Λεωφορεία από 80s!!!!

Φωτογραφικό υλικό από τη σελίδα των Παλιών Ελληνικών Λεωφορείων για την εκδήλωση #Decemberfest της 31ης Δεκεμβρίου 2023
(στην οποία δεν πήγα από αβλεψία...όπως έχω αναγράψει σε προηγούμενη ανάρτηση)
1704750497190.png
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/busoldtimers/posts/pfbid02P7rAPqjaakc5bdaU5NQ3qBQ9tGD1L7mWerKFFYBwKZPLFwxsGdFM6ADqt6LtBfhYl&show_text=true&width=500" width="500" height="742" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>

1704750685782.png
1704750716410.png

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/busoldtimers/posts/pfbid029wAAZXSYJHSnkGdvzvhgiZWkrwoMjvy219WTbgSBnTt1p2HdoRkLFxJQa7iTnkRml&show_text=true&width=500" width="500" height="799" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>

1704750792997.png

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/busoldtimers/posts/pfbid0ue32JsVa7rHYPzRLPw86r9NdPd1527n3MR7ZycgP1dcKpp83XYiyws36Jb7fB87Wl&show_text=true&width=500" width="500" height="844" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τεχνική σύνοψις περί τῶν ἐν Ἀθήναις ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ Ο405Ν

Ἀκολουθεῖ κείμενον τοῦ κ. Κυριάκου Γκλεζάκου:

Τὸ 1993 αἱ Συγκοινωνιακαὶ Ἐπιχειρήσεις σκοποῦσαι τὴν ἀνανέωσιν τοῦ στόλου τῶν ἐν Ἀθήναις (κατὰ τὸ πλεῖστον) κυκλοφορούντων λεωφορείων "ΜΑΓΚΙΡΟΥΣ Ντώϋτς" διὰ 300 λεωφορείων μείζονος τύπου "ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ" Ο405Ν, ἅτινα ἐκινοῦντο διὰ κινητῆρος πετρελαίου ἀποδόσεως 250 γερμανικῶν ἵππων ἢ 184.000 βάττ.
Ἡ μετάδοσις κινήσεως ὑπηρετεῖτο διὰ αὐτομάτου κιβωτίου ταχυτήτων ZF Ecomat 5 HP 500. Αἱ διαστάσεις των ἦσαν: 11,910 μ. x 2,500 μ. x 2,935 μ. Ἠδύναντο νὰ μεταφέρουν 38 καθημένους καὶ 68 ὀρθίους ἐπιβάτας. Αἱ γραμμαὶ τὰς ὁποίας ἐξυπηρέτουν ἀνεγράφοντο εἰς εἰδικὸν ἠλεκτρονικὸν πίνακα, ἐλεγχόμενον διὰ μικροϋπολογιστοῦ ἄνωθεν τοῦ ὁδηγοῦ καὶ ἡ ἕδρα των ἦτο Ἁμαξοστάσιον εἰς Ἑλληνικόν.

Ὡς χαρακτηριστικὸν χρῶμα των υἱοθετήθη τὸ κυανοῦν.

Ἀπεσύρθησαν ἐκ τῆς δημοσίας κυκλοφορίας τὴν Κυριακὴν 24 Δεκεμβρίου 2023 ὁπότε ἐξετελέσθη τὸ πρῶτον καταγεγραμμένον δρομολόγιον, σταθμεύσαν ὀριστικῶς εἰς τὸ Ἁμαξοστάσιον τῆς Ἀνθούσης.

1705092080731.png
Φωτογραφία: Τὸ ἀστικὸν λεωφρεῖον "ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ" Ο405Ν ὑπ' ἀριθμὸν κυκλοφορίας ΥΕH-7439 καὶ ἀριθμὸν ἀλεξηνέμου 60 τῆς 5ης Συγκοινωνιακῆς Ἐπιχειρήσεως, φωτογραφηθὲν τὴν Κυριακὴν 28 Νοεμβρίου 1993 εἰς Ἅγιον Τρύφωνα Τερψιθέας. Ἐξυπηρέτει τὴν γραμμὴν 159 (Ἀθῆναι – Ἀργυρούπολις) (Ἀπόστολος Κουρμπέλης, Ὁμὰς Ἐρεύνης τῆς Ἱστορίας τῆς Ἀθηναϊκῆς Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεῖα καὶ Τρόλλεϋ), Ἐκδόσεις Μίλητος, Ἀθῆναι 2007).

Πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Λεωφορείο Volvo B10M Saracakis Δεινόσαυρος του ΟΑΣΘ με κωδικό αμαξοστασίου 642 και αριθμό κυκλοφορίας ΝΑ-9662 κατασκευής 1982.
1000004652.jpg

Λεωφορείο ομοίου τύπου της 3ης Σ.ΕΠ. πρώην ΕΑΣ στις αφετηρίες του Θησείου (χρονολογικά περίπου μεταξύ Σεπτεμβρίου 1992 και Οκτωβρίου 1993).
Πίσω του διακρίνεται λεωφορείο Chavdar B13-20 (Atlas Balkancar) ομοίως της 3ης Σ.ΕΠ. (οι γραμμές προς
Μεσόγεια ανήκαν στην 3η Σ.ΕΠ.).
1000004653.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Λεωφορείο Magirus M230E120 της ΕΘΕΛ σε δρομολόγιο της γραμμής 536 Κηφισιά - Διόνυσος με αριθμό ανεμοθώρακα 554 , πιθανότατα το υπ' αριθμ. κυκλοφορίας ΥΝ-6554.
1000004655.jpg
 
Τυχαία ανεκάλυψα στο pinterest φωτογραφίες από τις εργασίες ανακατασκευής 32θέσιου λεωφορείου Volvo B615 του 1964 στην Κεφαλονιά
1707861807149.png

1707861849048.png

1707861901851.png

1707861946946.png

1707861986669.png
Στην τελευταία φωτογραφία αναγράφεται στα σχόλια ότι πρόκειται για 32θέσιο λεωφορείο Volvo B615 του 1964 στην Κεφαλονιά.
 
Τυχαία ανεκάλυψα στο pinterest φωτογραφίες από τις εργασίες ανακατασκευής 32θέσιου λεωφορείου Volvo B615 του 1964 στην Κεφαλονιά
Προβολή συνημμένου 272560

Προβολή συνημμένου 272561

Προβολή συνημμένου 272562

Προβολή συνημμένου 272563

Προβολή συνημμένου 272564
Στην τελευταία φωτογραφία αναγράφεται στα σχόλια ότι πρόκειται για 32θέσιο λεωφορείο Volvo B615 του 1964 στην Κεφαλονιά.

Κάνανε πολύ καλή δουλειά! Μπράβο τους!
 
Πάλι καλά που βάλανε και κάτι αυθεντικό στη σειρά κι ας είναι από το Κτελ Μεσσηνίας. Το ιδανικό θα ήταν να έβαζαν τη "Σουηδέζα" αλλά δυστυχώς την τρώει η σκουριά και τ' αγιάζι! Πόσα ταξίδια, πόσες αναμνήσεις...
Δυστυχώς από συζήτηση με τον Χάρη Λαζαρόπουλο από τα "Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία" σχετικά με την άρνηση πολλών ιδιοκτητών ή/και κληρονόμων κατόχων παλαιών λεωφορείων (αστικών, υπεραστικών, τουριστικών κλπ) προκύπτει το εξοργιστικό συμπέρασμα ότι πολλοί προτίμησαν να τα αφήσουν να σαπίσουν-λεηλατηθούν-γίνουν παλιοσίδερα παρά να τα δώσουν σε ανθρώπους οι οποίοι με μεράκι και προσωπικό κόστος τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, θα τα επαναφέρουν στην πρότερή τους κατάσταση όταν εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό. Η απάντηση ορισμένων σε πολλές περιπτώσεις (δεν γνωρίζω για την συγκεκριμένη) ήταν "ότι θα βγάλεις λεφτά από αυτό" ενώ στην πραγματικότητα το αντίθετο συμβαίνει (ιδιαιτέρως χρονοβόρες και δαπανηρές επισκευές στην περίπτωση πλήρους ανακατασκευής).

Το άρθρο που παρέθεσες είναι αναδημοσίευση (αναφέρει την ιστοσελίδα στο τέλος) από το ιστολόγιο των παλιών ελληνικών λεωφορείων
http://busoldtimers.blogspot.com
Το άρθρο είναι από τις 6 Οκτωβρίου 2012.
Δυστυχώς από τελευταία συζήτηση που είχα με τον Χάρη Λαζαρόπουλο από τα "Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία", η "Σουηδέζα" δεν υπάρχει πια, έγινε παλιοσίδερα...:cry:
 
Κάνανε πολύ καλή δουλειά! Μπράβο τους!
Πράγματι.
Σύμφωνα με τελευταία συζήτηση που είχα με τον Χάρη Λαζαρόπουλο από τα "Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία", το εν λόγω λεωφορείο κατασκευάστηκε από τον αμαξοποιό Μπουχάγιερ στην Πάτρα.
 
@domniki κι όχι μόνο
Οδηγοί και εισπράκτορες των λεωφορείων που δρομολογούνταν στη γραμμή "5 / Νέα Κρήνη - Βενιζέλου" ποζάρουν λίγο μετά την παραλαβή των "κόκκινων" Volvo...
1708117369997.png

Φωτογραφία από το Α/Σ Φοίνικα λίγο μετά την παραλαβή των Scania από την ΕΛΒΟ δίπλα σε όμορφους "Δεινόσαυρους" Volvo Σαρακάκη...
1708117476468.png
Πηγή
 
Λεωφόρος Αμαλίας στο ύψος της Πλατείας Συντάγματος
Διακρίνονται δύο παλαιά λεωφορεία AEC με το χαρακτηριστικό στο πλάι "ΜΙΣΘΩΜΕΝΟ ΟΧΗΜΑ ΕΑΣ" σε δρομολόγια των γραμμών 106 "ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ" (τρίθυρο) και 230 "ΘΗΣΕΙΟ - ΓΟΥΔΙ - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ" (δίθυρο) και στο βάθος ένα Ikarus 260 σε δρομολόγιο της γραμμής 237 "ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ" .
1709318736170.png

πηγή
 
Το λεωφορείο Volvo Saracakis B10M III "Αλέξανδρος" κατασκευής 1992 της ανάρτησης #301 άλλαξε χρωματισμό (κόκκινο) και αριθμό στην ΕΟΟΕ 9693 (ο αριθμός κυκλοφορίας του όταν υπηρετούσε στον ΟΑΣΘ ήταν ΝΑΡ-9693 με κωδικό αμαξοστασίου 103) όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία της Κυριακής 4 Μαρτίου 2024 στην Θεσσαλονίκη.
Στην περιγραφή στο https://www.facebook.com/photo/?fbid=989668942550056&set=a.599807964869491 διαβάζουμε :
"
Μια ιδιαίτερη Κυριακή ξημέρωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Δυο ιστορικά λεωφορεία #Volvo #B10M #Σαρακάκης και #Mercedes Benz #O302 #Βιαμάξ βρίσκονται στον Ανατολικό Σταθμό ΙΚΕΑ για φωτογράφηση.
Οι @busoldtimers_greece επιμένουν στην προοπτική ίδρυσης Εθνικού Μουσείου Μεταφορών με συμμετοχή ιδιωτών, συγκεκριμένο σχέδιο προβολής και ανάδειξης της βιομηχανικής αρχαιολογίας.
Έχουμε αποδείξει χειροπιαστά από το 1995 ότι μιλάμε με πράξεις κι όχι με θεωρίες, σε συνθήκες πραγματικής και δίκαιης συλλογικότητας.

— στην τοποθεσία 03 : ΑΣ Ικέα - ΝΣ Σταθμός.
"
1709592052683.png

Ακολουθεί η ανακοίνωση της εκδήλωσης στο https://www.facebook.com/photo/?fbid=989391292577821&set=a.599807954869492
1709592621262.png
 
@domniki και όχι μόνο Σε συνέχεια της ανάρτησης #269 παραθέτω επεξεργασμένο βίντεο από το αρχείο της ΕΡΤ όπου φαίνεται καλύτερα ο επιλογέας ταχυτήτων ...


 
Το λεωφορείο Volvo Saracakis B10M III "Αλέξανδρος" κατασκευής 1992 της ανάρτησης #301 άλλαξε χρωματισμό (κόκκινο) και αριθμό στην ΕΟΟΕ 9693 (ο αριθμός κυκλοφορίας του όταν υπηρετούσε στον ΟΑΣΘ ήταν ΝΑΡ-9693 με κωδικό αμαξοστασίου 103) όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία της Κυριακής 4 Μαρτίου 2024 στην Θεσσαλονίκη.
Στην περιγραφή στο https://www.facebook.com/photo/?fbid=989668942550056&set=a.599807964869491 διαβάζουμε :
"
Μια ιδιαίτερη Κυριακή ξημέρωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Δυο ιστορικά λεωφορεία #Volvo #B10M #Σαρακάκης και #Mercedes Benz #O302 #Βιαμάξ βρίσκονται στον Ανατολικό Σταθμό ΙΚΕΑ για φωτογράφηση.
Οι @busoldtimers_greece επιμένουν στην προοπτική ίδρυσης Εθνικού Μουσείου Μεταφορών με συμμετοχή ιδιωτών, συγκεκριμένο σχέδιο προβολής και ανάδειξης της βιομηχανικής αρχαιολογίας.
Έχουμε αποδείξει χειροπιαστά από το 1995 ότι μιλάμε με πράξεις κι όχι με θεωρίες, σε συνθήκες πραγματικής και δίκαιης συλλογικότητας.

— στην τοποθεσία 03 : ΑΣ Ικέα - ΝΣ Σταθμός.
"
Προβολή συνημμένου 273429

Ακολουθεί η ανακοίνωση της εκδήλωσης στο https://www.facebook.com/photo/?fbid=989391292577821&set=a.599807954869492
Προβολή συνημμένου 273430
Το ίδιο λεωφορείο Volvo Saracakis B10M III "Αλέξανδρος" κατασκευής 1992 της ανάρτησης #301 όταν υπηρετούσε στο Αστικό ΚΤΕΛ Πατρών σε φωτογραφία στην Πλατεία Γεωργίου στις 2/8/2013 :

1709732105667.pngπηγή
 
1710863080636.png

1710863198281.png

1710863245106.png

Πηγή https://busoldtimers.blogspot.com/2014/10/blog-post_4.html απ' όπου διαβάζουμε :
" Άγνωστα στιγμιότυπα από εκδρομές με ένα υπέροχο λεωφορείο του 8ου ΚΤΕΛ, του γνωστού μας ΚΤΕΛ Αττικής, εξασφαλίσαμε από το αρχείο του βετεράνου προέδρου αυτοκινητιστών Δημήτρη Μαρούγκα χάρη στον εγγονό του, τον Σωτήρη.

Ο Δημήτρης Μαρούγκας ήταν ένας άνθρωπος με πλούσια συνδικαλιστική και πολιτική δράση αλλά και εμπειρία από τα πεδία της τιμής και των αγώνων της Πατρίδας το 1921 στο Εσκί Σεχίρ. Ο παλιός αυτοκινητιστής απεβίωσε το 1985 αλλά η μνήμη του έχει μείνει ζωντανή χάρη στον εγγονό του, ο οποίος διατηρεί το πολύτιμο αρχείο του με σημαντικές οικογενειακές και συνδικαλιστικές στιγμές τόσο στους Αμπελοκήπους, όσο και ευρύτερα.

Σήμερα ο Σωτήρης προσέφερε στο “Bus Oldtimers” τρεις ιστορικές φωτογραφίες που τον δείχνουν σε ένα παλιό ημιαστικό και μπροστά από ένα τουριστικό λεωφορείο.

Οι δύο πρώτες προέρχονται από εκδρομές της δεκαετίας του ’60 ένα υπέροχο Mercedes OP315/57 Βιαμάξ του 1959, το 8/27 του ΚΤΕΛ Αττικής. Αυτό το λεωφορείο αντικαταστάθηκε το 1980 από ΜΑΝ με αμάξωμα ΑΛΠΑ.

Όπως μας είπε ο εγγονός του Δημήτρη Μαρούγκα, ο παππούς του είχε ταξί και φορτηγά ενώ πάντα είχε τεράστια εκτίμηση στο επαγγελματικό τιμόνι χάρη στο οποίο στήριξε την οικογένειά του. "
 
Στο https://www.facebook.com/photo/?fbid=1015575923292691&set=a.599807964869491 διαβάζουμε :
"Σπάνια φωτογραφία πού μᾶς ἔστειλε ὁ φίλος κ. Ταξιάρχης Νακάκης. Ὁ δημοσιογράφος Χάρης Λαζαρόπουλος σχολίασε σχετικά στήν ἀνάρτηση τῆς ὁμάδας στό #Facebook:
«Ὑπέροχη καί ἀκούραστη Σκανιάρα μέ ἁμάξωμα τοῦ Ταγκαλάκη ἀπό τό #5ον_ΚΤΕΛ.
Εἶναι τό 5/119. σπάνιο #Scania #B71 53 (μέ τό λίγο πιό μικρό πλαίσιο) πού κυκλοφόρησε γιά πρώτη φορά ἀνήμερα τῆς Παναγίας, στίς 21 Νοεμβρίου 1957. Ἀποσύρθηκε τήν 1η Σεπτεμβρίου 1982, μαζί μέ τά ὑπόλοιπα πού φτιάχτηκαν τήν ἴδια χρονιά καί ἐξυπηρετοῦσαν τίς γραμμές τοῦ Πειραιᾶ.
Μοῦ εἶχε πεῖ ὁ συγχωρεμένος, μπαρμπά-Νίκος Νικολόυπουλος (5/144) στό πλαίσιο ἀφιερώματος πού εἶχα γράψει στό #Car&Truck ὅτι ἀπό τόν Μάϊο ἐκείνης τῆς χρονιᾶς εἶχε πέσει γραμμή ἀπό τήν #ΕΑΣ νά κοποῦν σωρηδόν τά παλαιότερα ὀχήματα διότι ἀναμένονταν τά διακόσια καινούργια Ikarus τοῦ 9ου κλιμακίου (Φοῦλγκορ). Γιά τά κενά πού προέκυπταν γίνονταν καλύψεις μέ παλαιά ὀχήματα τῆς πρώην #ΑΣΠΑ σέ τοπικές γραμμές καί μέ ὀχήματα τῆς Πέτρου Ράλλη στίς μεγαλύτερες». "
1712929497686.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα