NES vs Master System

Εσείς που υποστηρίζετε το master system με νύχια και με δόντια, για πείτε ΕΝΑ παιχνίδι της κονσόλας που να άξιζε να ασχοληθείς πάνω από ένα τέταρτο... ;)

Edit Damn! Με πρόλαβαν :D
 
Μα για αυτο ειναι καλυτερα τα arcade, γιατι σε ενα τεταρτο εχεις παιξει ΟΛΑ αυτα που σε rpg παιζεις σε 10 μερες.

Παιξει κανα power strike 2 να καταλαβεις.
 
Κακό πράγμα το πιοτό τελικά... ::)
 
mike είπε:
Στην Ελλαδα (που μας ενδιαφερει γιατι εδω ζουμε) οι πωλησεις ηταν παρομοιες.
Ναι αλλά το NES δεν υπήρχε επίσημα στην Ελλάδα πριν από τις αρχές του 90, κάτι λιγότερο από μία ολόκληρη δεκαετία αργότερα από το famicom (το Ιαπωνικό NES δηλαδή). Το Master System υπήρχε από το 87-88 (ίσως και πιο πριν, δεν θυμάμαι). Αν το NES είχε βγει στην Ελλάδα 2-3 χρόνια νωρίτερα τι θα γινόταν?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και τα 2 ηταν υπεροχα μηχανηματα,με πιο σημαντικο σιγουρα το NES.Βασικα το NES ειναι η πιο σημαντικη κονσολα ολων των εποχων.

Aλλα και με το Master System ζησαμε ομορφες στιγμες εξισου.Wonderboy in monsterland,Sonics,Alex Kidd,Αsterix,Mickey,Donald Duck,Jurassic Park,Golden Axe,Aladdin,Spellcaster και αλλα υπεροχα παιχνιδακια που καλυπταν πολλα κενα.

Oσον αφορα τα rpgs σε αυτα τα μηχανηματα και μονο που αναφερονται ειναι μια κωμωδια,πραγματικα rpgs παιξαμε στα 16bit και υστερα.
 
Καταρχάς, να διευκρινίσω πως ίσως να μην μπορώ να είμαι αντικειμενικός, δεδομένου ότι το NES ήταν η πρώτη δική μου κονσόλα. Είχαν περάσει παλιότερα από τα χέρια μου κι ένα μηχάνημα με παραλλαγές του Pong καθώς κι ένα Atari 2600, αλλά ήταν δανεικά από έναν θείο. Αντίθετα, το NES το αγόρασα εν έτει 1992 με χαρτζιλίκι που μάζευα για μήνες από κάλαντα, γενέθλια κ.λπ. και ακόμα και σήμερα το θεωρώ ως την αγαπημένη μου κονσόλα όλων των εποχών και ας έχω αποκτήσει διάφορες από τότε...

Από εκεί και πέρα, με όοολη τη διάθεση αντικειμενικότητας που με διακρίνει, θα δηλώσω ευθαρσώς ότι μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει σύγκριση των δυο αυτών μηχανημάτων...

Ναι, το MS ήταν πιο ισχυρό στους περισσότερους τομείς, περισσότερα και πιο ζωντανά χρώματα, περισσότερα κανάλια ήχου κ.λπ. Όμως τι έκαναν οι developers με αυτά; Μια τρύπα στο νερό! Προς Μιγιαμότου, δεν λέω ότι όλα τα παιχνίδια του MS ήταν μάπα ή όλα του NES ήταν αριστουργήματα. Αλλά ο αριθμός των δεύτερων ήταν πολλαπλάσιος του πρώτου. Καλώς ή κακώς, το gameplay των περισσότερων παιχνιδιών του MS είχε μικρότερο βάθος κι από ένα τυχαίο παιχνίδι του Atari 2600 και το μόνο κομμάτι στο οποίο μπορούσες να το διακρίνεις ότι δεν ήταν παιχνίδι του Atari 2600 ήταν τα γραφικά. Εντάξει, καταλαβαίνω αυτό που λέει ο mike, ότι δηλαδή σε κάποιους άρεσαν αυτά τα εύπεπτα arcade games, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε και την έννοια του value for money.

Δεν θα ξεχάσω πως ένα μήνα αφού πήρα το NES μου, η ξαδέρφη μου ζήτησε από τον θείο μου να της πάρει κι αυτής ένα, με το σκεπτικό μάλιστα να "ανταλλάζουμε και κασέτες". Ο θείος μου όμως που δεν είχε ιδέα από αυτά, πήγε στο κοντινότερο παιχνιδάδικο και είδε ότι το MS στην ίδια τιμή με το NES (ίσως και λίγο φθηνότερο, δεν θυμάμαι), έδινε 4 παιχνίδια δώρο, τη στιγμή που το πακέτο του NES είχε μέσα μόνο το Super Mario Bros. κι έτσι πήρε την κονσόλα της SEGA. Αν εξαιρέσουμε το Alex Kidd (από τα ελάχιστα αξιόλογα παιχνίδια της κονσόλας), τα υπόλοιπα παιχνίδια ήταν . Περιττό να πω πως μετά από μερικούς μήνες η ξαδέρφη μου ξαναέβγαλε το Atari 2600 από τη ναφθαλίνη και το MS βρήκε τη θέση που του άνηκε, στο... (π)ατάρι!

Αντίθετα, εγώ χάρηκα το NES-άκι μου για τα επόμενα 3-4 χρόνια απολαμβάνοντας κάπου 50-60 παιχνίδια. Βλέπετε, με το που αγόρασα εγώ το δικό μου μηχάνημα, σε διάστημα ενός μήνα σχεδόν όλος ο αντρικός πληθυσμός της τάξης μου ακολούθησε το παράδειγμά μου και έτσι, παρόλο που προσωπικά διέθετα μόλις 5 παιχνίδια, μέσω ανταλλαγών και δανεισμών κατόρθωσα να παίξω σχεδόν ό,τι παιχνίδι κυκλοφορούσε στην ελληνική αγορά...

Από εκεί και πέρα, αν δεν το δω προσωπικά, αλλά ιστορικά, τότε μάλλον τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα για το MS. Το NES κατά πολλούς ανέστησε μόνο του μια ετοιμοθάνατη αγορά και ίσως χωρίς αυτό τα videogames να ήταν χρόνια πίσω σήμερα, ενώ το MS οι περισσότεροι το θυμούνται μόνο και μόνο ως τον προπομπό του σαφώς πιο σημαντικού Mega Drive...

//Κάτι για το ότι "στην Ελλάδα ζούμε, άρα η ελληνική αγορά μας ενδιαφέρει": Εδώ και 2-3 μήνες στο byteme δημοσιεύουμε το top-10 σε πωλήσεις κάθε μήνα. Πιστέψτε με, θα φρικάρετε με τα αποτελέσματα. Δεν είναι μόνο το ότι οι 5/7 πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από τις διάφορες εκδόσεις του PES (ναι, ακόμα και για PS2!!!) παρόλο που κοντεύει να κυκλοφορήσει το επόμενο, ούτε το ότι ούτε ένας τίτλος μηχανημάτων της MS και της Nintendo δεν έχει κάνει την εμφάνισή του στο top-10 αυτούς τους 3 μήνες (πράγμα που επιβεβαιώνει σε τεράστιο βαθμό κατά πόσο αληθινό είναι το στερεότυπο του Έλληνα καταναλωτή "(μ)πλέιστεσο+(μ)προ"). Αλλά και το ότι εμφανίζονται ξαφνικά τίτλοι που στον υπόλοιπο κόσμο θα θεωρούνται... retro. Χαρακτηριστικά, τον προπερασμένο μήνα υπήρχε στο top-10 το GTA: San Andreas για PS2 (2004), ενώ σε αυτό το movie tie-in του Spider-man 3 για PSP (2007)!!! Δηλαδή πόσοι να τα αγόρασαν αυτά τα παιχνίδια; 10; 20; (καλώς ή κακώς, η GfK δεν παρέχει νούμερα, γιατί πολύ φοβάμαι πως αν τα γνωρίζαμε θα τα παρατούσαμε όλα και θα έφευγαν κι όσοι έχουν μείνει Ελλάδα) Άρα για ποια "ελληνική αγορά" μιλάμε;;;
 
Μια χαρα Rpg's παιξαμε στο NES τωρα αν καποιος δεν τα γουσταρει ειναι αλλο θεμα.

Dragon Quest I,II,III,IV

Final Fantasy I,II,II

The legend of zelda

Zelda II the adventures of link

Startropics

crystalis

Shadowgate

Zoda's revenge startropics 2

Faxanadu

Ultima:exodus

Ultima:Quest of the avatar

Ghost lion

The magic of scheherazade

Yπαρχουν και αλλα απλα αυτα ειναι τα αγαπημενα μου ωσον αφορα το NES.
 
metalcandyman είπε:
Μια χαρα Rpg's παιξαμε στο NES τωρα αν καποιος δεν τα γουσταρει ειναι αλλο θεμα.
Dragon Quest I,II,III,IV

Final Fantasy I,II,II

The legend of zelda

Zelda II the adventures of link

Startropics

crystalis

Shadowgate

Zoda's revenge startropics 2

Faxanadu

Ultima:exodus

Ultima:Quest of the avatar

Ghost lion

The magic of scheherazade

Yπαρχουν και αλλα απλα αυτα ειναι τα αγαπημενα μου ωσον αφορα το NES.
Δε μιλαμε για rpgs που παιξαμε μεσω emulators,νομιζω...
 
Chahn είπε:
Δε μιλαμε για rpgs που παιξαμε μεσω emulators,νομιζω...
Σημασια δεν εχει που τα εχουμε παιξει αλλα ποια Rpg's ειχε το NES.Εννοοιται οτι δεν μπορουσαμε να τα παιξουμε ολα αφου καποια ποτε δεν ηρθαν στην ελλαδα.Τα παιξαμε ομως σε Emulators αργοτερα ωσα δεν καταφεραμε να τα παιξουμε κανονικα και ειδαμε ποσο αξιολογα RPG'S ειχε.
 
Δεν ημουν ποτε φαν του NES.

Θα ελεγα μαλιστα οτι οταν μπηκα πια σε μια ηλικια που ειχα και τις πηγες, την χρονικη αποσταση απο τα γεγονοτα και ειχα ξετυλιξει το κουβαρι της ιστοριας του videogaming, μου γεννηθηκε μια απεχθεια για το NES.

Δεν θα κρινω για αρχη τα παιχνιδια.Θα περιοριστω να συμφωνησω με τον Imgema οτι το SMS ειχε καλυτερα action platform και το NES ανωτερα JRPGs. Tεχνικα αν εξαιρεσουμε τον ηχο, το SMS ηταν πολλαπλα ισχυροτερο. Για τις συνολικες πωλησεις θα πρεπει πρωτα να λαβουμε υποψιν το lifaspan καθε κονσολας (το NES εβγαινε μεχρι το 2003).

Το προβλημα μου ειναι οτι η Nintendo με το NES φρεναρε για χρονια την τεχνολογια των παιχνιδιων - καθυστερησε το breakthrough της κονσολικης βιομηχανιας. Εκμεταλευτηκε το crash και με μονοπωλιακες τακτικες stall-αρε την εξελιξη. Δεν την ψεγω για την αποφαση της αλλωστε ειναι κερδοσκοπικη εταιρεια και οχι η εκκλησια της ενοριας ΑΛΛΑ ειδα τα αποτελεσματα...και ευτυχως αποφευχθησαν τα χειροτερα.

Οσοι πιστοι του NES θα επρεπε να αναβουν λαμπαδες στη Sega που εδωσε την κλωτσια για να ξετυλιχτει παλι το κουβαρι της εξελιξης και του τεχνολογικου ανταγωνισμου. Ειχε τους "αδενες" να κτυπησει κατα μετωπο ενα κονσολικο μονοπωλειο (μην γελιομαστε, η Atari και λοιποι ηταν απλα σκιες) και αναγκασει τα εργαστηρια του Κιοτο που ονειρευοντουσαν να μεινει το NES για καμια 10ετια ακομα η defacto επιλογη, να βαλουν τον πισινο τους κατω και να δουμε νεα πραγματα, να ξημερωσει εν τελει μια απο τις καλυτερες videogaming γενιες.

Δεν με τραβαει η παλετα, οι χαριτωμενιες, το υφος των γραφικων στα περισοτερα NES παιχνιδια. Δεν μου αρεσε που προσελκυσε και ασχετους στο πολυ ειδικο χομπι μας. Δεν μου αρεσε που συνεδεσε το videogaming με τον παππουλη και τη γιαγιακα που παιζουν με το εγγονακι τους Bible Adventures. Δεν μου αρεσε το γεγονος οτι ο μεσος παιχτης της πλατφορμας επρεπε να ειναι με πλεκτο πουλοβερ της μαμας και πατομπουκαλα.Δεν γουσταρα ποτε να βλεπω αυτο το politically correct κουτι να μουντρουχιζει το σαλονι.

Ευτυχως ηρθε η Sega και τα αλλαξε ολα εν μια νυχτι. Μπορει να εφερε το σεισμο με το Genesis/Megadrive αλλα το Master System προλειανε το δρομο, εδειξε σημαδια σε αυτους που βλεπαν περα απο το Chubby Cherub οτι ερχεται τσουναμι. Οτι η γιαγια φευγει απο το σαλονι. Οτι το αχαρο μπεζ κουτι παει παταρι. Οτι το videogaming ειναι σοβαρο χομπι και ειναι cool!

Χαλαρωσε το βαρυδι που ειχε πεταξει η N στην τεχνολογια και στη θεματολογια του παιχνιδιου. Και αυτο μαγκες και γοργονες ειναι τιτανοτεραστιο.

Ξεκινησε ξανα η μαχη των Mhz, των χρωματων, των χαρακτηριστικων, των μασκοτς στα προαυλια (για τις κονσολες, στο μετωπο των home micros o fanboy-ισμος ηταν αμειωτος ευτυχως).

Hideki Sato να σαι καλα οπου και να εισαι. Το οτι ζησαμε τετοιες εμπειριες το χρωσταμε κατα πολυ και σε εσενα και το πνευματικο σου τεκνο. Και το λεει καποιος που εμαθε τη "τεχνη" μεσα απο τα υπεροχα Game&Watch της N καπου στα 1982...

SMS 10 points
 
metalcandyman είπε:
Σημασια δεν εχει που τα εχουμε παιξει αλλα ποια Rpg's ειχε το NES.Εννοοιται οτι δεν μπορουσαμε να τα παιξουμε ολα αφου καποια ποτε δεν ηρθαν στην ελλαδα.Τα παιξαμε ομως σε Emulators αργοτερα ωσα δεν καταφεραμε να τα παιξουμε κανονικα και ειδαμε ποσο αξιολογα RPG'S ειχε.
Αναμνηστικα ομως παιχνιδια σα το Final fantasy,Dragon quest δε θυμιζουν τιποτα οταν εμεις ειχαμε Νes.Μεσω emulators χαιρω πολυ,υπηρχε και το Street Fighter 2 στο master system που ηταν φανταστικο,μετα απο 20 χρονια ομως δε προσφερει και πολλα εφοσον δε το ειχαμε ποτε ευκαιρο οταν επρεπε.

Παντως γενικα το master system ειχε ομορφα παιχνιδακια(που παιζαμε απο τοτε,ηταν δυνατο στην ευρωπη και βλεπαμε πολλους τιτλους)και το να λεμε οτι πανω απο ενα τεταρτο δε κρατουσαν ειναι βλακωδες,οση διαρκεια ειχε πχ. το super mario bros η το zelda στο nes,αλλη τοση ειχε το sonic και το golden axe warrior.

Βεβαια ξαναλεω,το Nes ηταν πιο σημαντικο μηχανημα γενικως.
 

*Αλλωστε και η δυναμη του μηχανηματος φαινοτανε και εδω! :p

Λοιπον οπως και να χει το μεν και το δε ,προσφερανε καθε ειδους διασκεδαση.Οταν ημουν πιτσιρικας συναντησα πολλα ατομα που διεθεταν Master System ενω λιγοι ηταν αυτοι που διεθεταν NES και με απογοητευε το γεγονος ενω ειχανε την κονσολα δεν περνανε παραπανω απο ενα παιχνιδι(Καλα εδω μπορει να συντρεχανε πολλοι λογοι).Θυμαμαι χαρακτηριστικα οτι οταν κυκλοφορησε το MK2 για Master System,κανανε ουρες σε καποια καταστηματα για να το αγορασουν μαζι με την κονσολα. Εκεινη την περιοδο η κονσολα με το παιχνιδι κοστιζε 40.000 δρχ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wally είπε:
Δεν ημουν ποτε φαν του NES.Θα ελεγα μαλιστα οτι οταν μπηκα πια σε μια ηλικια που ειχα και τις πηγες, την χρονικη αποσταση απο τα γεγονοτα και ειχα ξετυλιξει το κουβαρι της ιστοριας του videogaming, μου γεννηθηκε μια απεχθεια για το NES.

Δεν θα κρινω για αρχη τα παιχνιδια.Θα περιοριστω να συμφωνησω με τον Imgema οτι το SMS ειχε καλυτερα action platform και το NES ανωτερα JRPGs. Tεχνικα αν εξαιρεσουμε τον ηχο, το SMS ηταν πολλαπλα ισχυροτερο. Για τις συνολικες πωλησεις θα πρεπει πρωτα να λαβουμε υποψιν το lifaspan καθε κονσολας (το NES εβγαινε μεχρι το 2003).

Το προβλημα μου ειναι οτι η Nintendo με το NES φρεναρε για χρονια την τεχνολογια των παιχνιδιων - καθυστερησε το breakthrough της κονσολικης βιομηχανιας. Εκμεταλευτηκε το crash και με μονοπωλιακες τακτικες stall-αρε την εξελιξη. Δεν την ψεγω για την αποφαση της αλλωστε ειναι κερδοσκοπικη εταιρεια και οχι η εκκλησια της ενοριας ΑΛΛΑ ειδα τα αποτελεσματα...και ευτυχως αποφευχθησαν τα χειροτερα.

Οσοι πιστοι του NES θα επρεπε να αναβουν λαμπαδες στη Sega που εδωσε την κλωτσια για να ξετυλιχτει παλι το κουβαρι της εξελιξης και του τεχνολογικου ανταγωνισμου. Ειχε τους "αδενες" να κτυπησει κατα μετωπο ενα κονσολικο μονοπωλειο (μην γελιομαστε, η Atari και λοιποι ηταν απλα σκιες) και αναγκασει τα εργαστηρια του Κιοτο που ονειρευοντουσαν να μεινει το NES για καμια 10ετια ακομα η defacto επιλογη, να βαλουν τον πισινο τους κατω και να δουμε νεα πραγματα, να ξημερωσει εν τελει μια απο τις καλυτερες videogaming γενιες.

Δεν με τραβαει η παλετα, οι χαριτωμενιες, το υφος των γραφικων στα περισοτερα NES παιχνιδια. Δεν μου αρεσε που προσελκυσε ασχετους στο πολυ ειδικο χομπι μας. Δεν μου αρεσε που συνδεσε το videogaming με τον παππουλη και τη γιαγιακα που παιζουν με το εγγονακι τους Bible Adventures. Δεν μου αρεσε το γεγονος οτι ο μεσος παιχτης της πλατφορμας επρεπε να ειναι με πλεκτο πουλοβερ της μαμας και πατομπουκαλα.Δεν γουσταρα ποτε να βλεπω αυτο το politically correct κουτι να μουντρουχιζει το σαλονι.

Ευτυχως ηρθε η Sega και τα αλλαξε ολα εν μια νυχτι. Μπορει να εφερε το σεισμο με το Genesis/Megadrive αλλα το Master System προλειανε το δρομο, εδειξε σημαδια σε αυτους που βλεπαν περα απο το Chubby Cherub οτι ερχεται τσουναμι. Οτι η γιαγια φευγει απο το σαλονι. Οτι το αχαρο μπεζ κουτι παει παταρι. Οτι το videogaming ειναι σοβαρο χομπι και ειναι cool!

Χαλαρωσε το βαρυδι που ειχε πεταξει η N στην τεχνολογια και στη θεματολογια του παιχνιδιου. Και αυτο μαγκες και γοργονες ειναι τιτανοτεραστιο.

Ξεκινησε ξανα η μαχη των Mhz, των χρωματων, των χαρακτηριστικων, των μασκοτς στα προαυλια (για τις κονσολες, στο μετωπο των home micros o fanboy-ισμος ηταν αμειωτος ευτυχως).

Hideki Sato να σαι καλα οπου και να εισαι. Το οτι ζησαμε τετοιες εμπειριες το χρωσταμε κατα πολυ και σε εσενα και το πνευματικο σου τεκνο. Και το λεει καποιος που εμαθε τη "τεχνη" μεσα απο τα υπεροχα Game&Watch της N καπου στα 1982...

SMS 10 points
Ολα αυτα περι μαγκιας και εμφανισης και καλα κτλ απο ωσα λες για τους κατοχους NES σε σχεση με αυτους που ειχαν κονσολες sega ισχυουν για εκει που μεγαλωσες εσυ και τα δεικα σου μερη.Εδω που μεγαλωσα εγωη πληοψηφια των sega fanboys ηταν τα παιδια της μαμας που το αργοτερο στης 10 επρεπε να ειναι στο σπιτι ηταν τα παιδια του κατηχητικου και τα παιδια της εκκλησιας καθε κυριακη με τα κοτλε παντελονια το πουκαμισο και απο πανω το πουλοβερακι.
Ωσο για τα παιχνιδια τα οχι και τοσο soft οπως λετε για την NINTENDO να προσευχεστε στο θεο που η sega ειχε βγαλει τοσα arcades που ηταν στη μοδα και ετρεξαν ωσοι ετρεξαν να παρουν κονσολα sega ωστε να μπορουν να τα παιζουν και εκει.Aν δεν υπηρχαν αυτα οι κατοχοι κονσολας sega θα ησασταν υπο εξαφανιση σαν της χελωνες καρετα καρετα.

Τωρα αν ονειρευτοταν οι της NINTENDO να παραμηνουν σαυτη την τεχνολογια αλλα τοσα χρονια ειναι δικη σου θεωρια και δεν μπορεις να ξερεις ουτε εσυ ουτε εγω τι θα γεινοταν αν δεν κυκλοφορουσε το mega drive πριν το snes.
 
NES για συναισθηματικούς λόγους και για τις αποκλειστικότητες... φοβεροί τίτλοι. Την κονσόλα μου την πήραν το 1990 και για τρία χρόνια (μέχρι να αποκτήσω SNES) μονοπωλούσε το ενδιαφέρον μου, πέραν βέβαια του Game Boy που έχω κυρίως καλοκαιρινές αναμνήσεις.

Έχω καθαρές εικόνες από τα ράφια του Μινιόν και διαφόρων άλλων καταστημάτων, γεμάτα με τους κορυφαίους τίτλους, καθώς και τις "ουρές" που κάναμε για να δοκιμάσουμε νέες κυκλοφορίες στις display κονσόλες.

Αλλά τεχνικά, πως να το κάνουμε, το Master System ήταν αισθητά ανώτερο. Έπαιζα σε φίλους και πάντα αντιλαμβανόμουν την ανωτερότητά του στα γραφικά. Δεν είχα δικό μου μέχρι που μου χάρισαν ένα το 1997 (το οποίο φίλοι είχαν για πέταμα) και ίσως αποτέλεσε έναυσμα για τη συλλογή μου με τις κονσόλες.

Θεωρητικά βέβαια είχα και πριν Master System, αφού ταυτόχρονα με το Game Boy είχα και Game Gear.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα