει για τεστ. Για το software : 3DO=αναμενεται καλο, jaguar=απογοητευτικο, cd32=οχι πρωτοτυπο, cd-i=περιορισμενο, saturn=ποιοτικο, ps-x=αναμενεται καλο, project reality=αγνωστο. Στα review υπαρχει το frontier:elite2 για CD32 με βαθμολογια 80% (απο οτι εχω ακουσει ειναι τεραστειο παιχνιδι, αδικειται απο το 80%) και το Mad Dog McGree για 3DO με 87%. Στην αλληλογραφια το περιοδικο λεει οτι το cd32 ειναι καλυτερο απο το megaCD, ενω καλυτερη κονσολα εκεινη την στιγμη ειναι το 3DO, ενω πιστευει οτι το 3DO εχεις τις περισσοτερες ελπιδες να γινει το πιο επιτυχημενο αν και ειναι πολυ ακριβο.

Τευχος 10

Υπαρχει ενα preview για το heart of the alien για megaCD (με φωτο απο μπιλιαρδο!) ενω υπαρχει mega review 4 σελιδων για το microcosm σε CD32 με βαθμολογια 75% γιατι ειναι υπερ-εντυπωσιακο, αλλα μονον αυτο. Πιο κατω υπαρχει review του samurai showdown για neo-geo με βαθμολογια 99% (ειπαμε καθε μηνα δισελιδες διαφημισεις, αλλα το 99% παραειναι στημενο) και τελος υπαρχει review του cannon fodder για cd32 με βαθμολογια 90%. Στην αλληλογραφια καποιος λεει για το ποσο καλυτερο ειναι το cd32 απο το megaCD (δεν υπαρχει συγκριση) και το περιοδικο του λεει οτι το 3DO στοιχιζει τα διπλα απο το CD32 ενω σε αλλον αναγνωστη λεει οτι το jaguar ειναι καλυτερο απο το neo-geo γιατι κατα λεξη "εμφανιζει περισσοτερα χρωματα, εχει καλυτερο ηχο, δυνατοτερο hardware, καλυτερο animation και πολλα αλλα"

Τευχος 11

Με εξωφυλλο το jaguar και τιτλο "τα 64bit ερχονται" το περιοδικο ξεκιναει με preview των Doctor Hauzer, jurassic park για 3DO, dungeon master 2 για megaCD, simon the sorcerer για Cd32. Συνεχιζει με 6σελιδη παρουσιαση του jaguar, αλλα αναφερει το προβλημα με την ελλειψη software. Tα παιχνιδια του jaguar βαθμολογουνται : cybermorph=45%, Dino Dudes Evolution=60% και αναφερεται και το Alien VS predator και το tempest2000. Στα review υπαρχει για πρωτη φορα παρουσιαση παιχνιδιου για Cd-i, του 7th Guest με βαθμολογια 87%, ενω υπαρχει neo-geo review το super side kicks 2 με βαθμολογια 95% αλλα το review ξεκιναει με " το super side kicks ηταν το δευτερο καλυτερο ποδοσφαιρο που επαιξα (το πρωτο ειναι βεβαια το kick off 2 στην amiga), το super side kicks πηρε αυτη τη δευτερη θεση".

Τευχος 12

Ξεκιναει με αναφορες σε 32Χ, ps-x, multi-mega, ενω εχει review για megaCD του international tennis με 82%, ενω στην αλληλογραφια δεν εχουν κατασταλαξει εαν ειναι καλυτερο το 3DO ή το jaguar.

Tευχος 13

Καποιες αναφορες σε pc-engine (!), παρουσιαση sega multi-mega αλλα και SX-1 που κανει το Cd32 μια κανονικη Α1200, και παρουσιασεις του banshee για CD32 (τυπογραφικο λαθος λεει οτι ειναι για megaCD) με 80% (λιγο ειναι), superSpy για neo-geo χωρις βαθμολογια, kid chaos για CD32 (παλι τυπογραφικο λαθος λεει οτι ειναι για cd-i) με βαθμολογια 80%, παρουσιαση του competition pro joypad για CD32. Στην αλληλογραφια υπαρχει ακομα μπερδεμα, με τα παιχνιδια του jaguar να ειναι ακριβα, του 3DO πιο φθηνα, ενω του neo-geo στις 100.000 δρχ!

Τευχος 14

Καπου λεει "επιτελους παιχνδια για 32Χ" αλλα το swagman κυκλοφορησε σε saturn, syndicate για jaguar, leathal enforcer για megaCD, και 4 σελιδες παρουσιαση του neo-geoCD. Στις παρουσιασεις εχουμε alpha mission 2 για neo-geo με 71%, και στην αλληλογραφια πολλοι ρωτανε για το neo-geoCD.

Tευχος 15 εχει μπει το 1995

preview με eye of the beholder για megaCD, fight for life για jaguar, return fire, crime patrol για 3DO, και παρουσιαση 32Χ με τα παιχνιδια doom (81%), star wars (72%), virtua racing (87%). Μετα εχουν neo-geo review με king of the fighter 94 με βαθμολογια 100 (ενταξει εχει παραγινει η βλακεια), του doom για jaguar με 92%, του art of fighting για neogeoCD με 85% και του alien breed για cd32 (παλι με λαθος που λεει οτι ειναι για megadrive) με 88%. Στην αλληλογραφια καποιος λεει για το ποσο καλο ειναι το 3DO και το περιοδικο του απανταει οτι με τα χρηματα που κοστιζει αγοραζεις megadrive, jaguar και Cd32 μαζι !!!

Τευχος 16 Φεβρουαριος 1995

ξεκιναει στα νεα με πολλες θεαματικες αναφορες σε ps1, 3DO, saturn και preview για off world (3DO), metal head (32X), roadkill (cd32), soulstar (megaCD), ενω σαν mega review υπαρχει το alien VS predator με 96%. Πιο κατω neo-geo review με ninja combat στα 70%, 3DO review με megarace στα 84% και CD32 review με stardust στα 89%. Για μια ακομη φορα στην αλληλογραφια αναφερεται οτι το kick off 2 ειναι το καλυτερο ποδοσφαιρακι, και στο user εχει αναφερθει καμια 100αρια φορες ακομα.

Καντε λοιπον ενα συνολο και δειτε ποσα review και αναφορες υπαρχουν στα jaguar, 32X, megaCD, cd-i, 3DO, CD32, neo-geo στις ημερες κυκλοφοριας τους.

Ασχετα με το τι τελικα πουλησε, γιατι τα περισσοτερα πηγαν απατα, αφου τα 16bit ηταν φθηνοτερα!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Καντε λοιπον ενα συνολο και δειτε ποσα review και αναφορες υπαρχουν στα jaguar, 32X, megaCD, cd-i, 3DO, CD32, neo-geo στις ημερες κυκλοφοριας τους.
Αφού έκανες τον κόπο και έφτιαξες αυτό το πολύ καλό και λεπτομερές post, δεν έκανες και την σούμα στο τέλος να μας διευκολύνεις? Τωρα πρέπει να το ξαναδιαβάσω 2η φορά από την αρχή και να σημειώνω :p

Πάντως από ότι θυμάμαι από αυτό που διάβασα, μου φαίνεται ότι το gamer είχε μεγαλύτερη κάλυψη του CD32 από ότι άλλα περιοδικά. Πάντως το CDI αναφέρθηκε λιγότερο από όλα, σωστά?

Οσο για το Neo-Geo, φαντάζομαι ότι αυτές οι βαθμολογίες είχαν να κάνουν με το γεγονός ότι τα παιχνίδια του ήταν "arcade perfect" αφού τότε ακόμα είχαμε τα arcades ως το μέτρο σύγκρισης για την τελειότητα. Και στο Gamepro είχαν κάνει παρόμοια reviews αλλά λόγο του πιο διακριτικού τρόπου βαθμολογίας δεν έκανε τόσο μπαμ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διατριβή έκανες πάλι ρε Mike...

Και παρόλο που θα μπορούσε κάποιος να πεί οτι τα περιοδικά "έσπρωχναν" το ένα η το άλλο μηχάνημα, δεν θα μπορούσε να το κάνει απροκάλυπτα χωρίς να συνάδει κάπως με το πνευμα της εποχής. Άρα, in my book, τα θυμάμαι σωστά, εξάλλου τα έχω όλα αυτα τα περιοδικά και μπορώ να το διαπιστώσω ξανά και ξανά.

Οι βαθμολογίες των παιχνιδιών για Neo-Geo δεν ήταν άδικες, προφανώς μιλούσαν για arcade perfect τίτλους (ούτε καν arcade perfect, arcade...same) , και εκείνη την εποχή, αυτό μέτραγε πολύ, ίσως περισσότερο απο τα πάντα. Ακόμη και για το Sidekicks έγραφαν διθυράμβους και το συνέκριναν με το Kick Off 2, και παρόλο που είμαι λάτρης των Sidekicks, δεν μπορώ να τα κατατάξω στο ίδιο level με το Kick Off 2. Είναι τελείως άλλη φάση το ένα με το άλλο. Μπορεί πάλι ο Ανερούσσης να έκανε και κανα δωράκι στο Pixel, μπας και πούλαγε κανα AES ο άνθρωπος, αλλα...με τέτοιο κόστος ήταν δύσκολα τα πράγματα !
 
Imgema είπε:
Και στο Gamepro είχαν κάνει παρόμοια reviews αλλά λόγο του πιο διακριτικού τρόπου βαθμολογίας δεν έκανε τόσο μπαμ.
Ειμαι απαραδεκτος, θα γραψω και τις αναφορες του gamepro.

Εγω καταλαβα οτι εκεινη την εποχη η καλυτερη λυση ηταν τα 16bit, ειχε 5-6 review για 16bit και 2-3 για next gen.

Αλλα δεν μπορω να δεκτω οτι ενα παιχνιδι που πιεζει το hardware στα ορια του οπως το Donkey Kong, θα εχει μικροτερη βαθμολογια απο τα 100ρια του neο-geo. Πως κρινονται τα παιχνιδια? τι αποδιδουν αντικειμενικα ή τι αποδιδουν για το hardware τους? γιατι αντικειμενικα εαν βλεπεις μια εικονα και ακους ενα ηχο στην τηλεοραση χωρις να βλεπεις τι ειναι συνδεμενο επανω, τοτε ναι τα παιχνιδια neo-geo ειχε καλυτερη βαθμολογια απο το MD, αλλα εαν δεις και το hardware του καθε μηχανηματος, το sonic3 θα επρεπε να περνει 110%.
 
mike είπε:
Πως κρινονται τα παιχνιδια? τι αποδιδουν αντικειμενικα ή τι αποδιδουν για το hardware τους? γιατι αντικειμενικα εαν βλεπεις μια εικονα και ακους ενα ηχο στην τηλεοραση χωρις να βλεπεις τι ειναι συνδεμενο επανω, τοτε ναι τα παιχνιδια neo-geo ειχε καλυτερη βαθμολογια απο το MD, αλλα εαν δεις και το hardware του καθε μηχανηματος, το sonic3 θα επρεπε να περνει 110%.
Δεν θα διαφωνήσω κι εγώ κάπως έτσι το βλέπω πάνω κάτω.
 
mike είπε:
Ειμαι απαραδεκτος, θα γραψω και τις αναφορες του gamepro.Εγω καταλαβα οτι εκεινη την εποχη η καλυτερη λυση ηταν τα 16bit, ειχε 5-6 review για 16bit και 2-3 για next gen.

Αλλα δεν μπορω να δεκτω οτι ενα παιχνιδι που πιεζει το hardware στα ορια του οπως το Donkey Kong, θα εχει μικροτερη βαθμολογια απο τα 100ρια του neο-geo. Πως κρινονται τα παιχνιδια? τι αποδιδουν αντικειμενικα ή τι αποδιδουν για το hardware τους? γιατι αντικειμενικα εαν βλεπεις μια εικονα και ακους ενα ηχο στην τηλεοραση χωρις να βλεπεις τι ειναι συνδεμενο επανω, τοτε ναι τα παιχνιδια neo-geo ειχε καλυτερη βαθμολογια απο το MD, αλλα εαν δεις και το hardware του καθε μηχανηματος, το sonic3 θα επρεπε να περνει 110%.
Tο Donkey Kong δεν πλησιάζει καν στο να φτάνει το hardware του SNES στα όρια του. Η μόνη του καινοτομία είναι ότι χρησιμοποιήσανε SGI για να φτιάξουν τα sprites. Τεχνικά μιλώντας το DK δεν κάνει τίποτα που δεν μπορεί να το κάνει μια Amiga με 68000 και 256 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη..
 
Δεν ειπα οτι το Donkey kong πιεζει και φτανει στα ορια της amiga, μιλαω για τα δεδομενα του ΣΝΕΣ, που τεχνικα το Donkey ειναι απο τα καλυτερα παιχνιδια του ΣΝΕΣ. Δεν νομιζω να διαφωνεις οτι το Donkey στον τεχνικο τομεα ειναι απο τα καλυτερα του ΣΝΕΣ, ασε απ'εξω τις διαφορετικες δυνατοτητες της amiga.
 
Για το SNES μίλησα..
 
ChrisTOS είπε:
Για το SNES μίλησα..
Mια χαρά το πιέζει το SNES το DK. Δεν είναι μόνο τα prerendered sprites (τα οποία χρησιμοποίησαν και για όλους τους εχθρούς), είναι και ο αριθμός animation frames που έχουν, η πολύ καλή χρήση της παλέτας, ο μεγάλος αριθμός parallax scrolling backgrounds, 60fps ομαλό scrolling χωρίς slowdowns και διάφορες πίστες με διαφέροντα εφέ, όπως η πίστα με τον παπαγάλο που κρατάει φακό, οι πίστες στο νερό με το ωραίο εφέ που και καλά παραμορφώνει την εικόνα το νερό, την πίστα με το καλύτερο ίσως εφε χιονόπτωσης που έχει εμφανιστεί ποτέ σε platform, οι πίστες με την ομίχλη που χρησιμοποιεί transparency effects και διάφορα άλλα. Για όλα αυτά βέβαια, και λόγο του μεγέθους του παιχνιδιού, κάνει όσο καλή χρήση γίνεται της τεράστιας (για την εποχή) κασέτας των 4MB, οπότε και σε αυτόν τον τομέα νομίζω ότι το "τερμάτισαν".

Και όλα αυτά χωρίς να χρησιμοποιεί το MODE7 αλλά ούτε και το FX2 chip. Αν βέβαια εννοείς ότι δεν πιέζει το SNES γι αυτόν τον λόγο τότε απλά δεν το κατάλαβα εγώ.

Τώρα για το αν αυτό το game θα μπορούσε να παιχτεί σε Amiga 500, χωρίς θυσίες, αυτό είναι άλλη ιστορία την οποία θα μπορούσαμε να συζητήσουμε σε άλλο topic, το οποίο πάω στοίχημα ότι θα εξελιχθεί σε πόλεμο, οπότε ας το αφήσουμε καλύτερα :p
 
Other_Reality είπε:
Μα είπαμε οτι το cd32 δεν κράτησε ούτε 8 μήνες. Με μια χρεοκωπημένη Commodore απο πίσω, τι μπορούσε να περιμένει κανείς ; Όσο για το Athens Club, είχε γυρίσει το όνομα στις διαφημίσεις περιοδικών, η ταμπέλα του μαγαζιού ήταν ίδια (βγήκε πρόπερσυ αν δεν κάνω λάθος, μάλιστα έγινε τυροπιτάδικο και είχε ακόμη την ταμπέλα Amiga Athens Club απέξω. Έφαγα και μια τυρόπιτα for old times sake. Tώρα δεν υπάρχει απολύτως τίποτα εκει).Είπαμε, στην αρχή, μόλις έφτασε δηλαδή και για λίγο διάστημα μετά, είχε τα φώτα στραμμένα πάνω του. Ένα περιοδικό να διαβάσεις για τότε, είτε δεις παρουσίαση, είτε διαβάσεις game review, είτε δεις τις διαφημίσεις, κάνει μπάμ. Παντού υπήρχε φωτογραφία του σε περίοπτη θέση, και αυτό γιατί πίστεψαν όλοι στο μηχάνημα. Στις βιτρίνες έτρεχε το Microcosm όχι το Diggers, και ναι, ο κόσμος έτρεχε να το δεί, όπως και εγώ με την τότε παρέα απο το σχολείο, όλοι μαζί τουρλουμπούκι, και τρείς απο αυτούς το αγόρασαν και περίχαροι. Εμείς φυσικά ζηλευαμε ! Και BTW, το Diggers είναι εξαιρετικό παιχνίδι, όπως και το Arabian Nights, άσχετα αν δεν εδειχναν δόντια.
Τι θα έβαζαν στη βιτρίνα αντί του Microcosm, τα cartridgάκια με Mario και Sonic ; H μετέπειτα το πετσοκομμένο Mega CD που ήταν ενα CDROM χωρίς κονσόλα (γιατί νωρίτερα ανέφερες πετσοκομένη 1200 το cd32, αγνοώντας το γεγονός οτι εκτός απο πλήρης κονσόλα, ήταν και εν δυνάμει επεκτάσιμο σε πλήρες υπολογιστή, και μάλιστα ισχυρό)

Όπως ανέφερα και εγώ ο ίδιος, μόλις (αρκετά σύντομα μετά το cd32) ήρθε το 3DO, εκεί άλλαξαν τα πάντα. Οι πάντες ασχολιόντουσταν με αυτό, αλλα κανείς δεν είχε λεφτά να το πάρει. Και εγώ ο ίδιος, όπως έγραψα σε αυτό το thread, είχα πάθει κοκομπλόκο. Και ποιός δεν έπαθε δηλαδή μόλις είδε το FIFA και το Need For Speed. Τώρα για το CD-i επιμένω σε αυτά που είπα, μιλάμε για κονσολάδικα και όχι μαγαζιά που πουλούσαν σκούπες που ρουφάνε τη σκονη απο μακρυά.
Other_Reality πιστευω πως ειμαι σαφης περι του πως συμπεριφερθηκαν τα κονσολαδικα στο CD32. Μονο η (ισως) υπερομαντικη μειονοτητα των καταστηματων πιστεψε σε αυτο για τις γιορτες του Δεκεμβρη. Δεν υπηρχε το CD32 αλλα ουτε και η Amiga γενικοτερα στα παιχνιδια εκεινη την εποχη. Πως να κανει αλλιως αλλωστε;

Ο λογος που το CD32 στο retromaniax εχει ελαχιστη κινηση, σε αντιθεση με των κονσολων, ειναι πολυ απλος. Το CD32 ειχε κανταποντιστει σε εκεινο το διαστημα και ολοι ετρεχαν να το ξεφορτωθουν. Και να μιλησω συγκεκριμενα για καταστηματα, το Teleclub το ειχε σε οθονη πισω απο την πορτα εκεινο το διαστημα. Οχι στη κανονικη βιτρινα. Το Console Club ουτε καν το ειχε βγαλει για χρονοχρεωση, και αν θυμαμαι καλα ειχε ελαχιστα παιχνιδια για ενοικιαση, οπου τα ξεφορτωθηκε κιολας πολυ γρηγορα. Μενω κοντα στα δυο καταστηματα και ειναι μεταξυ αλλων διπλα στο δημοτικο που πηγαινα, πρακτικα ημουν και στα δυο καθεκαθε μερα.

Athens club (που αλλαξε οταν σταματησε να φερνει τοσο Amiga) ειχα παει επισης Δεκεμβρη του 1993, για να βρω καποιο παιχνιδι να παρω. Θυμαμαι να εχει πολλα Ασιατικα και Αμερικανικα παιχνιδια, για το Snes/Mega Drive και οχι να εχει το CD32 σαν προτυπο για το καταστημα..

Παραδοξος, ολα τα παραπανω και ποσα αλλα καταστηματα, πουλουσανε και δειχνανε καλα παιχνιδια οπως το Mario Kart και το Sonic 2 αντι για το Microcosm οπου δεν αφησε και μεγαλη αισθηση.. Αλλα ετσι παει, οταν εχεις ως μηχανημα "καλα" παιχνιδια επιπεδου Diggers και Arabian nights, το Microcosm γινεται κορωνιδα για το συστημα..

Περι του Mega CD, θα πω επιγραμματικα οτι ειδε στην Ελλαδα αρκετα, και προπαντως καλα παιχνιδια, και ηταν σιγουρα μια καλυτερη αγορα εναντι του CD32 :) Ενα Sonic CD ηταν υπεραρκετο για να ασχοληθει ο κοσμος περισσοτερο με το Mega CD, οπως και εγινε.

Επισης, καποια καλα παιχνιδια της Sega οπου οντως κυκλοφορησαν για Windows CDs, ηταν χρονια επειτα, και το Mega CD δεν προσπαθησε ποτε να γινει κατι τετοιο. Χωρια της τεραστιας αναλογιας Mega Drive / Amiga, υπηρχε ο τροπος απο τοτε να κανεις την 1200αρα σε CD32, και το αντιστροφο να μην αξιζει (kickstart, περιορισμοι στο υλικο, περιφερειακα, συμβατοτητες και αλλα) και αυτο θυμαμαι να καταληγουν τοτε οι περισσοτεροι.

Επειδη ομως συχναζα τοτε στα κονσολαδικα της περιοχης μου (Καλλιθεα), και δεν πηγαινα τακτικα σε καταστηματα αλλων περιεχων, θα χαρω να μαθω για καποιο καταστημα οπου ειχε μια μεγαλη ποικοιλια απο παιχνιδια CD32 και η ιδια η επιχειρηση και η πελατεια της το στηριξε σε ανταγωνιστικο βαθμο με αυτων των υπολοιπων μηχανηματων. Δεν ειδα ουτε εζησα κανενα εδω και κατι τετοιο μου ακουγεται εξωγηινο.

Τελος, αν δεν θυμασαι τα παιχνιδια/μηχανηματα κτλ CD-I στο Teleclub, μπορεις να πας τωρα στο Videopolis και να δεις καποιους λιγους τιτλους και ταινιες που του εχουν απομεινει. Αν βρεις και τον υπευθυνο θα μπορει να σου πει και μερικες αλλες πληροφοριες οπως ηταν τοτε που συχναζα.
 
@imgema : Εγω λεω οτι ο μονος σοβαρος περιορισμος ειναι η μεταφορα των δεδομενων, οπου στο cartridge δεν υπηρχε, ενω στην Α500 θα επρεπε να ειχε 1ΜΒ+ μνημη ωστε να μπορει να γινει αποθηκευση των prerendered. Η CPU ειναι πιο γρηγορη και σαφως καλυτερη, τα ταυτοχρονα χρωματα θα θελουν καλο προγραμματισμο για να βγουν αλλα σαφως ειναι εφικτο, για τον ηχο θα πρεπει ο προγραμματιστης να γραψει με αλλον τροπο την μουσικη και τα εφφε για να ειναι ιδια.


Το βασικο προβλημα σε τετοια θεματα (μεταφορα απο Α500 σε SNES, αλλα και μεταφορα απο SNES σε Α500) ειναι το τελειως διαφορετικο hardware οπου ο προγραμματιστης δεν καλειται να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ αλλα να φτιαξει ενα ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ που να ειναι ιδιο με την αλλη εκδοση. Ειναι σαφως πιο δυσκολο να σου πουν τραγουδα σαν τον Νταλαρα, παρα τραγουδα τελεια με την φωνη σου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Microcosm ήταν port από άλλη κονσόλα/PC ή ήταν παιχνίδι σχεδιασμένο για CD32? Γιατί θυμάμαι ότι το έχω δει και σε άλλες κονσόλες, σίγουρα υπάρχει και στο MegaCD (φαντάζομαι χειρότερο, λόγω λιγότερων χρωμάτων) αλλά στο CD32 ήταν η καλύτερη δυνατή έκδοση?

Υπήρχε κάποιο άλλο παιχνίδι που να μην μοιάζει με 16bit και να κάνει καλή χρήση του hardware ώστε να εντυπωσιαζόταν κάποιος που είχε ήδη SNES/MD?
 
Πίσω
Μπλουζα