Πω πω !! Πραγματικά "φαρμακερό" το σχόλιο στο βιβλίο (πονηρά περασμένο ως "αφιέρωση" στη μαμά του
)
Bέβαια υπάρχει πάντα η περίπτωση η επιλογή του Speccy να μην είχε να κάνει με το... IQ της μαμάς του (η οποία μπορεί να μην είχε την παραμικρή επαφή με μικροϋπολογιστές), αλλά να έγινε με γνώμονα το κόστος. (δηλ. επιλογή του φτηνότερου οκτάμπιτου που έτυχε να βρεί στην αγορά, ώστε να μην επιβαρύνει και πολύ το πορτοφόλι της...)
Πάντως, όσον αφορά το Εlite, έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει "definitive" οκτάμπιτη έκδοση (με την έννοια μίας version που είναι καλύτερη σε
όλους τους τομείς απο τις υπόλοιπες), οπότε δεν έχει και τόση σημασία η "κόντρα".
Επι τη ευκαιρία τώρα, να κάνω και ένα σχολιάκι που αφορά την προσάραξη στον σταθμό στο E: D (για όσους τυχόν αναρωτιούνται πως είναι σε σχέση με το αυθεντικό Elite...).
Με χαρά λοιπόν μπορώ να πω ότι είναι πιό εύκολη απο ποτέ !! Λόγω του ότι έχετε πλήρη έλεγχο των thrusters σας (με δυνατότητα να μειώσετε ταχύτητα στο μηδέν), καθώς και λόγω της ακόμα πιό αργής (!) περιστροφής των σταθμών σε σχέση με το αυθεντικό Elite, το docking είναι πλέον easy peasy - lemon squeezy. (πραγματικά, το πιό άχρηστο κομμάτι equipment στο E: D είναι τα docking computers, και κανείς βετεράνος του elite που σέβεται τον εαυτό του δεν πρόκειται να τα αγοράσει - πλην φυσικά λόγω της νοσταλγίας για τον Γαλάζιο Δούναβη...).
Επίσης σημειώστε ότι όταν είστε ακόμα στην αρχή (πριν αγοράσετε τα ογκώδη πλοία των πολλών εκατομμυρίων), η είσοδος είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, οπότε ούτε απο εκεί υπάρχει πρόβλημα. (είναι όμως δύο κατευθύνσεων, άρα λίγο προσοχή όταν μπαίνετε ή βγαίνετε ταυτόχρονα με άλλο σκάφος).
Τέλος, για να βρείτε την είσοδο, και πάλι δεν θα υπάρξει πρόβλημα: Σε σταθμούς τύπου Ocellus, Orbis, κλπ η είσοδος είναι φανερό που βρίσκεται απο το σχήμα τους, ενώ ειδικά για τους γνωστούς μας Coriolis υπάρχουν βελάκια στις πλευρές του ολογράμματος στα αριστερά του cockpit, τα οποία δείχνουν προς την πλευρά που βρίσκεται η είσοδος ώστε να μη "χάνεστε".
Στο approach, λίγο πριν βγούμε απο την "υπερταχύτητα" ("supercruise" - κάτι αντίστοιχο με το Torus jump drive που ξέραμε), και πάλι -σε γενικές γραμμές- έχουν τηρηθεί "οι παραδόσεις" - πράγμα θετικό. (για όσους δεν έχουν παίξει παλιότερα Elite, αυτό σημαίνει ότι η είσοδος του σταθμού "βλέπει" προς τον πλανήτη, οπότε καλό είναι πριν κάνετε disengage το FSD, να "χωθείτε" ανάμεσα σε σταθμό και πλανήτη ώστε να βρεθείτε σε καλύτερη θέση για docking).
---EDIT---
Exoυμε και φρέσκα νέα για το Courier:
"Imperial Courier is a reasonably quick ship (Speed 277) with a modest jump distance of 7.81 light years. It costs just over twice as much as the Lakon Type 6. It has three medium hardpoints with 4 utility hardpoints and as standard 12 tonnes cargo capacity."
Captain, στάθηκες τυχερός !! Μόλις 2 εκατομμυριάκια (άντε και 2-3 ακόμα για ένα μέτριο kit εξοπλισμού), και καθάρισες.
---EDIT 2---
"Ανοιξε" το beta testing της έκδοσης 1.3 (για όσους έχουν το σχετικό access), και οι αλλαγές είναι μπόλικες !!
Δεν έχουν να κάνουν μόνο με προσθήκες των factions, drones, νέων σκαφών, κλπ, αλλά και με tweaks σε ήδη υπάρχοντα features όπως αποστολές, πυρομαχικά, chaff, gimbal targetting, και πολλά ακόμα.
Πάντως έχει ήδη γίνει μεγάλος ντόρος με την επιβολή ενός 10% κάτω στην τιμή πώλησης ενός εξαρτήματος, επειδή είναι μεταχειρισμένο. Ο λόγος είναι ότι ενώ μεν αυτό φαντάζει πιό λογικό και "ρεαλιστικό", έχει ταυτόχρονα και την "παρενέργεια" ότι χάνονται μεγάλα ποσά χρημάτων (της τάξεως των εκατομμυρίων στα μεγάλα σκάφη) κάθε φορά που ο παίκτης θέλει να πειραματιστεί με ένα configuration, και μία-δύο μέρες μετά, να το αλλάξει.
Επίσης είναι λίγο "σκοτεινό" το θέμα με τις επικυρήξεις (δεν εξαγοράζονται πλέον, αλλά παραγράφονται μετά απο 7 μέρες), ή το ότι τα major factions δεν καταγράφουν τις πειρατικές πράξεις, καθώς και μερικές ακόμα λεπτομέρειες (reputation decay, κλπ).
Για να δούμε τελικά τι απο όλα αυτά θα "περάσει" και στην τελική έκδοση του Powerplay...
---EDIT 3---
Και, ναί, κυρίες & κύριοι,
η κυκλοφορία της έκδοσης 1.3 (Ρowerplay) είναι γεγονός !!
Eκανα λίγες αποστολές, αλλά δεν εμβάθυνα ακόμα στις powers. (οι οθόνες με τις σχετικές πληροφορίες δείχνουν overwhelming - τουλάχιστον την πρώτη φορά, μέχρι να τις συνηθίσουμε). Με τα νέα στοιχεία του mining μάλλον θα αργήσω να ασχοληθώ. Προς το παρόν, ίσως αγοράσω τα Courier και Diamondback για να έχω εμπειρία "απο πρώτο χέρι"... (σημειωτέον ότι το Diamondback έχει 2 εκδόσεις
)
Captain Kal, ακόμα κάθεσαι;
---EDIT 4---
Kαι ενώ ταλαιπωρούμαστε με τα συνεχόμενα updates της έκδοσης 1.3 (powerplay) που προσθέτουν τον ίδιο αριθμό bugs με όσα διορθώνουν, εν τω μεταξύ στις κονσολάδικες "ακτές" εμφανίσθηκε ένα
game preview για το XBox1, και μάλιστα σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή για όσο καιρό διαρκέσει η ανάπτυξη του παιχνιδιού, μέχρι να ολοκληρωθεί 100% !! (έτσι τώρα υπάρχει ένα ακόμα κίνητρο για την αγορά του - αν και το κονσολάδικο κοινό εξακολουθεί κατά τη γνώμη μου να είναι "ακατάλληλο" για τέτοιου είδους παιχνίδια).
Το θέμα είναι αν υπάρχει
έστω και ένας κάτοχος XBox1 στο forum, ώστε να δοκιμάσει το free trial και να μας πεί εντυπώσεις. (...αλλιώς θα καταφύγουμε ως συνήθως στο youtube...)
---EDIT 5---
Με αφορμή την εμφάνιση της κονσολάδικης XBOX1 έκδοσης, έχουμε την δημιουργία ενός update (1.4) ονόματι CQC (η ονομαστική ομοιότης με τις τεχνικές μάχης του αγαπητού κυρίου Snake, είναι εντελώς συμπτωματική
). Mάλιστα, τo update αυτό θα εφαρμοστεί πρώτα στην έκδοση του XBOX1 και μετά στα PC !!
Πρόκειται για μάχες μεταξύ παικτών σε χάρτες α-λα-"αρένα", χωρίς να υπάρχει το ρίσκο της πληρωμής της ασφάλειας όταν κάποιος παίκτης χάσει. Βέβαια, απο τη στιγμή που επιτρέπονται μόνο μικρά σκάφη στην αρένα, το κόστος της ασφάλειας έτσι κι αλλιώς θα ήταν μικρό... Ισως θα έπρεπε να επιτρέψουν και την εισαγωγή μεγαλύτερων σκαφών, σε συνδιασμό με ένα κατάλληλο matchmaking που θα έβαζε στην αρένα πολλά μικρά σκάφη και ελάχιστα μεγάλα, ή να μπορούν να κανονίσουν ομάδες παικτών τον αριθμό και το ratio που θέλουν ανάμεσα σε μικρά & μεγάλα σκάφη, καθ΄ως και τις προϋποθέσεις για νίκη.
Επίσης δεν ξέρω αν αισθάνομαι άνετα με την ύπαρξη "power-ups" διασκορπισμένων στην αρένα...
Σε γενικές γραμμές πάντως, ήμουν απο παλιά υπέρ ενός arena option, λόγω του ότι το κόστος της ασφάλειας των μέσων & ακόμα περισσότερο των μεγάλων σκαφών σε αποτρέπει απο το να βρεθείς με κάποιον γνωστό και να συγκρουστείτε "just for the fun of it" - λόγω του ότι στο τέλος όποιος χάσει θα κληθεί να πληρώσει "τα σπασμένα". (και χαμένα χρήματα = χαμένος χρόνος, τουλάχιστον στην περίπτωσή μου, όπου ο ελύθερος χρόνος μου για παιχνίδι είναι περιορισμένος, και γι' αυτό άλλωστε δεν ρισκάρω να παίζω Elite σε "open").
Συνεπώς εξακολουθώ να λέω "ναί" σε ένα ξεχωριστό arena combat option, επισημαίνοντας όμως και πάλι ότι δεν βλέπω με τόσο καλό μάτι την ύπαρξη powerups, ενώ και η συμμετοχή μόνο μικρών σκαφών νομίζω πως περιορίζει την ποικιλία σε tactical situations ενός τέτοιου mode.
---EDIT 6---
Mετά την χθεσινή ανακοίνωση του Horizons expansion (με planetary landings, Surface Recon Vehicles, και την δυνατότητα αγοράς ενός Cobra MkIV σαν "bonus") έχει επικρατήσει ενθουσιασμός, αν και προσωπικά με έχει απωθήσει το υπερβολικό κόστος: 50 ευρώ για ένα expansion (38 ευρώ με μία μικρή έκπτωση για περιορισμένο διάστημα) δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό... (η Frontier Developments το προσφέρει το expansion αποκλειστικά "μαζί με το αρχικό E: D" ως δικαιολογία για να κρατήσει όσο το δυνατόν ψηλότερα την τιμή).
Δηλαδή στην ουσία εμείς οι παλιότεροι παίκτες είναι σαν να ξανααγοράζουμε το βασικό παιχνίδι !!
Βέβαια, βασιζόμενοι στις ήδη εξωφρενικά υψηλές τιμές κάποιων "extras" (όπως paintjobs για τα διαστημόπλοια), είχαμε ήδη καταλάβει ότι σκοπός της Frontier Developments είναι να βγάλει "απο τη μύγα ξύγκι", οπότε δεν εκπλήσσει και πολύ η πολιτική τιμών για το expansion...
---EDIT 7---
Επιτέλους το CQC μπήκε σε beta και στην έκδοση για pc. Mαζί με αυτό έρχονται και νέα σκάφη, όπως τα Federal Gunship, Federal Assault Ship, και Imperial Eagle.
---EDIT 8---
Σε περίπτωση που σας διέφυγε, να πούμε ότι ξεκίνησε και ένα "stress test" στο CQC.
Aρκετά καλό το "arena" mode, αν και εκτός απο τυχαίο matchmaking θα ήθελα να μπορούσα να παίρνω συμπαίκτες επιλεκτικά. Ισως μέσω των squadrons να δίνεται μία τέτοια δυνατότητα. (δεν το έχω ψάξει ακόμα).
Kατά τα λοιπά, κυριαρχούν τα μικρά σκάφη (όπως είπαμε και παραπάνω) για να δοθεί έμφαση στο dogfighting, ενώ υπάρχουν και τα power-ups, τα οποία δίνουν μία πιό "arcade" διάσταση, (φαντάζομαι θα τα συνηθίσω...).
Επίσης, προσοχή στα πλήκτρα / κουμπιά που έχετε σετάρει, διότι δεν λειτουργούν όλα !! (π.χ. ορισμένα που έχουν να κάνουν με το targetting έχουν απενεργοποιηθεί, για να γίνονται οι μάχες λίγο πιό δύσκολες)
Κάτι άλλο που παρατήρησα ήταν και το γνωστό μας training, το οποίο το "κονσολοποίησαν" (προφανώς για χάρη του XBOXOne), κάνοντάς το πολύ ευκολότερο (τώρα παίρνουμε και άλλα σκάφη εκτός απο Sidewinder, τα οποία διαθέτουν απο gimballed lasers μέχρι και railguns !!)
---EDIT 9---
Νέο update !! (...
[fixed!])
Περάσαμε πλέον και επίσημα στην έκδοση 1.4, που περιλαβάνει το CQC (μέχρι χτες παίζαμε ακόμα το stress test - όπως είχαμε πεί παραπάνω), καθώς και τα νέα σκάφη (Federal Gunship, Federal Assault Ship, και Imperial Eagle). Eδώ σημειώστε πως ό,τι καταφέρατε μέχρι τώρα στο CQC stress test, έχει γίνει reset.
Οι αλλαγές βέβαια δεν είναι μόνο αυτές - έχουμε μπόλικες ακόμα προσθήκες και μικρο-διορθώσεις.
Αν και τους τελευταίους μήνες κάνω μία "αποτοξίνωση" απο το main game του E: D (διότι υπάρχουν και άλλα games που περιμένουν να παιχθούν), θα φροντίσω να κάνω και πάλι κάποιες δοκιμές για να έχω μία "first-hand" εμπειρία.