Tywien
Closed
- Joined
- 13 Μάρ 2010
- Μηνύματα
- 188
- Αντιδράσεις
- 14
Η λήψη (και η εμφάνιση μιας) φωτογραφίας απαιτεί την κατανόηση και χρήση ενός κάποιου επίπεδου τεχνικών ώστε να μπορεί κάποιος να εκφραστεί "καλλιτεχνικά" μέσω αυτής.
Απο κει και πέρα, το να μην κατέχεις/μπορείς να εφαρμόσεις τις όποιες τεχνικές δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να λάβεις καλές (και καλλιτεχνικές) φωτογραφίες στην τύχη (εδικά όταν πια μπορείς να τραβήξεις ανέξοδα και γρήγορα 100 φωτο). Απλά, ο έλεγχος σου στο τι βγάζεις είναι μειωμένος και αυξάνεται η επίδραση της τύχης (ή των προκαθορισμένων ρυθμίσεων). Φυσικά και μπορεί να βγει κάτι πολύ καλό, αλλά σπανίως θα έχει σχέση με το τι ακριβώς ήθελες να βγάλεις. Συνήθως με αυτόν τον τρόπο προσαρμόζεις τα γούστα σου πάνω στην πραγματικότητα ("α... αυτή είναι ωραία /αυθόρμητη την κρατάω") παρά το ανάποδο ("θέλω να φτιάξω μια που να είναι ακριβώς έτσι ο φωτισμός")
Τώρα αν ο ζωγράφος των σπηλαίων ασκούσε πιο πολύ την τέχνη του (επειδή ήταν "ατόφιος" και έφτιαχνε το χρώμα του κατευθείαν από αίμα δυνοσαύρου) από τον σημερινό που το αγοράζει από το πλαίσιο ή αν χάθηκε πια η συγγραφική τέχνη αφού δεν γράφουμε με πένες Παρκερ αλλά με laptops τα κείμενα, είναι μια άλλη συζήτηση που δεν θα μπω. Έχω όμως ξεκαθαρισμένες απόψεις επ' αυτής.
Ο "καλλιτέχνης" χρησιμοποιεί τις εκάστοτε τεχνολογίες ως σύμμαχο όχι ως εχθρό. Και όσο περνάει ο καιρός μας δίνονται ακόμα περισσότερα τεχνολογικά εφόδια να δαμάσουμε και να χρησιμοποιήσουμε. Δε ξέρω αν η φωτογραφία ή η μουσική ή η κινηματογραφία κλπ είναι τέχνη αλλά ξέρω ότι μπορεί να είναι πιο "εκφραστική" τέχνη όσο πληθαίνουν τα μέσα έκφρασης (και μαθαίνουμε να τα χρησιμοποιούμε).
Απο κει και πέρα, το να μην κατέχεις/μπορείς να εφαρμόσεις τις όποιες τεχνικές δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να λάβεις καλές (και καλλιτεχνικές) φωτογραφίες στην τύχη (εδικά όταν πια μπορείς να τραβήξεις ανέξοδα και γρήγορα 100 φωτο). Απλά, ο έλεγχος σου στο τι βγάζεις είναι μειωμένος και αυξάνεται η επίδραση της τύχης (ή των προκαθορισμένων ρυθμίσεων). Φυσικά και μπορεί να βγει κάτι πολύ καλό, αλλά σπανίως θα έχει σχέση με το τι ακριβώς ήθελες να βγάλεις. Συνήθως με αυτόν τον τρόπο προσαρμόζεις τα γούστα σου πάνω στην πραγματικότητα ("α... αυτή είναι ωραία /αυθόρμητη την κρατάω") παρά το ανάποδο ("θέλω να φτιάξω μια που να είναι ακριβώς έτσι ο φωτισμός")
Τώρα αν ο ζωγράφος των σπηλαίων ασκούσε πιο πολύ την τέχνη του (επειδή ήταν "ατόφιος" και έφτιαχνε το χρώμα του κατευθείαν από αίμα δυνοσαύρου) από τον σημερινό που το αγοράζει από το πλαίσιο ή αν χάθηκε πια η συγγραφική τέχνη αφού δεν γράφουμε με πένες Παρκερ αλλά με laptops τα κείμενα, είναι μια άλλη συζήτηση που δεν θα μπω. Έχω όμως ξεκαθαρισμένες απόψεις επ' αυτής.
Ο "καλλιτέχνης" χρησιμοποιεί τις εκάστοτε τεχνολογίες ως σύμμαχο όχι ως εχθρό. Και όσο περνάει ο καιρός μας δίνονται ακόμα περισσότερα τεχνολογικά εφόδια να δαμάσουμε και να χρησιμοποιήσουμε. Δε ξέρω αν η φωτογραφία ή η μουσική ή η κινηματογραφία κλπ είναι τέχνη αλλά ξέρω ότι μπορεί να είναι πιο "εκφραστική" τέχνη όσο πληθαίνουν τα μέσα έκφρασης (και μαθαίνουμε να τα χρησιμοποιούμε).