Βασικά είναι λίγο άστοχη και ίσως άδικη η σύγκριση ανάμεσα στις δύο.Είναι σαν να συγκρίνεις τον Jean Michel Jarre με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου,καμία σχέση.
Ναί μέν ανήκουν στο ίδιο είδος μουσικής αλλά κατά τ'άλλα δεν μπορεί να υπάρξει κάποια ουσιαστική σύγκριση,παρά μόνο το κατά πόσο αρέσει το είδος που παίζει ο καθένας με τις ιδιαιτερότητές του.
Για να είναι ίσως πιο σωστό το θέμα τότε θα έπρεπε να υπήρχε σύγκριση-φωνητικά και μόνο-ανάμεσα σε Enya,McKennitt και Gerard όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο post.(Εκεί πιστεύω δεν υπάρχει αμφιβολία για την πλήρη υπεροχή της Gerard .....)
Συγνώμη για το κάπως "επιθετικό" μου post,αλλά πιστεύω ότι με αυτόν τον τρόπο αδικείται κατά πολύ η Enya η οποία για μένα είναι απλά εξαιρετική και φωνητικά πολύ ανώτερη της McKennitt,η οποία McKennitt όμως έχει πολύ πιο ethnic κομμάτια με πολύ μεγαλύτερη χρήση εγχόρδων και πιο ευρύ ρεπερτόριο κάνοντάς την έτσι να δίνει την εικόνα του πιο "ψαγμένου",που μπορεί όντως να είναι αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να μειώσω την αξία της γιατί είναι ομολογουμένως πολύ καλή σε αυτό που κάνει.
Τέλος διαπίστωσα ότι εκτός απο το Orinoco Flow δεν έγινε αναφορά σε κανένα άλλο κομμάτι ή δίσκο της,πράγμα το οποίο δείχνει ότι δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της δουλειάς της.
Η Enya έχει βγάλει εξαιρετικούς δίσκους και υπάρχουν κομμάτια πολύ πιο "σκοτεινά" και πιο "ψαγμένα" απο αυτά που έχουν γίνει ευρέως γνωστά.Το ότι χρησιμοποιεί περισσότερο συνθ δεν την κάνει απαραίτητα να μειονεκτεί σε κάτι απο την McKennitt,απλά είναι διαφορετική.
Enya - The Council Of Elrond Assembles