Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

Περίμενε, κάτι νομίζω ότι βρήκα, θα σου στείλω PM.
 
Κι εγώ μπορώ να βοηθήσω...

...διαθέτω την Enterprise 128 version του Exolon, προς δοκιμή, σε μορφή αναγνώσιμη από τον ep128emu. Μοιάζει με τις Commodore και Spectrum εκδόσεις, αλλά όχι προς το καλύτερο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nα το κανουμε σαν μια δευτερη γνωμη οπως στα Pixel? Oλο το υπολοιπο το εχω ετοιμο.. :)
 
Βάλτο και άμα είναι προσθέτουμε μετά και του Enterprise.
 
Ωραία παρουσίαση (ήθελε και πολύ κουράγιο με τόσες εκδόσεις !!)

Ενδιαφέρων ο παραλληλισμός με το Metroid (λόγω στολής, κλπ, υποθέτω !!). Μέχρι τώρα έφερνα στο νού μου παιχνίδια όπως το Turrican όταν σκεφτόμουν "Metroid", αλλά να που τελικά προέκυψε και το Antiriad !!

*Μπράβο* και για την αναφορά στο Phoenix (εκείνη την περίοδο με είχε πορώσει ο Phil με CoCo 3 !! :D )

Moυ δόθηκε η ευκαιρία να παίξω και κάποιες εκδόσεις του παιχνιδιού που δεν είχα παίξει στο παρελθόν, όπως εκείνη του Apple, η οποία όντως σέρνεται !! (Hint: Το joystick του Apple έχει 2 fire buttons. ;) Στον Applewin εξομοιώνονται στο Insert & Delete του keypad. Στο πληκτρολόγιο χρησιμοποιούνται τα δύο Alt)

Καλή η παρατήρηση για τα "χοντροκομμένα" sprites του amstrad (όλα τα γραφικά είναι σε mode 0). Στον C64 ορισμένα sprites έχουν σχεδιαστεί σε hi-res (φαινόμενο που έχουμε συναντήσει και σε άλλα C64 games).

Περιμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το συγκριτικό του Phil !! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
billy είπε:
Moυ δόθηκε η ευκαιρία να παίξω κάποιες εκδόσεις του παιχνιδιού που δεν είχα παίξει στο παρελθόν, όπως εκείνη του Apple, η οποία όντως σέρνεται !! (Hint: Το joystick του Apple έχει 2 fire buttons. ;) Στον Applewin εξομοιώνονται στο Insert & Delete του keypad. Στο πληκτρολόγιο χρησιμοποιούνται τα δύο Alt)
A γιαυτό δεν πηδούσε ο κοκομπλόκος! Ευχαριστώ για το hint. :) Πάντως δεν αλλάζει κάτι, παραμένει η χειρότερη έκδοση.
 
Προσοχη μην μπλεξετε την κανονικη Exolon Enterprise ROM με αυτη που ειναι converted απο CPC

Για οσους δεν παρακολουθουν τα τεκτενομενα στη μικρη - κυριως Ουγγρικη - σκηνη ο E128 εξομοιωνει εδω και κανα 2 χρονια Amstrad!

Επισης με καποιο τροπο τα παιδια εκει μετατρεπουν παιχνιδια Spectrum και Amstrad σε Enterprise σχεδον on the fly. Να φανταστειτε πολλα απο τα παιχνιδια των Mojon Twins τα εκαναν transfer σε λιγες μερες!
 
Leon είπε:
A γιαυτό δεν πηδούσε ο κοκομπλόκος! Ευχαριστώ για το hint. :) Πάντως δεν αλλάζει κάτι, παραμένει η χειρότερη έκδοση.
E, ναί, με τέτοια ταχύτητα και απόκριση... (σκέψου δηλαδή να εξαρτιόταν όντως το μέλλον της γης απο έναν τόσο αργό τύπο. :D :D)
 
ΕXOLON

250px-Exolon.jpg


Raffaele Cecco.. το review θα μπορουσε απλα να μεινει εδω χωρις λεξη παραπανω. Το διαμαντι που δημιουργησε ο μαστορας Raffaele τοπαρει ανετα στην 5αδα των καλυτερων παιχνιδιων ever! Πρωτοβγηκε σε ZX και ακολουθησαν διαφορες εκδοσεις σε CPC/CBM/Enterprise 128 και αργοτερα σε ST/Amiga, οπου και τσεκουρωθηκε αγρια.. αυτες οι 16bit εκδοσεις απλα δεν παιζονται για αυτο και δεν περιλαμβανονται σε αυτο το review. Ειπαμε να κανουμε μια εξαιρεση λιγο στους κανονες γιατι ειναι κριμα αυτη η παιχνιδαρα να παει χαμενη στα αζητητα εξαιτιας τους. Μίνι συγκριτικό, θα ακολουθήσει ίσως σε επόμενα post just for the fun of it. Eγω θα επικεντρωθω στην «αγια τριαδα» ενω θα παρουμε και μια δευτερη γνωμη για το παιχνιδι απο τον Ace πανω στην εκδοση του Enterprise 128!

Εχουμε και λεμε λοιπον..

Το παιχνιδι σε ΖΧ απλα ζωγραφιζει.. λιγο το οτι ο Raffaele το δημιουργησε σε Spectrum, λιγο το concept του.. δεν ξερω, ισως ειναι απο τα λιγα παιχνιδια που εχω χαρει πραγματικα. Αν εχω ενα μετρο συγκρισης για την αποκριση σε παιχνιδι με πληκτρα, αυτη την δημιουργησε το Exolon και ειδικα στον ΖΧ. «Αμεση» ειναι πολυ μικρη λεξη για να την περιγραψει.

Γραφικα/κινηση/χειρισμος:

exolonzx.png


ΖΧ – Μακαρι ολα τα παιχνιδια να φτιαχνοντουσαν ετσι σε αυτο το μηχανημα..

Aπλα, λιτα, με πολυ καλο χρωματισμο με τις μπαλες σε διαφορα χρωματα που δινουν ενα πιο ομορφο οπτικο αποτελεσμα σε σχεση με τον CPC που ειναι μονοχρωμες (που κατα τα αλλα χρησιμοποιει πολυ ομορφο χρωμα και σκιαση). Εκει που με κερδισε ειναι οταν χτυπαμε τα αντιπαλα διαστημοπλοιακια, στο εφε της διαλυσης τους (εξαφανιζονται σαν να διαλυεται ενα συννεφακι). Καλυτερο εφε και απο τον Amstrad και απο τον Commodore με διαφορα στο συγκεκριμενο σημειο. Η κινηση του sprite μας ειναι ομαλη και δεν αφηνει κανενα παραπονο. Ολα αυτα με απιστευτη αποκριση. Το ειπα καλα? Οχι. ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ! Ελαφρο μελανο σημειο η διασπορα της εκρηξης που δεν ειναι τοσο θεαματικη οσο του CPC και παρουσιαζει επισης και ενα ελαφρο σπασιμο. Ευτυχως οι μπαλες και τα διαστημοπλοια, οπως και οι πυροβολισμοι ακολουθουν ομαλες γραμμες.

exoloncpc.png


CPC – Κινηση και αποκριση το θαβουν..

Χρωμα, και μια γεματη αισθηση ειναι η πρωτη εντυπωση που αφηνει. Δυστηχως κουβαλαει πολυ χρωμα που δεν το χειριζεται σωστα. Το sprite ενω ειναι πανεμορφο, η κινηση του ειναι σαν να καταπιε ενα μπαλακι και περπαταει προσπαθωντας να βηξει για να το φτυσει. Eκτος απο αυτο, οταν περπαταει κανει και moonwalking ως αλλος Michael Jackson! Η χειροτερη ολων... Ολα τα υπολοιπα ειναι ομορφα σχεδιασμενα και πολυχρωμα, και με πανεμορφα εφε στις εκρηξεις διασπορας, στην εκτοξευση του πυραυλου με τη γραμμη φωτιας που αφηνει πισω του, και οταν πυροβολαμε τους καθετους πυραυλους με το οπλο, εκει που χανεται δηλαδη η βολη μας. Αλλα χανει πολυ απο την κινηση και αποκριση του sprite. Παρα πολυ. Eιμαστε στον πλανητη Exolon οχι στο Motown!
moonwalk_emoticon_by_c_specter.gif


exoloncbm.png


CBM - Παραμενει απλα ενα καλο παιχνιδι ενω θα μπορουσε να ειναι αριστο..

Περιμενα περισσοτερα. Δεν ειναι τοσο φορτωμενο οσο ο CPC σε χρωματα, και αυτα που χρησιμοποιει δεν το βοηθουν καθολου. Μοιραζεται το ιδιο ασπρο ανθρωπακι με τον Spectrum με σχεδον την ιδια κινηση, και τα φτωχα του εφε αφηνουν μεγαλο παραπονο. Μπορουσε να σηκωσει ανετα πολυπλοκα εφε αλλα απλα κανουν αισθητη την ανυπαρξια τους. Η κινηση του sprite ειναι πολυ καλυτερη απο του CPC αλλα μενει ελαχιστα πισω απο τον Spectrum. Καλη αποκριση αλλα οχι τελεια.

Ηχος:

ΖΧ - ειναι καλος και λειτουργικος, και παλι με κερδισε στο σημειο που πυροβολουμε ενα καθετο μεγαλο πυραυλο πριν ριξουμε το πυραυλακι για να το διαλυσουμε, και ακουγεται το “ντινκ” που κανει η σφαιρα πανω του. Αφηνει ομως ενα ηχο θορυβου σε καθε διαλυση πυραυλου που ακουγεται ασχημα. Μικρο το κακο θα μου πειτε, αλλα οταν εχεις συστοιχια πυραυλων που καταστρεφεις, εκει ο ηχος ειναι σαν να εχει χαλασει το μεγαφωνο.

CPC - Σχεδον ομοιο με του ZX και ειδικα στα εφε. Κερδιζει κατα κρατος. Δεν εχει τον «θορυβο» που αφηνει ο ZX και δεν εχει τους ενοχλητικους ηχους του CBM.

CBM - Ο Commodore παρολο που θα επρεπε να ακουγεται πιο γεματος, δεν ξερω.. με ξενισαν πολυ οι ηχοι του σε σημειο να μενει πισω. Λιγο πιο τραβηγμενοι σε ενταση και διαρκεια: ηχοι πυραυλων που κουραζουν μετα απο λιγο και θελεις να χαμηλωσεις τον ηχο, οπως και θαμποι ηχοι χαμηλοτερης εντασης στους πυροβολισμους. Την κατασταση σωζει λιγο η εισαγωγικη μουσικουλα αλλα στο παιχνιδι, δυστηχως δεν..

Ετυμηγορια: Ενα mix με τα χρωματα και σχεδιασμο και ηχο του CPC απο την μια, με την κινηση και αποκριση του ΖΧ απο την αλλη, θα δημιουργουσε μια απολυτη εκδοση. Δυστηχως ομως δεν μπρουμε να τα εχουμε ολα, οποτε ποιο αφηνει την καλυτερη αισθηση μετα απο λιγη ωρα παιχνιδιου? Ηands down η εκδοση του ΖΧ. Για καποιο λογο η εκδοση αυτη feels just right. Χανει σε σημεια αλλα κερδιζει εκει που ωχριουν πολυ οι αντιπαλοι του. Ενα must have παιχνιδι.

[video=youtube;-xG-8zgdXyU]http://www.youtube.com/watch?v=-xG-8zgdXyU

ZX

CBM

PS: Nα ευχαριστησω τον Ace για την βοηθεια στο editing, οσο και για την δευτερη γνωμη της εκδοσης του enterprise 128 που θα κολησει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ ωραίο συγκριτικό. Το παιχνίδι το είχα παίξει λίγο σε ένα Spectrum ενός φίλου και φαινόταν καλό. Όταν το έπαιξα διεξοδικά στον C64, δεν ενθουσιάστηκα και σκεφτόμουν "μα καλά, γιατί τρελαίνονται με το Exolon;". Μάλλον γιατί έπαιζα την λάθος έκδοση... :)

Όπως είχα πει υπάρχουν και εξαιρέσεις και ακόμα και αν έχει βγει 16μπιτη έκδοση δεν σημαίνει αυτομάτως ότι είναι καλύτερη (απλά είναι πολύ σπάνιο να μην είναι). Το Exolon αποτελεί πράγματι μια τέτοια εξαίρεση και είναι σαφώς καλύτερο στους οκτάμπιτους, άρα phil_vr είσαι "εντός κανονισμών". :D
 
Μπράβο Phil !! Το παιχνίδι είναι φυσικά απο τα πλέον αγαπημένα μου !!

Συμφωνώ στο ότι έχει προσεχθεί πολύ στον spectrum. Το masking είναι αποτελεσματικότατο (όταν ο ήρωας περνάει πίσω απο κολώνες, τηλεμεταφορείς, κλπ), και γενικά το παιχνίδι παραμένει πολύχρωμο χωρίς να γίνονται ιδιαίτερα εμφανή τα "γνωστά προβλήματα".

Βλέπω ότι στον C64 προτίμησαν να κάνουν το κεντρικό sprite hi-res (α-λα spectrum, όπως παρατήρησε και ο Phil), αλλά εγώ προτιμώ το έγχρωμο low-res του amstrad. Tώρα για το animation του ήρωα στην συγκεκριμένη έκδοση... ουδέν σχόλιον !! :D (στα θετικά πάντως συγκαταλέγεται και το ότι πρόκειται για flip-screen παιχνίδι, και έτσι γλυτώνουμε και πιθανή αργοπορία στο scrolling σε cpc !!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Exolon (Enterprise 128)

Λίγα πράγματα θα αναφέρουμε εδώ, για μια ακόμη έκδοση, που δεν συμπεριλήφθηκε στο ωραίο αυτό συγκριτικό. Ο λόγος; Χωρίς περιστροφές, ομολογούμε ότι δεν μείναμε ευχαριστημένοι. Παρατηρώντας τα γραφικά θα διαπιστώσουμε ότι είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του Spectrum... μέχρι τελευταίου pixel. Ακόμα και το color clash παρέμεινε ίδιο, σε ένα μηχάνημα, που δεν θα έπρεπε φυσιολογικά, να παρατηρείται τέτοιο φαινόμενο. Είναι ηλίου φαεινότερο λοιπόν, ότι πρόκειται για direct port, χωρίς καμία απόπειρα εκμετάλλευσης, των επιπλέον δυνατοτήτων του Enterprise. Λόγοι γκρίνιας δεν θα υπήρχαν όμως εάν μέναμε μόνο στο παραπάνω γεγονός, άλλωστε μέχρι στιγμής, αντιγράφει την κορυφαία οκτάμπιτη έκδοση, αλλά δυστυχώς... Τα χαρακτηριστικά που έφεραν τα Sinclair-άκια στην πρώτη θέση του συγκριτικού, δηλαδή η αμεσότητα του χειρισμού και η ταχύτατη κίνηση, κάπου χάθηκαν στο δρόμο της μεταφοράς με λογικό επακόλουθο, η επιτυχία του conversion, να πάει περίπατο...

Ο ήχος από τη μεριά του, προσπαθεί αρχικά να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, προδιαθέτοντας θετικά, κυρίως με το εισαγωγικό tune και τα πιο γεμάτα μπάσα του, για να καταντήσει εν τέλει κουραστικός: Τα εφέ δεν δουλεύτηκαν όσο θα έπρεπε -το χαρακτηριστικό μεταλλικό "ντινγκ" για παράδειγμα, της σφαίρας των εκδόσεων για Spectrum και Amstrad, εδώ ακούγεται πολύ ενοχλητικό, κάτι σαν σκεύος κουζίνας ένα πράγμα- και το συνολικό τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ ακαλαίσθητο και... θορυβώδες, ακόμα και όταν έχουμε να κάνουμε με ένα arcade shooter.

Τελικά το ...mix για το οποίο ευχήθηκε ο phil_vr, δεν έγινε πραγματικότητα. Ακόμα και έτσι όμως, τα... ράμματα που θέλει η γούνα του Exolon για τον Enterprise 128, δεν φτάνουν αυτά που θα χρειαστούν, σε επόμενο boxάκι, τα αλαζονικά 16bit! Ποιος να το περίμενε...
 
Kριμα.. περιμενα να δω κατι καλο η εξισου καλο απο την εκδοση στον Enterprise. Ισως καλομαθα με τις εκπληξεις που εχω δει σε outsider μηχανηματα που δεν ζησαμε απο κοντα οπως τα CoCo3. Οποτε εξακολουθει ο ΖΧ να εχει την απιστευτα καλη εκδοση αυτου του παιχνιδιου.
 
Όπως είχα πει υπάρχουν πάρα πολλά καλά παιχνίδια που βγήκαν μόνο για οκτάμπιτους. Εδώ συνέλεξα μια λίστα από τα διάφορα top 100 του World of Spectrum, που ποτέ δεν βγήκαν σε ισχυρότερα μηχανήματα, συνολικά 155 παιχνίδια. Κάποια είναι Spectrum exclusives, αλλά τα περισσότερα είναι multiplatform, άρα κατάλληλα για συγκριτικά :) (αν δεν σας έρχεται κάτι στο μυαλό).

Κώδικας:
[color=black][font=&quot]
                  Abadia del Crimen, La[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Alien[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Alien 8[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]All or Nothing[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Ant Attack[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Antics[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Astroball[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Atic Atac[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Auf Wiedersehen Monty[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Avalon[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Back to Skool[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Basket master[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Batman[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Batty[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Benny Hill's Madcap   Chase![/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Block-Dizzy[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Bobby Bearing[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Bounder[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Bounty Bob Strikes   Back[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Bruce Lee[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Bugaboo[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Capitan Trueno[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Cobra[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Codename MAT[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Computer Scrabble[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Contact Sam Cruise[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Cookie[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Cruising on Broadway[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Daley Thompson's   decathlon[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Daley Thompson's   Supertest[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Dan Dare II: Mekon's   Revenge[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Dan Dare: Pilot of the   Future[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Dark Star[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Deactivators[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Deathchase[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Desert Rats[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Deus Ex Machina[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Doomdark's Revenge[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Dragontorc[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Dun Darach[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Earthlight[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Enigma Force[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Equinox[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Everyone's a Wally[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Exolon[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fairlight[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fairlight II[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fighter pilot[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fist II: The Legend   Continues[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Formula One[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Frankie Goes to   Hollywood[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fred[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Fruit machine   simulator 2[/font][/color]
            [i][color=black][font=&quot]G-Force[/font][/color][/i]
            [color=black][font=&quot]Globular troubles[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Great Escape, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Gregory Loses His   Clock[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Guardian II: Revenge   of the Mutants[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Gunfright[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Gyron[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Gyroscope[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Heartland[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Heavy on the Magick[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Herbert's dummy run[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Highway Encounter[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Hijack[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Hobbit, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Horace Goes Skiing[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Hundra[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Hyperaction[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]I Ball II[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]International Match   Day[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Jack the Nipper[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Jack the Nipper II: In   Coconut Capers[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Jet Set Willy[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Jetpac[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Knot in 3D[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Kokotoni Wilf[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Lightforce[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Lords of Midnight, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Lunar Jetman[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Magic fields[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Magnetron[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Master of Magic[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Match Day[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Match Point[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Maziacs[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Metal Army[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Mined-Out[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Monty on the run[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Moon Strike[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Movie[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Mr. Freeze[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Nether Earth[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Night shade[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Nodes of Yesod[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Olli & Lissa III[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Peking[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Pentagram[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Pinball, 3D[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Pogo[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Popeye[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Psi chess[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Pssst[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Psytron[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Pyjamarama[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Quazatron[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Rebelstar[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Rebelstar 2[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Reckless Rufus[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Rescue[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Rex[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Room ten[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Run for Gold[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Saboteur II[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Saboteur![/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sabre Wulf[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sacred Armour of   Antiriad, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sailing[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sceptre of Bagdad[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Shadowfire[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sir Fred[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Sir Lancelot[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Skool Daze[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Soldier of Fortune[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Space raiders[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Spindizzy[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Splat![/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Split personalities[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Star Farce[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Starstrike II[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Stop the Express[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Swords and Sorcery[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Technician Ted[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Thanatos[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Think![/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Three Weeks in   Paradise[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Throne of Fire[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Tomahawk[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Tornado Low Level[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Total Eclipse II: The   Sphinx Jinx[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Towdie[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Train Game, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Trap Door, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Trashman[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Turbo Esprit[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Turbo the Tortoise[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Underwurlde[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Wanted: Monty Mole[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Way of the Exploding   Fist, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Wheelie[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Wild Bunch, The[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]World series baseball[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Wriggler[/font][/color]
            [color=black][font=&quot]Zzoom[/font][/color]
 
Ωραία η λίστα !!

Είχα σκοπό να δώσω request για το Rex και έπειτα για το Dan Dare όταν ολοκληρωνόταν το BJII.

Το DD είναι παιχνίδι που διαφέρει σε κάποιες εκδόσεις όχι μόνο σε γραφικά & ήχο, αλλά το gameplay είναι επίσης αρκετά αλλαγμένο. Ετσι θα είχε σασπένς, μιά και αναγκαστικά θα μπεί μέσα ισχυρός παράγοντας personal preference στην αξιολόγηση. (βλέπε Elite).

Βλέπω τώρα και κάτι άλλους τίτλους, όπως το PSSST. Aυτό που είχε βγεί πλην του spectrum ? :wait2:

---ΕDIT---

Ωωωωπ - τώρα είδα την αναφορά ότι υπάρχουν και "εξκλουσιβιές" στη λίστα. Νοted. :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάμε ένα συγκριτικό στα γρήγορα, διότι ο χρόνος είναι χρήμα !! :D

MASK

Mask crusaders, working overtime, fighting crime, fighting crime !! :headbangdude:

Mιλάμε φυσικά για τo computer game που βασίστηκε στα παιχνίδια της ΚΕΝΝΕR, και το οποίο απολαύσαμε και ως σειρά κινουμένων σχεδίων στα (πρωτοεμφανιζόμενα τότε στην Ελλάδα) δορυφορικά κανάλια - αν και το Pixel είχε παρουσιάσει το παιχνίδι ακόμα νωρίτερα, "προλειαίνοντας" το έδαφος.

Στο παιχνίδι, χειριζόμαστε τον αρχηγό της MASK, τον Matt Trakker, και το ιπτάμενο αυτοκίνητό του, το Thunderhawk, στην προσπάθειά μας να σώσουμε επτά πράκτορες της MASK οι οποίοι έχουν χαθεί σε διαφορετικές χρονικές περιόδους μέσα απο μία χρονοδίνη - δημιούργημα του Miles Mayhem (αρχηγού της αντίπαλης οργάνωσης VENOM).

Θα πρέπει λοιπόν να περιπλανηθείτε σε τέσσερις διαφορετικές τοποθεσίες (η αρχική είναι το Μπώλντερ Χιλλ, όπου βρίσκεται το αρχηγείο σας), οι περισσότερες απο τις οποίες βρίσκονται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, ώστε να σώσετε τους συνεργάτες σας. Για να γίνει αυτό πρέπει να βρείτε:

- scanner που θα σας δείξει σε ποιό σημείο του χάρτη βρίσκονται.

- ηλεκτρονικά "κλειδιά" που ενεργοποιούν τον εν λόγω scanner, και τα οποία θα πρέπει να συνδιάσετε σωστά (προσοχή, διότι δεν χρησιμεύουν όλα).

- βόμβες, απαραίτητες για να ανατινάξετε ορισμένα εμπόδια που καθιστούν απροσπέλαστα κάποια μέρη του χάρτη.

- τις μάσκες των συνεργατών σας,

ενώ ακόμα μπορείτε να μαζέψετε και repair kits που θα σας βοηθήσουν να αποκαταστήσετε τυχόν ζημιές στο Thunderhawk (οι εχθροί ποικίλουν ανάλογα με την τοποθεσία, ενώ στις "κρίσιμες" στιγμές θα σας κυνηγάει και κάποιος επικίνδυνος ιπτάμενος εχθρός - π.χ. το Switchblade του Mayhem).

Αυτά όσον αφορά το story και τον σκοπό του παιχνιδιού. Ακολουθούν οι φωτογραφίες των διαφόρων εκδόσεων:

maskcpc.png


CPC intro screen

maskcpc2.png


CPC in-game screen

maskcbm2.png


CBM intro screen

maskcbm.png


CBM in-game screen

maskzx.png


ZX intro screen

maskzx2.png


ZX in-game screen

GRAPHICS/ΚΙΝΗΣΗ

Ας δούμε καταρχάς κάποιες "αισθητικές" διαφορές, και συγκεκριμένα την διάταξη της οθόνης, η οποία είναι διαφορετική στους CBM, με το "panel" των ενδείξεων για τους πράκτορες και τις μάσκες τους, να απουσιάζει.

Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, μιά και τα CBM κερδίζουν με αυτόν τον τρόπο σε playing area, ενώ η κίνηση παραμένει ομαλή και ταχύτατη (το αιώνιο μεγάλο "plus" των CBM). Μία άλλη οπτική διαφορά, είναι και σε ορισμένα landmarks στον χάρτη που δεν "συμβαδίζουν" με τα αντίστοιχα των CPC και Spectrum. Kαι πάλι, σχετικά μικρό το κακό.

Δυστυχώς όμως, έχουμε και τα αρνητικά σημεία: Τα χρώματα ανα sprite είναι πολύ περιορισμένα, δίνοντας μία άσχημη εικόνα, ειδικά αν τα συγκρίνουμε με εκείνα της CPC έκδοσης, τα οποία είναι πραγματικά φανταστικά - κυρίως λόγω της υπέροχης παλέττας χρωμάτων που διαθέτουν οι υπολογιστές αυτοί. Τα υπέροχα graphics υπάρχουν και πέρα απο τα sprites, μιά και ο χάρτης και τα διάφορα landmarks είναι εκπληκτικά σχεδιασμένα και δεν χορταίνεις τα τα κοιτάζεις, ενώ θαυμάσια είναι και τα διάφορα οπτικά εφφέ των εκρήξεων. Συγκριτικά, τα χρώματα των CBM μοιάζουν μάλλον "ξεπλυμένα".

Ξεχάσαμε όμως τον spectrum !! Στην οθόνη μπορούμε να διακρίνουμε αρκετά χρώματα απο τα 8+7 διαθέσιμα, αλλά στο κεντρικό παράθυρο όπου εκτυλίσσεται η δράση τα πάντα είναι δίχρωμα, προς αποφυγή του attribute clash. Αυτό είναι κάτι που "ακυρώνει" σχεδόν απόλυτα την υψηλότερη ανάλυση που χρησιμοποιείται, και κάνει τα γραφικά να φαίνονται επιεικώς απαράδεκτα.

Στον τομέα της κίνησης τώρα, spectrum και amstrad έρχονται δεύτεροι, με το multi-directional scrolling να είναι πιό αργό απο τον commodore, αλλά -ευτυχώς- να παραμένει ομαλό.

ΗΧΟΣ

Οπως αναμενόταν, η μελωδία στα CBM κερδίζει τις εντυπώσεις - αν και θα πρέπει να πούμε πως δεν είναι "η μέρα με τη νύχτα" συγκριτικά με τον ήχο των CPC, ο οποίος είναι και αυτός πολύ καλός και καταφέρνει να βρίσκεται μόνο ένα "notch" πιό κάτω απο τον commodore. Kάτι αντίστοιχο θα μπορούσαμε να πούμε πως συμβαίνει και στον τομέα των εφφέ - αν και πάλι ορισμένα απο αυτά (όπως οι εκρήξεις) μοιάζουν πιό "αποτελεσματικά" όταν ακούγονται στον CPC.

Δυστυχώς τα "εφφέ" και ακόμα περισσότερο η... "μουσική" που βγαίνει απο το "σπηκεράκι" του spectrum, είναι σε τραγικά χαμηλότερα επίπεδα απο εκείνα του ανταγωνισμού, φέρνοντας τον υπολογιστή αυτό για μία ακόμη φορά στην τελευταία θέση.

GAMEPLAY

Eυτυχώς, το gameplay παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε όλες τις εκδόσεις, με ελάχιστες διαφορές. Μία απο αυτές αφορά και τα add-ons (βόμβες, κλειδιά, repair kits, κλπ) που βρίσκετε στον δρόμο σας. Στον commodore θα πρέπει να περάσετε απο πάνω με το Thunderhawk για να δείτε τι περιέχει το κουτί (φαίνεται ένδειξη σε σχετικό παράθυρο) πράγμα που θα σας δυσκολέψει λίγο παραπάνω. Στον amstrad τα κουτιά με τα add-ons ξεχωρίζουν εξωτερικά, και θα μπορέσετε με μία ματιά να κρίνετε αν συμφέρει να κάνετε μανούβρα για να τα μαζέψετε, ή να συνεχίσετε την πορεία σας.

Το ίδιο συμβαίνει και στον spectrum, αν και η έλλειψη χρωμάτων ενδέχεται να δυσκολεψει ελαφρώς την κατάσταση.

Πάντως το control του Thunderhawk είναι το ίδιο "δύστροπο" σε όλες τις εκδόσεις. Επιπλέον στον CBM φαίνεται πως μπορείτε να κρατήσετε πατημένο το fire για να πυροβολείτε συνέχεια - αν και αυτό δεν θα κάνει "την διαφορά", διότι έτσι κι αλλιώς το Τhuderhawk έχει μέτριο rate of fire.

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ - a.k.a. "ΣΟΥΜΑ"

Οι εκδόσεις των CBM και CPC είναι χωρίς αμφιβολία οι εντυπωσιακότερες. Σαν προσωπική επιλογή, θα προτιμούσα την έκδοση του amstrad χωρίς πάρα πολύ σκέψη. Οι διαφορές στον ήχο με τον CBM είναι μικρές, συγκριτικά με τα γραφικά και τα χρώματα όπου η διαφορά υπέρ του CPC είναι πιό μεγάλη. Η γρήγορη κίνηση του CBM φέρνει την σύγκριση σε ισοπαλία, αλλά ο amstrad καταφέρνει να επικρατήσει "στα σημεία" λόγω ελαφρώς πιό προσεγμένου design απο άποψης gameplay.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίο συγκριτικό Bill. Οι φωτογραφίες των εκδόσεων του ZX και του CBM δεν έχουν scanlines και σε ξεγελάει λίγο στην αρχή ότι φαίνονται πιο "καθαρές". Πάντως η title screen είναι απείρως καλύτερη στον CPC, λόγω χρωμάτων. Αν και in-game δεν μου πολυαρέσει η επιλογή χρωμάτων στο κτίριο (η νταλίκα είναι super). Η title screen του ZX είναι για κλάματα, καλύτερα να την έκαναν μονόχρωμη (παρατηρήστε τις ανοιχτές πόρτες στην εικόνα του CPC/CBM. Στον ΖΧ ούτε που καταλαβαίνεις ότι είναι ανοιχτές πόρτες. Πιο πολύ για graphics glitch μου φαίνεται).

Παρατήρησα επίσης ότι υπάρχει περισσότερη λεπτομέρεια στον CPC από ότι στον CBM. Τα παράθυρα του κτιρίου γυαλίζουν, οι αντλίες καυσίμων (έτσι δεν λέγονται?) έχουν περισσότερη λεπτομέρεια και οι κάκτοι δεν μοιάζουν σαν να βγήκαν από το Atari2600 όπως στον CBM. Οι λεπτομέρειες αυτές υπάρχουν και στον XZ (Αν και η νταλίκα στον ZX είναι μια θολούρα σε σχέση με την υπέροχη νταλίκα στο CPC). Οπότε η έκδοση του CPC συνδυάζει τα ζωηρά χρωματα του με την λεπτομέρεια του ZX. Να συνδύαζε και το scrolling του CBM (το οποίο δεν βλέπω αλλά φαντάζομαι συγκρίνοντας άλλα games) θα ήταν τέλειο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DINO είπε:
Μήπως να γίνονταν αυτόνομα threads ( π.χ. Vindicator [Συγκριτικό 8-bit] ) αυτές οι ωραίες παρουσιάσεις, για να μη χάνονται μέσα στις σελίδες;

Συμφωνώ με τον DINO θα μπορούσαν (αν ήθελαν όλοι) να μεταφερθούν σε ειδικά συγκριτικά thread.

Η ιδέα του Leon ήταν πολύ καλή :)
 
Ή καλυτερα να διανθιστουν απο τους συγγραφεις τους και να μας σταλουν ωστε να ενσωματωθουν ως αρθρα στο επερχομενο Phoenix. Ακουτε? :)
 
Imgema είπε:
Ωραίο συγκριτικό Bill. Οι φωτογραφίες των εκδόσεων του ZX και του CBM δεν έχουν scanlines και σε ξεγελάει λίγο στην αρχή ότι φαίνονται πιο "καθαρές".
Nαί, έχεις δίκιο σ' αυτό !! :D

Ξέχασα τις scanlines ανοιχτές γιατί τις χρησιμοποιώ συνέχεια στην εξομοίωση amstrad, με αποτέλεσμα οι εικόνες του να είναι ελαφρώς πιό "σκοτεινές".

Σε μελλοντικές παρουσιάσεις θα φροντίσω να το αλλάξω.
 
Πίσω
Μπλουζα