The secret of Monkey Island

Ενδιαφερον αυτο που λες, γιατι δεν εχω καμια σχεση με Mac και μου δημιουργησε την περιεργεια. Οταν λες καλυτερα γραφικα σε σχεση με PC πως το εννοεις; Περισσότερα χρώματα, ψηλότερη ανάλυση ή τα έχουν επανασχεδιάσει/ρετουσάρει; Υπαρχουν καποια screenshots που δειχνουν αυτο που λες;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχει 256 χρώματα όπως σε vga αλλά χρησιμοποιεί μεγαλύτερη ανάλυση. Rakeesh έβγαλα δύο φώτο με το κινητό μου. Δεν είναι και τόσο καλές. Η μία είναι η έκδοση σε dos δισκέτες και η άλλη είναι έκδοση σε Mac.

2013-01-14 21.32.20.jpg

Παρακάτω οι διαφορές:

* The Secret of Monkey Island (LucasFilm Games, 1990)


- VGA graphics only



- higher screen solution (640x480) possible (3 sizes possible in total: low, medium, high)



- graphics smoothed by filter



- uses an advanced, MI2-like graphical interface instead of a text-based interface


2013-01-14 21.32.07.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Renegade έχει δίκιο, όντως το συγκεκριμένο παιχνίδι έχει πλεονεκτήματα σε Mac. :thumbup:

Μπορώ να το επιβεβαιώσω καθότι γύρω στo 2004 έπεσα με τα μούτρα εξομοιόνωντας *μπόλικα* mac games, μέσα στα οποία ήταν και αυτό. :)

Οσοι ενδιαφέρονται για εξομοίωση και λοιπές "περιπέτειες", ας ρίξουν μία ματιά σε ένα παλιότερο thread ξεκινώντας απο αυτό το post. Αξίζει να διαβαστεί μέχρι τέλους, μιά γίνεται αναφορά σε διάφορα games (συμπεριλαμβανομένου και του Monkey Island), και όχι μόνο στο PoP.

Kαλό λιώσιμο !! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλό το post Billy! Θα έλεγα ότι οι emulators για Mac είναι κάπως πολύπλοκοι (το dosbox π.χ. είναι πολύ πιο εύκολο για να το εγκαταστήσεις). Στα πραγματικά μηχανήματα τρέχουν καλύτερα με τα όλα τους (γραφικά, ήχος, ταχύτητα). Αρκετα παιχνίδια σε Mac έχουν καλύτερα γραφικά και ήχο. Είδα το Flashback στο post που έδωσε ο Billys. Το έχω για Mac (και floppy και cd version). Αν μπείτε στη σελίδα του mobygames και δείτε φωτογραφίες από πολλές εκδόσεις του συγκεκριμένου παιχνιδιού θα καταλάβετε ότι η έκδοση για Mac έχει την μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Π.χ. είναι μάλλον η μοναδική έκδοση όπου στο sprite μας απεικονίζονται και τα μάτια! Άλλοι τίτλοι που έχω και θυμάμαι διαφορές:

Alone In The Dark: μεγαλύτερη ανάλυση, καλύτερος ήχος.

Rise of the Dragon: Καλύτερος ήχος, ακούστε την μουσική στην εισαγωγή σε Mac!

Freddy Pharkas, Gabriel Knight (floppy), Police Quest 4 (floppy): πιο μικρά και πιο όμορφα εικονίδια καθώς και καλύτερος ήχος.

Wolfenstein 3D: Καλύτερα γραφικά, ήχος, παιίζει και με mouse

Monkey Island 1 & 2, Day of the Tentacle, Sam and Max, Full Throttle, The Dig: μεγαλύτερη ανάλυση και καλύτερος ήχος (στα Monkey Island τουλάχιστον).

Η δεκαετία του 90 ήταν η καλύτερη για το Mac gaming. Ok δεν είχε την πληθώρα των PC games αλλά έβγαλε αρκετούς τίτλους όπου αρκετοί από αυτούς ήταν πιο ποιοτικοί από τα άλλα format.
 
Καποιος με το nickname Karza ανεβασε το insult game απο τα Monkey Island 1 και 3 σε σελιδα

Ορματε

EDIT:Με εχει προλαβει ο Aard εδω και ενα 24ωρο...
 
Renegade είπε:
Ok δεν είχε την πληθώρα των PC games αλλά έβγαλε αρκετούς τίτλους όπου αρκετοί από αυτούς ήταν πιο ποιοτικοί από τα άλλα format.
Aυτό πράγματι ισχύει. :) Ο Μακούλης είχε πολλούς "περιποιημένους" τίτλους, ειδικά στα graphics αλλά συχνότατα και στον ήχο.

Φίλε Renegade, προσωπικά με ελκύει ακόμα και η παλιότερη gaming-εποχή του (ασπρόμαυρου) Mac, με τα υψηλής ευκρίνειας graphics !!

Είχα δικιμάσει μπόλικα (2003-'04 μέσω εξομοίωσης, και αργότερα το 2009 σε κανονικό "κλασσικό" Mac) και έστω και χωρίς χρώματα, με είχαν αφήσει ικανοποιημένο. :)

Wally είπε:
Καποιος με το nickname Karza ανεβασε το insult game απο τα Monkey Island 1 και 3 σε σελιδα
Ορματε
Oι "προσβολές" ήταν απο τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Monkey Island, και χωρίς να έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ως γρίφος (απλά ήθελαν λιγάκι υπομονή).

Αυτός είναι και ένας απο τους λόγους που μου άρεσε τόσο πολύ το συγκεκριμένο adventure: Είχε πολύ ισσοροπημένους γρίφους, και μπορούσε άνετα να το τελειώσει ο οποιοδήποτε "απλός" adventure gamer, χωρίς να καταφύγει σε διάφορα "λυσάρια", κλπ. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όντως ένα απο τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Monkey Island. Είχα πάρει χαρτί και μολύβι και έκανα συνέχεια ξιφομαχίες μέχρι να τις καταγράψω όλες :D
 
Τα περισσότερα παιχνίδια όπου ασχολούμαι είναι κυρίως της εποχής των 256 χρωμάτων και ορισμένα με thousand colours. Χλωμό να παίξω κάποιο που είναι black and white αλλά δεν θα πω όχι σε κανά Space Quest 3 ή Indiana Jones 3 που έχουν 16 χρώματα. Αυτά δείχνουν ωραία στο Powerbook 540c. Ορισμένες φώτος από τα μηχανήματά μου:

DARK SEED ON POWERBOOK 540C PIC 1.jpg

Dark seed on Powerbook 540c

DARK SEED ON POWERBOOK 540C PIC 2.jpg

Dark Seed on Powerbook 540c

Προβολή συνημμένου 68506

King's Quest 5 on Mac Performa 6116 connected with Roland MT-32 (Η 14άρα philips οθόνη έχει αντικατασταθεί με μία Sony Eizo 17")

ESCAPE FROM MONKEY ISLAND ON IMAC G3.jpg

Escape From Monkey Island on Imac G3

KING'S QUEST 5 ON MAC PERFORMA 6116.jpg
 
Ολα αυτα τα χρονια εχω λιωσει τα ΜΙ 1 και 2. Ειχα διαβασει και ολοκληρες σελιδες με trivia, easter eggs και διαφορα μυστικα αλλα ψαχνοντας εχω παρατηρησει διαφορα ομορφα στοιχεια που τα ανακαλυπτεις μονο αν εχεις παιξει πολλες φορες το παιχνιδι, και με διαφορετικη σειρα ενεργειων.

Το ΜΙ1 πρεπει να ηταν το πρωτο παιχνιδι που ειχε ενα μελετημενο και καλοσχεδιασμενο συστημα διαλογων. Διαλογοι υπηρχαν απο το Indy and the Last Crusade αλλα ηταν πρωτολειο και ηταν πιο πολυ μερος των γριφων. Αντιθετα στο ΜΙ υπαρχουν πλουσια και απολαυστικα dialogue trees τα οποια εγω προσωπικα ειχα πορωθει με το να "εξερευναω" κανοντας save/restore, δοκιμαζοντας αλλους συνδυασμους και να βλεπω πως αλλαζουν (ε, ο καθενας με τα βιτσια του).

Για παραδειγμα οταν μιλας με τον Lookout πρωτη φορα, κλασσικα δε θυμαται το ονομα του Guybrush. Τοτε εμφανιζονται μεταξυ αλλων οι επιλογες

*My name is Guybrush Threepwood κλπ

*Call me Squinky

Αν επιλεξεις πρωτο το πρωτο και μετα το δευτερο, θα σου πει "Μα μολις μου ειπες οτι σε λενε Guybrush" Αν επιλεξεις πρωτα το δευτερο, και μετα το πρωτο, θα σου πει "Το ονομα σου ειναι πιο γελοιο και απο το Squinky". :D

Στο μπαρ, αμα μιλησεις με το μουσατο πειρατη (Mancomb Seepgood) σου δινει την πρωτη αναφορα για τον LeChuck. Σε μια επιλογη απλα τον αναφερει σαν ενα πειρατη που ερωτευτηκε την Elaine, σε μια αλλη επιλογη τον αναφερει με το ονομα του. Αναλογως το διαλογο, οταν αργοτερα μιλησεις με τον μονοφθαλμο (Esteban) στην πρωτη περιπτωση εμφανιζεται η επιλογη να ρωτησεις "για τον πειρατη που ερωτευτηκε την Κυβερνητη" στη δευτερη περιπτωση εφανιζεται η επιλογη να ρωτησεις "για τον LeChuck"

Οταν συναντας το τρολλ στη γεφυρα, υπαρχει ια συγκεκριμενη επιλογη στο διαλογο οπου σου λεει μια βρισια, η οποια ειναι απο αυτες που χρειαζονται αργοτερα στο insult swordfighting. Με λιγα λογια αν σου πει αυτη την προσβολη, την εχεις ηδη σαν μπονους, πριν καν αρχισεις να μαθαινεις τις προσβολες :D

Οταν μιλας με τους αρχηγους των πειρατων στο μπαρ, σου λενε για τα 3 trials και μετα υποτιθεται οτι οταν τα λυνεις, τους δειχνεις τα μπλουζακια. Αν τους δειξεις πλουζακια ΠΡΙΝ σου πουν γι' αυτα, θα σου πουν "Ωστε εχεις ακουσει για τις 3 δοκιμασιες". Γενικως δε χρειαζεται να μιλησεις καθολου με τους αρχηγους για να συμπληρωσεις το κεφαλαιο.

Τελος, τα 2 πρωτα παιχνιδια δειχνουν ενα ειδος A.I. και ο κοσμος "εξελισσεται". Για παραδειγμα το πρωτο αντικειμενο που βλεπεις στο πρωτο ΜΙ ειναι ενα ποστερ με την Elaine. Αναλογως με το ο,τι μαθαινει ο Guybrush γι' αυτην (αν ακουσει γι' αυτην απο τους πειρατες, οταν τη συναντησει, οταν την ερωτευθει, οταν απαχθει κλπ), η απαντηση του οταν κανει Look at, αλλαζει αναλογως. Υπαρχουν και αλλα αντικειμενα τα οποια σχολιαζει διαφορετικα αναλογως με το τι "εμπειρια" εχει ο Guybrush.

Σχετικα με το παραπανω, ειναι το στοιχειο που αντικειμενα και χαρακτηρες εμφανιζουν διαφορετικο ονομα, αναλογως αν ξερεις ή αν δεν ξερεις τι ειναι. Πχ. το λιμανι του Σταν στην αρχη εμφανιζεται σαν lights στο χαρτη. Απο τη στιγη που το επισκεφτεςι, θα εμφανιζεται με το ονομα του στο χαρτη.

Στο κεφαλαιο 3, αναλογως ποσες φορες θα δραπετευσεις απο τη φυλακη των καννιβαλων και ποσες φορες τους ξαναδεις, θα βαζουν ολο και πιο ενισχυμενη πορτα στη φυλακη.

Στο ιδιο κεφαλαιο, εχεις την επιλογη να καταστρεψεις το πλοιο σου. Αναλογως αν το κανεις ή οχι, στο τελος θα ερθει η το πληρωμα σου ή ο Herman Toothrot να σε σωσει. Επισης σε εκεινο το σημειο υπαρχει ενα φαντασμα. Αναλογως τη συζητηση που θα εχεις μαζι του, στο τελος το καταστρεφεις ή οχι

Οσον αφορα το ΜΙ2 μυ αρεσει που οι χαρακτηρες πολλες φορες σε χαιρετανε με random διαλογους. Πχ. οταν μιλησεις σε καποιον μπορε να σου πει ahoy, την επομενη φορα που θα του μιλησεις, θα σου πει κατι αλλο κλπ-κλπ. Στη διαγωνισμο φτυσιματος μπορεις να συστηθεις με διαφορετικα ονοματα, και αναλογως με το ονομα που θα δωσεις, αλλαζουν και τα σχολια του Spitmaster. :D

Συμπερασμα: νομιζω τα δυο πρωτα ΜΙ σηματοδοτουν το απωγειο της τεχνης του να σχεδιαζεις ενα adventure. Αυτα τα ομορφα στοιχεια, αν και διακριτικα που δεν τα παρατηρει ενας casual gamer, ειναι που εκτοξευουν την ποιότητα των συγκεκριμενων παιχνιδιων, και την εμπειρια. Δεν τα εχω ξαναδει πουθενα σε τετοιο καλοσχεδιασμενο επιπεδο, ουτε πριν ουτε μετα,
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα