Το είχα έτοιμο pre-loaded στο Steam και το κοιτούσα Παρασκευή πρωϊ.
Μπορώ να πω πως μου άρεσε μέχρι στιγμής περισσότερο από ότι περίμενα.
Δεν θα το σύγκρινα με το παραδοσιακό Doom και τα παλιά FPS, άλλωστε υπάρχουν πολλά καλά παλιά στοιχεία που αποφεύγουν όλα τα σημερινά FPS (π.χ. abstract και χρωματιστές πίστες στο παλιό Doom, πάρα πολλά τέρατα μαζί, όπλα που κάνουν massive damage σε πολλά τέρατα, π.χ. με το shotgun να σκοτώνεις 2-3 μαζί) και ακόμα και το Doom 4 προσπαθεί να συμορφωθεί. Θα έλεγα πως είναι πιο κοντά σε μερικά καλά σύγχρονα FPS, λίγο μοιάζει με το serious sam (έχει κάτι σαν μικρές αρένες αλλά με λιγότερα τέρατα), λίγο θυμίζει bulletstorm (ίσως δεν είναι καλή αναλογία αλλά απλά επειδή προσπαθεί να έχει τρόπους να σκοτώνεις με τα glory kills) λίγο έχει και μερικό story/cinematics που δεν με πειράζει τόσο γιατί δεν είναι μεγάλα (αυτό που λένε όμως ότι μπορείς να τα κάνεις skip δεν ισχύει, δεν μπορείς να κάνεις speedrun, πρέπει να τελειώσουν κάποια cinematics για να προχωρήσει).
Τα levels ειδικά καθώς προχωράς είναι λιγότερο γραμμικά, αλλά δεν μου άρεσε το στυλ, είναι λίγο μονότονα με το ίδιο θέμα και σκοτεινά σχετικά, συγκρίνω πάντα το παλιό Doom που είχες διαφορετικά textures από industrial σε marble και σατανικό και γοτθικό (αυτό είναι το πρόβλημα, αν σήμερα κάνανε κάτι τέτοιο πολύς κόσμος θα τους έκραζε πως δεν έχουν consistency). Απλώς έχουν μια τεχνοτροπία που κινούνται πάρα πολύ και στο κάθετο επίπεδο, έχεις το double jump κάπου μετά και επίσης κίνηση parkour που πιάνεσαι και έχει μεγάλες ανοικτές πίστες με παντού να πας, και έναν πύργο μετά που ανεβαίνεις. Είναι ενδιαφέρον, δεν έχω ξαναδεί αυτού του τύπου level design σε FPS με τόσο πολύ verticality. Ααα, κακό στοιχείο, εκεί που έχω κολήσει, έχει checkpoints και δεν έχει quicksave, και ειδικά σε αυτό έχει πολύ jump puzzles και parkour και πέφτεις και σκοτώνεσαι. Ο χάρτης θυμίζει ...Daggerfall. Και έχει και αρκετά μυστικά που δεν βασίζονται σε "πάτα το space σε κάθε τοίχο" αλλά κάνε double jump και πιάσου από εκείνο το ledge και κάπου στα σκοτεινά πάνω έχει ένα armour ή collectable marine κουκλάκι.
Το καλύτερο πράγμα είναι η δράση του, επίσης είναι κολλήμένο στα 60fps στην GTX970 και πολύ smooth και γρήγορο gameplay (αν και η κίνηση σίγουρα νοιώθει πιο αργή σε σχέση με το παραδοσιακό Doom) αρκετά εθιστικό σαν FPS, έχει και φάσεις που σου την πέφτουν πολλά τερατάκια, ίσως από 5-6 έως 10-20. Τα glory kills με προβληματίζουν ώρες ώρες, και όχι γιατί θα δω 2 δευτερόλεπτα animation αλλά επειδή αλλάζουν την κάμερα, είναι λίγο κουραστικά, και μετά γυρίζεις στο κανονικό view και είσαι πως να το πω dissoriented, ενώ μπορεί να ερχόντουσαν fireballs κατά πάνω σου λίγο πριν. Επίσης λένε "Αν δεν σου αρέσει μην κάνεις glory kill". Ναι όμως, όταν το τέρας μπαίνει σε κατάσταση για glory kill (που είναι ζαλισμένο και έχει μπλε/πορτοκαλί περίγραμμα) και το αφήσω ξαναξυπνάει, οπότε χάνω ακόμα ένα shotgun blast για να το αποτελειώσω (και καμιά φορα τα τέρατα θέλουν 2 shotgun blasts ήδη, μιας και κάνανε πάλι το shotgun ρεαλιστικό, θέλει λίγο από κοντά, ξεχάστε τη φάση που μπορούσες από σχετικά μακριά στο παλιό Doom ειδικά τους απλούς εχθρούς).
Σίγουρα προσπαθήσαν να προσεγγίσουν τους παλιούς παίκτες και λίγο να μην απομωνόσουν τους καινούριους. Σίγουρα πήραν και λίγο safe roots, ναι να μην κάνουμε Doom remake με παρδαλά χρωματάκια και tech wall που σκάει σε marble και lava floor, αλλά προσπαθήσαν να κάνουν ένα fusion ίσως παλιών στοιχείων και σύγχρονου design. Για μένα είναι από τα καλύτερα μοντέρνα FPS άμα το συγκρίνεις φυσικά με τα σημερινά αλλά είμαι σίγουρος πως όταν θα το τελιώσω θα το ξεχάσω και θα πάω να παίξω παραδοσιακές πίστες Doom forever (και ειδικά με το Brutal Doom mod). Ακόμα πιστεύω το feeling που μου δίνουν οι πίστες στα παλιά FPS δεν το έχει πιάσει αλλά άμα το κατάφερναν μπορεί να ήταν πολύ άκυρο για σημερινό level design ίσως, θα είχαν φάει κράξιμο.
p.s. Δεν ξέρω αυτό το Snapmap btw τι κάνει, θα το δω μετά όταν τελειώσω το κανονικό παιχνίδι, απλώς δεν μου άρεσε που είναι σαν puzzle κομμάτια (ίσως για αυτό και η τετράγωνη αισθητική των κανωνικών πιστών) απλοποιημένο προφανώς για τις κονσόλες. Έχοντας φτιάξει πίστες στο παλιό Doom που τραβούσες το κάθε vertex στο linedef και έκανες περίεργα σχήματα στα δωμάτια, ότι ήθελες με κάθε λεπτομέρια, μου φαίνεται λίγο κενό. Αλλά προφάνως θα ήταν πολύ δύσκολο στις κονσόλες να έχεις full blown level editor. Θα το κοιτάξω όμως και θα δω τι πίστες κάνουν άλλοι και πόση ευελιξία σου δίνει.