Χτες παρακολουθησα την ταινια "Μικροι και μεγαλοι εν δρασει" της Κ-Κ. Οπως και την προηγουμενη φορα που την ειδα, παρατηρησα σε μια σκηνη οπου η Μαιρη Αρωνη καθεται με καποιον (τον Κωνστανταρα; η τον Παντζα; δε θυμαμαι) και πινουν μπυρα. Σε ενα σημειο η Αρωνη πινει απο το ποτηρι και η "καμερα" ζουμαρει στο προσωπο της ενω πινει, για 1-2 δευτερολεπτα, και κατοπιν επανερχεται στο αρχικο πλανο. Το ζουμαρισμα ηταν τεχνητο (ψηφιακο), κατι που ειναι προφανες απο το φλουταρισμα της εικονας, αλλα και επειδη τετοιες σφηνες δεν ηταν συνηθισμενες τοτε.
Τωρα γιατι εγινε αυτο;
Οπως ειπα, υποθετω οτι οι αλλοιωσεις των ταινιων που συζηταμε τωρα, γινονται στα πλαισια εκσυγχρονισμου και ψηφιοποιησης των πρωτοτυπων φιλμ, και καποιες απο αυτες τις αλλοιωσεις τις δικαιολογω με το οτι γινονται για να μπαλωσουν
αδεξια καποιες φυσικες φθορες της ταινιας, που δε γινεται να διορθωθουν στυλ Photoshop.
Υποθετω λοιπον οτι σε εκεινη τη σκηνη, η ταινια υπεστη καποια ζημια σε ενα σημειο της εικονας (πχ. το προσωπο με το οποιο συνομιλουσε η Αρωνη) για 1-2 δευτερολεπτα. Προκειμενου να μη φανει, αυτα τα 2 δευτερολεπτα τσονταριστηκαν με ενα τεχνητο ζουμαρισμα της Αρωνη.
Nemo είπε:
Η αργή/σπασμένη/αφύσικη ροή της εικόνας που γίνεται συνήθως όταν αλλάζει πλάνο/όταν μετακινούνται πολλά πράγματα στο παρασκήνιο/background ,δεν οφείλωνται λογικά στην μη άρτια -μετατροπή-διαδικασία συμπίεσης-ψηφιοποίηση- των film ????
Μπορει να ειναι αυτο. Αλλα ο τροπος που μπαινουν αδεξια μεταξυ αλλων σκηνων, δειχνουν οτι μπηκαν επιτηδες εμβολιμα. Επιμενω οτι ο τροπος που φαινονται, κανει κρα οτι προκειται για καποιο "μπαλωμα" και οχι για καποια ταχα μου καλλιτεχνικης αποψης. Αυτο βεβαια δεν αποκλειεται, αλλα θα ηταν τραγικο.
Το οτι αυτες οι "σφηνες" φαινονται σε αργη κινηση, μπορει οντως να ειναι αποτελεσμα αδεξιοτητας, αλλα οπως ειπα, θεωρω οτι γινονται σκοπιμα ωστε να μη παρατηρησει το ματι την επαναληψη.