Νομίζω ότι είναι πολύ πρώιμα 70ς όχι μόνο γιατί το λεωφορείο είναι παμπάλαιο αλλά γιατί έχει διπλή αρίθμηση, που αν δεν με γελάν τα πρεσβυωπικά μου ματάκια είναι 51/41 και 41 ήταν το λεωφορείο των
ηρωικών Κουπονίων στην εποχή μου άρα πρόκειται για τη διπλή γραμμή Γκύζη - Άνω Ιλίσια στην οποία έχω συχνά αναφερθεί και για την οποία διαβάζω στο
Στις 18 Ιουνίου του 1969 και στα πλαίσια εκτεταμένων αλλαγών που επέβαλλε η Δικτατορία, ώστε να «ανακουφιστεί» το κέντρο από τις αφετηρίες των λεωφορείων, η γραμμή 51 του Γκύζη συνενώνεται με τη γραμμή 41 των Άνω Ιλισίων, (περισσότερες πληροφορίες για τη γραμμή στα Κεφάλαια για τα 220/221, των οποίων αποτελεί πρόγονο) δημιουργώντας έτσι το διακεντρικό 51/41: Γκύζη-Άνω Ιλίσια. Η «συνδετική» του διαδρομή είναι από τη Ζωοδόχου Πηγής αριστερά στην Ακαδημίας προς Άνω Ιλίσια και από τη Σόλωνος (μέσω της οποίας επέστρεφε τότε το 41 στην Ακαδημία) δεξιά στη Χαρ.Τρικούπη. Η διαρρύθμιση αυτή αποδεικνύεται τελικά πολύ καλή για τα Άνω Ιλίσια, μιας που συνδέονται πια με μεγαλύτερο κομμάτι του κέντρου απ’ ό,τι πριν που είχαν αφετηρία στην Ακαδημίας, αλλά πολύ κακό για το Γκύζη που χάνει την «παραδοσιακή» του σύνδεση με την Πλατ.Κάνιγγος και κατ’ επέκταση την Ομόνοια. Το «διακεντρικό» θα επιζήσει της Δικτατορίας και θα καταργηθεί (μάλλον) στα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου το 51 θα επιστρέψει στην αρχική του διαδρομή και αφετηρία, στην οδό Τζωρτζ.
Δεν κατάφερα να βρω τα "Κεφάλαια για τα 220/221", αλλά αυτά αρκούν. Θυμάμαι να παίρνουμε το λεωφορείο από τη στάση στη Ζωοδόχο Πηγή όταν ανεβαίναμε Αθήνα για διακοπές, αλλά έχω την εντύπωση ότι το 1973 που πια μετακόμισα μόνιμα στην Αθήνα οι γραμμές είχαν ήδη χωρίσει και το 41 πια κατέβαινε Μασσαλίας για να πάει στην αφετηρία (τελευταία στη νησίδα της Ακαδημίας πριν τα φανάρια της Σίνα). Αν και μπορεί να θυμάμαι λάθος. Άλλωστε τον πρώτο ιδιαίτερα χρόνο έπαιρνα το λεωφορείο των Άνω Ιλισίων σπανιότερα διότι σχολείο (10 Αμπελοκήπων) πήγαινα με τα πόδια και για το φροντιστήριο (Σόλωνος) όταν το σχολείο ήταν απογευματινό έπαιρνα άλλο λεωφορείο. Επίσης τότε έμενα μεταξύ Άνω Ιλισίων - Ζωγράφου οπότε βόλευε περισσότερο να παίρνω το 40 για να γυρίσω σπίτι.
Χε χε στο ίδιο φόρουμ βρήκα να διεκτραγωδούν τη φρικτή κατάσταση της γραμμής με τα ελάχιστα λεωφορεία. Άρα δεν είμαι μόνο εγώ που έφαγα τα νιάτα μου περιμένοντας στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων.