Ευρωπαϊκά "κονσολάδικα"παιχνίδια

Κατάσταση
Δεν είναι ανοικτή για περαιτέρω απαντήσεις.

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.037
Είδα τυχαία ένα βίντεο του

. Στο review γίνεται κριτική των παιχνιδιών και αρχίζει (ορθώς κατά τη γνώμη μου) το θάψιμο. Σε μια αποστροφή του λόγου τους τα παιδιά του Game Sack λένε ότι όλα τα παιχνίδια του CD 32 είναι πολύ...Ευρωπαϊκά, χρησιμοποιώντας τον όρο υποτιμητικά. Από κάτω στα σχόλια θιγμένος Amiga user αρχίζει να λέει "δεν ξέρετε τι λέτε, είστε ξενοφοβικοί, το Superfrog είναι παιχνιδάρα" κλπ.
Προσωπικά θα συμφωνήσω, σε γενικές γραμμές, με το Game Sack. Από το 1990 και μετά βλέπουμε στην Amiga να επικρατεί ένα πάρα πολύ κακό συνήθειο. Πολλοί Ευρωπαίοι developers αντί να προσπαθήσουν να κάνουν κάτι πρωτότυπο, κάτι που ήταν στάνταρ στην 8bit εποχή, αντιγράφουν τα Ιαπωνικά παιχνίδια που βγαίνουν για τις κονσόλες της εποχής. Το θέμα είναι ότι έχουν μια πολύ επιδερμική κατανόηση των genres που αντιγράφουν και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο αποτέλεσμα. Τα platform games που προσπαθούν να αντιγράψουν το Mario και το Sonic είναι collectathons με βαρετό level design και "μασκότ" της πλάκας. Τα shoot 'em ups δεν φτάνουν με τίποτα τα αντίστοιχα Ιαπωνικά με τον ακριβή χειρισμό και τα καλά μελετημένα κύματα αντιπάλων. Για τις προσπάθειες στα Fighting games....Άσε, κλαίνε και οι ρέγγες.

Οι Αμερικανοί gamers ήρθαν σε επαφή με αυτή την πολύ κακή εποχή του Ευρωπαϊκού (κυρίως Βρετανικού) game design γιατί κάποια από αυτά τα μετριότατα παιχνίδια βρήκαν το δρόμο τους για το SNES και το Mega Drive. Μπορεί κάποιοι Amiga gamers που δεν είχαν κονσόλα, άρα δεν είχαν μέτρο σύγκρισης, να τα θεωρούσαν φοβερά παιχνίδια αλλά όταν έρχονταν σε άμεση σύγκριση με τα αντίστοιχα Ιαπωνικά στις κονσόλες έδειχναν πόσο κακές αντιγραφές ήταν. Από αυτά τα παιχνίδια δημιουργήθηκε δυστυχώς η κακή φήμη των ρετρό Ευρωπαϊκών παιχνιδιών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνης της κακής εποχής είναι η Team17. Μπορεί να ήταν καλοί coders και να ήξεραν να κάνουν την Amiga να τραγουδάει αλλά ήταν κακοί game designers. Τα παιχνίδια τους δεν είχαν ίχνος πρωτοτυπίας και ήταν κακές αντιγραφές παιχνιδιών άλλων (κυρίως Ιαπωνικών). Το μόνο παιχνίδι τους που ξεφεύγει από τη λαίλαπα είναι και το μοναδικό που τελικά "έμεινε" και έκανε την εταιρία να επιβιώσει μέχρι σήμερα βγάζοντας sequel του παιχνιδιού: Το Worms. Μια φρέσκια ματιά σε ένα αρχαίο και ξεχασμένο genre, τα artillery games. Και δεν ήταν καν "δικό" τους αλλά ενός πιτσιρικά που έφτιαξε το παιχνίδι για διαγωνισμό του Amiga Format.

Άλλη μια απόδειξη (μεταξύ πολλών) ότι το Ευρωπαϊκό game design ήταν στα καλύτερα του όταν έκανε τα δικά του και δεν προσπαθούσε να αντιγράψει Ιαπωνικά και Αμερικάνικα παιχνίδια. Rant τέλος, ήθελα να τα γράψω γιατί βλέπω πολλούς αμιγκάδες να εκθειάζουν αυτά τα παιχνίδια. Βγάλτε τα ροζ γυαλιά της νοσταλγίας και δείτε τα αντίστοιχα Ιαπωνικά της εποχής. Υπάρχουν ένα σωρό πρωτότυπα παιχνίδια για την Amiga που αξίζουν της προσοχής μας. Ας αφήσουμε τα me too παιχνίδια στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, δεν αξίζουν υπεράσπιση. Ακούω γνώμες.

ΥΓ: Μάλλον τα ΜΟΝΑΔΙΚΑ παιχνίδια τέτοιου στυλ που αξίζουν είναι τα Turrican Ι και ΙΙ. Άντε να υπάρχουν κανά δυο ακόμα αλλά δεν μου έρχεται κάτι αυτή τη στιγμή.
 
Μιας και ανεφερες την Team 17, νομιζω τα Alien Breed ειχαν επιτυχια και σικουελ, ετος αν υπαρχει συγεκριμενος λογος που δεν τα αναφερεις.
 
Rakeesh είπε:
Μιας και ανεφερες την Team 17, νομιζω τα Alien Breed ειχαν επιτυχια και σικουελ, ετος αν υπαρχει συγεκριμενος λογος που δεν τα αναφερεις.
Συμπαθητικό Gauntlet clone. Είχε θεματάκια, αλλά οκ να το δώσω και αυτό μπορεί να μην είναι πρωτότυπο αλλά είναι αρκετά διασκεδαστικό ιδίως αν παίζεις coop. Πάντως σίγουρα υπερτιμημένο από τους Amiga gamers. Δεν είναι κακό παιχνίδι απλά δεν είναι η παιχνιδάρα που την εκθειάζουν. Καλά όταν το έκαναν αντιγραφή του Doom με το Alien Breed 3D γέλασε και το παρδαλό κατσίκι.
 
Ηταν και θέμα budget. Δεν έβλεπες μεγάλες Ευρωπαϊκές παραγωγές. Αναλογικά ήταν σαν τα σημερινά indies και (όπως και σήμερα) έπρεπε να ξεθάψεις μέσα από ένα σκουπιδαριό "shovelware" για να βρεις μερικά καλά ή πρωτότυπα. Στην Amiga υπήρχε και το θέμα με την δισκέτα, η οποία εκτός από τα τεχνικά προβλήματα σε σχέση με τα carts, είχε και θέμα με την πειρατεία. Αργότερα πάντως, σε κονσόλες και με το σωστό budget, είδαμε πολλά καλά games από Ευρωπαικές εταιρίες.

Οσον αφορά το game sack, είναι από τα χειρότερα game shows στο Youtube για μένα. Από όσο έχω δει και με τον τρόπο που κάνουν reviews, πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά σε casual gamers. Και γενικά δεν το ψάχνουν καθόλου, είναι σαν να βλέπεις review από τον AVGN σε παιχνίδια που δεν είναι στο NES ένα πράγμα.

.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Ηταν και θέμα budget. Δεν έβλεπες μεγάλες Ευρωπαϊκές παραγωγές. Αναλογικά ήταν σαν τα σημερινά indies και (όπως και σήμερα) έπρεπε να ξεθάψεις μέσα από ένα σκουπιδαριό "shovelware" για να βρεις μερικά καλά ή πρωτότυπα. Στην Amiga υπήρχε και το θέμα με την δισκέτα, η οποία εκτός από τα τεχνικά προβλήματα σε σχέση με τα carts, είχε και θέμα με την πειρατεία. Αργότερα πάντως, σε κονσόλες και με το σωστό budget, είδαμε πολλά καλά games από Ευρωπαικές εταιρίες.
Ισχύει και αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω. Δεν μπορείς να ανταγωνιστείς τα Αμερικανικά και Ιαπωνικά software houses που έχουν μεγαλύτερα budget, πολύ κόσμο που φτιάχνει ένα παιχνίδι, είναι πολύ πιο επαγγελματικές δουλειές. Ο ερασιτεχνισμός και η προχειροδουλειά έκαναν μπαμ. Στο μόνο που μπορούσε να χτυπήσει το Ευρωπαϊκό software house ήταν στην πρωτοτυπία, να βγάλει κάτι διαφορετικό και ας μην ήταν τόσο καλοφτιαγμένο όσο το Ιαπωνικό. Αντίθετα οι προσπάθειες να ανταγωνιστούν τους Ιάπωνες στο ίδιο τους το παιχνίδι είναι ξεκάθαρα αποτυχημένες.

Edit: Για τα Ευρωπαϊκά παιχνίδια σε κονσόλες αναφέρεσαι στους developers που έφυγαν νωρίς από τους home computers και το γύρισαν στις κονσόλες όπως την Rare, την Shiny, την Argonaut από ότι φαντάζομαι. E ναι αυτοί έπαιζαν σε άλλη κατηγορία. Πάντως και αυτά κέρδισαν το κοινό γιατί είχαν κάτι διαφορετικό. Τα platformers του Dave Perry έχουν δικό τους χαρακτήρα πχ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχω κάνει comment πριν ένα χρόνο σε αυτό το βίντεο των Game Sack, για να μην ξαναλέω τα ίδια ας κάνω εδώ ένα quote

well, i read some comments and i have to say that the cd32 is a console only really appreciated by amiga fans, like myself. You can't really expect from an american gamer with zero exposure to amiga gaming from the 80's to dig all these games, which are quick ports from the computer versions. Having said that, game sack did a decent job, and presented the system as someone with no prior experience. For me, it is a great system, i can play all my favourite amiga games on it with the expansions and peripherals i got for it, but admittedly it should have been something better. It clearly is a console for european gamers with a history in 16bit home computing. Superfrog and so many more games were ment to be played with a joystick and a single fire button, adventures with a mouse, and so on. Console gamers would never play like that, they want a dpad and some buttons. Pressing up to jump seems hilarious to them, while to me pressing my joystick up for superfrog to jump seems natural. Anyway, there are some games that run better on the cd32, like wing commander, and there were some almost 32bit looking ones like microcosm, but commodore was dying and it was all we got to see.
 
Δεν νομιζω πως υστερουσαν οι προγραμματιστες σε πανευρωπαικο επιπεδο, αλλα ελαχιστοι αξιολογοι ασχοληθηκαν με την amiga, συγκριτικα παντα με την πληθωρα των τιτλων για το συστημα. Πχ εκεινη την περιοδο υπηρχαν σπουδαιες εταιριες, οπως η Novatrade International, η Rare, η Gremlin Interactive, η Ocean και ποσες που αφηνω εξω.

Και ολοι αυτοι ξεκινησαν ως φιλοι προγραμματιστες, και οχι ως επενδυτες με τεραστια κεφαλαια απο πισω τους. Το ζητημα με την amiga ηταν και κατελληξε με την αρνηση πολλων εταιριων να ασχοληθουν με τα συστηματα. Η και ακομα χειροτερα, να ασχοληθουν μετα βιας, με αποτελεσμα ολες τις γνωστες και μη εξαιρετεες μεταφορες που ειδε το συστημα, εχοντας οικτρα παιχνιδια για τις δυνατοτητες τους, απο υποδιεστερα μηχανηματα.

Φυσικα φταινε και οι ιδιοι φιλοι του μηχανηματος. Σε αγγλικα περιοδικα της εποχης, αντι να βγουν τοσο τα ιδια, οσο και οι ιδιοι οι κατοχοι του συστηματος, να κραξουν την σαβουρα οπου επαιρναν, υοθετησαν μια προστατευτικη προσεγγιση, κατηγοροντας οποιονδηποτε αλλον εκτος απο τους υπευθυνους. Και ξερουμε ολοι πολυ καλα που οδηγησε αυτο.

Περι του gamesack, δεν εχω καθολου καλη αποψη με οσα εχω δει απο αυτους, αλλα ειλικρινα δεν καταλαβαινω την υπερασπιση στα σχολια αλλα και γενικοτερα για το Super Frog. Κατω του μετριου τιτλος, σε σχεδον οποιοδηποτε αλλο συστημα θα ειχε θαφτει κατω απο το εδαφος, στις amiga για καποιο μυστηριο λογο θεωρειται κορωνιδα.
 
Getta Robo είπε:
Φυσικα φταινε και οι ιδιοι φιλοι του μηχανηματος. Σε αγγλικα περιοδικα της εποχης, αντι να βγουν τοσο τα ιδια, οσο και οι ιδιοι οι κατοχοι του συστηματος, να κραξουν την σαβουρα οπου επαιρναν, υοθετησαν μια προστατευτικη προσεγγιση, κατηγοροντας οποιονδηποτε αλλον εκτος απο τους υπευθυνους. Και ξερουμε ολοι πολυ καλα που οδηγησε αυτο.Περι του gamesack, δεν εχω καθολου καλη αποψη με οσα εχω δει απο αυτους, αλλα ειλικρινα δεν καταλαβαινω την υπερασπιση στα σχολια αλλα και γενικοτερα για το Super Frog. Κατω του μετριου τιτλος, σε σχεδον οποιοδηποτε αλλο συστημα θα ειχε θαφτει κατω απο το εδαφος, στις amiga για καποιο μυστηριο λογο θεωρειται κορωνιδα.
Έχεις δίκιο σε αυτό, δεν είχα λάβει υπόψιν τον θετικά διακείμενο τύπο που έδινε 90%+ σε μέτριους τίτλους, γιατί προφανώς έκαναν και reviews σε κολλητάρια τους. Γιατί να προσπαθήσεις παραπάνω άμα η μετριότητα παίρνει και καλά reviews και πουλάει; Βέβαια τα ίδια παιχνίδια όταν τα έπιανε ο Αμερικανικός τύπος (είτε γιατί έτυχε να κάνουν review αμιγκοπαίχνιδο είτε έκαναν review τη μεταφορά σε PC/κονσόλες) που δεν είχε καμιά "υποχρέωση" στους developers τους έδινε τις βαθμολογίες που πραγματικά τους άρμοζαν.

Πάντως υπήρχαν πολλοί ταλαντούχοι developers (αυτό φάνηκε και με αυτά που έκαναν αργότερα) στην Amiga. Απλά κάποιοι προέρχονταν από τη demo scene και ενώ γνώριζαν από προγραμματισμό δεν γνώριζαν από game play. Ή κάποιοι ήταν πολύ αρχάριοι και ήταν ακόμα στη διαδικασία αντιγραφής για να μάθουν. Πχ ας πάρουμε την αργότερα πασίγνωστη Traveller's Tales.Τώρα πια είναι η εταιρία που βγάζει τα παιχνίδια Lego και νομίζω για αυτό που προσφέρουν στο ηλικιακό κοινό που απευθύνονται είναι αξιοπρεπή. Το πρώτο τους παιχνίδι είναι το Leander για την Amiga. Ξεκάθαρα άνισο σε όλα του, με ιαπωνικούς manga χαρακτήρες να μπλέκονται με τα γνωστά "μπαρόκ" γραφικά των παιχνιδιών της Psygnosis. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα συμπαθητικό αλλά μέτριο παιχνίδι που προσπαθεί να μιμηθεί τα ανάλογα κονσολοπαίχνιδα. Προφανώς δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στα κορυφαία Ιαπωνικά παιχνίδια αλλά έδειχνε ότι η ομάδα είχε ταλέντο.

To ίδιο ισχύει και για την Bizarre Creations (γνωστή για τα F1 και Project Gotham Racing) που το πρώτο παιχνίδι τους ήταν το Killing Game Show. Που εδώ που τα λέμε το συγκεκριμένο παιχνίδι στέκεται καλύτερα από τα περισσότερα amiga platformers της εποχής με καταιγιστική δράση. Και αυτό μπορεί να μην έφτανε ανάλογα Ιαπωνικά αλλά ήταν αξιοπρεπέστατη πρώτη προσπάθεια. Βέβαια κρίνεις το τελικό αποτέλεσμα και όχι την προσπάθεια και τις καλές προθέσεις. Οπότε τίθεται το ερώτημα γιατί να παίξω αυτό ενώ μπορώ να παίξω 20 καλύτερα παιχνίδια σαν και αυτό στο NES;

Καλά για το gamesack δεν χρειάζεται να επεκταθούμε, το χρησιμοποίησα ως αφορμή. Δεν έχω δει πολλά βίντεο για να έχω άποψη αλλά για να λέτε όλοι ότι δεν αξίζει κάτι θα παραπάνω θα γνωρίζετε.
 
Πραγματι, η κατασταση ειχε καπως ετσι. Αλλα δεν μιλαμε μονο και για τις μικρες ομαδες αναπτυξης, αλλα και για τις μεγαλυτερες. Πχ διαβαζα σχολια για το Mortal Kombat 2 οπως "near arcade perfect port" η "almost flawless transaction" και απορεις με τι στο καλο παρουσιαζαν. Φαινεται πως εναντι της απειλιτικης εδραιωσης των 16bit, υπηρξε αυτη η χειμαρρωδης υποστηριξη του τυπου, προκειμενου εστω να καθυστερησουν την παρουσια των αντιπαλων τους στην αγορα. Βεβαια εδω την πληρωσαν οι πιτσιρικαδες παικτες, πολυ ασχημα κιολας.

Περι ομαδων αναπτυξης τωρα και μοναδικων τιτλων στο μηχανημα, καλυτερο για εμενα παραδειγμα ειναι το Apidya. Οχι μονο η ομαδα πισω απο αυτο, η Kaiko, εφτιαξε εναν υπεροχο τιτλο, αλλα αντεγραψε με υποδειγματικο τροπο την Ιαπωνικη σχολη των shooter παιχνιδιων, σε μια σχεδον τελεια παρουσιαση του παιχνιδιου τους. Οι ιδεες και ο σχεδιασμος του Apidya ηταν και παραμενει πολυ μπροστα για την εποχη του, δυστυχως ομως απο οτι φαινεται δεν ηταν αρκετο αυτο για την ιδια την εταιρια, και δεν υπηρξε μετεπειτα προσπαθεια απο τους ιδιους..

[video=youtube_share;-bJMnQxrxHE]

 

1@Getta Robo[/USER] Προφανώς δεν σου αρέσει το Superfrog, το έχεις αναφέρει αρκετές φορές, μιλάμε για ένα Amiga classic όμως, το οποίο επίσης προφανώς αρέσει σε (πάρα) πολλούς άλλους - για να έχει αυτό το status. Eίναι αρκετοί αυτοί που δεν τους έκανε κλίκ, αλλα είναι απείρως περισσότεροι εκείνοι που το αποκαλούν ακόμη και ως το καλύτερο platform στην Amiga. Προσωπικά το θεωρώ ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, όχι αριστούργημα, με τίποτα όμως κάτω του μετρίου.

Θέλει συνήθεια το παιχνίδι, και χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος με την Amiga για να το απολάυσεις, είναι και ο λόγος που πολλοί Αμερικάνοι "κολλημένοι" σαφώς με Sega και Nintendo, δεν μπορούν να το παίξουν, και δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ένα απο τα highlights του Amiga gaming. Εξού και τα comments στο video των Game Sack, τους οποίους τους γουστάρω πολύ παρεπιμπτόντως, άσχετα αν στα Ευρωπαικά ζητήματα δεν το "έχουν".

Στον τεχνικό τομέα τα υψηλής ανάλυσης full screen γραφικά, και το υπερ-smooth scrolling είναι πράγματα που ζήλευε κάθε τίτλος, είτε σε Snes είτε σε MD (που δεν θα μπορούσε να το τρέξει either, πόσο μάλλον να θεωρείται και κατώτερο απο το υπόλοιπο library τους), τα floaty controls μπορεί μερικοί να τα κράζουν, είναι οι ίδιοι μερικοί που δεν μπορούν να παίξουν το Little Big Planet, το γνωστότερο (και κατα πολλούς καλύτερο) platform game σήμερα. Άρα υπάρχει θέμα με το genre, όχι μόνο με την πλατφόρμα, ή την εταιρεία ανάπτυξης.

 
Μου κάνει εντύπωση που ένα τόσο κακό παιχνίδι όσο το Superfrog θεωρείται κλασικό. Αλλά αυτό δείχνει πόσο κακά platform games είχε η Amiga. Αυτό λέω. Οι Ευρωπαίοι developers δεν το κατείχαν το είδος και έκαναν κακές απομιμήσεις των Ιαπωνικών παιχνιδιών. Πρόσφατα πρωτοέπαιξα το Ruff'n'Tumble που και αυτό θεωρείται πολύ καλό. Μέτριο με πολύ επιείκεια. Απίστευτα βαρετό που πρέπει να μαζεύεις βλακείες για να ανοίξει η πόρτα (χασμουρητό), με αδιάφορο level design και για "μασκότ" ένα ξανθομπάμπουρα. Ένα άλλο που δεν φτάνουν με τίποτα τους Ιάπωνες είναι στο character design. Τι να λέμε; Zool; Soccer Kid; Brian the Lion; Mr Nutz; Superfrog; Πραγματικά άθλιος σχεδιασμός.

Ακόμα και στα shmups που εκεί τα πράγματα είναι ίσως λίγο καλύτερα πάλι υπάρχει θέμα. Το Apidya που αναφέρει ο @Getta Robbo δεν είναι κακό μεν (καλά για την εισαγωγή δε...τι να πω. So bad it's good) αλλά σίγουρα δεν φτάνει τα αντίστοιχα Ιαπωνικά. Και πολύ Ιαπωνοφιλία ρε παιδί μου. Και τα γραφικά, και το gameplay αλλά ακόμα και το όνομα της εταιρίας. Αλλά δεν μπορείς να νικήσεις τους Ιάπωνες στο ίδιο τους το παιχνίδι.
 
Δηλαδη ποια ειναι τα καλα ιαπωνικα platforms, το bubsy? και το mr.nutz ? εαν ειναι μια φορα χαλια το superfrog, το mr.nutz σε κονσολες ειναι 100 φορες χαλια. Και εαν ειναι ολα αντιγραφη των sonic και mario, τοτε ΟΛΑ τα πλατφορμς του snes και του MD και της amiga και οτιδηποτε αλλο ειναι αντιγραφη απο τα sonic και mario. Και για να παμε πιο πισω και τα sonic και mario ειναι αντιγραφες πιο παλιων "platform" οπως το pitfall σε atari 2600. Δηλαδα επειδη ειναι ολα platform, ειναι ολα αντιγραφη?

Δεν ειναι λογικη αυτη που εχεις, πως το ruff n tumble που ειναι 90% shooter με 10 διαφορετικα οπλα, ειναι αντιγραφη του sonic/mario? επειδη εχει πλατφορμες? μονο εσυ θα το σκεφτοσουν αυτο, τοτε οτι παιχνιδι εχω παιξει ποτε σε οποιοδηποτε συστημα οπως π.χ. το τελευταιο uncharted σε ps4 ειναι αντιγραφη του pitfall του αταρι2600, επειδη εχει πλατφορμες.
 
To Ruff'n'Tumble το ανέφερα ως platform shooter (που είναι) και είναι πολύ βαρετό. To Bubsy και το Mr. Nutz που ανέφερες είναι δυτικά platform games, δεν είναι Ιαπωνικά. Ιαπωνικά platformers διαφόρων ειδών που είναι πολύ καλά μπορείς να βρεις στο NES, στο SNES, στο Mega Drive, στο PC Engine. Είναι πολύ ανώτερα. Τα Ευρωπαϊκά δείχνουν φτωχοί συγγενείς.
 

Other_Reality είπε:
1@Getta Robo[/USER] Προφανώς δεν σου αρέσει το Superfrog, το έχεις αναφέρει αρκετές φορές, μιλάμε για ένα Amiga classic όμως, το οποίο επίσης προφανώς αρέσει σε (πάρα) πολλούς άλλους - για να έχει αυτό το status. Eίναι αρκετοί αυτοί που δεν τους έκανε κλίκ, αλλα είναι απείρως περισσότεροι εκείνοι που το αποκαλούν ακόμη και ως το καλύτερο platform στην Amiga. Προσωπικά το θεωρώ ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, όχι αριστούργημα, με τίποτα όμως κάτω του μετρίου.
Θέλει συνήθεια το παιχνίδι, και χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος με την Amiga για να το απολάυσεις, είναι και ο λόγος που πολλοί Αμερικάνοι "κολλημένοι" σαφώς με Sega και Nintendo, δεν μπορούν να το παίξουν, και δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ένα απο τα highlights του Amiga gaming. Εξού και τα comments στο video των Game Sack, τους οποίους τους γουστάρω πολύ παρεπιμπτόντως, άσχετα αν στα Ευρωπαικά ζητήματα δεν το "έχουν".

Στον τεχνικό τομέα τα υψηλής ανάλυσης full screen γραφικά, και το υπερ-smooth scrolling είναι πράγματα που ζήλευε κάθε τίτλος, είτε σε Snes είτε σε MD (που δεν θα μπορούσε να το τρέξει either, πόσο μάλλον να θεωρείται και κατώτερο απο το υπόλοιπο library τους), τα floaty controls μπορεί μερικοί να τα κράζουν, είναι οι ίδιοι μερικοί που δεν μπορούν να παίξουν το Little Big Planet, το γνωστότερο (και κατα πολλούς καλύτερο) platform game σήμερα. Άρα υπάρχει θέμα με το genre, όχι μόνο με την πλατφόρμα, ή την εταιρεία ανάπτυξης.
Πραγματι θεωρειται απο τα καλυτερα platform στους κυκλους της Amiga. Αλλα ελαχιστοι το θεωρουν καλο παιχνιδι και παιζουν platformers. Ειναι ενα δειγμα του επιπεδου και της ποιοτητας σε αυτο το ειδος, οπως πολυ σωστα αναφερει και ο Leon.

Γενικοτερα η Amiga ειχε πολυ σοβαρη διαφορα δυναμικου στα platformers, συγκριτικα παντα με τα υπολοιπα παιχνιδια της εποχης, και αυτο ειναι κοινα αποδεκτο.

Τεχνικα επισης ειναι παρα πολυ φτωχο. Εντονα, αλλα ελαχιστα χρωματα, με μηδεν δραση στο προσκηνιο, και νεκρα στατικα, βατα υποβαθρα. Τεχνικα υπηρξαν παμπολα ανωτερα παιχνιδια και οπτικα, και ηχητικα, και στο συνολο ως καλοι τιτλοι. Δεν θα μιλησω για κλασικα και διαχρονικα του ειδους, οπως τα Mario / Sonic. Δες το Chip n Dale: Rescue rangers για το NES. Γεματο χρωματα, δραση, ομορφη μουσικη, εντυπωσιακο σχεδιασμο και πλουσια επιπεδα. Και ειναι 8bit παιχνιδι. Με τι καρδια να παιξει κανεις το Super Frog και το καθε Super Frog;

Να μου ελεγες πχ πως το Fire & Ice ειναι πολυ εντυπωσιακο οπτικα/ηχητικα, αν και επισης κατω του μετριου ως παιχνιδι, να συμφωνησω μαζι σου. Αλλα το να αναφερεται καν το Super Frog ως δειγμα καλου platform, γενικα σε ολες τις γενιες και συστηματα, ειναι.. φτωχο.

Η Amiga δεν ειδε παρα ελαχιστες σοβαρες κυκλοφοριες στα platforms, και γιαυτο απειροελαχιστοι την αναφερουν γιαυτα.

Leon είπε:
Ακόμα και στα shmups που εκεί τα πράγματα είναι ίσως λίγο καλύτερα πάλι υπάρχει θέμα. Το Apidya που αναφέρει ο @Getta Robbo δεν είναι κακό μεν (καλά για την εισαγωγή δε...τι να πω. So bad it's good) αλλά σίγουρα δεν φτάνει τα αντίστοιχα Ιαπωνικά. Και πολύ Ιαπωνοφιλία ρε παιδί μου. Και τα γραφικά, και το gameplay αλλά ακόμα και το όνομα της εταιρίας. Αλλά δεν μπορείς να νικήσεις τους Ιάπωνες στο ίδιο τους το παιχνίδι.
Για το Apidya τωρα συγκεκριμενα, ειναι απο τις πολυ σπανιες περιπτωσεις, ειδικα εικοσικατι χρονια πριν, που αντιγραφουν τοσο εντυπωσιακα την Ιαπωνικη σχολη. Πλουσιο με δραση και χρωματα, εχθρους, σχεδιασμο επιπεδων μεχρι και κρυφα επιπεδα!

Και εξυπακουεται πως η εισαγωγη του παραμενει διαχρονικη μεχρι και σημερα.

 
Getta Robo είπε:
Για το Apidya τωρα συγκεκριμενα, ειναι απο τις πολυ σπανιες περιπτωσεις, ειδικα εικοσικατι χρονια πριν, που αντιγραφουν τοσο εντυπωσιακα την Ιαπωνικη σχολη. Πλουσιο με δραση και χρωματα, εχθρους, σχεδιασμο επιπεδων μεχρι και κρυφα επιπεδα!Και εξυπακουεται πως η εισαγωγη του παραμενει διαχρονικη μεχρι και σημερα.
Το Apidya πρέπει να το ξανακοιτάξω γιατί έχω να το παίξω από τότε. Απλά θυμάμαι ότι δεν με είχε εντυπωσιάσει όσο το Thunderforce 4, το U.N. Squadron, το Axelay που έπαιζα στις κονσόλες εκείνο τον καιρό. Μάλλον πρέπει να του δώσω μια δεύτερη ευκαιρία.
 

1@Getta Robo[/USER] ΟΚ, το έχουμε καταλάβει οτι δεν σου αρέσει το Super Frog ! Ούτε θα σε κάνω εγώ η οποιοσδήποτε να πιστέψεις οτι ειναι καλό φυσικά, όπως και το αντίθετο, να φτάσω εγώ στο σημείο να το πώ φτωχό, τη στιγμή που μου αρέσει σαν παιχνίδι και εξακολουθώ να το παίζω που και που. Φυσικά και είδα το Chip N Dale που ανέφερες και εννοείται οτι με περίσσια καρδιά θα διαλέξω το Super Frog απέναντι σε αυτό το κλασικό δείγμα απο 8bit nes platform game δεν έχει να μου πεί τίποτα, ούτε απο τεχνικής άποψης, ούτε και απο gameplay για να "στερήσω" τον εαυτό μου απο το Super Frog, ή το Ruff n Tumble. Εξάλλου δεν αντέχω οτιδήποτε απο NES , το θεωρώ αστείο μόνο και μόνο που ξαναμπαίνουμε σε τέτοιες συγκρίσεις. Δηλαδή μιλάμε για το 1990, στην Amiga τότε έπαιζα Lotus, Pirates!, Pang, Twintris, Loom και TV Sports Basketball, τι θα μπορούσε να μου τραβήξει την προσοχή απο οποιοδήποτε NES game ;

Στο δια ταυτα:

Ποιά ειναι δηλαδή τα ευρωπαικά σκουπίδια που έφτασαν στις κονσόλες ; Τα Chuck Rock ; Το Wolfchild ; To Bubba 'N' Stix ; To Skeleton Krew ; Micro Machines, Second Samurai, Super Skidmarks, Robocod, Jimmy White's Snooker, Flink, Cannon Fodder, Sensible Soccer, Lemmings, Another World, Worms,....; E, όχι, επιτρέψτε μου αλλα δεν θα θεωρήσω αυτά τα παιχνίδια σκουπίδια η κακές αντιγραφές.

Kαι νομοτελειακά θα επιστρέψουμε στην core διαφορά, δηλαδή των computer vs console gamers. Adventures, simulators και (δυτικά) RPG's, οι κονσόλες δεν παρείχαν, ενώ οι home users έπαιζαν παραδοσιακά τέτοια παιχνίδια. Μπορεί οποιοσδήποτε να μπεί και σε άλλες συγκρίσεις, π.χ puzzle games, και εκεί οι γιαπωνέζοι δεν έχουν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό, όταν οι Ευρωπαίοι devs στην Amiga έκαναν παπάδες με κλώνους όπως το Twintris, Deluxe Pacman κλπ.

Εν ολίγοις, δεν ήθελαν όλοι Dpad και Sonic, Mario, Street Fighter 2, στα home ειδικά στην Amiga το κοινό ήταν διαφορετικό, έτσι και οι παραγωγές.

Αν το ερώτημα μεταλλαχθεί σε "Ποιό amiga game θα γούσταρε ένας γιαπωνέζος/αμερικάνος", η απάντηση μου θα ήταν δεν ξέρω, και βασικά δεν με νοιάζει. Αυτός ακόμα και σήμερα παίζει jrpg που προσωπικά τα σιχαίνομαι, πιθανότατα να σιχαίνεται και αυτός τα Amiga games, δεν σημαίνει αυτό οτι το Superfrog η το Alien Breed είναι σκουπίδι, ούτε προφανώς το Final Fantasy η οποιαδήποτε άλλη jrpg κυκλοφορία είναι επίσης για τα μπάζα.

Yπάρχουν πολλά παιχνίδια που θεωρώ εγώ οτι πιθανότατα θα ζήλευαν οι "ξένοι":

Lionheart, Benefactor, Apidya, Pinball Dreams/Fantasies/Illusions, Slam Tilt, Stardust, Shadow Of The Beast 3, Uridium 2, Nebulus 2, Walker, Virocop, Chaos Engine 2, Ruff'n'Tumble, Turrican 1/2...

Δεν έχει όμως σημασία γιατι πρόκειται για τελειως διαφορετικές σχολές στο gaming, που δύσκολα συναντιούνται για πάρα πολλούς λόγους.

 
Βρε Leon κακό το superfrog, κακό το batman the movie, κακό το agony, βαρετό το ruff'n'tumble και δεν ξέρω και εγώ ποιό άλλο αποκαλείς κακό και βαρετό. Μου έχεις δώσει την εντύπωση πως προτιμάς τις κονσόλες και πολύ καλά κάνεις. Πάραυτα, να σου θυμήσω η Amiga δεν είναι κονσόλα αλλά υπολογιστής. Αναρωτιέμαι Amiga είχες τότε ή απλά είχε κάποιος φίλος/γνωστός σου; Το ότι σου φένεται εσένα προσωπικά κακό ένα παιχνίδι, δεν σημαίνει πως το παιχνίδι είναι όντως άσχημο. Και εμένα δεν μου αρέσει το pacman γιατί είναι πανδύσκολο, αλλά βρε παιδί μου δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι επείδή δεν μου αρέσει εμένα. Κορυφαίο που χαρακτηρίζεις κακό το batman the movie στην Amiga. Παιχνίδι που έχει αγαπηθεί από πάρα πολύ κόσμο και παίζεται ακόμη. Όχι, πες μου αλήθεια, ποιά παιχνίδια στην 500 θεωρείς πως είναι καλά για σένα;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Other_Reality είπε:
1@Getta Robo[/USER] ΟΚ, το έχουμε καταλάβει οτι δεν σου αρέσει το Super Frog ! Ούτε θα σε κάνω εγώ η οποιοσδήποτε να πιστέψεις οτι ειναι καλό φυσικά, όπως και το αντίθετο, να φτάσω εγώ στο σημείο να το πώ φτωχό, τη στιγμή που μου αρέσει σαν παιχνίδι και εξακολουθώ να το παίζω που και που. Φυσικά και είδα το Chip N Dale που ανέφερες και εννοείται οτι με περίσσια καρδιά θα διαλέξω το Super Frog απέναντι σε αυτό το κλασικό δείγμα απο 8bit nes platform game δεν έχει να μου πεί τίποτα, ούτε απο τεχνικής άποψης, ούτε και απο gameplay για να "στερήσω" τον εαυτό μου απο το Super Frog, ή το Ruff n Tumble. Εξάλλου δεν αντέχω οτιδήποτε απο NES , το θεωρώ αστείο μόνο και μόνο που ξαναμπαίνουμε σε τέτοιες συγκρίσεις. Δηλαδή μιλάμε για το 1990, στην Amiga τότε έπαιζα Lotus, Pirates!, Pang, Twintris, Loom και TV Sports Basketball, τι θα μπορούσε να μου τραβήξει την προσοχή απο οποιοδήποτε NES game ;
Μετα χαρας να αναλυσουμε το ποσο καλο και αδικημενο παιχνιδι ειναι το Traps N' Treasures στην Amiga. Η τοσο ποσο καλη μουσικη και ιδεες ειχε το Fire & Ice. Εστω, για το οτι το Assassin ηταν μια καλη προσθηκη και εκανε αρκετα καλα πολλα πραγματα.

Αλλα για το Super Frog.. Δυσκολα τα πραγματα!

Ειναι αδικο να συγκριθει τωρα το NES τεχνικα με οποιαδηποτε Amiga. Για platformers ωστοσο, εαν επαιζες αρχες του 90, τα 16bit ηταν σχεδον μονοδρομος. Ειχα μεν και τα τρια συστηματα (Snes/MD/500) αλλα αν ειχα πχ μονο την 500αρα, θα χρυσωνα το χαπι και θα ηταν εβγαζα μονο μια υποκαταστατα τριτης διαλογης στα platforms. Θα ειχα ελαχιστες επιλογες σε σχεση με καποιο απο τα αλλα δυο συστηματα.

Η συζητηση νομιζω πως εχει παρει τροπη "εκαστος στο ειδος του". Αναμφιβολα η Amiga ειχε (εστω για καποιο διαστημα) τα ινια σε strategy, click and play adventures, simulators και αλλα, ωστοσο αντιστοιχως τα 16bit κυριαρχουσαν σε αλλα ηδη.

Ωστοσο, τα 16bit δεν τολμησαν να μπουν αποφασιστικα στα νερα των προηγουμενων παραπανω ειδων, και οταν το εκαναν εφαγαν τα μουτρα τους. Και προπαντως ευτυχως, δεν υπηρξαν, η εστω ηταν ελαχιστοι αυτοι που υποστηριζαν πως σε "εμας" αυτα ηταν καλυτερα.

Γιαυτο και ισως τελικως κυριαρχησαν στις αγορες. Υπηρχε και η καταναλωτικη θεληση για να στηριχθουν αυτα σωστα στην αγορα, αλλα και τουλαχιστον ενα σοβαρο ποσοστο των εντυπων αντιμετοπιζε τα καλα και τα κακα παιχνιδια οπως αρμοζε το καθενα.

Εξου και τα αποτελεσματα που ζησαμε τοτε.

telonio είπε:
Βρε Leon κακό το superfrog, κακό το batman the movie, κακό το agony, βαρετό το ruff'n'tumble και δεν ξέρω και εγώ ποιό άλλο αποκαλείς κακό και βαρετό. Μου έχεις δώσει πως προτιμάς τις κονσόλες και πολύ καλά κάνεις. Πάραυτα, να σου θυμήσω η Amiga δεν είναι κονσόλα αλλά υπολογιστής. Αναρωτιέμαι Amiga είχες τότε ή απλά είχε κάποιος φίλος/γνωστός σου; Το ότι σου φένεται εσένα προσωπικά κακό ένα παιχνίδι, δεν σημαίνει πως το παιχνίδι είναι όντως άσχημο. Και εμένα δεν μου αρέσει το pacman γιατί είναι πανδύσκολο, αλλά βρε παιδί μου δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι επείδή δεν μου αρέσει εμένα. Κορυφαίο που χαρακτηρίζεις κακό το batman the movie στην Amiga. Παιχνίδι που έχει αγαπηθεί από πάρα πολύ κόσμο και παίζεται ακόμη. Όχι, πες μου αλήθεια, ποιά παιχνίδια στην 500 θεωρείς πως είναι καλά για σένα;
Αυτη ειναι επισης μια εξαιρετικη συζητηση, ποια παιχνιδια μας αρεσαν με τα δεδομενα τοτε, αλλα δεν ηταν καλα, ποια μας αρεσουν και παραμενουν καλα, και πως ο ειδικος τυπος τοτε ηταν υπερπροστατευτικος για τους home.

Παρεπιπτωντος, ουτε εγω θεωρω το Agony καλο παιχνιδι, αλλα εντυπωσιακα σχεδιασμο. Και ειχα και επαιζα Amiga 500.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
To Ruff'n'Tumble το ανέφερα ως platform shooter (που είναι) και είναι πολύ βαρετό. To Bubsy και το Mr. Nutz που ανέφερες είναι δυτικά platform games, δεν είναι Ιαπωνικά. Ιαπωνικά platformers διαφόρων ειδών που είναι πολύ καλά μπορείς να βρεις στο NES, στο SNES, στο Mega Drive, στο PC Engine. Είναι πολύ ανώτερα. Τα Ευρωπαϊκά δείχνουν φτωχοί συγγενείς.
Οσα και να σου πω, εσυ τα βρισκεις "βαρετα", οποτε ποιος ο λογος? μεχρι που εχεις φτασει σε Α500 το mr.nutz ή το jim power ή το lionheart ? ειδικα το lionheart στον τεχνικο τομεα δεν συγκρινεται με κανενα 16bit πλατφορμ, ασχετα οτι σαν παιχνιδι δεν μου αρεσε ποτε, το βρισκω αργο και δυσκολο. Αλλα οπως και να το κανουμε, τα εκατονταδες χρωματα, το εξαιρετικο animation, η πολυ καλη μουσικη και φυσικα το εξωπραγματικο "EVERY single line on your screen is moving in parallax!" δεν τα βρισκεις αλλου.

Αλλα παλι θα αρχισουμε MD VS SNES VS amiga, οποτε καθιστε να παιξετε εσεις mario, οι αλλοι sonic και οι πιο περα superfrog και ας αφησουμε τα ηλιθια θρεντ και τις απαντησεις του στυλ το "superfrog ειναι αθλιο" γιατι το πιο απλο που μπορει να κανουμε οι υπολοιποι οπως ο other_reality, o telonio, o wally και λοιποι αμιγκαδες ειναι να απανταμε σε στυλ "το SMario ειναι μια αηδια και μιση, δεν παιζεται καν, το χειροτερο μαπα παιχνιδι, ουτε τα παιχνιδια του αμστραντ δεν φτανει, και αυτο ειναι αποδεκτο και το λενε ολοι, ουτε κανενα αλλο πλατφορμ αξιζει σε SNES, τωρα που το σκεφτομαι η κονσολα ειναι για τα μπαζα, παω να την καψω και μετα να την χαρισω σε κανεναν επισης καμενο νιντεντακια, να ακουμπαει επανω το WiiU"

Εαν θελετε να γραφετε ποσο αηδια ειναι τα παιχνιδια amiga και να γυρισει το θεμα σε flame, καλη συνεχεια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Other_Reality είπε:
Ποιά ειναι δηλαδή τα ευρωπαικά σκουπίδια που έφτασαν στις κονσόλες ; Τα Chuck Rock ; Το Wolfchild ; To Bubba 'N' Stix ; To Skeleton Krew ; Micro Machines, Second Samurai, Super Skidmarks, Robocod, Jimmy White's Snooker, Flink, Cannon Fodder, Sensible Soccer, Lemmings, Another World, Worms,....; E, όχι, επιτρέψτε μου αλλα δεν θα θεωρήσω αυτά τα παιχνίδια σκουπίδια η κακές αντιγραφές.
Kαι νομοτελειακά θα επιστρέψουμε στην core διαφορά, δηλαδή των computer vs console gamers. Adventures, simulators και (δυτικά) RPG's, οι κονσόλες δεν παρείχαν, ενώ οι home users έπαιζαν παραδοσιακά τέτοια παιχνίδια. Μπορεί οποιοσδήποτε να μπεί και σε άλλες συγκρίσεις, π.χ puzzle games, και εκεί οι γιαπωνέζοι δεν έχουν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό, όταν οι Ευρωπαίοι devs στην Amiga έκαναν παπάδες με κλώνους όπως το Twintris, Deluxe Pacman κλπ.

Εν ολίγοις, δεν ήθελαν όλοι Dpad και Sonic, Mario, Street Fighter 2, στα home ειδικά στην Amiga το κοινό ήταν διαφορετικό, έτσι και οι παραγωγές.

Αν το ερώτημα μεταλλαχθεί σε "Ποιό amiga game θα γούσταρε ένας γιαπωνέζος/αμερικάνος", η απάντηση μου θα ήταν δεν ξέρω, και βασικά δεν με νοιάζει. Αυτός ακόμα και σήμερα παίζει jrpg που προσωπικά τα σιχαίνομαι, πιθανότατα να σιχαίνεται και αυτός τα Amiga games, δεν σημαίνει αυτό οτι το Superfrog η το Alien Breed είναι σκουπίδι, ούτε προφανώς το Final Fantasy η οποιαδήποτε άλλη jrpg κυκλοφορία είναι επίσης για τα μπάζα.

Yπάρχουν πολλά παιχνίδια που θεωρώ εγώ οτι πιθανότατα θα ζήλευαν οι "ξένοι":

Lionheart, Benefactor, Apidya, Pinball Dreams/Fantasies/Illusions, Slam Tilt, Stardust, Shadow Of The Beast 3, Uridium 2, Nebulus 2, Walker, Virocop, Chaos Engine 2, Ruff'n'Tumble, Turrican 1/2...

Δεν έχει όμως σημασία γιατι πρόκειται για τελειως διαφορετικές σχολές στο gaming, που δύσκολα συναντιούνται για πάρα πολλούς λόγους.
[/QUOTE]Το αντίθετο λέω. Όταν οι Ευρωπαίοι έκαναν τα δικά τους (δηλαδή την "Ευρωπαϊκή σχολή" του gaming) έβγαζαν πολύ καλά παιχνίδια (πχ το Lemmings και το Sensible Soccer που ανέφερες). Όταν προσπαθούσαν να μιμηθούν όμως τα Ιαπωνικά παιχνίδια, φαίνονταν πολύ δεύτερα. Το Chuck Rock ας πούμε είναι κακό platform game, τι να κάνουμε; Θες καλό προϊστορικό platformer; Παίξε PC Kid.

Δες τα reviews για τη μεταφορά του First Samurai στις κονσόλες. Εντάξει άργησε να βγει και έδειχνε τα χρόνια του αλλά και πάλι: Δες τι λέει το Edge (Αγγλικό όχι Αμερικάνικο περιοδικό) που προφανώς οι συντάκτες γνώριζαν από Amiga και Ευρωπαϊκό gaming.

"It is weird, First Samurai is obviously one of those computer games that has tried desperately to be like a console game - with simple platforms and a slick and fast-moving main character - but now that it has finally made it onto the SNES it looks like a fish out of water. First Samurai really does feel like an old Spectrum game, which was no bad thing - five years ago." 5/10

Νομίζω ότι αυτή η πρόταση συγκεντρώνει ότι πιστεύω για τέτοιου είδους παιχνίδια. Προσπαθούσαν να μοιάζουν με παιχνίδια κονσόλας αλλά τελικά δείχνουν έξω από τα νερά τους, και αυτά και οι δημιουργοί τους.

[QUOTE=telonio]Βρε Leon κακό το superfrog, κακό το batman the movie, κακό το agony, βαρετό το ruff'n'tumble και δεν ξέρω και εγώ ποιό άλλο αποκαλείς κακό και βαρετό. Μου έχεις δώσει την εντύπωση πως προτιμάς τις κονσόλες και πολύ καλά κάνεις. Πάραυτα, να σου θυμήσω η Amiga δεν είναι κονσόλα αλλά υπολογιστής. Αναρωτιέμαι Amiga είχες τότε ή απλά είχε κάποιος φίλος/γνωστός σου; Το ότι σου φένεται εσένα προσωπικά κακό ένα παιχνίδι, δεν σημαίνει πως το παιχνίδι είναι όντως άσχημο. Και εμένα δεν μου αρέσει το pacman γιατί είναι πανδύσκολο, αλλά βρε παιδί μου δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι επείδή δεν μου αρέσει εμένα. Κορυφαίο που χαρακτηρίζεις κακό το batman the movie στην Amiga. Παιχνίδι που έχει αγαπηθεί από πάρα πολύ κόσμο και παίζεται ακόμη. Όχι, πες μου αλήθεια, ποιά παιχνίδια στην 500 θεωρείς πως είναι καλά για σένα;
[/QUOTE]Κυρίως είμαι computer gamer παρότι πάντα είχα και κονσόλα. Στην Amiga λοιπόν μου αρέσουν τα COMPUTER games και μιας και μιλάμε για ένα υπολογιστή που είχε κυρίως στήριξη από Άγγλους και λοιπούς Ευρωπαίους, για κάποια μοναδικά Ευρωπαϊκά παιχνίδια που δεν υπήρχαν παρόμοια τους ούτε από Αμερικανούς ούτε από Ιάπωνες. Αυτά που δεν μου αρέσουν είναι όταν προσπαθούσαν να αντιγράψουν (αποτυχημένα) τα Ιαπωνικά κονσολάδικα παιχνίδια (φυσικά με εξαιρέσεις). Άλλο να αγαπάς ένα υπολογιστή και άλλο να υποστηρίζεις ΟΛΗ τη βιβλιοθήκη του. Υπάρχουν και κακά προγράμματα, τι να κάνουμε; Τι σχέση έχει αυτό με τον υπολογιστή;

Πχ το Agony αισθητικά είναι κάτι μοναδικό με το χαρακτηριστικό στυλ της Psygnosis και μου αρέσει να το παίζω μόνο για αυτό. Αλλά από gameplay πάσχει και μάλιστα άσχημα. Τι να κάνουμε; Ως παιχνίδι δεν είναι πολύ καλό.

Α...Και μην το κάνουμε κονσόλες vs Amiga γιατί μιλάω για game design. Όχι για το format. Απλά στην Amiga ήταν πολύ χαρακτηριστική η περίοδος των "me too" κλώνων Ιαπωνικών console games. Υπήρχε και πιο πριν στους οκτάμπιτους αλλά όχι τόσο έντονα (πχ θυμάστε Great Gianna Sisters, Katakis, κλπ).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κατάσταση
Δεν είναι ανοικτή για περαιτέρω απαντήσεις.
Πίσω
Μπλουζα