Ολα αυτα τα χρονια εχω λιωσει τα ΜΙ 1 και 2. Ειχα διαβασει και ολοκληρες σελιδες με trivia, easter eggs και διαφορα μυστικα αλλα ψαχνοντας εχω παρατηρησει διαφορα ομορφα στοιχεια που τα ανακαλυπτεις μονο αν εχεις παιξει πολλες φορες το παιχνιδι, και με διαφορετικη σειρα ενεργειων.
Το ΜΙ1 πρεπει να ηταν το πρωτο παιχνιδι που ειχε ενα μελετημενο και καλοσχεδιασμενο συστημα διαλογων. Διαλογοι υπηρχαν απο το Indy and the Last Crusade αλλα ηταν πρωτολειο και ηταν πιο πολυ μερος των γριφων. Αντιθετα στο ΜΙ υπαρχουν πλουσια και απολαυστικα dialogue trees τα οποια εγω προσωπικα ειχα πορωθει με το να "εξερευναω" κανοντας save/restore, δοκιμαζοντας αλλους συνδυασμους και να βλεπω πως αλλαζουν (ε, ο καθενας με τα βιτσια του).
Για παραδειγμα οταν μιλας με τον Lookout πρωτη φορα, κλασσικα δε θυμαται το ονομα του Guybrush. Τοτε εμφανιζονται μεταξυ αλλων οι επιλογες
*
My name is Guybrush Threepwood κλπ
*
Call me Squinky
Αν επιλεξεις πρωτο το πρωτο και μετα το δευτερο, θα σου πει "Μα μολις μου ειπες οτι σε λενε Guybrush" Αν επιλεξεις πρωτα το δευτερο, και μετα το πρωτο, θα σου πει "Το ονομα σου ειναι πιο γελοιο και απο το Squinky".
Στο μπαρ, αμα μιλησεις με το μουσατο πειρατη (Mancomb Seepgood) σου δινει την πρωτη αναφορα για τον LeChuck. Σε μια επιλογη απλα τον αναφερει σαν ενα πειρατη που ερωτευτηκε την Elaine, σε μια αλλη επιλογη τον αναφερει με το ονομα του. Αναλογως το διαλογο, οταν αργοτερα μιλησεις με τον μονοφθαλμο (Esteban) στην πρωτη περιπτωση εμφανιζεται η επιλογη να ρωτησεις "για τον πειρατη που ερωτευτηκε την Κυβερνητη" στη δευτερη περιπτωση εφανιζεται η επιλογη να ρωτησεις "για τον LeChuck"
Οταν συναντας το τρολλ στη γεφυρα, υπαρχει ια συγκεκριμενη επιλογη στο διαλογο οπου σου λεει μια βρισια, η οποια ειναι απο αυτες που χρειαζονται αργοτερα στο insult swordfighting. Με λιγα λογια αν σου πει αυτη την προσβολη, την εχεις ηδη σαν μπονους, πριν καν αρχισεις να μαθαινεις τις προσβολες
Οταν μιλας με τους αρχηγους των πειρατων στο μπαρ, σου λενε για τα 3 trials και μετα υποτιθεται οτι οταν τα λυνεις, τους δειχνεις τα μπλουζακια. Αν τους δειξεις πλουζακια ΠΡΙΝ σου πουν γι' αυτα, θα σου πουν "Ωστε εχεις ακουσει για τις 3 δοκιμασιες". Γενικως δε χρειαζεται να μιλησεις καθολου με τους αρχηγους για να συμπληρωσεις το κεφαλαιο.
Τελος, τα 2 πρωτα παιχνιδια δειχνουν ενα ειδος A.I. και ο κοσμος "εξελισσεται". Για παραδειγμα το πρωτο αντικειμενο που βλεπεις στο πρωτο ΜΙ ειναι ενα ποστερ με την Elaine. Αναλογως με το ο,τι μαθαινει ο Guybrush γι' αυτην (αν ακουσει γι' αυτην απο τους πειρατες, οταν τη συναντησει, οταν την ερωτευθει, οταν απαχθει κλπ), η απαντηση του οταν κανει Look at, αλλαζει αναλογως. Υπαρχουν και αλλα αντικειμενα τα οποια σχολιαζει διαφορετικα αναλογως με το τι "εμπειρια" εχει ο Guybrush.
Σχετικα με το παραπανω, ειναι το στοιχειο που αντικειμενα και χαρακτηρες εμφανιζουν διαφορετικο ονομα, αναλογως αν ξερεις ή αν δεν ξερεις τι ειναι. Πχ. το λιμανι του Σταν στην αρχη εμφανιζεται σαν lights στο χαρτη. Απο τη στιγη που το επισκεφτεςι, θα εμφανιζεται με το ονομα του στο χαρτη.
Στο κεφαλαιο 3, αναλογως ποσες φορες θα δραπετευσεις απο τη φυλακη των καννιβαλων και ποσες φορες τους ξαναδεις, θα βαζουν ολο και πιο ενισχυμενη πορτα στη φυλακη.
Στο ιδιο κεφαλαιο, εχεις την επιλογη να καταστρεψεις το πλοιο σου. Αναλογως αν το κανεις ή οχι, στο τελος θα ερθει η το πληρωμα σου ή ο Herman Toothrot να σε σωσει. Επισης σε εκεινο το σημειο υπαρχει ενα φαντασμα. Αναλογως τη συζητηση που θα εχεις μαζι του, στο τελος το καταστρεφεις ή οχι
Οσον αφορα το ΜΙ2 μυ αρεσει που οι χαρακτηρες πολλες φορες σε χαιρετανε με random διαλογους. Πχ. οταν μιλησεις σε καποιον μπορε να σου πει ahoy, την επομενη φορα που θα του μιλησεις, θα σου πει κατι αλλο κλπ-κλπ. Στη διαγωνισμο φτυσιματος μπορεις να συστηθεις με διαφορετικα ονοματα, και αναλογως με το ονομα που θα δωσεις, αλλαζουν και τα σχολια του Spitmaster.
Συμπερασμα: νομιζω τα δυο πρωτα ΜΙ σηματοδοτουν το απωγειο της τεχνης του να σχεδιαζεις ενα adventure. Αυτα τα ομορφα στοιχεια, αν και διακριτικα που δεν τα παρατηρει ενας casual gamer, ειναι που εκτοξευουν την ποιότητα των συγκεκριμενων παιχνιδιων, και την εμπειρια. Δεν τα εχω ξαναδει πουθενα σε τετοιο καλοσχεδιασμενο επιπεδο, ουτε πριν ουτε μετα,