chris73
RetroActive
- Joined
- 24 Ιαν 2013
- Μηνύματα
- 478
- Αντιδράσεις
- 637
Revere 8mm
Αν και κατά την δεκαετία του 50, η Revere (Revere Camera Company) ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ερασιτεχνικών κινηματογραφικών μετά την Bell & Howell (πολύ σημαντικό όταν και η Kodak ήταν ανταγωνιστής τους) πολύ λίγα είναι πλέον γνωστά για την εταιρία.
Πάντως όλα ξεκίνησαν από τον Ουκρανό Samuel Briskin (μεγάλο φιλάνθρωπος έως το τέλος της ζωής του σύμφωνα με το εγγονό του) ο οποίος γεννήθηκε στο Κίεβο και μετανάστευσε τα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα μαζί με την σύζυγο ονόματι Bessie στο Σικάγο. Εκεί το 1920 ίδρυσε την Excel Radiator Company που κατασκεύαζε ψυγεία αυτοκινήτων. Το 1939 μέσω ενός παραρτήματος οι ιοί Briskin εισέρχονται στην οικονομική κατηγορία του ερασιτεχνικού κινηματογράφου και σύντομα η εταιρία αλλάζει ονομασία και κατεύθυνση.
Με την πάροδο των χρόνων η εταιρία συνεργάζεται με την Wollensak, (έτος ίδρυσης 1899) εταιρία οπτικών και κλείστρων κυρίως, την οποία στην συνέχεια θα απορροφήσει.
Εκτός από την Kodak που χρησιμοποιούσε δικούς της φακούς, σχεδόν όλες οι άλλες αμερικάνικες εταιρίες χρησιμοποιούσαν φακούς ανεξάρτητων κατασκευαστών, εκ των οποίων οι δύο γνωστότεροι ήταν οι Bausch & Lomb και Wollensak. Αν και οι προαναφερθείσες εταιρίες με τίποτα δεν μπορούσαν να φθάσουν την αίγλη των ευρωπαίων ανταγωνιστών όπως Carl Zeiss, Schneider, Goerz κτλ παρόλα αυτά είχαν ένα πολύ αξιοπρεπές όνομα.
Ο βασικός άξονας εργασιών της Revere παρέμεινε πάντα η αγορά των οικονομικών μικρών μηχανών λήψης και προβολής 8mm (αλλά και 16), η εταιρία όμως δοκίμασε την τύχη της χωρίς μεγάλη οικονομική επιτυχία και στην αγορά των stereo φωτογραφικών μηχανών (αγορά που ποτέ δεν προχώρησε γενικά). Επίσης εισήλθε και στον χώρο του ήχου με μπομπινόφωνα κυρίως, κάτω και από τα δύο ονόματα, Revere και Wollensak. Αν και τα προϊόντα της θεωρούνταν στο τομέα πολύ ποιοτικά και ανθεκτικά, το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς για την εταιρία παρέμεινε μικρό.
Το 1960 ο Birskin πούλησε τις Revere και Wollensak στην 3Μ για να μπορέσει να αποδημήσει ήσυχος ένα χρόνο αργότερα, μια και είχε σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Η 3Μ διατήρησε μόνο την Wollensak κατά την επόμενη δεκαετία στον χώρο του ήχου, όμως οι καιροί άλλαζαν για τους αμερικάνους κατασκευαστές με την δυναμική παρουσία των Ιαπώνων σε όλα τα επίπεδα και έτσι από το 1972 ακόμη ένα αρκούντος ιστορικό όνομα έπαψε να υπάρχει.
...
Αμερικάνα καλλονή εποχής
Η μικρούλα μηχανή που βλέπετε είναι ένα από τα κλασικά μοντέλα της Revere που μπορεί να βρεθεί πανεύκολα και για λίγα δολάρια. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία, θα πρέπει η παραγωγή της όμως να ξεκίνησε τα πρώτα χρόνια του 40. Το συγκεκριμένο manual που συνόδευε τη μηχανή πάντως αναφέρει copyright 1947.
Δούλευε άψογα από την πρώτη στιγμή (μέχρι που λόγο ατυχήματος κατέστρεψα το διάφραγμα του φακού…) και από κατασκευαστικής άποψης και δυνατοτήτων είναι κλάσεις ανώτερη από τις αντίστοιχες B&Η που όπως καταλαβαίνω κόστιζαν τα διπλά χρήματα. Διαθέτει 5(!) ταχύτητες λήψης (περισσότερες από τα αυτοκίνητά τους όπως είπε ένας φίλος) 32-24-16-12-8 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ο στάνταρ φακός σταθερής εστίασης των 12.7mm f2.5 μπορεί να αφαιρεθεί και να προσαρμοσθούν άλλοι προαιρετικά. Σύμφωνα με το manual διαθέσιμοι ήταν ένας 13mm f 1.9 (τα 13 χιλιοστά είναι το αντίστοιχο standard των 50mm στις μηχανές των 35 χιλιοστών), ένας τηλεφακός 25mm f2.5, και ένας άλλος 37.5mm f3.5.
Φυσικά μεγέθη κατά προσέγγιση: 55x85x130mm, βάρος 800gr. Χυτό αλουμίνιο το κύριο υλικό κατασκευής.
Αν και κατά την δεκαετία του 50, η Revere (Revere Camera Company) ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ερασιτεχνικών κινηματογραφικών μετά την Bell & Howell (πολύ σημαντικό όταν και η Kodak ήταν ανταγωνιστής τους) πολύ λίγα είναι πλέον γνωστά για την εταιρία.
Πάντως όλα ξεκίνησαν από τον Ουκρανό Samuel Briskin (μεγάλο φιλάνθρωπος έως το τέλος της ζωής του σύμφωνα με το εγγονό του) ο οποίος γεννήθηκε στο Κίεβο και μετανάστευσε τα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα μαζί με την σύζυγο ονόματι Bessie στο Σικάγο. Εκεί το 1920 ίδρυσε την Excel Radiator Company που κατασκεύαζε ψυγεία αυτοκινήτων. Το 1939 μέσω ενός παραρτήματος οι ιοί Briskin εισέρχονται στην οικονομική κατηγορία του ερασιτεχνικού κινηματογράφου και σύντομα η εταιρία αλλάζει ονομασία και κατεύθυνση.
Με την πάροδο των χρόνων η εταιρία συνεργάζεται με την Wollensak, (έτος ίδρυσης 1899) εταιρία οπτικών και κλείστρων κυρίως, την οποία στην συνέχεια θα απορροφήσει.
Εκτός από την Kodak που χρησιμοποιούσε δικούς της φακούς, σχεδόν όλες οι άλλες αμερικάνικες εταιρίες χρησιμοποιούσαν φακούς ανεξάρτητων κατασκευαστών, εκ των οποίων οι δύο γνωστότεροι ήταν οι Bausch & Lomb και Wollensak. Αν και οι προαναφερθείσες εταιρίες με τίποτα δεν μπορούσαν να φθάσουν την αίγλη των ευρωπαίων ανταγωνιστών όπως Carl Zeiss, Schneider, Goerz κτλ παρόλα αυτά είχαν ένα πολύ αξιοπρεπές όνομα.
Ο βασικός άξονας εργασιών της Revere παρέμεινε πάντα η αγορά των οικονομικών μικρών μηχανών λήψης και προβολής 8mm (αλλά και 16), η εταιρία όμως δοκίμασε την τύχη της χωρίς μεγάλη οικονομική επιτυχία και στην αγορά των stereo φωτογραφικών μηχανών (αγορά που ποτέ δεν προχώρησε γενικά). Επίσης εισήλθε και στον χώρο του ήχου με μπομπινόφωνα κυρίως, κάτω και από τα δύο ονόματα, Revere και Wollensak. Αν και τα προϊόντα της θεωρούνταν στο τομέα πολύ ποιοτικά και ανθεκτικά, το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς για την εταιρία παρέμεινε μικρό.
Το 1960 ο Birskin πούλησε τις Revere και Wollensak στην 3Μ για να μπορέσει να αποδημήσει ήσυχος ένα χρόνο αργότερα, μια και είχε σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Η 3Μ διατήρησε μόνο την Wollensak κατά την επόμενη δεκαετία στον χώρο του ήχου, όμως οι καιροί άλλαζαν για τους αμερικάνους κατασκευαστές με την δυναμική παρουσία των Ιαπώνων σε όλα τα επίπεδα και έτσι από το 1972 ακόμη ένα αρκούντος ιστορικό όνομα έπαψε να υπάρχει.
...
Αμερικάνα καλλονή εποχής
Η μικρούλα μηχανή που βλέπετε είναι ένα από τα κλασικά μοντέλα της Revere που μπορεί να βρεθεί πανεύκολα και για λίγα δολάρια. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία, θα πρέπει η παραγωγή της όμως να ξεκίνησε τα πρώτα χρόνια του 40. Το συγκεκριμένο manual που συνόδευε τη μηχανή πάντως αναφέρει copyright 1947.
Δούλευε άψογα από την πρώτη στιγμή (μέχρι που λόγο ατυχήματος κατέστρεψα το διάφραγμα του φακού…) και από κατασκευαστικής άποψης και δυνατοτήτων είναι κλάσεις ανώτερη από τις αντίστοιχες B&Η που όπως καταλαβαίνω κόστιζαν τα διπλά χρήματα. Διαθέτει 5(!) ταχύτητες λήψης (περισσότερες από τα αυτοκίνητά τους όπως είπε ένας φίλος) 32-24-16-12-8 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ο στάνταρ φακός σταθερής εστίασης των 12.7mm f2.5 μπορεί να αφαιρεθεί και να προσαρμοσθούν άλλοι προαιρετικά. Σύμφωνα με το manual διαθέσιμοι ήταν ένας 13mm f 1.9 (τα 13 χιλιοστά είναι το αντίστοιχο standard των 50mm στις μηχανές των 35 χιλιοστών), ένας τηλεφακός 25mm f2.5, και ένας άλλος 37.5mm f3.5.
Φυσικά μεγέθη κατά προσέγγιση: 55x85x130mm, βάρος 800gr. Χυτό αλουμίνιο το κύριο υλικό κατασκευής.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: