Άβαταρ - Avatar (2009)

Από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει. Έβλεπα με ανοιχτό το στόμα και δεν ήθελα να τελειώσει!! Cameron είναι αυτός, αργεί αλλά κάνει αριστουργήματα. Εγώ την είδα στα VILLAGE και τα γυαλιά τα κράτησα.
 
Οπτικα και εφφεκικα, ναι, σε ενθουσιαζει.

Απο υποθεση και χαρακτηρες ομως... τα χουμε δει, τα χουμε ξαναματαδει, εχουμε παρει και Οσκαρ πολυ πριν γι'αυτα. Πρωτοτυπια και καθηλωση μηδεν, προβλεψιμο σε σημειο νυστας.

Εφφεκικως 5/5.

Σεναριακως 1/5.

Προσωπικα, ουτε η εμπειρια του 3D ητανε κατι το γουαου, καθως εχω δει μια μικρη ταινιουλα 3D στο εξωτερικο που ητανε ακομα πιο ζωντανη, με τα αντικειμενα να ερχονται καταπανω σου και να θελεις να τα πιασεις. Το "Avatar" εχει απλα βαθος πεδιου, οχι κατι αλλο.

:xm:
 
Δεν βλεπω την ωρα να δω το Αvatar!!!!!!!! :D

Δυστυχως οι Ιταλοι πρεπει πρωτα να το μεταγλωτισσουν... Εχουν αυτη τη μανια βλεπετε.... :xm:

Εχω την τυχη να γνωριζω, ως απλος θεατης φυσικα, την δουλειά που υπαρχει πισω απο ενα αντικειμενο 3D λογω... συναισθηματικων #)

http://www.davideambrosini.com , 3d graphics animation and visual effects, μπορω ισως λιγο καλυτερα να συνειδητοποιησω την αξια αυτου του τεχνολογικου θαυματος που λεγεται τρισδιαστατη εικονα!

Ο κοπος, η υπομονη, ο πειραματισμος, τα ξενυχτια που χρειαζονται για την τελειοποιηση της καθε λεπτομερειας σε μια τετοιου ειδους ταινια ειναι ασυλληπτες για τον απλο θεατη. :eek: o_Oo_Oo_O

Πρεπει να δειχνουνε και το Make of για να καταλαβουμε, εμεις το κοινο, τι επαγγελματισμος και ιδιοφυια χρειαζονται για ενα τετοιο αποτελεσμα.

Ειναι λογικο η ιστορια να περασει ισως σε δευτερη μοιρα...σημασια εχει το ηθικο διδαγμα :)

Ποσο να παει και αυτο το μπατζετ ρε παιδια....
 
Αναστασια είπε:
Ο κοπος, η υπομονη, ο πειραματισμος, τα ξενυχτια που χρειαζονται για την τελειοποιηση της καθε λεπτομερειας σε μια τετοιου ειδους ταινια ειναι ασυλληπτες για τον απλο θεατη. :eek: o_Oo_Oo_O
Πρεπει να δειχνουνε και το Make of για να καταλαβουμε, εμεις το κοινο, τι επαγγελματισμος και ιδιοφυια χρειαζονται για ενα τετοιο αποτελεσμα.

Ειναι λογικο η ιστορια να περασει ισως σε δευτερη μοιρα...σημασια εχει το ηθικο διδαγμα :)

Ποσο να παει και αυτο το μπατζετ ρε παιδια....
Δεν θα συμφωνήσω ακριβώς. Το να σπαταλάς άπειρες εργατοώρες ταλαντούχων animators και λοιπών καλλιτεχνών για κάτι που τελικά είναι μάπα και μια ακόμα χαζή ταινία, δε λέει και τίποτα. Φυσικά το Avatar μόνο μάπα δεν είναι. Τόσο αισθητικά όσο και τεχνικά είναι άψογο.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι από τον Cameron περίμενα κάτι παραπάνω, όχι από το σενάριο, αλλά από τη σκηνοθεσία. Πχ. στις σκηνές δράσης, ενώ φυσικά ήταν άψογα σκηνοθετημένες, δεν είδα καινούργιο, κάτι διαφορετικό. Πχ. στα Terminator, o Cameron επαναπροσδιόρισε τις σκηνές δράσης. Κάτι που ξαναείδαμε αργότερα στο Matrix.

Ή η μίξη πραγματικού και εικονικού για να αποδώσουν έναν φανταστικό κόσμο, όχι "ρεαλιστικά" αλλά να μοιάζει περισσότερο σε πίνακες φαντασίας, ήταν κάτι που είχαμε ξαναδεί στο LOTR.

Ή για να ξαναπιάσω τον Cameron, δεν είδα μια σεκάνς τόσο εντυπωσιακή όσο το steadicam που μας βάζει μέσα στην αίθουσα χορού του Τιτανικού, όπου πραγματικά αισθάνεσαι ότι είσαι "μέσα" στη σκηνή (και χωρίς 3D) και ταυτόχρονα πιάνει το κλίμα και την ατμόσφαιρα της εποχής. Κάποια παρόμοια σκηνή, ενώ φυσικά προσφερόταν και με το παραπάνω, δεν μπορώ να πω ότι θυμάμαι στο Avatar.
 
Αισθητικα και τεχνικα αψογο ναι, οπως και προειπα.

Αλλά... για μενα οταν σεναριακα δεν λεει τιποτα καινουργιο και συγκλονιστικο... τοτε ειναι απλα για ποπ κορν ματιου. Το μυαλο απο βαριεται μεχρι εκνευριζεται. Τι να κανω τις ομορφες εικονες οταν το νοημα της ταινιας ειναι (σχεδον απαραδεκτη) αντιγραφη της Ποκαχοντας; Και ειναι κριμα η τοσο δουλεια των τεχνικων να μην υποστηριζεται και αναδεικνυεται και απο ενα καλογραμμενο σεναριο. :(

Αν o "Αρχοντας των Δαχτυλιδιων" ητανε σε 3D, θα ειχα παθει την απολυτη πλακα. Το "Αvatar" δεν μου εδειξε κατι που δεν ειχα δει πριν, εκτος απο το 3D της ολης φασης. Δεν μου κανει καμια αισθηση να το ξαναδω καν.
 
!!

Να δείτε παιδιά τα επόμενα χρόνια πόσα remake-enchanced-3D edition απο παλιότερες ταινίες θα παιχτούν στους κινηματογράφους!! :) είναι το μέλλον..

Βάζω στοίχημα οτι τα Star Wars θα είναι τα πρώτα που θα ξαναβγούν!! ελπίζω να ακολουθήσουν τα Lord of the Rings..πάντως θυμάμαι όταν ξαναπαιζόντουσαν οι τα special edition των Star Wars στον κινηματογράφο στην Αμερική΄, είχε γίνει χαμός και είχαν κόψει αρκετά εισητήρια..Το 97 πρέπει να ήταν που ήμουν τελειόφοιτος.είχα δεί το πρώτο ;)
 
πολυ λογος γινεται για τις εισπραξεις της συγκεκριμενης ταινιας αλλα λιγοι κανουν λογο για το χωρις λογο πανακριβο εισητηριο(80% των εισπραξεων ειναι απο την 3D προβολη) της.για να μην τρελενομαστε οποτε κανω μια αναγωγη στα μοναδικα μετρησιμα στοιχεια που μπορουν να προελθουν μονο απο τις αιθουσες της αμερικης.

μεχρι σημερα στην αμερικη το avatar το εχουν δει περιπου 61 εκ ανθρωποι

το star wars στην αμερικη το 1977 το ειδαν 180 εκ ανθρωποι.

Γιατι της αμερικης?θα δωσω ενα παραδειγμα για να δειτε τι εχουν κανει

στη κινα π.χ. η 3d προβολη της ταινιας χρεωνετε 3 φορες περισσοτερο απο τις κανονικες προβολες

και σε περιπτωση που βιαστει καποιος και πει μα καλα ειναι 3d προβολη και οχι απλη

να ξερει οτι ποτε οι 3d προβολες ταινιων δεν χρεωνονταν παραπανω εδω και δεκαετειες

εξαλλου η "τεχνολογια"(ψευδαισθηση) υπαρχει εδω και χρονια και δεν ειναι η πρωτη φορα που ο cameron εκανε κατι τετοιο αν θυμαμαι καλα το avatar ειναι η τριτη του προσπαθεια

κατα τα αλλα ειναι μια καλη ταινια που την ειδα ευχαριστα με εφε που αρμοζουν για το 2009 και στον δημιουργο του Terminator.

σεναριακα ειναι ανυπαρκτη και στο θεμα χαρακτηρων το συγκρινω με το Final Fantasy the Spirits within δηλαδη ανυπαρκτοι
 
thamonas είπε:
Να δείτε παιδιά τα επόμενα χρόνια πόσα remake-enchanced-3D edition απο παλιότερες ταινίες θα παιχτούν στους κινηματογράφους!! :) είναι το μέλλον..
Βάζω στοίχημα οτι τα Star Wars θα είναι τα πρώτα που θα ξαναβγούν!! ελπίζω να ακολουθήσουν τα Lord of the Rings..πάντως θυμάμαι όταν ξαναπαιζόντουσαν οι τα special edition των Star Wars στον κινηματογράφο στην Αμερική΄, είχε γίνει χαμός και είχαν κόψει αρκετά εισητήρια..Το 97 πρέπει να ήταν που ήμουν τελειόφοιτος.είχα δεί το πρώτο ;)

Διαβαζα δηλωσεις μιας Αμερικανικης εταιρειας που ειπε οτι μπορουν κανουν τρισδιαστατη, οποιαδηποτε παλια ταινια μεσα σε 16 εβδομαδες...
 
Δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Τα έχουμε ξαναδεί πολλές φορές. Ο κακός και ο καλός που νικάει ο καλός...... ΟΚ πάσο....

Δυστυχώς στις ταινίες αρχίσαμε να κοιτάμε τα εφέ, αν είναι 3D και η πραγματική έννοια της ταινίας μας έχει ξεφύγει.

Ότι γίνεται και στα παιχνίδια δηλαδή. Γραφικά τίγκα στη λεπτομέρεια και στα εφέ, αλλά από Playability και πρωτοτυπία το απόλυτο μηδέν.

Είδα το avatar και την επόμενη μέρα είδα το Taxi 1. Να πω ότι με το taxi έλιωσα στο γέλιο ενώ με το avatar κοίταζα το ρολόι και άντε να τελειώσει αφού το τέλος το γνωρίζουμε από την αρχή;

Όσο για τα εφέ, απόλαυσα περισσότερο τη δευτέρα παρουσία στο 2012, είναι εκπληκτικό να βλέπεις ένα κόσμο που σου δημιουργεί απέχθεια να καταστρέφεται.

Thank God it's all about to end mates!!!!!!!!!!!!!!
 
Μερικά σχόλια από έναν sci-fi freak...

Καλό το Avatar, όμορφα εφέ που θυμίζουν gaming, θαυμάσιος ο παραλληρισμός με το Final Fantasy, κι εγώ αυτό σκεφτόμουν όταν έβλεπα την ταινία, Γαία κλπ..., σαχλό σενάριο, θετική τελική εντύπωση.

Θέλετε όμως να μιλήσουμε για επανάσταση στην τεχνολογία των οπτικών και ηχητικών εφέ???

- Θα αναφερθώ σε 2 ονόματα μόνο

α) Ντένις Μούρεν


β) ILM


- Ο πρώτος έχει ορίσει την έννοια των οπτικών και ηχητικών εφέ στον κινηματογράφο πολύ πριν τη βοήθεια των υπολογιστών. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσα Όσκαρ έχει πάρει.

- Το δεύτερο είναι τα αρχικά της εταιρείας Industrial Light & Magic, του George Lucas. Η εταιρεία δημιουργήθηκε από το επιτελείο του Star Wars μετά το 1977. Εκεί που οι άλλοι καταθέτουν τα όπλα, αναλαμβάνει η ILM.

Ένα μόνο θα σας πω. Αν δεν υπήρχε το Star Wars, δε θα είχαμε πολυκάναλο ήχο, δε θα είχαμε Cinemascope προβολές, δεν θα υπήρχαν οι προδιαγραφές ποιότητας κατά THX (που όσοι τυχεροί είδαν και άκουσαν σε 2 αίθουσες στο Village Μαρούσι - το παλιό - γνωρίζουν τι εστί ποιότητα). Οι τεχνοτροπίες κινηματογράφησης, οι γρήγορες λήψεις, τα κοντινά sequel κλπ, ήταν πρωτοποριακά για την εποχή και έδειξαν το δρόμο για τον ποιοτικό κινηματογράφο.

Εάν δεν έχετε δει τα making of των original Star Wars, δείτε τα.

Ξέφυγα λίγο, αλλά ξέσπασα. Όλοι σήμερα στηρίζονται στους Υ/Η και δύσκολα αναζητούν ή φαντασιώνονται δύσκολες σκηνές και πλάνα που θα μαγέψουν το μάτι του θεατή.
 
vorlon είπε:
Ξέφυγα λίγο, αλλά ξέσπασα. Όλοι σήμερα στηρίζονται στους Υ/Η και δύσκολα αναζητούν ή φαντασιώνονται δύσκολες σκηνές και πλάνα που θα μαγέψουν το μάτι του θεατή.
Συμφωνω απολυτα, φιλε! ;)

Κανενας υπολογιστης και καμια motion capture camera δεν μπορουν να δωσουν την αληθοφανεια ενος μοντελου/μακετας και ενος ηθοποιου ή μαριονετας. Το Star Destroyer και ο Yoda πχ ητανε πολυ πιο αληθοφανεις οταν ητανε μακετες/μαριονετα παρά οταν εγιναν CGI. Βεβαια, εδω εχουμε ενα οξυμωρο, η ILM εδωσε στην ουσια και τα μεν και τα δε. Α, ρε Τζωρτζ Λουκας δηλαδη! 8)

:)
 
Διαφωνώ. Καλοί οι πρωτοπόροι αλλά μέχρι εκεί. Αυτό που είδαμε στo Avatar και ότι έπεται μπορεί να μην έφεραν την επανάσταση όπως έγινε με το Star Wars αλλά είναι σε μια άλλη κλάση.

Το 78 πήγαμε από το 0 στο 1, από το τίποτα στο πρωτοπόρο και φυσικά εντυπωσιακό. Απο κει και πέρα συνεχίζεται η εξέλιξη και το 0 και 1 πια έγιναν ψηφιακά, και εκεί επανάσταση. Φυσικά και ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Ότι πρωτοπόρο είναι εντυπωσιακό!

Προτιμώ όμως χίλιες φορές τον σημερινό CG yoda με τις αντανακλάσεις στα μάτια του και την ανθρώπινη θα έλεγε κανείς έκφραση στο πρόσωπο του, από τη μαριονέτα του 1ου Star Wars. Δε μπορώ να φανταστώ πως θα γινόταν η μάχη με τον Sith Lord χωρίς CG.

Τώρα στο Avatar. Δεν έφερε κάποια καινούρια τεχνική σίγουρα, τα χιλιάδες πολύχρωμα λουλούδια κινιόντουσαν με αλγόριθμους που φτιάχτηκαν στο Lord of the Rings αλλά εμένα ποσώς με ενδιαφέρει αν ήταν 5 ετών η τεχνολογία.

Η λεπτομέρεια της κάθε σκηνής, ο πλουραλισμός χρωμάτων και η κίνηση (animation) των φιγούρων μου φάνηκε εξαιρετική. Δε θυμάμαι να έχω δει κάτι τέτοιο ξανά και αυτό μπορούμε να το δούμε και στους χρόνους που χρειάστηκαν στην Weta.

To rendering της ταινίας κράτησε πάνω από 2 χρόνια με 40.000 πυρήνες σε λειτουργία. Κοντά 1000 animators δουλεύανε 3 χρόνια. Τον τελευταίο μάλιστα χρόνο δουλεύανε 7 μέρες την εβδομάδα για να προλάβουν τα χρονοδιαγράμματα. Η πολυπλοκότητα της κάθε σκηνής ανέβαζε το rendering του κάθε frame πολλές φορές στις 20 ώρες, και υπάρχουν 24 σε κάθε δευτερόλεπτα και χρειαζόντουσαν 2 για κάθε στερεοσκοπικό frame.

Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται αδιάφορα αλλά εμένα μου δίχνει μια προσοχή στη λεπτομέρεια και το τελικό αποτέλεσμα να με βρίσκει σύμφωνο.
 
Shock είπε:
Προτιμώ όμως χίλιες φορές τον σημερινό CG yoda με τις αντανακλάσεις στα μάτια του και την ανθρώπινη θα έλεγε κανείς έκφραση στο πρόσωπο του, από τη μαριονέτα του 1ου Star Wars.
Εδω εγω θα συμφωνησω να διαφωνουμε. :) Με τιποτα για μενα η τρελομπαλιτσα ο CG Yoda δεν συγκρινεται με την εκφραστικοτατη μαριονετα του Φρανκ Οζ ή ο CG Jabba the Hutt με την τεραστια μαριονετα της "Επιστροφης των Τζεντάι". To κινουμενο σχεδιο (γιατι τετοιο ειναι το CGI) δεν εχει την ψυχη που εχει ο ηθοποιος ή το τρεμουλο που δινει φυσικοτητα στη μαριονετα. Βαλε ενα εκατομμυριο υπολογιστες να δουλευουνε, παλι θα μπορεις να διακρινεις ευκολα τι ειναι αληθινο και τι οχι, ιδιαιτερα στα εμψυχα αντικειμενα. Και οσες motion capture τελιτσες και αν εβαλαν στους Sam Worthington & Zoe Saldana, παλι δεν ειναι το ιδιο με το αν τους ειχανε με μεϊκαπ και ζωντανες ερμηνειες.

Η ταπεινη μου γνωμη και προτιμηση. :flower:
 
Είναι όπως τα ζόμπι. Άλλο οι μαριονέτες του Ρομέρο........
 
Συμφωνώ ότι διαφωνούμε απλά ένα τελευταίο. Ο υπολογιστής κάνει το rendering δηλαδή "υλοποιεί" αυτά που του λέει ο animator δηλαδή ένας άνθρωπος. Δεν δημιουργεί τίποτα, όλα τα κάνει ο άνθρωπος.

Τώρα αν κάνανε καλύτερη δουλειά οι μαριονετίστες τότε, από τα 1000 άτομα που για τρία χρόνια κάνανε το animation στο avatar είναι κάτι που το αποφασίζει ο καθένας μόνος του την ώρα που βλέπει την ταινία :)
 
Shock είπε:
To rendering της ταινίας κράτησε πάνω από 2 χρόνια με 40.000 πυρήνες σε λειτουργία. Κοντά 1000 animators δουλεύανε 3 χρόνια. Τον τελευταίο μάλιστα χρόνο δουλεύανε 7 μέρες την εβδομάδα για να προλάβουν τα χρονοδιαγράμματα. Η πολυπλοκότητα της κάθε σκηνής ανέβαζε το rendering του κάθε frame πολλές φορές στις 20 ώρες, και υπάρχουν 24 σε κάθε δευτερόλεπτα και χρειαζόντουσαν 2 για κάθε στερεοσκοπικό frame.

Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται αδιάφορα αλλά εμένα μου δίχνει μια προσοχή στη λεπτομέρεια και το τελικό αποτέλεσμα να με βρίσκει σύμφωνο.
Αμαν φιλε Shock, οταν ειπες για τον χρονο του rendering και για τους 1000 animators, ακομα και αν δεν ειχε καθολου σεναριο η ταινια εγω θα πηγαινα να την δω μονο και μονο για φορο τιμης!!! :eek:

Μου ελυσες και μια απορια γιατι δεν ηξερα προσωπικα αυτο το εφε 3d που βλεπεται με τα γυαλια, πως επιτυγχανεται. Δηλαδη αν καταλαβα καλα η καθε σκηνη μοντελάρεται εχοντας 2 τηλεκαμερες μεσα στο stage του software (Maya?), απο οπου μετα γινεται το rendering με βαση την καθεμια.

Εμ αν δουλευανε οπως στις πυραμιδες της Αιγυπτου, πότε βρε παιδια να προλαβουν να γραψουν και το σεναριο!!! :D
 
Το τελικό κόστος της ταινίας πόσο ήταν;
 
Κοντά μισό δις δολάρια; Χμ......
 
Θα σας αναφέρω άλλες δύο ταινίες που έφεραν επανάσταση, με τη χρήση της τεχνολογίας, χωρίς όμως να στηρίζονται αποκλειστικά και μόνο στους Η/Υ. Σαν concept και υλοποίηση αναφέρομαι:

1ον το Speed Ι - όπου οι Steadicam χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σχεδόν σε όλες τις σκηνές δράσης της ταινίας (δηλαδή σ' όλην την ταινία). Βρείτε μου έναν που να το είδε στον κινηματογράφο και να μην τσίτωσε από την αδρεναλίνη.

2ον στην τριλογία Matrix - όπου ο μάγκας τύπος των εφέ (δε θυμάμαι τ' όνομά του) ανέπτυξε μια τεχνολογία λήψης με πολλαπλές κάμερες περιμετρικά του αντικειμένου, με ταχύτητες πολλαπλάσιες του κανονικού, δημιουργώντας τις άψογες και άκρως θεαματικές σκηνές slow motion.

Φυσικά και χρησιμοποιήθηκαν Η/Υ, αλλά όταν η αντίληψη της σκηνής είναι πρωτοποριακή το αποτέλεσμα σε κερδίζει.
 
Πίσω
Μπλουζα