Αλλοιώσεις σε ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας ChristosM
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Νομίζω οτι αυτή η ταινία ειχε κυκλοφορήσει σε τηλεπεριοδικο ως βιντεοκασσετα, την δεκαετία του 90....

Θυμαμαι σιγουρα την Αλικη στο Ναυτικο, τα Χτυποκαρδια στο θρανιο, αν δεν κανω λαθος, πρεπει να ήταν και αυτή....

Ισως αν καποιος φίλος εχει την κασετα να μας πει....

Πάντως απο την δεκαετία του '80, ειχαν αφαιρεθεί σκηνες απο ορισμενες ελληνικες ταινίες.

Για παραδειγμα: Στην Υπολοχαγό Νατάσσα, υπήρχαν στην ταινία σκηνες με καμήλες στην ερημο. (Ειναι εκει που η Αλικη συνανταει τον Παπαμιχαήλ στην ερημο).

Πριν τον συναντήσει, υπηρχε σκηνή όπου η Αλικη ψαχνει αναμεσα σε ταφους στην ερημο να βρει τον ταφο του Παπαμιχαηλ (επειδη ειχε μαθει οτι ειχε σκοτώθει). Και εκει που ψαχνει εμφανιζεται ξαφνικα ο Παπαμιχαηλ (η σκηνή που βλεπουμε στην ταινία... "Ορεστη ζεις? πες μου οτι δεν ειναι ψεμα!"... κλπ και αρχιζουν να κυλιουνται στην αμμο).

Ακολουθει σκηνη με τις καμήλες, οπου οι δυο πρωταγωνιστες περιπλανιονται στην ερημο πανω στις καμήλες.

Αυτες τι σκηνες, οσο χρονων ειμαι, δεν τις εχω δει ποτε στην ταινία!! Ουτε στη βιντοκασσετα που ειχε κυκλοφορησει την δεκαετία του 80.

Η τελευταία φορά που "κυκλοφορησε" η Νατασσα με τις εν λόγω σκηνες ήταν απο μια προβολή της στην τοτε κρατικη τηλεοραση στα τελη της δεκαετίας του 70.

Προσωπικα δεν το γνωρίζα οτι υπηρχαν αυτες οι σκηνες.

Το εμαθα απο εδω απο thread του φιλου tony-tony, ο οποιος εχει ανεβασει σελιδες απο την Νατασσα σε φωτορομαντζο και το ειχαμε συζητησει.

Ειχα δει κατα καιρους φωτογραφιες με την Αλικη και τον Δημήτρη πανω σε καμήλες, αλλα νομιζα οτι ήταν φωτογραφίες που τραβηχτηκαν για τη διαφημιση της ταινιας. Και ομως ήταν σκηνες που εχουν κοπει πανω απο 30 χρονια....
 
DianaTheSuperstar91 είπε:
Στο Δημήτρη Μου Δημήτρη Μου έβαλαν ... Και μια σκηνή με μια γυμνή να κάνει μπάνιο και έδειχνε το σημείο G της σε πρώτο πλάνο (μέχρι και στο ΕΣΡ είχα πάει πέρυσι για την σκηνή αυτή)
Δεν πολυπαρακολουθω αυτο το θρεντ, αλλα μπηκα ακριβως επειδη προσφατα παρατηρησα αυτη τη σκηνη στο "Δημητρη μου Δημητρη μου", και βλεπω οτι την ανεφερε και η Diana λιγα χρονια πριν. Μου φανηκε πολυ κακοφτιαγμενη και πραγματικα μου δημιουργηθηκε η απορια εαν ηταν ετσι στο πρωτοτυπο η αν ειναι προιον "εικαστικης παρεμβασης".

Η σκηνη που ειδα εχει ως εξης:

Μπαινει ο Παπαμιχαηλ στο δωματιο ενος ξενοδοχειου εχοντας ραντεβου με ενα πελατη για μια δουλεια, ενω του εχουν πει οτι θα αργησει και θα ειναι η "γραμματεας" του. Οπως μπαινει, φωναζει στη "γραμματεα" και ακουγεται η φωνη της απο μεσα. Η ποιοτητα του ηχου της φωνης της ειναι αρκετα διαφορετικη, πραγμα που σημαινει οτι προστεθηκε αργοτερα, ή ειναι ντουμπλαρισμενη απο το μονταζ.

Κατοπιν, οπως καθεται ο Παπαμιχαηλ, ενα πλανο δειχνει απο μεσα μια γκομενα (η περιβοητη "γραμματεας") να βγαινει απο το μπανιο πλατη και να ντυνεται. Και παλι το συγκεκριμενο σημειο φαινεται διαφορετικης ποιοτητας απο την υπολοιπη εικονα, που σημαινει οτι προστεθηκε αργοτερα στο μονταζ, πιθανοτατα απο αλλη ταινια (τσοντα; ).

Η συνεχεια ειναι καπως σουρρεαλιστική. Ο Παπαμιχαηλ δεν διαδρα καθολου με καποια ηθοποιό ή γυναίκα, αλλα ακουγονται γυναικεια γελια, και ξαφνικα ειναι ο Παπαμιχαηλ ξαπλωμενος να παραληρει, υποννοώντας οτι τον μέθυσε ή τον αποπλάνησε. Εμβόλιμα βλεπουμε το προσωπο της γκομενας να καπνιζει (προφανως απο αλλη ταινια κι αυτη η σκηνη)

Οσο παραληρει ο Παπαμιχαηλ, ερχεται η Καλογεροπουλου αναστατωμενη οτι την απατησε, και τον βρισκει σε κακα χαλια, ενω ακουγονται χαιρεκακα γυναικεια γελια. Παρ' ολα αυτα δε φαινεται πουθενα γυναικα (δηλ ηταν ακομα εκει μπροστα;;; ).

Βρηκα αυτη τη σκηνη τελειως κακογουστη και κακοφτιαγμενη, δεν ξερω κατα ποσο ηταν ετσι στο πρωτοτυπο και κατα ποσο ειναι αποτελεσμα του "ρετους". :o
 
Rakeesh είπε:
Η συνεχεια ειναι καπως σουρρεαλιστική. Ο Παπαμιχαηλ δεν διαδρα καθολου με καποια ηθοποιό ή γυναίκα, αλλα ακουγονται γυναικεια γελια, και ξαφνικα ειναι ο Παπαμιχαηλ ξαπλωμενος να παραληρει, υποννοώντας οτι τον μέθυσε ή τον αποπλάνησε. Εμβόλιμα βλεπουμε το προσωπο της γκομενας να καπνιζει (προφανως απο αλλη ταινια κι αυτη η σκηνη)
Πάντως η ηθοποιός που καπνίζει , ήταν πολύ όμορφη. Αναρωτιέμαι ποια ήταν και αν οι πρόσθετες σκηνές, ήταν από κάποια ελληνική ταινία.
 
RIO είπε:
Πάντως η ηθοποιός που καπνίζει , ήταν πολύ όμορφη. Αναρωτιέμαι ποια ήταν και αν οι πρόσθετες σκηνές, ήταν από κάποια ελληνική ταινία.
Ήταν... γιατι τωρα θα ειναι... :P

Κι εγω αναρωτιεμαι απο ποια ταινια ηταν αυτη η σφηνα. Θα ηταν ενδιαφερον trivia.

Θυμαται κανενας να μου πει τι γινοταν σε αυτη τη σκηνη το πρωτοτυπο;
 
RIO είπε:
Πάντως η ηθοποιός που καπνίζει , ήταν πολύ όμορφη. Αναρωτιέμαι ποια ήταν και αν οι πρόσθετες σκηνές, ήταν από κάποια ελληνική ταινία.
Κορίτσια Με Βρώμικα Χέρια ή Ο Μέτοικος
 
Ευχαριστώ για την πληροφορία James1980... :)

Rakeesh, αν θυμάμαι καλά στο πρωτότυπο ο Παπαμιχαήλ μπαίνει στο δωμάτιο και ακούγεται από μέσα μια γυναικεία φωνή, που του λέει να περιμένει. Ο Παπαμιχαήλ κάθεται στον καναπέ και ανάβει τσιγάρο. Ύστερα χωρίς πάλι να φαίνεται η γυναίκα, τον ρωτάει αν θέλει να πιει κάτι. Αργότερα μπαίνει η Καλογεροπούλου με τον πατέρα της και τον βλέπουν ζαλισμένο στον κρεβάτι να παραμιλάει....
 
Μέρες που είναι, η τηλεόραση έχει κατακλυστεί από ταινίες της συγκεκριμένης εταιρείας. Ε-ΛΕ-ΟΣ!!! Δεν μπορώ ούτε να τις παρακολουθήσω. Το επόμενο βήμα θα είναι η μετατροπή τους σε μίνι σειρές 3-4 επεισοδίων, όπου στο τέλος θα βλέπουμε "Τέλος επεισοδίου, μη χάσετε στο επόμενο: Θα καταφέρει ο Δημήτρης Χορν να κρατήσει κοντά του με μόνο όπλο τα νιάτα του την όμορφη Μάρω Κοντού;"

Καλή Ανάσταση!
 
drspiros είπε:
Μέρες που είναι, η τηλεόραση έχει κατακλυστεί από ταινίες της συγκεκριμένης εταιρείας. Ε-ΛΕ-ΟΣ!!! Δεν μπορώ ούτε να τις παρακολουθήσω....
Αυτο δεν ειναι τιποτα!

Προχτες στην ταινια του 1970 "Καταναλωτικη κοινωνια" εδειχνε υποτιθεται σφηνες απο διαφημιστικα σποτ της εποχης που προβαλλονταν στην οθονη μιας τηλεορασης καθως και αθλητικους αγωνες στιβου... και τσουπ αναμεσα τους δειχνει κι ενα αλμα της... Ισιμπαγεβα! χαχαχαχα
 
Χα-χα, έβλεπα σήμερα το μεγάλο Δημήτρη Χορν στα Αναφιώτικα και σκεφτόμουνα "τώρα θα πεταχτεί ο Παπακαλιάτης". Εν τω μεταξύ, οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει είναι απλώς εφέ! Ούτε καθαρισμός στο φιλμ, ούτε βελτιώσεις στον ήχο, τίποτα. Υπήρχαν τα τρεμοπαίγματα, τα σημαδάκια στο φιλμ, οι "τρίχες", τρέμουλο στο φωτισμό, ενίοτε ασυγχρονισμός εικόνας και ήχου. Καμία σχέση με τη δουλειά που έχει κάνει η Graal. Απέναντι έπαιζε την "Ωραία του κουρέα" και ήταν η μέρα με τη νύχτα.
 
Γεια σας και καλώς σας βρήκα.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο στοιχεία για κάποιες σκηνές της ταινίας "Κορόιδο Γαμπρέ" (1962) διάβασα αυτό το νήμα και σκέφτηκα ότι εδώ είναι το κατάλληλο forum για να βρω (ίσως) λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζω.

Συγκεκριμένα, την ΠΕ το μεσημέρι (16/4/15) είδα στον ΣΚΑΙ την αρχή της ταινίας "Κορόιδο Γαμπρέ", η οποία ξεκίνησε με σκηνές από την Αθήνα της εποχής εκείνης (1962), όπως συνηθιζόταν από τους τότε σκηνοθέτες. Στα πρώτα 1-2 λεπτά, δείχνει κίνηση σε δρόμους, πεζούς, διασταυρώσεις, διαδρομές στην Αθήνα κλπ και σε κάποια από τις σκηνές πρόσεξα κάτι που με ενδιέφερε προσωπικά αλλά για λίγα μόνο δευτερόλεπτα που κράτησε η σκηνή, χωρίς να προλάβω να το συγκρατήσω.

Στη συνέχεια, έψαξα στο δίκτυο, για την ταινία, αλλά όσα links την έχουν (ολόκληρη ή σε αποσπάσματα) προβάλλουν την έκδοση της Tele Cine, που ξεκινάει, μετά τα γράμματα, με τη σκηνή από την ταβέρνα του Αυλωνίτη και όχι με τις σκηνές της Αθήνας, οι οποίες φαίνεται να έχουν κοπεί. Έψαξα και στο youtube αλλά και πάλι βρήκα μόνο την ίδια έκδοση.

Έστειλα μήνυμα στον ΣΚΑΙ ζητώντας να αντιγράψω ή έστω να δω τα πρώτα 1-2 λεπτά αλλά δεν ελπίζω σε θαύματα (να μου απαντήσουν), πολύ περισσότερο αφού μέχρι σήμερα δεν έλαβα απάντηση. Ένας φίλος με τον οποίο συζητούσα χθες το θέμα, είχε την ταινία σε CD ή DVD από τις προσφορές των εφημερίδων και σήμερα που το βρήκε και είδε την αρχή, διαπίστωσε ότι και αυτή η έκδοση είναι της Tele Cine.

 


Υπάρχει τρόπος ή ιδέα να βρω αυτά τα 1-2 λεπτά της κίνησης στην Αθήνα είτε σε κάποιο αρχείο ή λέσχη ή άλλη πηγή; Υπάρχει κάποιος (μέλος του forum) να έχει στο αρχείο του αυτή την ταινία, στην πρωτότυπη έκδοσή της;


Κάθε βοήθεια και ιδέα δεκτή.

 


ΥΓ

Εάν κριθεί από τον συντονιστή ότι δεν ανάρτησα το post στο κατάλληλο νήμα, παρακαλώ να μετακινηθεί στο σωστό.
 
makap είπε:
...και όχι με τις σκηνές της Αθήνας, οι οποίες φαίνεται να έχουν κοπεί.
Κοπεί; Πες καλύτερα ότι δεν υπήρχαν καν στην ταινία γιατί δεν ήταν πρόθεση του σκηνοθέτη κάτι τέτοιο, αλλά μετά ανέλαβαν άλλοι να προσθέσουν την πινελιά τους.

makap είπε:
Υπάρχει κάποιος (μέλος του forum) να έχει στο αρχείο του αυτή την ταινία, στην πρωτότυπη έκδοσή της;
Πρωτότυπη έκδοση είναι αυτή της Tele Cine που ξεκινάει με κοντινό πλάνο ενός πελάτη της ταβέρνας να μπουκώνει με μια τεράστια πιρουνιά μακαρόνια, γιατί έτσι γούσταρε να τη γυρίσει ο δημιουργός (το ύφος δεν πάει φυσικά σε σένα, έχει άλλους αποδέκτες). Όλα τα υπόλοιπα είναι κακόγουστη και αντιαισθητική προσθήκη ανθρώπων που δε σέβονται τις επιλογές των σκηνοθετών και παραγωγών των ταινιών. Ας μην επεκταθούμε άλλο...

Όσο για τις σκηνές που σε ενδιαφέρουν, με λίγη υπομονή και ψάξιμο θα τις πετύχεις σε άλλη ταινία της εταιρείας!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλησπέρα σας. Εγγράφηκα στο site σας αφού πρώτα διάβασα προσεκτικά ΟΛΟ το συγκεκριμένο thread καθώς και την απάντηση του Κου Καρατζοπουλου και τις εκεί απαντήσεις. Πρόκειται για ένα θέμα που καιρό παρατηρώ και χάρηκα πολύ που βρήκα ανθρώπους με το ίδιο "άγχος" ως προς την κατακρεούργηση πνευματικών έργων.

 


χωρις να σας κουράσω θα ήθελα να γράψω την άποψη μου:


 


κατ αρχήν, όσο αφορά την κινηματογραφική εταιρία Καραγιάννης-Καρατζοπουλος, ναι είναι αλήθεια όπως είπε κάποιος ήδη ότι μεγάλο μέρος των παραγωγών τους ήταν κακής ποιότητας. Όχι απαραίτητα σε επίπεδο cast ή ακομα και σεναρίου, αλλά κυρίως σκηνοθεσίας / σκηνικών κλπ. Συγκεκριμένα, με εξαιρέσεις κάποιες ταινίες με την Αλίκη και κάποιες άλλες εξαιρεσεις, απο ένα χρονικό σημείο και μετα τα έργα τους είναι επιπέδου άτεκνης κινηματογράφισης θεατρικού έργου.



1 με 2 σκηνικά, με ελάχιστα establishing shots εξωτερικών χωρών, πλάνα "ατελείωτα" με χαρακτηρες να μιλούν χωρις και να υπάρχουν "μόνα" πλάνα του κάθε ενός εμβόλιμα, κίνηση της κάμερας μέσα στον "θεατρικό" χώρο για να βρει και να "καθίσει" στους επόμενους ηθοποιούς που έχουν να πουν το κείμενο τους. Επίσης ανακύκλωση ηχητικών μουσικών θεμάτων κατα κόρων. Και δεν εννοώ τα εξόφθαλμα παραδείγματα που ήδη τα αλλά μέλη έχουν δώσει για "κλοπή" απο άλλες ταινίες, αλλά για 2-3 μουσικά μοτίβα που χρησιμοποιουνταν συνεχώς στις εν λόγω ταινίες.


 


βγαζοντας αυτο απο τη μέση, επιτρέψτε μου εδώ να να προσπαθήσω να εκφράσω το 99% των μελών του φόρουμ με μια αρχική απλή επισήμανση:


 


καθε αλλιωση του οποιουδήποτε πρωτότυπου έργου και αλλαγή σε χρωματική παλέτα, frame rate, μετάβαση πλάνου, εισαγωγή εμβολίου άσχετου πλάνου, εισαγωγή εμβολημου άσχετου τραγουδιού ή ηχου κλπ είναι ΜΕΜΠΤΗ και οπουδήποτε άλλου στον κόσμο χωρις την εγγραφή άδεια του πρωτότυπου δημιουργού ή των κληρονόμων του, ΠΑΡΑΝΟΜΗ.


 


Επισης, οι αλλαγές που η συγκεκριμενη εταιρία επεφύλαξε στα έργα της αλλά και αυτά που εχει αγοράσει τα δικαιώματα διανομής απο άλλους, είναι ΕΞΟΦΘΑΛΜΕΣ (άσχετα πλάνα άλλων εποχών κλπ) & ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΕΣ (μεταβάσεις πλάνων αλλά και νέοι τίτλοι με εφέ που χρησιμοποιούνται μόνον σε κακά βίντεο γάμου και άθλιες βιντεοκασέτες του 80, αργή κίνηση σε σημεία που δεν υπήρχε, εμβόλιμο Χρώμα και "εφέ" κλπ).


 


με λίγα λόγια έχουμε λόγους ΗΘΙΚΗΣ, ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ αλλά & κοινής ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ με βάση τους οποίους μπορούμε με απόλυτη σιγουριά να πούμε ότι όλες οι αλλαγές και αλλοιώσεις είναι ΑΘΛΙΕΣ.



Δε μπορει κανεις με "σώας της φρενας" να ισχυριστεί ότι έστω και μια απο αυτές βοήθησε το εν λόγω έργο.


 


ξεκαθαριζουμε εδώ επίσης ότι η διαδικασία σκαναρίσματος του πρωτότυπου αρνητικού, διόρθωσης λαθών, χρωμάτων, καθαρισμός και ψηφιοποίησης μιας παλιάς ταινίας ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχουν με την υποβολή αυτής σε νέο μοντάζ και αλλαγής του καλλιτεχνικού της μέρους. Τέτοιες αλλαγές επιβάλλονται ΜΟΝΟ αν εκλείπει εντελώς μέρος του έργου ή γίνεται προσθήκη προηγούμενος κομμένης σκηνής με την άδεια των δημιουργών. Ως παράδειγμα σας δίνω πχ ότι στο "ο καλός ο κακός και ο άσχημος" χρειάστηκε 40 χρόνια μετα να ξανα ηχογραφήσουν διάλογο για το έργο ο Κλιντ Ιστγουντ και ο Ιλάια Γουάλας για σημεία που είχε αλλοιωθεί ο Ηχος (18 λεπτα)



http://articles.chicagotribune.com/2004-05-18/features/0405180054_1_sergio-leone-ugly-lee-van-cleef

 


στα έργα για τα οποία μιλάμε και πονάμε όμως εδώ, είναι φανερό πως:


 


οι αργές κινήσεις είναι αναχρονιστικές και άτεχνες



οι εμβόλιμες εισαγωγές πλάνων άσχετων ή/και σημερινών είναι αχρείαστες και "στο ποδι"



οι αλλαγές χρωματικές και σε μεταβάσεις με "video εφέ" αναχρονιστικές και άτεχνες επίσης



ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ


 


Απο την απάντηση του κυρίου Καρατζοπουλου λοιπόν ένα είναι φανερό:



Ο ίδιος δεν βλέπει όλα αυτα τα έργα ως τέχνη αλλά ως εμπόρευμα.


 


αυτο κάθε αυτο δεν είναι κατι κακό. Έτσι βλέπουν το σινεμά και όλα τα μεγάλα στούντιο της Αμερικής.


 


ομως ο Κος Καρατζοπουλος αποφάσισε να ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΗΣΕΙ με πολλούς ευφάνταστους τρόπους που ήδη αναφέραμε παρά, παρα, ΠΑΡΑ πολλά έργα. Καλα, κακά, μέτρια, αριστουργήματα. Γι αυτόν όλα έχρηζαν "βελτιωσης" και "ανανέωσης". Και ΚΑΘΕ αλλαγή του είναι απο ΓΕΛΟΙΑ έως ΤΡΑΓΙΚΗ. Είτε την δεις με τα μάτια του απλού θεατή, είτε του ειδήμων.


 


Θα παρακαλέσω πολύ το "γραμμα" μου να παρουσιαστεί αυτούσιο. Είδα μια ιδιαίτερη τάση να εξαφανιστεί κάθε κακή κριτική απέναντι στο κύριο Καρατζοπουλο με μόνη εξήγηση ότι "μας έκανε την χάρη να απαντησει".


 


το ότι ο Κύριος Καραντζοπουλος εξήγησε τι ήθελε να κάνει ΔΕΝ αλλάζει τη ΣΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑ έκανε. Το ότι απάντησε στο φόρουμ και θα θέλατε στο μέλλον να σας δώσει και μια (σίγουρα ενδιαφέρουσα) συνέντευξη δεν αλλάζει το ότι η απαντήσεις του ήταν ανεπαρκείς και έως και εξοργιστικές.


 


ελπιζω να μην σας κούρασα πολύ. Σαν τελευταία σκέψη σας αφήνω με κατι που συνέχεια τη δεκαετία του 80.


 


ο Ted Turner, Ιδιοκτητης τότε του cnn και άλλων καναλιών και στούντιο παραγωγής ταινιών αποφάσισε να "καλυτερεψει" τις παλιές κλασικές ασπρόμαυρες "χρωματίζοντας" τες. Το θέμα έφτασε ως το αμερικανικό κογκρέσο με άπειρους δημιουργούς (Γουντι αλλεν και πολύ αλλοι) να καταθέτουν ενάντια.
http://www.csmonitor.com/1987/0514/acolor.html

 

 


Αυτα απο μένα και θα σας παρακαλούσα άλλη φορά να αφήνετε τον κόσμο να απαντά σε ΚΑΘΕ γράμμα αν υπάρχει πίστη ότι δεν απαντήθηκαν ερωτήματα ή ότι κάποιες απόψεις είναι λάθος.



καμμια γνώμη δεν είναι ιερή αγελάδα και σίγουρα όχι η γνώμη ενός εμπόρου που ασελγεί πάνω σε παραγωγές και άλλων εταίριων καθώς και εις βάρος δημιουργών που δεν είναι πλέον εν ζωή.


 


ονομαζομαι ΔΙΝΑΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ και απάντων ΕΠΩΝΥΜΑ για να μην δεχτώ και γνωστά σχόλια. Οποίος χρειάζεται έξτρα πληροφορίες μπορει να μου κάνει pm



 
Γεια στο στόμα σου, Πέτρο, δεν μπορούσες να τα πεις καλύτερα και με πραγματικά και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα. Η ιστορία δε του Ted Turner γνωστή εδώ και χρόνια, είχε μάλιστα παρουσιαστεί και στην εκπομπή "Απίστευτα κι όμως αληθινά", με κάποιον επώνυμο (νομίζω Όρσον Ουέλς) να αποδοκιμάζει τη νέα τεχνική λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "το να προσπαθείς να βάλεις χρώμα σε μια ασπρόμαυρη ταινία είναι σαν να βάφεις με κραγιόν τα χείλη της Αφροδίτης της Μήλου".

Θυμάμαι ως παιδί, είχα αρκετά φιλμάκια super 8 που τους είχα βγάλει τον αδόξαστο στο κόψε-ράψε, μέχρι και γδαρσιές με το ψαλίδι πάνω στο φιλμ έκανα για να δω πώς φαίνονται στη μηχανή προβολής. Τώρα το έχω μετανιώσει που έκανα τέτοιες παρεμβάσεις, αλλά είπαμε... ήμουν παιδί!

 


(Αυτό που έκανα ως μεγαλύτερος ξεπερνάει κατά πολύ τη φαντασία: Πήρα το Pulp Fiction και μόνταρα σε χρονολογική σειρά τις σκηνές!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλησπέρα Πέτρο! Το έθεσες πραγματικά άψογα. Το γεγονός είναι απαράδεκτο!

Μια ερώτηση. Είναι γνωστό εάν και τι αλλαγές έχουν γίνει στην ταινία τα Κόκκινα Φανάρια; Δεν την έχω πετύχει στην τηλεόραση, αλλά υπάρχει το DVD που κυκλοφορεί από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος. Στην έκδοση αυτή υπάρχουν οι γνωστοί τίτλοι (μια ταινία της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος... κτλ) και αναρωτιέμαι αν ήταν και διαφορετικοί στο σύνολό τους οι αυθεντικοί τίτλοι, καθώς δεν την έχω προλάβει στο σινεμά! :P

Στην μία παλιά αφίσα αναγράφεται ως ταινία 2:30 ωρών, αν και οι κόπια στο DVD μόλις που ξεπερνάει τις δύο ώρες. Γνωρίζει κανείς λεπτομέρειες;

Έχει κανείς καμία παλιά βιντεοκασέτα;
 
Καλημέρα. Οι τίτλοι στην βιντεοκασέτα είναι οι αυθεντικοί. Η διάρκεια της ταινίας όντως είναι δυόμισι ώρες. Προφανώς επειδή το DVD χωράει μόνο δύο ώρες,

έγινε περικοπή.
 
Χμ, αυτό είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Αναρωτιέμαι τότε γιατί είναι κομμένη, καθώς τα DVD έχουν συγκεκριμένη χωρητικότητα, αλλά αυτή έχει σχέση με το του μέγεθος αρχείου. Υπάρχουν DVD και με ταινίες π.χ τεσσάρων ωρών (βλέπε Ο Θίασος του Αγγελόπουλου).

Πρέπει να μου βρω μια τέτοια βιντεοκασέτα! :D
 
H διαρκεια της ταινιας που "χωραει" σε ενα DVD, εξαρταται απο το bitrate που θα χρησιμοποιηθει.

Το DVD δεν ειναι κασετα, για να λεμε οτι χωραει δυο ωρες βιντεο, αλλα οχι δυομιση...
 
ανετότατα χωράει παραπάνω στο απλό των 4.7 γίγα, και υπάρχουν πάντα και τα dual layer των 8.5 γίγα, νομίζω 6 ? τα 10!
 
Καλησπέρα! Είμαι νέα στο retromaniax και χαίρομαι που βρήκα αυτόν τον ιστοχώρο για να πω τον πόνο μου. Λατρεύω τις παλιές ελληνικές ταινίες, γιατί εκτός από το γεγονός πως είναι συνδεδεμένες με την παιδική μου ηλικία, μου αρέσει η ατμόσφαιρα και η γλύκα που αποπνέουν, μιας εποχής που έχει περάσει ανεπιστρεπτί! Δεν μου αρέσει καθόλου το γεγονός πως έχουν καταστρέψει με τέτοιο βίαιο τρόπο και χωρίς κανέναν σεβασμό στο έργο των δημιουργών (Σακελλάριος, Κακογιάννης, Γεωργιάδης, Δαλιανίδης, Δαδήρας) τόσες ταινίες. Από αυτό εδώ το βήμα, θα πρότεινα στους "ιδιοκτήτες" αυτών των έργων να κυκλοφορήσουν τις ταινίες σε dvd στην αυθεντική τους μορφή για να μπορέσουμε να τις απολαμβάνουμε όπως τις εμπνεύστηκαν οι σκηνοθέτες τους. Πιστεύω, πώς η πλειοψηφία των φανατικών του ελληνικού κινηματογράφου θα διέθεταν από τον κατα πολύ μειωμένο προυπολογισμό τους, για να τα έχουν στην συλλογή τους. Σας ευχαριστώ πολύ.
 
Τελευταίο "θύμα" αυτής της διαστροφής που αποκαλείται "τηλεοπτική προσαρμογή" το σπάνιο διαμάντι του Ορέστη Λάσκου "Ο χαζομπαμπάς" που προβάλλεται αυτή τη στιγμή από το Ε. Βιασμός του έργου και προσβολή απέναντι στις επιλογές του σκηνοθέτη είναι το λιγότερο που μπορώ να πω. Ευτυχώς ο Παρθενώνας δεν είναι ελληνική ταινία κύριοι εκσυγχρονιστές, τώρα θα του είχατε τοποθετήσει κουφώματα αλουμινίου! :angry:
 
Πίσω
Μπλουζα