Γιώργος Χατζηνάσιος - Ο διαχρονικός

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας ARETARA
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Stratulator είπε:
Εχει γραψει και το soundtrack απο την "Γλυκια Συμμορια" του Νικολα'ι'δη...http://www.youtube.com/watch?v=dXzCY_DvIAA&feature=related
Το παραπανω θεμα ειδικα απο την Γλυκια Συμμορια αλλα και το θεμα τιλων της Πρωινης Περιπολου ειναι απο τα ιδιαιτερα αγαπημενα μου.

το εξαιρετικο μουσικο θεμα των "Μυστικων Αραβωνων"

http://www.youtube.com/watch?v=u_zD3HsDGsQ

και το πολυ καλο Η Εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μία από τις κορυφαίες δημιουργίες του συνθέτη σε συνεργασία με τον σπουδαίο Γιώργο Κανελλόπουλο είναι το "Με λένε Γιώργο" από τον συλλογικό δίσκο "Διαδρομή" (1973). Εδώ παρουσιάζεται σε 3 εκδοχές. Η πρώτη η πρωτότυπη δισκογραφική με τον Μανώλη Μητσιά.

 
Αχ, βρε Aretara, τι μου κάνεις βραδιάτικα. Μεγάλη αδυναμία! Τον συμπάθησα από παιδί όταν πρωτοάκουσα τη μουσική από το Αγκίστρι τελείως τυχαία στο ραδιόφωνο, χωρίς να ξέρω ότι πρόκειται για τη συγκεκριμένη ταινία, τον αγάπησα όταν στα 12 μου έφτασε σα δώρο στα χέρια μου ένα βιβλίο με παρτιτούρες του, καλοφτιαγμένες και δύσκολες για το επίπεδο που είχα αλλά ήταν και οι πρώτες που είχα από έλληνα συνθέτη και δέθηκα πολύ με τα τραγούδια αυτά. Αργότερα όταν άρχισα να ανακαλύπτω σιγά-σιγά το εύρος του έργου του, κυρίως στον κινηματογράφο, την έμπνευσή του και τη άνεσή που είχε να κινείται σε διαφορετικά είδη μουσικής, τον λάτρεψα. Για να δώσω και εγώ μια πολύ μικρή πληροφορία αν και δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί πιο πριν, πριν λίγα χρόνια που είδα για πρώτη φορά το Ένα γελαστό απόγευμα , ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι η μελωδία στους τίτλους έναρξης της ταινίας -και σε αρκετές σκηνές επίσης- χρησιμοποιήθηκε αργότερα στην Ενδεκάτη Εντολή για το τραγούδι Κατμαντού. Νομίζω πως τόσο το πρωτότυπο όσο και η διασκευή δίνουν μια πολύ ιδιαίτερη αίσθηση στον ακροατή, διαφορετικού είδους βέβαια η καθε μία, ωστόσο κατα τη γνώμη μου το πρωτότυπο είναι κορυφαίο και αλησμόνητο.
 
Ολόκληρος ο δίσκος της "Ενδεκάτης εντολής" διακρίθηκε για την ιδιαίτερη ποιότητά του και οι συντελεστές (μαζί φυσικά και ο συνθέτης) έδωσαν δείγματα υψηλών προδιαγραφών καθιερώνοντας τον δίσκο αυτό ως έναν από τους καλύτερους της δεκαετίας του ΄80. Ας θυμηθούμε κάποια κομμάτια: (Όλα έχουν στιχουργό το πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας που λέγεται Νίκος Γκάτσος).

1. Ήλιε που χάθηκες.

 
Ένα πασίγνωστο τραγούδι σε στίχους Κώστα Ρουβηνέτη, που προώθησε τα μέγιστα την καριέρα του Γιάννη Πάριου. Εδώ από τη γνωστή εκπομπή με τον Ντάνο Λυγίζο και την Μπέτυ Λιβανού (πρωτοχρονιά του '73).

"Τι θέλεις να κάνω"

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παντα θα υποκλινομαι στην εξαισια και ιδιαιτερη φωνη του Κωστη Χρηστου και στον θαυμασιο τροπο με τον οποιον ερμηνευε τα τραγουδια του.

Εδω ομως προτιμω την ερμηνεια του Παριου. Οχι επειδη ο Παριος ειναι ονομα. Δεν εχω τετοια κολληματα και δεν με ενδιαφερει εαν καποιος τραγουδιστης ειναι ονομα η οχι εφ' οσον μου αρεσει η φωνη του. Νομιζω απλως οτι το συγκεκριμενο τραγουδι ταιριαζει περισσοτερο στον Παριο, οπως ας πουμε το Αλιμονο σ' αυτους που δεν αγαπησαν ταιριαζει περισσοτερο στον Κωστη Χρηστου απο ο,τι στο Δημητρη Μητροπανο.
 
Άλλα δύο κορυφαία κομμάτια από τη μεγαλειώδη συναυλία του 1985 στον Λυκαβηττό.

 
Χρόνια πολλά στον σπουδαίο μας μουσικοσυνθέτη. Θα το συνδυάσω με την παρουσίαση μιας όμορφης στιγμής από τα γυρίσματα κατά την ηχογράφηση του δίσκου "Η Μαρινέλλα του σήμερα" (1980). Ακούγεται το πασίγνωστο "Δεν είναι που φεύγεις" σε στίχους Μάνου Κουφιανάκη.

edit: 1978 η χρονιά του δίσκου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA είπε:
Χρόνια πολλά στον σπουδαίο μας μουσικοσυνθέτη. Θα το συνδυάσω με την παρουσίαση μιας όμορφης στιγμής από τα γυρίσματα κατά την ηχογράφηση του δίσκου "Η Μαρινέλλα του σήμερα" (1980). Ακούγεται το πασίγνωστο "Δεν είναι που φεύγεις" σε στίχους Μάνου Κουφιανάκη.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1978. Το απόσπασμα είναι προφανώς από το σόου "Μαρινέλλα σήμερα" που προβλήθηκε στις 21 Μαΐου της ίδιας χρονιάς από την ΥΕΝΕΔ (αν κι έχω αμφιβολίες, αφού η εκπομπή προβλήθηκε ασπρόμαυρη...).
 
Μα φυσικά Τάσο κι έχεις απόλυτο δίκιο, ο δίσκος είναι του 1978, εγώ έκανα εκ παραδρομής λάθος παρασυρόμενος από τον τίτλο του video και φυσικά σπεύδω να διορθώσω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Άλλα δύο κομμάτια από τον πολύ πετυχημένο δίσκο "Η Μαρινέλλα του σήμερα" (1978). Το πρώτο είναι το "Έχεις λίγα χρόνια" σε στίχους του σπουδαίου Μιχάλη Μπουρμπούλη, με τον Γιώργο Χατζηνάσιο live στο πιάνο και τη Μαρινέλλα (αλλά και τον Γιάννη Πάριο) να ερμηνεύουν.

Το άλλο κομμάτι δεν είναι τόσο γνωστό αλλά νομίζω ότι κάποιοι θα αναγνωρίσουν στο ρεφραίν του ένα κομμάτι από το soundtrack από την ταινία "Με φόβο και πάθος" (1972). Τίτλος: Σ' ευχαριστώ. Στίχοι: Σοφία Παπαδοπούλου.

 
Το υπέροχο τραγούδι "Εγώ πεθαίνω Θοδωρή" (μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος, στίχοι: Σώτια Τσώτου, ερμηνεία: Δημήτρης Κοντολάζος), που περιλαμβάνεται στον δίσκο "Άσπρο μαύρο" (1974) του Χατζηνάσιου χρησιμοποιεί ένα μέρος της μουσικής που είχε γράψει ο Χατζηνάσιος για το αντιστασιακό δράμα της Φίνος Φιλμ "Οι γενναίοι πεθαίνουν δύο φορές" (1973).

Εγώ πεθαίνω Θοδωρή - Δημήτρης Κοντολάζος

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Άκουγα μια συνέντευξή του το Σάββατο 18.2 στον "Παραπολιτικά FM". Eκεί ο κ. Χατζηνάσιος αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι το τραγούδι "Μάθημα σολφέζ" πήγαινε για να επικρατήσει, και στη συνέχεια το φρενάραμε εμείς με την ψηφοφορία μας, επειδή οι δυνατότητες της κρατικής τηλεόρασης ήταν περιορισμένες εκείνη την εποχή (δεν ήταν καν έγχρωμη) και δε μπορούσαμε να αναλάβουμε την επόμενη διοργάνωση ως νικητές. Με τον τότε κανονισμό, αν δε μπορούσαμε, η διοργάνωση θα πήγαινε σε κάποια γειτονική χώρα, π.χ. τότε, Ιταλία, Γιουγκοσλαβία ή Τουρκία. Δεν ξέρω αν το μεταφέρω ακριβώς όπως το είπε, πάντως με δική μας πρωτοβουλία, και με το σύστημα ψηφοφορίας που υπήρχε τότε, μείναμε πίσω με τη θέλησή μας. Το αποκάλυψε μετά από 40 χρόνια...
 
Απόσπασμα από Χριστουγεννιάτικη εκπομπή της ΕΡΤ-2 του 1987, με τον Γιώργο Χατζηνάσιο στο πιάνο και τους Γιώργο Κατσαρό, Γιάννη Πάριο, Δήμητρα Γαλάνη και Τάνια Τσανακλίδου να τον συντροφεύουν στα τραγούδια του. Κάπου πρέπει να πήρε το μάτι μου και τον γιο του συνθέτη, Χρήστο.

 
Το 1979 κυκλοφόρησε ο δίσκος του συνθέτη "Εικόνες" με αποκλειστική ερμηνεύτρια τη Δήμητρα Γαλάνη. Αρκετά κομμάτια έγιναν επιτυχίες όπως το Ζω, το γρανάζι και το Κοίτα πράγματα σε στίχους Κώστα Τριπολίτη. Εγώ θα σταθώ σε δύο κάπως λιγότερο γνωστά αλλά χαρακτηριστικά της αξίας του συνθέτη. Το πρώτο είναι το Πάρε την τελευταία μου πνοή σε στίχους Μαρίας Αλεξάνδρου.

 
Από τον ίδιο, πολύ πετυχημένο δίσκο "Εικόνες" (1979), έχουμε το εξαιρετικό ορχηστρικό του "Θα σ' αγαπώ" με ένα εξίσου ελκυστικό video από την επιτυχημένη σειρά "Οι άνεμοι του πολέμου" (The winds of war, 1983). Στο απόσπασμα εμφανίζονται οι Ali Macgrow και Jan-Michael Vincent. Ξέχασα να αναφέρω ότι στο προηγούμενο video (Να  'ταν η καρδιά μου φύλλο) υπάρχει το κομμάτι Θα σ' αγαπώ ερμηνευμένο από τη Δήμητρα Γαλάνη.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και μια συλλογή ορχηστρικών στιγμών από την ταινία "Αιχμάλωτοι του μίσους" (1972) του Νίκου Φώσκολου με τον Κώστα Καρρά και τη Ζωή Λάσκαρη.

 
Μία σπάνια όσο και μοναδική στιγμή από τη συνάντηση των δύο κορυφαίων μουσικών της χώρας μας στο Δημαρχείο της Αθήνας. Γιώργος Χατζηνάσιος και Γιάννης Σπανός.

 
Εμένα πολλά είναι τα αγαπημένα μου, αλλά ξεχωρίζω δύο: Το "Γιαρέμ Γιαρέμ", με τη ζεστή φωνή της Γαλάνη (και όχι την επιτήδευση της Μούσχουρη)
, αλλά και το νεότερο "Το Σώμα που Ζητάς" με έναν νεαρότατο Μιχάλη Χατζηγιάννη:
 
Πίσω
Μπλουζα