Επιχρωματισμένες ελληνικές ταινίες (σχόλια, παρατηρήσεις)

δεν ξερω αν προσεξατε το σαββατο 12 ιανουαριου  παιχτηκανε με ψηφιακη επεξεργασια και εγχρωμες  απο τα studio επεξεργασιας στην αμερικη οι ταινιες (μερικοι το προτιμουν κρυο) και το (κοροιδακι της δεσποινιδος)...και μαλιστα γραφανε 2018-2019 telecine..
 
Το μερικοί το προτιμούν κρύο εγώ το θυμάμαι πάντα έγχρωμο 
 
το μερικοι το προτιμουν κρυο ηταν παντα επιχρωματισμενο...ενω το κοροιδακι της δεσποινιδος τωρα τελευταια επιχρωματιστηκε
 
1@ARTEMIS V.[/USER]Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Η ταινία το προτιμούν κρύο είχε παρουσιαστεί έγχρωμη από την πρώτη της προβολή αν δεν κάνω λάθος. Δεν υπήρξε εκ των υστέρων χρωματισμός σε ασπρόμαυρο φιλμ. Γνωρίζεις κάτι παραπάνω;

 
η ταινία "μερικοί το προτιμούν κρύο" (1962-63 ) ήταν έγχρωμη άλλα ουσιαστικά επιχρωματισμενη από την πρώτη προβολή της όπως ήταν και η Αλίκη στο Ναυτικό λίγο πιο πριν κλπ..ήμουν σαφής νομίζω...το κοροϊδάκι της δεσποινίδος που το θυμόμαστε ασπρόμαυρο επιχρωματιστηκε πρόσφατα όπως και η Η Δε ΓΥΝΗ, Της Κακομοιρας και αλλα που εχον σειρα...η πρώτη πραγματικά έγχρωμη ελληνική ταινια είναι το Καλως ηρθε το δολαριο 1967
 
η ταινία "μερικοί το προτιμούν κρύο" (1962-63 ) ήταν έγχρωμη άλλα ουσιαστικά επιχρωματισμενη από την πρώτη προβολή της όπως ήταν και η Αλίκη στο Ναυτικό λίγο πιο πριν κλπ..ήμουν σαφής νομίζω...το κοροϊδάκι της δεσποινίδος που το θυμόμαστε ασπρόμαυρο επιχρωματιστηκε πρόσφατα όπως και η Η Δε ΓΥΝΗ, Της Κακομοιρας και αλλα που εχον σειρα...η πρώτη πραγματικά έγχρωμη ελληνική ταινια είναι το Καλως ηρθε το δολαριο 1967
Δύο ταινίες διεκδικούν τον τίτλο της πρώτης εγχρωμης ελληνικής ταινίας .Είναι "ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας"  και "οι πρωτευουσιάνικες περιπέτειες"...Προβλήθηκαν και οι δύο το 1956 και αν δεν κάνω λάθος οι πρωτευουσιάνικες περιπέτειες. ..αν και είχαν τελειώσει νωρίτερα...προβλήθηκαν. μετά τον Αγαπητικό..και γιαυτό υπάρχει μία διαφωνία περι της πρωτιάς....Το καλώς ήρθε το δολλάριο ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία .....της οποίας η επεξεργασία έγινε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα...ενω των αλλων δύο η τεχνική επεξεργασία  είχε γίνει στο εξωτερικό.

 Αυτα ...αν και  είμαστε  εντελώς "of topic "  εδώ σχετικά με τις έγχρωμες και τίς  επιχρωματισμένες ταινίες......  
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δύο ταινίες διεκδικούν τον τίτλο της πρώτης εγχρωμης ελληνικής ταινίας .Είναι "ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας"  και "οι πρωτευουσιάνικες περιπέτειες"...Προβλήθηκαν και οι δύο το 1956 και αν δεν κάνω λάθος οι πρωτευουσιάνικες περιπέτειες. ..αν και είχαν τελειώσει νωρίτερα...προβλήθηκαν. μετά τον Αγαπητικό..και γιαυτό υπάρχει μία διαφωνία περι της πρωτιάς....Το καλώς ήρθε το δολλάριο ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία .....της οποίας η επεξεργασία έγινε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα...ενω των αλλων δύο η τεχνική επεξεργασία  είχε γίνει στο εξωτερικό.

 Αυτα ...αν και  είμαστε  εντελώς "of topic "  εδώ σχετικά με τις έγχρωμες και τίς  επιχρωματισμένες ταινίες......  
Καλησπέρα κι από μένα και καλή χρονιά. Η τεχνοτροπία της επιχρωμάτισης, ειδικά η ψηφιακή, είναι νέο φρούτο της τεχνολογίας και δεν υπήρχε πριν τα μέσα της δεκαετίας του '90. Τα φιλμ "Μερικοί το προτιμούν κρύο"  "Η Αλίκη στο ναυτικό" "Το δόλωμα" και πολλά άλλα, φιλμαρίστηκαν εξ αρχής σε έγχρωμο φιλμ και δε "βάφτηκαν" στη συνέχεια. Αυτό στο οποίο διαφωνείτε είναι ότι το "καλώς ήρθε το δολάριο" πράγματι είναι η πρώτη έγχρωμη Ελληνική ταινία της οποίας η επεξεργασία έγινε εξολοκλήρου στην Ελλάδα, ενώ οι προηγούμενες και κάποιες από τις επόμενες πήγαιναν στο Παρίσι για επεξεργασία.  Έχουμε "ξελιγωτικές"  περιπτώσεις γέλιου, όπου κάποιοι στο παρελθόν (όχι το άμεσο βεβαίως) για να κάνουν έγχρωμα τα φιλμς τους τα επιχρωμάτιζαν με πινέλο και μπογιά, με το χέρι... καρέ καρέ!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μ'αρέσει ο χρωματισμός των παλαιών ασπρόμαυρων ταινιών, αλλά να γίνεται σωστά. Αν δεν υπάρχει η γνώση και η τεχνική δυνατότητα, το αποτέλεσμα είναι άθλιο, πανάθλιο και τρισάθλιο. Ακόμα κι έτσι όμως πιο πολύ με ενοχλούν 1. Η κατακόρυφη πτώση της ποιότητας της ταινίας (πρόσφατα είδα στο ΕσύΣωλήνας ταινία με το Βέγγο και τη σφαλιάρα τρένο, με το σήμα του καναλιού ΔενΞέρωΑνΕπιτρέπεταιΝαΤοΠω, στη γωνία. Η ποιότητά της με κατενθουσίασε: ορθογώνια και διαυγέστατη) και 2. Το πετσόκομμα της ορθογώνιας εικόνας για να χωρέσει στις παλιές τετράγωνες οθόνες με αποτέλεσμα σήμερα που η οθόνες έγιναν ορθογώνιες οι ηθοποιοί να φαίνονται τάπες.

Όμως απορώ: πώς ξέρουν ότι πουχου το φόρεμα της Ωραίας Των Αθηνών Βασιλειάδου είναι σκούρο πράσινο, τα λέλουδα στο κεφάλι ανοιχτό περτικαλί και η πόρτα ξύλινη; Πως ξέρουν ότι τα χρώματα είναι αυτά και όχι άλλα;
 
Το 'χουμε γραψει νομιζω παραπανω,εχουν μια τεχνικη που απο τις αποχρωσεις του γκριζου καταλαβαινουν μεσω computers τι χρωμα ειχανε οταν γυριζοτανε η σκηνη.
 
Πρακτικά κάνουν την αντιστροφή των ασπρόμαυρων φίλμ που το φυσικό έγχρωμο τον έκαναν άσπρο-μαύρο. Γιατί φαίνεται απλό το ένα γύρισμα (φυσικό->α/μ) και δύσκολο το άλλο; Κάθε χρώμα αποδίδει συγκεκριμένο τόνο στο άσπρο-μαύρο και έτσι γίνεται και η αντιστροφή. Υπάρχουν βέβαια κάποια τεχνικά θέματα που τα βλέπουμε και στις ταινίες, αλλά σε γενικές γραμμές έχουμε καλή πιστότητα των αυθεντικών χρωμάτων. 

Μια πιο συνεπής μέθοδος θα ήταν να χρησιμοποιούνταν σαν οδηγός στην αντιστοίχιση κάποια αντικείμενα ή μαρτυρίες/φωτογραφίες από ηθοποιούς αλλά ίσως ανέβαζε το κόστος της όλης υπόθεσης...
 
Ο χρωματικός τόνος του γκρίζου δεν οδηγεί "μονοσήμαντα" σε χρώμα. Γι αυτό και όσοι παίρνουν το "ψηφιακό" πινέλο αυτοσχεδιάζουν. Δεν ανατρέχουν σε καμία πηγή.

Εδώ είδαμε γκρίζα ταξί του 1960 βαμμένα κίτρινα στην επιχρωματισμένη. Και σε σκηνικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και σε έγχρωμες και σε επιχρωματισμένες ταινίες είναι εμφανές ότι δεν ελήφθη τίποτε υπόψη.
 
ακριβώς έτσι. ο τόνος του γκρι μπορεί να είναι ίδιος για διαφορετικά χρώματα. δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουν ποιο ήταν το αρχικό χρώμα. άλλωστε όλα τα μοντέρνα Α/Μ φιλμ είναι/ήταν παγχρωματικά. δηλ. ευαίσθητα σε όλα τα χρώματα. αυτό το λέω γιατί υπάρχουν (ακόμα) υπέρυθρα, ορθοχρωματικά και κοινά γαλακτώματα. για μένα αυτό είναι που δίνει γοητεία στο Α/Μ:το προτιμώ από το "τεχνητώς κεγχρωσμένο' και καλά μην βλέπουμε Α/Μ που είναι τόσο "παλιομοδίτικο" κλπ.
 
Κάπου είχα διαβάσει πως από το ασπρόμαυρο φιλμ μπορούν να βρίσκουν με ακρίβεια 99% το πραγματικό χρώμα. Δεν ξέρω αν αληθεύει ή όχι.
 
Μη ξεχνάτε πως οι εταιρείες παραγωγής έχουν άφθονο φωτογραφικό υλικό, έγχρωμο κι ασπρόμαυρο για κάθε μια από τις ταινίες τους. Εγχρωμες φωτογραφίες (από τις πρόβες των ηθοποιών) ασπρόμαυρων φιλμς, κυκλοφορούν αριστερά και δεξιά στο ίντερνετ εδώ και χρόνια.
 
Μη ξεχνάτε πως οι εταιρείες παραγωγής έχουν άφθονο φωτογραφικό υλικό, έγχρωμο κι ασπρόμαυρο για κάθε μια από τις ταινίες τους. Εγχρωμες φωτογραφίες (από τις πρόβες των ηθοποιών) ασπρόμαυρων φιλμς, κυκλοφορούν αριστερά και δεξιά στο ίντερνετ εδώ και χρόνια.
Πραγματικά αν έχεις link για τέτοιο υλικό (υλικό από πρόβες και backstage είτε ασπρόμαυρο είτε έγχρωμο) θα ήθελα πολύ να το δω. Γιατί όσο το έχω ψάξει έχω βρει ελάχιστο.

Επί της ουσίας οι εταιρίες που αναθέτουν τον επιχρωματισμό αμφιβάλω πάρα πάρα πολύ εάν διαθέτουν στους επιχρωματιστές συνοδευτικό υλικό. Εδώ ρε παιδιά βλέπουμε κίτρινα ταξί. Τι λέμε τώρα; Ότι ο επιχρωματιστής έκατσε και έψαξε τι χρώμα είχε η κουρτίνα;

Δεύτερον και κυριότερον. Υπήρξε μια μεγάλη περίοδος που γυρίζονταν παράλληλα και έγχρωμες και ασπρόμαυρες ταινίες. Την περίοδο του Η Δε Γυνή, γυρίζονταν και το Μια Τρελή Οικογένεια. Οι σκηνογράφοι και οι διευθυντές φωτογραφίας των ασπρόμαυρων φιλμ συχνά έβαφαν τα ντεκόρ όχι με τα "πραγματικά" χρώματα, αλλά με χρώματα που θα έγραφαν καλά στο ασπρόμαυρο.

Καταλήγοντας και με βάση όλα όσα έχω δει και ψάξει ο επιχρωματισμός γίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό αυθαίρετα και χωρίς καμία αναφορά σε τεκμήρια της εποχής.
 
Συνοπτικά μεχρι τις μερες μας εχουν γινει έγχρωμες οι εξής ταινίες :

Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΗΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ
ΤΗΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑΣ
Ο ΣΠΑΓΓΟΡΑΜΕΝΟΣ
ΤΟ ΚΟΡΟΙΔΑΚΙ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΟΣ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΠΑΖΙΑΣ

ελπιζω να μην μου εχει ξεφύγει καμια
 
Την Παρασκευή 4/12 και ώρα 22:00, θα προβληθεί από τον ANT1 η ταινία ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ (1960) επιχρωματισμένη!!!
Πηγή:
 

Συνημμένα

  • 000.jpg
    000.jpg
    296,3 KB · Προβολές: 2
Την Παρασκευή 4/12 και ώρα 22:00, θα προβληθεί από τον ANT1 η ταινία ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ (1960) επιχρωματισμένη!!!
Πηγή:
Είδα λίγο στο τέλος την ταινία! Δυστυχώς δεν ήξερα ότι προβάλονταν έγχρωμη και την έχασα! Από την σκηνή που δείχνει η φωτογραφία το είδα :(

Είχα διαβάσει στο παρελθόν ότι τα χρώματα επιλέγονται βάση έγχρωμων φωτογραφιών και πόστερ της εποχής. Όμως παρατήρησα ένα κίτρινο ταξί στην ταινία "Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα" και απογοητεύτηκα. Αποκλείεται τα ταξί της εποχής να ήταν κίτρινα. Οπότε συμπέρανα ότι τα χρώματα που επιλέγονται είναι τυχαία.

Οι ασπρόμαυρες ταινίες έχουν μια άλλη αίγλη, αλλά οι νέοι δεν νομίζω ότι την καταλαβαίνουν. Το ίδιο ισχύει και για τις αντίστοιχες φωτογραφίες. Ζούμε στην ψηφιακή εποχή της εικόνας. Είμαι περίεργη να μάθω πόσο κοστίζει ο επιχρωματισμός μιας παλιάς ταινίας.

Πάντως το remaster που έχει γίνει στις παλιές ελληνικές ταινίες, έγχρωμες ή ασπρόμαυρες, είναι καταπληκτικό! Πολλές φορές είναι σαν να βλέπω για πρώτη φορά την ταινία, ενώ την έχω δει εκατοντάδες φορές. Θυμάμαι όταν είδα την remastered εκδοχή του "Γοργόνες και Μάγκες"! Η δουλειά που έχει γίνει είναι καταπληκτική!!! Μπορεί να το έχω ξαναγράψει αυτό, αλλά πραγματικά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
 
Πίσω
Μπλουζα