Ενδιαφέρον θέμα και δείχνει πόση διαφορά έχουν τα γούστα των κυριών του φόρουμ αλλά και πόσο διαφορετική ιδέα περί ωραίου έχουν κύριοι από κυρίες. Εγώ ως γερομαντράχαλος βέβαια ανήκω στο πρώτο γκρουπ και απόρησε με κάποιες επιλογές και κάποιες παραλείψεις από τις κυρίες.
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε τους ηθοποιούς από τους ρόλους τους (αλλά και τους μύθους τους) πάντως. Κανονικά θα έπρεπε να σκεφτούμε "πώς θα θεωρούσαμε τον τάδε αν ήταν άγνωστος και τον συναντούσαμε τυχαία στο δρόμο και μιλούσαμε?" αλλά είναι πολύ δύσκολο. Επίσης το πρόβλημα είναι ότι πολλοί ήταν ωραίοι για ένα διάστημα και κακογέρασαν (Παπαμιχαήλ) ενώ άλλοι παρέμειναν ωραίοι για δεκαετίες ή και έγιναν ωραιότεροι (ο μεσόκοπος Νομικός που είδα σε κάποια σήριαλ μου φάνηκε πολύ καλύτερος από τον νεαρό Νομικό), οπότε τι κρίνει κανείς? Τη συνολική παρουσία ή την σύντομη περίοδο ομορφιάς?
Πολλοί νέοι ηθοποιοί είχαν ωραία χαρακτηριστικά αλλά λιγότεροι εκτός από αυτό είχαν και κάτι "έξτρα" εκτός από εμφάνιση που τους έκανε να ξεχωρίζουν (και φυσικά το ταλέντο τους επηρέαζε και τη γνώμη μας... ο Κούρκουλος που είδα στο θέατρο σε μερικές παραστάσεις, αν και σχετικά σιτεμένος σε σύγκριση με τις ταινίες της εποχής της δόξας του, μου είχε φανεί πιο γοητευτικός διότι στο σινεμά έπαιζε Φώσκολο, στο θέατρο τον είδα σε Μπρεχτ, Πίντερ και τέτοια και ήταν τελείως διαφορετικός). Ο Κούρκουλος κι ο Μπάρκουλης είχαν αυτό το "κάτι" που αύξανε τη γοητεία τους (άσχετο: Πώς θα σας φαινόταν ο Μπάρκουλη, πιο γυμνασμένος βέβαια, για James Bond στο στυλ του Connery?), και ο Αλεξανδράκης με τον Χορν το είχαν σε μεγαλύτερο βαθμό αν και από χαρακτηριστικά δεν ήταν τόσο ωραίοι. Οι γυναίκες της γενιάς της μητέρας μου ήταν ξετρελλαμένες με τον Χορν. Εκείνος που δεν κατάλαβα ποτέ γιατί ήταν γόης ήταν ο Γιώργος Παππάς, ακόμη και στα νιάτα του. Εδώ όμως νομίζω είναι που εμείς οι άντρες υστερούμε από κατανόηση. Αντικειμενικά μπορούμε να κρίνουμε τα χαρακτηριστικά ενός ζεν πρεμιέ, τη μύτη του, τα μάτια του, τα ποντίκια του αν υπάρχουν - βλέπε επόμενη παράγραφο - κλπ., αλλά τη "γοητεία" δεν μπορούμε να την καταλάβουμε σε μεγάλο βαθμό, εκτός φυσικά από το μικρό ποσοστό που ελκύεται από άντρες.
Εκεί που υστερούσαν σε μεγάλο βαθμό οι "γόητες" ήταν το σώμα τους. Μου φαίνεται αγύμναστο και χαλαρό όταν τους βλέπω σε σκηνές σε παραλία. Σκέφτηκα ότι ίσως έτσι ήταν το πρότυπο ανδρικής καλλονής του τότε, αλλά μετά παρατήρησα ότι ο Κώστας Κακκαβάς που είχε πολύ γυμνασμένο σώμα εμφανιζόταν πολύ συχνά χωρίς πουκάμισο, όχι μόνο σε σκηνές παραλίας. Άρα και τότε το γυμνασμένο σώμα ήταν προσόν που εκμεταλλεύονταν οι σκηνοθέτες, αν και υποθέτω όχι τόσο πολύ όσο αργότερα.
Ο Κακκαβάς συνδύαζε αυτό το σώμα με ένα πολύ όμορφο πρόσωπο το οποίο όμως παρέμεινε τελείως παιδικό πολλάααα χρόνια μετά το "Ποτέ την Κυριακή" στην οποία *ήταν* παιδάκι. Και υστερούσε από ταλέντο ηθοποιού. Φαντάζομαι κάποιες ώριμες κυρίες να λιγώνονται "τι όμορφο αγόρι" αλλά η γοητεία χρειάζεται κάτι παραπάνω από το να είναι κάποιος ένα όμορφο ζώο. Δεν απορώ λοιπόν που δεν έχει πολλές θαυμάστριες. Απορώ για τις ψήφους του Σειληνού που τον έχω στην κατηγορία "Κακκαβάς" - όμορφο πρόσωπο, γυμνασμένο σώμα διαφορετικού στυλ, αλλά μέχρι εκεί.
Εδώ είναι οι 5 κορυφαίοι κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή. Βέβαια μετά μια ώρα από τώρα δεν θα διάλεγα ακριβώς τους ίδιους, και χτες το βράδυ που έβλεπα τη (χαζή κατα τ' άλλα) κωμωδία του 1969 "24 ώρες ζωντοχήρα" ίσως θα έβαζα τον Καρρά μέσα στο γκρουπ γιατί ήταν στα καλύτερά του, και πολύ καλό κι αστείο ζευγάρι με τον Ρηγόπουλο (με την Αναλυτή δεν είχαν χημεία).
Με αλφαβητική σειρά: Δαδινόπουλος (ιδίως με μουστάκι), Κούρκουλος, Μπάρκουλης, Νικολινάκος, Φωκάς.
Υ.Γ.: Γιατί κανείς (κι εγώ μέσα) δεν σκέφτηκε τον Κωνσταντάρα? Εϊναι αλήθεια ότι σε όλους μας το όνομα φέρνει το νου τον ώριμο μπαμπά της Αλίκης ή τον μάλλον γελοίο μεταγενέστερο Καζανόβα με κοιλιά, αλλα στα πολύ νιάτα του, εποχής Καλουτά, ήταν πολύ αρχοντογόης. Οι γιαγιάδες σας θα τον έβρισκαν πολύ ωραίο.