Λεωφορεία από 80s!!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας pooky(1)
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στην φωτογραφία απεικονίζεται το τελευταίο κόκκινο αρθρωτό Volvo B10MA55 / Saracakis του ΟΑΣΘ με κωδικό αμαξοστασίου 673 και αρ. κυκλοφορίας ΝΑ-9693 (έτος κατασκευής 1982) στην αφετηρία της γραμμής 72 για ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑ
Σχεικά με τους κωδικούς αμαξοστασίου, αριθμούς κυκλοφορίας και το έτος κατασκευής των κόκκινων αρθρωτών του ΟΑΣΘ βλ. ανάρτηση #166 στο παρόν νήμα.
1744033760732.png
πηγή
 
Τὸ μοναδικὸ ἀρχεῖο τῆς ὁμάδας «Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα» μᾶς ταξιδεύει στὸν Μάϊο τοῦ 2009, ὅταν καταγράψαμε μιὰ ἀπὸ τὶς τελευταῖες «παρατάξεις» τῶν «Δεινόσαυρων» Volvo B10M Σαρακάκης, λίγο πρὶν ἀπὸ τὸ τέλος τους.
1744035035401.png
Στον παραπάνω σύνδεσμο, στα σχόλια έχει αναρτηθεί η φωτογραφία της προηγούμενης ανάρτησης με τον κόκκινο "δεινόσαυρο" του ΟΑΣΘ.
 
Με την εντυπωσιακή πρώτη εμφάνιση του ιστορικού 6/23, #Scania Vabis #BF76 #Ρεντούμης, μετά την πλήρη ανακατασκευή του, συμμετείχε η ομάδα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» στη φετινή εκδήλωση για την Πρωτομαγιά που διοργανώνει ο @dimos_glyfadas σε συνεργασία με την #ΕΟΟΕ.
Ευχαριστούμε όλους όσοι επισκέφθηκαν το μοναδικό εν κυκλοφορία υπερμείζονος τύπου αστικό λεωφορείο ελληνικής κατασκευής της δεκαετίας του ‘60. Άλλοι ανακάλεσαν μνήμες, άλλοι έμαθαν τη σύντομη ιστορία του, αλλά όλοι αποχώρησαν με ένα χαμόγελο νοσταλγίας ζωγραφισμένο στο πρόσωπό τους.
1746298724867.png

Φωτογραφικὴ λήψη τοῦ Δημήτρη Παναγιωτόπουλου ἀπὸ τὴ χθεσινὴ συμμετοχὴ τῆς ὁμάδος «Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα» στὴν 8η Ἀνοιξιάτικη Στατικὴ Ἔκθεση Ὀχημάτων Ἐποχῆς ποὺ διοργανώνουν ὁ Δῆμος Γλυφάδας
(Δήμος Γλυφάδας (Municipality of Glyfada)
καὶ ἡ Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής - ΕΟΟΕ στὸν «Δρόμο τῶν Ποιητῶν». Εὐχαριστοῦμε ὅλους γιὰ τὴν ἐπίσκεψή τους καὶ τὴ στήριξη στὸ ἔργο μας.
1746298802576.png
 
Παραθέτω δικές μου λήψεις του Scania BF-76 κατασκευής Ρεντούμη (1968).
Σημείωση: Οι πινακίδες στην μετώπη του λεωφορείου αφορούν την παλαιά αρίθμηση (ΕΚΤΕΛ) 89 ΑΘ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ ενώ στο πίσω μέρος τη νέα αρίθμηση της ΕΑΣ (Μάρτιος 1981) 118 ΑΘΗΝΑ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ Α.
1746300402207.png

1746300436383.png

1746300468486.png

1746300491351.png

1746300515879.png

1746300544608.png

1746300561569.png

1746300617561.png

1746300635382.png

1746300663953.png
 
Στιγμιότυπο ἀπὸ τὴν πρόσφατη κυκλοφορία τοῦ ὑπερμείζονος τύπου ἀστικοῦ λεωφορείου #Scania Vabis #BF76 #Ρεντούμης ἀπὸ τὰ «Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα».
Ἀρχικῶς συμμετεῖχε στὴν 8η ἔκθεση ἱστορικῶν ὀχημάτων ποὺ διοργάνωσαν ἡ #ΕΟΟΕ καὶ ὁ Δῆμος Γλυφάδας. Στὴ συνέχεια πραγματοποίησε δρομολόγιο στὸν παλαιὸ ἄξονα τῆς γραμμῆς «89 Ἀθῆναι - #Βουλιαγμένη».
Σύντομα θὰ ἐπαναληφθεῖ δρομολόγιο ἀποκλειστικὰ γιὰ τούς #busoldtimers_gr

1746301089459.png

 
Saracakis SB758 του 1976. Ήταν 35 αυτοκίνητα και οι πινακίδες τους είναι λίγο μπέρδεμα:

951-954 ΜΖ-9151-9154
955-956 ΜΖ-9165-9166
957-960 ΜΖ-9257-9260 (το 959 αργότερα ΝΑΙ-9315)
961-972 ΜΖ-9361-9372
973-975 ΜΖ-9382-9384
976-985 ΜΖ-9476-9485

Στην ακόλουθη φωτογραφία εικονίζονται τα 966 ΜΖ-9366 και 972 ΜΖ-9372
1746452522108.png

πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν ξερω αν το εχει βαλει καποιος αλλος εδω ειναι αυτο ενα συντομο ρεπορταζ της ουγγρικης κρατικης τηλεορασης για
τα λεωφορεια Ikarus που προμηθευτηκε η Ελλαδα.

Το συνεργειο βιντεοσκοπησε την συντηρηση του στο αμαξοστασιο του ΗΣΑΠ και την κυκλοφορια του στους δρομους της Αθηνας ενω
ακουγεται η μουσικη απο τα ρεμπετικα μες στης πολης το χαμαμ και παμε τσαρκα στο μπαξε τσιφλικι.

 
Ο ΗΣΑΠ είχε ikarus;;; Εγώ τα βόλβο ήξερα... τα αγαπημένα "πράσινα" που εργαστηκε ο πατέρας μου!
 
Ένα από τα 35 Volvo Saracakis SB758 του 1976 (ΟΑΣΘ) με κωδικό αμαξοστασίου 951 (αρ. κυκλ. ΜΖ-9151 - βλ. σχετ. ανάρτηση στο παρόν νήμα) στρίβει μπροστά από το Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος (Εθνικής Αμύνης 2 - κτήριο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών) κατευθυνόμενο προς Αγγελοχώρι.

1747590712541.png
Το παραπάνω έχει δημοσιευθεί και στο νήμα Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας.
 
Παραθέτω στιγμιότυπα οθόνης από βίντεο του @FORD231 στο νήμα " Τα Νέα του ΑΝΤ-1" ( βλ. εδώ )

1755442974551.png
Θεσσαλονίκη . Διακρίνεται το οπίσθιο μέρος αρθρωτού λεωφορείου Volvo Saracakis SB-756 με αριθμό κυκλοφορίας ΜΧ-2442 (έτος κατασκευής 1980) και κωδικό αμαξοστασίου 622 σε δρομολόγιο της γραμμής 6 Καλαμαριά-Βενιζέλου (εφ΄όσον η πινακίδα με τον αριθμό γραμμής είναι η ορθή).

1755443340970.pngΕπίσης Θεσσαλονίκη. Διακρίνεται αστικό λεωφορείο Mercedes Biamax F-580 στην έκδοση που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για τον ΟΑΣΘ με κωδικό αμαξοστασίου 249 σε δρομολόγιο της γραμμής 33 Αγ.Παντελεήμων - Βενιζέλου.

Επίσης από άλλη πηγή παρατίθεται σχετική φωτογραφία Mercedes Biamax F-580 ΟΑΣΘ
1755444257072.png
πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Από Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία (Συλλογή Ευαγγγέλου και Χαριλάου Λαζαροπούλου)
Scania Vabis B75 58 V135 που κατασκεύασε ο Ελευθέριος Ελευθεριάδης.

Ήταν 28 Ιουνίου 1995 όταν αυτό το μοναδικό #Scania Vabis #B75 58 V135 με αμάξωμα που κατασκεύασε ο μοναδικός Ελευθέριος #Ελευθεριάδης έκανε το... ποδαρικό του στα #παλιά_ελληνικά_λεωφορεία. Κυκλοφόρησε από τον Ιούλιο του 1961 έως τον Απρίλιο του 1985.
Ήταν παιδική δέσμευση και θέμα τιμής να σωθεί ένα Scania Ελευθεριάδη. Έτσι επιβεβαιώθηκε το αξίωμα που αναφέρει ότι ο επμένων νικά.
1758045875682.png

Η αρχική αποκατάσταση ξεκίνησε από τον Βαγγέλη το 1995 και προχώρησε θεαματικά. Λίγο η επιμονή του Βαγγέλη στη λεπτομέρεια, λίγο οι ιστορίες του μπαρμπά Σωτήρη Γκούλελη, λίγο και η προσεκτική μελέτη σχεδίων από το αρχείου του Ελευθεριάδη μας έβαλε στη διαδικασία να ξαναδούμε με περισσότερη επιμέλεια την πλήρη ανακατασκευή.
Περιττό θα είναι να σημειώσουμε ότι το πρώτο πράγμα που επισκευάστηκε ήταν ο κινητήρας του υπέροχου #Scania Vabis #B75 58 V135, ακολούθησαν τα συστήματα διευθύνσεως και αέρος.
1758045962881.png

Η τρίτη φωτογραφία της σειράς δεν είναι αυτή που είχε επιλεγεί προηγουμένως. Πρόκειται για στιγμιότυπο μέσα από το γραφείο κινήσεως των ιδιόκτητων εγκαταστάσεών μας με το #Scania Vabis #B75 58 V135 που κατασκεύασε ο Ελευθέριος #Ελευθεριάδης. Μετά την πλήρη ανακατασκευή αμαξώματος και τις επιμελείς βαφές με προστατευτικά χρώματα, βρίσκεται σε εξέλιξη η επόμενη φάση κατασκευής του σαλονιού.
1758046355239.png
 
Βλέπω καμιά φορά στο YT κάτι ωραία βιντεάκια που Αμερικάνοι πολίτες αγοράζουν κάποιο παλιό λεωφορείο ή σχολικό λεωφορείο και σιγά σιγά το επισκευάζουν και εσωτερικά το φτιάχνουν σαν κανονικό σπίτι με όλα τα κομφορ και σκεφτόμουν αν αξίζει στη χώρα μας να κάνεις κάτι τέτοιο.

Άραγε επιτρέπεται στην χώρα μας ένας απλός πολίτης να αγοράσεις παλιό λεωφορείο και να το μετατρέψει σε μεγάλο τροχόσπιτο ή και ακίνητο σπίτι; Αν το έχει ως τεράστιο λεωφορείο τροχόσπιτο ώστε να γυρίζει όλη την Ελλάδα με αυτό το φορολογία θα έχει ως όχημα "λεωφορείο" τροχόσπιτο;

Σίγουρα πάντως η φορολογία θα είναι μεγάλη ως λεωφορείο τροχόσπιτο που θα το χρησιμοποιείς για να πηγαίνεις σε διάφορα μέρη.

Αν όμως το έχεις δηλωμένο ως σπίτι δηλαδή ως παροπλισμένο μεγάλο λεωφορείο όπου μένει μόνιμα εκεί τι γίνεται;

Ξέρω τι σκέφτεστε τώρα...

Πολύ λίγα πράγματα σας ρωτάω!!! :fafoutis:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βλέπω καμιά φορά στο YT κάτι ωραία βιντεάκια που Αμερικάνοι πολίτες αγοράζουν κάποιο παλιό λεωφορείο ή σχολικό λεωφορείο και σιγά σιγά το επισκευάζουν και εσωτερικά το φτιάχνουν σαν κανονικό σπίτι με όλα τα κομφορ και σκεφτόμουν αν αξίζει στη χώρα μας να κάνεις κάτι τέτοιο.

Άραγε επιτρέπεται στην χώρα μας ένας απλός πολίτης να αγοράσεις παλιό λεωφορείο και να το μετατρέψει σε μεγάλο τροχόσπιτο ή και ακίνητο σπίτι; Αν το έχει ως τεράστιο λεωφορείο τροχόσπιτο ώστε να γυρίζει όλη την Ελλάδα με αυτό το φορολογία θα έχει ως όχημα "λεωφορείο" τροχόσπιτο;

Σίγουρα πάντως η φορολογία θα είναι μεγάλη ως λεωφορείο τροχόσπιτο που θα το χρησιμοποιείς για να πηγαίνεις σε διάφορα μέρη.

Αν όμως το έχεις δηλωμένο ως σπίτι δηλαδή ως παροπλισμένο μεγάλο λεωφορείο όπου μένει μόνιμα εκεί τι γίνεται;

Ξέρω τι σκέφτεστε τώρα...

Πολύ λίγα πράγματα σας ρωτάω!!! :fafoutis:


τέλη κυκλοφορίας τροχόσπιτου σίγουρα (ήξερα κάποιον που έμενε για χρόνια σε WV Westfalia Campervan), αλλά προφανώς θέλει άδεια/δήλωση μετασκευής


= = EDIT ==
να προσθέσω στο παραπάνω, ο γνωστός μου, δεν το είχε μόνιμα ακίνητο, φίλε @Always Somewhere υποθέτω αν το έχεις μόνιμα ακίνητο(*) - μέσα σε κάποιο χώρο, δεν θεωρείται πλέον τροχόσπιτο αλλά σπίτι, ιδέα δεν έχω τί παίζεται εκει - υποτίθεται υπάρχουν κάποια όρια/περιορισμοί, πχ. UK δεν μπορείς να το έχεις (+ μένεις σε αυτό) σε μόνιμη διεύθυνση (μέσα σε οικόπεδο) πάνω από ένα μήνα/χρόνο , θεωρείται κατοικία οχι τροχόσπιτο και φορολογείται με δημοτικό φόρο


(*) άσχετα με το σκεπτικό σου οτι η κατασκευή ήταν πχ. παλιό λεωφορείο , μπορεί και να ήταν container box (υπάρχουν και τέτοιες ιδέες)

εκτός topic ολα αυτά.. oops..
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αρθρωτό αστικό λεωφορείο Volvo Saracakis SB756 κατασκευής 1978 του ΟΑΣΘ με κωδικό αμαξοστασίου 502 και αρ.κυκλ. ΜΝ-7002 με φόντο τον Λευκό Πύργο. Πίσω του διακρίνεται λεωφορείο μάλλον Magirus Deutz.
1760698372209.png
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
ΑΣΤΙΚΟΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ "ΜΑΓΚΥΡΟΥΣ ΝΤΩΫΤΣ/ΙΒΕΚΟ" F8L413F (1981).
Τα λεωφορεία αυτά ήρχισαν παραδιδόμενα εις την ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ των Αθηνών το 1ον 10ήμερον Μαρτίου 1981. Είνε δε η 1η εκ των 2 παραλαβών λεωφορείων αυτού του τύπου Η ιπποδύναμίς των ήτο 216 ίπποι (κατά D.I.N.). Ετέθησαν εις κυκλοφορίαν το θέρος 1982.

Φωτογραφία: Το υπ' αριθμόν κυκλοφορίας ΥΝ6628 αστικόν λεωφορείον μείζονος τύπου "ΜΑΓΚΥΡΟΥΣ ΝΤΩΫΤΣ/ΙΒΕΚΟ" F8L413F του 10ου Κλιμακίου καθ' ην αναμένει εις την αφετηρίαν των λεωφορείων της Πλατείας Καραϊσκάκη. Φέρει αμάξωμα κατασκευασθέν υπό της "ΒΕΛΟ/ΝΤΩΫΤΣ ΕΛΛΑΣ" (Φίλιπ Κράηδτ, Θέρος 1982).

1. Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, "ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ" (Τόμος Ι: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις "ΜΙΛΗΤΟΣ", Αθήναι 2007.
2. Εφημερίς "Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ", Φύλλον: 15.621, Κυριακή 22 Μαρτίου 1981, σελ. 28, Στήλη: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΝ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ, Δημοσιογραφική Αναφορά: Βάσω Χαραλαμπίδου.

1761351619075.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
ΑΣΤΙΚΟΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ "ΒΟΛΒΟ" Β10Μ/ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ (1982).
Το 1982 Ε.Α.Σ. έθεσεν εις κυκλοφορίαν 100 αρθρωτά λεωφορεία υπερμείζονος τύπου των σουηδικών εργοστασίων "ΒΟΛΒΟ" (Τύπος Β10Μ). Το αμάξωμα των λεωφορείων κατεσκευάσθη υπό των Α/φών Σαρακάκη. Ενετάχθησαν εις το 12ον Κλιμάκιον (Έδρα: Αμαξοστάσιον Πέτρου Ράλλη) και έλαβον αριθμούς αλεξηνέμου από 1 ως 100 και αριθμούς κυκλοφορίας από ΥΝ 6901 ως ΥΝ 7000.

Φωτογραφία: Το υπ' αριθμόν αλεξηνέμου 12/44 και αριθμός κυκλοφορίας ΥΝ 6944 αρθρωτόν αστικόν λεωφορείον "ΒΟΛΒΟ" Β10Μ με αμάξωμα κατεσκευασμένον υπό των Α/φών Σαρακάκη αναμένον εις την αφετηρίαν των λεωφορείων της Πλατείας Καραϊσκάκη εν Πειραιεί. Ενετάχθη εις το 12ον Κλιμάκιον και εξυπηρέτει τους δια της γραμμής 845 από Πειραιώς εις Ελευσίναν διαπεραιουμένους επιβάτας (Φίλιπ Κράηδτ, Θέρος 1982).

Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, "ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ" (Τόμος Ι: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις "ΜΙΛΗΤΟΣ", Αθήναι 2007.
1761352141002.png
 
Ὑπῆρχαν κι αὐτὲς οἱ ἐποχὲς ποὺ ἡ γραμμή #608 #Ἀθήνα - #Γαλάτσι ἐξυπηρετεῖτο ἀποκλειστικὰ ἀπὸ ἀρθρωτὰ λεωφορεῖα #Volvo. Ἦταν θαυμάσιες οἱ ἐναλλαγὲς μεταξὺ τῶν #Β10Μ #Δεινόσαυρος μὲ τά #B7LA #Ἀθηνᾶ. Ἐδῶ διακρίνεται ἡ #182.
Προβολή συνημμένου 288371
Η 182 έχει από πολλού αποσυρθή και πλέον σαπίζει εις το Θράσιον αν δεν εξεποιήθη προς διάλυσιν.
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
ΑΣΤΙΚΟΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ "ΜΑΓΚΥΡΟΥΣ ΝΤΩΫΤΣ/ΙΒΕΚΟ" F8L413F (1981).
Τα λεωφορεία αυτά ήρχισαν παραδιδόμενα εις την ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ των Αθηνών το 1ον 10ήμερον Μαρτίου 1981. Είνε δε η 1η εκ των 2 παραλαβών λεωφορείων αυτού του τύπου Η ιπποδύναμίς των ήτο 216 ίπποι (κατά D.I.N.). Ετέθησαν εις κυκλοφορίαν το θέρος 1982.

Φωτογραφία: Το υπ' αριθμόν κυκλοφορίας ΥΝ6228 αστικόν λεωφορείον μείζονος τύπου "ΜΑΓΚΥΡΟΥΣ ΝΤΩΫΤΣ/ΙΒΕΚΟ" F8L413F του 10ου Κλιμακίου καθ' ην αναμένει εις την αφετηρίαν των λεωφορείων της Πλατείας Καραϊσκάκη. Φέρει αμάξωμα κατασκευασθέν υπό της "ΒΕΛΟ/ΝΤΩΫΤΣ ΕΛΛΑΣ" (Φίλιπ Κράηδτ, Θέρος 1982).

1. Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, "ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ" (Τόμος Ι: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις "ΜΙΛΗΤΟΣ", Αθήναι 2007.
2. Εφημερίς "Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ", Φύλλον: 15.621, Κυριακή 22 Μαρτίου 1981, σελ. 28, Στήλη: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΝ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ, Δημοσιογραφική Αναφορά: Βάσω Χαραλαμπίδου.

Προβολή συνημμένου 304217
Μία μικρή διόρθωση : ο αριθμός κυκλοφορίας είναι ΥΝ-6628.
 
Ὑπῆρχαν κι αὐτὲς οἱ ἐποχὲς ποὺ ἡ γραμμή #608 #Ἀθήνα - #Γαλάτσι ἐξυπηρετεῖτο ἀποκλειστικὰ ἀπὸ ἀρθρωτὰ λεωφορεῖα #Volvo. Ἦταν θαυμάσιες οἱ ἐναλλαγὲς μεταξὺ τῶν #Β10Μ #Δεινόσαυρος μὲ τά #B7LA #Ἀθηνᾶ. Ἐδῶ διακρίνεται ἡ #182.
Προβολή συνημμένου 288371
Η 182 έχει από πολλού αποσυρθή και πλέον σαπίζει εις το Θρι
Μία μικρή διόρθωση : ο αριθμός κυκλοφορίας είναι ΥΝ-6628.
Σωστά. Ο δαίμων πταίει εδώ. Ευχαριστώ.
 
Πίσω
Μπλουζα