Λεωφορεία από 80s!!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας pooky(1)
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δεν μου αρέσει που το χρησιμοποιούν έτσι αλλά τουλάχιστον διατηρείται...

Έχεις απόλυτο δίκιο.Ούτε σε μένα αρέσει που το έκαναν έτσι.. πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον θα έχει σημαντικές εσωτερικές φθορές.
 
1713459150237.png
"...
στιγμιότυπο ἀπό τίς 6 Δεκεμβρίου 2002, ὕστερα ἀπό μιά περιπέτεια πού ἀφοροῦσε στό 5/27. Ἐδῶ βρισκόμαστε στό παλιό τέρμα τῆς γραμμῆς Πειραιῶς – Περάματος, ὅταν πλέον ἡ γραμμή εἶχε περάσει στήν εὐθύνη τῆς #ΕΘΕΛ κι εἶχαν ἀποσυρθεῖ τά «πράσινα». Μπροστά στόν ἀκούραστο «Δεινόσαυρο» #Volvo #B10M #Σαρακάκης, τό #11.
Ἡ φωτογραφία ἀνακτήθηκε ἀπό τό παλιό ἀρχεῖο τῆς #ΛΑΕΓΕ πού βρίσκεται σέ διαδικασία ψηφιοποιήσεως καί τεκμηριώσεως.",

 
1713878736422.png
Ἱστορική φωτογραφία ἀπό τό μοναδικό ὑπερμείζονος τύπου #Mercedes Benz #O317 κατασκευῆς #Βιαμάξ πού βρίσκεται ἐν ζωῇ καί μόνον ὑπηρεσιακή κυκλοφορία πρός τό παρόν. Ὑπηρέτησε ἐπαξίως στό #4ον ΚΤΕΛ ἀπό τόν Φεβρουάριο τοῦ 1966 ἕως τόν Ἀπρίλιο τοῦ 1985, ἐνῷ γιά μερικά χρόνια ἐργάσθηκε καί στή Χαλκίδα. Ἐδῶ σέ προληπτική συντήρηση μαζί μέ τό #27, #Volvo #SB756 #Σαρακάκης.
Τά #Παλιά_Ελληνικά_Λεωφορεία ἐξακολουθοῦν νά ἀποτελοῦν πηγή ἐμπνεύσεως, δημιουργίας, ἀλλά καί ζωντανά τεκμήρια τῆς ἐγχώριας βιομηχανικῆς κληρονομιᾶς. Εἶναι τά ἐρεθίσματα γιά νά δημιουργηθεῖ ἕνα σύγχρονο παραγωγικό μοντέλο, ὥστε νά ἀρθοῦν οἰκονομικά ἀδιέξοδα καί ἀγκυλώσεις μέσα ἀπό τήν ἀνασυγκρότηση τῆς βιομηχανικῆς δραστηριότητος μέ κανόνες, ἀρχές καί πνεῦμα κοινωνικῆς δικαιοσύνης. Ἀπαιτοῦνται τόλμη, σοβαρότητα καί εἰλικρίνεια. Τά ὑπόλοιπα θά γίνουν.

 
Ακαδημίας και Ιπποκράτους (αρχές δεκ. '80)

Ένα Magirus Deutz κατεβαίνει την Ιπποκράτους και στο θέατρο "Ακάδημος" παίζεται το έργο "Επιχείρηση Διαζύγιο" από το θίασο της Γωγώς Ατζολετάκη.
Σε πρώτο πλάνο ένα Volvo δρομολογημένο στη γραμμή "603: Αθήνα - Παλαιό Ψυχικό".
Στο ισόγειο της Πανεπιστημιακής Λέσχης το ψητοπωλείο "Παρνασσός".

Χρονολογικά η νέα αρίθμηση των λεωφορειακών γραμμών στην Αθήνα και τον Πειραιά , ίσχυσε από τον Μάρτιο του 1981
1714236130257.png
 
Κυριακή 3 Μαΐου 1992
Γράφει ὁ Χάρης Λαζαρόπουλος:
Ἱστορικό στιγμιότυπο ἀπό παλιές καλές ἐποχές, τόν Μάϊο τοῦ 1992, σέ μιά μάντρα μέ παλιά λεωφορεῖα πίσω ἀπό τήν ἐθνική ὁδό ἀπό τόν Ἀσπρόπυργο πρός τήν Ἐλευσῖνα. Ἀπό τίς ἀρχές τοῦ 1991 εἴχαμε ἐντοπίσει αὐτό τό ὑπέροχο #Scania Vabis #B75 58 V139 πού κατασκεύασε ὁ Κωνσταντῖνος #Ρεντούμης τό 1964. Ἀποσύρθηκε τόν Δεκέμβριο τοῦ 1984 καί μπῆκε σέ μιά πορεία φθορᾶς ἀπό τό χρόνο καί ἀπό ἀνεγκέφαλους πού ἀφαιροῦσαν πράγματα ἀπ’ αὐτό.
Μέ τόν Βαγγέλη πηγαίναμε σχεδόν κάθε ἑβδομάδα ἐκεῖ νά τό δοῦμε, καβαλούσαμε κάτι μάντρες γιά νά μποῦμε μέσα ἤ λέγαμε στόν Ἰερόθεο ὅτι θέλαμε νά τό σώσουμε, ἄν δέν βρίσκαμε Scania μέ ἁμάξωμα τοῦ Ἐλευθεριάδη πού ἦταν ὁ βασικός μας ἀντικειμενικός σκοπός. Τοῦτο ἐδῶ τό ἐργαλεῖο κυκλοφόρησε στό #6ον_ΚΤΕΛ μέ ἀριθμό ἀνεμοθώρακα 165 καί γιά λίγο καιρό στό #2ον_ΚΤΕΛ ὡς 17. Ἦταν μαζί μέ τό 6/181 καί τό 6/197, ἕνα ἀπό τά ἐλάχιστα τῆς γενιᾶς τοῦ μέ ζάντες βαρέως τύπου τρίλεξ.
Κατά καιρούς εἶχα γράψει ἱστορίες γι’ αὐτό τό λεωφορεῖο στό περιοδικό πού ἔγραφα, ἐνῷ μέσῳ τῆς οἰκογένειας Γιαννακόπουλου (6/23) εἶχα προσπαθήσει νά ἐντοπίσω τούς ἰδιοκτῆτες του.

1714553851218.png

πηγή
 
Σπάνιο στιγμιότυπο με ένα υπέροχο αστικό λεωφορείο υπερμείζονος τύπου #Volvo #B755 #Σαρακάκης. Πρόκειται για το #292 από το #4ον_ΚΤΕΛ, ο οδηγός του οποίου φωτογραφήθηκε μπροστά του, λίγο καιρό πριν αποσυρθεί. Κυκλοφορούσε εδώ ως μισθωμένο όχημα από την κρατική Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι το 4/293, #Mercedes Benz #O317 #Βιαμάξ έχει σωθεί και ανήκει στα #Παλιά_Ελληνικά_Λεωφορεία.

1715430504971.png
πηγή
 
Ἃποψις τουριστικῶν λεωφορεῖων, σταθμευμένων εἰς παρακείμενον πρός τοῦ Ποσειδώνος ἀρχαῖον ναόν ἑν Σουνίῳ.
Διακρίνεται αὐτοφερόμενον τουριστικόν λεωφορεῖον τύπου R514 παραχθέντος ὑπό τῆς ΒΙΑΜΑΞ.
1715430599438.png
πηγή
 
1719680002515.png
Αναμνηστική φωτογραφία του 1957 από το αμαξοποιείο του Ιωάννου Φίτσιου, μόλις έχει ολοκληρώσει την κατασκευή του 36 για το #3ον_ΚΤΕΛ, σε πλαίσιο #Scania Vabis. #B71 κατά παραγγελία του λεωφορειούχου Λυκούργου Ρήγου.
 
Ἀκούραστο, δυνατό, ἀξιόπιστο! Αὐτὸ εἶναι τὸ «9» ἀπὸ τά #Παλιά_Ελληνικά_Λεωφορεία, ἕνα ἱστορικό #Mercedes Benz #O322 μὲ ἁμάξωμα #Βιαμάξ.
Λέγεται ὅτι στὸ δεύτερο μισὸ τῆς δεκαετίας τοῦ ’60, οἱ παραγγελίες πρός την ἑταιρεία δὲν μποροῦσαν νὰ ὑποστηριχθοῦν ἀπὸ τὴ γραμμὴ παραγωγῆς του ἐργαστασίου στὴ λεωφόρο Ἀθηνῶν, γι’ αὐτὸ δόθηκε ἔργο σὲ μικρότερες ἐπιχειρήσεις (ὅπως ὁ #Μπουχάγιερ στὴν Πάτρα καὶ ὁ #Ἑρμῆς του Μιχαλόπουλου) γιὰ νὰ τηρηθοῦν οἱ χρόνοι παραδόσεως.
Αὐτὸ τὸ μοντέλο σὲ πλαίσιο Ο322 ἤ #LP1113 ἔγραψε ἱστορία στὶς ἀστικὲς συγκοινωνίες σὲ κάθε γωνιὰ τῆς Ἑλλάδας, σὲ βουνά, σὲ νησιά, σὲ πεδιάδες, παντοῦ, χωρὶς διακοπή. Συγκαταλέγεται μεταξὺ τῶν λεωφορείων ποὺ ταυτίστηκαν μὲ τὴν μοναδικότητα καὶ τὴν ἀντοχή των ἑλληνικῆς κατασκευῆς ἁμαξωμάτων.
— στην τοποθεσία Καβούρι.
1719759350785.png
 
Λήψη Νοεμβρίου 1976 στο Κουκάκι επί της οδού Γενναίου Κολοκοτρώνη, στο τέρμα της γραμμής 5 Πατήσια-Κουκάκι.
Μπροστά βρίσκεται το τρόλεϊ Lancia Esatau 101.05 υπ' αρ. κυκλ. 1143 και πίσω του με κατεβασμένες τις κεραίες, το υπ' αρ. κυκλ. 1141 (φαίνεται μερικώς το 41). Τα τρόλεϊ Lancia Esatau 101.05 ήταν δεξιοτίμονα.
1721654608279.png
πηγή
 
Τὰ CHAVDAR B13-20 ATLAS BALKANCAR ἦρθαν τὸ 1982 καὶ ἐγκαταστάθηκαν στὴν ἀρχὴ στὸ Α/Σ Ἑλληνικοῦ. Ἐδῶ διακρίνεται τὸ ὄχημα δεύτερης παραλαβῆς μὲ ἀριθμὸ ἀνεμοθώρακα 154 (ΥΝ-6854), τὸ ὁποῖο ἀνῆκε ἀρχικὰ στὸ Α/Σ Ἁγίου Δημητρίου καὶ μετὰ στὸ Α/Σ Ἄνω Λιοσίων. Εἶχαν τὸ παρατσούκλι «θερμοκήπια» ἀπὸ τοὺς ὁδηγοὺς καὶ ἦταν τὰ πρῶτα ποὺ ἀποσύρθηκαν ἀπὸ τὸν στόλο τῆς ΕΑΣ λόγῳ τῶν βλαβῶν ποὺ παρουσίαζαν καὶ τῶν ἐλλείψεων σὲ ἀνταλλακτικά.
Τὸ στιγμιότυπο προέρχεται ἀπὸ τὸ βοηθητικὸ οἰκόπεδο ἀπέναντι ἀπὸ τὴν ἕδρα τῆς ΕΘΕΛ, ὅταν εἶχαν συγκεντρωθεῖ ὀχήματα ἀπὸ τὰ Α/Σ Ἑλληνικοῦ, Ἁγίου Δημητρίου καὶ Ἄνω Λιοσίων γιὰ ἐκποίηση καὶ διάλυση. Τὸ Chavdar ξεχωρίζει ἀνάμεσα σὲ παροπλισμένα καὶ κανιβαλλισμένα δυόροφα λεωφορεῖα Leyland Olympian,
Τὴν φωτογραφία ἔχει τραβήξει ὁ καλὸς φίλος Γιῶργος Σαρρὴς καὶ τὴν ἔχει προσφέρει στὸ Φωτογραφικὸ Ἀρχεῖο ΛΑΕΓΕ – Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα.
1722785584303.png
πηγή
 
Στιγμιότυπο ἀπὸ τὰ τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ 1990 στὸ τέρμα τῆς Ἐλευσῖνος, ὅπου τερμάτιζαν οἱ γραμμὲς ἀπὸ τὴν Ἀθήνα καὶ τὸν Πειραιᾶ, ἐνῷ ἕδρευαν ὅλες οἱ τοπικὲς γραμμὲς πρὸς τὴ Μαγούλα, τὴ Μάνδρα καὶ τὶς λοιπὲς περιοχές.
Ἐδῶ διακρίνεται τὸ 24 τοῦ 1ου κλιμακίου (ΟΖ-7024) νὰ γεμίζει γιὰ τὴ γραμμὴ «863 Ἐλευσῖνα - Νοσοκομεῖο - Μαγούλα - Μάνδρα».
1722785717254.png
πηγή
 
Οι φωτογραφίες είναι σημερινές 04-Αυγ-2024 αλλά η εν λόγω πινακίδα είναι ρετρό
Βρίσκεται στα Άνω Ιλίσια, επί της οδού Σπανοβαγγέλη πριν την γωνία με την οδό Περιάνδρου.
Από την μία πλευρά αναγράφει ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΔΗΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (εν τω μεταξύ όπως είναι, βλέπει ανάποδα προς την Λεωφ. Γρηγ.Αυξεντίου )
Από την άλλη όμως έχει ξεβάψει και έχει αποκαλυφθεί η παλαιότερη αναγραφή (βλέπει προς την οδό Περιάνδρου)
ΕΚΤΕΛ, από κάτω εικονίζεται ένα λεωφορείο, ΣΤΑΣΙΣ, ΠΡΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ 40

1722786251886.png

1722786285542.png

Λήψη Αυγ-2022
1722786690645.png

Λήψη Αυγ-2022
1722786800640.png

1722787175097.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στη Σπανοβαγγέλη έμενα για χρόνια! Και παρά το ότι σπάνια πέρναγα από την άλλη μεριά της Αυξεντίου όπου ήταν η Περιάνδρου, σίγουρα κάποιες φορές θα είχα περάσει από τη συγκεκριμένη γωνία. Φυσικά σιγά μην είχα προσέξει μια αρχαία πινακίδα.
 
Πολὺ σπάνια φωτογραφία ἐκ τοῦ ἀρχείου ΛΑΕΓΕ ἀπεικονίζει τέσσερα Magrius Deutz Μ230Ε120 τῆς πρώην ΕΑΣ ποὺ ὁλοκλήρωσαν τὸν κύκλο χρήσεώς τους ἀπὸ τήν ΕΘΕΛ καὶ ἀποδόθηκαν σὲ Ὀργανισμοὺς Τοπικῆς Αὐτοδιοικήσεως γιὰ τὴν ἐξυπηρέτηση τοπικῶν γραμμῶν.
Τὰ δύο ὀχήματα ποὺ διακρίνονται δεξιὰ παραχωρήθηκαν ἀρχικῶς στούς ΗΛΠΑΠ ὡς ὑπηρεσιακὰ καὶ ἀκολούθως δόθηκαν στὸν Δῆμο Μεταμορφώσεως.
Ἡ φωτογραφία ἐλήφθη λίγο πρὶν ἐκποιηθοῦν γιὰ ὁριστικὴ διάλυση καὶ παρὰ τὶς προσπάθειές μας νὰ σωθεῖ τοὐλάχιστον ἕνα ἀκέραιο καὶ ἕνα γιὰ ἀνταλλακτικά, ὥστε νὰ ἐνταχθεῖ ἕνα πλῆρες στὴ συλλογὴ ἱστορικῶν ὀχημάτων ἑλληνικῆς κατασκευῆς στὰ Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα.

1723066887019.png

 
Ποιος είναι ο δήμος Microbiology;
 
Εκεί που αναφέρεται τώρα δήμος Μεταμορφώσεως, εμφανιζόταν το: δήμος microbiology.
Προσωπικά από την πρώτη στιγμή που είδα την φωτογραφία, ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ έγραφε στην μετώπη.
 
Πίσω
Μπλουζα