Γιατί τέτοιο κόμπλεξ για τις βιντεοταινίες του '80;

Shock είπε:
O Σπύρος έκανε μια πολύ καλή ανάλυση για το λόγο ύπαρξης των βιντεοταινιών εκείνη την εποχή.
Προσωπικά όμως όπως και να το δω, με ότι μέτρο και να χρησιμοποιήσω δε ξεφεύγουν από την κατηγορία σκουπίδια. Και ναι θα τα συγκρίνω με τον κινηματογράφο, με τι να τις συγκρίνω δηλαδή;

Όταν έχουμε τέτοιο υπέροχο κινηματογράφο, σεναριογράφους, μουσικούς, σκηνοθέτες και καταλήγουμε στην ξεπέτα της μιας μέρας ε κάπου εκεί απορώ γιατί συζητάμε.

Περί ορέξεως βέβαια κολοκυθόπιτα αλλά μη χάνουμε και το μέτρο.
Έτσι κι εγώ...τις περισσότερες ούτε δεμένος δε μπορώ να τις δω...Ούτε τότε τις έβλεπα και φυσικά ούτε και τώρα.

Όσο για κάτι αηδίες όπως το σφαίρες και το χαλάζι, καλύτερα μην εκφραστώ...
 
tzias57 είπε:
όχι μόνο η Ελένη Φιλίνη. Δείτε τι είχε πει η Ισμήνη Καλέση στα Καρντάσιανς :

[video=youtube;9DvbIpTf-hg]

Καλά, αυτό είναι υποκειμενικό. Και πολλά retro games θεωρούνται "κλασσικά" μόνο και μόνο επειδή ήταν τεράστιες επιτυχίες στην εποχή και πολύ κόσμος τα θυμάνται με νοσταλγία αλλά άμα τα δεις με πιο αντικειμενική ματιά θα διαπιστώσεις ότι δεν κράτησαν και τόσο καλά στο πέρασμα του χρόνο. Καλοφτιαγμένα; Ναι. Αριστουργήματα. Όχι.
 
Vetus είπε:
Καλά, αυτό είναι υποκειμενικό. Και πολλά retro games θεωρούνται "κλασσικά" μόνο και μόνο επειδή ήταν τεράστιες επιτυχίες στην εποχή και πολύ κόσμος τα θυμάνται με νοσταλγία αλλά άμα τα δεις με πιο αντικειμενική ματιά θα διαπιστώσεις ότι δεν κράτησαν και τόσο καλά στο πέρασμα του χρόνο. Καλοφτιαγμένα; Ναι. Αριστουργήματα. Όχι.
Aκόμα και αν υποθέσουμε ότι στις ταινίες του 50 & '60 δεν υπήρχαν αριστουργήματα (διαφωνώ πάντως), σίγουρα σε πολύ μεγάλο ποσοστό πρόκειται για κλάσεις ανώτερες σε σχέση με αντίστοιχες του '80. Εννοείται τις κινηματογραφικές και φυσικά, πολύ περισσότερο, τις βιντεοταινίες.

Και αυτό αφορά όλες σχεδόν τις παραμέτρους. Παραγωγή, σκηνοθεσία, ερμηνείες, μέχρι και το λεξιλόγιο, τα σκηνικά, η φωτογραφία... Ακόμα και η καλύτερη βιντεοταινία ή κιν/φική ταινία των 80s δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία ταινία του Λογοθετίδη, του Χορν ή της Λαμπέτη.
 
Δηλαδή υπάρχει κάποια βινταιοταινία που να μπορεί να συγκριθεί με τη χειρότερη ταινία του Σακελλάριου; Υπάρχει κάποια βινταιοταινία που να συγκριθεί έστω και μια νότα της με τα δημιουργήματα των Πλέσσα, Χατζηδάκι, Ζαμπέτα που έγραφαν τη μουσική στον παλιό καλό κινηματογράφο;

Μήπως είχαμε Λαμπέτη, Χορν, Καρέζη Αυλωνίτη κλπ στις βιντεοκασέτες και αν ναι ήταν υπερήφανοι; Γιατί ότι είχα δει με τον Χατζηχρήστο ήταν ένα για τα πέταμα.

Ρε παιδιά εντάξει μη τα ισοπεδώνουμε όλα, και εμένα μπορεί να μη μου αρέσει η κλασσική μουσική αλλά δε πάω να τη συγκρίνω με την house, των τριών samples και της drum machine.

Το ότι η Καλέση δεν ντρέπεται για τις ταινίες της έπρεπε να μας λέει κάτι; Το ότι σήμερα η Ελληνική τηλεόραση είναι στα χειρότερα της το γνωρίζουμε, το έχουμε εμπεδώσει, αυτό δεν αλλάζει όμως την ιστορία.

@Edit: Με πρόλαβες Prisma!
 
Kαι ο ελληνικος κινηματογραφος ειχε τις αντιστοιχες Β' και Γ' παραγωγες,αλλο αν μας εχουν αποτυπωθει στην μνημη τα "τερατα" που αναφερε ο Αντωνης,απο τις 10.000 ελληνικες παραγωγες τις δεκαετιες '50 και '60 ,ενα τυχαιο νουμερο μην ψαχνω τωρα, οι 40 να ειναι ΑΑ η 200 να βλεπονται ευχαριστα αναπολωντας τα παλια και οι υπολοιπες να ειναι φτηνες παραγωγες με πρωταγωνιστες που ουτε τα ονοματα τους δεν αναγνωριζουμε ,(μονο προσωπα).


Τωρα τι ταινιες ειναι αυτες ,αυτες που δεν μεγαλωσαμε μαζι γιατι δεν τις πολυεπαιζε η κρατικη,ταινιες του σωρου,ταινιες με ονοματα εταιριων παραγωγης ΚΛΑΚ ΦΙΛΜς και ΣΦΙΝΟς ,ταινιες για να καλυφθει η αναγκη του κοσμου να βλεπει ταινιες στον κινηματογραφο,καμμια φορα βαζει το Ε πολλες απο αυτες.



Εν τελει δεν ειναι και τοσο διαφορετικα τα πραγματα με τις βιντεοταινιες του '80 τηρουμενων των αναλογιων.
 
Εγώ νομίζω ότι το επίπεδο του επαγγελματισμου ανάμεσα σε βιντεοκασέτα και κινηματογραφική ταινία δεν συγκρίνεται, είναι αλήθεια όμως και αυτό που λέει ο Aardvark ότι από την τεράστια ποσότητα ταινιών παραγωγής 1950-1980 (αν και το 10.000 είναι νομίζω υπερβολή, προσωπικά θα τις υπολόγιζα αυθαίρετα σε 2500-3500) άντε 80-100 (με πολύ επιείκεια) να είναι αυτές που μας έχουν μείνει (αυτές που έχουν μείνει κλασικές). Θεωρώ όμως ότι το ποσοστό αξιόλογης ταινίας προς συνολικό όγκο παραγωγής είναι υπέρ του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου. Το ποσοστό των αξιόλογων βιντεοταινιών προς το σύνολο όμως είναι ανάλογο με το αντίστοιχο ποσοστό των κινηματογραφικών παραγωγών της δεκαετίας του 1980.

Συμφωνώ με τον Shock για το ότι οι βιντεοκασέτες ηθοποιών του κλασικού κινηματογράφου ήταν άθλιες (αν και όχι πάντα, υπήρξαν βιντεοταινίες με τον Μουστάκα και τον Βουτσά που ήταν αξιοπρεπείς τηρουμένων των αναλογιών. Οι βιντεοταινίες του Χατζηχρήστου και του Τζανετάκου νομίζω ότι δεν βλεπόταν, όμως και οι κινηματογραφικές ταινίες τους της δεκαετίας του 1970 δεν ήταν και ό,τι καλύτερο).

Με δεδομένη την ραγδαία πτώση του όγκου της κινηματογραφικής παραγωγής στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 70 (και των εισιτηρίων βέβαια) και του μικρού όγκου παραγωγής της (κρατικής) τηλεόρασης η βιντεοταινία για τον ηθοποιό ήταν μονόδρομος. Όπως είπε και ο Μάικλ Κέιν (αν δεν κάνω λάθος) για την συμμετοχή του στα Σαγόνια του καρχαρία 4 "Δεν έχω δει την ταινία και φαντάζομαι ότι είναι κακή ταινία, έχω δει όμως το σπίτι που αγόρασα με τα χρήματα της αμοιβής μου και είναι υπέροχο". Οι βιντεοταινίες ήταν δουλειά (συχνά χαμηλού επιπέδου) και οι ηθοποιοί την έκαναν συνειδητά και πληρωνόταν γι' αυτό. Θεωρώ όμως λάθος ένας ηθοποιός να αποκηρύσσει ή ακόμα χειρότερα να αρνείται το ότι συμμετείχε σε τέτοιες δουλειές.

Κάποιων η καριέρα τελείωσε με το τέλος της βιντεοκασέτας, όπως και πολλών ηθοποιών η καριέρα τελείωσε με το τέλος του κλασικού εμπορικού κινηματογράφου. Αντικειμενικά πόσες ταινίες μπορούσε να παίξει ακόμα ο Μόσιος σαν Ταμτάκος; Κάποιοι από αυτούς δαιμονοποιούν την συμμετοχή τους στις βιντεοταινίες (ίσως έχουν δίκιο, ίσως όχι, εξαρτάται από την περίπτωση) κάποιοι το βλέπουν σαν την χρυσή τους εποχή και τις θυμούνται με νοσταλγία. Νομίζω ότι οι δεύτεροι είναι πιο σωστοί από τους πρώτους. Αυτές τις ευκαιρίες είχαν, αυτές εκμεταλλεύτικαν απλά και τίμια.
 
Μπορεί να συγκριθεί έστω και μια βιντεοταινία του Βουτσά ή της Βλαχοπούλου με μια κινηματογραφική τους ταινία του '60 ή του '70; (Δεν αναφέρω τη δεκαετία του '80 γιατί πλέον και τα κινηματογραφικά τους έργα είχαν πάρει την κατιούσα). Ακόμη και οι ταινίες της "Κλακ Φιλμς", που αρκετοί ειρωνεύονται (και εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα), δεν μπορούν να συγκριθούν με τις βιντεοταινίες: οι ταινίες με τον Ξανθόπουλο ήθελαν τουλάχιστον έναν μήνα γυρισμάτων και συμμετείχαν σπουδαίοι ηθοποιοί όπως ο Κατράκης, ο Στρατηγός, η Ζαφειρίου, ο Μορίδης, η Γρηγοριάδου και πολλοί άλλοι.
 
Πάντως πιο αστείες βρίσκω βιντεοταινίες-κωμωδίες όπως το "Βασικά Καλησπέρα σας" παρά οποιαδήποτε κωμική σειρά έχει βγει στην ελληνική τηλεόραση μετά το "Παρά Πέντε". Ακόμα κι η νέα σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη "Εθνική Ελλάδος" κάτι πήγε να κάνει αλλά έριξε υπερβολική βαρύτητα στο δράμα και μας το χάλασε (στο "Παρά Πέντε" και "Σαββατογεννημένες υπήρχε μια τέλεια ισορροπία μεταξύ κωμωδίας και δράματος).
 
Vetus είπε:
Πάντως πιο αστείες βρίσκω βιντεοταινίες-κωμωδίες όπως το "Βασικά Καλησπέρα σας" παρά οποιαδήποτε κωμική σειρά έχει βγει στην ελληνική τηλεόραση μετά το "Παρά Πέντε".
Το "Βασικά Καλησπέρα σας" ήταν ταινία και όχι βιντεοταινία.. Που θα έλεγε και ο Στάθης.. :p

Vetus είπε:
Ακόμα κι η νέα σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη "Εθνική Ελλάδος" κάτι πήγε να κάνει αλλά έριξε υπερβολική βαρύτητα στο δράμα και μας το χάλασε
Άσχετα με το πως την παρουσιάζουν, έστω και αν έχει κάποια λίγα χιουμοριστικά στοιχεία, η "Εθνική Ελλάδος" είναι μία καθαρά δραματική σειρά.

Πάντως δεν θα διαφωνήσω και πολύ στο ότι από το "Παρά Πέντε" και μετά η τηλεόραση έχει πιάσει πάτο στο θέμα "κωμωδία".

Ακόμα και το "Κάτω Παρτάλι" που φαινόταν πολλά υποσχόμενη, και ίσως και σε μεγάλο βαθμό να είναι πολύ καλή σε σχέση οτιδήποτε άλλο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, κάπου το έχασε και έχει ξεφύγει σε πάρα πολλά σημεία (Άτομα και ιστορίες ξεχνιούνται, δεν φαίνεται να έχει μία συνοχή και λογική συνέχεια, άτομα εμφανίζονται από το πουθενά και εκεί που λες "θα παίξουν σοβαρό ρόλο" η χάνονται η πεθαίνουν, κλπ, κλπ..).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
παιδια μην μπερδευεστε και δινετε μετα δικιο στον σταθη το βασικα καλησπερα σας το ελα να αγαπηθουμε νταρλινγκ τα τσακαλια το οταν οι ροδες χορευουν ηταν κινηματογραφικες παραγωγες και μετα κυκλοφορησαν στο βιντεο το ακαταμαχητος πιλοτος και το ερωτιαρης απο κουνια ας πουμε ειναι οντως βιντεοταινιες το μεγα λαθος ειναι οτι μπερδευουν καποιοι τις ταινιες που γυριστηκαν σε φιλμ με τις βιντεοταινιες στην ελλαδα βιντεοταινιες αρχισαν να βγαινουν απ το 1985 και μετα μερικοι ηξεραν την δουλεια και βγαλανε καλο αποτελεσμα ομως οπως μου πε ο λεοντσινης μπηκαν και καποιοι ελαιοχρωματιστες ενας με σουβλατζιδικο κατι βιντεοκλαμπαδες οι οποιοι δεν ξερανε να γυριζουν ταινιες και θελανε απλα η να βρουνε γκομενες η να βγαλουν κερδος χωρις να ξερουν ουτε καν τα στοιχειωδη για το πως γινεται μια ταινια γιαυτο εχουμε τις καλες βιντεοταινιες αλλα και τις πολυ χαλια βιντεοταινιες οι οποιες γυριζονταν σε 2 μερες (ο ζανο ντανιας μου ειπε οτι το σουπερ λυκειο νο2 το ειχαν γυρισει μεσα σε ενα σαββατοκυριακο στο σουνιο) εγω αυτο το πραγμα δεν μπορω ουτε να το σκεφτω σε 2 μερες ουτε επεισοδιο απο σηριαλ δεν γυρνας πραγματικα οχι ολοκληρη ταινια ξαναλεω ομως οτι υοηρξαν και ωραιες βιντεοπαραγωγες που ακομα και τωρα βλεπονται ευχαριστα οποτε δεν πρεπει να τις βαζουμε ολες στο ιδιο τσουβαλι
 
atanasio είπε:
Μπορεί να συγκριθεί έστω και μια βιντεοταινία του Βουτσά ή της Βλαχοπούλου με μια κινηματογραφική τους ταινία του '60 ή του '70; (Δεν αναφέρω τη δεκαετία του '80 γιατί πλέον και τα κινηματογραφικά τους έργα είχαν πάρει την κατιούσα). Ακόμη και οι ταινίες της "Κλακ Φιλμς", που αρκετοί ειρωνεύονται (και εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα), δεν μπορούν να συγκριθούν με τις βιντεοταινίες: οι ταινίες με τον Ξανθόπουλο ήθελαν τουλάχιστον έναν μήνα γυρισμάτων και συμμετείχαν σπουδαίοι ηθοποιοί όπως ο Κατράκης, ο Στρατηγός, η Ζαφειρίου, ο Μορίδης, η Γρηγοριάδου και πολλοί άλλοι.
Δε μπορεί να γίνει σύγκριση, φυσικά...

Άλλου είδους ψυχαγωγία μου προσφέρουν οι βιντεοταινίες και άλλου είδους οι κλασικές Ελληνικές ταινίες...

Σύγκριση μπορεί να γίνει αν θελετε, με ταινίες της ίδιας κατηγορίας π.χ. "Ο Μήτρος και ο Μητρούσης στην Αθήνα" με το "Της κακομοίρας"...

Όταν θα κάτσω να παρακολουθήσω μια hardcore βιντεοταινία π.χ. Αποπλάνηση Ενηλίκου με τον Τζανετάκο (έχει Θεϊκό εξώφυλλο BTW), ξέρω οτι θα παρακολουθήσω παρακμή. Όμως για κάποιους λόγους, μου αρέσει...

Δεν υπάρχουν πως και γιατί... Ή σου αρέσουν οι βιντεοταινίες ή όχι...

Κάποιος βρίσκει σε αυτές στοιχεία της ζωής του που χάθηκαν (ντύσιμο, αυτοκίνητα, ατμόσφαιρα)... Κάποιος άλλος γουστάρει όλη αυτή την προχειρότητα που βλέπει...

Κάποιοι όμως δεν τις αντέχουν και τους ρίχνω απεριόριστο δίκιο... Θα μπορούσα να είμαι κι εγώ στο δικό τους "στρατόπεδο"...
 
Gyubrush είπε:
Εγω παλι δεν καταλαβαινω πως απο εκει που και ο κοσμος εθαβε την βιντεοταινια,τωρα ξαφνικα ολοι τις θυμουνται με θαυμασμο.
Επροκειτο για πολυ κακης ποιοτητας παραγωγες που τελειωναν μεσα σε μια βδομαδα με προχειρα σκηνικα κλπ.Δεν μπορω βεβαια να βαλω ολες τις βιντεοταινιες της εποχης στο ιδιο καζανι,ομως το 95% ηταν σαβουρα φουλ.Αυτο πιστευω ειναι και ο λογος που καποιοι που επαιξαν δεν θελουν καν να τις θυμουνται(κακως βεβαια).
Έτσι ακριβώς .

Απορώ γιατί τόσο μεγάλη συζήτηση ξαφνικά για τις βιντεοταινίες...

Όλοι δεν ξέρουμε την προχειρότητα και το άρπα κόλα των ταινιών αυτών ;;;

Είτε μας αρέσουν είτε όχι.

Χάλια μαύρα από πλευράς παραγωγής, σκηνοθεσίας και υποκριτικής.

Και βέβαια μας αρέσουν κάποιες, ακριβώς όμως γι αυτό που είναι.

Αστική παρακμή, προχειρότητα, χοντροκομένο γέλιο.

Ακόμη και μεγάλοι ηθοποιοί ενέδωσαν, για τα φράγκα, γιατί...δεν είχαν άλλους πόρους!

Ο μακαρίτης ο Ηλιόπουλος, στενός οικογενειακός φίλος, μου έλεγε τραγελαφικές ιστορίες για τις βιντεοκασέτες.

Και τις εμπορικές ταινίες της εποχής βέβαια στα σινεμά, μη νομίζετε ότι διέφεραν και πολύ.

(π.χ Ξεβράκωτος Ρωμιός, Οι φανταρίνες, Ένας κοντός θα μας σώσει)

Απλώς παραπάνω μπάτζετ είχαν και μεγαλύτερη άνεση γυρισμάτων.

Αλλά δεν θα τις βγάλουμε και αριστουργήματα!

Όπου νάναι θα βαφτίσουμε το ψάρι κρέας....

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τον λόγο της ανακίνησης ενός θέματος που όλοι μας το ξέρουμε μια χαρά.
 
Οπως το περιγραφετε, οι βιντεοταινιες φαινεται να ηταν ενα πειραματικο μεσο, στο οποιο εγινε καταχρηση. Αυτο μπορει να συμβει με οποιοδηποτε νεο μεσο που μαζικοποιειται και γινεται πειραματικο, μεχρι να ωριμασει και ξεσκαρταριστει.

Το οτι αντιπροσωπευουν μια παρακμη (ωραια λεξη btw) σιγουρα μπορει να ειναι ενας καλος λογος για να ντρεπονται καποιοι απο αυτους που συμμετειχαν σε αυτες. Τωρα το αν μας αρεσουν ή βλεπονται πιο ευχαριστα απο καλυτερες παραγωγες, ειναι αλλο θεμα, και σεβαστο
 
Ο κόσμος τότε διψούσε για ταινίες, Ελληνικές και ξένες...

Η καθημερινή ενοικίαση, δεν άφηνε περιθώρια... Υπήρχε ΤΕΡΑΣΤΙΑ ζήτηση και έπρεπε να υπάρξει προσφορά με κάθε τρόπο...

Θυμάμαι τότε που είχε βγει η κινηματογραφική ταινία " Η Νονά" σε βιντεοκασσέτα, με τον τίτλο "Νονά εναντίον μαφιόζου", εποχές '87 - '88 με τον μεγάλο Σωτήρη Μουστάκα και τη ζητούσα κάθε μέρα...

Τελικά πρέπει να κατάφερα να τη νοικιάσω μετά από κανά ενάμιση μήνα...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ταπεινή μου γνώμη πάντα , γιατί και γω έζησα τη "χρυσή" εποχή της βιντεοκασσέτας , πιστεύω πως λίγες ταινίες ήταν αξιοπρεπής , βέβαια καμιά σύγκριση ακόμα και αυτές με τον παλιό κινηματογράφο. Πιστεύω πως μόνο αυτές που έκαναν κάποια μεγάλα ονόματα , Λάσκαρη , Αλιφέρη , Βαλσάμη κτλ μπορείς να πεις πως έχουν κάποια "ποιότητα". Τώρα κάποιες άλλες με Ταμτάκους , γύφτους , Ντάτσουν και δε συμμαζεύεται , επιτρέψτε μου να μην τις σχολιάσω....
 
Οι περισσότεροι που ασχολούνται ,γνωρίζουν τι ήταν και τι δεν ήταν οι συγκεκριμένες ταινίες.

Γρήγορες παραγωγές ,με ό,τι και να σημαίνει αυτο.

Οι Βιντεοταινίες γεννήθηκαν και πέθαναν την δεκαετία του '80.

Και αυτή είναι η γοητεία τους.

Γι' αυτό καλό θα ήταν να μην τις συγκρίνουμε με τον Κινηματογράφο ,γενικά - αλλά,της συγκεκριμένης περιόδου.

Επίσης, παρατηρώ σε όλους τους ηθοποιούς κάποια στιγμή στην καριέρα τους ,

την συμμετοχή τους σε κάτι 'γρήγορο και φθηνό'. Εδώ έχουμε το Βίντεο,αλλά υπάρχει και το Θέατρο, οι Σειρές, η Κινηματογραφική ταινία και

φυσικά,η Διαφήμιση. (Δεν μας πειράζει που ένας καταξιομένος ηθοποιός διαφημίζει πχ. κατεψυγμένες μπάμιες ή ακόμα καλύτερα τράπεζα,αλλά, Βίντεο;... Τζίζζ). Καλοί ηθοποιοί δεν έπαιξαν μετα την Βιντεοκασσέτα ,το '90 ,σε σειρές της πλάκας; Το '60 - '70 δεν γυρίστηκαν ταινίες με καλούς ηθοποιούς που πολλοί απο εσάς δεν θα βλέπατε γιατί είναι

"ανόητες κωμωδιούλες" ή "Μελούρες";

Συγκρίνετε αυτές ,με τις παραγωγές του Φίνου την δεκαετία του '60

με τον εξοπλισμό απο το εξωτερικό ,σινεμασκόπ, τεχνικές ηχοληψίας,στούντιο κτλ.

Σχετικά με την Μουσική, τι περιμένατε; Αφου είναι "παραγωγές στο πόδι"...

Θεματάκι σε Μίντι για τους τίτλους και μουσική επένδυση για τη υπόλοιπη ταινία ,

με τραγούδια της εποχής (ελληνικά ή ξένα) σε συνδυασμό με τις Ντίσκο...

Εννοείται ότι δεν περιμένουμε να ακούσουμε Χατζιδάκι σε βιντεοταινία.

(Και επειδή έγινε αναφορά στον Χατζιδάκι, να υπενθυμίσω ότι θεωρούσε τα κομμάτια του για τις τότε ταινίες - τελείως υποτιμητικά και με περιφρόνηση για τους ακροατές του , όπως έλεγε και ο ίδιος - 'τραγουδάκια'. Οπότε...)

Όσο για το "Γυμνό"...

Έχω δεί πάρα πολλές Βιντεοταινίες. Το "Γυμνό" έμενε στα εξώφυλλα. Τι Γυμνό, δηλαδή;

Κάτι Μαγιό και κάτι Κολάν - Αν σοκάρεστε τόσο με την Ασίκη ή την Καλέση,οκ...

Σε σχέση με τον Κινηματογράφο του '80 ή ακόμα καλύτερα τον σημερινό με τις 'περιπτύξεις', τα πράγματα ήταν τελείως (ή σχεδόν) αθώα...

Πάρτε για παράδειγμα τις ταινίες του Ζερβού και του Περάκη απο το '80 ή και μετά. (Επίσης και οι δύο σκηνοθέτες έβγαλαν 1-2 καλές και οι υπόλοιπες είναι -

δεν θα πω σκουπίδια - κάτω του μετρίου. Όπως και μετέπειτα απ' το '90 και μετά ,

με τα σκηνοθετικα δίδυμα Ρέππα-Παπαθανασίου και Ρήγα-Αποστόλου, που και τα 2, έχουν συνέχεια ίδια 'φθηνά' σενάρια με τους ίδιους ηθοποιούς.)

Και μην ξεχνάμε πόσοι καλοί ηθοποιοί του '60 έπαιξαν σε βίντεο.

Πόσα "ονόματα" της δεκαετίας του '80;

Ο Κιμούλης δεν έπαιξε σε βίντεο; Η Διαβάτη; Ο Κυρίτσης; Η Βαγενά με την " Βαγγελίτσα"; (που είναι τις κουλτούρας)...

Ο Λογοθέτης; Ο Πιατάς; Ο Λαζόπουλος; Η Ελ. Γερασιμίδου; Ο Χαϊκάλης; Ο Μανιάτης;

Και τόσοι άλλοι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ότι οι βιντεοταινίες του 80 ήταν πρόχειρες το καταλαβαίνω. Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ είναι το μένος των ηθοποιών που έπαιξαν σε αυτές τις ταινίες.

Με το να τις δαιμονοποιούν θα τους κάνουν αρεστούς σε παραγωγούς σοβαρών θεαμάτων ? Είναι άνθρωποι μιας ηλικίας πλέον, δεν έχουν τις ίδιες δυνάμεις με νεώτερους συναδέλφους τους.
 
Μπορεί κάποιο συντελεστές να τις έχουν αποκηρύξει αλλά το κοινό έχει απενοχοποιηθεί πλήρως και δεν φοβάται να παραδεχτεί ότι τις έβλεπε ή ότι τις βλέπει ακόμα. Έχουν πλέον γίνει καλτ και μνημονεύονται συχνά πυκνά σε συζητήσεις σινεφίλ χωρίς απολύτως κανένα κόμπλεξ. "So bad it's good" που λέει και η έκφραση. Φυσικά εδώ και πολλά χρόνια τιμούνται δεόντως στο φεστιβάλ καλτ Ελληνικού κινηματογράφου και πλέον έχουν το κεφάλαιο τους στην ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου με ένα πονηρό χαμόγελο σχεδιασμένο δίπλα. ;)

Βέβαια κάποιες είναι τόσο εγκεφαλικά νεκρές που ούτε με λοβοτομή δεν αντέχεις να τις δεις.
 
Stratulator είπε:
Οι περισσότεροι που ασχολούνται ,γνωρίζουν τι ήταν και τι δεν ήταν οι συγκεκριμένες ταινίες.Γρήγορες παραγωγές ,με ό,τι και να σημαίνει αυτο.

Οι Βιντεοταινίες γεννήθηκαν και πέθαναν την δεκαετία του '80.

Και αυτή είναι η γοητεία τους.
Δε διαφωνούμε σε αυτό. Μπορούμε όμως να τις κρίνουμε :)

Stratulator είπε:
Γι' αυτό καλό θα ήταν να μην τις συγκρίνουμε με τον Κινηματογράφο ,γενικά - αλλά,της συγκεκριμένης περιόδου.
Εδώ συμφωνούμε. Ο Ελληνικός Κινηματογράφος είχε πέσει στα χαμηλότερα του εκείνη την εποχή (δεν λαμβάνω υπόψη το σήμερα). Μια βόλτα στη Retrodb το αποδεικνύει. Και πάλι όμως έβρισκες κάποια ταινία της προκοπής.

Ρεμπέτικο; Πέτρινα χρόνια; Δύο που μου ήρθαν στο μυαλό.

Stratulator είπε:
Συγκρίνετε αυτές ,με τις παραγωγές του Φίνου την δεκαετία του '60

με τον εξοπλισμό απο το εξωτερικό ,σινεμασκόπ, τεχνικές ηχοληψίας,στούντιο κτλ.
Όχι δεν κολλάμε στην τεχνολογία, η ηθοποιία, η σκηνοθεσία, το ΣΕΝΑΡΙΟ είναι πιο σημαντικά και ας υπάρχει ένα τρανζιστοράκι σε μια γωνιά στη σκηνή να ακούγεται ίσα-ίσα το μπουζουκάκι του Ζαμπέτα, μου φτάνει.

Stratulator είπε:
Σχετικά με την Μουσική, τι περιμένατε; Αφου είναι "παραγωγές στο πόδι"...

Θεματάκι σε Μίντι για τους τίτλους και μουσική επένδυση για τη υπόλοιπη ταινία ,

με τραγούδια της εποχής (ελληνικά ή ξένα) σε συνδυασμό με τις Ντίσκο...

Εννοείται ότι δεν περιμένουμε να ακούσουμε Χατζιδάκι σε βιντεοταινία.
Μα αυτό κατακρίνουμε! Το φθηνό κρέας! Δεν υπήρχε ηθοποιία γιατί δεν υπήρχε σκηνοθεσία, γιατί δεν υπήρχαν βάσεις, σενάριο δηλαδή. Δεν υπήρχε και μουσική, ε τι υπήρχε; Οι αναμνήσεις που έχουμε επειδή ήμασταν μικροί και μας έχουν χαραχτεί στη μνήμη φτάνουν; Σε πολλά άτομα απ ότι φαίνεται, φτάνουν και περισεύουν. Προσωπικά όχι δε μου φτάνουν.

Από το Retro δεν κρατάω μόνο τις αναμνήσεις αλλά και την ποιότητα αυτών. Αυτή είναι μια κουβέντα που πρέπει να γίνει σε κάποιο άλλο thread. Είναι αντίστοιχο του γιατί ακούμε το βυνίλιο αφού δεν είναι καλύτερο από το FLAC. Ακούς το βυνίλιο ή το τραγούδι που άκουγες και τότε; Το βυνίλιο είναι το μέσο ή ο καταλύτης για πλήρη "επαναφορά"; :)

Μπορεί να σε μπέρδεψα με τα παραπάνω και ζητώ συγνώμη :)

Stratulator είπε:
(Και επειδή έγινε αναφορά στον Χατζιδάκι, να υπενθυμίσω ότι θεωρούσε τα κομμάτια του για τις τότε ταινίες - τελείως υποτιμητικά και με περιφρόνηση για τους ακροατές του , όπως έλεγε και ο ίδιος - 'τραγουδάκια'. Οπότε...)
Οπότε τι; Τα "τραγουδάκια" του Χατζηδάκι δε τα φτάνουν οι περισσότεροι συνθέτες σήμερα. Ο άνθρωπος ήταν Θεός!

Stratulator είπε:
Όσο για το "Γυμνό"...

Έχω δεί πάρα πολλές Βιντεοταινίες. Το "Γυμνό" έμενε στα εξώφυλλα. Τι Γυμνό, δηλαδή;

Κάτι Μαγιό και κάτι Κολάν - Αν σοκάρεστε τόσο με την Ασίκη ή την Καλέση,οκ...

Σε σχέση με τον Κινηματογράφο του '80 ή ακόμα καλύτερα τον σημερινό με τις 'περιπτύξεις', τα πράγματα ήταν τελείως (ή σχεδόν) αθώα...

Πάρτε για παράδειγμα τις ταινίες του Ζερβού και του Περάκη απο το '80 ή και μετά. (Επίσης και οι δύο σκηνοθέτες έβγαλαν 1-2 καλές και οι υπόλοιπες είναι -

δεν θα πω σκουπίδια - κάτω του μετρίου. Όπως και μετέπειτα απ' το '90 και μετά ,

με τα σκηνοθετικα δίδυμα Ρέππα-Παπαθανασίου και Ρήγα-Αποστόλου, που και τα 2, έχουν συνέχεια ίδια 'φθηνά' σενάρια με τους ίδιους ηθοποιούς.)
Ναι αλλά δεν είναι αυτός ο κανόνας.

Stratulator είπε:
Και μην ξεχνάμε πόσοι καλοί ηθοποιοί του '60 έπαιξαν σε βίντεο.

Πόσα "ονόματα" της δεκαετίας του '80;

Ο Κιμούλης δεν έπαιξε σε βίντεο; Η Διαβάτη; Ο Κυρίτσης; Η Βαγενά με την " Βαγγελίτσα"; (που είναι τις κουλτούρας)...

Ο Λογοθέτης; Ο Πιατάς; Ο Λαζόπουλος; Η Ελ. Γερασιμίδου; Ο Χαϊκάλης; Ο Μανιάτης;

Και τόσοι άλλοι.

@Leon συμφωνούμε!
 
θα πω κατι που μου ειχε πει η δασκαλα μου στην δραματικη:οσους επαιξαν σε βιντεοταινιες δεν τους θελαμε στο θεατρο ερχοντουσαν και μας παρακαλαγαν μας λεγανε εχουμε οικογενεια παιδια και τους λεγαμε τι να σας κανουμε τωρα εσας??ισως αυτο να λυνει καποιες αποριες εκτος απ τον φωσκολο και τον δαλιανιδη κανεις αλλος δεν δεχτηκε να προσλαβει αυτους τους ανθρωπους στη δεκαετια του 90 και ισως αυτο να τους εκανε να μην θελουν καν να μιλανε για αυτες οποτε υπηρχε κομπλεξ και απο τους παραγωγους της τηλεορασης κατι αλλο που θελω να πω ειναι οτι ευτυχως που υπαρχουμε και καποιοι μετρημενοι στα δαχτυλα που μαζευουμε τις ταινιες αυτες γιατι αλλιως θα ειχαν χαθει προ πολλου και κανεις δεν θα ηξερε καν οτι υπηρξαν καθως επειδη δεν ηταν σε φιλμ αντιτυπα υπαρχουν μονο οσα ηταν σε βιντεοκασσετες και εχουν καταφερει να διασωθουν
 
Πίσω
Μπλουζα