Η Παλιά Αθήνα

Σώτος Σώτος είπε:
Οι φωτογραφίες είναι πραγματικά εκπληκτικές και από τις ελάχιστες έγχρωμες που υπάρχουν από εκείνη τη δεκαετία.
Eυτυχώς υπήρξαν και ορισμένοι άλλοι ξένοι φωτογράφοι που μας άφησαν αρκετές έγχρωμες φωτογραφίες εκείνης της περιόδου...

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Αμερικάνος Charles W. Cushman (1965)

Athens View 11-4-1965 by Charles W. Cushman.jpg

Syntagma April 1965 by Charles Cushman.jpg

Επίσης ο Konrad Helpig (1969)

Athens Omonoia 1969 by Konrad Helpig.jpg

Athens Omonoia Sept.1969 by Konrad Helpig.jpg

Και αρκετές άλλες, που έχουν αναρτηθεί και εδώ παλιότερα, ακόμα και από τη δεκαετία του '50.

Panepistimiou 1966 by Konrad Helbig.jpg
 
Πάντως η πολυκατοικία στην πρώτη φωτό που ανέβασε η Κατερίνα, ζει και βασιλεύει, στην γωνία Μικράς Ασίας και Φαραντάτων...
 
Πώς βγήκαν τα ονόματα στις κεντρικότερες πλατείες της Αθήνας

Ποια γεγονότα και ήρωες τις... βάφτισαν

Πλατείες των δακρύων, της οργής, της ελπίδας, των κερδισμένων μαχών, των παλινορθώσεων, είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να αποδοθούν στις πλατείες της Αθήνας. Χώροι που φιλοξένησαν από δημόσιες εκτελέσεις έως και μαζικές πολιτικές συγκεντρώσεις, χώροι στους οποίους συμπυκνώνεται κατά διαστήματα ένας ολόκληρος πολιτισμός, παραμένουν μέχρι και σήμερα το κέντρο της ζωής μιας πόλης που εξελίσσεται γύρω τους .

Ρεπορτάζ: Νίκη Παπάζογλου


Οι πλατείες της Αθήνας εμφανίζονται κατά καιρούς με διάφορα ονόματα αφού στην πορεία έχουν φιλοξενήσει διαφορετικά ιστορικά γεγονότα που τις σημαδεύουν. Ποια είναι όμως τα γεγονότα αυτά που επικράτησαν και χάρισαν τελικά το σημερινό όνομά τους στις γνωστότερες πλατείες της πόλης;

Πλατεία Ομόνοιας


plateiaomonias.jpgΗ πλατεία που έχει απασχολήσει ιδιαιτέρως τους κατοίκους της πόλης με τις αναπλάσεις της παλαιοτέρα ονομαζόταν πλατεία Όθωνος, προς τιμήν του βασιλέως. Η σημερινή της ονομασία δόθηκε το 1863 όταν σʼ αυτήν συμφιλιώθηκαν οι δύο αντίπαλες πολιτικές παρατάξεις, των Ορεινών και των Πεδινών, που είχαν δημιουργηθεί μετά την έξωση του βασιλιά. Η συμφιλίωση τους κρίθηκε ιδιαιτέρως σημαντική αφού είχε προηγηθεί μεγάλη αιματηρή σύγκρουση μεταξύ τους με 120 νεκρούς και 300 τραυματίες.

Πλατεία Συντάγματος


plateiasidagmatos.jpg Η πλατεία που έχει φιλοξενήσει τόσους τουρίστες όσους και διαδηλωτές, διαμαρτυρίες ακόμα και αυτοκτονίες ανάμεσα στους τουρίστες ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του πρώτου καταστατικού χάρτη της χώρας, του Συντάγματος του 1844. Στο σύνταγμα που ψηφίστηκε από την Εθνοσυνέλευση του 1844, μετά την επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, δόθηκε για πρώτη φορά το δικαίωμα ψήφου στους Έλληνες.

Πλατεία Κλαυθμώνος


plateiaklauf.jpg Στην καθομιλουμένη θα μπορούσε να ονομαστεί και πλατεία των δακρύων, μιας και το όνομα της το οφείλει στους «Παυσανίες» που συγκεντρωνόντουσαν εκεί και θρηνούσαν με κλάματα κι οδυρμούς προκαλούσαν να επαναπροσληφθούν. Πριν το 1909, στην πλατεία βρισκόταν το υπουργείο εσωτερικών το οποίο απέλυε τους μη μόνιμους τότε δημοσίους υπαλλήλους, ονομαζόμενους «Παυσανίες». Δεδομένου ότι τέτοιες απολύσεις συνέβαιναν τακτικά σε κάθε αλλαγή κυβερνήσεως, οι σκηνές που συγκεντρωμένο απολυμένο πλήθος παρακαλούσε για την επαναπρόσληψή τους με «κλαυθμούς» ήταν συχνές. Αν και ο ανάδοχος της ονομασίας ήταν ο συγγραφέας και κατόπιν ακαδημαϊκός Δ. Καμπούρογλου, που πρώτος ονόμασε την πλατεία «Κλαυθμώνος» σε ένα χρονογράφημα του στην «Εστία» το 1878, η επίσημη ονομασία της πλατείας πέρασε πολλές περιπέτειες. Στο αρχικό σχέδιο της πόλεως των Αθηνών, λεγόταν «Πλατεία Αισχύλου». Κατόπιν ονομάστηκε «Πλατεία Νομισματοκοπείου» γιατί εκεί ήταν το κτίριο του Νομισματοκοπείου. Στη συνέχεια η πλατεία ονομάστηκε «25ης Μαρτίου», όνομα που διατήρησε για πολλά χρόνια. Έπειτα μετονομάστηκε σε «Πλατεία Δημοκρατίας» μέχρι και επισήμως πλέον να αποκτήσει το όνομα με το οποίο ήταν πάντοτε γνωστή, «Πλατεία Κλαυθμώνος». Σήμερα ονομάζεται Πλατεία Εθνικής Συμφιλιώσεως, από τα αποκαλυπτήρια του ομώνυμου μνημείου που την κοσμεί τον Ιούνιο του 1989.

Πλατεία Αμερικής


plateiamerikhs.jpg Η σημερινή Πλατεία Αμερικής, ανάμεσα στις οδούς Πατησίων, Μηθύμνης, Λευκωσίας και Σπάρτης παλαιότερα ήταν γνωστή με το όνομα πλατεία «Αγάμων». Ο λόγος επειδή φιλοξενούσε στο τέρμα του ιπποτροχιόδρομου που υπήρχε εκεί, ένα καφενεδάκι γνωστό στέκι ώριμων Αθηναίων που δεν έστεργαν τα δεσμά του γάμου. Ακόμα πιο παλιά λεγόταν πλατεία Ανθεστηρίων, μιας και η περιοχή ήταν εξοχική με πολλούς ανθώνες. Κατά την διάρκεια της Πρωτομαγιάς πολλοί Αθηναίοι συγκεντρωνόντουσαν στην εξοχική περιοχή για να προϋπαντήσουν τον Μάιο φτιάχνοντας τα γνωστά μαγιάτικα στεφάνια. Το σημερινό της όνομα, Αμερικής, δόθηκε το 1927 επί δημαρχίας Σπύρου Πάτση προς τιμήν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για τον φιλελληνισμό που επιδείκνυαν.

Πλατεία Ανεξαρτησίας ή αλλιώς πλατεία Βάθης

plateiavathis.jpg Η «Πλατεία Ανεξαρτησίας», μεταξύ των οδών Χαλκοκονδύλη, Αριστοτέλους και Καματερού γνωστή και ως πλατεία Βάθης πήρε το ομώνυμο όνομά της συνοικίας από τα λιμνάζοντα άλλοτε ύδατα του χείμαρρου Κυκλοβόρου, που έρεε στη σημερινή οδό Μάρνης. Ο χείμαρρος κάποια στιγμή μετασχηματίστηκε σε λεωφόρο Μάρνη, δημιουργώντας έτσι στη μεγάλη συμβολή των οδών την ομώνυμη τριγωνική πλατεία. Η πλατεία ήταν παλαιότερα γνωστή και την τεράστια λεύκα που τη σκίαζε η οποία αποκόπηκε το 1926. Η ονομασία Ανεξαρτησίας αποδόθηκε στην πλατεία μετά την επανάσταση του 1821 για να τιμηθεί η απελευθέρωση και η ανεξαρτησία της Ελλάδας.

Πλατεία Βικτωρίας


plateiaviktorias.jpg Η εκδοχές για την ονομασία της συγκεκριμένης πλατείας διίστανται. Παλαιότερα γνωστή ως πλατεία «Κυριάκου», από το Δήμαρχο Αθηναίων Παναγή Κυριάκο, που έμενε στην περιοχή, υποστηρίζεται πως πήρε το όνομά της από την κόρη του, Βικτωρία. Η επίσημη εκδοχή όμως υποστηρίζει πως το όνομά της πλατείας δόθηκε προς τιμήν της βασίλισσας της Αγγλίας, Βικτωρίας επί της βασιλείας της οποίας έγινε η ένωση των βρετανικών μέχρι τότε Επτανήσων με την Ελλάδα. Ως σύμβολο ακμής και ισχύος της βρετανικής αυτοκρατορίας άλλωστε, η βασίλισσα Βικτωρία χαρακτήρισε και μια ολόκληρη εποχή , την βικτωριανή.

Πλατεία Κολωνακίου


plateiakolonak.JPG

Η επίσημη ονομασία της «αριστοκρατικής» πλατείας Κολωνακίου είναι πλατεία Φιλικής Εταιρείας. Η γνωστή όμως ονομασία προέρχεται από κάποιο παλαιό στύλο, κολωνάκι, που υπήρχε εκεί και που θεωρείτο «αποτρεπτικό» νόσων και θεομηνιών. Ο στύλος αυτός έδωσε το όνομά του και σε ολόκληρη τη σημερινή συνοικία. Αξίζει να σημειωθεί πως η μετέπειτα υπερτιμημένη περιοχή του Κολωνακίου, λεγόταν παλαιότερα «Κατσικάδα», γιατί στις πλαγιές του Λυκαβηττού γαλατάδες έβοσκαν τις κατσίκες τους.

Πλατεία Κάνιγγος


plateiakannig.jpg Η πλατεία πήρε το όνομά της προς τιμή του Βρετανού φιλέλληνα πολιτικού, Τζωρτζ Κάννινγκ, του οποίου ο μαρμάρινος ανδριάντας, έργο του βρετανού γλύπτη Τσάντρεϋ, κοσμεί την ομώνυμη πλατεία. Ο Κάννινγκ, που είχε διακριθεί ως υπουργός εξωτερικών, ήταν από τους πρωτεργάτες του Πρωτοκόλλου των Μεγάλων Δυνάμεων «Περί Ανεξαρτησίας της Ελλάδος», που υπογράφηκε στο Λονδίνο το 1827. Αν και τόσο η ενέργεια του όσο και το ίδιο το πρωτόκολλο, κρίθηκε βαρύνουσας σημασίας, αφού για πρώτη φορά οι μεγάλες δυνάμεις δεν τάσσονταν υπέρ της οθωμανικής αυτοκρατορίας, ο ίδιος ο Κάννινγκ δεν ολοκλήρωσε το έργο του γιατί απεβίωσε τρεις μήνες μετά την υπογραφή

Πλατεία Κολιάτσου


plateiakoliatsou.jpg Το όνομα της δόθηκε προς τιμή του Στυλιανού Κολιάτσου, στρατιωτικού και πολιτικού που έδρασε τον 19ο αιώνα. Η οικογένεια Κολιάτσου είχε κτήματα στην περιοχή που είναι σήμερα η πλατεία και η ομώνυμη συνοικία. Ο Στυλιανός Κολιάτσος, επί Όθωνος ήταν αξιωματικός της χωροφυλακής, ενώ κατά την Βʼ Εθνοσυνέλευση εκλέχτηκε πληρεξούσιος και έκτοτε πολλές φορές βουλευτής. Έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο στις συζητήσεις για το Σύνταγμα της χώρας, ενώ διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων από το 1866 έως το 1878 και πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου.

Πλατεία Μαβίλη


plateiamavilhs.jpg Η γνωστή πλέον πλατεία για το τροχήλατο ταχυφαγείο που φιλοξενεί εδώ και χρόνια στην άκρη της, πήρε το όνομά της προς τιμήν του Ιθακήσιου ποιητή Λορέντζου Μαβίλη. Ο Μαβίλης που κατά την περίοδο που διετέλεσε βουλευτής πρωτοστάτησε στους αγώνες για την καθιέρωση της Δημοτικής Γλώσσας δηλώνοντας πως δεν «δεν υπάρχει χυδαία γλώσσα παρά χυδαίοι άνθρωποι» πήρε μέρος στις πολεμικές περιπέτειες του έθνους στην Κρήτη και στην Ήπειρο. Επίσης συμμετείχε στον Α ʼ Βαλκανικό Πόλεμο ως λοχαγός όπου και σκοτώθηκε στη μάχη του Δρίσκου στην Ήπειρο. Πριν την σημερινή ονομασία της, η πλατεία ήταν γνωστή ως «Στέγη Πατρίδος» μιας και σε μικρή απόσταση βρισκόντουσαν οι προσφυγικές πολυκατοικίες του ομώνυμου Οργανισμού.


Πλατεία Μεταξουργείου



metaxd.jpg Το εργοστάσιο κατασκευής μεταξωτών υφασμάτων που ιδρύθηκε εκεί το 1835 ήταν η αφορμή για την ονομασία της εν λόγω πλατείας. Το εργοστάσιο εγκαταστάθηκε στην ημιτελή οικία του πρίγκιπα Καντακουζηνού, που υπάρχει ακόμα και σήμερα στις οδούς Μ. Αλεξάνδρου, Μυλλέρου και Γιατράκου. Από τη συγκεκριμένη πλατεία άλλωστε ξεκινούσαν και οι αποκριάτικες ατραξιόν της παλιάς πόλης των Αθηνών, όπως το «Γαϊτανάκι».


Πλατεία Μοναστηρακίου



plateiamonastirak.jpg Η πολυπολιτισμική πλατεία στο Μοναστηράκι οφείλει το όνομά της στο «Μέγα Μοναστήριο της Παντανάσσσης» που ιδρύθηκε εκεί τον 10ο αιώνα. Την περίοδο εκείνη στην περιοχή ύφαιναν τους «αμπάδες », φθηνά και χονδρά υφάσματα που έγιναν παράδοση για την περιοχή από τα οποία προέρχεται και η πρότερη ονομασία Αμπατζήδικα. Με την πάροδο του χρόνου τα κτίρια εγκαταλείφθηκαν και ερειπώθηκαν έμεινε μόνον η μικρή εκκλησία ένα μέρος της οποίας σώζεται μέχρι και σήμερα. Η πλατεία στην πορεία της Ιστορίας αποκαλείτο και Πλατεία της Παλιάς Στρατώνας από τους στρατώνες που υπήρχαν τότε στην περιοχή.

Πλατεία Κουκάκι

kouk.JPG Η ομώνυμη πλατεία της περιοχής Κουκάκι, στη συμβολή των οδών Βεΐκου Ορλώφ Ματρόζου και Γ. Ολυμπίου, οφείλει το όνομά της από τον πρώτο κάτοικο που εγκαταστάθηκε στην περιοχή, τον Γεώργιο Κουκάκη, ο οποίος είχε ανοίξει και ένα εργοστάσιο σιδερένιων κρεβατιών. Το σπίτι αυτό βρισκόταν στην ανατολική γωνία των οδών Δημητρακοπούλου και Γεωργ. Ολυμπίου και κατεδαφίστηκε στα μέσα του 20ουαιώνα.

πηγη

Ποιος θεωρείται ο παλαιότερος δρόμος της Αθήνας; Τον περπατούσαν οι αρχαίοι πριν από 25 αιώνες...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/pios-theorite-o-paleoteros-dromos-tis-athinas-ton-perpatousan-i-archei-prin-25-eones/
 
Κάνει εντύπωση πόσο μικρό είναι το Φέρρυ μπωτ και οτι μόνο ένα αυτοκίνητο περιμένει μπροστά να αποβιβαστεί...
 
Πραγματικά. Απ' ό,τι θυμάμαι δεν υπήρχαν φέρρυ Πειραιάς - Σαλαμίνα, οπότε πρέπει να πήγαινε Αίγινα. Τόσο μικρό? Τη μοναδική φορά που έχω πάει Αίγινα, το 1974 ή 75, είχα πάρει ιπτάμενο δελφίνι (ολοκαίνουργιο και γυαλιστερό τότε) κι έτσι δεν θυμάμαι πόσο μεγάλα ήταν τα φέρρυ.
 
Σίγουρα είναι από Αίγινα - Πόρο - Μέθανα κλπ, άλλωστε στο σημείο που πάει να "πιάσει" είναι εκεί που αράζουν ακόμα και τώρα τα καράβια για Αργοσαρωνικό. Από τότε υπήρχαν κάμποσα φέρυ μπότ που έκαναν την γραμμή αυτή. Μάλιστα τα περισσότερα από εκείνη την εποχή κατόπιν μερικών μετασκευών και με κάποια άλλα που προστέθηκαν στα επόμενα χρόνια, παρέμειναν μέχρι και στις αρχές των '00 να εξυπηρετούν την γραμμή !

Φαίνεται μικρό και στενό, αλλά είναι και η γωνία της φωτογραφίας, μιας και τα φερυ μπότ ( aka παντόφλες ) στην πλώρη τους στένευαν, ήταν μακρόστενα και χωρούσαν ικανοποιητικό αριθμό αυτοκινήτων για τα δεδομένα εκείνης της εποχής.
 
Λίγα χρόνια πριν ανοίξει το τούννελ στο Άκτιο πήγα (πρώτη φορά μεγάλος) στην Πρέβεζα χρησιμοποιώντας το φέρρυ μπόουτ, κι αν του Αργοσαρωνικού ή του Ρίου ήταν παντόφλες του Ακτίου ήταν νηπιακές παντοφλίτσες. Αυτά μου θύμισε η φωτό.
 
Του Ακτίου δεν τις θυμάμαι, αλλά πολύ μικρός είχα πάει Λευκάδα. Αν και τόσο μικρός εμένα πάλι πολύ μικρή μου είχε φανεί και τότε. Ίσως εκείνη η παντόφλα να ήταν και βρεφική... :)

Και λίγο off, αν εμάς μας φαίνονται μικρά όλα αυτά και ίσως τρομακτικά για τη μπανίερα μας που τη λένε Μεσόγειο, δείτε στο παρακάτω λινκ -αλλά και αλλού αν ψάξετε- πως παντόφλες που ουσιαστικά είναι ποταμόπλοια του γλυκού νερού, βρέθηκαν στη...Χιλή.

Σωστά ο Καββαδίας αν θυμάμαι καλά στη "Βάρδια" είχε κάτι Κινέζους που τραβούσαν τα καροτσάκια με κάτι ναύτες επάνω να λέν:

-Να τους σκωτώσουμε να τους πάρουμε τα χρήματα

Και ο άλλος Κινέζος απαντά:

-Όχι, αν εμείς τραβάμε τα καρότσια με τα χέρια μας, αυτοί τραβάν τα καράβια με την ψυχή τους...

http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?123448-Comau-Alejandrina-%D0%DE%E3%E1%F3%EF%F2-%C1%E9%E4%E7%F8%EF%FD-Katrin-Rauna-I-60-Let-SSR
 
Καλά, την εποχή που είχαμε πρωτοπάει Λευκάδα, πρέπει στα πολύ λίγα 60'ς, το φέρρυ ήταν χειροκίνητο... μια γεροδεμένη γυναίκα γυρνούσε ένα μαγγάνι και το τραβούσε. Δεν το θυμάμαι, ήμουνα πολύ μικρός, αλλά το λέγανε οι γονείς μου που είχαν πολύ εντυπωσιαστεί.

Κάπου πρέπει να μου βρίσκονται φωτό από το Άκτιο.
 
[h=3]Ο σταθμός του Αμαρουσίου[/h]Marousi Train Station under construction 1954.jpg

Στις 21 Ιουλίου 1930, εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός της Ομόνοιας.

Μετά τον πόλεμο ξεκίνησε να υλοποιείται η επέκταση του δικτύου προς τα βόρεια της πρωτεύουσας.

Στην περίπτωση του Αμαρουσίου, η κυβέρνηση υπόγραψε συμπληρωματική σύμβαση με σκοπό τη κατασκευή αερογέφυρας, ώστε να μη κόβεται η περιοχή στα δύο.

Η επίβλεψη και κατασκευή του έργου ανατέθηκε σε γαλλική εταιρία. Το κόστος είχε προϋπολογισθεί σε 9.500.000 δραχμές. Από αυτά, τα 6.500.000 έπρεπε να καταβάλει η Εταιρία Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (Ε.Η.Σ) και τα υπόλοιπα 2.500.000 το Ελληνικό Κράτος.

Η κατασκευή του είχε ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 1957 και ξεκίνησε να λειτουργεί τη Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου 1957.

Η τιμή του εισιτηρίου από Πειραιά προς Μαρούσι είχε 4.20 δρχ, ενώ από Ομόνοια 2.50 δρχ.


Marousi Train Station under construction 1954-2.jpg

Η γέφυρα του "ηλεκτρικού" στο Μαρούσι, μήκους 360 μέτρων, κατά τη φάση κατασκευής περί τα μέσα της δεκαετίας του '50. Στο βάθος διακρίνεται το νοσοκομείο ΚΑΤ, επίσης υπό κατασκευή.





http://bill-files.blogspot.co.uk/2014/05/blog-post_9417.html


 
70 χρόνια από την απελευθέρωση. Αθήνα 12 Οκτωβρίου 1944.

Syntagma 12-10-1944 Apeleytherosi.jpg

Syntagma 1944 Liberation.jpg

Athens Liberation Scene.jpg

(αρχείο prisma)
 
Μπράβο ρε πρίσμα. Να θυμόμαστε και λίγο ιστορία.
 
prisma είπε:
Ο σταθμός του Αμαρουσίου
Προβολή συνημμένου 115465

Στις 21 Ιουλίου 1930, εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός της Ομόνοιας.

Μετά τον πόλεμο ξεκίνησε να υλοποιείται η επέκταση του δικτύου προς τα βόρεια της πρωτεύουσας.

Στην περίπτωση του Αμαρουσίου, η κυβέρνηση υπόγραψε συμπληρωματική σύμβαση με σκοπό τη κατασκευή αερογέφυρας, ώστε να μη κόβεται η περιοχή στα δύο.

Η επίβλεψη και κατασκευή του έργου ανατέθηκε σε γαλλική εταιρία. Το κόστος είχε προϋπολογισθεί σε 9.500.000 δραχμές. Από αυτά, τα 6.500.000 έπρεπε να καταβάλει η Εταιρία Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (Ε.Η.Σ) και τα υπόλοιπα 2.500.000 το Ελληνικό Κράτος.

Η κατασκευή του είχε ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 1957 και ξεκίνησε να λειτουργεί τη Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου 1957.

Η τιμή του εισιτηρίου από Πειραιά προς Μαρούσι είχε 4.20 δρχ, ενώ από Ομόνοια 2.50 δρχ.


Προβολή συνημμένου 115467

Η γέφυρα του "ηλεκτρικού" στο Μαρούσι, μήκους 360 μέτρων, κατά τη φάση κατασκευής περί τα μέσα της δεκαετίας του '50. Στο βάθος διακρίνεται το νοσοκομείο ΚΑΤ, επίσης υπό κατασκευή.





http://bill-files.blogspot.co.uk/2014/05/blog-post_9417.html


Το 1957, απ' όσο δείχνουν και οι φωτογραφίες, αποκλείεται να κοβόταν η περιοχή στα δύο...

Πολύ σημαντική όμως η πρόβλεψη που έγινε, για τη μετέπειτα εξέλιξη του Μαρουσιού, κρίνοντας και από περιοχές άλλων σταθμών...

Η γέφυρα, της ωραίας, αναμφισβήτητα, αρχιτεκτονικής και στατικής σύλληψης του 1957, ενισχύθηκε το 2004 σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, με τα έργα ανακατασκευής του σταθμού.

(Το κτήριο με τον πύργο και το ρολόι, που μοιάζει να είναι η άκρη της βίλλας Καζούλη, ποιό είναι/ήταν; )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η Αθήνα κατά το 2ο Π.Π.


Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, όπου το 1940 η Ελλάδα ξεκίναγε τον αγώνα κατά της φασιστικής Ιταλίας του Μουσολίνι. Η έκβαση του αγώνα, με τον Ε.Σ. να αναγκάζει τους Ιταλούς σε οπισθοχώρηση, οδήγησε τον Χίτλερ να αναλάβει δράση στα Βαλκάνια και να επιτεθεί κατά της χώρας μας. Στις 27 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί μπαίνουν στη Αθήνα, ενώ ήδη η Ελλάδα έχει συνθηκολογήσει και η δύσκολη περίοδος της κατοχής ξεκινάει.

Προβολή συνημμένου 117288

Η παρέλαση της νίκης του Άξονα, δηλαδη των γερμανικών και ιταλικών μονάδων, τον Μάιο του 1941 στο Σύνταγμα.

Athens Thisseio June 1943.jpg

Γερμανικά άρματα μάχης στο Θησείο, τον Ιούνιο του 1943.

Athens Panepistimiou c. 1940 by Raine Alexander.jpg

Οδός Πανεπιστημίου το 1940 λίγο μετά την έναρξη του πολέμου με την Ιταλία.

Faliro 1941-44.jpg

Στρατιωτικά γερμανικά οχήματα στο Φάληρο, κατά την κατοχή.

Προβολή συνημμένου 117292

Πρεσβεία της Γερμανίας επί της λεωφ. Βασ. Σοφίας (μέγαρο Πεσμαζόγλου) στη κατοχή.

(αρχείο prisma)

Athens 5-1941 Germans Victory Parade.jpg

Vas. Sofias Megaro Pezmatzoglou as German Embassy 1941-44.jpg
 
Περίεργο μου φαίνεται ότι κατά την παρέλαση της νίκης ακόμη το ξενοδοχείο είχε το όνομα "Ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετανίας". Το αφήσανε οι αρχές Κατοχής για συμβολισμό? Κάπου έχω διαβάσει για εποχές που είχε αλλάξει όνομα ή είχαν καλύψει τις ταμπέλες αλλά δεν θυμάμαι αν ήταν Κατοχή, Δεκεμβριανά ή άλλη εποχη
 
elephadas είπε:
Περίεργο μου φαίνεται ότι κατά την παρέλαση της νίκης ακόμη το ξενοδοχείο είχε το όνομα "Ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετανίας". Το αφήσανε οι αρχές Κατοχής για συμβολισμό? Κάπου έχω διαβάσει για εποχές που είχε αλλάξει όνομα ή είχαν καλύψει τις ταμπέλες αλλά δεν θυμάμαι αν ήταν Κατοχή, Δεκεμβριανά ή άλλη εποχη
Δε θυμάμαι να έχω διαβάσει ανάλογο, περί αλλαγής του ονόματος της Μ. Βρετανίας, ακόμα και όταν είχε καταληφθεί από τους Γερμανούς στη κατοχή.
 
Σε μια τόσο συνοπτική ιστορία δεν θα περίμενα να αναφέρεται σε τέτοια λεπτομέρεια, αν βέβαια είναι σωστή. Αλλά λέει "Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το 1941, το ξενοδοχείο στέγασε το αρχηγείο του Τρίτου Ράιχ, ο Χίτλερ και ο Ρόμελ διέμεναν εκεί την παραμονή της εισβολής στη Σοβιετική Ένωση". Είναι λίγο περίεργο το αρχηγείο των Γερμανών να στεγαζόταν σε κτήριο με τέτοιο όνομα. Όχι ότι αποκλείεται, φυσικά.
 
Πίσω
Μπλουζα