Double Fine Adventure: Schafer και Gilbert θα φτιάξουν adventure, ΑΝ...

Πολυ θαθελα να συμμετασχω σε μια ομαδα δημιουργιας indie adventure. Αν και οταν λοιπον το αποφασισετε, count me in :p Και ας μη πιασουμε το ποσο των 2 εκατομμυριων που επιασαν τα παλικαρια - Schafer και Gilbert...

Ασχετο με το θεμα σας , απλα με την ευκαιρια της αναφορας του DitR το αναφερω. Και εγω το εχω προμηθευτει το Adventure του Αλκη και ειναι στις πρωτες μου προτεραιοτητες - οταν τελειωσω το Next BIG Thing :p
 
Συμβουλή για το DITR, παίξτε τουλάχιστον μία ωρίτσα να μπείτε στο κλίμα γιατί αλλιώς το παιχνίδι δεν πρόκειται να σας τραβήξει. Κάπως έτσι την είχα πατήσει στην αρχή και τελικά ασχολήθηκα μερικούς μήνες αργότερα και κόλλησα.
 
Θα μιλάει η μία και θα απαντάει η άλλη; ;)

Εντελώς άσχετο, αλλά τώρα που το είπες: πριν από καμμιά 12ρια χρόνια είχα κάνει ένα 2 reviewers-σε-1-review και εγώ. Εντελώς τυχαία, για το αγαπημένο σας Bubble Bobble. :)
 
Maddog είπε:
Θα μιλάει η μία και θα απαντάει η άλλη; ;)
Ε, συνήθως έτσι γίνεται! :D

Λίγο να καταλάβω: Μπήκα τώρα το πρωί στο site που παρέθεσε ο alkis21 και είδα ότι το ποσό που αναγράφει είναι $2,070,594!

Να βεβαιωθώ ότι αντιλαμβάνομαι σωστά και τα νούμερα, και τη σημασία τους! Μιλάμε για 2.070.594 (μύρια), που τους έχουν "δανείσει" / δωρίσει για να ετοιμάσουν και να κυκλοφορήσουν το παιχνίδι?

2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ?

Από χρυσό θα είναι το παιχνίδι? :sealed:

[p.s. Γιατρέ μου, σου 'χω πει ότι έχεις κρυφές χάρες! Πάω να διαβάσω το review σου! ;) ]
 
Κατά τη γνώμη μου θα ήταν λάθος να διατεθεί όλο το ποσό που θα συγκεντρώσουν σε ένα μόνο τίτλο, γιατί δύσκολα θα τους φέρει τα χρήματά τους πίσω. Το ιδανικό θα ήταν να δεσμευτούν για δύο παιχνίδια, διαφορετικά θα μιλάμε για την ακριβότερη παραγωγή adventure game στην ιστορία.
 
Το παιχνίδι έχει ήδη προπληρωθεί! Με βάση αυτά που ξέρω πάντως, 2 εκατομμύρια δεν είναι και πολύ μεγάλο νούμερο για την παραγωγή ενός σύγχρονου παιχνιδιού.
 
Να θυμηθουμε οτι το Grim Fandago εν ετει 1998 ειχε προυπολογισμο 3 εκατ $
 
ΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΣ;;;; Παίδες μιλάμε για σχεδόν ένα δις δραχμές της εποχής...το ποσό είναι εξωπραγματικό! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να έκαναν απόσβεση αυτό το ποσό όσα αντίγραφα και αν πούλησαν....

Τι λέτε ρε παίδες...έμεινα τώρα! :eek:
 
Το Last Express κοστισε 6 εκατ $ το 1997 και το URU 12 εκατ $ το 2003...
 
Ρε παίδες ειλικρινά δεν είχα ιδέα για τα χρήματα που δαπανούνταν τότε.

Εντάξει, ξέρω ότι μέχρι τα χρόνια της αμίγκα , οι αγαπημένες εκδόσεις των παιχνιδιών από εταιρείες όπως την όσεαν για παράδειγμα στο μαντσεστερ, γινόταν με πολύ μικρό μπατζετ και σε χρονικό διάστημα ενός μήνα αποτελώντας ιδιαιτερότητα των 80'ς, όμως δεν περίμενα τέτοια μεγέθη στα 90'ς! Οι παιχνιδομηχανές μετα το ps1 έκαναν το gaming mainstream οπότε αναλογικά μεγάλωσε και το μερίδιο των παιχνιδιών-παικτών όμως, τόσο πολύ;;;

Μιλάμε για 15-17 χρόνια πριν. Με σοκάρατε...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wally μένω άφωνος, ομολογώ ότι έχω πολύ διαφορετική πληροφόρηση για το Grim Fandango. Πως στο καλό κόστισε τόσο πολύ αφού ήταν εσωτερική παραγωγή; Μόνο για το Uru ήξερα.
 
Εχω και την πηγη (Schafer αυτοπροσωπως)
 
spyros_s είπε:
ΣΟΒΑΡΑ ΜΙΛΑΣ;;;; Παίδες μιλάμε για σχεδόν ένα δις δραχμές της εποχής...το ποσό είναι εξωπραγματικό! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να έκαναν απόσβεση αυτό το ποσό όσα αντίγραφα και αν πούλησαν....Τι λέτε ρε παίδες...έμεινα τώρα! :eek:
Ακριβώς αυτό!

Παιδιά, το δηλώνω ότι είμαι άσχετη περί οικονομικών των παιχνιδιών, αλλά σας παρακαλώ εξηγείστε μου: Πού στο καλό πηγαίνουν τόσα λεφτά? Μόνο εμένα (και τον Σπύρο!) μου (μας) φαίνονται αστρονομικά τα ποσά αυτά?

Άρα μια χαρά το κατάλαβα! :eek:
 
Ενδιαφέρον. Όταν πάω σπίτι θα ψάξω τα αρχεία μου γιατί θυμάμαι καλά πως μια πολύ παλιότερη συνέντευξη του Schafer έλεγε πολύ διαφορετικά πράγματα...
 
θα μπορούσαμε να ανοίξουμε ένα σχετικό θέμα που να μας περιέγραφε πως γίνεται ένα video game και φυσικά το κοστολόγιο του...

Επαναλαμβάνω ότι δεν ήξερα ότι η μπίζνα ήταν τόσο μεγάλη από τότε. Πλέον με τα δεδομένα της εποχής μας το καταλαβαίνω...απορώ όμως ακόμα πως είναι κερδοφόρες ειδικά στις pc/360 versions(εξαιρώ το ps3 για προφανείς λόγους...)
 
D@redevil είπε:
Ακριβώς αυτό!
Παιδιά, το δηλώνω ότι είμαι άσχετη περί οικονομικών των παιχνιδιών, αλλά σας παρακαλώ εξηγείστε μου: Πού στο καλό πηγαίνουν τόσα λεφτά? Μόνο εμένα (και τον Σπύρο!) μου (μας) φαίνονται αστρονομικά τα ποσά αυτά?

Άρα μια χαρά το κατάλαβα! :eek:
Σχετικά απλό είναι, δεν ξέρω τι γινόταν τότε αλλά για τώρα:

Περίπου 100.000 με 120.000 δολάρια το χρόνο είναι η αμοιβή ενός developer (και πάνω κάτω και των γραφιστών)

Οι μουσικοί νομίζω πληρώνονται ανά κομμάτι αλλά θα είναι και αυτό ένα ποσό.

Σε απλά ελληνικά, φαντάσου ότι ο μέσος χρόνος ανάπτυξης ενός παιχνιδιού είναι γύρω στο χρόνο, οπότε για 6-7 coders, 3 graphic artists και 1 μουσικό, έρχεσαι στην ξεφτίλα στα 1.1 με 1.3 μύρια.

Φυσικά, πρέπει να πληρώσεις, rendering farms, administration, ηθοποιούς και ένα σωρό άλλο προσωπικό που με τον έναν ή άλλον τρόπο υποστηρίζει το εγχείρημα. Και να μην ξεχάσουμε και τις άδειες για τεχνολογίες που μπορεί να χρειάζεσαι αλλά και νομικά έξοδα.
 
@ChrisTOS: Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις! Τα ποσά βέβαια, εξακολουθούν να με φαίνονται ασύλληπτα, αλλά πλέον έχουν πιο λογική βάση!...

Τι να πω.... Όντως τότε τα 2 μύρια δεν είναι τίποτα... :zip:
 
Για το Grim Fandango κι εγώ δεν είχα ιδέα, αλλά για τα Uru και Last Express όντως ισχύουν τα νούμερα...

Τώρα, από τη μια τα 2 εκ. δολάρια αποτελεί ένα μάλλον μικρό budget για τα σημερινά δεδομένα, ΑΛΛΑ μόνο αν το συγκρίνουμε με μεγάλες, mainstream παραγωγές... Κακά τα ψέματα, το adventure του Schafer δεν νομίζω να έχει τα production values ενός CoD ή ενός GTA V (μην με παρεξηγήσετε, σχήμα λόγου είναι, εννοείται ότι το GTA V έχει budget υπερ-πολλαπλάσιο των 2 εκ.). Μακάρι κάποια από αυτά να πάνε και για την έναρξη της ανάπτυξης του Psychonauts 2 (εκτός αν τελικά του τα δώσει ο Notch...)

Από εκεί και πέρα, για όσους ρωτάνε πού πηγαίνουν τόοοσα λεφτά και άμα παίρνουν τόσα όσοι φτιάχνουν videogames πού υπάρχουν τέτοιες δουλειές να πάμε όλοι εκεί να γίνουμε ζάμπλουτοι (επειδή αντίστοιχες απορίες υπήρχαν και από αναγνώστες του byteme), δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα και οι λόγοι είναι πολλοί:

  • Οι πληρωμές όσων δουλεύουν πάνω σε ένα παιχνίδι (programmers, designers, artist, musicians κ.λπ.) δεν αποτελούν παρά μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του budget (αρκετά τα ανέφερε πιο πάνω ο ChrisTOS και δεν είναι τα μόνα)
  • Μην ξεχνάτε ότι από τα χρήματα που βγάζει από το ταμείο της μια εταιρεία για να πληρώσει το προσωπικό της, (ειδικά στις ΗΠΑ που η φορολόγηση είναι απίστευτα μεγάλη) μόλις περίπου τα μισά φτάνουν στην τσέπη του υπαλλήλου λόγω κρατήσεων, εφορίας, ασφάλειας κ.λπ.
  • Παραδεχτείτε το, υποσυνείδητα, οι περισσότεροι από εμάς "ξεχνάμε" να κάνουμε τη μετατροπή των δολαρίων σε ευρώ και το ποσό μας φάνηκε ως "περίπου 2 εκ. ?", ενώ στην πραγματικότητα είναι 1,5 εκ...
  • Το κόστος ζωής σε μέρη όπως οι ΗΠΑ είναι αισθητά υψηλότερο σε ό,τι έχει να κάνει με τους περισσότερους τομείς της καθημερινότητας...
 
Olorin είπε:
  • Μην ξεχνάτε ότι από τα χρήματα που βγάζει από το ταμείο της μια εταιρεία για να πληρώσει το προσωπικό της, (ειδικά στις ΗΠΑ που η φορολόγηση είναι απίστευτα μεγάλη) μόλις περίπου τα μισά φτάνουν στην τσέπη του υπαλλήλου λόγω κρατήσεων, εφορίας, ασφάλειας κ.λπ.
  • Το κόστος ζωής σε μέρη όπως οι ΗΠΑ είναι αισθητά υψηλότερο σε ό,τι έχει να κάνει με τους περισσότερους τομείς της καθημερινότητας...
Να' ξερα και γιατί παρόλα όσα αναφέρεις οι μέσοι Έλληνες γραφίστες εξακολουθούν να ζητούν πολλαπλάσιες αμοιβές από αυτές των μέσων Αμερικάνων, θα ήμουν ευτυχισμένος... ξεφεύγουμε όμως.
 
Πίσω
Μπλουζα