Maddog
Immense Cult RetroFigure
- Joined
- 10 Νοέ 2006
- Μηνύματα
- 4.887
- Αντιδράσεις
- 126
Δεν ξέρω πόσοι από εσάς είδανε την συνέντευξη του Hideo Kojima στο Gamepro:
http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=94010
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα από πάρα πολλές απόψεις. Δεν θα μείνω στα περιεχόμενα του παιχνιδιού που πιθανώς ενδιαφέρουν μόνο τους οπαδούς της συγκεκριμένης σειράς, αλλά στα υπόλοιπα λεγόμενα-ειδικά το τέλος της συνέντευξης είναι must read!
Απολαύστε μια συνέντευξη-ποταμό με απρόσμενα ειλικρινή σχόλια για πολλά από τα κακώς κείμενα της εποχής (τα bold δικά μου...)
Κατ'αρχήν ο Kojima εκφράζει ξεκάθαρα την αντίθεση του στην HD-mania της εποχής. Κάτι που και εμένα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και είναι καλό food for thought...
http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=94010
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα από πάρα πολλές απόψεις. Δεν θα μείνω στα περιεχόμενα του παιχνιδιού που πιθανώς ενδιαφέρουν μόνο τους οπαδούς της συγκεκριμένης σειράς, αλλά στα υπόλοιπα λεγόμενα-ειδικά το τέλος της συνέντευξης είναι must read!
Απολαύστε μια συνέντευξη-ποταμό με απρόσμενα ειλικρινή σχόλια για πολλά από τα κακώς κείμενα της εποχής (τα bold δικά μου...)
Κατ'αρχήν ο Kojima εκφράζει ξεκάθαρα την αντίθεση του στην HD-mania της εποχής. Κάτι που και εμένα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και είναι καλό food for thought...
Ακόμα εκφράζει την προσωπική του επιθυμία να δουλέψει κάποτε στο Wii και το PC και εκφράζει μια μάλλον σαφή αντίθεση στις πρακτικές των μεγάλων εταιριών, δείχνοντας να του αρέσουν οι ανοιχτές αρχιτεκτονικές:GP: Is 1080p a goal for Metal Gear Solid 4? Do you think 1080p is an important feature to have?
Kojima: In that sense, the answer is simple: we're not really insistent on sticking to HD. We're not the ones who are saying we want HD. We want something really pretty on a very small screen. But 360 and PS3 don't allow that because HD is kind of a must-have...
I'm not interested, myself, about HD at all. Because if it gets prettier and prettier with more details, that means more mistakes [on the game development side].
As you know, MGS games tend not to care about how clean the screen looks. It's more about the atmosphere that we give it. Meaning, once we create graphics in a scene, we deliberately make them look dirtier to give the atmosphere more life. My team and I think that high-res is not needed for the next two or three years.
Τρίτον, λέει ξεκάθαρα ότι δυσκολεύονται να προγραμματίσουν το PS3 και αφήνει σαφή αιχμή ότι θα έλεγε περισσότερα ακόμα αν δεν φοβόταν τις αντιδράσεις της Sony:GP: On that note, do you have any fantasies about working with the Wii, which doesn't use HD graphics?
Kojima: Wii! [laughs] Yes, I will do it. I'm saying this every day. [laughs] But first, I have to face this giant that is called Metal Gear Solid 4, so until I'm finished with that, I can't do anything.
.........
GP: Speaking as a PC gamer, I'd love to see you work on a PC project.
Kojima: I want to do it. But our staff, especially the younger ones, don't so much like to work on the PC. If it was PC, we don't have to go into some crappy things with the first parties (Sony, Microsoft, and Nintendo).
Τελευταίο (και εκρηκτικότερο!) αφήνει υπόνοιες ότι μπορεί το MGS 4 να μην παραμείνει PS3 exclusive και λέει καλά λόγια για το XBox 360!GP: Back to PS3 hardware: has it been challenging to work with the PS3 Cell CPU?
Kojima: Of course I don't actually work with all the programs, so I can't tell you specifically what's difficult. But overall I think it is difficult, of course. But if it's easy and simple, then how can you differentiate from other games? Other people will do the same thing as you. Therefore, we're trying to use [the Cell's] difficulty to create something different.
If I say too much, Mr. Kutaragi might get really upset. I think that the PS3 is difficult to work with, but so was the PS2.
Και τώρα περιμένουμε την έκρηξη του Wally...GP: Is MGS4 still planned as an exclusive PS3 game? Do you have any interest in Xbox 360 development?
Kojima: Well, yes, I do have strong interest in creating something for the Xbox 360. In the US and Europe, it is selling, and I think it will sell a lot this year as well. I'm a fan of Gears of War as well, it's very interesting.
Frankly speaking, I want to create something on the PC. It's a multi-platform [format]. I've been regularly studying work on the PC anyways, and I want to provide something as a world-wide platform because of the consequences with timing on the PlayStation platforms, MGS4 is actually for the PS3 only so far.
.........
GP: If you ever made an Xbox 360, would you find it difficult to work with because it uses a standard DVD?
Kojima: It's not necessarily challenging or difficult, it's just a matter of how we do it. It might be a couple of discs, or possibly a new form of dual-layer.