Ελληνική ταινία "Εφιάλτης"

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας panpan
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μπράβο ρε παιδιά για το τόπικ που ανοίξατε !!! Εκεί στα 80ς αυτήν την ταινία η ελληνική τηλεόραση την έδειχνε ξανά και ξανά, αλλά από τότε ... έχει πολλάααα χρόνια να την ξαναπροβάλει !!! Θυμάμαι την ατάκα της μητέρας μου, όποτε η τηλεόραση έδειχνε την ταινία : "είναι το πρώτο ελληνικό θρίλερ που γυρίστηκε" !!! Εγώ, όμως, δεν θυμόμουν πολλά ... το μόνο που θυμόμουν ήταν η πρωταγωνίστρια της ταινίας [για πολύ καιρό νόμιζα ότι ήταν η Έλλη Φωτίου #) #)] που κρατούσε ένα ψαλίδι, με το οποίο "περιποιούταν" τα θύματά της ... όπως, επίσης, και ότι στο τέλος της ταινίας η ψυχή της τρελής με το ψαλίδι "γλύκανε" και ηρέμησε [αν κάνω λάθος με διορθώνετε] !!! Δεν θυμόμουν όμως τον τίτλο της και ... τον θυμήθηκα χάρις στο τόπικ που ανοίξατε !!!

Πάντως, σε εκείνη τη μικρή ηλικία, η ταινία μού άρεσε αρκετά !!! Επίσης, μού άρεσε το ότι "έβλεπα κάτι διαφορετικο από τον ελληνικό κινηματογράφο" !!! Έτσι, όποτε προβαλλόταν η ταινία "στρωνόμουν" στην τηλεόρασή μας [και ... όλως παραδόξως την έβλεπα πάντα μέχρι τέλους και τα βράδυα κοιμόμουν χωρίς εφιάλτες :o :O:O !!! ] !!!

[[[[Απλά ... respeeect στους συντελεστές της ταινίας !!! Επειδή, όμως, μού αρέσει να είμαι λιγάκι .... απρόβλεπτος [τρομάρα μου], θα κάνω ιδιαίτερη μνεία στον μηχανικό ήχου !!! Στα ονόματα των τίτλων, που είδα στο βιντεάκι που ανέβασε ο φίλος tonyX2, διάβασα : "Μηχανικός ήχου : Γιάννης Σμυρναίος" !!! Αυτό το όνομα κι αν αξίζει ... πολλάαα respect !!! Η προσφορά του στην ελληνική δισκογραφία επί 40 σχεδόν έτη είναι ανεκτίμητη !!! Ως ηχολήπτης είναι υπεύθυνος για το ηχητικό αποτέλεσμα πάααρα πολλών δίσκων που αποτελούν "διαμάντια της ελληνικής δισκογραφίας" και "κολώνες του ελληνικού πολιτισμού" !!! Ο ... "τόπος εργασίας του" υπήρξε για πολλά χρόνια το studio Polysound, το οποίο, απ' ό,τι ξέρω, βρισκόταν στο κέντρο της Αθήνας [κοντά στο Πολυτεχνείο] !!! ]]]] !!!
 
Διαφημιστικό της ταινίας από προβολή της στον Καναδά

 


190.jpg
190.jpg
 
παιδια επιτελους την ειδα την περιφημη ταινια και δικαιως νομιζω εχει αποκτησει την φημη της! πολύ καλη αλλα το τελευταιο τεταρτο δεν αντεχω να το δω, εκει που ο Καρζης και η Ευη φτανουν έξω από το δωμάτιο του ξενοδοχείου και μιλουν στην αννα...μου ρθε μια σκοτοδεινη:sad:/ εμένα μου αρεσε παρα πολύ η μητερα της αννας και του Αλέξανδρου και ο Μυλωνάς ως Αλέξανδρος και η Χαριλάου. Προχω για την εποχη, δεν υπήρξαν αντιδράσεις τοτε; θυμιζει έντονα'' δοκτωρ τζεκιλ και χαιντ'' κατά την γνωμη μου μα πολύ έντονα!

φοβερες και οι ατάκες τυπου:

'' εισαι πάντα τόσο ζόρικος ή σήμερα εχεις την γιορτή σου''


η το ''δεν εχει αξια να κλέβεις στα χαρτια , δεν εχει αξια και να μην κλέβεις''


 

και καλα η αννα γιατι νομιζε τοσο πολύ πως δεν αξιζε και αποκαλούσε ετσι τον εαυτο της; γνωμη και αποψη μιας διαταραγμένης προσωπικότητας η ενός πληγωμένου, μικρου κοριτσιού;

 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnalepou είπε:
SPOILER!!! ΠΡΟΣΟΧΗ

Πάντως bambi μιας και εισαι φαν της ταινιας θα ηθελα να ρωτησω τη γνωμη σου:

Πιστευεις οτι ο Θανασης Μυλωνας είχε σεξουαλικες σχεσεις και με τον Ζανινο (τον φωτογραφο)? Ή γενικα οργια με διαφορους και διαφορες? Εγώ πιστευω και τα 2 έτσι οπως υπονοειται
Βεβαίως και οποιος αλλος εχει δει την ταινια προσεκτικα,ας μας πει την γνωμη του
να απαντησω και γω Γιαννη :) ! νομιζω πως ο Αλέξανδρος ειχε μεγάλη σχεση με όλα οσα του καταμαρτυρα η αγνωστη στο τηλέφωνο για το ατελιε της αμαρτιας αλλωστε χωρισε μια πανέμορφη και καλή γυναικα σε δυο μήνες γαμου( αυτό φυσικα από μόνο του δεν λέει κάτι) όμως η όλη περιεργη σταση του Αλέξανδρου και πως όταν το αρνειται στην μητερα του χαμηλώνει τα μάτια κάτι λέει...αλλωστε από τρελό και από μικρό μαθαίνεις την αλήθεια ;)

να υποκλιθώ για μια ακομα φορα στον Νικολινάκο, all time classic γοητεια και η ντεπυ δεν θυμαμαι επώνυμο είναι πανέμορφη με ξανθια ομορφια! οι δυο αυτοι φαινονται σαν ξενοι σταρ αν δεν ηξερες πως βλέπεις ελληνική ταινια
 
Γεια σας παιδιά. Μετά από τόσα χρόνια είναι απίστευτο που βλέπω καινούργιο κόσμο να ψάχνει γι αυτή τη μοναδική ταινία και να κάνει τις προσπάθειες του για να τη δει. Πέρασε πολύς καιρός από τη στιγμή που το δημοσιεύσα μέχρι να τη δω αλλά κατάφερα και την είδα (σίγουρα μέσω του site ;) ). Και πραγματικά άξιζε. Τι να λέμε τώρα. Ξεπέρασε κατά πολύ μέχρι και ταινίες που γυρίζονται το 15! Οι σκηνές με το τηλέφωνο, αυτή η φωνή (!) όταν πλησιάζει με τα λουλούδια, η γυναικάρα η λινάρδου,η σκηνή με το ψαλίδισμα στη σκάλα,το αιχμηρό παρελθόν του αδερφού της , η απίστευτη ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Πραγματικά ταινιάρα για την εποχή της. Χαίρομαι πάρα πολύ που βοήθησα και σας ευχαριστώ που τελικά την είδα!
 
είναι όμορφο κάποιες ρετρο επιθυμίες να γινονται πραγματικότητα, ετσι ειχα νιωσει όταν ειχα ξαναδει την σειρα μαρκο-πολο του 83':D

και σε μενα αρεσε παρα πολύ η ταινια, παρόλο που δεν πολύ κατάλαβα γιατι η αννα ειχε τοσα κόμπλεξ μέσα της, επίσης θα ηθελα μια πιο σαφη εικονα για την οικογενεια μαργκο και το τι εχει συμβει στον Αλέξανδρο, τα αφηνει λίγο ασαφη, ενώ λεει καπου πως οι μαργκό δεν εχουν συναίσθημα, κατά τα αλλα ταινιαρα
 
Ο ''εφιαλτης'' εχει στοιχεια και από το vertigo οσον αφορα την ηρωιδα η κάνω λάθος;;:what:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια απο τις ωραιοτερες ταινιες του Ελληνικου Κινηματογραφου και τοσο αδικημενη.Ο,τι και να πω θα ειναι λιγο για να περιγραψει την ενταση που σου προκαλει και την προσεγμενη ερμηνεια της Βουλας Χαριλαου αν και αν καποιος προσεξει λιγο καλυτερα την πρωτη σκηνη μπορει να καταλαβει λιγο τι επαιται....

Συμφωνω απολυτα μαζι σου ειμαι 25 χρονων και και την βρισκω διαχρονικη.Δεν με εκανε να βαρεθω στιγμη σε αντιθεση με κατι καινουργια θριλερ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια βραδιά για τον ηθοποιό Μιχάλη Νικολινάκο

Προβολή της ταινίας "Εφιάλτης" του Ερρίκου Ανδρέου 
ΤΕΤΑΡΤΗ 16 ΜΑΪΟΥ 2018, 19:30

Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας (Π. Τσαλδάρη & Ραιδεστού, 18453 Νίκαια)

Μια βραδιά αφιερωμένη στην κινηματογραφική θητεία του Μιχάλη Νικολινάκου θα πλαισιώσει την αναδρομική έκθεση ζωγραφικής του καλλιτέχνη, που λήγει στα τέλη του μήνα. 
Την Τετάρτη 16 Μαΐου, στις 7.30 μ.μ., θα προβληθεί το φιλμ Εφιάλτης, παραγωγής 1961, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ερρίκου Ανδρέου.
Μια από τις παραγωγές που εισάγουν το φιλμ νουάρ στην Ελλάδα, ο Εφιάλτης υπήρξε το πρώτο ελληνικό ψυχολογικό θρίλερ, με τολμηρά και στέρεα σκηνοθετημένα στοιχεία ταινίας τρόμου. Με κίνητρο τη μεγάλη εντύπωση που προκάλεσε το Ψυχώ του Άλφρεντ Χίτσκοκ την προηγούμενη χρονιά (1960), ο πρωτοεμφανιζόμενος Ερρίκος Ανδρέου άνοιξε με την ταινία αυτή ένα νέο πεδίο στο ελληνικό σινεμά, τόσο θεματικά όσο και σκηνοθετικά, παρατηρώντας την ανθρώπινη συμπεριφορά μέσα από τη φροϋδική ψυχανάλυση και διευρύνοντας την εγχώρια κινηματογραφική αντίληψη με την υποβλητική κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, τους καίριους διαλόγους και τους ασυνήθιστους χαρακτήρες. 
Στην ταινία ο Μιχάλης Νικολινάκος εμφανίζεται σε έναν από τους πιο ενδιαφέροντες σεναριακά πρωταγωνιστικούς ρόλους της κινηματογραφικής του καριέρας.
Θα προηγηθεί σύντομη εισαγωγή και θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
 
Ενα αρθρο απο την μηχανη του χρονου

Link
 
Ενα αρθρακι απο το lifo που μιλά για την ταινια και την χαρακτηριζει την πιο σοβαρη ταινια τρομου για τα ελληνικα δεδομενα κατι σαν το "ελληνικο ψυχω"
Καλα οσα γραφει το αρθρο σε γενικες γραμμες, αλλα εχω καποιες ενστασεις:

Ο Εφιαλτης ταινια....τρομου και φρικης;;;; Ουτε καν για τα τοτε ελληνικα δεδομενα! Η ταινια ηταν θριλερ, αλλα οχι τρομου και κυριως σιγουρα οχι φρικης. Χρονολογικα μιλωντας, ηταν το πρωτο θριλερ του εγχωριου κινηματογραφου καθως ως τοτε ειχαμε μονο αστυνομικα - νουαρ. Αν αυτος που εγραψε την κριτικη (αληθεια, δεν ειδα να την υπογραφει) εχει δει την Αποστροφη, στην οποια ηδη αναφερθηκε, τον Εξορκιστη, το Παρασκευη και 13 και ολα αυτα τα μπουμπουκια που κυκλοφορουν σημερα και σε κανουν να θελεις να ξερασεις το γαλα της μανας σου με αυτα που δειχνουν, δεν θα τολμουσε ποτε, μα ποτε, να χαρακτηρισει τον Εφιαλτη ταινια τρομου και φρικης.

Οσον αφορα τον Δημο Θεο που θεωρει τον Χιτσκοκ ασημαντο και οσον αφορα επισης αυτον που εγραψε την κριτικη του Εφιαλτη και που βλεποντας την ταινια τον πηρε ο υπνος, να βαλουν να δουνε μερικες κουλτουριαρικες ταινιες απο αυτες που εχουν μεσα πολλη αμφισβητηση για να το ευχαριστηθουν. Προτεινω, ας πουμε για αρχη, το Κιεριον, του Δημου Θεου. Αν υπαρχει κινδυνος υπνηλιας με τον Εφιαλτη, τοτε με το Κιεριον θα πεσουν τουλαχιστον σε θερινη ναρκη, οπως οι περισσοτεροι απο εμας αλλωστε!
 
Για τον  Δήμο Θεό και το κεριον πρώτη φορά ακούω! Είσαι πολύ πιο ενημερωμένη  πάνω στο ελληνικό φιλμ νουαρ βλεπω απο τον άνθρωπο που έγραψε το αρθρακια παραπάνω.
 
Σήμερα είδα ξανά μετά από κάποια χρόνια αυτήν την ταινία με σκοπό να εστιάσω κυρίως στο ρόλο του Θανάση Μυλωνά. Για την ταινία δε θα πω κάτι άλλο, έχουν αναφερθεί άλλοι.

Η περίπτωση Μυλωνά παρουσιάζει ενδιαφέρον ως η μόνη ( η μια από τις ελάχιστες ) στον ελληνικό κινηματογράφο εκείνης της εποχής που αφήνει την αίσθηση ενός ομοφυλόφιλου χωρίς να είναι καρικατούρα. Ωστόσο ξαναβλέποντας την ταινία, ενώ γίνεται ξεκάθαρο πως ο Μυλωνάς είναι ομοφυλόφιλος ( κυρίως στη σκηνή που η μητέρα του του λέει να πάει σε γιατρό κι αυτός της απαντά "δεν καταλαβαίνεις" αλλά και στη σκηνή που η πρώην γυναίκα του λέει πως ήταν παντρεμένοι... όχι ακριβώς) η άλλη πτυχή του χαρακτήρα του είναι αυτή του χρήστη. 

Ο Μυλωνάς πιστεύω πως είναι χρήστης ουσιών, δύο φορές στην ταινία ακούγεται πως " έχει εναλλαγές στη διάθεση του / διαρκώς είναι κουρασμένος και χασμουριέται ).

Η εντύπωση μου είναι πως μιλάμε για έναν άνθρωπο εξαρτημένο, θέμα επίσης πρωτοποριακό για το τότε σινεμά. 

Τέλος να πω πως η σκηνή με τον Νικολινάκο και την Χαριλάου:

" Πρέπει να πηγαίνω" 

"Πρέπει να πηγαίνεις" 

" Δε θα ήταν σωστό να μείνω το βράδυ εδώ"

"Καθόλου σωστό"

Είναι από τις πιο ερωτικές κατά τη γνώμη μου σκηνές του σινεμά και μια απόδειξη πως ο ερωτισμός δε θέλει απαραίτητα ούτε γυμνό, ούτε προστυχιά. 
 
 Τέλος να πω πως η σκηνή με τον Νικολινάκο και την Χαριλάου:

" Πρέπει να πηγαίνω" 

"Πρέπει να πηγαίνεις" 

" Δε θα ήταν σωστό να μείνω το βράδυ εδώ"

"Καθόλου σωστό"

Είναι από τις πιο ερωτικές κατά τη γνώμη μου σκηνές του σινεμά και μια απόδειξη πως ο ερωτισμός δε θέλει απαραίτητα ούτε γυμνό, ούτε προστυχιά. 
:clap: :clap:
 
Σήμερα είδα ξανά μετά από κάποια χρόνια αυτήν την ταινία με σκοπό να εστιάσω κυρίως στο ρόλο του Θανάση Μυλωνά. Για την ταινία δε θα πω κάτι άλλο, έχουν αναφερθεί άλλοι.

Η περίπτωση Μυλωνά παρουσιάζει ενδιαφέρον ως η μόνη ( η μια από τις ελάχιστες ) στον ελληνικό κινηματογράφο εκείνης της εποχής που αφήνει την αίσθηση ενός ομοφυλόφιλου χωρίς να είναι καρικατούρα. Ωστόσο ξαναβλέποντας την ταινία, ενώ γίνεται ξεκάθαρο πως ο Μυλωνάς είναι ομοφυλόφιλος ( κυρίως στη σκηνή που η μητέρα του του λέει να πάει σε γιατρό κι αυτός της απαντά "δεν καταλαβαίνεις" αλλά και στη σκηνή που η πρώην γυναίκα του λέει πως ήταν παντρεμένοι... όχι ακριβώς) η άλλη πτυχή του χαρακτήρα του είναι αυτή του χρήστη. 

Ο Μυλωνάς πιστεύω πως είναι χρήστης ουσιών, δύο φορές στην ταινία ακούγεται πως " έχει εναλλαγές στη διάθεση του / διαρκώς είναι κουρασμένος και χασμουριέται ).

Η εντύπωση μου είναι πως μιλάμε για έναν άνθρωπο εξαρτημένο, θέμα επίσης πρωτοποριακό για το τότε σινεμά. 
Θα συμφωνησω απολυτα,και επισης μου ειχε δημιουργηθει η εντυπωση απο τα συμφραζομενα οτι συμμετειχε και σε ομαδικες συνευρεσεις...

Εχει κυκλοφορησει επιτελους η ταινια? Τοτε στον Μικροκοσμο η κοπια που ειχα δει ηταν αψογη!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εχει κυκλοφορησει επιτελους η ταινια? Τοτε στον Μικροκοσμο η κοπια που ειχα δει ηταν αψογη!
Εξ' οσων γνωριζω, οχι. Ακομα ειμαστε σε εκεινη την αθλια κοπια του Mega οταν παιχτηκε η ταινια ενα βροχερο βραδυ. o.O
 
Ισως ανακαλυψε ο original συγγραφεας ή οι κληρονομοι του τελος παντων την υπαρξη της ταινιας και υπαρχουν θεματα με τα δικαιωματα ξερω γω?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ταινία προβλήθηκε (νομίζω για τελευταία φορά στην τηλεόραση) την Πέμπτη 3 Μαΐου 1990 στις 22:32 στο MEGA CHANNEL.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα