Σήμερα διάβασα κι εγώ την επιστολή του κ. Α. Καρατζόπουλου στο forum μας - να τον ευχαριστήσουμε για τον χρόνο του και την διάθεσή του για επικοινωνία.
Εντούτοις, θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες
(ποιους, δηλαδή; όλους, διότι όλα τα μέλη του forum (και μή) δείχνουν να συμφωνούν σε αυτό) ότι πράγματι οι αλλοιώσεις στις ταινίες της Κ-Κ είναι το λιγότερο απογοητευτικές.
Θα σταθώ σε τρία posts που προηγήθηκαν για να θέσω κι εγώ τους δικούς μου προβληματισμούς επί του θέματος:
bambinella 100 είπε:
Στο Δεσποινις ετων 39 στο σημειο οπου βλεπουμε την καταχωρηση της αγγελιας για το συνοικεσιο, βλεπουμε ταυτοχρονα αγγελιες για μασαζ και αλλες υπηρεσιες παρομοιου τυπου. Αυτο τουλαχιστον, υπηρχε τροπος να το προσεξετε και να βαζατε διπλα αγγελιες συνοικεσιων...Για το Δημητρη μου, Δημητρη μου, δε χρειαζοταν να κολλαγατε μια ολογυμνη γυναικα στο ντους. Σας φαινεται φυσιολογικο για οικογενειακη ταινια του 1967 η οποια μαλιστα προβαλλεται τηλεοπτικα μερα μεσημερι και τη βλεπουν παιδια;...
Οσον αφορα ολες τις υπολοιπες ταινιες σας, καλο θα ηταν οι εικονες που μπαινουν στη θεση των παλιων να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στο ετος κατα το οποιο γυριστηκε η καθε ταινια και οχι π.χ. να βλεπουμε στο Αγαπη μου παλιογρια, καρναβαλι του 2000 η σε ταινιες του '65 μοντελα αυτοκινητων που κυκλοφορουν ακομα και σημερα. Το ιδιο ισχυει και για τη μουσικη επενδυση των τιτλων. Δεν μπορει επι παραδειγματι να παιζει η μουσικη του Καπεταν Φαντης Μπαστουνι - 1968 στο Μια του κλεφτη - 1960. Ειναι εντελως ασχετη γιατι 8 χρονια μετα, τα μουσικα ακουσματα ειχαν αλλαξει τελειως. Αν θελατε να ειστε πειστικοι, ας βαζατε ενα τσα - τσα που το 1960 ηταν στις δοξες του.
Και κατι ακομη. Δεν εχω πειστει για το οτι οι οποιες παρεμβασεις σας εγιναν μοναχα εκει που ηταν απολυτως αναγκαιο. Παρακολουθωντας πολυ προσεκτικα τις ταινιες σας, μου δινεται η εντυπωση οτι σε πολλα σημεια ειχατε την αναγκη καλλιτεχνικου αυτοσχεδιασμου.
Να προσθέσω πως αν είχαν γίνει οι παρεμβάσεις με λίγη περισσότερη προσοχή
(όπως αναφέρεται στα παραπάνω παραδείγματα), τότε η απογοήτευσή μας από το αποτέλεσμα δεν θα ήταν τόσο έντονη.
vasilismf είπε:
Η Graal σκαναρε σε 4K τις ταινίες (της Finos Film) και έκανε διορθώσεις μόνο σε χρώματα ήχο και λεκέδες του film. Ακόμα μπόρεσαν και διόρθωσαν ταινίες τις περιόδου 1940-1955
Αδυνατώ κι εγώ να κατανοήσω πώς κατάφερε η άλλη μεγάλη Ελληνική κινηματογραφική εταιρία να διασώσει παλαιότερες ταινίες αυτούσιες
(της δεκαετίας του '40, δηλαδή παλαιότερες κατά μία 20ετία) και η Κ - Κ έπρεπε να τις αλλοιώσει.
drspiros είπε:
Τέλη του '90 το περιοδικό TV Zapping κυκλοφόρησε σε βιντεοκασέτες (τις οποίες έχω στη διάθεση μου) περί τις 10 ταινίες της συγκεκριμένης εταιρείας στην αυθεντική τους μορφή, χωρίς πρόσθετες σκηνές ή εφέ και με τους αυθεντικούς φυσικά τίτλους. Οι κόπιες ήταν ά-ψο-γες, χωρίς το παραμικρό εμφανές πρόβλημα. Είναι δυνατόν λοιπόν 30 χρόνια μετά τα γυρίσματα οι ταινίες να μην έχουν κανένα κουσούρι και ξαφνικά από τα τέλη του '90 μέχρι το 2002 που ξεκίνησε η τηλεοπτική τους κατακρεούργηση να έγινε η καταστροφή του κόσμου;
Έχω ακριβώς την ίδια απορία...
Να προσθέσω μόνο στο παραπάνω post ότι δύο περιοδικά κυκλοφόρησαν τις βιντεοκασέτες αυτές
(ήταν το 1994-95 αν δεν απατώμαι) - το "TV Ζάπινγκ"
(της Δ-Μ με γαλάζιο-μπλε εξώφυλλο) και το "7 Μέρες TV"
(της Κ-Κ με κίτρινο-πορτοκαλί εξώφυλλο) - στο σύνολο 21 ταινίες, οι ακόλουθες:
1. ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ... ΕΛΛΗΝΙΚΑ (1964)
2. Η ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΗΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ (1965)
3. ΒΙΒΑ ΡΕΝΑ (1967)
4. Ο ΣΤΡΙΓΓΛΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ (1967)
5. ΚΡΙΜΑ... ΤΟ ΜΠΟΪ ΣΟΥ (1970)
6. Ο ΤΡΕΛΛΟΠΕΝΗΝΤΑΡΗΣ (1971)
7. ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (1972)
8. ΤΙ 30... ΤΙ 40... ΤΙ 50... (1972)
9. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΣΠΑΓΕ ΠΛΑΚΑ! (1972)
10. ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΠΑΛΙΟΓΡΗΑ (1972)
11. ΕΝΑΣ ΤΡΕΛΟΣ ΤΡΕΛΟΣ ΑΕΡΟΠΕΙΡΑΤΗΣ (1973)
12. ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΒΟΥΖΑ (1978)
13. ΡΕΝΑ... ΝΑ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ (1980)
14. Η ΠΟΛΙΤΣΜΑΝΑ (1981)
+ οι ακόλουθες ταινίες της Αλίκης:
"Η μουσίτσα", "Η Αλίκη στο Ναυτικό", "Χτυποκάρδια στο θρανίο", "Η σωφερίνα", "Διπλοπεννιές", "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια" και "Πονηρό θηλυκό κατεργάρα γυναίκα".
(ΣΣ Μην ξεχνάμε ότι οι δύο εταιρίες Δ-Μ και Κ-Κ ήταν ακόμα το 1994-95 δύο ξεχωριστές εταιρίες)
Οι κόπιες αυτές πραγματικά ήταν μια χαρά και χωρίς προβλήματα, όπως και οι κόπιες των ταινιών της Κ-Κ και της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης που προβάλλονταν από την Ελληνική τηλεόραση τη δεκαετία του '90.
Να κλείσω λέγοντας ότι είμαι ευτυχής που τις κόπιες των περισσοτέρων αγαπημένων μου ταινιών της Δ-Μ / Κ-Κ τις έχω ψηφιοποημένες στην αρχική τους μορφή
(πριν τις παρεμβάσεις) και ότι μόνο στην αρχική τους μορφή εξακολουθώ να τις παρακολουθώ σήμερα...