manos426f
The King of Retro®
- Joined
- 9 Οκτ 2006
- Μηνύματα
- 5.389
- Αντιδράσεις
- 174
Μετα απο μια ομολογουμενως αρκετα μεγαλη χρονικα απουσια απο τα reviews και δη τα adventure reviews,επιστρεφω με το review ενος παιχνιδιου που δικαιωματικα θεωρειται θρυλος στην κατηγορια των παιχνιδιων αυτων,οχι για εναν,οχι για δυο,αλλα για παμπολλους λογους οπως θα διαβασετε παρακατω....
Ας τα παρουμε χρονικα με τη σειρα ομως...
Η Lucasarts εχοντας ηδη κυκλοφορησει το Loom και αποσπασει πολυ καλες κριτικες γι'αυτο,στρεφει το ενδιαφερον της πλεον στο project The secret of Monkey Island το οποιο,για οσους δεν το γνωριζουν,προυπηρχε στο μυαλο του κυριου δημιουργου του,Ron Gilbert,αλλα ανεμενε την υλοποιηση του μετα την ολοκληρωση και αξιολογηση του Loom απο το κοινο.Αυτο το αποκαλυψε ο ιδιος ο Gilbert καποια χρονια αργοτερα σε συνεντευξη του..
Ακουγεται τρομερα ειρωνικο τωρα,ξεροντας ολοι μας τι σημανε τελικα το παιχνιδι αυτο,να μαθαινεις οτι ''περιμενε'' την δημιουργια και ολοκληρωση του,αλλα βεβαια μαλλον ουτε οι ιδιοι οι σχεδιαστες του θα περιμεναν το τι θα επακολουθουσε της κυκλοφοριας του και μαλλον δικαιολογουνται για την τοτε επιλογη τους αυτη...!
Υπαρχουν αλλωστε και πολλοι οι οποιοι υποστηριζουν οτι το Loom ηταν αυτο που ανοιξε ουσιαστικα τον δρομο για τη σαρωτικη επελαση του Monkey Island,κανοντας την τοτε Lucasfilm γνωστοτερη στο ευρυ κοινο.Η αποψη αυτη,αν και ποτε δε θα μπορεσει να θεωρηθει ολοκληρωτικα σωστη η λαθος,εμενα μου ακουγεται μαλλον υπερβολικη,καθοτι το Secret of Monkey Island ειναι απο τα παιχνιδια που λες οτι ηταν καταδικασμενα να πετυχουν..!
Το ετος ειναι 1990 λοιπον και η κυκλοφορια του The secret of Monkey Island γινεται πραγματικοτητα.Η ιστορια περιστρεφεται γυρω απο εναν πολυ φιλοδοξο νεαρο,με το περιεργο και θρυλικο βεβαια πλεον ονομα,Guybrush Threepwood ο οποιος ειναι αποφασισμενος να γινει πειρατης,οσο κι αν το παρουσιαστικο του αλλα και η αφελεια του δεν πειθουν κανεναν περι αυτου!Ο Guybrush λοιπον φτανει στο Melee island,απ'οπου και ξεκινα την περιπετεια του,η οποια εμελλε να αλλαξει τη ζωη του για παντα..!
Και τι δεν ειχε η πρωτη αυτη περιπετεια του συμπαθεστατου Guybrush!Αναζητηση πληρωματος για να επανδρωσει το πλοιο του,γνωριμια με την κυβερνητη του Tri-Island Εlaine Μarley,τον μετεπειτα μεγαλο και μοναδικο ερωτα της ζωης του πρωταγωνιστη μας,δοκιμασιες στις οποιες υπεβληθη ωστε να αποδειξει οτι ειναι αξιος να γινει πειρατης,ξιφομαχιες με προσβολες (!),πολλους μα πολλους πιθηκους τριγυρω αλλα και γνωριμια με τον μεγαλο κακο της ιστοριας,τον διαβολικο πειρατη-φαντασμα,Le Chuck,το αντιπαλον δεος του Guybrush καθ'ολη τη διαρκεια των τεσσαρων μεχρι στιγμης περιπετειων του ηρωα μας και επισης επιδοξο κατακτητη... οχι ακριβως της καρδιας της Elaine αλλα και της ιδιας ολοκληρης!
Αν σταθω σε κατι απο τα παραπανω που προαναεφερα,αυτο πρεπει να ειναι οι ευρηματικες ξιφομαχιες με τη χρηση προσβολων!Τρομερη συλληψη,φοβερη υλοποιηση,ενα στοιχειο του παιχνιδιου που εμεινε ιστορικο για παντα!Οι δημιουργοι του παιχνιδιου θα μπορουσαν να κανουν το,με τα σημερινα δεδομενα και κρινοντας εκ των υστερων και ιστορικα το παιχνιδι,τραγικο λαθος να βαλουν arcade ξιφομαχιες μεσα στο παιχνιδι,κατι το οποιο δε θα μπορουσε να ειναι και κατακριτεο τοτε,αφου θα εδενε απολυτα ετσι κι αλλιως με το ολο κλιμα του παιχνιδιου.
Αντιθετως ομως,σκεφτηκαν ενα πανεξυπνο τροπο εκμαθησης χειρισμου του ξιφους απο τον ηρωα μας,μεσα απο προσβολες που εξαπελυαν οι εκαστοτε ξιμοφαχοι ο ενας στον αλλον μεσω ερωτοαπαντησεων και τις οποιες επρεπε να μαθει καλα ο ηρωας μας εκπαιδευομενος σε ξιφομαχιες μεχρι να ξιφομαχησει τελικα με την καλυτερη ξιφομαχο ολοκληρου του συμπλεγματος νησιων,του Tri-Island!
Ξερω οτι για καποιον που δεν εχει παιξει το παιχνιδι,δεν μπορει να γινει με τιποτα απολυτως κατανοητο το ποσο σημαντικη συλληψη και υλοποιηση ηταν οι ξιφομαχιες αυτες!Παιζοντας το παιχνιδι ομως,θα καταλαβει οτι μιλαμε για ενα απο τα πιο πρωτοτυπα χαρακτηριστικα που εμφανιστηκαν σε ιστορια adventure game,το οποιο αλλωστε δεν εμεινε εκει,αλλα επεστρεψε και στο Νο4 της σειρας..!
Kι αν αυτος ηταν ενας απο τους λογους που το παιχνιδι περασε στο πανθεον των adventure games,τοτε τι να πουμε για τη μουσικη του παιχνιδιου,τους ευρηματικοτατους γριφους του,το ΔΙΑΧΥΤΟ χιουμορ του,το οποιο δημιουργησε ολοκληρη σχολη τετοιων παχνιδιων αλλα ασφαλως και τη σεναριακη εξελιξη του!
Η μουσικη του,σε μια περιοδο οπου,οι παλαοτεροι θα ενθυμουνται καλυτερα,τα PC games δεν φημιζονταν για την ικανοτητα τους στον τομεα αυτο,καταφερνε να ειναι ενα απο τα πολυ ομορφα και πολυ χαρακτηριστικα σημεια του παιχνιδιου!Μια μουσικη πολυ μελωδικη,πολυ αρμονικα δεμενη με το ολο παιχνιδι αλλα συναμα και με το χιουμορ αυτου,κι ολα αυτα βεβαια μεσα απο την τοτε ταπεινη μας καρτα ηχου Adlib..!
Το δε μουσικο θεμα του παιχνιδιου εξακολουθει να ειναι ενα απο τα πλεον αναγνωρισιμα themes παιχνιδιων PC ever και θα εξακολουθει να ειναι για πολλα πολλα ακομη χρονια!
Σε οτι εχει να κανει με τους γριφους του παιχνιδιου τωρα,η Lucas εχοντας ως οπλο στη φαρετρα της τους μουσικους γριφους του Loom και τα σχολια που απεσπασε γι'αυτους,ακολουθησε μια συνταγη οπου απαλειψε το μουσικο στοιχειο των γριφων αλλα παρεμεινε πιστη στην νοοτροπια κατασκευης αυτων,κοινως κατασκευασε ενα συνολο γριφων απολυτα προσαρμοσμενων στην πλοκη του παιχνιδιου,λογικων αλλα και συναμα αρκουντως δυσκολων,βαζοντας τον τοτε απαιδευτο ακομη PC gamer να στυψει το μυαλο του ωστε να συνεχισει το παιχνιδι και να δει να ξετυλιγεται μπροστα του ολο το σεναριο του παιχνιδιου,ενα σεναριο πολυ ευστοχα δομημενο με αρχη,μεση και κορυφωση-τελος που ελαχιστοτατα μεχρι τοτε παιχνιδια μπορουσαν να πλησιασουν!
Παρουσα βεβαια κι εδω ηταν η πασιγνωστη Scumm engine της Lucas σε οτι ειχε να κανει με το interface και το χειρισμο του παιχνιδιου,με τις εντολες να βρισκονται στο κατω μερος της οθονης,εντολες οι οποιες σε σχεση με τα σημερινα adventures ηταν πιο πλουσιες και ποικιλες,καθοτι δεν αρκουσε τοτε ενα κλικ του mouse πανω σε ενα αντικειμενο,αλλα επρεπε να χρησιμοποιηθει μια απο τις εντολες Look,pick up,open ,close,push,pull κτλ,ενα συστημα που ομολογουμενως εκανε τον παικτη να σκεφτεται περισσοτερο!
Τελος,σε οτι αφορα τους χαρακτηρες,περαν του Guybrush που περασε στο πανθεον των ηρωων σε PC games,γνωρισαμε μια πλειαδα επισης ξεχωριστων χαρακτηρων,οπως τον Stan,πωλητη βαρκων,τον Murray,μια ομιλουσα νεκροκεφαλη,την μαγισσα που βοηθουσε τον ηρωα μας να ολοκληρωσει την αποστολη του,το πληρωμα του Guybrush,τους διαφορους ντοπιους πειρατες,και βεβαιως,την Elaine και τον Le Chuck!
Τι αφησε λοιπον πισω του το παιχνιδι αυτο..;
Αφησε καταρχην μια ολοκληρη γενια adventure players,καθοτι ηταν καταλυτικη η συνεισφορα του στο να περασει η εννοια διασκεδαση μεσα απο ενα adventure game στη συνειδηση του καθε τοτε παικτη και να τον κανει να αγαπησει το ειδος αυτο!Ασφαλως προυπηρχαν αυτου πετυχημενα και σημαντικα παιχνιδια του ειδους,αλλα το Secret of Monkey Island εκανε τον μεγαλο παταγο και πηγε το ειδος ενα σκαλοπατι παραπανω ανεβαζοντας παραλληλα τον πηχυ πιο ψηλα για καθε παιχνιδι που θα ακολουθουσε αυτου!
Αφησε επισης μια ολοκληρη σχολη παιχνιδιων τετοιων!Ποσες και ποσες φορες δε διαβασαμε μετεπειτα για καποιο adventure οτι ''εχει κατι απο το χιουμορ του Monkey Island'',''οι χαρακτηρες θυμιζουν κατι απο Monkey Island'',''η ιστορια φερνει λιγο προς Monkey Island'' κτλ κτλ..;Βεβαια σε αυτο συνεβαλε διχως αμφιβολια και το εξαιρετο sequeel του 1992,το οποιο και ανηγαγε τη σειρα σε μυθο των adventure games..!
Αφησε μια ομαδα ανθρωπων οι οποιοι,βλεποντας οτι η δουλεια τους αρεσε στον κοσμο,συνεχισαν να δημιουργουν παιχνιδια-κοσμηματα οπως Indiana Jones,Day of the tentacle,Sam and Max hit the road και ολα αυτα ακομη τα αγαπημενα μας παιχνιδια της Lucasarts!
Φτανοντας στο σημειο αυτο,και εχοντας μολις αναφερει και το παραπανω,δε μπορει παρα να προκαλει θλιψη σε ολους ο μαρασμος και ο ξεπεσμος της μεγιστης αυτης εταιρειας,που γυρισε την πλατη τα τελευταια χρονια στο ειδος και καταφερε να χασει ολα εκεινα τα ταλαντουχα και προικισμενα στελεχη της,με αποτελεσμα να μας δινει σημερα καποια....Star Wars παιχνιδακια της σειρας,κυριολεκτικα αστειοτητες μπροστα στους ογκολιθους αυτους της βιομηχανιας των video games που μας ειχε χαρισει παλαιοτερα..!Ακουγεται υπερβολικο αυτο που μολις εγραψα αλλα για οποιον εζησε ολη την πορεια της εταιρειας,δε μπορει παρα να ειναι μια πικρη,μα πολυ πικρη αληθεια....
Οπως και να εχει ομως,το Secret of Monkey Island ηταν,ειναι και θα ειναι ενα απο τους παππουδες του ολου adventure gaming,ενα διαμαντι που δεν προκειται να χασει ποτε και τιποτα απο τη λαμψη του,ειναι το παιχνιδι που θα δωσω πρωτο απο ολα σε οποιον μου ζητησει ενα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ adventure game ακομη και στις μερες μας!
Πραγματικα,εχει περασει στη δικη μου συνειδηση ως ενα απο τα στοιχεια εκεινα που μου προσεφεραν απλοχερα συγκινησεις στη νεοτερη,ουσιαστικα παιδικη μου,ηλικια...!
Ας τα παρουμε χρονικα με τη σειρα ομως...
Η Lucasarts εχοντας ηδη κυκλοφορησει το Loom και αποσπασει πολυ καλες κριτικες γι'αυτο,στρεφει το ενδιαφερον της πλεον στο project The secret of Monkey Island το οποιο,για οσους δεν το γνωριζουν,προυπηρχε στο μυαλο του κυριου δημιουργου του,Ron Gilbert,αλλα ανεμενε την υλοποιηση του μετα την ολοκληρωση και αξιολογηση του Loom απο το κοινο.Αυτο το αποκαλυψε ο ιδιος ο Gilbert καποια χρονια αργοτερα σε συνεντευξη του..
Ακουγεται τρομερα ειρωνικο τωρα,ξεροντας ολοι μας τι σημανε τελικα το παιχνιδι αυτο,να μαθαινεις οτι ''περιμενε'' την δημιουργια και ολοκληρωση του,αλλα βεβαια μαλλον ουτε οι ιδιοι οι σχεδιαστες του θα περιμεναν το τι θα επακολουθουσε της κυκλοφοριας του και μαλλον δικαιολογουνται για την τοτε επιλογη τους αυτη...!
Υπαρχουν αλλωστε και πολλοι οι οποιοι υποστηριζουν οτι το Loom ηταν αυτο που ανοιξε ουσιαστικα τον δρομο για τη σαρωτικη επελαση του Monkey Island,κανοντας την τοτε Lucasfilm γνωστοτερη στο ευρυ κοινο.Η αποψη αυτη,αν και ποτε δε θα μπορεσει να θεωρηθει ολοκληρωτικα σωστη η λαθος,εμενα μου ακουγεται μαλλον υπερβολικη,καθοτι το Secret of Monkey Island ειναι απο τα παιχνιδια που λες οτι ηταν καταδικασμενα να πετυχουν..!
Το ετος ειναι 1990 λοιπον και η κυκλοφορια του The secret of Monkey Island γινεται πραγματικοτητα.Η ιστορια περιστρεφεται γυρω απο εναν πολυ φιλοδοξο νεαρο,με το περιεργο και θρυλικο βεβαια πλεον ονομα,Guybrush Threepwood ο οποιος ειναι αποφασισμενος να γινει πειρατης,οσο κι αν το παρουσιαστικο του αλλα και η αφελεια του δεν πειθουν κανεναν περι αυτου!Ο Guybrush λοιπον φτανει στο Melee island,απ'οπου και ξεκινα την περιπετεια του,η οποια εμελλε να αλλαξει τη ζωη του για παντα..!
Και τι δεν ειχε η πρωτη αυτη περιπετεια του συμπαθεστατου Guybrush!Αναζητηση πληρωματος για να επανδρωσει το πλοιο του,γνωριμια με την κυβερνητη του Tri-Island Εlaine Μarley,τον μετεπειτα μεγαλο και μοναδικο ερωτα της ζωης του πρωταγωνιστη μας,δοκιμασιες στις οποιες υπεβληθη ωστε να αποδειξει οτι ειναι αξιος να γινει πειρατης,ξιφομαχιες με προσβολες (!),πολλους μα πολλους πιθηκους τριγυρω αλλα και γνωριμια με τον μεγαλο κακο της ιστοριας,τον διαβολικο πειρατη-φαντασμα,Le Chuck,το αντιπαλον δεος του Guybrush καθ'ολη τη διαρκεια των τεσσαρων μεχρι στιγμης περιπετειων του ηρωα μας και επισης επιδοξο κατακτητη... οχι ακριβως της καρδιας της Elaine αλλα και της ιδιας ολοκληρης!
Αν σταθω σε κατι απο τα παραπανω που προαναεφερα,αυτο πρεπει να ειναι οι ευρηματικες ξιφομαχιες με τη χρηση προσβολων!Τρομερη συλληψη,φοβερη υλοποιηση,ενα στοιχειο του παιχνιδιου που εμεινε ιστορικο για παντα!Οι δημιουργοι του παιχνιδιου θα μπορουσαν να κανουν το,με τα σημερινα δεδομενα και κρινοντας εκ των υστερων και ιστορικα το παιχνιδι,τραγικο λαθος να βαλουν arcade ξιφομαχιες μεσα στο παιχνιδι,κατι το οποιο δε θα μπορουσε να ειναι και κατακριτεο τοτε,αφου θα εδενε απολυτα ετσι κι αλλιως με το ολο κλιμα του παιχνιδιου.
Αντιθετως ομως,σκεφτηκαν ενα πανεξυπνο τροπο εκμαθησης χειρισμου του ξιφους απο τον ηρωα μας,μεσα απο προσβολες που εξαπελυαν οι εκαστοτε ξιμοφαχοι ο ενας στον αλλον μεσω ερωτοαπαντησεων και τις οποιες επρεπε να μαθει καλα ο ηρωας μας εκπαιδευομενος σε ξιφομαχιες μεχρι να ξιφομαχησει τελικα με την καλυτερη ξιφομαχο ολοκληρου του συμπλεγματος νησιων,του Tri-Island!
Ξερω οτι για καποιον που δεν εχει παιξει το παιχνιδι,δεν μπορει να γινει με τιποτα απολυτως κατανοητο το ποσο σημαντικη συλληψη και υλοποιηση ηταν οι ξιφομαχιες αυτες!Παιζοντας το παιχνιδι ομως,θα καταλαβει οτι μιλαμε για ενα απο τα πιο πρωτοτυπα χαρακτηριστικα που εμφανιστηκαν σε ιστορια adventure game,το οποιο αλλωστε δεν εμεινε εκει,αλλα επεστρεψε και στο Νο4 της σειρας..!
Kι αν αυτος ηταν ενας απο τους λογους που το παιχνιδι περασε στο πανθεον των adventure games,τοτε τι να πουμε για τη μουσικη του παιχνιδιου,τους ευρηματικοτατους γριφους του,το ΔΙΑΧΥΤΟ χιουμορ του,το οποιο δημιουργησε ολοκληρη σχολη τετοιων παχνιδιων αλλα ασφαλως και τη σεναριακη εξελιξη του!
Η μουσικη του,σε μια περιοδο οπου,οι παλαοτεροι θα ενθυμουνται καλυτερα,τα PC games δεν φημιζονταν για την ικανοτητα τους στον τομεα αυτο,καταφερνε να ειναι ενα απο τα πολυ ομορφα και πολυ χαρακτηριστικα σημεια του παιχνιδιου!Μια μουσικη πολυ μελωδικη,πολυ αρμονικα δεμενη με το ολο παιχνιδι αλλα συναμα και με το χιουμορ αυτου,κι ολα αυτα βεβαια μεσα απο την τοτε ταπεινη μας καρτα ηχου Adlib..!
Το δε μουσικο θεμα του παιχνιδιου εξακολουθει να ειναι ενα απο τα πλεον αναγνωρισιμα themes παιχνιδιων PC ever και θα εξακολουθει να ειναι για πολλα πολλα ακομη χρονια!
Σε οτι εχει να κανει με τους γριφους του παιχνιδιου τωρα,η Lucas εχοντας ως οπλο στη φαρετρα της τους μουσικους γριφους του Loom και τα σχολια που απεσπασε γι'αυτους,ακολουθησε μια συνταγη οπου απαλειψε το μουσικο στοιχειο των γριφων αλλα παρεμεινε πιστη στην νοοτροπια κατασκευης αυτων,κοινως κατασκευασε ενα συνολο γριφων απολυτα προσαρμοσμενων στην πλοκη του παιχνιδιου,λογικων αλλα και συναμα αρκουντως δυσκολων,βαζοντας τον τοτε απαιδευτο ακομη PC gamer να στυψει το μυαλο του ωστε να συνεχισει το παιχνιδι και να δει να ξετυλιγεται μπροστα του ολο το σεναριο του παιχνιδιου,ενα σεναριο πολυ ευστοχα δομημενο με αρχη,μεση και κορυφωση-τελος που ελαχιστοτατα μεχρι τοτε παιχνιδια μπορουσαν να πλησιασουν!
Παρουσα βεβαια κι εδω ηταν η πασιγνωστη Scumm engine της Lucas σε οτι ειχε να κανει με το interface και το χειρισμο του παιχνιδιου,με τις εντολες να βρισκονται στο κατω μερος της οθονης,εντολες οι οποιες σε σχεση με τα σημερινα adventures ηταν πιο πλουσιες και ποικιλες,καθοτι δεν αρκουσε τοτε ενα κλικ του mouse πανω σε ενα αντικειμενο,αλλα επρεπε να χρησιμοποιηθει μια απο τις εντολες Look,pick up,open ,close,push,pull κτλ,ενα συστημα που ομολογουμενως εκανε τον παικτη να σκεφτεται περισσοτερο!
Τελος,σε οτι αφορα τους χαρακτηρες,περαν του Guybrush που περασε στο πανθεον των ηρωων σε PC games,γνωρισαμε μια πλειαδα επισης ξεχωριστων χαρακτηρων,οπως τον Stan,πωλητη βαρκων,τον Murray,μια ομιλουσα νεκροκεφαλη,την μαγισσα που βοηθουσε τον ηρωα μας να ολοκληρωσει την αποστολη του,το πληρωμα του Guybrush,τους διαφορους ντοπιους πειρατες,και βεβαιως,την Elaine και τον Le Chuck!
Τι αφησε λοιπον πισω του το παιχνιδι αυτο..;
Αφησε καταρχην μια ολοκληρη γενια adventure players,καθοτι ηταν καταλυτικη η συνεισφορα του στο να περασει η εννοια διασκεδαση μεσα απο ενα adventure game στη συνειδηση του καθε τοτε παικτη και να τον κανει να αγαπησει το ειδος αυτο!Ασφαλως προυπηρχαν αυτου πετυχημενα και σημαντικα παιχνιδια του ειδους,αλλα το Secret of Monkey Island εκανε τον μεγαλο παταγο και πηγε το ειδος ενα σκαλοπατι παραπανω ανεβαζοντας παραλληλα τον πηχυ πιο ψηλα για καθε παιχνιδι που θα ακολουθουσε αυτου!
Αφησε επισης μια ολοκληρη σχολη παιχνιδιων τετοιων!Ποσες και ποσες φορες δε διαβασαμε μετεπειτα για καποιο adventure οτι ''εχει κατι απο το χιουμορ του Monkey Island'',''οι χαρακτηρες θυμιζουν κατι απο Monkey Island'',''η ιστορια φερνει λιγο προς Monkey Island'' κτλ κτλ..;Βεβαια σε αυτο συνεβαλε διχως αμφιβολια και το εξαιρετο sequeel του 1992,το οποιο και ανηγαγε τη σειρα σε μυθο των adventure games..!
Αφησε μια ομαδα ανθρωπων οι οποιοι,βλεποντας οτι η δουλεια τους αρεσε στον κοσμο,συνεχισαν να δημιουργουν παιχνιδια-κοσμηματα οπως Indiana Jones,Day of the tentacle,Sam and Max hit the road και ολα αυτα ακομη τα αγαπημενα μας παιχνιδια της Lucasarts!
Φτανοντας στο σημειο αυτο,και εχοντας μολις αναφερει και το παραπανω,δε μπορει παρα να προκαλει θλιψη σε ολους ο μαρασμος και ο ξεπεσμος της μεγιστης αυτης εταιρειας,που γυρισε την πλατη τα τελευταια χρονια στο ειδος και καταφερε να χασει ολα εκεινα τα ταλαντουχα και προικισμενα στελεχη της,με αποτελεσμα να μας δινει σημερα καποια....Star Wars παιχνιδακια της σειρας,κυριολεκτικα αστειοτητες μπροστα στους ογκολιθους αυτους της βιομηχανιας των video games που μας ειχε χαρισει παλαιοτερα..!Ακουγεται υπερβολικο αυτο που μολις εγραψα αλλα για οποιον εζησε ολη την πορεια της εταιρειας,δε μπορει παρα να ειναι μια πικρη,μα πολυ πικρη αληθεια....
Οπως και να εχει ομως,το Secret of Monkey Island ηταν,ειναι και θα ειναι ενα απο τους παππουδες του ολου adventure gaming,ενα διαμαντι που δεν προκειται να χασει ποτε και τιποτα απο τη λαμψη του,ειναι το παιχνιδι που θα δωσω πρωτο απο ολα σε οποιον μου ζητησει ενα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ adventure game ακομη και στις μερες μας!
Πραγματικα,εχει περασει στη δικη μου συνειδηση ως ενα απο τα στοιχεια εκεινα που μου προσεφεραν απλοχερα συγκινησεις στη νεοτερη,ουσιαστικα παιδικη μου,ηλικια...!
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: