Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.038
To θέμα αυτό ΔΕΝ είναι για flaming και ΔΕΝ το χρησιμοποιούμε για να "αποδείξουμε" ότι ο οκτάμπιτος υπολογιστής που αγαπήσαμε ήταν "καλύτερος".

Κάνουμε συγκριτικά παιχνιδιών που βγήκαν σε οκτάμπιτους υπολογιστές και ΜΟΝΟ για να δούμε ποια έκδοση του παιχνιδιού ήταν η καλύτερη, ώστε να μπορούμε να το παίξουμε σήμερα (που έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε πάνω από ένα υπολογστή, είτε μέσω emulation είτε λόγω συλλογής παλαιών υπολογιστών) με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ παιχνίδια που:

Είναι Coin-op conversions

Έχουν έκδοση για NES, Sega Master System και πάνω (PC Engine, Mega Drive, SNES, κλπ)

Έχουν έκδοση σε 16 bit υπολογιστή και πάνω (Atari ST, Amiga, κλπ).

PC έκδοση που υποστηρίζει EGA γραφικά και πάνω + κάποια κάρτα ήχου. Αν υποστήριζει μόνο PC speaker, το αφήνουμε στην διακριτική ευχαίρια του reviewer.

Εν ολίγοις δεν κάνουμε σύγκριση παιχνιδιών που έχουν έκδοση σε ανώτερο hardware, άρα θεωρητικά είναι καλύτερα εκεί (φυσικά εξαιρέσεις πάντα υπάρχουν).

Πως γίνεται το συγκριτικό: ΠΑΙΖΟΥΜΕ όλες τις εκδόσεις του παιχνιδιού και κρίνουμε (ΔΕΝ κοτσάρουμε απλά μια φωτογραφία από κάποιο site και τέλος). Καλό θα ήταν να το χωρίσουμε σε στυλ "retro" review (γραφικά-ήχος-χειρισμός-γενικά) και να ανακυρήξουμε νικητή σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά και τελικά ποια έκδοση είναι συνολικά η καλύτερη (στο "γενικά"). Γράφουμε και δυο λόγια για να δικαιολογήσουμε την επιλογή μας. Επίσης βάζουμε και καμιά φωτογραφία ή ακόμα και βιντεάκι.

Γενικά επιλέξτε καλά παιχνίδια που σας άρεσαν/αρέσουν. ΜΗΝ κάνετε την επιλογή σας βάσει ενός παιχνιδιού που γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι η καλύτερη έκδοση είναι για τον τάδε υπολογιστή, για να "αποδείξετε" κάτι.

Αυτά. Καλό gaming! :D
 
Leon είπε:
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ παιχνίδια που:

Έχουν έκδοση σε 16 bit υπολογιστή και πάνω (Atari ST, Amiga, κλπ).
Είναι όντως αυστηρά τα κριτήρια !! :D

Μήπως να αποκλείονταν εντελώς και τα PC, να ξεμπερδεύαμε; Ακόμα και ένας 8086 -έστω και αν είχε μόνο Hercules ή CGA, και χωρίς κάρτα ήχου- τεχνικά, εξακολουθούσε να θεωρείται δεκαεξάμπιτο σύστημα. (τώρα θα μου πείς, υπήρχαν και οι πιό "light" 8088 την εποχή εκείνη... :xm: )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γιαυτό έβαλα PC με EGA + κάρτα ήχου που έδινε συνολικά μια καλύτερη εμπειρία. Αν έχει EGA (δηλαδή γενικά καλύτερα γραφικά από τους οκτάμπιτους) αλλά μόνο PC speaker (άρα χειρότερα από πολλά οκτάμπιτα στον ήχο) τότε αποφασίζει ο reviewer.

O λόγος των αυστηρών κριτηρίων είναι για να έχουμε παιχνίδια που πραγματικά έχουν την καλύτερη έκδοσή τους σε κάποιον οκτάμπιτο home. Αν η απάντηση είναι "η έκδοση του CPC είναι καλύτερη του C64, αλλά στην Amiga είναι ακόμα καλύτερο" ε τότε τι νόημα έχει; Θα το παίξω στην Amiga αφού πλέον έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε πρόσβαση σε ΟΛΑ τα παιχνίδια σε ΟΛΑ τα μηχανήματα.

Οπότε καλύτερα να το κρατήσουμε καθαρά οκτάμπιτο. Άσε που τα παιχνίδια που είχαν τόσα conversions ήταν τόσο επιτυχημένα που τα ξέρει και η κουτσή Μαρία (ιδίως αν είχαν βγει και στο NES, τα ξέρει και η...κουτσή Mariko και η κουτσή Mairy από την Αλαμπάμα). Ας δούμε κάποια που είναι πολύ γνωστά μεν αλλά όχι τόσο.
 
Ειναι λιγο ουτοπια να βρεθει ποιο παιχνιδι ειναι καλυτερο και σε ποιο μηχανημα. Αν δουμε που δημιουργηθηκε εξαρχης (δηλαδη σε ποιο μηχανημα) θα εχουμε σαφεστερη απαντηση. Η ιστορια εχει δειξει οτι σχεδον κανενα port δεν ετυχε (σωστης) εκμεταλευσης οταν βρεθηκε διαφορετικο/καλυτερο hardware παρα ενα περασμα στο φτερο για να πιασουν οι εταιρειες μεριδιο απο χρηστες αλλων υπολογιστων. Υπαρχουν πολυ ελαχιστες εξαιρεσεις, αλλα η συντριπτικη πλειοψηφια ετυχαν αρπαχτων-ports.
 
Οkeydoke !!

Σε αναμονή των πρώτων συγκριτικών δειγμάτων λοιπόν. :)
 
Για την πλειοψηφία έτσι είναι, όμως υπάρχουν πολλοί τίτλοι που έχουν γίνει αγαπημένοι από χρήστες πολλών μηχανημάτων και έχουν πάρει πολύ καλά reviews από τον εξειδεικευμένο τύπο του κάθε μηχανήματος. Παραδείγματος χάριν: το Bruce Lee είναι στο top 100 του Atari Mania, του Lemon 64 και του World of Spectrum. και υπάρχει και για Apple II, για MSX, για CPC, για BBC, ακόμα για τον οκτάμπιτο γιαπονέζικο PC-88. Μπορείς να πεις, έτσι χωρίς ψάξιμο, ποια είναι η καλύτερη έκδοση; Προσωπικά δεν έχω ιδέα. :)
 
Leon είπε:
Γιαυτό έβαλα PC με EGA + κάρτα ήχου που έδινε συνολικά μια καλύτερη εμπειρία. Αν έχει EGA (δηλαδή γενικά καλύτερα γραφικά από τους οκτάμπιτους) αλλά μόνο PC speaker (άρα χειρότερα από πολλά οκτάμπιτα στον ήχο) τότε αποφασίζει ο reviewer.
I see...

Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, ίσως είναι προτιμότερο που δόθηκε ένας "αέρας" στην κατηγορία των PCs, διότι διαφορετικά η επιλογή κατάλληλου "αυστηρά non-16 bit" υποψήφιου γίνεται ακόμα πιό δύσκολη (ειδικότερα στα αμερικάνικα παιχνίδια).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν έχω καταλάβει ακόμη το λόγο του thread πάνω κάτω αλλά καλύτερα δε θα ήταν να ήξερε κάποιος π.χ. ποια μεταφορά και ποιού παιχνιδιού είναι καλύτερη για το 8-μπιτο μηχάνημα του;

Δηλαδή ο κάτοχος ενος Amstrad 6128 να ξέρει οτι στον Amstrad ήταν καλές εκδόσεις οι ΤΑΔΕ , ο κάτοχος του Spectrum αντίστοιχα...

Το οτι είναι καλύτερες στην Amiga και σε 386 σε γενικές γραμμές ισχύει αυτό δε σημαίνει οτι ο καθένας θα πάρει Amiga h PC...

Αλλά ο κάτοχος του αντίστοιχα κάθε 8-μπιτου θα ξέρει οτι στο μηχάνημα του υπάρχουν τα παιχνίδια ΤΑΔΕ που έχουν την καλύτερη έκδοση απ'όλα τα υπόλοιπα 8-μπιτα.

κι ένα παράδειγμα για να γίνω πιο κατανοητός:

Rainbow Islands στον Amstrad 6128 θεωρώ ήταν το καλύτερο απ'όλες τις άλλες 8-μπιτες εκδόσεις
 
Ο Leon τονισε οτι δεν ειναι thread για "ξερες" ατακες.

Πρεπει να παιξουμε τις υπαρχουσες 8bit εκδοσεις του παιχνιδιου για το οποιο θελουμε να μιλησουμε και να κανουμε ενα μικρο συγκριτικο αναφεροντας τα υπερ-κατα της καθε εκδοση...
 
Σύμφωνοι, εγώ το χρησιμοποίησα για χάρη του παραδείγματος η ένστασή μου είναι στα κριτήρια που γίνεται αυτό μου φαίνονται λίγο άκυρα μιας και τα πιο πολλά παιχνίδια ήταν καλύτερα σε 16-μπιτα παρά σε 8-μπιτα...
 
Μιλαμε για 8bit εκδοσεις παιχνιδιων σε αυτο το thread
 
Με άλλα λόγια περιοριζόμαστε σε παιχνίδια της περιόδου 1984-1987 οριακά! Πιο πριν δεν υπήρχε ο cpc πιο μετά υπήρχαν και εκδόσεις στα 16μπιτ.

Για να βοηθήσω το θέμα και να δώσω το έναυσμα για συζήτηση θα σας δώσω ένα παιχνίδι της εποχής που το παίξαμε όλοι τότε...cauldron!

Θα σας δώσω και ένα λινκ για να ξεκινήσει η κουβέντα!

 
Θέλω πάρα πολύ να συμμετάσχω αλλά όποιο παιχνίδι κι αν σκέφτομαι σκοντάφτει στον κανόνα σου:

Leon είπε:
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ παιχνίδια που:

Έχουν έκδοση σε 16 bit υπολογιστή και πάνω (Atari ST, Amiga, κλπ).
Ειλικρινά πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερα αν τον αφαιρούσες γιατί μας στερεί εκατοντάδες παιχνίδια που λατρέψαμε στα 8-bit. Τι σημασία έχει αν κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι στα μεταγενέστερα μηχανήματα όταν το αγαπήσαμε στα mid-80s;
 
υποτίθεται ότι έτσι εξασφαλίζουμε ότι δεν θα δούμε εναλλακτική έκδοση σε ανώτερο hardware!
 
Ναι, το γιατί δεν καταλαβαίνω. :)

Θέλω να γράψω σύγκριση μεταξύ της έκδοσης για Spectrum του Deflektor και αυτής για CPC, γιατί θα πρέπει να με απασχολεί ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε και σε Amiga;
 
και γω αυτό ακριβώς δεν καταλαβαίνω και συνεπώς θα αναζητούμε παιχνίδια κατώτερου θεού τα οποία είτε δεν κυκλοφόρησαν σε Amiga και όλα τα παρελκόμενα είτε δεν είναι μεταφορά από κάποιο coin-op....
 
ο φίλος μας υποστηρίζει ότι πρέπει να περιοριστούμε σε παιχνίδια που εμφανίστηκαν ΜΟΝΟ στα συγκεκριμένα 8μμπιτα ώστε να μην επηρεαστούμε από εκδόσεις σε άλλες πλατφόρμες είτε αυτές είναι 16μπιτ, είτε παιχνιδομηχανές, είτε arcade!

Με άλλα λόγια τα παιχνίδια φτιάχτηκαν εξαρχής για υπολογιστές 8μπιτ!

Σας έθεσα στην πράξη που πρέπει να κινηθούμε... μέσα 1984 μέχρι μέσα 1987!

Αν θέλετε το εξελίσσουμε παίρνοντας τυχαία ένα τεύχος του πίξελ ταπό το 1985 και σχολιάζουμε το special review αν αυτό δεν είναι conversion από coin op!

Δεν θεωρώ παιχνίδι κατώτερου θεού λόγου χάρη το manic miner...Αντιθέτως θεωρώ άτυχους όσους δεν το έπαιξαν στην εποχή του! :)
 
Οχι. Tα Atari, τα TRS 80 κτλ παιζαν παιχνιδια απο το 1979...
 
ναι αλλά cpc υπάρχει από το 1984 ενώ σπεκτρουμ και c64 από το 1982!
 
Kαλή η περίπτωση του Cauldron που ανέφερε ο Spyros !! :)

Αλλες προτάσεις αποτελούν π.χ. το Zorro της Datasoft, τα Raid over Moscow & Beach Head της Access, παιχνίδια της Lucasfilm όπως το Rescue on Fractalus (καλά, στην προκειμένη περίπτωση το ξέρουμε ότι θα νικήσουν τα οκτάμπιτα ατάρια :p ), και πολλά άλλα.

Ορεξη να 'χουμε να ψάχνουμε (και να παίζουμε... :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα