Megadrive ή SNES; Part II

Σαφώς, τα Donkey Kong Country δεν χρησιμοποιούσαν βοηθητικά τσιπάκια. Ουσιαστικά αυτό που έκανε την διαφορά ήταν η νέα τεχνική δημιουργίας sprites (prerendered) και μία κασέτα με αρκετά MB ώστε να χωρέσουν όλα αυτά τα prerendered sprites και τα animation frames τους. Μέχρι και οι εχθροί prerendered ήταν. Βέβαια και το Mega Drive δεν είχε κανένα πρόβλημα να κάνει κάτι παρόμοιο αφού αργότερα εμφανίστηκε το Toy Story (το οποίο κατά την γνώμη μου έχει καλύτερα rendered sprites από το DKC) το οποίο πάλι βγήκε και σε SNES (προτιμώ την έκδοση του MD όμως).

Γενικά, στα τελευταία χρόνια της ζωής των 16bit κονσολών (από το 1994 και μετά) η ποιότητα στα γραφικά εκτοξεύτηκε απότομα θα έλεγα κυρίως χάρη στις μεγάλες σε μέγεθος κασέτες και όχι τόσο σε βοηθητικά τσιπάκια. Και όχι μόνο τα γραφικά αλλά και η ποιότητα γενικά των παιχνιδιών ανέβηκε πολύ κατά την γνώμη μου. Ολα τα αγαπημένα μου 16bit games είναι από το 1994 και μετά. Super Metroid, Sonic 3&K, Earthworm Jim (MD έκδοση), DKC2, Comix Zone, Yoshi's Island (από όλα αυτά μόνο το Yoshi χρησιμοποιεί βοηθητικό τσιπάκι)... πραγματικά η χρυσή εποχή των 16bit για μένα, παρόλο που τότε είχαν ήδη ξεκινήσει να βγαίνουν κονσόλες νέας γενιάς (και ίσως αυτό να έσπρωξε λίγο τα 16bit ώστε να μπορούν να συναγωνιστούν).

Αν εξαιρέσω το Yoshi's Island το οποίο έκανε θαυμάσια χρήση του SFX chip δεν μπορώ να πω ότι τα βοηθητικά τσιπάκια είχαν σπουδαία αποτελέσματα. Το Starfox πχ ήταν καλό αλλά πολύ αργό, όπως και άλλα SNES παιχνίδια με παρόμοια 3D polygon γραφικά. Μετά υπάρχει και το Doom στο SNES που μόνο και μόνο που υπάρχει είναι σαν θαύμα. Ομως το παιχνίδι με το ζόρι τα καταφέρνει. Πολύ μικρή ανάλυση και frame rate, κοψίματα στον ήχο, lag κλπ. Στην τελική μου φαίνεται ότι απλά το βγάλανε για να πουν ότι το βγάλανε. Τέλος υπάρχει και το Virtua Racing στο MD. Το chip που χρησιμοποιεί ήταν πιο δυνατό από το SFX οπότε τα γραφικά ήταν λίγο πιο εντυπωσιακά και πιο γρήγορα από το Starfox. Αλλά την εποχή που βγήκε δεν έκανε και πολύ αίσθηση, άσε που ήταν ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ.

Γενικά δηλαδή δεν μπορώ να πω πως τα βοηθητικά τσιπάκια έκαναν την τρομερή διαφορά. Πιο πολύ πιστεύω ήταν το ότι οι κασέτες μπορούσαν να χωρέσουν πιο πολλά MB γραφικών και animation όσο πέρναγε ο καιρός. Δηλαδή για να καταλάβεις για τι διαφορές μιλάμε σκέψου ότι τα Super Mario World και Sonic 1 είναι 512ΚΒ κασέτες (που θεωρούταν καλό μέγεθος) ενώ το DKC είναι 4 ολόκληρα MB! Και μετά το DKC, τα 3 και 4MB έγιναν σχεδόν το standard. Και με αυτό το μέγεθος έφτασαν πια οι κονσόλες αυτές στα όριά τους.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Toy Story του Mega Drive ηταν απο τα καλυτερα παραδειγματα, αν οχι το καλυτερο, για το οτι το μηχανημα δεν ελαβε την απαραιτητη προσοχη και σωστο προγραμματισμο κατα την ζωη του. Παραμενει μαλλον και ο μοναδικος τιτλος οπου εχει ξεκαθαρη υπεροχη εναντι της Snes αντιστοιχης εκδοσης σχεδον σε ολους τους τομεις. Ειναι αλλωστε και απο τους τιτλους οπου ξεπερναει το περηφημο οριο των 64 χρωματων ταυτοχρονα στην οθονη.

Αλλα.. ηρθε πολυ αργα.

Πολυ σωστο εν μερη για τα παιχνιδια και τα τσιπακια, παρα πολλα απο αυτα δεν ειχαν κανενα τσιπακι, η υπο συνθηκες θα ηταν αχρειαστα. Παρεπιπτωντος, τα βοηθητικα τσιπακια και οι λοιποι επιταγχυντες στα παιχνιδια ηταν κατι πολυ παλιο για το Snes. Το πρωτο απο αυτα αλλωστε ηταν το Pilotwings, οπου και κυκλοφορησε στην αρχη της ζωης του μηχανηματος.

Οντως σε πολλα παιχνιδια, τα προσθετα τσιπακια ηταν καπως ανουσια, μιας και ειτε δεν ηταν καλο το τελικο αποτελεσμα, ειτε θα μπορουσαν να τα προσπερασουν. Πχ πολυ σωστα τιτλοι οπως το Doom ειχε σοβαρες ελειψεις και γενικοτερα στεκοταν ως ο φτωχος ξαδελφος μπροστα στις μεγαλυτερες εκδοσεις, σε ενα μαλλον παιχνιδι-παγιδα, βασισμενο στη φημη απο οτι να ειναι ενας πραγματικα καλος τιτλος. Παιχνιδια οπως το Star Ocean και το Street Fighter Alpha 2 ειχαν τσιπακι ωστε να συμπιεζει τα δεδομενα των παιχνιδιων, κατι που στην δευτερη περιπτωση του δημιουργησε ενα μικρο προβλημα με τους χρονους οπου χρειαζοταν να φορτωση. Θα μπορουσαν καλλιστα εκεινη την εποχη να ειχαν χρησιμοποιησει μεγαλυτερη κασετα διχως κανενα προβλημα.

Φυσικα ομως υπηρξαν και λαμπρες εξαιρεσεις. Τιτλοι οπως το Super Mario RPG και το Yoshi's Island εντυπωσιαζουν ως και σημερα. Τολμω να πω οτι παραμενουν εντυπωσιακοτερα απο αρκετους παρομοιους τιτλους των 32bit μηχανηματων, και ολα αυτα χαρη στο SFX2.

Τελος, περι του Mega Drive, αν και υπηρξαν δειγματα απο τοτε, απεδειξαν ερασιτεχνες προγραμματιστες οτι ηταν ικανο να δημιουργησει γραφικα επιπεδου Mode 7 διχως προσθετο υλικο. Αλλα με τα μυαλα που ειχε (αλλα και εχει.....) η Sega δεν το ειδαμε ποτε αυτο οπως μπορουσε και αρμοζε.

Αυτο που απολαυσα και με δικαιωσε με το Snes, ηταν η σταθεροτητα στην παραγωγη και κυκλοφοριων των τιτλων. Ενω με το Mega Drive θα ηταν ειχα πατησει οικτρα αν ειχα παρει τοτε το Mega CD / 32X η με την Amiga 500 την ειχα αναβαθμισει, πολυ γρηγορα δεν θα ειχα την επιλογη σε τιτλους που θα ηθελα και θα ειχαν δωσει υπερβολικα χρηματα οι δικοι μου σχεδον για το τιποτα.
 
Πιστεύω ότι τo Mega Drive είχε αρκετά γρήγορο επεξεργαστή ώστε να μπορεί να υποστηρίξει ότι υποστήριζε το hardware του SNES, απλά σε software mode. Από εκεί και μετά, το πόσο καλό θα ήταν το αποτέλεσμα εξαρτάται από τον κώδικα.

Και ναι, το Mega CD και το 32Χ ήταν πονεμένη ιστορία. Αλλά και την Αmiga, όσο και να την αναβάθμιζες θα είχες πάντα τα υπερβολικά αργά για την εποχή floppy τα οποία είχαν μείνει πολύ πίσω και σαν μέγεθος αποθήκευσης. Εκτός και αν πήγαινες πια σε Amiga CD32 για το CD αλλά όλοι είδαμε που κατέληξε και αυτό το μηχάνημα.

Μega CD

Amiga CD 32

32X

Jaguar

3DO

CDI

Τίποτε από αυτά δεν έπιασε. Όσοι κράτησαν απλά τα Mega Drive και SNES τους μέχρι το Playstation κάνανε την καλύτερη δουλειά. Και ευτυχώς παιχνίδια καλά για την αναμονή υπήρχαν, δεν χρειαζόταν καμία αναβάθμιση ή αγορά "cross-gen" κονσόλας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παντως προσωπικα ενιωθα και νιωθω οτι στο MD ιναι πιο αμεσος ο χειρισμος...σαν να εχει μικροτερο controller lag (που δεν μπορει να ισχυει αφου και τα 2 ειναι ενσυρματα σειριακα...θα μου κανει εντυπωση αν υφισταται).

Ισως ειναι θεμα κακων PAL conversions του SNES?

Imgema οποιος δεν ασχοληθηκε με Amiga εχασε τεραστιο κομματι του 16bit gaming
 
Wally είπε:
Παντως προσωπικα ενιωθα και νιωθω οτι στο MD ιναι πιο αμεσος ο χειρισμος...σαν να εχει μικροτερο controller lag (που δεν μπορει να ισχυει αφου και τα 2 ειναι ενσυρματα σειριακα...θα μου κανει εντυπωση αν υφισταται).
Ισως ειναι θεμα κακων PAL conversions του SNES?
Τα κακά PAL conversions δεν ήταν exclusive στο SNES. Υπάρχει περίπτωση η πιο αργή CPU να επηρέαζε κάπως σε αυτό?

Wally είπε:
Imgema οποιος δεν ασχοληθηκε με Amiga εχασε τεραστιο κομματι του 16bit gaming
Σίγουρα αλλά εγώ στα post μου μιλάω πιο πολύ για το 1993-94 και μετά που τα 16bit άρχισαν να απειλούνται από νέα μηχανήματα με πιο ισχυρό hardware. Tα MD/SNES μπόρεσαν και συναγωνίστηκαν για 2-3 χρόνια ακόμα χάρη στα εντυπωσιακά games που βγάζανε εκεί τότε, και το μεγάλο μέγεθος (αλλά και η ταχύτητα πάντα) των cartridge βοήθησε να γίνει αυτό. Η Amiga 500 δεν θα μπορούσε να συναγωνιστεί με τα floppy εκείνη την εποχή (δεν μιλάμε για τέλη 80). Εκτός και αν ο σκληρός δίσκος ήταν standard και όλα τα παιχνίδια είχαν 1 time install και τα έπαιζες από εκεί (αλλά τότε θα κόστιζε όσο και ένα PC).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Περι Amiga, αυτο που μου εκανε απο τοτε μεγαλη εντυπωση, ειναι πως ενω η Amiga ειχε απο τοτε εξαιρετικα παιχνιδια, για καποιο λογο οι του συστηματος προτιμουσαν τις απαισιες μεταφορες απο τα ηλεκτρονικα και απο τις κονσολες, αντι για τα αποκλειστηκα παιχνιδια της.

Διαβαζα κατι Pixel και User με παρουσιασεις παιχνιδιων που λιγο πολυ ειχαν κυκλοφορησει στα περισσοτερα συστηματα, και φριχτες μεταφορες οπως πχ Street Fighter / Mortal Kombat ειχαν λαβει μεγαλοπρεπεις παρουσιασεις και βαθμολογιες, ενω στη πραγματικοτητα ηταν απαισια απο τοτε.

Ειχα Amiga και επαιξα και ευχαριστηθηκα παρα πολλα διαμαντια του μηχανηματος. Αλλα ευτυχως που δεν ειχα μπει στο χορο με τις αναβαθμισεις και τα προσθετα περιφερειακα, θα ειχα παρει και παιξει μακραν λιγοτερα και καλυτερα Snes και Mega Drive παιχνιδια.
 
Θα ήθελα να ρωτήσω, χωρίς να ξέρω τεχνικά πως ονομάζεται αυτό, αν στο Mega Drive υπήρχε παιχνίδι το εφέ όπου τα γραφικά πιξέλιαζαν για να αλλάξουν εικόνα, όπως η εισαγωγή του Super Mario All Stars ας πούμε. Επίσης το εφέ που είδαμε στο Turtles in time να πετάγεται ο εχθρός επάνω στην οθόνη;
 
johnny19818 είπε:
Θα ήθελα να ρωτήσω, χωρίς να ξέρω τεχνικά πως ονομάζεται αυτό, αν στο Mega Drive υπήρχε παιχνίδι το εφέ όπου τα γραφικά πιξέλιαζαν για να αλλάξουν εικόνα, όπως η εισαγωγή του Super Mario All Stars ας πούμε. Επίσης το εφέ που είδαμε στο Turtles in time να πετάγεται ο εχθρός επάνω στην οθόνη;
Mosaic λέγεται το πρώτο FX και υπάρχει στο Pier Solar.

Το δεύτερο FX λέγεται scaling και υπάρχει σε αρκετά παιχνίδια: Mega Turrican, Adventures of Batman and Robin, Gunstar Heroes κα
 
ASiC είπε:
Mosaic λέγεται το πρώτο FX και υπάρχει στο Pier Solar.

Το δεύτερο FX λέγεται scaling και υπάρχει σε αρκετά παιχνίδια: Mega Turrican, Adventures of Batman and Robin, Gunstar Heroes κα
Ευχαριστώ πολύ για την αμεση απαντηση.
 
Τυχαία είδα ότι πρόσφατα το SNES έκλεισε 25 χρόνια από την κυκλοφορία του στην Αμερική (στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι έκλεισε 24) και το Mega Drive 27 αφού και αυτό είχε βγει Αύγουστο στις ΗΠΑ. Οπότε σκέφτηκα να γράψω δύο λόγια.

Τελικά το SNES "νίκησε" στον πιο ενδιαφέροντα console war που έχουμε γνωρίσει. Νομίζω ότι πέρα από πωλήσεις, ανωτερότητα hardware (εκτός CPU φυσικά) κλπ. αυτό που το έκανε να υπερέχει είναι η ανώτερη βιβλιοθήκη τίτλων του, που έδωσε μεγαλύτερο βάθος στην κονσόλα. Κυρίως οι τίτλοι από την ίδια τη Nintendo όπου σε εκείνη τη γενιά έβγαλε μερικά από τα καλύτερα της παιχνίδια αλλά και κάποια third party games που δεν βγήκαν ποτέ στο Mega Drive (ιδίως για τους φίλους των JRPGs το SNES ήταν παράδεισος) δίνουν την τελική επικράτηση.

ΑΛΛΑ...Το Mega Drive έχει πολλά μα πολλά προτερήματα οπότε η "νίκη" δεν είναι τόσο ξεκάθαρη και μπορεί για κάποιους ανάλογα με τα γούστα τους να προτιμούν την κονσόλα της Sega. Έχουμε και λέμε: Το Mega Drive βγήκε πολύ νωρίτερα. Ιδίως εδώ στην Ευρώπη το SNES άργησε τραγικά και φυσικά η Nintendo την είχε γραμμένη την περιοχή με κακές PAL μεταφορές, με πολύ αργοπορημένες κυκλοφορίες και πολλούς τίτλους να μην βγαίνουν καν. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ το MD επικράτησε. Αντίθετα η Sega τα πήγε πολύ καλύτερα και είχε ήδη πατήσει καλά πόδι στην περιοχή όπου η Nintendo δεν είχε καταφέρει να κατακτήσει ούτε με το NES. Μέχρι να βγει το SNES είχαμε χαρεί φοβερούς τίτλους στο Mega Drive οπότε το "wow factor" δεν ήταν τόσο μεγάλο.

Και από αυτούς τους τίτλους σημαντικό κομμάτι ήταν τα υπέροχα coin-op conversions. Συνηθισμένοι στις άθλιες μεταφορές στους home που γίνονταν από κατσαπλιάδες ίσα ίσα για να κάνουν μπάζα χωρίς να δίνουν σημασία στην ποιότητα, πάθαμε πολιτισμικό σοκ όταν είδαμε τις πιστές μεταφορές στο Mega Drive που γίνονταν από τις ίδιες τις εταιρίες (και κυρίως τη Sega) και όχι από τυχάρπαστους τρίτους. Το arcade perfect ήταν πλέον γεγονός. Τίποτα από αυτά που προσέφερε η κονσόλα της Nintendo (και προσέφερε πολλά) δεν μπορούσε να συγκριθεί με αυτή την πρώτη εντύπωση.

Και η Sega φρόντισε να συνεχίσει αυτή την arcade εμπειρία στην κονσόλα. Μπορεί το SNES να είχε φοβερά γραφικά αλλά η CPU ήταν αργή και υπήρχε πολύ ενοχλητικό slowdown (ιδίως στους πρώτους τίτλους). Αντίθετα ο 68000 δεν μάσαγε ότι και να του έριχνες. Το αποτέλεσμα είναι το Mega Drive να μείνει διάσημο για τα φοβερά shmups που είχε (αντίθετα σε πολλά shmups του SNES υπήρχε αισθητό slowdown) και γενικότερα για παιχνίδια με καταιγιστική δράση. Το Gunstar Heroes είναι από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια της γενιάς όπως και το Contra Hard Corps. Σε τέτοια παιχνίδια η κονσόλα της Sega υπερέχει σημαντικά.

Και βέβαια τα sports games όπου η EA είχε την απόλυτη κυριαρχία. Μέχρι και Madden δοκιμάσαμε αφού θεωρούνταν εκείνη την εποχή το καλύτερο παιχνίδι της κονσόλας. Και εκτός sports games είχαμε μια πληθώρα ποιοτικών τίτλων από Αμερικανούς developers. Τα πρώτα χρόνια η κονσόλα της Sega ξεπερνούσε σε πωλήσεις το SNES οπότε οι Αμερικανοί developers (και κάποιοι Ευρωπαίοι) έβγαζαν τα παιχνίδια τους για αυτό. Ιδίως η EA, που ακόμα ήταν σχετικά συμπαθητική εταιρία, κεντούσε στο μηχάνημα.

Φυσικά άξιζε να έχεις και τις δύο κονσόλες. Έριξα μια ματιά σε λίστες με τα καλύτερα παιχνίδια τους και αυτό που εντυπωσιάζει είναι το πόσο μικρό overlap υπάρχει στις βιβλιοθήκες τους ιδίως στα κορυφαία παιχνίδια. Καμία σχέση με τις τελευταίες γενιές που οι κονσόλες της Sony και της Microsoft έχουν κοινές βιβλιοθήκες με ελάχιστους αποκλειστικούς τίτλους να τις διαφοροποιούν.
 
Δε θα συμφωνήσω στο arcade perfect που αναφέρθηκε παραπάνω. Πάρτε για παράδειγμα το Sunset Riders όπου στο Mega Drive είχε λιγότερους χαρακτήρες έναντι του SNES.

Επιπλέον να πω ότι τα πλήρη κουτάτα παιχνίδια (αλλά και σκέτα cartridges) του SNES είναι πλέον μικροί θησαυροί. Το Turtles in Time, που είναι κοινότυπο παιχνίδι, κοστολογείται από 120 ευρώ και πάνω πλήρες. Μην μιλήσουμε για Knights of the Round, Whirlo, Captain Commando γιατί χρειάζεται να πουλήσεις σπίτι για να τα αγοράσεις. Στο Mega Drive λίγα είναι τα πολύ ακριβά παιχνίδια, όπως Fatal Fury 2, Castlevania αλλά σε καμία περίπτωση δε φτάνουν τις τιμές του SNES.
 
To "arcade perfect" το έγραψα για τα πρώτα χρόνια πριν βγει το SNES. Πχ το Altered Beast, το οποίο ομολογουμένως είναι ένα πολύ μέτριο παιχνίδι και τώρα έχει γίνει meme και το κοροϊδεύουν στην gaming κοινότητα, τότε ήταν ένας πολύ εντυπωσιακός launch τίτλος που έδειχνε τη δύναμη της κονσόλας. Το Golden Axe ήταν μια πολύ πιστή μεταφορά ενώ το Ghouls 'n' Ghosts ήταν τέλειο και πάει λέγοντας. Αργότερα πράγματι το SNES συχνά υπερείχε του Mega Drive στις μεταφορές από τα arcades.

Η "συλλεκτικότητα" τίτλων δεν με αφορά αλλά φαντάζομαι ότι τα άθλια χάρτινα κουτιά του SNES δεν άντεξαν στον χρόνο (όλοι τα πετούσαμε εξάλλου) οπότε να βρεις παιχνίδια στα κουτιά τους είναι σπάνιο. Οι πλαστικές θήκες του Mega Drive ήταν σαφώς ανώτερες (ορίστε, βρήκαμε και κάτι άλλο που το Mega Drive ήταν καλύτερο :D )
 
Leon είπε:
Η "συλλεκτικότητα" τίτλων δεν με αφορά αλλά φαντάζομαι ότι τα άθλια χάρτινα κουτιά του SNES δεν άντεξαν στον χρόνο (όλοι τα πετούσαμε εξάλλου) οπότε να βρεις παιχνίδια στα κουτιά τους είναι σπάνιο. Οι πλαστικές θήκες του Mega Drive ήταν σαφώς ανώτερες (ορίστε, βρήκαμε και κάτι άλλο που το Mega Drive ήταν καλύτερο :D )
Καθόλου σπάνιο δεν είναι αλλά είναι πολύ δαπανηρό όπως ανέφερα παραπάνω. Μάλιστα έχουν σκάσει μύτη πάρα πολλά (δεδομένου ηλικίας και μιλώντας για Ελλάδα) ελληνικά κουτιά από τις αντιπροσωπείες Itochu, Nortec. Θα συμφωνήσω για τα κουτιά του Mega Drive και του Master System (η Sega τα χάλασε λίγο με το Game Gear) όπου αντέχουν στο χρόνο.

johnny19818 είπε:
Χμμμ...βάλτε και ένα poll στο θέμα και θα είμαστε μπόμπα :) .
Να επαναφέρω το θέμα της ψηφοφορίας... Θέλω ποσοστά δημοφιλίας :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το προβλημα με το Mega Drive ηταν οι φρουδες υποσχεσεις που εδινε η sega για το συστημα. Πρωτα υπερδιαφημιζε το Sega-Cd ως την φυσικη συνεχεια του MD, οπου και καλα απο ενα σημειο θα ηταν απαραιτητο περιφερειακο για να παιζει κανεις τα επομενα και πιο τεχνικα παιχνιδια. Το Sega-Cd πατωσε.

Επειτα, το 32X. Μια απο τα ιδια. Επισης η ιδια ιστορια με το 32X Sega-Cd.

Δεν λεω πως τα συστηματα δεν ειχαν παιχνιδαρες.. αλλο πραγμα ομως να εχεις την εταιρια και να σου λεει πως καποια στιγμη θα βγαζουμε παιχνιδια μονο γιαυτα, και αλλο το τι τελικα εγινε. Το αποτελεσμα το ξερουμε, οσοι επενδυσαν μια μικρη περιουσια για ενα η και τα δυο συστηματα, μεινανε μονο με τις υποσχεσεις και χωρις παιχνιδια.

Στο SNES εδωσαν τα περισσοτερα απο οσα υποσχεθηκαν. Πολλα παιχνιδια, κανενα περιφερειακο για να τα παιξεις, σε αντιθεση με την Sega, διαρκεις και συνεχομενη υποστηριξη απο ολες τις εταιριες.

Η χρυση και ευλογημενη περιοδος των 16bit ωστοσο, πιστευω πως ανηκε στα παιχνιδια επιπεδων και οχι στα παιχνιδια ρολων. Σιγουρα ειδαμε και απολαυσαμε ποσες rpgαρες, αλλα η κοσμικη εκρηξη που ανετρεψε τα παντα, ηρθε με παιχνιδια οπως τα Sonic, Mario, Donkey Kong. Παιχνιδια που δεν ειδαν σε αυτο το επιπεδο και με αυτη την ποιοτητα σε αλλα συστηματα, εξου οπου και οι δυο εταιριες μεγαλουργησαν και κυριαρχησαν.
 
Το Mega Drive (κατα την άποψη μου) τo χαντάκωσε η συνενόηση που δεν υπήρχε μεταξύ Αμερικάνικου και Ιαπωνικού division:

Δεν συνενοούνταν για το τίποτα, λες και ήταν 2 διαφορετικές εταιρίες.

Αντι να καταβάλουν απο κοινου έρευνα στο πως να κάνουν το SVP να κοστίζει λιγότερο, άρχισαν τα περιφεριακά ala frankestein με αποτέλεσμα να τους πάρουν στο ψιλό, όχι μονο οι καταναλωτές αλλα και οι ιδιοι οι developers.

Το SVP έδειξε (έστω και μέσα απο ένα μόνο τίτλο) οτι είναι αρκετό για να δώσει στην κονσόλα ένα boost μικρό, κάτι να τσιμπολογάει ο κόσμος μέχρι την επόμενη γενιά.

Αν σκεφτόταν κάποιος για cd, 32it cpu κλπ, το Saturn ήταν μοναχα μερικούς μήνες μακρυα.

Και πιστεύω οι βλακείες που έκανε η sega με το MD επηρέασαν αρνητικά και το Saturn
 
Getta Robo είπε:
Η χρυση και ευλογημενη περιοδος των 16bit ωστοσο, πιστευω πως ανηκε στα παιχνιδια επιπεδων και οχι στα παιχνιδια ρολων. Σιγουρα ειδαμε και απολαυσαμε ποσες rpgαρες, αλλα η κοσμικη εκρηξη που ανετρεψε τα παντα, ηρθε με παιχνιδια οπως τα Sonic, Mario, Donkey Kong. Παιχνιδια που δεν ειδαν σε αυτο το επιπεδο και με αυτη την ποιοτητα σε αλλα συστηματα, εξου οπου και οι δυο εταιριες μεγαλουργησαν και κυριαρχησαν.
Καλά άσε, πονεμένη ιστορία. Μιλάμε για ΑΠΕΙΡΑ platform games εκείνη την εποχή. Εκτός από τα πραγματικά διαμάντια τα υπόλοιπα ήταν βαρετές αντιγραφές. Είχαμε πήξει χειρότερα και από μετέπειτα εποχές με τα χιλιάδες FPS. Πολύ κακή εξέλιξη για το gaming κατά τη γνώμη μου. Ευτυχώς υπήρχαν και άλλων ειδών καλά παιχνίδια να σπάνε λίγο τη μονοτονία.
 
Leon είπε:
Καλά άσε, πονεμένη ιστορία. Μιλάμε για ΑΠΕΙΡΑ platform games εκείνη την εποχή. Εκτός από τα πραγματικά διαμάντια τα υπόλοιπα ήταν βαρετές αντιγραφές. Είχαμε πήξει χειρότερα και από μετέπειτα εποχές με τα χιλιάδες FPS. Πολύ κακή εξέλιξη για το gaming κατά τη γνώμη μου. Ευτυχώς υπήρχαν και άλλων ειδών καλά παιχνίδια να σπάνε λίγο τη μονοτονία.
Διαφωνω, ειδικα με το παραδειγμα των FPS. Καταρχας, στα FPS εχουν φτασει στο σημειο να ανταγωνιζεται το ενα με το αλλο βαση της βιας και της επιλογης των οπλων, αντι να εμβαθυνουν στην ιστορια και στο gameplay. Φυσικα υπαρχουν και υπεροχες εξαιρεσεις.

Περι platform, συμπεριλαμβανοντας και παιχνιδια scrolling/action, μιλαμε για βιβλιοθηκες με εκπληκτικους τιτλους που δεν ειδαν ποτε ξανα αντικρισμα στον ανταγωνισμο. Και εδω υποχρεωτικα πρεπει οπωσδηποτε να αναφερθουν δυο πολυ αδικημενα παιχνιδια του ειδους τους.

Hagane - SNES

 
Getta Robo είπε:
Διαφωνω, ειδικα με το παραδειγμα των FPS. Καταρχας, στα FPS εχουν φτασει στο σημειο να ανταγωνιζεται το ενα με το αλλο βαση της βιας και της επιλογης των οπλων, αντι να εμβαθυνουν στην ιστορια και στο gameplay. Φυσικα υπαρχουν και υπεροχες εξαιρεσεις.

Περι platform, συμπεριλαμβανοντας και παιχνιδια scrolling/action, μιλαμε για βιβλιοθηκες με εκπληκτικους τιτλους που δεν ειδαν ποτε ξανα αντικρισμα στον ανταγωνισμο.
Ναι αλλά για κάθε Mario υπήρχαν δέκα Bubsy. Φυσικά υπήρχαν πολλά καλά παιχνίδια αλλά τα περισσότερα ήταν σκουπίδια ή έστω μέτριες βαρετές αντιγραφές. Κοίτα μια λίστα με platformers για το SNES. H αντιπροσώπευση του είδους είναι δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τα υπόλοιπα genres. Παίζει να είναι χειρότερα και από την εποχή NES.
 
Leon είπε:
Ναι αλλά για κάθε Mario υπήρχαν δέκα Bubsy. Φυσικά υπήρχαν πολλά καλά παιχνίδια αλλά τα περισσότερα ήταν σκουπίδια ή έστω μέτριες βαρετές αντιγραφές. Κοίτα μια λίστα με platformers για το SNES. H αντιπροσώπευση του είδους είναι δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τα υπόλοιπα genres. Παίζει να είναι χειρότερα και από την εποχή NES.
Δεν το βλεπω ετσι με την αντιστοιχια ποιοτητας/ποσοτητας. Ακομα και χιλια προς ενα να ηταν η συγκριση, αυτο που εμεινε ηταν πως και τα δυο συστηματα γνωρισαμε εκπληκτικα παιχνιδια οπου και δεν ξαναυπηρξαν σε αυτο το ποιοτικο επιπεδο.

Αν καποιος αγοραζε πχ το mighty max αντι καποιου megaman, προφανως και δεν μειωνει την αξια του megaman και κανενος αλλου σοβαρου τιτλου.

Πλεον οι πωλησεις καθοριζουν και την ποιοτητα ενος τιτλου, εξου οπου και τα συγχρονα παιχνιδια ειναι οπως ειναι. Τουλαχιστον ειχαμε και εχουμε ολες αυτες τις παιχνιδαρες και στα δυο συστηματα.
 
Σύμφωνοι. Η ένσταση μου είναι ότι η τρέλα με τα platform games οδήγησε τους publishers να επικεντρώσουν τους πόρους τους εκεί. Έτσι αντί να έχουμε μεγαλύτερη ποικιλία όλοι έφτιαχναν platformers. Κάτι που μετά έγινε με τα FPS games. Πιθανόν το 16 bit τοπίο να είχε μεγαλύτερη ποικιλία/πρωτοτυπία αν ήταν αλλιώς τα πράγματα. Βέβαια αυτό είναι υποθετικό στυλ αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν...Πάντως όπως και να έχει αυτή η γενιά μας έδωσε διαμάντια (όχι μόνο στα platform games και αλλού).
 
Πίσω
Μπλουζα