Ένας μεγάλος έρωτας (1964)

ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.134
Αντιδράσεις
2.279
Ένας μεγάλος έρωτας (1964)

RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82_%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%82

Μια δραματική-αισθηματική ταινία του 1964 εξετάζω στο παρόν θέμα. Λέγεται "Ένας μεγάλος έρωτας" της Φίνος Φιλμς σε σενάριο Βαγγέλη Γκούφα και σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου.

 

Η υπόθεση - Το καστ. Ο Αλέξης Βαλσάμης (Νίκος Κούρουλος), ένας γοητευτικός και με μεγάλη απήχηση στο γυναικείο πληθυσμό νέος άντρας αποφασίζει ότι ήρθε η στιγμή να σταματήσει τις εφήμερες σχέσεις και να παντρευτεί τη Μάρω Λεωνίδου (Ξένια Καλογεροπούλου) μια νεαρή κοπέλα. Ωστόσο η απόφαση αυτή δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμη καθώς η μητέρα της Μάρως, Αθηνά (Τασσώ Καββαδία) στέκεται με σκεπτικισμό απέναντι στο ενδεχόμενο να βάλει στο σπίτι της έναν γυναικά.

Σε βοήθεια της Μάρως καλείται η σύζυγος του αδερφού της Αθηνάς και θείου της Μάρως, Νίκου (Μηνάς Χρηστίδης), η Λένα (Τζένη Καρέζη). Η συνάντηση Λένας-Αλέξη θα είναι καταλυτική για την συνέχεια της ιστορίας. Ο Αλέξης ερωτεύεται τη Λένα και την πολιορκεί. Βαθμιαία η Λένα ενδίδει στον Αλέξη και δημιουργείται έτσι μια παράνομη σχέση του ζευγαριού. Υπάρχει όμως και τρίτο πρόσωπο που εμπλέκεται και επηρεάζει την εξέλιξη του δράματος...

Η Ζωή (Τζένη Ρουσσέα) μια γυναίκα που υπήρξε ερωμένη του Αλέξη επανεμφανίζεται στη ζωή του διεκδικώντας να τον ξανακερδίσει. Η άρνηση του τελευταίου όμως θα την κάνει να προσπαθήσει να τον καταστρέψει αφού δεν μπορεί να τον έχει δικό της...

Διάφορα γεγονότα που θα συμβούν με αρχή τον θάνατο του πατέρα της Λένας, (Άγγελος Μαυρόπουλος) θα οδηγήσουν την κατάσταση σε δρόμο χωρίς επιστροφή. Η Λένα πηγαίνει για λίγες μέρες στη Ρόδο και την ακολουθεί ο Αλέξης. Την πιέζει να δώσει τέλος στο γάμο της αλλά εκείνη αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στον Αλέξη και την οικογένειά της αφού έχει και μια μικρή κόρη (Νίνα Οικονομίδου). Η σχέση του παράνομου ζευγαριού σταδιακά αποκαλύπτεται στους υπόλοιπους. Το ατύχημα που παθαίνει ο Νίκος και η αναπηρία του θα επιδράσει καταλυτικά στη Λένα και θα πάρει την απόφασή της να αρνηθεί τον Αλέξη. Το ποτήρι όμως έχει ραγίσει στο σπίτι της. Μη μπορώντας να αντέξει την απόρριψη η Λένα παίρνει το δρόμο της. Το δράμα ολοκληρώνεται με την Λένα στις τελευταίες της στιγμές (μετά από ατύχημα) να ζητάει από τον Νίκο να την συγχωρέσει και να φροντίσει για την κόρη τηςβ¦

Σχόλια. Η θεματολογία του δράματος ξεφεύγει μάλλον από τα συνηθισμένα ομοειδή έργα της περιόδου. Μια ευκατάστατη μεσοαστική οικογένεια αναστατώνεται από την δημιουργία ενός παράνομου δεσμού της οικοδέσποινας με τον υποψήφιο σύζυγο της ανεψιάς της. Για την εκτέλεση αυτής της αρκετά ενδιαφέρουσας ιδέας του σεναρίου ο Ντίνος Δημόπουλος είχε στη διάθεσή του πληθώρα ικανών συντελεστών και κυρίως εκλεκτό επιτελείο ερμηνευτών. Και πιστεύω ότι τα καταφέρνει αρκετά καλά, άσχετα αν σε τελική ανάλυση το έργο δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αριστούργημα.

Η Τζένη Καρέζη εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της και στέκεται με αξιώσεις στον απαιτητικό ρόλο της μητέρας, συζύγου και ερωμένης. Ο Νίκος Κούρκουλος στο γνώριμό του προφίλ του κατακτητή, δεν εντυπωσιάζει όμως απέναντι στην Καρέζη. Από τους άλλους ρόλους θα ξεχωρίσω τον Μηνά Χρηστίδη ως τον σύζυγο. Ίσως να μην έδωσε τη δραματικότητα που θα περιμέναμε από τέτοιο ρόλο αλλά οπωσδήποτε στάθηκε με αξιοπρέπεια. Η Τασσώ Καββαδία δεν δείχνει την συνήθη δυναμική της παρουσία και μένει πιο πίσω ενώ και η Ξένια Καλογεροπούλου παρότι εμφανίζεται σε έναν ρόλο διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Τέλος, πολύ καλή παρουσία από μια ηθοποιό που πάντα μου άρεσε ως ερμηνεύτρια και ως γυναικεία παρουσία, την Τζένη Ρουσσέα, σε έναν όμως μάλλον άχαρο ρόλο που την αδικεί. Σε μικρό ρόλο και μάλλον αδιάφορο ρόλο ο Βύρων Παλλης.

Μέσα από την ταινία αποκτούμε μια αρκετά καλή εικόνα των ανωτέρων στρωμάτων της Αθηναϊκής κοινωνίας των μέσων του ΚΌ60. Η ανθηρή οικονομία και ο «εξευρωπαϊσμός» της πρωτεύουσας με τα ακριβά αυτοκίνητα, τις επαύλεις και τους χορούςβ¦ Από την άλλη τα κουτσομπολιά των κοσμικών κύκλων και τα ερωτικά σκάνδαλα, υπαρκτά και μη, αποπνέουν το πνεύμα της εποχής, φυσικά μόνο την μία όψη του.

Στα συν της ταινίας η αναμφισβήτητα πλούσια παραγωγή με τα προσεγμένα σκηνικά και τις εξωτερικές σκηνές (ξεχωρίζουν αυτές στην παλιά πόλη της Ρόδου). Η μουσική του Μίμη Πλέσσα προσθέτει οπωσδήποτε στη δραματικότητα της ταινίας, θα έλεγα ωστόσο ότι είναι απλά η πρέπουσα χωρίς να εντυπωσιάζει.

Μικρά-μικρά. Μου έκανε εντύπωση το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος, Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.

Φωτογραφίες.

1. Αλέξης και Λένα σε «τυχαία» συνάντηση στην Ερμού στο ύψος της Καπνικαρέας.

 

39285.jpg

2. Ζωή και Αθηνά στο σπίτι της τελευταίας.

 

39286.jpg

3. Στιγμιότυπο από ένα καφέ. Στα αριστερά οι Βέρα Κρούσκα και Ξένια Καλογεροπούλου και στα δεξιά ο Βύρων Πάλλης. Ο τέταρτος από αριστερά υποθέτω ότι είναι ο Θάνος Παπαδόπουλος. Τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω.

 

39287.jpg

4. Στο αεροδρόμιο πριν την αναχώρηση για τη Ρόδο. Από αριστερά η νταντά της μικρής κόρης, η Λένα με τη μικρή της κόρη αγκαλιά, ο Νίκος και δεξιά ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως σωφέρ.

 

39289.jpg

5. Σκηνή από την παλιά πόλη της Ρόδου.

 

39288.jpg

Σκηνές από την ταινία στο video που ακολουθεί.

 


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ταινια εχει αρκετα κοινα στοιχεια με την Αννα Καρενινα, σε μια πιο μοντερνα εκδοχη βεβαιως.

Η Καρεζη εδω για μενα δεν ειναι στα καλυτερα της. Αλλες ερμηνειες της τις εχω θαυμασει περισσοτερο. Ο Κουρκουλος κινειται στα γνωστα πλαισια του γοη και κανει παιχνιδι στο φακο με την ωραιοπαθεια που τον διεκρινε. Παλι καλα δηλαδη που ηταν και ωραιος, γιατι αλλοι ειχαν το κουσουρι χωρις να ειναι.

Θα σταθω στην καλυτερη ερμηνεια του εργου, που για μενα ανηκει στο Μηνα Χρηστιδη. Ερμηνεια απεριττη, εσωτερικη και γι' αυτο πειστικη. Κριμα που ο ταλαντουχος αυτος ηθοποιος εκανε τοσο λιγο κινηματογραφο.

Το πιανο μαζι με το βιολι κυριαρχουν στη μελωδια του Μιμη Πλεσσα, συνδραμοντας εξοχα στις κορυφαιες στιγμες του δραματος.
 
τρέιλερ του MEGA για την προβολη της ταινιας το 1991 (08:31 - 09:05 λεπτα) :

 
Αξιοπρεπέστατη παραγωγή της Φίνος Φιλμ, με εξαιρετικό καστ, όπου λάμπει η Καρέζη. Τις καλύτερες ερμηνείες, όμως, κατά τη γνώμη μου, δίνουν ο Χρηστίδης και η Ρουσσέα.
 
Συμφωνώ, από τις κορυφαίες στιγμές της ακμής της Φίνος Φίλμ. Δεν θα μπορούσα να αδικήσω κανέναν από τους συντελεστές της. Και τη θυμήθηκα μάλιστα πόσο άδικο είχε η Ξένια Καλογεροπούλου σε πρόσφατη συνέντευξή της να αποκυρήξει τη συμμετοχή της στον κινηματογράφο εκείνης της εποχής ως "λύση ανάγκης", όταν και η δική της ερμηνεία εδώ είναι εκφραστικότατη.

Η αίσθησή μου όμως είναι οτι η συμβολή της υποβλητικής μουσικής του Πλέσσα είναι καθοριστική. Όχι μόνο εισάγει στο κλίμα της ταινίας με το κύριο θέμα κατ'ευθείαν από τους τίτλους, αλλά φτάνει να κάνει ακόμα και τα λόγια περιττά. Όπως στη σκηνή του νυκτερινού ραντεβού (νομίζω έξω από το Ηρώδειο), όπου δεν χρειάζεται να ειπωθούν παρά ελάχιστα. Η μουσική υπόκρουση είναι τόσο εύγλωτη.
 
Αυθεντικές φωτογραφίες από την ταινία

 


262.jpg
262.jpg

261.jpg
261.jpg
 
119.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA είπε:

RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82_%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%82




Μικρά-μικρά. Μου έκανε εντύπωση το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος, Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.




............................


3. Στιγμιότυπο από ένα καφέ. Στα αριστερά οι Βέρα Κρούσκα και Ξένια Καλογεροπούλου και στα δεξιά ο Βύρων Πάλλης. Ο τέταρτος από αριστερά υποθέτω ότι είναι ο Θάνος Παπαδόπουλος. Τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω.


 


Προβολή συνημμένου 42634




 


ξεχάσατε την Ριτα Αντλερ (στην φωτο η ξανθια τερμα δεξια) προφανως στο κινηματογραφικο της ντεμπουτο -οι περισσοτεροι θα την θυμοσαστε απο τις Φουσκοθαλασσιες , οπου (συμ)πρωταγωνιστει-

100px-Ritaantler.JPG


Υ.γ. Υποθετω θα ενημερωθουν και οι αντιστοιχες καταχωρησεις στην retrodb .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
57.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σε αυτή την ταινία είναι πραγματικά να λυπάσαι τον σύζυγο Χρηστίδη...
 
Nemo είπε:
ARETARA είπε:
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE...84%CE%B1%CF%82 








Μικρά-μικρά. Μου έκανε εντύπωση το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος,Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.





............................


3. Στιγμιότυπο από ένα καφέ. Στα αριστερά οι Βέρα Κρούσκα και Ξένια Καλογεροπούλου και στα δεξιά ο Βύρων Πάλλης. Ο τέταρτος από αριστερά υποθέτω ότι είναι ο Θάνος Παπαδόπουλος. Τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω.




ξεχάσατε την Ριτα Αντλερ (στην φωτο η ξανθια τερμα δεξια) προφανως στο κινηματογραφικο της ντεμπουτο -οι περισσοτεροι θα την θυμοσαστε απο τις Φουσκοθαλασσιες , οπου (συμ)πρωταγωνιστει-

100px-Ritaantler.JPG


Υ.γ. Υποθετω θα ενημερωθουν και οι αντιστοιχες καταχωρησεις στην retrodb .

[video=youtube_share;XeO_7YSuBXk]

H μελαχροινη η δευτερη απο αριστερα διπλα στην Ριτα Αντλερ παιζει να ειναι η Νελλη Αγγελιδου ????

Nelliaggelidou.JPG

na6.jpg

na1.jpg

na2.jpg

na3.jpg

na4.jpg

na5.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δε θα ελεγα πως ειναι η Νελλη Αγγελιδου. Εχει καποια κοινα χαρακτηριστικα, αλλα οχι....
 
Όντως μοιάζει κάπως, αλλά το 1964 η Νέλλη Αγγελίδου ήταν φτασμένη πρωταγωνίστρια με 10 χρόνια καριέρας. Δεν θα έπαιζε ένα τέτοιο ρολάκι.
 
45.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bambinella 100 είπε:
Δε θα ελεγα πως ειναι η Νελλη Αγγελιδου. Εχει καποια κοινα χαρακτηριστικα, αλλα οχι....
atanasio είπε:
Όντως μοιάζει κάπως, αλλά το 1964 η Νέλλη Αγγελίδου ήταν φτασμένη πρωταγωνίστρια με 10 χρόνια καριέρας. Δεν θα έπαιζε ένα τέτοιο ρολάκι.
Οπως ειπα το εθεσα σαν ερωτημα "Παιζει να ειναι... ?????" γιατι προσεξα την μελαχροινη ηθοποιο στο βαθος της σκηνης εντελως δευτερευοντως , οταν κοιταζοντας προσεκτικοτερα,θελησα να σιγουρευτω 100% ,για την Ριτα Αντλερ -μια και καθοταν διπλα της-.

Δεν βοηθαει(-μαλλον περισσοτερο μπερδευει η συμπιεση στο video , δεν βοηθαει το πλανο ,ο φωτισμος και απλα μονο σε ορισμενα στιγμιαια πλανα σου δημιουργει την αμφιβολια- "Λες ,για να το δω καλυτερα ??? " παντα με ενα πολυ μεγαλο ερωτηματικο ,ενω σε αλλα πλανα εισαι στο "μπα ... οχι ".

Λογικα αποκλειεται 99.9% να δεχοταν τετοιο περασματακι μετα τον προηγουμενο πρωταγωνιστικο ρολο στο, (εκτος κι αν υπηρχαν κι αλλα στιγμιοτυπα που γυριστικανε και κοπηκαν στο μονταζ, δεν ξερω αν θα μπορουσε να το εκανε ως χαρη σε καποιο φιλικο της προσωπο/επαγγελματικο συνεργατη ).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πανούλης είπε:
Και τη θυμήθηκα μάλιστα πόσο άδικο είχε η Ξένια Καλογεροπούλου σε πρόσφατη συνέντευξή της να αποκυρήξει τη συμμετοχή της στον κινηματογράφο εκείνης της εποχής ως "λύση ανάγκης", όταν και η δική της ερμηνεία εδώ είναι εκφραστικότατη.
Σημερα -ο πρωην συζηγος της- Γιαννης Φερτης (παντρευτηκαν το 1964 την χρονια που βγηκε και η ταινια συμπτωματικα) ,

παντως εχει εντελως αντιδιαμμετρικη αποψη για το συγκεκριμμενο θεμα - δεν ξερω αν αφορμη ηταν και οι αντιστοιχες της

κυριας Ξ.Καλογεροπουλου.

"Γιάννης Φέρτης: «Δεν αντέχω τους συναδέλφους - μεταμελημένες Μαγδαληνές!"

 


-


Τι κερδίσατε και τι χάσατε στα χρόνια αυτά ?


Δεν έχασα τίποτα. Μόνο κέρδισα. Ακόμα και από τις αποτυχίες που έκανα, έμαθα, προχώρησα και «πλούτισα» ως ηθοποιός και ως άνθρωπος.»


- Δεν μετανιώσατε για δουλειές που έχετε κάνει;


«Ποτέ! Ακόμα και για τις βλακείες που έκανα, γιατί έκανα και τέτοιες στο σινεμά, δεν μετάνιωσα.


Είχα συγκεκριμένους λόγους που έκανα κάποιες κινήσεις. Όχι, δεν μετανιώνω.



Δεν αντέχω τους συναδέλφους - μεταμελημένες Μαγδαληνές! Δεν παίρνω πίσω τίποτα από όσα έκανα. Τίποτα



 


Πηγή:
http://www.axortagos.gr/giannis-fertis-den-antexo-tous-sinadelfous-metamelimenes-magdalines.html
 
Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είχε πει στην εκπομπή "μην χανόμαστε" ότι ο σεναριογράφος της ταινίας του είχε προτείνει τον ρόλο του συζύγου. Αλλά μόλις τον είδε ο Φίνος του είπε "είσαι πολύ όμορφος για να σε απατήσει η Καρέζη". Έτσι τον ρόλο του συζύγου έπαιξε ο Μηνάς Χρηστίδης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην ταινία αυτή.
 
Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είχε πει στην εκπομπή "μην χανόμαστε" ότι ο σεναριογράφος της ταινίας του είχε προτείνει τον ρόλο του συζύγου. Αλλά μόλις τον είδε ο Φίνος του είπε "είσαι πολύ όμορφος για να σε απατήσει η Καρέζη". Έτσι τον ρόλο του συζύγου έπαιξε ο Μηνάς Χρηστίδης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην ταινία αυτή.
Και μετα σου λενε πως η ομορφια ανοιγει πορτες.... :D
 
Είναι από τις λίγες ταινίες με τόσο πλούσιο καστ και μου κάνει εντύπωση το πόσο πολύ πάτωσε εισπρακτικά, 25η στον πίνακα εισπράξεων της χρονιάς. Νομίζω ότι πρέπει να είναι η χαμηλότερη θέση που είχε ποτέ η Τζένη.
 
Είναι από τις λίγες ταινίες με τόσο πλούσιο καστ και μου κάνει εντύπωση το πόσο πολύ πάτωσε εισπρακτικά, 25η στον πίνακα εισπράξεων της χρονιάς. Νομίζω ότι πρέπει να είναι η χαμηλότερη θέση που είχε ποτέ η Τζένη.
Ελα βρε αλεπουδι! Μα ειναι δυνατον να λειπεις απο το φορουμ ΕΣΥ;
 
Πίσω
Μπλουζα