Διαφημίσεις παλιών αυτοκινήτων

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αυτό με το βανκελ μοτερ του, ήταν πραγματικά ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο επιδόσεων εκείνη την εποχή, αφού, παρεκαμπτε όλα τα φορολογικά τερτιπια της χώρας μιας και φορολογούνταν σαν 1300! Εντάξει ήταν "ειδικό" αυτοκίνητο για ψαγμένους, έκαιγε λαδια σαν τρελό λόγω τεχνολογίας κινητήρα, είχε μεγάλη κατανάλωση και περίεργη τουλάχιστον αξιοπιστία όμως ήταν ένα future classic!
Συμφωνώ.
Ειχα ένα RX-8. Δε θελω να μακρηγορήσω, ούτε να μπω σε βαθειά τεχνικά θέματα. Θα πω οτι η κακη τους φήμη ως προς την αξιοπιστία δημιουργήθηκε -κυριως- λόγω του οτι το αγόρασαν άνθρωποι που δεν ηταν γνωστές και δεν καταλάβαιναν πως δουλεύει αυτός ο κινητήρας.
Και μονο η εμπειρία του Wankel και το οτι ένας ανθρωπος κατάφερε να σκεφτεί τοσο διαφορετικά (ο εφευρέτης του κινητήρα αυτού δηλαδή που φέρει το ´ονομ´αμτου), εμενα μου έφταναν.
Λάδια ηταν σχεδιασμένο να καίει απο τον κατασκευαστή (οπως σωςτα αναφέρεις) και μάλιστα ήθελε ορυκαταιλεο και όχι συνθετικα/ ήμισυνθετικα που βάζαν οι περισσότεροι. Και το πιο σημαντικό ιςως: ευλαβικό ζέσταμα.
Όσο για την κατανάλωση ειναι κι αυτή εγγενες χαρακτηρίστηκο του Wankel. Γιατι έχεις πολλές στροφές και διπλάσιες καύσεις ανα περιστροφή του στροφάλου σε σχέση με τα «κοινά» μοτέρ.
Ακούστηκε οτι θα ξαναβγάζει η Mazda Wankel αλλα πολύ δύσκολο το βλέπω δυστυχώς.
Ορίστε, μακρηγόρησα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βρήκα αυτήν εδω τη διαφημηση. Απο εφημερίδα φαίνεται να ειναι και εδω κολλάει το «στο σπίτι του κρεμασμένου, δε μιλάνε για σχοινί». Ειδικά στα σπίτια στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.
1741736470301.jpeg
 
Βρήκα αυτήν εδω τη διαφημηση. Απο εφημερίδα φαίνεται να ειναι και εδω κολλάει το «στο σπίτι του κρεμασμένου, δε μιλάνε για σχοινί». Ειδικά στα σπίτια στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.
Προβολή συνημμένου 294627
Το συγκεκριμενο κολτ δεν το ήξερα αφού μιλάμε για αυτοκίνητο του 1966! Εψαξα λοιπόν και εμαθα οτι ειναι διχρονο χιλιάρι (σαν τα βαρτμπουργκ 353 για να καταλαβετε) και οτι το αρχικο μοντελο του 1965 ήταν 800 κυβικα! Μάλιστα...
Θα σχολιάσω όμως σίγουρα την εν λόγω διαφήμιση που μας φαίνεται τόσο παράταιρη σήμερα στα όρια του κιτς!!! Όμως δεν είναι έτσι... Ο Β' ΠΠ είχε τελειώσει μόλις 20 χρόνια πριν και οι αναμνήσεις ήταν ακόμα νωπές σαν να μιλάμε εμείς για το ...2005! Πόσο μάλλον σε μία χώρα με 3,5 χρόνια κατοχής από τον Άξονα! Το κυρίαρχο στερεότυπο παρεμενε ότι οι Ιάπωνες ήταν οι ηττημένοι και κατώτεροι πολεμοχαρείς άνθρωποι, ότι ήταν πονηροί και ύπουλοι όπως εκαναν στις 7/12/1941 στους Αμερικάνους! Στην Αμερική τα στερεότυπα αυτά ήταν υπαρκτά ακόμα και στα 80'ς.... Δεν ήταν λοιπόν ακόμα γνωστοί οι Ιάπωνες για τα αξιόπιστα κατασκευάσματα υψηλής τεχνολογίας όπως σήμερα αλλά μάλλον σαν οι κατασκευαστές "κινεζιών" της εποχής που κυρίως αντέγραφαν τα δυτικά προϊόντα! Βασικό προσόν τους ήταν η χαμηλή τιμή και άντε η οικονομική λειτουργία! Με αυτό το γνώμονα αντιμετωπίζονταν στην συνείδηση του κόσμου και γι' αυτό ιδιοφυείς τύποι σαν τον σοιχίρο χόντα προώθησαν τα δημιουργήματα τους μέσα από τους αγώνες για να αποδείξουν στην πράξη τις ικανότητες τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό!
 
αυτό λέγανε και το: γιαμάχα γιαμάχα τα λεφτά μου να 'χα!!!
γιαταμπάζα.jpgσχεδιασμένα από τον ευφυή σχεδιαστή για τα μπάζα, μαζί με τον νεκροθάφτη να σου σύρω το κασόνι, και τον μανάβη καφασάκι για μούρα.
 
Πουλήθηκαν κάμποσα τέτοια πρώτης γενιάς όπως στην φωτογραφία και μάλιστα κυκλοφορούν ακόμα μερικά! Τα περισσότερα όμως στην βασική έκδοση δίχως a/c! Όσο και να σας φαίνεται περίεργο όμως δεν ήταν τόσο value for money όσο ένα αντίστοιχο hyundai της εποχής! Με τα χρήματα αυτα έπαιρνες χιουνται λαντρα που ήταν πολύ καλύτερο αυτοκίνητο συνολικά ή εξσελ υπερεξοπλισμένο! Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η εταιρία μόνη της δεν κατάφερε να επιβιώσει και έτσι λιγα χρόνια μετά την αγόρασε η χιουντάι! Μαζί με αυτή, ειδικά την τελευταία δεκαετία έχουν κάνει πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα!
 
Για να εχεις A/C έπρεπε να δωσεις περίπου άλλο ενα εκατομμύριο δραχμές (!!).
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές όντως ξεκίνησαν ως αντιγραφείς αλλά κατάφεραν να φτιάξουν τελικά εφάμιλλα προιόντα.
Οι Κορεάτες κατασκευτές είναι σχολή παρόμοια με της Ιαπωνίας
Σχετικά με τον "πόλεμο" δυσφημησης και γελοιοποίησης που έγινε από πλευράς ΗΠΑ στα Ιαπωνικά προιόντα μου ήρθαν 2 παραδείγματα.
Το ένα είναι στην ταινια φονικό όπλο όταν ο Danny Glover παίρνει τον τηλεβόα για να μιλήσει σε κάποιον που απειλεί να πέσει στο κενό και ο τηλεβόας ειναι χαλασμένος, οπότε το κοιτάει που γραφει "made in Japan" και λέει ¨φέρτε μου ένα Αμερικάνικο"
Το Δεύτερο είναι στο αγαπημένο arcade "Final Fight" όπου στο bonus stage πρέπει να σπασεις ένα αυτοκίνητο με πινακίδα που λέει "JAPAN"
final_fight_01.png
Και μοιάζει πολύ με το Lexus LS400 που παραγόταν στα 90's ----->
όπου LEXUS= "Luxury Exports to the US" και θυγατρική της ΤΟΥΟΤΑ οποτε ήταν αυτοκίνητα με στόχο εξάρχής την Αμερικανική αγορά.
27-first-generation-ls-696x416-1.jpg
Οι Ιάπωνες πάντως που ήταν εμπνευστές των πιο προτοπόρων και αποδοτικών συστημάτων management για τη βιομηχανία, τα διδαξαν στους Αμερικάνους εν είδη trade exchange.
Σε επίπεδο management στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελυταία χρόνια υπήρξε κάποιος που έκανε θαύματα, ο Carlos Goshn.
Ηταν CEO της Renault και εμπνευστής της κοινοπραξίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Όταν έγινε CEO και της Nissan μέσα σε λίγο χρόνο έκανε φοβερά ανοδική πορεία απο εκεί που ήταν να πάει για κλείσιμο.
Τελικά οι Γιαπωνέζοι τον μίσησαν για αυτό καθώς τους έβαλε τα γυαλία ένας ξένος και είχε αποκτήσει δημοτικότητα σουπερ σταρ. Τον δίκασαν και καταδίκασαν (για σπατάλη εταιρικών χρημάτων για προσωπικές του υποθέσεις), τον φυλάκισαν και δραπέτευσε από την Ιαπωνία με τη βοήθεια ενός Αμερικανού.
πρώην πεζοναύτη ταξιδεύοντας αερωπορικώς μέσα σε θήκη μουσικού οργανου. Τους έβαλε τα γυαλιά και δεύτερη φορά με λιγα λόγια.
Παρεμπιπτόντως το ποσοστό καταδικάστηκαν αποφάσεων απο τα Ιαπωνικά δικαστήρια ειναι κάπου στο 95%. Δηλαδή έχει σίγουρη καταδίκη, γι’αυτο και πολλοί ομολογούν ακόμα και εγκλήματα που δεν έκαναν προκειμένου να έχουν έστω κάποια πιο ευνοϊκή αντιμετώπιση.
Ενώ η αντιπάθεια των Ιαπώνων πως κάθε ξένο, ακόμα κι αν ειναι τουρίστας, ειναι γνωστή τοις πασει.

Μ’αυτα και μ’αυτα, η Nissan σημερα έχει το κακό της το χαλί και προσφάτως ναυάγησε η παντρειά με τη Honda.

Μήπως έχω ξεφύγει απο το θέμα του νήματως πολύ ρε παιδιά?
 

Συνημμένα

  • final_fight.png
    final_fight.png
    704,2 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα