Γιατί τέτοιο κόμπλεξ για τις βιντεοταινίες του '80;

Μια που μπήκε και το γυμνό στην κουβέντα, συμφωνώ με Stratulator ότι το γυμνό στις βιντεοταινίες ήταν σχεδόν ανύπαρκτο ή μάλλον περιοριζόταν στα κολάν και τα μαγιό, γιατί αυτά τα έργα απευθύνονταν σε όλη την οικογένεια. Οι ταινίες των αρχών του '70 ήταν πολύ πιο τολμηρές και για τα μεταγενέστερα ας μην γίνει λόγος.
 
Shock είπε:
Οπότε τι; Τα "τραγουδάκια" του Χατζηδάκι δε τα φτάνουν οι περισσότεροι συνθέτες σήμερα. Ο άνθρωπος ήταν Θεός!

Οπότε,αυτά που θεωρούμε εμείς αριστουργήματα, ο άλλος (σε αυτήν

την περίπτωση ο ίδιος ,ο καλλιτέχνης)

τα θεωρεί 'της πλάκας' και το 'απόλυτο τίποτα'.

Έφερα ένα ακραίο παράδειγμα,αλλά αληθινό - Παντα, σε σχέση με τις ταινίες.

Συμφωνώ μαζί σου ,πάντως... :)

Για την "υποκριτική"... Σε πολλές ταινίες, μια χαρά και παραπάνω είναι οι ηθοποιοί.

Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις που ξεφεύγουν τα πράγματα, αλλά και αυτό είναι κάτι που καρτερούν οι "μυημένοι".

Βασικά,στην περίπτωση της Βιντεοκασσέτας δεν μας ενδιαφέρει η 'Τέχνη'

- αν και θα έλεγα, ότι υπάρχουν γενναίες δόσεις Σουρεαλισμού -

πόσο μάλλον ,με την οπτική του Σήμερα.

Με έναν προετοιμασμένο θεατή για το τι να περιμένει, παρακολουθώντας

απο μια άλλη 'προοπτική'.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
P4230257.jpg [edit]Adsense violations [edit]

Κάτι τέτοιο θεωρείτε γυμνό???

P5201003.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
το αδερφη μου αγαπη μου ηταν πολλα χρονια πριν τον τιτανικο γατακι τζεημς καμερον :p
 
Αν και "φτηνιάρικες" , οι βιντεοταινίες είχαν έναν "GUNG HO" αέρα, που πολύ λείπει από την σύγχρονη κοινωνία μας.
 
Αυτο θελει λιγη αναπτυξη φιλε Εχετλαιε... τι εννοεις; :)

Ειχα χρονια να ακουσω το κινεζοαμερικανικο gung ho και το κοιταξα στη βικιπαιδεια, αλλα και παλι δεν καταλαβα
 
Rakeesh είπε:
Αυτο θελει λιγη αναπτυξη φιλε Εχετλαιε... τι εννοεις; :)
Ειχα χρονια να ακουσω το κινεζοαμερικανικο gung ho και το κοιταξα στη βικιπαιδεια, αλλα και παλι δεν καταλαβα
Αν "ερμηνευσα" σωστα την μεταφραση της Google σχετικα με το Gung Ho και αυτο που θελει να πει ο Κωνσταντινος,

ειναι οτι οι βιντεοταινιες των '80s ειχαν ενα "ενθουσιασμο" και "υπερβαλλοντα ζηλο" κατα το γυρισμα/παραγωγη. :)
 
stayros είπε:
Αν "ερμηνευσα" σωστα την μεταφραση της Google σχετικα με το Gung Ho και αυτο που θελει να πει ο Κωνσταντινος,ειναι οτι οι βιντεοταινιες των '80s ειχαν ενα "ενθουσιασμο" και "υπερβαλλοντα ζηλο" κατα το γυρισμα/παραγωγη. :)
Ορθώς με εννόησες, φίλε Σταύρο ! :)

Αυτές οι ταινίες (με τις όποιες παθογένειες τις διέκριναν) δεν έπαυαν να υψώνουν το "ανάστημά" τους (ή να "κορδώνοναι" όπως θα λέγανε σε μια λαική συνοικία των 80'ς) και να δικεδικούν -με περίσσιο τσαμπουκά- το δικό τους κομμάτι από την κινηματογραφική "πίττα" της εποχής.
 
exetlaios είπε:
Ορθώς με εννόησες, φίλε Σταύρο ! :)
Αυτές οι ταινίες (με τις όποιες παθογένειες τις διέκριναν) δεν έπαυαν να υψώνουν το "ανάστημά" τους (ή να "κορδώνοναι" όπως θα λέγανε σε μια λαική συνοικία των 80'ς) και να δικεδικούν -με περίσσιο τσαμπουκά- το δικό τους κομμάτι από την κινηματογραφική "πίττα" της εποχής.
Ειδικά την 5ετία 1985-1989 το βίντεο είταν πάνω απο όλα, Δεν υπήρχε τίποτε άλλο...
 
Κάθε εποχή έχουμε το ανάλογο προϊόν που της αναλογεί.
 
Βρίσκω παράλογο να ντρέπονται οι ηθοποιοί για τις ταινίες που έπαιξαν. Εαν τα θεωρούν τώρα σκουπίδια γιατί τότε δεν έλεγαν όχι; Ή εαν διαφωνούσαν με την προχειρότητα των βιντεοταινιών γιατί δεχόταν να είναι μέρος τους; Και ειδικά εφ' όσον υπάρχουν αποδείξεις είναι για γέλια να βγαίνουν τώρα και να λένε ότι τάχα ξέχασαν τί είχαν κάνει, κτλ. Δεν μου αρέσει η γενική ταση να ξεγράψουμε μία περίοδο της ιστορίας του θεάματος. Οι βιντεοταινίες είναι ίσως το πιό αντιπροσωπευτικό ελληνικό φαινόμενο των '80ς.


Γνωρίζουμε εαν παρόμοιες παραγωγές γίνονταν και σε άλλες χώρες;


 


Προσωπικά τις κωμωδίες δεν μπορώ να τις δώ. Δεν πιάνω τίποτα αστείο, οι διαλογοι είναι τόσο χαζοί, και οι ερμηνείες επίσης. Είχαν μία μανία στην κατασκήνωση να βάζουν στην βιντεοπροβολή των "μεγάλων" τουλάχιστον μία βιντεοταινία του '80 κάθε βράδυ, εννοείται πάντα κωμωδίες! Άξιζε μόνο για τα σχόλια της παρέας, τσίρκο το καταντούσαμε το θερινό! Φανταστείτε μόνο τη σκηνή: Να είναι το Euro του 2004 στα ημιτελικά, να τους παρακαλάμε να μας το βάλουν να το δούμε, και αντ' αυτού να βλέπουμε μία βιντεοταινία με πόντιους! Έπειτα από τα έκτροπα της βραδιάς είχαμε ποινή 2 νύχτες χωρίς βιντεοπροβολή.


 


Μου αρέσουν όμως πολύ οι κοινωνικές ταινίες και τα δράματα. Ξέρω ότι ήταν παρακμιακά κι αυτά, αλλά όσες φορές έτυχε να δώ τέτοια ταινία την βρήκα πολύ καλή (αν και με σενάριο/διαλόγους τραβηγμένα απ' τα μαλλιά). Νομίζω ήταν μία σειρά με βιντεοταινίες για ναρκωτικά, ομοφυλλοφιλία και πορνεία που άνετα τα έβλεπες, ήταν σαν να διάβαζες βιβλία του τύπου "το ταξίδι που σκοτώνει" του Κοντολέων.



Σε γενικές γραμμές μου αρέσει και η μουσική όταν είναι η κλασική ηλεκτρική κιθάρα των 80ς.
 

Θα ηθελα να επισημανω οτι ο original poster μαλλον αναφεροταν αποκλειστικα στις βιντεοταινιες, δηλ. τις ταινιες που γυριστηκαν αποκλειστικα για κυκλοφορια σε βιντεο κλαμπ, και οχι σε ολες τις ταινιες του 80 (πχ κινηματογραφικες, που κατοπιν κυκλοφορησαν και σε βιντεο).

Εχω παρατηρησει οτι υπαρχει μια συγχυση στον κοσμο. Για παραδειγμα οι Ροδες, Τσαντες και Κοπανες, ειναι κινηματογραφικες τανιες, αλλα αμα βγεις και ρωτησεις 10 ατομα να σου πουν μια "κλασσικη βιντεοταινια", παω στοιχημα οτι οι μισοι θα σου πουν τις Ροδες. Η 1@Crimson Moonlight[/USER] λεει οτι ειδαν μια κωμωδια με Ποντιους. Αν προκειται για τους Ποντιους του Ευστρατιαδη (1985), ηταν κινηματογραφικη ταινια, και οχι "βιντεοταινια".

Τωρα για δραματικες και κοινωνικες βιντεοταινιες δεν εχω υποψη μου. Πιθανοτατα δεν ηταν ουτε αυτες βιντεοταινιες, αλλα κινηματογραφικες, οπως ειπα. Κατα τα αλλα, εχω παρατηρησει οτι στις νεοτερες ηλικιες (και ελπιζω να μη προσβληθει κανενας, απλη παρατηρηση ειναι), υπαρχει μια συγχυση για τις παλαιοτερες δεκαετιες, που ειναι απολυτα φυσικο. Παιζει δηλ. να δεις μια καρα-70ς ταινια με τον Κομνηνο ή τον Αντωνόπουλο, και να νομιζεις οτι ειναι του 80.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Rakeesh είπε:
Θα ηθελα να επισημανω οτι ο original poster μαλλον αναφεροταν αποκλειστικα στις βιντεοταινιες, δηλ. τις ταινιες που γυριστηκαν αποκλειστικα για κυκλοφορια σε βιντεο κλαμπ, και οχι σε ολες τις ταινιες του 80 (πχ κινηματογραφικες, που κατοπιν κυκλοφορησαν και σε βιντεο).
Εχω παρατηρησει οτι υπαρχει μια συγχυση στον κοσμο. Για παραδειγμα οι Ροδες, Τσαντες και Κοπανες, ειναι κινηματογραφικες τανιες, αλλα αμα βγεις και ρωτησεις 10 ατομα να σου πουν μια "κλασσικη βιντεοταινια", παω στοιχημα οτι οι μισοι θα σου πουν τις Ροδες. Η 1@Crimson Moonlight[/USER] λεει οτι ειδαν μια κωμωδια με Ποντιους. Αν προκειται για τους Ποντιους του Ευστρατιαδη (1985), ηταν κινηματογραφικη ταινια, και οχι "βιντεοταινια".

Τωρα για δραματικες και κοινωνικες βιντεοταινιες δεν εχω υποψη μου. Πιθανοτατα δεν ηταν ουτε αυτες βιντεοταινιες, αλλα κινηματογραφικες, οπως ειπα. Κατα τα αλλα, εχω παρατηρησει οτι στις νεοτερες ηλικιες (και ελπιζω να μη προσβληθει κανενας, απλη παρατηρηση ειναι), υπαρχει μια συγχυση για τις παλαιοτερες δεκαετιες, που ειναι απολυτα φυσικο. Παιζει δηλ. να δεις μια καρα-70ς ταινια με τον Κομνηνο ή τον Αντωνόπουλο, και να νομιζεις οτι ειναι του 80.
Αποκλείεται αυτα που βλέπαμε να ήταν κανονικές ταινίες στην κατάστασή τους. Το πιό πιθανό είναι παλιά που οι βιντεοταινίες ήταν φτηνές να είχε αγοράσει κάμποσες η κατασκήνωση και να συνέχιζε να τις προβάλλει κάθε καλοκαίρι στο εξής. Σιγά να μην ξοδεύονταν για νέες ταινίες κάθε χρόνο!


Για τα κοινωνικά υποθέτω πως ήταν σειρά βινταιοταινιών γιατι στο σχολείο τις είχαν όλες μαζί στη βιβλιοθήκη(δεν μας τις έδειξαν ποτέ, αλλά αναγνώρισα κάποια εξώφυλλα-πχ σ'ένα έδειχνε έναν ξανθό νεαρό έξω από ένα σχολείο (μάλλον) και δίπλα του μαύρες μοτοσυκλέτες), παρόμοια καί στην ταινιοθήκη της κατασκήνωσης (όταν είχαν κέφια μας αφήνανε να διαλέξουμε) κι έπαιζαν συνέχεια οι ίδιοι ηθοποιοί.


 
Crimson Moonlight είπε:
Αποκλείεται αυτα που βλέπαμε να ήταν κανονικές ταινίες στην κατάστασή τους. Το πιό πιθανό είναι παλιά που οι βιντεοταινίες ήταν φτηνές να είχε αγοράσει κάμποσες η κατασκήνωση και να συνέχιζε να τις προβάλλει κάθε καλοκαίρι στο εξής. Σιγά να μην ξοδεύονταν για νέες ταινίες κάθε χρόνο!
Μα δεν αναφερομαι στο συγκεκριμενο μεσο στο οποιο τις βλεπατε. :) Μπορει να τις βλεπατε σε βιντεοκασετες, σε αντιγραφα βιντεοκασετων, μπορει να τις βλεπατε περασμενες σε DVD. Εγω λεω, οτι οταν λεμε "Ελληνική Βιντεοταινία" εννοουμε μια συγκεκριμενη κατηγορια ταινιας, και παρατηρω μια συγχυση. :)

Τη δεκαετια του 80 γυριζονταν βεβαιως κινηματογραφικες ταινιες (οπως Ροδα Τσαντα και Κοπανα, Παπασούζας, Οι Ποντιοι, Ελα ν'αγαπηθουμε Νταρλινγκ κλπ), οι οποιες, αφου εκαναν τον κυκλο τους, κατοπιν κυκλοφορουσαν και σε βιντεο (οπως γινοταν και γινεται παντα). Ηταν ομως της μοδας να γυριζονται πολλες προχειρες και φτηνες ταινιες, συνηθως κωμωδιες, που ηταν direct-to-video. Δεν προοριζονταν δηλαδη για κυκλοφορια στον ελληνικο κινηματογραφο, αλλα για πωληση στα βιντεοκλαμπ, απο τα οποια τις νοικιαζε ο κοσμος. Τετοιες ηταν πχ. Η Μεγαλη Αποφραξη, Κλασικη Περιπτωση Βλαβης, Παληκαρι στα Θρανια κ.ο.κ. Σε τετοιες ταινιες αναφερομαστε οταν λεμε "βιντεοταινίες" και αποτελουν ενα ξεχωριστο φαινομενο της εποχης. Τωρα, μπορει οι κινηματογραφικες ταινιες του Ευστρατιαδη, του Δαλιανιδη, του Ψαλτη κλπ να ειναι καλτιλες για γελια, αλλα οι βιντεοταινιες κατα κανονα ηταν το απαυγασμα του κιτς, της προχειρότητας και της αρπαχτής. Οι μικροτεροι απο μας βεβαια ποτε δεν νοικιασαμε να δουμε τις λεγομενες "βιντεοταινίες", και απλα τις ειδαμε οταν προβαλλονταν απο τα ιδιωτικα καναλια τη δεκαετια του 90, συνηθως σε ωρες χαμηλης τηλεθεασης.

Τωρα, οπως παρατηρησα στο προηγουμενο ποστ, υπαρχει συγχυση μεταξυ των ταινιων του 80, και ολες τις θεωρουμε "βιντεοταινιες", προφανως επειδη ο πολυς κοσμος τις γνωρισε ολες απο το βιντεο. Αμα δηλ. εκεινη την εποχη νοικιασες και ειδες μαζι τις ταινιες "Μεγαλη Αποφραξη" και "Ο Παπασουζας", αντε να κατσεις να ασχοληθεις ποια κυκλοφορησε στον κινηματογραφο και ποια ηταν direct-to-video. Βλεποντας το ομως αναδρομικα, οι σαχλές direct-to-video "βιντεοταινιες" αποτελουν φαινομενο της εποχης και κατηγορια απο μονες τους. :)

Γι' αυτο κολλησα λιγο με την "ορολογια", και το θεμα του thread. Λογω της φτηνιας των direct-to-video βιντεοταινιών, λεγεται οτι αρκετοι ηθοποιοι τις εχουν αποποιηθει ή θελουν να καθαρισουν το ονομα τους απο αυτες. Ο Ψαλτης πχ ειπε οτι επαιζε κυριως σε κινηματογραφικες ταινιες, οχι direct-to-video "βιντεοταινιες". Οπως βλεπω στο retrodb, ο Ψαλτης οντως επαιξε σε μερικες σαχλες "βιντεοταινιες", οι οποιες ομως ειναι ελαχιστες (4-5) σε σχεση με αλλους σταρ της εποχης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Rakeesh είπε:
Μα δεν αναφερομαι στο συγκεκριμενο μεσο στο οποιο τις βλεπατε. :) Μπορει να τις βλεπατε σε βιντεοκασετες, σε αντιγραφα βιντεοκασετων, μπορει να τις βλεπατε περασμενες σε DVD. Εγω λεω, οτι οταν λεμε "Ελληνική Βιντεοταινία" εννοουμε μια συγκεκριμενη κατηγορια ταινιας, και παρατηρω μια συγχυση. :)

Τη δεκαετια του 80 γυριζονταν βεβαιως κινηματογραφικες ταινιες (οπως Ροδα Τσαντα και Κοπανα, Παπασούζας, Οι Ποντιοι, Ελα ν'αγαπηθουμε Νταρλινγκ κλπ), οι οποιες, αφου εκαναν τον κυκλο τους, κατοπιν κυκλοφορουσαν και σε βιντεο (οπως γινοταν και γινεται παντα). Ηταν ομως της μοδας να γυριζονται πολλες προχειρες και φτηνες ταινιες, συνηθως κωμωδιες, που ηταν direct-to-video. Δεν προοριζονταν δηλαδη για κυκλοφορια στον ελληνικο κινηματογραφο, αλλα για πωληση στα βιντεοκλαμπ, απο τα οποια τις νοικιαζε ο κοσμος. Τετοιες ηταν πχ. Η Μεγαλη Αποφραξη, Κλασικη Περιπτωση Βλαβης, Παληκαρι στα Θρανια κ.ο.κ. Σε τετοιες ταινιες αναφερομαστε οταν λεμε "βιντεοταινίες" και αποτελουν ενα ξεχωριστο φαινομενο της εποχης. Τωρα, μπορει οι κινηματογραφικες ταινιες του Ευστρατιαδη, του Δαλιανιδη, του Ψαλτη κλπ να ειναι καλτιλες για γελια, αλλα οι βιντεοταινιες κατα κανονα ηταν το απαυγασμα του κιτς, της προχειρότητας και της αρπαχτής. Οι μικροτεροι απο μας βεβαια ποτε δεν νοικιασαμε να δουμε τις λεγομενες "βιντεοταινίες", και απλα τις ειδαμε οταν προβαλλονταν απο τα ιδιωτικα καναλια τη δεκαετια του 90, συνηθως σε ωρες χαμηλης τηλεθεασης.

Τωρα, οπως παρατηρησα στο προηγουμενο ποστ, υπαρχει συγχυση μεταξυ των ταινιων του 80, και ολες τις θεωρουμε "βιντεοταινιες", προφανως επειδη ο πολυς κοσμος τις γνωρισε ολες απο το βιντεο. Αμα δηλ. εκεινη την εποχη νοικιασες και ειδες μαζι τις ταινιες "Μεγαλη Αποφραξη" και "Ο Παπασουζας", αντε να κατσεις να ασχοληθεις ποια κυκλοφορησε στον κινηματογραφο και ποια ηταν direct-to-video. Βλεποντας το ομως αναδρομικα, οι σαχλές direct-to-video "βιντεοταινιες" αποτελουν φαινομενο της εποχης και κατηγορια απο μονες τους. :)

Γι' αυτο κολλησα λιγο με την "ορολογια", και το θεμα του thread. Λογω της φτηνιας των direct-to-video βιντεοταινιών, λεγεται οτι αρκετοι ηθοποιοι τις εχουν αποποιηθει ή θελουν να καθαρισουν το ονομα τους απο αυτες. Ο Ψαλτης πχ ειπε οτι επαιζε κυριως σε κινηματογραφικες ταινιες, οχι direct-to-video "βιντεοταινιες". Οπως βλεπω στο retrodb, ο Ψαλτης οντως επαιξε σε μερικες σαχλες "βιντεοταινιες", οι οποιες ομως ειναι ελαχιστες (4-5) σε σχεση με αλλους σταρ της εποχης.
Δεν καταλαβαίνω γιατί υποστηρίζεις τόσο έντονα ότι οσοι δεν έζησαν την δεκαετία των βιντεοταινιών δεν μπορούν να τις ξεχωρίσουν, κι επιμένεις! Ή ότι είναι αδύνατον κάποιος πιό νεός να γνωρίζει τις κινηματογραφικές ταινίες και να μην τις μπερδεύει. Ειλικρινά βαριέμαι να γράψω επιχειρήματα για να διαφωνήσω.
 
Μα δεν αναφερομαι στην ηλικια ουτε επιμενω σε κατι. Αναφερθηκα λιγο στην προ-προηγουμενη αναρτηση, αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα. Σιγουρα αυτη η συγχυση για το τι ειναι "βιντεοταινια" υπαρχει σε ολες τις ηλικιες. Τελος παντων, τα παραπανω ελπιζω να διευκρινιζουν το θεμα για οποιον ενδιαφερεται :)
 
Crimson Moonlight είπε:
Βρίσκω παράλογο να ντρέπονται οι ηθοποιοί για τις ταινίες που έπαιξαν. Εαν τα θεωρούν τώρα σκουπίδια γιατί τότε δεν έλεγαν όχι; Ή εαν διαφωνούσαν με την προχειρότητα των βιντεοταινιών γιατί δεχόταν να είναι μέρος τους; Και ειδικά εφ' όσον υπάρχουν αποδείξεις είναι για γέλια να βγαίνουν τώρα και να λένε ότι τάχα ξέχασαν τί είχαν κάνει, κτλ. Δεν μου αρέσει η γενική ταση να ξεγράψουμε μία περίοδο της ιστορίας του θεάματος. Οι βιντεοταινίες είναι ίσως το πιό αντιπροσωπευτικό ελληνικό φαινόμενο των '80ς.

Δεν έλεγαν όχι επειδή δεν είχαν και καλύτερες προτάσεις ή επειδή δεν μπορούσαν να πουν όχι σε μια δουλεία που θα τους τάϊζε. Και τώρα το παίζουν ντίβες, ότι και καλά έχουν ωριμάσει. Όπως για παράδειγμα στο εξωτερικό ο David Hasselhoff ο οποίος έγινε αρκετά διάσημος στο Baywatch και τώρα κάθεται και γκρινιάζει για το πόσο σεξιστική ήταν η σειρά (θα ξεράσω μπαμπουϊνους).


 

 
 
εγω παντως θα ηθελα να ημουν αρκετα μεγαλυτερος ,να ειχα προλαβει την εποχη του βιντεο και να ειχα παιξει σε μερικες δεκαδες απο αυτες
 
 


ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ απευθυνόμενος στον ΝΙΚΟ ΡΙΖΟ 

"Να σου κάνω μα δύσκολη ερώτηση ?

¨Εχεις γράψει μία ιστορία γιατί πήγες -και ήταν πολλοί που το παρατήρησαν αυτό -και γύρισες βιντεοταινίες?

Είχες ανάγκη από λεφτά?
Γιατί ανάγκη από λεφτά δεν είχες.

Ανάγκη από δόξα δεν είχες.Τι ήταν αυτό που σε ΄ρκανε να γυρίσεις κάποιες βιντεοταινίες? "

και ακολουθεί η απάντηση του Ν.Ρίζου




στα πλαίσια  του αφιερώματος στον ΝΙΚΟ ΡΙΖΟ από την εκπομπή ¨ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ¨

 >>> 48.10 του  https://archive.ert.gr/6812/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
 Με μια ματιά στο retro db παρατήρησα ότι το τηλεοπτικό δίδυμο Ρέππας Παπαθανασίου σε ουκ ολίγες βιντεοκασέτες είχαν γράψει το σενάριο πριν τις 3 Χάριτες ,μάλιστα ο Ρέππας είχε παίξει και ως ηθοποιός σε αρκετές.... 
 
Πίσω
Μπλουζα