Αποχαιρετώντας τα φωτογραφικά

Η λήψη (και η εμφάνιση μιας) φωτογραφίας απαιτεί την κατανόηση και χρήση ενός κάποιου επίπεδου τεχνικών ώστε να μπορεί κάποιος να εκφραστεί "καλλιτεχνικά" μέσω αυτής.

Απο κει και πέρα, το να μην κατέχεις/μπορείς να εφαρμόσεις τις όποιες τεχνικές δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να λάβεις καλές (και καλλιτεχνικές) φωτογραφίες στην τύχη (εδικά όταν πια μπορείς να τραβήξεις ανέξοδα και γρήγορα 100 φωτο). Απλά, ο έλεγχος σου στο τι βγάζεις είναι μειωμένος και αυξάνεται η επίδραση της τύχης (ή των προκαθορισμένων ρυθμίσεων). Φυσικά και μπορεί να βγει κάτι πολύ καλό, αλλά σπανίως θα έχει σχέση με το τι ακριβώς ήθελες να βγάλεις. Συνήθως με αυτόν τον τρόπο προσαρμόζεις τα γούστα σου πάνω στην πραγματικότητα ("α... αυτή είναι ωραία /αυθόρμητη την κρατάω") παρά το ανάποδο ("θέλω να φτιάξω μια που να είναι ακριβώς έτσι ο φωτισμός")

Τώρα αν ο ζωγράφος των σπηλαίων ασκούσε πιο πολύ την τέχνη του (επειδή ήταν "ατόφιος" και έφτιαχνε το χρώμα του κατευθείαν από αίμα δυνοσαύρου) από τον σημερινό που το αγοράζει από το πλαίσιο ή αν χάθηκε πια η συγγραφική τέχνη αφού δεν γράφουμε με πένες Παρκερ αλλά με laptops τα κείμενα, είναι μια άλλη συζήτηση που δεν θα μπω. Έχω όμως ξεκαθαρισμένες απόψεις επ' αυτής.

Ο "καλλιτέχνης" χρησιμοποιεί τις εκάστοτε τεχνολογίες ως σύμμαχο όχι ως εχθρό. Και όσο περνάει ο καιρός μας δίνονται ακόμα περισσότερα τεχνολογικά εφόδια να δαμάσουμε και να χρησιμοποιήσουμε. Δε ξέρω αν η φωτογραφία ή η μουσική ή η κινηματογραφία κλπ είναι τέχνη αλλά ξέρω ότι μπορεί να είναι πιο "εκφραστική" τέχνη όσο πληθαίνουν τα μέσα έκφρασης (και μαθαίνουμε να τα χρησιμοποιούμε).
 
Νομιζω πως βρηκα τη χρυση τομη, τοσο οσον αφορα παλιο και νεο, οσο compact-DSLR

inhand01.jpg


Ψηφιακός απόγονος της πανομοιοτυπης all-time-classic αναλογικης προγονου της, 18MP πληρους καρε, χειροκινητη εκθεση ΚΑΙ εστιαση, χειροποιητη Γερμανικη κατασκευη, αποσπωμενοι φακοι Leica, καλτ του μελλοντος, δε χανει αξια, μικρη σε διαστασεις, απιστευτη καψουρα, πανακρ....εχμμμ...άλαφρη

Του χρονου θα την παρω κι εγω σα δευτερη μικρη θαυματουργη καμερουλα αφου πουλησω ενα παλιο σπιτι. Ως τοτε...Houston we have a problem

Αντε και σε καλη μερια

Τολης
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάντα πανάκριβες αυτές οι Leica (μην πω υπερτιμημένες και υποστώ την οργή των θεων). Σίγουρα πάντως απευθύνονται σε λεφτάδες χομπίστες.
 
Eλεος,τι αλλο θα δουμε και τι αλλο θα σκεφτουν.

 
Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την φωτογραφία από το 1991 έχοντας μια Canon eos 1000.

Και τότε είχαμε θέμα με τις μπαταρίες (εκτός βέβαια του φιλμ) που μάλιστα ήταν πανάκριβες και παραμένουν. Η μπαταρία που χρησιμοποιούσαν οι περισσότερες επαγγελματικές μηχανές της Canon ήταν η 2CR5 που κόστιζε γύρω στα 4500 δρχ ενώ σήμερα κοστίζει γύρω στα 15 ? και όσο και αν είχα ψάξει τότε για επαναφορτιζομενη δεν βρήκα ποτέ. Η διάρκεια της ανάλογα με την χρήση του φλας η του Zoom δεν ήταν και ιδιαίτερα μεγάλη (έβγαζε με το ζόρι 3 με 4 φιλμ). Έτσι σε μια εκδρομή η ένα ταξίδι θα έπρεπε να έχεις πάντα μαζί μια δεύτερη γιατί δεν την έβρισκες εύκολα σε αντίθεση με τις σημερινές που τις βρίσκεις παντού όποια ώρα θέλεις.

Νοσταλγώ πολλές φορές την χρήση της , αλλά με την ψηφιακή έχω βρει την υγειά μου γιατί αν κάποιος έχει βασικές γνώσεις λήψης μπορεί να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς ιδιαίτερο κόπο και μάλιστα να το δει και επιτόπου χωρίς να περιμένει να τελειώσει το φιλμ για να το εμφανίσει.
 
Στο πολύπαθο αυτό thread υπάρχει και συνέχεια. Πάει και το Advantix. Πηγή: περιοδικό Photobusiness.

attachment.php
 
Ωχ!!! Δηλαδή η φωτογραφική μου μηχανή θα πρέπει να μείνει στο ράφι???? Πάω να πάρω μερικά να εχω!
 
οπότε,τι μένει πλέον από αναλογικά μέσα;
 
Kambia είπε:
Ωχ!!! Δηλαδή η φωτογραφική μου μηχανή θα πρέπει να μείνει στο ράφι???? Πάω να πάρω μερικά να εχω!
Φτου, το ίδιο και η δική μου... :(
 
Θα μείνει η ανάμνηση που ευτυχώς δεν είναι ούτε αναλογική ούτε ψηφιακή (για να μην τσακωνόμαστε και γι' αυτό μεταξύ μας). Και μετά θα γίνεται χαμός μεταξύ των συλλεκτών. Εξ αρχής άλλωστε το θέμα αυτό ανοίχθηκε για να μείνει στην ιστορία ως ρετρό πλέον κάθε προϊόν που αντικαταστάθηκε - καταργήθηκε από την ψηφιακή τεχνολογία. Για να σας ενημερώσω πάντως, ακούστηκε πριν μερικούς μήνες πως πολύ γνωστή εταιρεία του φωτογραφικού χώρου ετοιμάζει ένα μοντέλο το οποίο θα είναι και ψηφιακό αλλά θα λειτουργεί και με φίλμ. Για να δούμε τι θα δούμε! Για όσους από εσάς αγοράσετε ποσότητα φίλμ, προσοχή στις ημερομηνίες λήξεως και γενικά να ξέρετε πως τα φίλμ διατηρούνται πέραν της ημερομηνίας λήξης τους στην πόρτα του ψυγείου (εκεί που βάζουμε τα αυγά)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
βασικά μένουν,ακόμα κι αν δεν είναι διαδεδομένο φορμα,οι φωτογραφικές "lomo"
 
Εγώ, είχα την Nikon FM-2 (ρεφλέξ), και τώρα έχω μια κόμπακτ ψηφιακή και φωτογραφικό εκτυπωτή (Canon pixma iP 4700) και μπορώ να πώ ότι είμαι ενθουσιασμένος με την πρόοδο της τεχνολογίας. Γλίτωσα από το βραχνα του σκοτεινού θαλάμου, τα χημικά, τις κατεστραμέννες φωτογραφίες, τα έξοδα. Την Κυριακή των Βαΐων που γεννήθηκε το ανιψάκι μου, το ίδιο βράδι είχα στείλει τις φωτογραφίες (και τα βίντεο) με email στην θεία μου στον Καναδά! Όχι ότι το φιλμ δεν ήταν καλό στην εποχή του, αλλά ο υπολογιστής μου (που είναι τώρα ο σκοτεινός μου θάλαμος) χρησιμεύει και για ένα σωρό άλλες δουλείες, καθώς και ο εκτυπωτής (έχει και ειδικό μελάνι για κείμενα, και εκτυπωνει εκτυπώσιμα cd και dvd). Ενώ, παλιά, μου έβγαινε η ψυχή για να κάνω μια έγχρωμη εκτύπωση (δοκιμές έπι δοκιμών, εμφανίσεις επί εμφανίσεων) τώρα το μόνο που έχω να κάνω είναι να έχω καλό "αρνητικό" δηλ jpeg.
 
Για μένα το νέο "αρνητικό" λέγεται DNG, βρε πως αλλάξανε οι εποχές
 
Μια εταιρία που αυτοκτόνησε. Η Kodak έχει την πατέντα της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, πως τα κατάφερε και απέτυχε σ' αυτόν τον τομέα μόνο αυτοί ξέρουν.
 
Μεγάλωσα με τη μητέρα μου να πίνει νερό στο όνομα της Kodak, για την 1η instamatic φωτογραφική που είχε βγάλει...

Αυτό που αναφέρεις, Αντώνη, δεν το ήξερα... Όντως, τότε!... Πώς στην ευχή τα κατάφερε??!?!?!

Στεναχωρήθηκα πολύ, να πάρει...
 
πολύ κρίμα για μια τόσο ιστορική εταιρία...ελπίζω εκτός από τις πατέντες κάποιος να αγοράσει και το όνομα,να επιβιώσει έστω και ως σειρά προϊόντων.
 
Η ολοκληρωτικη εξαφανιση της αγορας των φιλμς ειναι η απαντηση στην ερωτηση του Αντωνη - εκει ειχε ριξει ολα τα λεφτα της η Kodak και δεν μπορεσε να μαζευτει εγκαιρα.

Και δεν αναφερομαι μονο στην οικιακη χρηση - η Kodak ειχε πελατες τη μιση βιομηχανια θεαματος παγκοσμιως - πελατες που εξαφανιστηκαν μεσα σε 5 χρονια, και δεν μπορεσε να τους αναπληρωσει.
 
Κρίμα για την Κόντακ, δεν μπόρεσε να επιζήσει στην ψηφιακή εποχή, έφτιαξε καμιά δεκαριά μοντέλα ψηφιακών κόμπακτ και αυτό ήταν όλο, στο φιλμ κασσέτες κλπ. ήταν κολοσσός χημικά κλπ.

http://www.todayandtomorrow.net/2010/08/24/kodaks-first-digital-camera/ η πρώτη ψηφιακή μηχανή.
 
Πίσω
Μπλουζα