Αποχαιρετώντας τα φωτογραφικά

gapan είπε:
Αυτό σε αντίθεση με το να βρίσκεσαι καταμεσής στο πουθενά και να ξεμένεις από φιλμ, φαντάζομαι.
Χαααααχαχα φοβερός :D :D :D

Η ΜΟΝΗ φορά που έχω μείνει από μπαταρία (πάντα σε διακοπές έχω δεύτερη μαζί μου, αλλά ποτέ δεν μου χρειάστηκε!) ήταν το 2005 στην Πράγα όπου είχα μία Sony DSC-W5 με 2 κανονικές μπαταρίες των 1600mAh (νομίζω). Έβγαλα κάπου 600, με φλας και χωρίς!!! Ε, όταν τελείωσαν απλά πήγα στο περίπτερο...

ΥΓ Μόλις πρόσεξα, από το πρώτο ποστ, το "ρετουσάρισμα με μολύβι". Ε, αν είναι να είμαστε νοσταλγικοί και γι αυτό (ο Χριστός κι η Παναγιά κι οι Άγιοι όλοι!), να σας συστήσω το Φώτοσοπ...

ΥΓ2 και ας μην ξεχνάμε ότι το να σου τελειώνουν οι μπαταρίες οφείλεται στο ξεπέρασμα του τελειώματος του φιλμ... δηλαδή πλέον το όριο βρίσκεται αλλού, μόνο που έχει επεκταθεί κατά πολύ. Είναι λοιπόν μάλλον αστείο να μιλάμε για το βάσανο της μπαταρίας όταν συγκρίνουμε με πριν!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ισως ο ορος γελοιο να ηταν αστοχος. Θα πώ καλυτερα "αβολο". Δεν νοειται για μενα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ φωτογραφηση αν δεν εχω τη σωστη λαβη της καμερας και με τα δυο χερια, σημαδευοντας παντα με το προσοφθαλμιο οπως εκανα και με το φιλμ. Οι σημερινες κομπακτ απλα με ξενιζουν, γιατι και οι κομπακτ με φιλμ ειχαν τουλαχιστον προσοφθαλμιο.

Το οτι ολοι εγιναν φωτογραφοι αναφερθηκε στο θρεντ κι εγω απλα συμφωνησα. Παντως οπως σε ολους τους τομεις, το εργαλειο ΔΕΝ κανει το μάστορα, απλα τον βοηθαει.

Ενα πραγμα που οντως μου λειπει απο τα παλια ειναι το μηχανικο κλειστρο και η εντελως μηχανικη λειτουργια γενικα. Οι μπαταριες ειναι ευαισθητες στο κρυο.

Το καθε φιλμ ειχε τα δικα του χαρακτηριστικά φωτισμού, κατι που λέγεται εμβέλεια χρώματος ή color gamut. Στις περισσότερες καινουργιες DSLR μπορει ο χρήστης να φορτώσει τον επιθυμητό αυτο "χαρακτήρα" στην κάμερα

Αν και οι τιμές πέφτουν συνεχώς, δεν πεφτουν στο κυριότερο εξαρτημα που ηταν ειναι και θα ειναι ο φακός. Τουλάχιστον τον κρατάς οταν αλλάξεις μοντέλο της ιδιας μαρκας.

Τέλος για νυχτερινή φωτογραφία καμία σχέση. Φιλμ σε 800 ISO σπάνια έβρισκες και το πλήρωνες πανάκριβα. Οι ψηφιακες φτάνουν άνετα τα 3200 και πλέον τα 6400 χωρίς αξιοσημείωτο θόρυβο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τολη αν δεν κάνω λάθος οι περισσότερες DSLR έχουν μηχανικό κλείστρο, κάτοπτρο όπως οι κλασσικές reflex.

Εξαιρούνται κάποιες Olympus,Panasonic που φτιάχνουν κάτι ενδιάμεσες φωτογραφικές μηχανές που έχουν τα χαρακτηριστικά των compact και τη δυνατότητα αποσπόμενου φακού.
 
Shock το κλειστρο εχει μεν κουρτινες οπως παλια αλλα ενεργοποιούνται με ηλεκτρομαγνητη σε αντιθεση με το κουρδισμα που ειχαμε παλια μεσω μοχλου η motor drive.

Μια επισκεψη στη dpreview.com θα σε πεισει καθως εχουν και αποσυναρμολογημένα κλειστρα σε απεικόνιση και ειναι γενικα καλοφτιαγμενο site για ολες τις ψηφιακες αποριες.

Το χειροτερο ειναι οτι σε bulb (ανοιγμα διαρκειας) ο ηλεκτρομαγνητης το κραταει ανοικτο ρουφωντας στην κυριολεξια τη μπαταρια. Κανενας κατασκευαστης δεν σκεφτηκε τη θεση αναπαυσης στο ανοικτο, χρησιμοποιώντας το μαγνητη μονο για την κινηση.
 
Άργησα λίγο αλλά κατάλαβα τι εννοείς, όσο για το dpreview είναι πράγματι πολύ καλό!
 
LOL,βρε εσείς θα με κάνετε να βλέπω εφιάλτες ότι αύριο θα έχουν εξαφανιστεί οι ψηφιακές φωτογραφικές και θα γυρίσουμε ξαφνικά στα φιλμς!Ποια φιλμς,εκείνες τις φωτογραφικές σαν αυτή που είχε κι ο Βέγγος στο "Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης" :p :p

Και θα έχουμε VHS αντί για DVDs,κασσέτες αντί για CDs,floppy disks αντί για DVDs,κι εγώ δε ξέρω τι άλλο....

Πάντως,το πιο σωστό που αναφέρθηκε,είναι το κόστος κατοχής μιας μηχανής σήμερα.

Για κάποιον που θέλει απλά να βγάλει τις προσωπικές/οικογενειακές φωτογραφίες του -και χωρίς να πετάξει τις μισές στην εμφάνιση,ή/και να πληρώσει φωτός με...το δάχτυλο εκεί κάτω στη γωνία-,οι ψηφιακές μηχανές είναι μια πάμφθηνη σωτηρία.

Για τους επαγγελματίες,υπάρχουν οι ανάλογες λύσεις,όπως συμβαίνει πάντα.Κανένας άλλωστε δεν έγινε επαγγελματίας από το πολύ καλό όργανο του επαγγέλματος που κρατούσε στα χέρια του,τι λέμε τώρα;

Δώσε μου τα καλύτερα εργαλεία οδοντιατρικής,κι αν δε σου κάνω στο πιτς φυτίλι το στόμα σαν το τούνελ του Παρισίου μετά από το αυτοκινητιστικό της Νταϊάνα,να μη με λένε Μάνο! :p
 
LOL πολύ όμως κι από μένα. Άλλο η τεχνολογια και άλλο η καλλιτεχνια. Ας μην τα μπερδευουμε. Και ας μην μπερδευουμε την επαγγελματική φωτογραφία με την ερασιτεχνική.

@Gryzor. Το δικό μου ρετρό η η νοσταλγία έχει να κάνει με την καρδιά και όχι με το πληκτρολόγιο. Και σε διαβεβαιω πως υπάρχουν κάποιες εργασίες που απαιτούν τη γνώση του παλαιού τρόπου και το μολύβι και τον κόπο για να ονομαστουν αξιοπρεπείς ως αποτέλεσμα.Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν φτουρανε ούτε οι υπολογιστές ούτε τα προγράμματα. Εξάλλου αν δούμε τα αποτελέσματα των απλών παρεμβάσεων στα εξώφυλλα τις περισσότερες φορές τρομαζουμε.

Λες να μην το ξέρουμε το Photoshop; Χρόνος=χρήμα. Απλά τότε το ρετούς ήταν πολύ πιο δύσκολο μεν, πολύ πιό δημιουργικό δε. Απαιτούσε μεγάλη υπομονή, γνώση και ευαισθησία. Αυτό όμως μάλλον μπορούν να το καταλάβουν μόνο οι ''παλιοί''. Είναι σαν τις παλιές έντυπες ασπρόμαυρες διαφημίσεις. Τέλειες δουλειές από τους τότε γραφίστες, στο χέρι. Δανείζομαι το σχόλιο του supacoopa από το ομόνυμο thread:Φυσικα ολες φτιαγμενες "στο χερι", απο γραφιστες με rx:

Φαντάσου, μέχρι και σε σένα άρεσαν! Το να λες λοιπόν πως κάτι παλιό αξίζει δεν σημαίνει ότι απορρίπτεις το καινούργιο. Όλα έχουν την αξία τους. Για να φτάσεις στο τώρα και να είσαι άξιος, πρέπει να έχεις περάσει με άριστα από το πριν. Από τη βάση και την ουσία. Γι' αυτό σήμερα κάτι άσχετοι τα ξέρουν όοοοοοοοολα, ανακατεύονται με όλα και στο τέλος τα κάνουν μαντάρα όοοοοολα. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
krios είπε:
LOL πολύ όμως κι από μένα. Άλλο η τεχνολογια και άλλο η καλλιτεχνια. Ας μην τα μπερδευουμε. Και ας μην μπερδευουμε την επαγγελματική φωτογραφία με την ερασιτεχνική.
Η φωτογράφιση ΔΕΝ είναι καλλιτεχνία.

Τέλος εδώ...

krios είπε:
Για να φτάσεις στο τώρα και να είσαι άξιος, πρέπει να έχεις περάσει με άριστα από το πριν. Από τη βάση και την ουσία. Γι' αυτό σήμερα κάτι άσχετοι τα ξέρουν όοοοοοοοολα, ανακατεύονται με όλα και στο τέλος τα κάνουν μαντάρα όοοοοολα. :)
Εγώ πάλι λέω χίλιες φορές "ναι" στο κάθε τι νέο και ψηφιακό,που επιτέλους αφήνει πίσω τις αγκυλώσεις και αρτηριοσκληρώσεις του παρελθόντος και την ίδια ώρα γίνεται προσιτό(τατο) στο ευρύ κοινό...
 
Εδώ μου θυμίζεις τον Wally και τις ατάκες του περί hardcore gaming. :p

Για τον πολύ κόσμο η φωτογραφία δεν ήταν καλλιτεχνία από πάντοτε.

Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν(μ)ε την φωτογραφία απλώς για να κρατήσουν ενθύμιο από αγαπημένες στιγμές και πρόσωπα. Για όλους αυτούς μια απλούστατη και φτηνή compact point and shoot αρκεί και με το παραπάνω.

Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι πιό "μερακλήδες" που αναζητούν το καλό "κάδρο". Αλλά το να λες ότι κάθε φωτογραφία *πρέπει* να έχει καλλιτεχνική κατεύθυνση ή να σνομπάρεις τις ευκολίες της ψηφιακής μηχανής για τον άσχετο, είναι σαν να κατηγορείς αυτούς που τραγουδούν στο μπάνιο επειδή φαλτσάρουν. Δεν προσπαθούμε όλοι να γίνουμε επαγγελματίες φωτογράφοι (ή τραγουδιστές). Οι περισσότεροι το κάνουμε τελείως για την πλάκα μας και δεν διεκδικούμε δάφνες για τίποτα παραπάνω. Οπότε η εξέλιξη της απλής ψηφιακής μηχανής απλά "άνοιξε" την αγορά και μας απάλλαξε από αρκετούς μπελάδες του κλασσικού τρόπου φωτογράφισης. Άρα για το 95% του πληθυσμού, είναι καλοδεχούμενη.
 
Εγω στα θυμησα ολα αυτα Γιατρε μου ? επειδη ρωτησα απο ποτε η φωτογραφιση δεν ειναι τεχνη ?

Η δικη μου "φωτογραφιση" οπως και το δικο μου ερασιτεχνικο μου video, και τοσα αλλα που κανω επειδη μου αρεσει (και μπορω) να κανω , ειναι αληθεια οτι δεν ειναι τεχνη. Αλλα αυτο δεν ακυρωνει το γεγονος οτι και ο Κινηματογραφος και η Φωτογραφια ειναι αποδεδειγμενα Τεχνες.

Μεχρι εκει το πηγα - κατα τα αλλα - εννοειται οτι καλως "ψηφιοποιηθηκαν" και εδωσαν ευκολιες στην καθημερινη τους χρηση για ολους μας. Απο την αλλη ομως ειναι καλο να θυμομαστε οτι δεν επανεφευρεθηκε ο τροχος αλλα δωθηκε (με το αζημιωτο) μια παραπανω ευκολια χρησης του μεσου.
 
Maddog είπε:
Εδώ μου θυμίζεις τον Wally και τις ατάκες του περί hardcore gaming. :p
Για τον πολύ κόσμο η φωτογραφία δεν ήταν καλλιτεχνία από πάντοτε.
Noμίζω ότι αυτό με καλύπτει...

(κι έλεγα κι εγώ,ρε μπας κι είμαι τρελός και πιστεύω μόνο εγώ κάποια πράγματα ;!;!; )
 
Βρε και ποδοσφαιριστής του 21ου αιώνα να είσαι,πάλι μπορείς να ανήκεις σε αυτούς που πιστεύουν ότι η φωτογράφιση δεν είναι τέχνη.

Anyway,ξεφύγαμε κι εδώ πάλι...
 
Βρε θα με τρελάνετε; Δεν είναι τέχνη η φωτογραφία; Πάντως, ανεξαρτήτως της όποιας άποψης έχει ο καθένας, η φωτογραφία έχει αναγνωριστεί ως τέχνη εδώ και ένα αιώνα, άρα ολίγον ετεροχρονισμένη η συζήτηση. :)

Προσωπικά είμαι του φιλμ. Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή δεν χρησιμοποιώ. Δεν είμαι ενάντια, τουναντίον, είναι μεγάλη ευκολία. Αλλά αλλιώς έχω συνηθίσει, άσε που τη ποιότητα του φιλμ δεν την πιάνει με τίποτα, οπότε γιατί να αλλάξω αφού βολεύομαι; Άσε που ο σκοτεινός θάλαμος είναι "μαγεία".
 
Δεν περίμενα τέτοια επίθεση και σε αυτό το thread. Προφανώς εκτός από τη διαφορετική γνώμη που όλοι δικαιούμαστε να έχουμε, υπάρχει και κάποιο άλλο πρόβλημα. Ξέρω επίσης πως δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα. Τέλος εδώ.

Αγαπητέ Paspartoo που πάντα σβήνεις τις φωτιές, στα δικά μου θέματα σίγουρα θα υπάρχει επίθεση. Είναι προσωπικό το ζήτημα τελικά με το συγκεκριμένο μέλος (εμφανές για ποιό μιλάω και ξέρεις καλά). Όπως φαίνεται το ονοριλίκι το δικό μου ήταν βαρύ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολυ ομορφο αυτο το θρεντ Krios! :)

Και εγω ειμαι συναισθηματικα συνδεδεμενη με την παλια φωτογραφικη μηχανη, μια ρωσικη Fed που χρησιμοποιουσε ο μπαμπας μου σε ολες τις διακοπες μας και στις γιορτες μας!

Τοσο πολυ που οχι μονο την εφερα απο την Ελλαδα εδω στην Ιταλια και την χρησιμοποιησα με ασπρομαυρο φιλμ αλλα αγορασα και μια γιαπωνεζικη Petri!

Η Fed στα αριστερα και η Petri στα δεξια.

picture.php


Οχι δεν θελω να πιστεψω οτι καποτε δεν θα υπαρχουν φωτογραφικα φιλμ για τετοιες μηχανες... Οι φωτογραφιες τους εχουν μια αυρα πολυ διαφορετικη! :cry:

Θελω να πιστευω οτι θα ειναι οπως τα πινελα της ζωγραφικης. Μπορει να υπαρχουν μεν τα διαφορα software αλλα αυτο δεν αποκλειει το ενα το αλλο! :) Οι εραστες του ειδους θα υπαρχουν παντα.

ΥΓ. Η ελληνιδα μικρασιατισσα φωτογραφος Nelly, πρωτο μισο του 1900, σπούδασε ζωγραφική και φωτογραφική τέχνη στη Γερμανία. Οι φωτογραφιες της, με την ουγγαρέζα μπαλαρινα Νικολσκα στον ιερο βραχο της Ακροπολης καλυμμενη απο αραχνοΰφαντα πεπλα, προκαλεσαν σκανδαλο και μεγαλο θαυμασμο τοτε.

picture.php


picture.php


Δεν ειναι υπεροχες φωτογραφιες;

Η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι ο καλλιτεχνης ειναι παντα καλλιτεχνης, ο,τι και να κρατα στα χερια του. Μια παλια φωτογραφικη μηχανη, ή μια καινουρια digital, ενα πινελο ή μια κουταλα και ενα τηγανι, ενα mouse. Οταν κατι το αγαπας αληθινα και το κανεις με μερακι, προσπαθωντας παντα το καλυτερο, αυτο για μενα ειναι ενα καλλιτεχνημα και αξιζει να διασωθει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
προφανως το θρεντ παιρνει διαστασεις Παλαιστινιακου!!

Θα βοηθήσει τον ρου των επιχειρημάτων ο διαχωρισμός στις δυο φάσεις, λήψη και εμφάνιση. Η ψηφιακή διευκολύνει μόνο τη δεύτερη φάση με την οποία λίγοι μη επαγγελματίες ασχολήθηκαν.

Σαφώς η φωτογραφία ειναι τέχνη, ιδίως η λήψη. Αν δεν ξέρεις τι και πως φωτογραφίζεις, το καλύτερο εργαλείο δεν σε βοηθά. ΟΙ επαγγελματίες φωτογράφοι βρίσκονται ακόμα σε γαμους, βαφτίσια και αρχιτεκτονικές λήψεις, οπότε η ψηφιακή οχι μονο δεν τους εκλεισε, τους διευκόλυνε αφανταστα γλιτώνοντας τους χρονο και χρημα κι αυτο γιατι ξερουν πως καδραρουν και εγγυωνται το αποτελεσμα. Ακομα κι ο θειος του προς βαφτιση μωρου που διαθετει την ακριβη υπερικανη καμερα δεν θα βγαλει τις φωτογραφιες του επαγγελματια. ΚΑι επαναλαμβανω το εργαλειο δεν μας κανει μαστορες. Ειναι Τ-Ε-Χ-Ν-Η.

Αναστασια, στην φωτογραφια στην Ακροπολη, μηπως η χορευτρια ειναι η Isadora Duncan?

Τολης
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η παλαια φωτογραφικη μηχανη μονο στα χερια της καλλιτεχνιδος Νελλης μπορουσε να τραβηξει τετοιες μαγικες εικονες. :)

Εγω με την ρωσικη fed του μπαμπα μου, και η Μπιγιονσε εξω απο το μεγαρο να μου ποζαρει με ενα φυλλο συκης, τετοια φωτογραφια δεν την πετυχαινω! :D

Οποτε να συμφωνησω με τον Τολη οτι ο καλλιτεχνης ειναι καλλιτεχνης ανεξαρτητα απο το τι χρησιμοποιει.

Η Νελλη φωτογραφισε και την Isadora Duncan, και την Νικολσκα (1929) και την Mona Paeva (1927)

Εδω ειναι ενα απο τα λινκ της διασημης αυτης φωτογραφιας της Νελλης με την Nikolska που μοιαζει σαν θεά που πετά.

http://www.bridgemanart.com/image/Greek-Photographer-20th-Century/The-Hungarian-dancer-Nikolska-at-the-Parthenon-Athens-1929-b-w-photo/888c4bc8128d4891ae5ebab604e6ac90?key=%20Benaki%20Museum%20Athens%20Greece&thumb=x150&num=15&page=7

Και εδω ειναι η Isadora Duncan, σε μια αλλη ασπρομαυρη φωτογραφια, που δεν ξερω ποιος της την εβγαλε

http://www.divismo.it/Home/tabid/36/EntryID/11/Default.aspx

Και μιλαμε για αρχαιοτητα ετσι; Πρωτο μισο του 1900! Ετσι θεες που ειναι μοιαζουνε μαλλον για αυτο μας φαινονται ιδιες. :D
 
Χμμμ, τελικά αυτό το θέμα πήρε διαστάσεις που με ενδιαφέρουν! Σύμφωνα με όσα διάβασα στις τελευταίες απαντήσεις σας, κάποιοι συμφωνούν πως η φωτογραφία είναι τέχνη και κάποιοι διαφωνούν. Εγώ θα πω τα εξής. Οποιοδήποτε μέσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να μεταδώσουμε ένα μήνυμα είναι προέκταση κάποιας τέχνης! Οι τέχνες από τις ζωγραφιές στα σπήλαια ως τα ομηρικά έπη και στα κείμενα των θρησκειών ακόμη και ως τα τεχνολογικά επιτεύγματα του ανθρώπου, πάντοτε έχουν κάτι να μας πουν. Το ουσιαστικότερο βέβαια είναι πως είναι το μεδούλι της ζωής! Υπερβολικό; Όχι βέβαια! Όλες οι τέχνες είναι ένα είδος καθρέπτη της ζωής. Ακόμη και το να χρησιμοποιούμε ένα τεχνολογικό μέσο για να αποτυπώσουμε μια στιγμή της, αυτό δεν υποβιβάζει καθόλου τη τέχνη! Διότι πάνω από όλα έχει σημασία η ικανότητα (ταλέντο) εκείνου που το χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, εγώ που απλώς αποτυπώνω κάποιες στιγμές της ζωής μου για να έχω ύστερα την απόδειξη πως υπήρξα κι εγώ κάποτε, ή επειδή θα θέλω κοντά στη δύση της ζωής να αναπολώ τα περασμένα χρόνια, ίσως να μην είναι τέχνη! Αλλά εκείνος που μελετά προσεχτικά την εικόνα, το φωτισμό, τη σκιά, τα χρώματα κτλ για να μεταδώσει ένα μήνυμα, ή ακόμη επειδή με αυτό τον τρόπο νιώθει πως αποτυπώνει μια στιγμή της ζωής, πως είναι το μέσο για να επικοινωνήσει με τους άλλους, πως παγώνει το χρόνο όποτε το θελήσει, για να βρει το αποτέλεσμα της προσπάθειας του αντίκρισμα στον αδηφάγο χρόνο, είναι απαραίτητο η εικόνα που θέλει να αποτυπώσει να έχει βάθος τόσο, ώστε να στοχαστούν όσοι την αντικρύσουν ακόμη και με την έννοια της ποίησης! Να επιθυμούν να την αναλύσουν, να την αισθανθούν, να την εκτιμήσουν! Όλοι αυτοί οι λόγοι πιστεύω πως είναι αρκετοί για να θεωρηθεί τέχνη η φωτογραφία. Και μάλιστα δε χρειάζεται κανένας ειδικός για να μας πει πως μπορεί η φωτογραφία να συμπεριληφθεί στις τέχνες! Αν και όπως γνωρίζουμε έχει ήδη συμπεριληφθεί. Για όσους ενδιαφέρονται παραθέτω αυτούσιο ένα άρθρο που βρήκα πριν από λίγο.

 


Η τέχνη της φωτογραφίας στον 21ο αιώνα

 


Στις αρχές του 20ου αιώνα ο Walter Benjamin έθεσε το ερώτημα αν η φωτογραφία έχει μουσειακή-εκθεσιακή αξία ή αν είναι απλώς ένα προϊόν μηχανικής αναπαραγωγής, και η αξία της περιορίζεται στη σημειακή καταγραφή γεγονότων.


Το ερώτημα αυτό ανήκει στο παρελθόν. Στην εποχή μας,
η ένταξη της φωτογραφίας στην Τέχνη είναι αναμφισβήτητη. Οι φωτογραφικές συλλογές είναι λειτουργικό έκθεμα σε πολλά σημαντικά μουσεία παγκοσμίως, η ιστορία της φωτογραφίας διδάσκεται στα τμήματα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης των Πανεπιστημίων. Επίσης, πολλές αίθουσες Τέχνης και ιδιωτικές συλλογές επικεντρώνονται στη φωτογραφία.


Οι διαλέξεις επικεντρώνονται στη δράση καλλιτεχνών οι οποίοι, από το 1920, προσέγγισαν συνειδητά τη φωτογραφία ως έκφραση Τέχνης. Οι πρώτες δύο διαλέξεις καλύπτουν την περίοδο 1920 – 1970. Παρακολουθούν τη φωτογραφία ως ανεξάρτητη καλλιτεχνική έκφραση, την καθιέρωση των κριτηρίων για την ”άμεση φωτογραφία”, την ”αρετουσάριστη” εικόνα ως έκφανση του κινήματος τoυ Μοντερνισμού, όπως επίσης τους καθαρά φωτογραφικούς πειραματισμούς της σχολής του Μπαουχάουζ και του υπερρεαλιστικού κινήματος.


Αφετηρία της αναδρομής αυτής είναι η φωτογραφική έκθεση της Στουτγκάρδης (”Film und Foto”) το 1929, η οποία έφερε σε επαφή Αμερικάνους και Ευρωπαίους καλλιτέχνες και άνοιξε τον διάλογο και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ τους.



Στις πρώτες δυο διαλέξεις θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί η εργασία των φωτογράφων Karl Blossfeldt, László Moholy-Nagy, Alfred Stieglitz, Paul Strand, Edward Weston, Imogen Cunningham, Henri Cartier-Bresson, Man Ray και Hans Bellmer.



Οι δύο τελευταίες διαλέξεις εξετάζουν την περίοδο από το 1970 έως σήμερα. Ανιχνεύουν τη
μετάβαση από τη μοντερνιστική προσέγγιση, η οποία βασίζεται στην ”προ-ενόραση”, στη μεταμοντέρνα ”μετα-ενόραση”, δηλαδή από την άμεση, αρετουσάριστη φωτογραφία στην εικόνα με τις πολλαπλές παρεμβάσεις. Η νεωτερική αντίληψη ότι η φωτογραφία είναι καλλιτεχνική έκφραση αυτόνομη και ανεξάρτητη από τη ζωγραφική έχει ανατραπεί τελείως. Η έκφραση και η αναζήτηση περιστρέφεται πλέον γύρω από το θεατρικό / αφηγηματικό στοιχείο, τα πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης της εικόνας, την εικόνα ως ιδεατό γλυπτό.


Ο φωτογράφος έχει αναχθεί σε εικαστικό καλλιτέχνη, του οποίου η δουλειά κινείται ελεύθερα, χρησιμοποιώντας υλικά και τεχνικές, όπου ο παραδοσιακός καμβάς αντικαθίσταται από μια φωτογραφική βάση, ένα ”υπόβαθρο”. Τα κέντρα καλλιτεχνικής δημιουργίας δεν περιορίζονται αποκλειστικά στην Αμερική και στην Ευρώπη. Σήμερα πια, σημαντικές καλλιτεχνικές εκφράσεις παρατηρούνται σε παγκόσμια κλίμακα, ιδιαίτερα στην Ασία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα