Γόητες του παλαιού Ελληνικού κινηματογράφου

krios είπε:
Mιχάλης Νικολινάκος.Τελεία και παύλα._
Συμφωνώ και επαυξάνω, προσθέτοντας και τη δική μου αντρική μου γνώμη. Πραγματικά γοητευτικός και αρρενωπός άντρας. Ανήσυχο επίσης πνεύμα γενικά...Νομίζω πως ήταν και ζωγράφος και μάλιστα πολύ καλός
 
Στο βιβλίο - σειρά χρονογραφημάτων - του Φρέντυ Γερμανού "Γράψ' το όπως το λέω" (πρώτη έκδοση 1968, επανέκδοση από τον Κάκτο το 1995), περιλαμβάνεται το χρονογράφημά του "Ζεν- πρεμιέ της γκαζόζας", όπου κάνει μια σπαρταριστή περιγραφή των ωραίων του κινηματογράφου της εποχής. Αναζητείστε το!
 
Γιωργος Σισκος.

Ξεκινησε την κινηματογραφικη του καριερα οταν ο παλιος ελληνικος κινηματογραφος βρισκοταν στην αρχη του τελους. Ισως γι' αυτο το λογο, αυτος ο γοητευτικος ηθοποιος δεν εγινε μεγαλο ονομα.

Μου αρεσε παντα το στυλ, η φωνη του και φυσικα το πολυ αρρενωπο παρουσιαστικο του. Πραγματικα υπεροχος.

iu%3Bu%3B.bmp


Giorgosiskos.jpg
 
Σπύρος Φωκάς. Από τις γωνίες του προσώπου του μέχρι τη χροιά της φωνής του, ότι πιο γοητευτικό και αρρενωπό ταυτόχρονα έχει εμφανιστεί στο ελληνικό σινεμά.
 
Κατ'αρχήν Παπαμιχαήλ και Αλεξανδράκης, ήδη από την πρώτη νιότη μου :p

Τώρα πια και Σειληνός και Κούρκουλος [δεν αποτελώ εξαίρεση].

Μ'αρέσει επίσης, χωρίς να τον θεωρώ τόσο γόη όσο γενικότερα ερωτεύσιμο και ο Χορν.
 
Αλέκος Αλεξανδράκης

Βαγγέλης Βουλγαρίδης

Δημήτρης Χορν

Άλκης Γιαννακάς

Νίκος Καζής
 
Για να πω κι εγώ τη γνώμη μου:

πρώτο αρσενικό (και πρώτο όνομα στη μαρκίζα) -ποιος άλλος;- o ασυναγώνιστος Eλληνας μάρλον μπράντο: NIKOΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ

Μετά, ακολουθούν:

Kώστας Πρέκας

Κώστας Καζάκος

Λάκης Κομνηνός

Χρήστος Νέγκας

Γιώργος Σίσκος

Χρήστος Πολίτης (Αλήθεια γιατί τον ξεχάσατε όλοι αυτό το ομορφόπαιδο; Tον θυμάστε στην ταινία "ΟΧΙ" στο ρόλο του Χέρμαν φον Σβάϊτσερ, με τη Βέρα Κρούσκα ή σαν νεαρό εύελπι Νικηφόρο Καλλέργη στην ταινία Η Μάχη της Κρήτης με τον Φ. Σάντσο κλπ);

images
http://3.bp.blogspot.com/_KCuHoU9QBUU/TRdREJed3tI/AAAAAAAAtaU/hbWv8WRcgG4/s1600/c0463a74730bd2dbab86cbb4dec094a0_XL.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Dimitrissss είπε:
Σπύρος Φωκάς. Από τις γωνίες του προσώπου του μέχρι τη χροιά της φωνής του, ότι πιο γοητευτικό και αρρενωπό ταυτόχρονα έχει εμφανιστεί στο ελληνικό σινεμά.
Όλα τ' άλλα καλά, όμως η φωνή; :eek:

Το έχουμε σχολιάσει και σ' άλλη μεριά εδώ. Για πολλούς (και για μένα) από τις πιο ξενερωτικές του ελληνικού κινηματογράφου :p
 
Ο ηθοποιός που έκανε τον Πανάγο στο:''Υπάρχει και φιλότιμο'',είναι ο Χάρης Παναγιώτου!Ο Βαγγέλης ο Σειληνός ''αναπάευται'' πλέον στο Κοιμητήριο Ζωγράφου[έχω δει τον τάφο του].Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στον Χρήστο Νέγκα που τόσο πρόωρα και άδικα έφυγε από κοντά μας...
 
Τον παντζα στην ταινια ''τρελοι πολυτελειας'' του πλέκουν το εγκωμιο για την εμφανιση του :) και συγκρινεται με διαφορους αστερες του χολυγουντ/ τον θεωρουσα παντα ωραιο ανδρα και τον εχουν χαρακτηρισει ως ζεν-κομικ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Κώστας Καρράς το '60 με κοντά μαλλιά ("Bambinella"), ο Κώστας Καρράς το '70 με μακριά μαλλιά, ο Κώστας Καρράς το '80 (45-50 χρονών), ο Κώστας Καρράς το '95 (60 χρονών)... Ωραίοι άντρες υπήρξαν πολλοί στον Ελληνικό κινηματογράφο... Πολλοί από αυτούς έβαζαν κάτω σε ομορφιά σύσσωμο το Χόλλυγουντ... όπως ο Κούρκουλος, ο Φωκάς και ο Αλεξανδράκης... Ο Μιχαλόπουλος πολύ αργότερα... Ο Καρράς όμως, ήταν το μόνο μου ίνδαλμα... Ο μόνος από τον άρρενα πληθυσμό που με συγκίνησε σα γυναίκα στο πανί και στη μικρή οθόνη... :) Εκτός από το παρουσιαστικό του, ήταν κι αυτή η υπέροχη φωνή του.... και τα χείλη του... Είχε τα ωραιότερα χείλια που έχω δει σε άντρα...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κούρκουλος, Αλεξανδράκης (από ιερά τέρατα)

Γαλανός, Κομνηνός (όχι τόσο ως νέοι, μόλις μεγάλωσαν λίγο - Γαλανός, μέχρι και σήμερα...Κομνηνός, ο μόνος στον οποίο συγχώρεσα τα μούσια)

Πρέκας (μη γελάτε, με το καταδυτικό σώμα των νιάτων του ήταν ακαταμάχητος... Μετά, με τα γκρίζα και τις τεράστιες φαβορίτες, δεν ωρίμασε τόσο καλά όσο άλλοι. Άντε το πολύ δηλαδή, μέχρι το "Ψυχή και Σάρκα"...)

Κι από τους τελευταίους που πρόλαβαν τον κινηματογράφο, φυσικά ο Νίκος Δαδινόπουλος.
 
Θα αφήσω κι εγώ εδώ το τοπ φαιβ των γουστων μου... Η σειρά είναι τυχαία..

1. Νικολινάκος. Πρωτότυπο.

2. Νίκος Καζής. Κλασικά εικονογραφημένα.

3. Δ. Μπισλάνης. Άντρας βαρύς κ με γοητεία.

4. Στέφανος Στρατηγός. Αρσενικό, καθαρά και ξαστερα.

5. Γ. Λευτεριωτης. Πρέπει να είχε χιούμορ, δεν ξέρω από που το συμπεραίνω.

Θα βάλω κι ένα μπόνους τον Θανάση Μυλωνά. Ωραίο παλικάρι, με ταλέντο κι είχε κ μια αλητεία που έλειπε από τους Έλληνες ζεν 
 
Ενδιαφέρον θέμα και δείχνει πόση διαφορά έχουν τα γούστα των κυριών του φόρουμ αλλά και πόσο διαφορετική ιδέα περί ωραίου έχουν κύριοι από κυρίες. Εγώ ως γερομαντράχαλος βέβαια ανήκω στο πρώτο γκρουπ και απόρησε με κάποιες επιλογές και κάποιες παραλείψεις από τις κυρίες.

Είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε τους ηθοποιούς από τους ρόλους τους (αλλά και τους μύθους τους) πάντως. Κανονικά θα έπρεπε να σκεφτούμε "πώς θα θεωρούσαμε τον τάδε αν ήταν άγνωστος και τον συναντούσαμε τυχαία στο δρόμο και μιλούσαμε?" αλλά είναι πολύ δύσκολο. Επίσης το πρόβλημα είναι ότι πολλοί ήταν ωραίοι για ένα διάστημα και κακογέρασαν (Παπαμιχαήλ) ενώ άλλοι παρέμειναν ωραίοι για δεκαετίες ή και έγιναν ωραιότεροι (ο μεσόκοπος Νομικός που είδα σε κάποια σήριαλ μου φάνηκε πολύ καλύτερος από τον νεαρό Νομικό), οπότε τι κρίνει κανείς? Τη συνολική παρουσία ή την σύντομη περίοδο ομορφιάς?

Πολλοί νέοι ηθοποιοί είχαν ωραία χαρακτηριστικά αλλά λιγότεροι εκτός από αυτό είχαν και κάτι "έξτρα" εκτός από εμφάνιση που τους έκανε να ξεχωρίζουν (και φυσικά το ταλέντο τους επηρέαζε και τη γνώμη μας... ο Κούρκουλος που είδα στο θέατρο σε μερικές παραστάσεις, αν και σχετικά σιτεμένος σε σύγκριση με τις ταινίες της εποχής της δόξας του, μου είχε φανεί πιο γοητευτικός διότι στο σινεμά έπαιζε Φώσκολο, στο θέατρο τον είδα σε Μπρεχτ, Πίντερ και τέτοια και ήταν τελείως διαφορετικός). Ο Κούρκουλος κι ο Μπάρκουλης είχαν αυτό το "κάτι" που αύξανε τη γοητεία τους (άσχετο: Πώς θα σας φαινόταν ο Μπάρκουλη, πιο γυμνασμένος βέβαια, για James Bond στο στυλ του Connery?), και ο Αλεξανδράκης με τον Χορν το είχαν σε μεγαλύτερο βαθμό αν και από χαρακτηριστικά δεν ήταν τόσο ωραίοι. Οι γυναίκες της γενιάς της μητέρας μου ήταν ξετρελλαμένες με τον Χορν. Εκείνος που δεν κατάλαβα ποτέ γιατί ήταν γόης ήταν ο Γιώργος Παππάς, ακόμη και στα νιάτα του. Εδώ όμως νομίζω είναι που εμείς οι άντρες υστερούμε από κατανόηση. Αντικειμενικά μπορούμε να κρίνουμε τα χαρακτηριστικά ενός ζεν πρεμιέ, τη μύτη του, τα μάτια του, τα ποντίκια του αν υπάρχουν - βλέπε επόμενη παράγραφο - κλπ., αλλά τη "γοητεία" δεν μπορούμε να την καταλάβουμε σε μεγάλο βαθμό, εκτός φυσικά από το μικρό ποσοστό που ελκύεται από άντρες.

Εκεί που υστερούσαν σε μεγάλο βαθμό οι "γόητες" ήταν το σώμα τους. Μου φαίνεται αγύμναστο και χαλαρό όταν τους βλέπω σε σκηνές σε παραλία. Σκέφτηκα ότι ίσως έτσι ήταν το πρότυπο ανδρικής καλλονής του τότε, αλλά μετά παρατήρησα ότι ο Κώστας Κακκαβάς που είχε πολύ γυμνασμένο σώμα εμφανιζόταν πολύ συχνά χωρίς πουκάμισο, όχι μόνο σε σκηνές παραλίας. Άρα και τότε το γυμνασμένο σώμα ήταν προσόν που εκμεταλλεύονταν οι σκηνοθέτες, αν και υποθέτω όχι τόσο πολύ όσο αργότερα.

Ο Κακκαβάς συνδύαζε αυτό το σώμα με ένα πολύ όμορφο πρόσωπο το οποίο όμως παρέμεινε τελείως παιδικό πολλάααα χρόνια μετά το "Ποτέ την Κυριακή" στην οποία *ήταν* παιδάκι. Και υστερούσε από ταλέντο ηθοποιού. Φαντάζομαι κάποιες ώριμες κυρίες να λιγώνονται "τι όμορφο αγόρι" αλλά η γοητεία χρειάζεται κάτι παραπάνω από το να είναι κάποιος ένα όμορφο ζώο. Δεν απορώ λοιπόν που δεν έχει πολλές θαυμάστριες. Απορώ για τις ψήφους του Σειληνού που τον έχω στην κατηγορία "Κακκαβάς" - όμορφο πρόσωπο, γυμνασμένο σώμα διαφορετικού στυλ, αλλά μέχρι εκεί.

Εδώ είναι οι 5 κορυφαίοι κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή. Βέβαια μετά μια ώρα από τώρα δεν θα διάλεγα ακριβώς τους ίδιους, και χτες το βράδυ που έβλεπα τη (χαζή κατα τ' άλλα) κωμωδία του 1969 "24 ώρες ζωντοχήρα" ίσως θα έβαζα τον Καρρά μέσα στο γκρουπ γιατί ήταν στα καλύτερά του, και πολύ καλό κι αστείο ζευγάρι με τον Ρηγόπουλο (με την Αναλυτή δεν είχαν χημεία).

Με αλφαβητική σειρά: Δαδινόπουλος (ιδίως με μουστάκι), Κούρκουλος, Μπάρκουλης, Νικολινάκος, Φωκάς.

Υ.Γ.: Γιατί κανείς (κι εγώ μέσα) δεν σκέφτηκε τον Κωνσταντάρα? Εϊναι αλήθεια ότι σε όλους μας το όνομα φέρνει το νου τον ώριμο μπαμπά της Αλίκης ή τον μάλλον γελοίο μεταγενέστερο Καζανόβα με κοιλιά, αλλα στα πολύ νιάτα του, εποχής Καλουτά, ήταν πολύ αρχοντογόης. Οι γιαγιάδες σας θα τον έβρισκαν πολύ ωραίο.
 
Μια χαρά θα μου φαινόταν ο Μπάρκουλης για Μποντ. 

Πέραν της ομορφιάς του κατά τη γνώμη μου ήταν κι ο πιο ταλαντούχος απ τους ζεν. Τον θεωρώ εξαίρετο ηθοποιό. Στήσιμο, κορμοστασιά, φωνή. Ακόμη και σε μικρούς ρόλους έκλεβε την παράσταση. 

Πχ στο Βιβα Ρένα που κάνει τον μπερμπαντη Ιταλό είναι καταπληκτικός, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς πως δεν είχε κλείσει τα τριάντα καν. 

Μπορείτε λόγου χάρη να φανταστείτε κάποιον οποιονδήποτε σημερινό ηθοποιό να παίζει αυτον το ρόλο με τέτοιο κέφι; 

Για τον Κωνσταντάρα σκεφτόμουν τις προάλλες που τον έβλεπα στα πρόσωπα λησμονημένα πως ήταν κούκλος. Δεν πρέπει να έχει περάσει άνθρωπος πιο όμορφος από το ελληνικό σινεμά. Θα στεκόταν και με τα τωρινά πρότυπα άνετα. 

Ο Χόρν είχε άστρο ο άνθρωπος. Τι να πούμε... Δεν ήταν όμορφος σε καμία περίπτωση. Είχε κάτι, ανήκε στους τυχερούς αυτού του κόσμου..

Καλοσχηματισμένο κορμί είχε κι ο Καμπανέλλης. Φαίνεται ξεκάθαρα σε ένα μελό με τη Βούρτση που αυτήν θέλουν να τη βγάλουν τρελή ή κάτι τέτοιο κι αυτός εκεί που την αγαπάει κάνει κ μια εμφάνιση με το μαγιουδακι του
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Χορν ειχε μια απαραμμιλη γοητεια που πηγαζε απο τη φωνη (μια απο τις ωραιοτερες ελληνικες φωνες) και απο το ταλεντο και την εξυπναδα. Αυτα ειναι ΤΑ ΠΙΟ ΕΡΩΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για εναν ανθρωπο, περισσοτερο κι απο την αντικειμενικη ομορφια..Και εξαλλου και εμφανισιακα γοητευτικοτατος ηταν. Και αυτο φαινεται ιδιαιτερα και οταν μεγαλωσε, που δε " χαλασε", παρεμεινε γοητευτικος.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διανυοντας πλεον τη δεκαετια των 40 και εχοντας κατασταλαξει, οσο γινεται, στο τι βρισκω ωραιο και γοητευτικο σε εναν αντρα, θα πω κατι που νομιζω θα φανει παραξενο και ισως σοκαριστικο:

Αν ηταν να διαλεξω αναμεσα στους δυο Νικους, Κουρκουλο και Ξανθοπουλο, θα διαλεγα Ξανθοπουλο. Ο Κουρκουλος ηταν ωραιος, ηταν ζεν πρεμιε, ηταν καρδιοκατακτητης, αλλα ποτε δεν με συγκινησε ιδιαιτερα. Μου αρεσε, αλλα μεχρι εκει. Παντα μου φαινοταν ωραιοπαθης, ξιπασμενος και ψευτικος. Αντιθετα, ο Ξανθοπουλος ηταν πολυ ωραιος αντρας, πολυ γλυκος και ταυτοχρονα το παιδι που θα μπορουσες να εχεις γειτονοπουλο, να βγεις ενα βραδυ μαζι του και να μην σου κανει μαγκιες.

Μου φαινεται πιο ντομπρος, πιο προσιτος και πιο αληθινος. Τωρα βεβαια, να βρεθει αλλη γυναικα να συμφωνησει μαζι μου....λιγο δυσκολο!
 
θα πω κατι που νομιζω θα φανει παραξενο και ισως σοκαριστικο
Καθόλου σοκαριστικό. Ούτε εμένα μ αρέσει ο Κούρκουλος. Βέβαια δε μ αρέσει ούτε ο Ξανθόπουλος αλλά αν έπρεπε να διαλέξω έναν με το μαχαίρι στο λαιμό, κι εγώ Ξανθόπουλο θα διάλεγα. 

Από Νικολαδες θα δυσκολεύουν να διαλέξω ανάμεσα σε Τζόγια και Χατζισκο. Ο Τζόγιας μου άρεσε και ως γέρος ( αυτά είναι τα σοκαριστικά!!!) ενώ ο Χατζισκος αν και δεν είναι καθόλου στο στιλ μου, μου φάνηκε πολύ γοητευτικός στα 4 σκαλοπάτια ( που άσχετα από όλα αυτά μου άρεσε και ως ταινία).

Γλύκας ήταν και παρότι δε με γοητεύουν ιδιαίτερα οι πολύ αδύνατοι και κάπως " ασθενικοι" άντρες αυτός μου άρεσε. 

* Βρέθηκε η γυναίκα που θα συμφωνήσει μαζί σου Μπαμπινελλα ??
 
  Βρέθηκε η γυναίκα που θα συμφωνήσει μαζί σου Μπαμπινελλα.
Και μαλιστα αμεσως! :)

Ο Χατζισκος ως αντρας δεν μου αρεσε ποτε και πουθενα. Κι εγω δεν τους μπορω τους ασθενικους. Τους θελω πιο καρδαμωμενους.

Ο Τζογιας υπεροχος σε καθε ηλικια, συμφωνω.

Αν μιλησουμε για ηθοποιους που δεν βρισκονταν στην πρωτη τους νεοτητα, η προτιμηση μου παραμενει σταθερη στον Αγγελο Μαυροπουλο, τον μπαμπα της Γκελης.
 
Πίσω
Μπλουζα