Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

Τωρα συνειδητοποιησα οτι στο ιντρο screen ειχε τον χαρτη.

Αν το ηξερα θα το τραβαγα φωτο με την kodak μου.

Sab_ii_map.gif
 
Στο cpc το saboteur 2 είχε πάντως μια από τις καλύτερες εισαγωγικές μουσικές που έχω ακούσει στον συγκεκριμένο υπολογιστή!
 
billy είπε:
Δεν υπάρχει θέμα "παρωπίδων". Καταλαβαίνω τι προσπαθείς να πείς (δεν χρειαζόταν να φτιάξεις gifs :p ). Oντως η playing area μοιάζει να είναι η ίδια - έστω και αν η ανάλυση του amstrad είναι μεγαλύτερη (ειδικά η οριζόντια).Φαίνεται όμως πως η έκδοση του amstrad δεν την εκμεταλλεύεται in-game, αφήνοντας επιπλέον "μαύρο" αριστερά και δεξιά, και πέφτοντας σε επίπεδα spectrum.

Παρ' όλα αυτά οι emulators δεν θα έλεγα ότι "κλέβουν" όπως υποστηρίζεις. Η αναλογία των borders πρέπει να υπάρχει και στο αυθεντικό μηχάνημα. Εχω ακόμα την δισκέττα του παιχνιδιού. Αν βρεθεί χρόνος, θα ξαναστήσω τον amstrad, και θα τραβήξω φωτογραφία.

Στα υπ' όψιν ότι θα μπορούσα με την ίδια ευκολία να πω ότι οι spectrum emulators "κλέβουν", κάνοντας το παράθυρό τους να φαίνεται μεγαλύτερο.

Δεν θα το πω όμως, διότι αυτό που μου παρουσιάζουν οι emulators στο συγκεκριμένο παιχνίδι (και οι μεν και οι δε), μου φαίνεται σωστό.

Πιό λογικό είναι το άλλο που έγραψες, ότι δηλαδή στο συγκεκριμένο mode1 παιχνίδι, ο amstrad δεν χρησιμοποιεί μέρος της οριζόντιας ανάλυσης του για να διευρύνει την playing area, αφήνοντας απλά περισσότερο "μαύρο" αριστερά και δεξιά.

Iσως η απόλυτη σύγκριση θα ήταν αν συνδέονταν σε ένα κανονικό μόνιτορ και τα δύο μηχανήματα για να συγκρίνουμε τι βγαίνει - πράγμα που είναι κομματάκι δύσκολο όμως.

Οπως και να 'χει, (και για να δείς τι καλός που είμαι :diablotin: ) αν θέλεις μπορώ να δώσω μία "ισοπαλία" στο θέμα της ανάλυσης, έστω και αν "στα χαρτιά" ο amstrad υπερέχει.
Η οριζόντια ανάλυση (έστω η χρήσιμη, αφού δεν βλέπω πουθενά να γράφεις ότι στον Amstrad τρέχει σε μικρότερο "παράθυρο" και όχι full screen) ingame δεν μοιάζει απλά, είναι ίδια. Επομένως δεν βλέπω γιατί στο "αντικειμενικό" συγκριτικό σου λες δύο φορές ότι ο Amstrad είναι καλύτερος λόγω καλύτερης ανάλυσης. Αν αυτό δεν είναι FUD, τι είναι;

Για το "κλέψιμο" των emulators όταν παίρνεις screenshots, ας γίνω πιό αναλυτικός: σχεδόν όλοι οι emulators που γνωρίζω μπορούν και παίρνουν screenshot (και φυσικά απεικονίζουν στην οθόνη εφόσον το επιλέξεις) με την native ανάλυση του μηχανήματος που εξομοιώνουν. Στον ZXSpin παίρνεις screenshot στα 256x192, στον NullDC είναι 640x480, στο MAME ανάλογη με την ανάλυση του arcade που εξομοιώνεις. Αντίθετα, στους 2 Amstrad emulators που δοκίμασα, ο CPCE δίνει screenshots σε ανάλυση 384x288 ενώ ο WinAPE τα βγάζει είτε 768x540, είτε αν επιλέξεις το "half size" σε 384x270. Πες μου τι ακριβώς σχέση έχουν αυτά τα νούμερα με τις πραγματικές αναλύσεις του CPC... Μέχρι να το κάνεις, εγώ θα συνεχίσω να υποστηρίζω ότι screenshots από CPC emulator απλά ΔΕΝ απεικονίζουν την πραγματικότητα.

Πραγματικά μου αρέσει που γράφεις ότι στα "χαρτιά" ο Amstrad υπερέχει. Γιατί στην πραγματικότητα υστερεί, αφού δεν παίζει full screen. Άντε, σου δίνω την ισοπαλία εγώ. :p

Και για την ιστορία, το Cop Out δεν θεωρήθηκε ποτέ all time classic παιχνίδι για τον Spectrum. Βαθμολογία στο Crash είχε 65%. O Rafaelle Cecco εκεί έκανε το "αγροτικό" του και δεν τον ήξερε ακόμα κανείς. Πραγματικά καλός έγινε στην Hewson era, όχι στην Mikrogen. Κάτι βέβαια που είμαι σίγουρος ότι γνώριζες όταν επέλεξες το συγκεκριμένο παιχνίδι για συγκριτικό...
 
Χαλάρωσε βρε !!

Θα πάθεις κανένα καρδιακό επεισόδιο. :p (κούφια η ώρα...)

Maddog είπε:
Η οριζόντια ανάλυση (έστω η χρήσιμη, αφού δεν βλέπω πουθενά να γράφεις ότι στον Amstrad τρέχει σε μικρότερο "παράθυρο" και όχι full screen) ingame δεν μοιάζει απλά, είναι ίδια. Επομένως δεν βλέπω γιατί στο "αντικειμενικό" συγκριτικό σου λες δύο φορές ότι ο Amstrad είναι καλύτερος λόγω καλύτερης ανάλυσης.
Πέραν του ότι σου παραχώρησα ισοπαλία, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο, και το ξέρεις !! Αν ήταν στο χέρι μου, θα έκανα edit στο συγκριτικό.

Ακόμα και έτσι να μείνει όμως, νoμίζω πως με τα posts που ακολούθησαν (εκατέρωθεν), καλυπτόμεθα στο θέμα της ανάλυσης, της playing area, κλπ.

Maddog είπε:
Για το "κλέψιμο" των emulators όταν παίρνεις screenshots, ας γίνω πιό αναλυτικός: σχεδόν όλοι οι emulators που γνωρίζω μπορούν και παίρνουν screenshot (και φυσικά απεικονίζουν στην οθόνη εφόσον το επιλέξεις) με την native ανάλυση του μηχανήματος που εξομοιώνουν. Στον ZXSpin παίρνεις screenshot στα 256x192, στον NullDC είναι 640x480, στο MAME ανάλογη με την ανάλυση του arcade που εξομοιώνεις. Αντίθετα, στους 2 Amstrad emulators που δοκίμασα, ο CPCE δίνει screenshots σε ανάλυση 384x288 ενώ ο WinAPE τα βγάζει είτε 768x540, είτε αν επιλέξεις το "half size" σε 384x270. Πες μου τι ακριβώς σχέση έχουν αυτά τα νούμερα με τις πραγματικές αναλύσεις του CPC... Μέχρι να το κάνεις, εγώ θα συνεχίσω να υποστηρίζω ότι screenshots από CPC emulator απλά ΔΕΝ απεικονίζουν την πραγματικότητα.
Noμίζω ζαλίστηκες και έχασες το μέτρημα !! (είτε αυτό, είτε επιχειρείς να με κοροϊδεψεις :p ).

Τα 256x192 του screenshot που σου βγαίνει στον zxspin είναι επειδή του έχεις βάλει επιλογή να *μην* έχει border ο spectrum - πράγμα που το γνωρίζεις πολύ καλά. Στον amstrad, οι εικόνες που πήρες είναι προφανώς *μαζί* με το border, οπότε... "do the math", που λένε και παραέξω. :tease:

Αν και χρησιμοποιώ cpc emulators πολλά χρόνια, αυτή τη στιγμή δεν θυμάμαι αν κάποιος έχει επιλογή να βγάλεις "off" το border, για να βεβαιωθείς (άπιστε θωμά !! :D ).

*Πολύ* πρόχειρα όμως, μπορείς να κάνεις το εξής: Τρέξε τον WinApe, δώσε border 6 στο prompt της basic, και πάρε half size screenshot (που είναι και το κανονικό).

Ανοιξε τον editor εικόνων της αρεσκείας σου, κόψε και κράτα το μπλε μέρος της οθόνης, αφήνοντας το κόκκινο περιθώριο έξω. Οταν το σώσεις, θα δείς ότι είναι 320x200 pixels (αν και επειδή έχει κοπεί με το χέρι, ενδέχεται να σου ξεφύγουν μερικά πιξελάκια μέσα-έξω)...

Maddog είπε:
Και για την ιστορία, το Cop Out δεν θεωρήθηκε ποτέ all time classic παιχνίδι για τον Spectrum. Βαθμολογία στο Crash είχε 65%. O Rafaelle Cecco εκεί έκανε το "αγροτικό" του και δεν τον ήξερε ακόμα κανείς. Πραγματικά καλός έγινε στην Hewson era, όχι στην Mikrogen. Κάτι βέβαια που είμαι σίγουρος ότι γνώριζες όταν επέλεξες το συγκεκριμένο παιχνίδι για συγκριτικό...
Σαφώς. ;) :diablotin:

Δεν εννοούσα ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι αποτελεί σώνει και καλά showcase των δυνατοτήτων του Cecco. Τον χαρακτήρισα "τρομερό" ως δείγμα σεβασμού για τις δουλειές του συνολικά.

Επίσης το ότι το παιχνίδι "κυκλοφορούσε" μεταξύ αρκετών συμμαθητών μου στο σχολείο, φυσικά *δεν* σημαίνει ότι είναι... "hit" διεθνούς φήμης !! :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Maddog είπε:
Για το "κλέψιμο" των emulators όταν παίρνεις screenshots, ας γίνω πιό αναλυτικός: σχεδόν όλοι οι emulators που γνωρίζω μπορούν και παίρνουν screenshot (και φυσικά απεικονίζουν στην οθόνη εφόσον το επιλέξεις) με την native ανάλυση του μηχανήματος που εξομοιώνουν. Στον ZXSpin παίρνεις screenshot στα 256x192, στον NullDC είναι 640x480, στο MAME ανάλογη με την ανάλυση του arcade που εξομοιώνεις. Αντίθετα, στους 2 Amstrad emulators που δοκίμασα, ο CPCE δίνει screenshots σε ανάλυση 384x288 ενώ ο WinAPE τα βγάζει είτε 768x540, είτε αν επιλέξεις το "half size" σε 384x270. Πες μου τι ακριβώς σχέση έχουν αυτά τα νούμερα με τις πραγματικές αναλύσεις του CPC... Μέχρι να το κάνεις, εγώ θα συνεχίσω να υποστηρίζω ότι screenshots από CPC emulator απλά ΔΕΝ απεικονίζουν την πραγματικότητα.
To output του Winape με ξένισε και μένα, όμως δεν κλέβει. Αν κάνεις screen capture με half size και κάνεις crop τo border, παίρνεις τη πραγματική ανάλυση.

Για του λόγου το αληθές:

sabcpc.png

CPC Saboteur: Ανάλυση 256x192 (257x193 είναι η εικόνα, μου ξέφυγε λίγο το crop)

zxsab.gif

Saboteur στον Spectrum: ίδια ανάλυση

Άρα σαφώς παίζει σωστά. Θα ήταν τουλάχιστον θεωρία συνωμοσίας να πεις ότι οι CPC emulators είναι επίτηδες λάθος για να προμοτάρουν τον CPC. :D
 
Leon, το ότι στα παιχνίδια έχουν ρίξει την playing area σε επίπεδα ανάλυσης spectrum, απεδείχθει και απο τις συγκριτικές φωτογραφίες που έδωσε αρχικά ο Maddog (εξ'ού και η ισοπαλία που του δόθηκε).

Οταν επιχείρησε να αναλύσει το "κλέψιμο" των cpc emulators στο παραπάνω post, έχω την εντύπωση πως εννοούσε ότι δίνουν (και καλά) παραπάνω ανάλυση απο το mode 1 του amstrad που είναι 320x200 (αν προσέξεις, έκανε αναφορά σε "native" ανάλυση). Οπότε και απάντησα ανάλογα. :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
A νομίζω ότι κατάλαβα τι λέει ο Maddog. Λοιπόν, τελικά δεν είναι περίεργο που έχει αυτές τις αναλύσεις αφού επιτυγχάνονται με το λεγόμενο "overscan". Να τι έγραψε κάποιος στην CPC Wiki

These are :

  • Mode 0: 160×200 pixels with 16 colors (4 bpp)
  • Mode 1: 320×200 pixels with 4 colors (2 bpp)
  • Mode 2: 640×200 pixels with 2 colors (1 bpp)
  • Mode 3: 160x200 pixels with 4 colors (2bpp) (this is not an official mode, but rather a side-effect of the hardware)

The Video modes are known to display pixels with different sizes.

Basically, the Amstrad CPC Video works like a CGA video card from a PC. But extra features like a 16 colours mode exist.

The dimensions in pixels given could be raised with clever use of FullScreen Trick (often dubbed erronuously as "overscan mode".)

This then allows with a video memory of 24Ko (approximately) to displays on the standard screen up to :

  • Full screen Mode 0: 192x272 pixels with 16 colors (4 bpp)
  • Full screenMode 1: 384x272 pixels with 4 colors (2 bpp)
  • Full screenMode 2: 768x272 pixels with 2 colors (1 bpp)
 
Λοιπόν, δοκίμασα μερικά mode 0 παιχνίδια και καταλήγω ότι ο WinAPE δεν "κλέβει". Αυτά εμφανίζουν πραγματικά τεράστιο border, οπότε ο emulator απλά παίρνει υποχρεωτικά τα screenshot με το border τους. Προσωπικά το θεωρώ λάθος, αφού θα έπρεπε τουλάχιστον να δίνεται η επιλογή για capture της πραγματικής play area (160x200 ή 320x200) και όχι να σου το βγάζει υποχρεωτικά με border. Αλλά τουλάχιστον λύσαμε το θέμα...

Ειρήνη υμίν λοιπόν. :)

Τουλάχιστον μέχρι ο Billy να χρησιμοποιήσει πάλι κανένα λάθος ισχυρισμό α-λα ανάλυσης Cop-Out προς όφελος του CPC... :diablotin:
 
Maddog είπε:
Τουλάχιστον μέχρι ο Billy να χρησιμοποιήσει πάλι κανένα λάθος ισχυρισμό α-λα ανάλυσης Cop-Out προς όφελος του CPC... :diablotin:
Ε, ναί, η αλήθεια είναι πως αν θέλω να είμαι δίκαιος, απο εδώ και ύστερα θα πρέπει να δίνω μία "ισοπαλία" στον συγκεκριμένο τομέα (με βαριά καρδιά... :( )

Είχα φροντίσει να κάνω και εγώ μερικά επιπλέον tests προχτές για να δω αν υπήρχε θέμα και με άλλα ports, και το συμπέρασμα ήταν το ίδιο:

billy είπε:
φαίνεται πως η πλειοψηφία των mode 1 παιχνιδιών πετσοκόφτηκε επίτηδες in-game, για να γίνει 1:1 όμοια με την "σπεκτρουμοαπεικόνιση". :(
Αν και είχα γράψει "πλειοψηφία" (πάντα φροντίζω να κρατάω μία "πισινή" :D ), πολύ φοβάμαι πως το φαινόμενο ισχύει για όλα τα mode 1 ports...

Μάλλον θα σταματήσω τις παρουσιάσεις για ένα διάστημα, ως ένδειξη πένθους !! :p
 
Πίσω
Μπλουζα