elephadas
MultiDimensional RetroDivinitY
- Joined
- 22 Οκτ 2010
- Μηνύματα
- 8.946
- Αντιδράσεις
- 14.831
Μα που πήγανε και το χτίσανε αυτόν τον Ευαγγελισμό στην άγρια ερημιά! Θα βγαίνανε λύκοι τα βράδια
Πράγμα που μου θυμίζει δυο άλλα.
1. Ο χώρος που είναι ο Άγιος Διονύσιος (ο καθολικός) στην Παν/μίου είχε αρχικά προσφερθεί στην Ορθόδοξη εκκλησία για να χτιστεί η ορθόδοξη μητρόπολη, αλλά δεν τον ήθελαν γιατί ήταν σε απόκεντρο μέρος
2. Πριν κάποιες δεκαετίες είχα διαβάσει μια μνημειώδη έκδοση του Παυσανία, σε μετάφραση (αγγλική) και σχολιασμό από τον Sir James Frazer (αυτόν του The Golden Bough). Ένας τόμος το κείμενο και 5 τόμοι σχόλια(!!). Ο Frazer είχε έρθει στην Ελλάδα και είχε ακολουθήσει τα βήματα του Παυσανία, και με τον τρόπο που είχε πάει κι εκείνος - πεζός ή με ζώα... δεδομένου ότι ο πρώτος τόμος κυκλοφόρησε το 1897, δεν υπήρχαν και πολλές εναλλακτικές λύσεις. Εϊναι καταπληκτικό να διαβάζει κανείς στον 20 αιώνα (πόσο μάλλον στον 21ο) σχόλια και περιγραφές που αντικατόπτριζαν την Αθήνα του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Και χαρακτηριστικά θυμάμαι ότι για κάποια τοποθεσία έλεγε ότι βρισκόταν in the modern village of Ampelokipi.
Όσο και να ξέρω θεωρητικά ότι η Αθήνα τότε ήταν πολύ μικρότερη και με διαφορετικό κέντρο, δεν παύει να με σοκάρει κάθε φορά που διαβάζω για "εξοχές" όπως Πατήσια, Αμπελόκηποι κλπ.
(Αργότερα) Πω πω, βρήκα ακριβώς το χωρίο, διότι είναι στο Google books. Δεν μπορώ να κάνω copy paste, οπότε αντιγράφω:
Cynosarges was also near the township of Alopece....Alopece is believed to have occupied the site of the modern village of Ampelokipi ('vineyards'), which stands in a fruitful district, watered by ancient cisterns and channels
Ακριβώς δηλαδή όπως και σήμερα
Και από εκεί συνεχίζοντας υπολογίζει ότι το Κυνόσαργες ήταν περίπου εκεί που ήταν η Μονή των Ασωμάτων (δηλαδή η Μονή Πετράκη). Υποθέτω ότι τα ευρήματα που το τοποθετούν στη σημερινή περιοχή Κυνοσάργους ήταν μεταγενέστερα.
Πράγμα που μου θυμίζει δυο άλλα.
1. Ο χώρος που είναι ο Άγιος Διονύσιος (ο καθολικός) στην Παν/μίου είχε αρχικά προσφερθεί στην Ορθόδοξη εκκλησία για να χτιστεί η ορθόδοξη μητρόπολη, αλλά δεν τον ήθελαν γιατί ήταν σε απόκεντρο μέρος
2. Πριν κάποιες δεκαετίες είχα διαβάσει μια μνημειώδη έκδοση του Παυσανία, σε μετάφραση (αγγλική) και σχολιασμό από τον Sir James Frazer (αυτόν του The Golden Bough). Ένας τόμος το κείμενο και 5 τόμοι σχόλια(!!). Ο Frazer είχε έρθει στην Ελλάδα και είχε ακολουθήσει τα βήματα του Παυσανία, και με τον τρόπο που είχε πάει κι εκείνος - πεζός ή με ζώα... δεδομένου ότι ο πρώτος τόμος κυκλοφόρησε το 1897, δεν υπήρχαν και πολλές εναλλακτικές λύσεις. Εϊναι καταπληκτικό να διαβάζει κανείς στον 20 αιώνα (πόσο μάλλον στον 21ο) σχόλια και περιγραφές που αντικατόπτριζαν την Αθήνα του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Και χαρακτηριστικά θυμάμαι ότι για κάποια τοποθεσία έλεγε ότι βρισκόταν in the modern village of Ampelokipi.
Όσο και να ξέρω θεωρητικά ότι η Αθήνα τότε ήταν πολύ μικρότερη και με διαφορετικό κέντρο, δεν παύει να με σοκάρει κάθε φορά που διαβάζω για "εξοχές" όπως Πατήσια, Αμπελόκηποι κλπ.
(Αργότερα) Πω πω, βρήκα ακριβώς το χωρίο, διότι είναι στο Google books. Δεν μπορώ να κάνω copy paste, οπότε αντιγράφω:
Cynosarges was also near the township of Alopece....Alopece is believed to have occupied the site of the modern village of Ampelokipi ('vineyards'), which stands in a fruitful district, watered by ancient cisterns and channels
Ακριβώς δηλαδή όπως και σήμερα
Και από εκεί συνεχίζοντας υπολογίζει ότι το Κυνόσαργες ήταν περίπου εκεί που ήταν η Μονή των Ασωμάτων (δηλαδή η Μονή Πετράκη). Υποθέτω ότι τα ευρήματα που το τοποθετούν στη σημερινή περιοχή Κυνοσάργους ήταν μεταγενέστερα.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: