Αλλοιώσεις σε ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας ChristosM
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δεν γλιτωσε την αλλοιωση ουτε η ταινια Οι τελευταιοι του Ρουπελ.

Στην τηλεοπτικη εκδοση, η εταιρια Καραγιαννης αλλαξε τους τιτλους εναρξης με αποτελεσμα να χαθει η υπεροχη μουσικη της ταινιας. Μια μουσικη που οταν την ακουγα μου προκαλουσε ριγη συγκινησης.

Για πολλοστη φορα, κριμα!
 
Απεριοριστα μπραβο στο Πετρο που με το κειμενο του εβαλε τα πραγματα στη θεση τους.

Μιλαμε για θεμα ηθικο και αισθητικο. Για υποτιμηση της νοημοσυνης του θεατη. Η κινηματογραφικη ταινια ειναι πρωτιστως πνευματικο εργο και μετα εμπορικο. Λογικο ειναι βεβαια για τον παραγωγο να θελει το προϊον του να ειναι καλης ποιοτητας, αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση μιλαμε για εγκλημα. Δουλειες του ποδαριου που προσβαλλουν το κοινο στο οποιο απευθυνονται.

Αν εχουν χαθει σκηνες ολοκληρες, ας ειχε γινει ενα μονταζ εστω απο βιντεοκασετες που εχουν σωθει. Χιλιες φορες αυτο, παρα παρεμβαση στο πνευματικο εργο ενος σκηνοθετη, σα να ηταν τσοντα του '70, με ασχετα εμβολιμα πλανα οπου να'ναι, λες και ο θεατης δεν προκειται να προσεξει.

Σκεφτομαι να πω κι αλλα, αλλα η υποπτη λογοκρισια στο φορουμ με εχει ξενερωσει απιστευτα.
 
Ο petrosmt τα είπε όλα.

Η δικιά μου απορία είναι: γιατί κάποιος να αλλοιώσει/επεξεργαστεί τις ταινίες ενώ υπάρχουν ήδη σε καλή κατάσταση οι συγκεκριμένες (έχουν προαναφέρει κάποια μέλη ότι τις έχουν σε dvd/vhs από περιοδικά)? Τι έχει να κερδίσει? Παίρνει κάποια επιπλέον αμοιβή για την "επεξεργασία"?

Νομίζω ότι οι τίτλοι της αρχής κάθε ταινίας περιέχουν και το όνομα της παραγωγού εταιρείας, πχ "Η Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης παρουσιάζει" και γι'αυτό δεν μπορούν να περιληφθούν σε νέα διανομή της ταινίας από άλλη παραγωγό εταιρεία. Ειχα παρατηρήσει ότι το ίδιο έκανε και ο ΑΝΤ1 και το Μega για κάποιες παλιές σειρές του, έκοβε δλδ την αρχή της σειρά, όπου εμφανίζονταν κάτι σχετικό με την παραγωγό εταιρεία.

Δεν νομίζω να υπάρχει θεατής που να του αρέσει να βλέπει "επεξεργασμένη" μια ταινια που αγαπάει. Το Hollywood έχει ξοδέψει απειρα χρήματα για να πετύχει να πλησιάζουν οι επεξεργασμένες ταινίες του όσο το δυνατόν περισσότερο στην αρχική τους μορφή.

ΥΓ. 1. Ακόμα δεν έχω καταλάβει σε τι αποσκοπεί η "αργή κίνηση" σε κάποιες "επεξεργασμένες" ταινίες.

2. Στην πρωτότυπη "Κάλπικη λίρα" το πρόσωπο της κοπέλας που εικονίζεται στην λίρα στο τέλος της ταινίας κλείνει το μάτι στον θεατή?
 
BA2O37 είπε:
Απεριοριστα μπραβο στο Πετρο που με το κειμενο του εβαλε τα πραγματα στη θεση τους.Μιλαμε για θεμα ηθικο και αισθητικο. Για υποτιμηση της νοημοσυνης του θεατη. Η κινηματογραφικη ταινια ειναι πρωτιστως πνευματικο εργο και μετα εμπορικο. Λογικο ειναι βεβαια για τον παραγωγο να θελει το προϊον του να ειναι καλης ποιοτητας, αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση μιλαμε για εγκλημα. Δουλειες του ποδαριου που προσβαλλουν το κοινο στο οποιο απευθυνονται.

Αν εχουν χαθει σκηνες ολοκληρες, ας ειχε γινει ενα μονταζ εστω απο βιντεοκασετες που εχουν σωθει. Χιλιες φορες αυτο, παρα παρεμβαση στο πνευματικο εργο ενος σκηνοθετη, σα να ηταν τσοντα του '70, με ασχετα εμβολιμα πλανα οπου να'ναι, λες και ο θεατης δεν προκειται να προσεξει.

Σκεφτομαι να πω κι αλλα, αλλα η υποπτη λογοκρισια στο φορουμ με εχει ξενερωσει απιστευτα.
Ενδιαφέρουσα άποψη που ποστάρεται με αυτόν το λογαριασμό. Με το 2ο λογαριασμό που έχεις, μήπως θα γράψεις κάτι άλλο? Αφού λοιπόν έχεις ξενερώσει απίστευτα, μπορείς ελεύθερα να φύγεις από την παρέα μας (και αυτός ο λογαριασμός, και ο άλλος) - δεν κρατάμε κανέναν με το ζόρι.
 
Πριν λίγο είχε στο Ε την ταινία Θανασάκης ο πολιτευόμενος (1954). Της άλλαξαν τα φώτα! Τι σύγχρονα πλάνα, τι σκηνές από ταινίες του '60, μέχρι και η φωνή του εκφωνητή που ανακοίνωνε τα αποτελέσματα ήταν από την σημερινή εποχή.
 
domniki είπε:
ΥΓ. 1. Ακόμα δεν έχω καταλάβει σε τι αποσκοπεί η "αργή κίνηση" σε κάποιες "επεξεργασμένες" ταινίες.
Το εχω αναφερει σε μια αλλη συζητηση.

Κατ' αρχας υποθετω οτι η επεξεργασια γινεται πανω στις πρωτοτυπες ταινιες που πιθανοτατα εχουν υποστει φθορες σε καποια σημεια.

Νομιζω το συντομο πλανο με την αργη κινηση τσονταρεται για να καλυψει ενα αποσπασμα που δεν διορθωνεται ή ειναι δυσκολο να διορθωθει.

Αν ειναι ετσι οπως το υποθετω, το αποσπασμα αυτο το "τραβανε" λιγο ωστε να καλυπτει το χρονο του σημειου που θενε να κρυψουν.

Ενας αλλος λογος που μπορει να το κανουν σε αργη κινηση αντι να την κοτσαρουν αυτουσια (παλι, αν ισχυει η αρχικη μου υποθεση) ειναι για να μη κανει μπαμ η επαναληψη στο ματι του θεατη. Πχ αν δεις 1 δευτερολεπτο με τον Παμαμιχαηλ να ανοιγοκλεινει τα ματια του, και μετα απο λιγο το ξαναδεις επειδη το εβαλα εγω εκει για καποιο λογο, θα σου χτυπησει η επαναληψη. Αν στη μια απο τις δυο περιπτωσεις η ταχυτητα ειναι διαφορετικη, θα το παρατηρησεις πιο δυσκολα.

(ελπιζω να βγαζουν νοημα αυτα που λεω)

Εγω παντως πιστευω οτι αυτες τις λεπτομερεις δεν τις παρατηρουν οι μεγαλυτερες γενιες που βλεπουν τις ταινιες απο την τηλεοραση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η αργή/σπασμένη/αφύσικη ροή της εικόνας που γίνεται συνήθως όταν αλλάζει πλάνο/όταν μετακινούνται πολλά πράγματα στο παρασκήνιο/background ,

δεν οφείλωνται λογικά στην μη άρτια -μετατροπή-διαδικασία συμπίεσης-ψηφιοποίηση- των film ????
 
Η αργή κίνηση δεν είναι αποτέλεσμα κακής επεξεργασίας, αλλά τεχνική "το μη χείρον βέλτιστον" ώστε να διατηρηθεί ο συγχρονισμός. Εφαρμόζεται στο εφέ όπου μία σκηνή "μπαίνει" σε μία άλλη.

Εξηγώ (και ελπίζω να είναι κατανοητό): Έστω ότι στο πρωτότυπο έχουμε μία σκηνή Α που διαρκεί 5 δευτερόλεπτα και ακολουθεί μία σκηνή Β που διαρκεί άλλα 5 (σύνολο 10).

Στο νέο μοντάζ (από δω και πέρα θα το αποκαλούμε "τερατούργημα") ο "καλλιτέχνης" (που αψηφά την επιθυμία του σκηνοθέτη και τον κόπο του αρχικού μοντέρ) θέλει να βάλει τη μία σκηνή μέσα στην άλλη, δηλ. η σκηνή Β να ξεκινήσει να εμφανίζεται πριν τελειώσει η Α, με αποτέλεσμα κάποια καρέ να επικαλύπτονται, να προβάλλονται ταυτόχρονα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η τελική σκηνή να μην κρατάει 10", αλλά λιγότερο, π.χ. 8 ή 9.

Προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα συγχρονισμού με τον ήχο, θα πρέπει να επιβραδύνουμε την ταχύτητα των καρέ, από 24/sec σε λιγότερα, ώστε στο τέλος η επεξεργασμένη σκηνή (του τερατουργήματος, να μην ξεχνιόμαστε) να κρατάει πάλι 10"!

Απλό δεν είναι;
 
Χτες παρακολουθησα την ταινια "Μικροι και μεγαλοι εν δρασει" της Κ-Κ. Οπως και την προηγουμενη φορα που την ειδα, παρατηρησα σε μια σκηνη οπου η Μαιρη Αρωνη καθεται με καποιον (τον Κωνστανταρα; η τον Παντζα; δε θυμαμαι) και πινουν μπυρα. Σε ενα σημειο η Αρωνη πινει απο το ποτηρι και η "καμερα" ζουμαρει στο προσωπο της ενω πινει, για 1-2 δευτερολεπτα, και κατοπιν επανερχεται στο αρχικο πλανο. Το ζουμαρισμα ηταν τεχνητο (ψηφιακο), κατι που ειναι προφανες απο το φλουταρισμα της εικονας, αλλα και επειδη τετοιες σφηνες δεν ηταν συνηθισμενες τοτε.

Τωρα γιατι εγινε αυτο;

Οπως ειπα, υποθετω οτι οι αλλοιωσεις των ταινιων που συζηταμε τωρα, γινονται στα πλαισια εκσυγχρονισμου και ψηφιοποιησης των πρωτοτυπων φιλμ, και καποιες απο αυτες τις αλλοιωσεις τις δικαιολογω με το οτι γινονται για να μπαλωσουν αδεξια καποιες φυσικες φθορες της ταινιας, που δε γινεται να διορθωθουν στυλ Photoshop.

Υποθετω λοιπον οτι σε εκεινη τη σκηνη, η ταινια υπεστη καποια ζημια σε ενα σημειο της εικονας (πχ. το προσωπο με το οποιο συνομιλουσε η Αρωνη) για 1-2 δευτερολεπτα. Προκειμενου να μη φανει, αυτα τα 2 δευτερολεπτα τσονταριστηκαν με ενα τεχνητο ζουμαρισμα της Αρωνη.

Nemo είπε:
Η αργή/σπασμένη/αφύσικη ροή της εικόνας που γίνεται συνήθως όταν αλλάζει πλάνο/όταν μετακινούνται πολλά πράγματα στο παρασκήνιο/background ,δεν οφείλωνται λογικά στην μη άρτια -μετατροπή-διαδικασία συμπίεσης-ψηφιοποίηση- των film ????
Μπορει να ειναι αυτο. Αλλα ο τροπος που μπαινουν αδεξια μεταξυ αλλων σκηνων, δειχνουν οτι μπηκαν επιτηδες εμβολιμα. Επιμενω οτι ο τροπος που φαινονται, κανει κρα οτι προκειται για καποιο "μπαλωμα" και οχι για καποια ταχα μου καλλιτεχνικης αποψης. Αυτο βεβαια δεν αποκλειεται, αλλα θα ηταν τραγικο.

Το οτι αυτες οι "σφηνες" φαινονται σε αργη κινηση, μπορει οντως να ειναι αποτελεσμα αδεξιοτητας, αλλα οπως ειπα, θεωρω οτι γινονται σκοπιμα ωστε να μη παρατηρησει το ματι την επαναληψη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην ταινία Ο Εμίρης Και Ο Κακομοίρης, στην τηλεοπτική έκδοση της ΕΤ3 (2011-2012), υπάρχουν οι αυθεντικοί τίτλοι αρχής.

Στο DVD που δόθηκε παλιά από περιοδικό, οι τίτλοι είναι ας τα να πάνε!

Πάμε καλά!
 
DianaTheSuperstar91 είπε:
Στο Δημήτρη Μου Δημήτρη Μου έβαλαν πλάνο από ταινία με τον Κωνσταντάρα και την Κοντού. Και μια σκηνή με μια γυμνή να κάνει μπάνιο και έδειχνε το σημείο G της σε πρώτο πλάνο (μέχρι και στο ΕΣΡ είχα πάει πέρυσι για την σκηνή αυτή)
Για το Δημήτρη μου Δημήτρη μου ο Αντώνης Καρατζόπουλος απάντησε εδώ τα εξής :

Όλα αυτά που γράφετε είναι σωστά και συμφωνώ μαζί σας, αλλά δεν γνωρίζετε γιατί έγιναν, π.χ. για την ταινία ʽΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥʼ μία σκηνή 5 λεπτών περίπου, κόπηκε από την χουντική λογοκρισία και δυστυχώς σε μία νεροποντή που έγινε, πλημύρισε μία αποθήκη που είχαμε και υπήρχε εκεί και αυτό το κομμάτι της ταινίας, το οποίο και καταστράφηκε.Στον κινηματογράφο αυτή η σκηνή προβλήθηκε ως φάντασμα.

Α) Ο Παπαμιχαήλ μπαίνει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου όπου δεν υπάρχει κανένας.

Β) Στο επόμενο πλάνο ο Παπαμιχαήλ είναι ξαπλωμένος σʼ ένα κρεβάτι μισομεθυσμένος και παραμιλάει.

Γ) Επόμενο πλάνο έρχονται η Καλογεροπούλου με τον Τσαγανέα και η ταινία προχωράει ως το τέλος.

Θα προτιμούσατε να προβάλλεται η ταινία στην τηλεόραση κατʼ αυτόν τον τρόπο;

Νομίζω αυτά τα πλάνα που βρήκαμε από άλλη ταινία και όπως τα μοντάραμε ξεκαθαρίζει στον τηλεθεατή τι ακριβώς συνέβη.

Και όπως θα διαπιστώσετε, έχουμε κάνει μία εξαιρετική επεξεργασία, πληρώνοντας αρκετά χρήματα για να φέρουμε το ντεκόρ των πρόσθετων πλάνων να είναι ίδιο, όπως και της υπάρχουσας σκηνής.

Αυτό που έχω να προσθέσω είναι ότι τα πλάνα με την γυμνή κοπέλα στο ντους προέρχονται από την ταινία "O Μέτοικος" του 1975 και σε αυτά βλέπουμε την ηθοποιό Αλίκη Ζάννου.

Η επιλογή αυτή είναι όντως κακόγουστη. (Μέτοικος vs Δημήτρη μου) :

Στη σκηνή αυτή απ' ότι φαίνεται πρωταγωνιστούσε η ηθοποιός Ρία Δελούτση η οποία δεν εμφανίζεται σε κανένα πλάνο της ταινίας και ούτε αναφέρεται στους τίτλους αρχής ή τέλους της ταινίας. Υπάρχει ωστόσο η συγκεκριμένη φωτογραφία από την επίμαχη σκηνή που την έχει ανεβάσει η κυρία Δελούτση στην σελίδα της στο facebook (κλικ για μεγέθυνση) :

th_12010_3818_1040031770868_8373415_n_122_242lo.jpg

th_12525_metoikos_122_538lo.jpg

th_12526_dimitrimou_122_374lo.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ειχα απορια για τη συγκεκριμενη σκηνη. Εξαιρετικο trivia! Ευχαριστουμε gifra!

Edit: συμπεριέλαβα τις πληροφορίες στο λήμμα της retroDB
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στους "Εγωιστές" ,στην σκηνή που η Ξένια Καλογεροπούλου πλένεται στο ποτάμι, εμφανίζεται ολόγυμνη (βέβαια από μακρυά και από πίσω). Επειδή δυσκολεύομαι να πιστέψω πως τα "μεγάλα ονόματα" εκείνης της εποχής θα δέχονταν να γυρίσουν σκηνή γυμνοί (και ιδίως η σεμνή Ξένια), αναρωτιέμαι μήπως είναι προσθήκη ,ή είναι άλλη κοπέλα. Το ίδιο ακριβώς και σε ανάλογη σκηνή στο "Αδελφός Αννα". Βέβαια και οι δύο σκηνές δένουν με το έργο ,δεν φαίνεται τσαπατσουλιά τύπου "Δημήτρη μου Δημήτρη μου"

ΥΓ ,Καλές Γιορτές σε όλους
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Michel Vaillant είπε:
Στους "Εγωιστές" ,στην σκηνή που η Ξένια Καλογεροπούλου πλένεται στο ποτάμι, εμφανίζεται ολόγυμνη (βέβαια από μακρυά και από πίσω). Επειδή δυσκολεύομαι να πιστέψω πως τα "μεγάλα ονόματα" εκείνης της εποχής θα δέχονταν να γυρίσουν σκηνή γυμνοί (και ιδίως η σεμνή Ξένια), αναρωτιέμαι μήπως είναι προσθήκη ,ή είναι άλλη κοπέλα. Το ίδιο ακριβώς και σε ανάλογη σκηνή στο "Αδελφός Αννα". Βέβαια και οι δύο σκηνές δένουν με το έργο ,δεν φαίνεται τσαπατσουλιά τύπου "Δημήτρη μου Δημήτρη μου"
ΥΓ ,Καλές Γιορτές σε όλους
Είναι 100% αυθεντική αλλά πιστεύω ότι είναι σωσίας της Καλογεροπούλου αν και φαίνεται από μακριά. Το διεπίστωσα βλέποντας τις δυο κόπιες που κυκλοφορούν στο internet.
 
Πριν από λίγο προβλήθηκε από την ΕΡΤ1 η ταινία "Ο Στρατής Παραστράτησε" με Ηλιόπουλο, Ρίζο, Φόνσου σε πολύ καλή εικόνα (!) και στους νέους τίτλους τέλους αναφέρεται ότι έγινε νέο telecine σε HD από νέο τεχνικό, ονόματι Άγγελο Αργυρούλη και νέα έκδοση του 2016-2017. Οι μεταβάσεις παρέμειναν ως έχει...
 
Gifra είπε:
Για το Δημήτρη μου Δημήτρη μου ο Αντώνης Καρατζόπουλος απάντησε εδώ τα εξής :

Αυτό που έχω να προσθέσω είναι ότι τα πλάνα με την γυμνή κοπέλα στο ντους προέρχονται από την ταινία "O'>http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9F_%CE%BC%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF% CF%82"]O Μέτοικος" του 1975 και σε αυτά βλέπουμε την ηθοποιό Αλίκη'>http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%91%CE%BB%CE%AF%CE%BA%CE%B7_%CE%96%CE%AC%CE%BD% CE%BD%CE%BF%CF%85"]Αλίκη Ζάννου.

Η επιλογή αυτή είναι όντως κακόγουστη. (Μέτοικος vs Δημήτρη μου) : '>http://img265.imagevenue.com/img.php?image=12525_metoikos_122_538lo.jpg"]
th_12525_metoikos_122_538lo.jpg
'>http://img285.imagevenue.com/img.php?image=12526_dimitrimou_122_374lo.jpg"]
th_12526_dimitrimou_122_374lo.jpg


Στη σκηνή αυτή απ' ότι φαίνεται πρωταγωνιστούσε η ηθοποιός Ρία'>http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A1%CE%AF%CE%B1_%CE%94%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%8D% CF%84%CF%83%CE%B7"]Ρία Δελούτση η οποία δεν εμφανίζεται σε κανένα πλάνο της ταινίας και ούτε αναφέρεται στους τίτλους αρχής ή τέλους της ταινίας. Υπάρχει ωστόσο η συγκεκριμένη φωτογραφία από την επίμαχη σκηνή που την έχει ανεβάσει η κυρία Δελούτση στην σελίδα της στο facebook (κλικ για μεγέθυνση) : '>http://img298.imagevenue.com/img.php?image=12010_3818_1040031770868_8373415_n_1 22_242lo.jpg"]
th_12010_3818_1040031770868_8373415_n_122_242lo.jp%20%20g


Προβολή συνημμένου 149222 Προβολή συνημμένου 149223 Προβολή συνημμένου 149224
Είδα την αυθεντική κόπια του vhs και μια χαρά πάει η επίμαχη σκηνή. Απλώς επειδή ακούγεται μεν αλλά δεν φαίνεται η Ρια Δελουτση, οι μοντέρ της σύγχρονης έκδοσης τα "μπάλωσαν" όπως θεώρησαν σωστό με την συγκατάθεση του κ. Καρατζόπουλου.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χαιρετίζω το ωραίο αυτό forum! Χαίρεται κανείς να βλέπει κόσμο με τον οποίο μοιρζεται τις ίδιες ανησυχίες.

Ασφαλώς και συμφωνώ με το απαράδεκτον των επεμβάσεων στις κλασικές δημιουργίες του ελληνικού κινηματογράφου. Ο κ. Καρατζόπουλος μπορεί να νομίζει, ως σύγχρονος των συντελεστών αλλά και συντελεστής ο ίδιος, ότι οι ταινίες είναι σε διαρκή εξέλιξη, όμως κάτι τέτοιο σαφώς δε συμβαίνει. Όταν βλέπεις μια παλιά ταινία, συνυπολογιζεις πάντα την εποχή της και θεωρείς δεδομένο ότι τη βλέπεις αναλλοίωτη, ψάχνεις μάλιστα να αντλήσεις πληροφορίες για την εποχή (τοποθεσίες, μόδα, σκηνοθετικές αντιλήψεις, αυτοκίνητα κλπ), συνεπώς η επεξεργασία συνιστά εξαπάτηση του κοινού, όπως και η οικειοποίηση της ταινίας στη φίρμα της εταιρίας διανομής.

Ήθελα να ρωτήσω για κάτι που έχω παρατηρήσει και δεν έχει αναφερθεί. Πολλές ταινίες της Παπανδρέου, που κυκλοφόρησαν από τη Legend, αλλά και άλλες που κυκλοφόρησαν από τη Sosaphone στα άσπρα DVD της Victory, πλέον προβάλλονται στα κανάλια με τη φίρμα "Καραγιάννης Καρατζόπουλος" και τις γνωστές παραμορφώσεις. Ξέρει κανείς τι παίζει με τα δικαιώματα των ταινιών αυτών; Πάντως, νομίζω πως είναι πολύ καλύτερα συντηρημένες στην Κ Κ και είναι τουλάχιστον εκνευριστικό το δίλημμα "ποιότητα ή γνησιότητα".

Ακόμη, είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι μεγάλο καλό έκαναν εν αγνοία τους τα torrents τύπου gamato και τα forums με τα αναρτημένα βίντεο, καθώς από εκεί διασώθηκαν στην πρωτότυπη μορφή τους κάποιες λίγες ταινίες που ανέβηκαν από τηλεοπτικές εγγραφές προ της κατακρεουργήσεως. Παρακαλώ όποιον έχει τέτοιο απαραμόρφωτο υλικό που δεν κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, να το βάλει κάπου και θα το βρούμε. Είναι κρίμα να έχουμε στα χέρια μας μόνο τις παραμορφωμένες κόπιες. Ιδιαίτερα παρακαλώ για την 4άδα του Λογοθετίδη που, απλά, δε βλέπεται στην παρούσα κατάσταση (ευτυχώς, η Κάλπικη Λίρα κυκλοφόρησε και από την Παπανδρέου)...
 
Συμπληρωματικά με το προηγούμενο μήνυμα, να υπενθυμίσω στην κοινότητα τις πρακτικές που εφαρμόζονται στις σύγχρονες εκδόσεις των πλέον κλασικών ταινιών του Charlie Chaplin. Κάθε νέα έκδοση προσπαθεί να αφαιρέσει πλάνα που αποδεδειγμένα προστέθηκαν αργότερα (πχ στο Kid Auto Races) και να ανακατασκευάσει τους τίτλους των ταινιών που δε σώζονται με την πρωτότυπη μορφή τους βάσει άλλων ταινιών που σώζονται από τις ίδιες εταιρίες και είχαν παρόμοιους τίτλους. Πρόβλημα αποτελούν οι ταινίες που εκ των υστέρων συνέτμησε ο ίδιος ο Chaplin και επένδυσε μουσικά, καθώς η οικογένεια έχει τα αποκλειστικά τους δικαιώματα και δεν επιτρέπει εκδόσεις των ασυντμήτων (πλην του Gold Rush), καθώς τις θεωρεί ως τελική επεξεργασία του δημιουργού, αποστερώντας έτσι από τους θιασώτες του τις πρωτότυπες ταινίες του.

Στα δε cartoons, θεωρούνται τεράστιες απώλειες οι αντικατατάσεις των πρωτοτύπων τίτλων με άλλους πρόχειρους τηλεοπτικούς και γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης τους με κάθε τρόπο.

Αυτή η ζημιά της απώλειας τείνει να γίνει και με τον ελληνικό κινηματογράφο, που περνάει τώρα ό,τι ο Αμερικάνικος πριν 60-80 χρόνια από ανθρώπους εκείνης της εποχής και νοοτροπίας, που όμως δεν ξέρω αν θα υπάρξει στο μέλλον η δέουσα ευαισθητοποίηση και δυνατότητα για αποκατάσταση του προβλήματος.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είδα χθες την ταινία "Σαντα Τσικίτα" στο Εpsilon.

Είχε η αυθεντική ταινία σπικάζ που περιγράφει την προσπάθεια του Φαγκρή να βρει χρήματα? Το σπικάζ τελειώνει με την φράση "στον ξάδερφό του Μπάμπη Φαγκρή, τον καμπαρετζή"!

Επίσης παρατήρησα μια σκηνή από το "Αλίμονο στους νέους", που δείχνει την Μάρω Κοντού να κατεβαίνει τα χαρακτηριστικά σκαλάκια της Πλάκας, αφού έχει αποχαιρετίσει τον Χορν και έχει αποδεχτεί τον γάμο της με τον υπέργηρο πλούσιο κύριο. Αυτή την σκηνή την είχαν παρεμβάλει στο σημείο που ο Φαγκρής πηγαίνει με την αρραβωνιαστικιά του σε κάποιο ταβερνάκι.
 
Πληροφοριακά, η ΕΡΤ2 κάθε μεσημέρι στις 12:30 προβάλλει ως επί το πλείστον τις νέες εκδόσεις με το φετινό telecine σε HD από τις ταινίες, όπως και το Εψιλον. Επισημαίνω ότι οι αλλαγές σε τίτλους αρχής και τέλους (με σύγχρονη γραμματοσειρά) συνεχίζονται, με τη διαφορά ότι σε ορισμένες ταινίες, στο τέλος αναγράφεται το εξής: © 2016 Karagiannis Karajopoulos. All rights reserved. (προς το παρόν το έχω δει στην "κόρη μου τη σοσιαλίστρια" και την "ερωτική συμφωνία")
 
Πίσω
Μπλουζα