Διαφημίσεις παλιών αυτοκινήτων

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αυτό με το βανκελ μοτερ του, ήταν πραγματικά ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο επιδόσεων εκείνη την εποχή, αφού, παρεκαμπτε όλα τα φορολογικά τερτιπια της χώρας μιας και φορολογούνταν σαν 1300! Εντάξει ήταν "ειδικό" αυτοκίνητο για ψαγμένους, έκαιγε λαδια σαν τρελό λόγω τεχνολογίας κινητήρα, είχε μεγάλη κατανάλωση και περίεργη τουλάχιστον αξιοπιστία όμως ήταν ένα future classic!
Συμφωνώ.
Ειχα ένα RX-8. Δε θελω να μακρηγορήσω, ούτε να μπω σε βαθειά τεχνικά θέματα. Θα πω οτι η κακη τους φήμη ως προς την αξιοπιστία δημιουργήθηκε -κυριως- λόγω του οτι το αγόρασαν άνθρωποι που δεν ηταν γνωστές και δεν καταλάβαιναν πως δουλεύει αυτός ο κινητήρας.
Και μονο η εμπειρία του Wankel και το οτι ένας ανθρωπος κατάφερε να σκεφτεί τοσο διαφορετικά (ο εφευρέτης του κινητήρα αυτού δηλαδή που φέρει το ´ονομ´αμτου), εμενα μου έφταναν.
Λάδια ηταν σχεδιασμένο να καίει απο τον κατασκευαστή (οπως σωςτα αναφέρεις) και μάλιστα ήθελε ορυκαταιλεο και όχι συνθετικα/ ήμισυνθετικα που βάζαν οι περισσότεροι. Και το πιο σημαντικό ιςως: ευλαβικό ζέσταμα.
Όσο για την κατανάλωση ειναι κι αυτή εγγενες χαρακτηρίστηκο του Wankel. Γιατι έχεις πολλές στροφές και διπλάσιες καύσεις ανα περιστροφή του στροφάλου σε σχέση με τα «κοινά» μοτέρ.
Ακούστηκε οτι θα ξαναβγάζει η Mazda Wankel αλλα πολύ δύσκολο το βλέπω δυστυχώς.
Ορίστε, μακρηγόρησα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βρήκα αυτήν εδω τη διαφημηση. Απο εφημερίδα φαίνεται να ειναι και εδω κολλάει το «στο σπίτι του κρεμασμένου, δε μιλάνε για σχοινί». Ειδικά στα σπίτια στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.
1741736470301.jpeg
 
Βρήκα αυτήν εδω τη διαφημηση. Απο εφημερίδα φαίνεται να ειναι και εδω κολλάει το «στο σπίτι του κρεμασμένου, δε μιλάνε για σχοινί». Ειδικά στα σπίτια στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.
Προβολή συνημμένου 294627
Το συγκεκριμενο κολτ δεν το ήξερα αφού μιλάμε για αυτοκίνητο του 1966! Εψαξα λοιπόν και εμαθα οτι ειναι διχρονο χιλιάρι (σαν τα βαρτμπουργκ 353 για να καταλαβετε) και οτι το αρχικο μοντελο του 1965 ήταν 800 κυβικα! Μάλιστα...
Θα σχολιάσω όμως σίγουρα την εν λόγω διαφήμιση που μας φαίνεται τόσο παράταιρη σήμερα στα όρια του κιτς!!! Όμως δεν είναι έτσι... Ο Β' ΠΠ είχε τελειώσει μόλις 20 χρόνια πριν και οι αναμνήσεις ήταν ακόμα νωπές σαν να μιλάμε εμείς για το ...2005! Πόσο μάλλον σε μία χώρα με 3,5 χρόνια κατοχής από τον Άξονα! Το κυρίαρχο στερεότυπο παρεμενε ότι οι Ιάπωνες ήταν οι ηττημένοι και κατώτεροι πολεμοχαρείς άνθρωποι, ότι ήταν πονηροί και ύπουλοι όπως εκαναν στις 7/12/1941 στους Αμερικάνους! Στην Αμερική τα στερεότυπα αυτά ήταν υπαρκτά ακόμα και στα 80'ς.... Δεν ήταν λοιπόν ακόμα γνωστοί οι Ιάπωνες για τα αξιόπιστα κατασκευάσματα υψηλής τεχνολογίας όπως σήμερα αλλά μάλλον σαν οι κατασκευαστές "κινεζιών" της εποχής που κυρίως αντέγραφαν τα δυτικά προϊόντα! Βασικό προσόν τους ήταν η χαμηλή τιμή και άντε η οικονομική λειτουργία! Με αυτό το γνώμονα αντιμετωπίζονταν στην συνείδηση του κόσμου και γι' αυτό ιδιοφυείς τύποι σαν τον σοιχίρο χόντα προώθησαν τα δημιουργήματα τους μέσα από τους αγώνες για να αποδείξουν στην πράξη τις ικανότητες τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό!
 
αυτό λέγανε και το: γιαμάχα γιαμάχα τα λεφτά μου να 'χα!!!
γιαταμπάζα.jpgσχεδιασμένα από τον ευφυή σχεδιαστή για τα μπάζα, μαζί με τον νεκροθάφτη να σου σύρω το κασόνι, και τον μανάβη καφασάκι για μούρα.
 
Πουλήθηκαν κάμποσα τέτοια πρώτης γενιάς όπως στην φωτογραφία και μάλιστα κυκλοφορούν ακόμα μερικά! Τα περισσότερα όμως στην βασική έκδοση δίχως a/c! Όσο και να σας φαίνεται περίεργο όμως δεν ήταν τόσο value for money όσο ένα αντίστοιχο hyundai της εποχής! Με τα χρήματα αυτα έπαιρνες χιουνται λαντρα που ήταν πολύ καλύτερο αυτοκίνητο συνολικά ή εξσελ υπερεξοπλισμένο! Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η εταιρία μόνη της δεν κατάφερε να επιβιώσει και έτσι λιγα χρόνια μετά την αγόρασε η χιουντάι! Μαζί με αυτή, ειδικά την τελευταία δεκαετία έχουν κάνει πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα!
 
Πίσω
Μπλουζα